☀️ #شمسی
➕ تحريم رفراندوم فرمايشی رژيم "محمدرضا پهلوی" توسط "امام خمينی"(ره) (1341ش)
➕ سالروز درگذشت دکتر ابوالحسن نجفی زبان شناس و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی (1394 ش)
➕ شهادت شهید جواد فیاض مهر (1362ش)
🌙 #قمری
➕ رحلت "شيخ عبدالله مازندرانی" از مبارزان مشروطه (1330 ق)
➕ وفات عالم بزرگ آيت الله "سيدحسن موسوی بجنوردی"(1395 ق)
❄️ #میلادی
➕ ترور مبارز فلسطينی "ابوحسن سلامه" توسط عوامل صهيونيستی (1979م)
📆 روزشمار:
▪️1 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
▪️10 روز تا وفات حضرت ام کلثوم علیها السلام
▪️11 روز تا ولادت امام باقر علیه السلام
▪️13 روز تا شهادت امام هادی علیه السلام
▪️20 روز تا ولادت امام جواد و حضرت علی اصغر علیهما اسلام
📌معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
❎ تحريم رفراندوم فرمايشي رژيم "محمدرضا پهلوي" توسط "امام خميني"(ره) (1341ش)
پس از اعلام لوايح ششگانه شاه به عنوان انقلاب سفيد و تعيين روز ششم بهمن 1341 جهت برگزاري رفراندوم عمومي، حضرت امام خميني(ره)، در پاسخ به استفتاء گروهي از مردم مسلمان ايران، با انجام اين همه پرسي مخالفت و آن را خلاف شرع اسلام و قانون اساسي ايران اعلام كردند.
✅ شاه در روز نوزدهم دي ماه 41، لوايح شش گانه ای را جهت برگزاري همه پرسي اعلام کرد. اما حضرت امام با توجه به پيشبيني نشدن این نوع همه پرسي در قانون اساسي، مبهم بودن لوايح و بي اطلاعي مردم از محتواي آنها و نيز نبودن آزادي و توسل مأموران رژيم به تهديد و تطميع مردم، همه پرسي درباره لوايح شش گانه شاه را خلاف شرع و قانون اساسي، اعلام نمودند.
✅ در دوم بهمن 41، پس از انتشار اعلاميه امام درباره تحريم همه پرسي شاه، مردم تهران و دیگر شهرها با تعطيل كردن بازار، در خيابانها به تظاهرات پرداختند كه به درگیری پليس با مردم انجامید.
📌معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💞ویژه روز زن
📹ببینید| رهبرمعظم انقلاب: باید کاری کنیم که بچهها دست مادر را حتما ببوسند
♦️قوانین مهمی لازم است وجود داشته باشد که جلوی مظلومیت زنان ضعیف و ستمزده و مظلوم را بگیرد
📌معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️#موعظه
🔹راهکار حضور قلب در نماز
🔸استاد مسعود عالی
📌معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
☑️#سیره_علما #تلاوت_قرآن
🔺آیتالله مرعشی نجفی رحمة الله علیه به خویشاوندان و نزدیکان، به ویژه فرزندان خود سفارش می کرد که در منزل هیچ وقت قرآن را دور از دسترس قرار ندهند؛ بلکه همیشه آن را در طاقچه و جایی بگذارند که در #معرض_دید باشد تا دیده شود.
🔻می فرمود: «یادتان نرود که هرگاه چشم تان به آن می افتد، #چند_آیه ای تلاوت کنید و کوشش نمایید تا آیاتی از آن را #حفظ کنید.»
📚علیاکبر دیلمی، انس با قرآن، ص ۶۲ ـ ۶۰
📌معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
☑️#بصیرت_سیاسی| انقلابزدایی با جنگ روایتها
🔻 جنگ روانیـ رسانهای(شناختی) علیه انقلاب هماکنون در حوزههای گوناگون در جریان است و یکی از حوزههای مهمی که اتفاقاً این جنگ شناختی بیش و پیش از سایر حوزهها بر آن متمرکز شده، حوزه دستاوردهای انقلاب اسلامی است. که بصورت کوتاه می توان اهداف،محورها، بازیگران و ... این جنگ را برشمرد:
🔹 اهداف و انگیزههای جنگ شناختی: اساسیترین هدف طراحان و مجریان این نقشه، این است که با تصویرسازی مطلوب از رژیم شاه، از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مشروعیتزدایی کنند. بنابراین، تطهیرکنندگان رژیم شاه درصدد هستند با داستانسراییهای کاذب اینگونه به مخاطبان خود القا کنند که اساساً شرایط کشور در زمان پهلوی دوم نامساعد نبود که به انقلاب و اعتراض نیازی باشد؛ و فراتر از آن آنکه شاه، کشور را به «دروازههای تمدن» نزدیک کرده بود، انقلاب ضرورتی نداشت!
🔸 محورهای جنگ شناختی: تلاش برای تطهیر رژیم شاه و ارائه تصویری کارآمد از این رژیم و همچنین، زیرسؤال بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی و بنبستنمایی از وضعیت کنونی و آینده کشور، دو محور مهم در جنگ شناختی علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در سالهای اخیر به شمار میآید.
🔹 بازیگران: این خط تبلیغی از سوی دو طیف عمده در داخل کشور پیگیری میشود؛ سلطنتطلبان و برخی از جریانهای شبهروشنفکر و غربگرا در داخل کشور که عمداً و با اغراض سیاسی در این باره داستانپردازی میکنند و بخشی از تودههای مردم که بعضاً رژیم سابق را درک کرده و در برخی از موارد، بدون اینکه اغراض سیاسی داشته باشند به این ورطه سوق داده شده اند.
❌ تفاوت این دو طیف این است که برخلاف طیف اول که استدلالپذیر نیست؛ یعنی حتی با ارائه استدلال و شواهد لازم از ادعاهای خود دست برنمیدارد، اما طیف دوم با ارائه استدلال و شواهد قانع کننده و در نهایت، به دقیق نبودن دیدگاههای خود پی میبرند.
🔺 رسالت ما چیست؟ در کنار تلاش برای ارتقای سطح کارآمدی به منظور گرهگشایی از مسائل زندگی روزمره مردم، باید به جهاد تبیین با دو محور توجه جدی صورت گیرد؛ ارائه روایت و تحلیل واقعی و درست از وضعیت کشور در زمان رژیم شاه و ارائه روایت و تحلیل واقعی و درست از دستاوردهای انقلاب و نظام. به عبارتی، باید با روایتگری و تبیین دقیق تلاش شود جامعه مخاطب، به ویژه نسل جوان و انقلابندیده، ضمن درک تفاوتهای زمان حاضر کشور با گذشته، به قضاوتی منصفانه و مبتنی بر واقعیتها از ناکارآمدیهای رژیم شاه و دستاوردهای انقلاب برسد.
✍️ مصطفی قربانی
📌معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
▫️نشست علمی | جمع میان سلوک فردی و اجتماعی؛
بهمراه رونمایی از کتاب" رهبانیت متعالی اسلامی"
♦️سخنرانان: حجج الاسلام والمسلمین
▫️ محمد عالم زاده نوری
▫️ علی امینی نژاد
🔸 مکان: موسسه آموزشی پژوهشی نفحات؛
⏱ پنجشنبه _ ۷ بهمن _ ساعت ۱۰ صبح؛
🌐 پخش زنده با ترافیک رایگان🔻
http://abarat.tv
✅ به #ندای_تهذیب بپیوندید:🔻
https://eitaa.com/nedaye_tahzib
📚 #فراخوان | پویش کتابخوانی «خودشناسی برای خودسازی»
✅تألیف علامه محمدتقی مصباح یزدی (قدس سره)
روش تهیه کتاب
▪️نسخه چاپی کتاب را از فروشگاههای انتشارات مؤسسه پژوهشی و آموزشی امام خمینی (ره) تهیه کنید.
▫️سفارش آنلاین از طریق hatif.ir
▪️نسخه الکترونیک کتاب از طریق آدرس mesbahyazdi.ir/node/2101
زمانبندی پویش
▫️مهلت تکمیل پاسخنامه: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
▪️زمان اعلام برندگان: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
⬅️ کافی است بعد از مطالعه کتاب، پرسشنامه آنلاین را در سایت ستاد بزرگداشت علامه مصباح یزدی (قدس سره) با مشخصات خودتان پر کنید.
بخش ویژه پویش
▫️طراحی اینفوگرافی
▪️ساخت موشنگرافی
▫️طراحی نمودار درختی
▪️نگارش یادداشت، جستار و مقاله
▫️تولید پادکست یا کلیپ تصویری
▪️و …
هدایای پویش کتابخوانی
▫️۱۰ سفر مشهد مقدس
▪️۱۰ میلیون ریال هدیه نقدی به پنج نفر
▫️و دیگر جوایز
هدایای بخش ویژه
▫️۵ کمکهزینه سفر کربلای معلّی
ستاد بزرگداشت علامه مصباح یزدی| مرکز مدیریت حوزههای علمیه سراسر کشور|جامعةالزهرا سلاماللهعلیها|مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران| جامعةالمصطفیالعالمیة
#ستاد_بزرگداشت_علامه_مصباح
💻 @mesbahyazdi_ir
💠 #جشنواره_قرآن_و_حدیث_حوزههای_علمیه
✅ در رشتههای معارفی
1️⃣ تفسیر قرآنکریم
2️⃣ مفاهیم نهج البلاغه
3️⃣ مفاهیم صحیفه سجادیه
4️⃣ معارف احادیث اهل بیت
5️⃣ سیره معصومان
6️⃣ حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم
7️⃣ پرسمان معارفی
8️⃣ سبک زندگی اسلامی
9️⃣ مبانی قرآنی بیانیه گام دوم
🔟 مدیریت اسلامی
•┈┈┈┈┈••••✾•🍃🌺🍃•✾•••┈┈┈┈•
❇️ گروههای هدف
🔸طلاب
🔹خانواده طلاب
🔸اساتید
🔹مدیران مدارس علمیه
🗒 ثبت نام: 1 تا 30 بهمن ماه
🖥 آدرس ثبتنام، آئیننامه و دریافت رایگان منابع رشتهها:
🌐https://b2n.ir/d70424
⏰ برگزاری: 3 تا 5 اسفندماه 1400
(رشته تفسیر: 22 اردیبهشت 1401)
🎁 اهدا 1.530.000.000 ریال به برگزیدگان
•┈┈┈┈┈••••✾•🍃🌸🍃•✾•••┈┈┈┈•
💠 #مدیریت_قرآن_و_حدیث_حوزههای_علمیه
🌐https://eitaa.com/mqh114
☑️#سیره_علما
🔵 تکریم مادر و بازشدن چشم دل
✅ آیتالله حاجآقا مرتضی تهرانی رضواناللهتعالیعلیه: مرحوم پدرم، به من گفت: من به امامزاده ابوالحسن میرفتم و از شب تا به صبح ذکر میگفتم و مناجات میکردم و گریه میکردم. مادرم هم خبر نداشت. ایشان گفت: من چهل روز ترک حیوانی کردم. نان و سیبزمینی میخوردم. نان و سرکهشیره میخوردم. نگذاشتم مادرم بفهمد. چون من را خیلی دوست داشت.
✅ ایشان فرمود: در آن چهل روز، شبها هم تا به صبح ریاضت و دعا و تضرع و التماس و مناجات داشتم و از خدا فهم میخواستم.
✅ مرحوم پدرم ادامه داد، چهل روز من تمام شد. متوجه شدم که رنگ مادرم پریده است. به بازار رفتم و یک مقداری گوشت خریدم. گوشت را شُستم و سیخ کردم و روی ذغال، کباب کردم و آن کباب چنجه را جلوی مادرم گذاشتم. به مادر گفتم که من متوجه ضعف شما شدم. این کباب را بخورید تا ضعف شما برطرف شود.
✅ مادر نگاه کرد و گفت خودت هم بخور. حالا روز چهلم است و من تا غروب باید صبر کنم تا از ترک حیوانی، با آن همه کارهایی که در طی چهل شب تا صبح کردهام نتیجه بگیرم.
✅ باطنم یک تکانی خورد که خدایا چه کنم؟ تمام زحماتم از بین میرود. ابتدا سعی کردم مادر را قانع کنم که من بعداً میخورم. پیش خودم گفتم که مثلاً من هم شب کباب درست میکنم و برای شام یا افطار میخورم. ماه رمضان هم نبود که روزهٔ واجب باشد.
✅ مادر قبول نکرد و لقمهای از گوشت برداشت و گفت: تا تو این را نخوری من هم نمیخورم.
✅ یک لحظه خدا نهیبی به دل من زد که عبدالعلی، تو نورانیت و عبودیت و سعادت را از غیرخدا میخواهی یا از خدا؟ از اربعینیات میخواهی یا از خدای اربعینیات؟ اگر خدا نخواهد، صدتا اربعین هم که بگیری به تو نورانیت نمیدهند. اگر از خدا اطاعت کنی، او بدون اربعینیات به تو نورانیت میدهد.
✅ رسول خدا میفرماید: «اَلْجَنَّه تَحْتَ اَقْدامِ الْاُمَّهات». رسول خدا که بگوید، مثل این است که خدا گفته است. حالا نورانیت میخواهی؟ «اَلْجَنَّهُ تَحْتَ اَقْدامِ الْاُمَّهات». به مادر گفتم: چشم و دهانم را باز کردم.
✅ ایشان گفت: همین که گوشت را در دهان گذاشتم، #چشم_دلم باز شد. همه چیز را میبینم؛ همه چیز را میگویم؛ نه فقط حرفهای مردم را، بلکه روایات و آیات و فرمایشات معصومین صلواتاللهعلیهماجمعین را بیان میکنم.
✅ این قدرت، نتیجه همان است که خدا با شکستن اربعین و خوردن گوشت در روز آخر به او داده است. چرا؟ چون #اطاعت_از_مادر کرده است. «اَلْجَنَّهُ تَحْتَ اَقْدامِ الْاُمَّهات».
📚 برگفته از کتاب سفر چهارم، صفحات ۱۹۹ تا ۲۰۳.
📌معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
@tahzibkerman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 بنویسید که معصومه عصمت زهراست
🔻مدح #حضرت_زهرا(س)
⏱ #ده_دقیقه | 09:01
🔹مجلس #رهبرانقلاب
👤مجید #تال
#تصویری
🔅ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گرامی باد.
باسلام .تهیه و توزیع غذای گرم درمناطق سیل زده شهرستان ریگان توسط طلاب و روحانیون فارغ التحصیل حوزه علمیه علی ابن ابیطالب علیه السلام ..(بسیج طلاب حوزه ریگان )
و همچنین اسکان دادن ماشین های سبک در روستای علی آباد هشتصد متری در محل مدرسه و مسجد..(بسبج طلاب و روحانیون حوزه علمیه علی ابن ابیطالب علیه السلام شهرستان ریگان )
حضور طلاب حوزه علمیه ریگان جهت تقسیم غذای گرم به مردم و ماشینهایی که در مسیر سیل گرفتار شده بودن و رساندن گازاوئیل به ماشین های در راه مانده که ماشینهایی ک یخچال داشتند که ماهی های آنها خراب نشود(بسبج طلاب و روحانیون )