هدایت شده از تهذیب مدرسه علمیه شهداد
مداحی آنلاین - عزادار اصلی محرم - حجت الاسلام عالی.mp3
2.76M
الروایة الثالثة و الثلاثون:
(القسم الأول من الروایة)
وَ عَنْ أَبِي عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سَالِمٍ وَ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِيهِ جَمِيعاً عَنْ أَحْمَدَ بْنِ النَّضْرِ عَنْ عَمْرِو بْنِ شِمْرٍ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: قَالَ لِي يَا جَابِرُ أَ يَكْتَفِي مَنْ يَنْتَحِلُ التَّشَيُّعَ- أَنْ يَقُولَ بِحُبِّنَا أَهْلَ الْبَيْتِ- فَوَ اللَّهِ مَا شِيعَتُنَا إِلَّا مَنِ اتَّقَى اللَّهَ وَ أَطَاعَهُ وَ مَا كَانُوا يُعْرَفُونَ يَا جَابِرُ إِلَّا بِالتَّوَاضُعِ وَ التَّخَشُّعِ وَ الْأَمَانَةِ وَ كَثْرَةِ ذِكْرِ اللَّهِ وَ الصَّوْمِ وَ الصَّلَاةِ وَ الْبِرِّ بِالْوَالِدَيْنِ وَ التَّعَاهُدِ لِلْجِيرَانِ مِنَ الْفُقَرَاءِ وَ أَهْلِ الْمَسْكَنَةِ وَ الْغَارِمِينَ وَ الْأَيْتَامِ وَ صِدْقِ الْحَدِيثِ وَ تِلَاوَةِ الْقُرْآنِ- وَ كَفِّ الْأَلْسُنِ عَنِ النَّاسِ إِلَّا مِنْ خَيْرٍ وَ كَانُوا أُمَنَاءَ عَشَائِرِهِمْ فِي الْأَشْيَاءِ....
جابر بن یزید جعفی گفت:
امام باقر علیهالسلام به من فرمودند:
«ای جابر! آیا کسی که خود را شیعه میداند میتواند تنها به گفتن محبت ما اهل بیت اکتفا کند؟
قسم به خداوند که شیعه ما نیست مگر کسی که تقوا داشته باشد و از خدا اطاعت نماید.
شیعیان ما باید تنها با ابراز تواضع، خشوع، امانت داری، کثرت یاد خدا و روزه و نماز و نیکی به والدین و کمک به همسایگان فقیر و بدهکاران و ایتام، راستگویی، تلاوت قرآن، شر نرساندن به دیگران شناخته شوند و باید امانتدار خانواده و قوم خود باشند....»
(وسایل الشیعه، جلد۱۵، صفحه ۲۳۴، الباب الثامن عشر، بَابُ وُجُوبِ طَاعَةِ اللَّهِ)
هدایت شده از ندای تهذیب
26.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#عزاداری_محرم
حاج محمود کریمی
#ما_ملت_امام_حسینیم
مداحی بسیار زیبا و انقلابی محمود کریمی در خیابانهای تهران
💐 @nedaye_tahzib
🌱 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
مسیر کاروان امام حسین علیه السلام از مکه تا کربلا
منازلی که این کاروان طی کرده ، به ترتیب ، عبارت اند از :
۱. مکه ، ۲. تنعیم ، ۳. صفاح ، ۴. بستان ابن عامر، ۵. ذات عِرق ، ۶. غمره ، ۷. مسلح ، ۸. افیعیه ، ۹. معدن بنی سلیم ،
۱۰. عمق ، ۱۱. سلیلیه ، ۱۲. ربذه ، ۱۳. مغیثة الماوان ، ۱۴. نقره ، ۱۵. حاجر ، ۱۶. سمیراء ، ۱۷. توز ، ۱۸. فید ، ۱۹. اجفر ، ۲۰. خزیمیه ، ۲۱. زرود ، ۲۲. ثعلبیه ، ۲۳. بطان ، ۲۴. شقوق ، ۲۵. زباله ، ۲۶. قاع ، ۲۷. عقبه ، ۲۸. واقصه ، ۲۹. شراف ، ۳۰. ذو حسم ، ۳۱. بیضه ، ۳۲. عذیب الهِجانات ، ۳۳. رهیمه ، ۳۴. قصر بنی مقاتل ، ۳۵. طف ، و ۳۶ . کربلا .
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
شاگردان عاقبت به خیر در دانشگاه عاشورا
افرادی همچون ابوالحتوم بن حرث انصاری عجلانی، جوین بن مالک تمیمی، حارث بن امرء القیس کندی، حلاس بن عمرو ازدی راسبی، عبد الرحمن بن مسعود بن حجاج ....و سردار خوشنام و عاقبت به خیر کربلا جناب حربن یزید ریاحی.
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
راز عاقبت به خیر شدن جناب حرّ
1.. سپری به نام «ادب»
جناب حرّ هر چند خطاهای بزرگی داشت - به عنوان مثال قصد داشت که حضرت سید الشهدا علیه السلام را به دشمن تحویل دهد یا اینکه راه را بر حضرت بست- اما این خطاها را جبران کرد. ایشان در عین این که با امام مخالفت می کرد ولی ادب را هم رعایت می کرد. بخصوص در احترام نسبت به حضرت زهرا سلام الله علیها ادب خود را به شکل برجستهای نشان داد. آن چنان که وقتی حضرت خطاب به او فرمودند: «سَکَلَتکَ اَمُّک؛ مادرت به عزایت بنشیند» جناب حرّ گفت: «اگر در میان عرب کسی جز شما مادرم را یاد می کرد من نیز مادر او را یاد می کردم اما عظمت مادر شما حضرت زهرا سلام الله علیها مانع از این کار است.» به عبارت دیگر نقطه برجسته ی ادب حّر در برابر امام، مسئله ادب او نسبت به حضرت زهرا سلام الله علیها است.
امروز در جامعه ما این مسئله بسیار مورد نیاز است و ما بسیار به این سپر بزرگ (ادب) نیاز داریم. برای منتظران امام عصر علیه السلام نیز این مسئله درس بزرگی است که حتی با دشمن خود «ادب» را مراعات کنند.
2.. تفکر و تعقل
روایت داریم که یک ساعت تفکر از عبادت 70 سال بهتر است. از شیخ مرتضی انصاری سوال کردند که چگونه چنین چیزی ممکن است؟ آیا می شود کسی یک ساعت تفکر کند و این تفکر او از عبادت 70 ساله یک عابد برتر باشد؟ شیخ انصاری فرمودند: «بله، فکری مانند فکر جناب حرّ در روز عاشورا؛ او یک ساعت تفکر و تأمّل کرد و بهشت و جهنم را تشخیص داد؛ اما عمر سعد سالها عبادت کرد و در پایان نتوانست راه درست را تشخیص دهد» بنابراین برتری یک لحظه تفکر از 70 سال عبادت را می توان از جناب حر آموخت.
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
25.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیانات امام خامنه ای #کلیپ_تصویری #ندای_تهذیب
موضوع: بزرگترین حماسه تاریخ
#عزاداری_محرم
💐 @nedaye_tahzib
🌱 tahzib-howzeh.com
731389699_-214878.mp3
8.16M
شرح دعای مکارم الاخلاق دعای بیستم صحیفه سجادیه
استاد : حاج آقا شیخ بهایی زید عزه
جلسه: پنجاه وچهارم ۱۳۹۹/۶/۳
زمان : ۱۷ دقیقه
هدایت شده از ندای تهذیب
🍂سلسله مباحث: طلبه، هویت و رسالت
شماره 8
🔹موضوع: طلبه؛ کسب مدرک تحصیلی و اعتبار اجتماعی/ قسمت دوم
طلبه باید اصالتا به دنبال خدمت به دین باشد و تمام هم و غم خود را برای افزایش مهارت و دانش مرتبط با آن به کار گیرد. اما پس از به دست آوردن مهارت لازم و توانایی واقعی خدمت، لازم است در مقام اثبات نیز موجه شمرده شود. زیرا گاهی توانایی واقعی وجود دارد اما مقدمات ضروری دیگری که ارائة خدمت بدان وابسته است مفقود است. مثلا کسی ممکن است هنر رانندگی را آموخته باشد و با تمرین فراوان مهارت کافی بهدست آورده باشد اما به جهت نداشتن گواهینامه اجازة استفاده از این مهارت و میدان و فرصت بهرهگیری از این توانایی را نداشته باشد. بدین ترتیب ما گاهی وظیفه داریم خود را به جامعه بشناسانیم و آمادگی خود را برای انجام برخی از خدمات اجتماعی اعلام داریم
آیا بدون مدرک، خدمت به دین خدا امکانپذیر نیست؟ هرگز نمیتوان چنین ادعایی کرد؛ اما بیواهمه میتوان گفت که داشتن مدرک ـ اگر بر اساس حقیقتی باشد ـ گستره و تأثیر خدمت را افزایش میدهد و رنج برخی فعالیتهای زائد را از دوش ما بر میدارد. به بیان دیگر برخی از رسالتهای طلبه بدون هیچ گونه مدرک تحصیلی قابل انجام است. البته هرچه طلبه شناخته شدهتر باشد و توانسته باشد مخاطب بیشتری برای خود جمع کند اثر کار او بیشتر است. بنابراین برخی از رسالتهای بزرگ را جز با داشتن اعتبار اجتماعی بالا نمیتوان انجام داد.
#ویژه_طلاب
#مدرک_تحصیلی
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com