فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 زیارت حضرت ولی عصر عج✨🍃
در روز جمعه
چنددقیقه وقت بگذاریم برای...
زیارت امام زمان (عج)
❣️#سلام_امام_زمانم ❣️
✨عالم به عشق روی تو بیدار میشود
هر روز عاشقان تو بسیار میشود...
✨وقتی سلام می دهمت در نگاہ من
تصویر مهربانی تو تکرار میشود...
#اللهمعجللولیکالفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درس_اخلاق🔻 پیشنهاد دانلود
🌸السلام علیک یا صاحب الزمان🌸
☘️موضوع: توسل به امام زمان عجلالله تعالی فرجه الشریف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 امام زمان نزدیک ماست...
🍀 حجت الاسلام والمسلمین عالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
☀️مژدهی امام خمینی(ره) به جواد منصوری،
اولین فرماندهی سپاه، دربارهی ظهور!
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
4_5918146371868688831.mp3
541.8K
وقتی #امام_زمان (عج) #ظهور میکنند، تکیه بر دیوار کعبه وندای انا بقية الله سر میدهند، و همه در دنیا این صوت را میشنوند، چگونه؟
استاد جباری
Panahian-Clip-BozorgTatinKomakBeEmamZaman-64k.mp3
1.63M
#رزق_شبانه👣✨
‼️پاسخ به یک پرسش پرتکرار:
🌼➖ ما چه کاری میتونیم برای #امام_زمان(عج) انجام بدیم؟
🌼➖ امروز بزرگترین کمک به #امام_زمان(عج) چه کاری است؟
🎤|#استادپناهیان🗣
❓آیا هنگام ظهور مردم زیادی کشته خواهند شد یا هیچ جنگی نخواهد شد؟
✅افراط و تفريط در اسلام جايگاهي ندارد. برخي از حضرت چهره اي خشن نشان مي دهند به گونه اي که او جوي خون راه مي اندازد. برخي نيز مي گويند هيچ جنگي نمي شود و قطره اي خون ريخته نخواهد شد.
✅ روايات در اين باره بر دو قسم هستند:
🔶۱- رواياتي از عوام و اهل سنت: بسياري از اين روايات از شخصي بنام کعب الاحبار نقل شده که مشکل سندي دارند.
۲- رواياتي که از اهل بيت به ما رسيده: پس از بررسي اين روايات روشن مي شود که درباره #حجم و #شدت قتل و جنگ ها #افراط و #تفريط شده است.
✅ بلکه واقعيت چيز ديگري است. سياست امام زمان همان سياست پيامبر اکرم است و گاهي رافت و عدالت ايشان حکم ميکند که دشمنان سرسخت و لجوج –که هرگز با حکومت امام کنار نمي آيند و عدد آنان کم است- از سر راه بردارد.
📚کتاب تا ظهور؛ ص۲۱۵-۲۱۷
مناجات با امام زمان عج.mp3
8.43M
🎙 | صوت
▪️مناجات با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
🗓یکشنبه ۱۳ مهر ماه ۱۳۹۹
#هیئت_تراز؛ آداب مدح اهل بیت (ع) از نگاه رهبر معظم انقلاب
#حنجره ، مسألهی مستحبی و نافلهی شعر است؛ فریضهاش همان #شعر میباشد. یعنی چنانچه شعر با صدای خوش همراه شد، تأثیرش مضاعف میشود؛ اما در استخوانبندی این کار، صدای خوش دخالتی ندارد. اگر صدای خوش بود و این شعر را با آن محتوای خوب و با آن الفاظ زیبا و با آن مضمونی که مورد نیاز است، همراهی کرد، ارزش آن دو برابر میشود. یقیناً قصیدهیی را که کسی این گونه بخواند، ارزش آن از یک سخنرانی یکساعتهی یک آدم دانشمند بیشتر است.
اینکه ما مرتب در این دیدارها به برادران عرض کردیم که بروید #اشعار_قوی_فارسی را در کتابهای گوناگون پیدا کنید و آنهایی را که برای تفهیم مفاهیم و عقاید و #اخلاق_اسلامی و یا #بینش_سیاسی و یا هر آنچه که امروز جامعهی اسلامی به آن #نیاز دارد و مناسب است، برگزینید و بیاورید در محافل بخوانید، برای همین تأثیر است.
آن وقت، شما یک «کمیت» و یک «دعبل» خواهید بود. همان طور که مطرح کردم، یکی از چیزهایی که باید در این اشعار باشد، عبارت از #مفاهیم_بلند_اسلامی - مثلاً در باب توحید یا نبوت - است. بهترین اشعار قدما در باب توحید و نبوت، همین مدایحی است که شعرای بزرگ ما در مقدمهی دیوانها و مثنوی هایشان ذکر کردهاند و گفتهاند. این اشعار شعرای برجسته، مضامینی قوی و حقیقتاً #روشنگر دارد که انسان می تواند پیامبر(ص) یا امام(ع) یا فاطمهی زهرا (سلاماللَّهعلیها) را با مضمون این اشعار بشناسد. نمی گویم درست بشناسد، چون ما که نمی توانیم آن بزرگواران را درست بشناسیم؛ اما در همان حدی که ممکن است، باید تلاش کنیم. مثلاً وقتی راجع به امیرالمؤمنین شعری خوانده می شود، باید هم مقام معنوی علی(ع) - که ما از او خبر کمی داریم و از ذهن و فکر و دلِ ما آدم های پایین و متوسط پنهان است - و هم عبادت و مظلومیت و حکومت و عدل و ضعیف پروری و دشمن ستیزی و جهاد امیرالمؤمنین(ع) را بشناسیم.
حدود بیست سال پیش، این حرفها را میزدیم و خیلی، آنها را می شنیدند؛ ولی نمیفهمیدند که ما چه میگوییم. می گفتیم فقط دربارهی #خال و #خط_خیالی چهرهی ائمه(علیهمالسّلام) شعر نسرایید. شعر گفتن دربارهی زلف و ابروی و چشم و عارض امام که تعریف نیست. حالا #ابروی_امیرالمؤمنین (صلواتاللَّهعلیه) کمانی باشد یا نباشد، مگر در شخصیت او چهقدر اثر میگذارد؟! زلف او افشان باشد یا نباشد، مگر چهقدر اثر می گذارد که حالا بیاییم در قصیدهیی که می خواهیم راجع به امیرالمؤمنین بسراییم، از #زلف_امیرالمؤمنین بگوییم! البته، حالا به نظرم کم شده است.انشاءاللَّه که الان این چیزها نباشد.
وقتی می گفتیم چرا اینها را می گویید، #تعجب می کردند و می گفتند: پس چه بگوییم؟ می گفتیم از مسایل زندگی و برجستگی های عملی علی(ع) بگویید. در آن روز، این مسایل برایشان روشن نبود؛ اما امروز چگونه است؟ امروز، برای همه روشن است. زندگی امیرالمؤمنین را بیان کنیم تا بین او و خصومش در تاریخ و امروز مقایسه شود. این چیز کمی نیست که یک نفر حاکم باشد و تمام ازمّهی قدرت - بیتالمال و شمشیر و نفوذ کلمه - در کف اقتدار او باشد، اما زندگی شخصی او آن چنان باشد که به یاران نزدیکش بگوید: شما نمی توانید این قدر سخت زندگی کنید: «الا و انّکم لا تقدرون علی ذلک». غذای او طوری باشد که راوی از اصحاب امیرالمؤمنین به قنبر - خادم آن حضرت - بگوید: چرا این نان جوینِ سختِ خشک را به این پیرمرد میدهی؟ و قنبر در جواب بگوید: من این کار را نمیکنم، خود او میکند. اوست که این نان و یا آرد جو را در داخل کیسهیی میگذارد و در آن را میبندد و گاهی هم مهر میکند که کسی باز نکند و آن را با شکر یا روغن یا قاتقی مخلوط نکند. «الا و انّ امامکم قد اکتفی من دنیاه بطمریه و من طعمه بقرصیه». این، زندگی اوست. این را بیان کنید.
#مقام_معظم_رهبری
رسالت مداحان؛ بیان برجستگی های واقعی زندگی اهل بیت (ع)
یک شاخصه از #هیئت_ایده_آل
.
🔺آخر شب بود و همه خواب بودند. مادر بود و محمد که به بهانه جمع کردن وسایلش نشسته بود؛ اما میخواست وصیت کند و آرامآرام شروع کرد: «میدانی مادرجان! این دفعهی آخری است که ما همدیگر را میبینیم. اینبار که بروم دیگر برنمیگردم».
🔅مادر خندید و گفت: «هر خونی لیاقت شهادت ندارد مادرجان. تو دعا کن خدا بهت لیاقت بدهد» .
محمد یکبهیک وصیتهایش را میگفت:
➕«مامان! دوست ندارم دنبال جنازهام گریه کنی...
➕از خدا بخواه کمکت کند، #امانت_الهی را که بهت داده، خودت به او پس بدهی. دوست دارم توی قبرم بایستی و به خدا بگویی: خدایا! این امانت الهی ای را که به من دادی، به خودت برگرداندم.»
➕وقتی برایم مراسم میگیری خیلی مراقب باش. دوست ندارم بیحجاب توی مراسم عزایم شرکت کند. اصلاً هرکس #حجاب درستی نداشت، بگو برود بیرون.
➕من به مسجد محل خیلی علاقه دارم. وقتی پیکرم را آوردند ببرید #مسجد.
🔺بعد هم رفت سر حرف اصلیش:
«من خیلی مادرها را دیده ام که بچهشان را توی قبر گذاشتند، اما موقعی که میخواستند از قبر بیرون بیایند دیگر نمیتوانستند. شما اینطور نباش.
🔺 فقط دعا کن که در شهادتم از #امام_حسین سبقت نگیرم. دوست دارم که بدن من هم سه روز روی زمین بماند.
🔅وصیتهای محمد تمام شد؛ اما خدا آرزوی او را شنید. وقتیکه گلوله آرپیجی پشت سر محمد را کاملاً برد و بچه ها او را کناری خواباندند تا فردا پیکرش را به عقب منتقل کنند، فردایی که شد سه روز بعد. بدن محمد سه روز زیر آفتاب داغ جنوب روی زمین ماند.
#شهید_محمد_معماریان
#شهدا_و_اهل_بیت
#شهدا_و_امام_حسین
مجموعه از او؛ #کتاب_قصه_شال ؛ صفحات 53-59 و 71-72.
📖بازخوانی کتاب حماسه حسینی (10)
🔰معیار مقدس بودن حماسه (1)
🔺#مرد_بزرگ كسی است كه در روحش #حماسه وجود داشته باشد؛ غیر از این نمی تواند باشد. #نادر_شاه افشار اگر یك حماسه در روحش وجود نمی داشت، نمی توانست افاغنه را از ایران بیرون كند و نمی توانست هندوستان را فتح كند؛ این خودش یك حماسه است. اما اینكه بعد كارش به یك مالیخولیا كشید و خودش دشمن جان ملت خودش شد، مطلب دیگری است. #اسكندر، خواه ناخواه در روحش یك حماسه، یك موج وجود داشته است، #شاه_اسماعیل همین طور، #ناپلئون همین طور.
🔺اسكندر، نادر شاه و شاه اسماعیل، همه ی اینها یك اراده ی بزرگ هستند، یك همت بزرگ هستند، یك حماسه ی بزرگ هستند ولی حماسه ی مقدس نیستند، برای اینكه هر یك از اینها می خواهد شخصیت خودش را توسعه بدهد، می خواهد همه چیز را در خودش هضم كند، می خواهد ملت ها و مملكت های دیگر را در مملكت خویش هضم كند؛ و لذا از نظر یك ملت، یك قهرمان ملی است ولی از نظر ملت دیگر یك جنایتكار است. اسكندر برای یونانیان یك قهرمان است و برای ایرانیان یك جنایتكار؛ برای یونانی یك قهرمان است چون به یونان عظمت داد، چون قدرت های دیگر، ثروت های دیگر، عظمت های دیگر را خرد كرد و پرچم یونان را در مملكت های دیگر به اهتزاز درآورد. اما از نظر قوم مغلوب، او نمی تواند یك قهرمان باشد. ناپلئون برای فرانسویها قهرمان است، اما آیا برای روسیه یا برای انگلستان هم قهرمان است؟ البته نه.
🔺آنها حماسه هستند، ولی یك حماسه ی فردی از نوع #خود_خواهی. یك حماسه ی بزرگ است یعنی یك خودخواهی بزرگ است، یك #خود_پرستی بزرگ است، یك جاه طلبی بزرگ است. (در مقابل جاه طلبی های كوچك، جاه طلبی های بزرگ هم در دنیا پیدا می شود. ) اما این حماسه ها حماسه های مقدس شمرده نمی شوند. حماسه ی مقدس مشخصات دیگری دارد كه عرض می كنم، مشخصاتی كه به موجب آنها دیگر ناپلئون و اسكندر نمی توانند حماسه ی مقدس باشند.
#کتاب_حماسه_حسینی ؛ شهید مرتضی مطهری. ناشر: انتشارات صدارا. نوبت چاپ: 34 ام. جلد یک صفحه 30-29.
#شهید_مرتضی_مطهری
#حماسه_مقدس
کتاب آه 4.mp3
8.71M
فصل چهارم/خروج از مكّه و حركت امام حسين (ع) به سوي عراق ـ غربت مسلم در كوفه
#کتاب_گویای_آه
.
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
کتاب نفس المهموم شیخ عباس قمی صفحه 287-289.
❇️دیگر از شهدای اهل بیت عون بن عبدالله بن جعفر است
(طبری) مردم از همه سوی آنها را فروگفتند و عبدالله بن قطبه طایی نبهانی بر عون بن عبدالله بن جعفر بن ابی طالب تاخت و او را شهید کرد و در «مناقب» است که بیرون آمد و می گفت:
ان تنکرونی فانا ابن جعفر /شهید صدق فی الجنان ازهر/یطیر فیها بجناح اخضر /کفی بهذا شرفا فی المحشر
پس سه سوار و هیجده پیاده را بکشت و عبدالله بن قطبه طایی او را شهید کرد .
ابوالفرج گفت: مادرش زینب عقیله دختر علی بن ابی طالب علیه السلام و مادرش فاطمه سلام الله علیها دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله است و سلیمان بن قته در این ابیات او را خواسته است:
واندبی ان بکیت عونا اخاه /لیس فیما ینوبهم بخذول
فلعمری لقد اصیب ذوو القربی / فبکی علی المصاب الطویل
مؤلف گوید: عبدالله بن جعفر دو پسر داشت عون نام، یکی عون اکبر و دیگری عون اصغر، و یکی مادرش زینب - سلام الله علیها - است و دیگری جماعه (جمانه) دختر مسی بن نجبه فزاری و مورخان را خلاف است در آن که با حسین علیه السلام کشته شد کدام است، و چنان می نماید که مقتول در طف عون اکبر فرزند زینب - سلام الله علیها- است و عون اصغر در «حره ی واقم» کشته شد و او را مسرف بن عقبه ی ملعون بکشت و این را ابوالفرج گفته است.
❇️دیگر از شهدای اهل بیت محمد بن عبدالله بن جعفر است
(طبری) و عامر بن نهشل تیمی بر محمد بن عبدالله بن جعفر بن ابی طالب علیه السلام تاخت و او را بکشت.
(ابوالفرج) مادرش خوصاء بنت حفص از بنی بکر بن وائل است و سلیمان بن قته در این شعار او را خواست:
و سمی و النبی غودر فیهم/ قد علوه بصارم مصقول
فاذا ما بکیت عینی فجودی /بدموع تسیل کل مسیل
و در «مناقب» است که او بیرون آمد به جنگ و می خواند:
اشکو الی الله من العدوان/ فعال قوم فی الردی عمیان
قد بدلوا معالم القرآن /و محکم التنزیل و التبیان
و اظهروا الکفر مع الطغیان
پس ده نفر را بکشت و عامر بن نهشل تیمی او را شهید کرد و ابوالفرج گفته است که پس از او برادر پدر و مادری او عبیدالله بن جعفر شهسد شد و روایت شده است که عبیدالله مذکور را بشر بن حویطر قانصی شهید کرد.
کتاب دمع السجوم:( در کربلا چه گذشت) ترجمه کتاب نفس المهموم ؛ صفحه 336-337.
1_1127477924.mp3
10.51M
🏴 حسینیه مجازی
🎧 #روضه روز چهارم محرم
▪️روضه طفلان حضرت زینب(س)
🎤 با نوای حاج سعید حدادیان