هدایت شده از ندای تهذیب
#جمعه_های_مهدوی
مثلِ الماس
شما از «یک تکه الماس چند قیراطی خیلی ارزشمند» می توانید به دو روش استفاده کنید:
یا از آن به عنوان «سنگ قیمتی» استفاده کنید یا به عنوان «سنگ ترازو» که به جای سنگ چند گرمی، در ترازو گذاشته و در برابرش فلفل و زردچوبه وزن کنید! مطمئنا استفاده ی درست از الماس این نیست که سنگ ترازو بشود!
امام زمان(علیه السلام) این گوهرِ ارزشمند، باید در موقعیتِ ""فرماندهی"" و ""حاکمیت کل بشر"" قرار داشته باشد، با ایشان هم نباید اینگونه رفتار کنیم، چرا که او بسیار ارزشمند و قیمتی تر از آن چیزی است که ما گمان کنیم...
#مهدویت
#ندای_تهذیب
🌼 @nedaye_tahzib
🍀 tahzib-howzeh.com
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و احترام
👈حوزه علمیه امام حسین علیه السلام بافت در دو هفته اخیر👇
👈8آذر: ارسال فیلم کوتاه با موضوع مقابله با جنگ نرم.
🔹بازخورد پژوهشی طلاب
🔹شناسائی طلاب مستعد
🔹معرفی آنها به مسئولین مربوطه.
👈13_9آذر: آغاز طرح سالیانه تهذیبی با فعالیت قرانی به تفکیک پایه ها
🔸برقراری تماس تصویری و صوتی با 20نفر از طلاب
🔸شناسائی و معرفی حافظین قرآن
🔸معرفی افراد قوی بعنوان سرگروه قرانی.
👈10 آذر: ارسال فایل بیانیه گام دوم انقلاب و تطبیق شخصیت سردار سلیمانی در گروه تهذیب حوزه
🔹بازخورد پژوهشی خوب از طرف طلاب
🔹معرفی طلاب علاقه مند به مسئولین مربوطه جهت ترغیب و تشویق.
👈16آذر: تهیه و ارسال نامه پیشنهادات با موضوع سواد رسانه ای به استان.
👈17آذر: تماس تلفنی جهت اطلاع رسانی ، ایجاد انگیزه و توجیه طلاب پایه اول و دوم برای شرکت در جلسه برخط مشاوره.
👈18اذر: هماهنگی و برگذاری اولین جلسه برخط مشاوره با حجه الاسلام صنعتی زاده برای طلاب پایه اول و دوم.
هدایت شده از تبلیغات خط رهبر
اطلاعیه
توسل و استغفار جمعی شاگردان و ارادتمندان علامه مصباح یزدی (ادام الله بقائه) جهت شفای عاجل ایشان
امروز راس ساعت 18 به مدت یک ساعت
پخش زنده از حرم مطهر رضوی ع در اپارت و اینستاگرام
با سخنرانی و نوای دلنشین استاد مرتضی آقاطهرانی
آدرس صفحه اینستاگرام آیت الله مصباح یزدی:
Inastagram.com/mesbahyazdi_ir
آدرس صفحه آپارات آیت الله مصباح یزدی:
Aparat.com/mesbahyazdi_ir
@aghatehranii
هدایت شده از ندای تهذیب
30.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نماهنگ
حسرت دیدار در فراق #امام_زمان عج الله تعالی فرجه الشریف
#نریمانی
🌼 @nedaye_tahzib
🍀 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از در محضر استاد
#اطلاعیه
🔺 فیلم تدریس کتاب نبرد حق و باطل و کتاب قیام و انقلاب مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، بارگذاری شد.🔺
🔺 پیشخوان حوزه > آموزش مجازی > طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری > کتاب مورد نظر > جلسات > فایل . 🔺
https://eitaa.com/ostadmotaharimajazi
هدایت شده از در محضر استاد
#کلام #استاد
‼️ علت شکست ایرانیان در مقابل عرب ها...
✍ یکی از علل شکست ایرانیان با آنهمه نیرو و قدرت و عظمت، ناراضی بودن مردم ایران از حکومت و آیینشان بود. مردم ایران از آنها به ستوه آمده بودند و آمادگی کامل داشتند برای اینکه مأمنی بیابند و اگر بانگ عدالت و حقیقتی بشنوند به سوی آن بشتابند. گرایش فوق العاده ایرانیان به مزدک نیز علتی جز نارضایی نداشت. قبلًا نیز اشاره کردیم که وضع زردشتیگری در ایران آنچنان دچار فساد و انحراف و مورد بی علاقگی مردم شده بود که فرضاً اسلام به ایران نیامده بود، مسیحیت ایران را تسخیر میکرد.
📚 استاد مطهری، خدمات متقابل اسلام و ایران، ص113
@ostadmotaharimajazi
-2136400125_-215399.mp3
5.7M
شرح دعای مکارم الاخلاق دعای بیستم صحیفه سجادیه
استاد : حاج آقا شیخ بهایی زید عزه
جلسه: هشتادو هشت ۱۳۹۹/۹/۲۱
زمان : ۱۲ دقیقه
هدایت شده از ندای تهذیب
🍂سلسله مباحث: #زیِّ_طلبگی
شماره 14
🌺1️⃣ شاخصها و ملاكهای كلی 🌺
3.. احترام حریم عمومی
در شریعت اسلام محضر دیگران و فضای اجتماعی، نوعی ارزش و احترام دارد و انسان حتی اگر گناهكار باشد، حق ندارد حریم جامعه را با گناه علنی آلوده سازد. آلودهسازی حریم اجتماع، خود جرم دیگری است كه مجازات مستقل برای آن در نظر گرفته شده است. تجاهر به فسق، یعنی آشكارا، علنی و در منظر دیگران گناه كردن، مذموم شمرده شده و جرم گناه را افزایش میدهد.
امام باقر علیهالسلام میفرماید:
ثَلاثَةٌ لَیستَ لَهُم حُرمَةٌ؛ صاحِبُ هَوی مُبتَدِعٌ، والإمامُ الجائِر، وَالفاسِقُ المُعلِنُ الفسقِ؛
سه كس آبرویشان محترم نیست: هواپرست بدعتگذار، پیشوای ستمگر و فاسقی كه آشكارا مرتكب فسق شود.
امام صادق علیهالسلام فرمود:
إذا جاهَرَ الفاسقُ بِفِسقِه فَلا حُرمَةَ له وَلا غیبةَ؛
هرگاه گنهكاری علنی گناه كند، حرمت ندارد و غیبتش جایز است.
امام رضا علیهالسلام میفرماید:
مَن أَلقی جَلبابَ الحَیاءِ فَلا غیبةَ له؛
كسی كه لباس حیا را بیفكند، غیبتش جایز است.
پیامبر اكرم صلیاللهعلیهوآله فرمود:
أَترعوونَ عَن ذِكرِ الفاجِرِ حَتّی یعرِفُه النّاسُ؟ فَاذكُروا الفاجرَ بِما فیه یحذَره النّاسُ؛
آیا مراعات حال فاجران را میكنید كه مردم آنان را نشناسند؟ آنان را به آنچه مرتكب میشوند یاد كنید، تا مردم از آنان پرهیز كنند (و در امان مانند).
حضرت علی علیهالسلام فرمود:
أَیهَا النَّاسُ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَی لاَ یعَذِّبُ الْعَامَّةَ بِذَنْبِ الْخَاصَّةِ إِذَا عَمِلَتِ الْخَاصَّةُ بِالْمُنْكرِ سِرّاً مِنْ غَیرِ أَنْ تَعْلَمَ الْعَامَّةُ فَإِذَا عَمِلَتِ الْخَاصَّةُ بِالْمُنْكرِ جِهَاراً فَلَمْ یعَیرْ ذَلِك الْعَامَّةُ اسْتَوْجَبَ الْفَرِیقَانِ الْعُقُوبَةَ مِنَ اللَّهِ تَعَالَی؛
ای مردم! خدای متعال توده مردم را به گناه خواص عذاب نكند، اگر در پنهانی و بدون اینكه مردم آگاه شوند مرتكب گناه شوند؛ اما اگر آن جماعت عمل زشت را آشكارا انجام دهند، و توده مردم بر ایشان عیب نگیرند و آنان را سرزنش نكنند، هر دو دسته از جانب خدای متعال مستحقّ عقوبت شوند.
امر به معروف و نهی از منكر، دو هدف را به صورت طولی دنبال میكند. در مرحله اول، هدفِ امر به معروف و نهی از منكر تربیت انسانها و تحول درونی آنان است. اگر انسان بتواند با انجام این فریضه بر دیگران تأثیر مثبت بگذارد و آنان را به كار خوب انگیزهمند سازد، به هدف اعلا و غایت اصلی امر به معروف رسیده است؛ اما حتی اگر این هدف محقق نگردد، همچنان لازم است با هدف جلوگیری از بروز علنی فسق در جامعه، امر به معروف و نهی از منكر شود. گویا مكتب اسلام خواسته كه كار پلید در میان جامعه، عادی تلقی نشود و عرف نگردد؛ یعنی داوری عرفی دستناخورده و سالم باقی بماند و از سلامت اظهار نظر فطری مردم پاسداری شود.
ادامه دارد...
#ویژه_طلاب
#ندای_تهذیب
🌷 @nedaye_tahzib
✅ tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
#قرآن_کریم
✅سوره مبارکه #طه، صفحه316، آیات 65 تا 76
🗓1399/09/22
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
316.mp3
578.9K
هدایت شده از ندای تهذیب
237.pdf
125.8K
هر روز با قرآن و عترت
📚#موضوع_دویست_و_سی_و_هفت
✅آداب دعا
✏️1. اضطرار
🗓1399/09/22
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
هدایت شده از ندای تهذیب
#شنبه_های_قرآنی
🌺قرآن بالاترین معجزه الهی است🌺
قرآن بالاترین معجزه الهی است
وَ قالُوا لَوْلا اُنْزِلَ عَلَیْهِ ایاتٌ مِنْ رَبِّهِ قُلْ اِنَّمَا الاْیاتُ عِنْدَاللّهِ وَ اِنَّما اَنَانَذیرٌ مُبینٌ
گفتند : چرا معجزاتی از سوی پروردگارش بر او نازل نشده؟ بگو: معجزات همه نزد خدا است (و به فرمان او نازل می شود، نه به میل من و شما) من تنها انذارکننده آشکاری هستم .(عنکبوت / 50)
مشرکین از روی سخریه و استهزاء گفتند : چرا پیامبر صلی الله علیه و آله عصای موسی و ید بیضاء و دَم مسیحا ندارد ؟ چرا او هم دشمنان خود را با معجزات بزرگ نابود نمی کند ؟ آن گونه که موسی و شعیب و هود و نوح و ثمود کردند ؟
یا همان طور که در آیات 90 تا 93 سوره اسراء از زبان این گروه آمده ؛ « چرا پیامبراسلام، نهرها و چشمه های آب جاری از بیابان خشک مکه ظاهر نمی کند » ؟ « چرا قصری از طلا ندارد » ؟ « چرا به آسمان صعود نمی کند » ؟ و « چرا نامه ای ازسوی خدا از آسمان برای آن ها نمی آورد » ؟
بدون شک پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله معجزات دیگری غیر از قرآن مجید داشته و تواریخ نیز باصراحت از آن سخن می گوید ، ولی آن ها با این سخنانشان دنبال تحصیل معجزه نبودند ، بلکه از یک سو می خواستند اعجاز قرآن را نادیده بگیرند و از سوی دیگر تقاضای معجزات اقتراحی داشتند ( منظور از معجزات اقتراحی این است که پیامبر صلی الله علیه و آله طبق تمایلات این و آن ، هر امر خارق العاده ای را که پیشنهاد کنند ، انجام دهد ، مثلاً این یکی پیشنهاد خارج ساختن چشمه های آب کند، دیگری بگوید : من قبول ندارم باید کوه های مکه را طلا کنی ، سومی هم بهانه بگیرد که این کافی نیست باید به آسمان صعود کنی و به این ترتیب معجزه را بازیچه بی ارزشی کنند و تازه آخرکار بعداز دیدن همه این ها او را ساحر بخوانند ).
به هرحال قرآن برای پاسخگویی به این بهانه جویان لجوج،از دوراه واردمی شود؛
نخست می گوید : « قُلْ اِنَّمَا الاْیاتُ عِنْدَ اللّهِ وَ اِنَّما اَنَا نَذیرٌ مُبینٌ » .
او می داند چه معجزه ای باچه زمانی و برای چه اقوامی متناسب است ، او می داند چه افرادی درصدد تحقیق و پی جویی حقند و باید خارق عادات به آن ها نشان دهد و چه افرادی بهانه گیرند و دنبال هوای نفس ؟
تنهاوظیفه من انذار و تبلیغ است و بیان کلام خدا،اماارائه معجزات وخارق عادات، تنها به اختیار ذات پاک اواست .
اَوَ لَمْ یَکْفِهِمْ اَنّا اَنْزَلْنا عَلَیْکَ الْکِتابَ یُتْلی عَلَیْهِمْ اِنَّ فی ذلِکَ لَرَحْمَهً وَ ذِکْری لِقَوْمٍ یُؤْمِنُونَ آیا برای آن ها کافی نیست که این کتاب آسمانی را بر تو نازل کردیم که پیوسته بر آن ها تلاوت می شود ؟ در این ، رحمت و تذکری است برای کسانی که ایمان می آورند .(عنکبوت /51)
آن هاتقاضای معجزات جسمانی می کنند ، درحالی که قرآن برترین معجزه معنوی است .
آن ها تقاضای معجزه زودگذری دارند ، در حالی که قرآن معجزه ای است جاویدان و شب و روز آیاتش بر آن ها خوانده می شود .
آیا امکان دارد انسانی درس نخوانده و حتی اگر فرضا درس خوانده بود ، کتابی با این محتوا و این جاذبه عجیب که فوق توانایی انسان ها است ، بیاورد و عموم جهانیان را دعوت به مقابله کند و همه در برابر آن عاجز و ناتوان بمانند ؟
اگر به راستی منظور آن ها معجزه است ، ما به وسیله نزول قرآن ، بیش از آن چه آن ها تقاضا دارند ، در اختیارشان گذارده ایم ، ولی نه ، آن ها حق طلب نیستند ، بهانه جو هستند .
پیامبری که دعوتش جهان گیر است و باید قرون و اعصار آینده را نیز دربرگیرد ، باید معجزه روحانی و عقلانی روشنی داشته باشد که فکر همه اندیشمندان و صاحب خردان را به سوی خود جذب کند ، مسلما برای چنین هدفی ، قرآن مناسب است نه عصای موسی و ید بیضاء .
و در پایان آیه برای تأکید و توضیح بیشتر می گوید : «اِنَّ فی ذلِکَ لَرَحْمَهً وَ ذِکْری لِقَوْمٍ یُؤْمِنُونَ».
آری قرآن هم رحمت است و هم وسیله یادآوری ، اما برای گروه باایمان ، برای آن ها که درهای قلب خود را به روی حقیقت گشوده اند ، برای آن ها که طالب نورند و خواهان پیدا کردن راه ، آن ها این رحمت الهی را با تمام وجود خود احساس می کنند و در پرتو آن آرامش می یابند ، آن ها هربار که آیات قرآن را می خوانند ، تذکر تازه ای می یابند .
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
🔸قرآن در سیره علما، شماره 16
#قرآن_در_سیره_علما
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
#شنبه_های_قرآنی / اندیشه قرآنی امام خامنه ای (مدظله العالی)
❇️📚«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»
قسمت دوم / تاریخچه کتاب❇️
——————————-👇👇👇👇
تاریخچه کتاب
ماجرای کتاب «طرح کلی اندیشهٔ اسلامی در قرآن» به رمضان سال ۱۳۵۳ شمسی بازمیگردد. جلسات سید علی خامنهای در مسجد کرامت مشهد در اسفند سال ۱۳۵۲ بهوسیلهٔ ساواک تعطیل شد. پس از این تعطیلی وی در جلسات مختلفی به سخنرانی و تبلیغ میپرداخت. یکی از این محافل مسجد امام حسن مجتبی بود که او در آنجا به اقامهٔ نماز جماعت و طرح تازهای برای سخنرانیهایش میپرداخت و عنوان آن «طرح تبیین رئوس و اصول کلی اندیشهٔ اسلامی با تکیه بر قرآن کریم» بود. در این طرح قرار بود اصول اصلی اعتقادات اسلامی مستند به آیات قرآن بررسی و تبیین شود؛ این مباحث در ماه رمضان سال ۱۳۵۳ شمسی مطرح شد. مجموعهٔ این مباحث در چند مرحله برای چاپ آماده شد و به انتشار رسید. در ابتدا کتابچهای از خلاصهٔ مباحث در سال ۱۳۵۴ منتشر شد؛ اما صورت کامل و پیادهشدهٔ همهٔ سخنرانیها بعد از انقلاب انجام شد. پس از وقوع انقلاب اسلامی نیز تا مدتها انتشار متن کامل سخنرانیها ممکن نشد. البته بخشهایی از آن در قالب جزوهها و کتابچههایی در دسترس قرار میگرفت. مجموعهٔ سخنرانیها در سال ۱۳۹۲ در قالب کتابی با نام «طرح کلی اندیشهٔ اسلامی در قرآن» از سوی «مرکز صهبا» منتشر شد. (حیدرزاده، محمدرضا (۱۷ آذر ۱۳۹۴). «ماجرای کتاب رهبری». وبگاه روزنامه اطلاعات. دریافتشده در ۷ مارس ۲۰۱۸)
🔅سیدعلی خامنه ای، خود دربارهٔ اهداف و چگونگی آن برنامه و سخنرانیها اینطور توضیح میدهد:
«بنده یک ماهِ رمضان در مسجد امام حسنِ مشهد سخنرانیِ مستمر سی جلسهای داشتم. آن زمان به ضبط سخنرانیها خیلی اهمیت داده نمیشد؛ اما استثنائاً همهٔ این سی سخنرانی ضبط شدهاست. در آن سخنرانیها راجع به توحید، امامت، ولایت، نبوّت و سایر مباحث اساسی بحث شدهاست که الان هم آنها را تأیید میکنم. اینها پایههای فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی بود؛ اگرچه ما آن موقع امیدوار نبودیم که نظام اسلامی شش، هفت سال دیگر محقّق شود. میگفتیم اگر پنجاه سال دیگر هم ایجاد نشود، بالاخره پایههای فکریاش اینهاست. آن کار، جهت دادن به فکر نسل جوانِ آن روز بود.» (بیانات در دیدار اعضای هیئت مؤسس و هیئت امنای مؤسسهٔ پژوهشی - فرهنگی انقلاب اسلامی، ۱۳۸۱/۴/۴)
⭕️واکنشهای منفی به این کتاب
مباحث طرح کلی اندیشهٔ اسلامی در قرآن، واکنشهای گوناگونی را برانگیخت.
دو گروه واکنش منفی داشتند:
گروه نخست، بخشی از بدنهٔ مذهبی آن روزهای شهر مشهد بود که با دیدهٔ تردید به نوآوریهای مباحث سید علی خامنهای مینگریست و در گوشه و کنار انتقادهای بعضاً تندی به مباحث داشتند.
سیدعلی خامنهای خود این فضا را شرح دادهاست:
«من یادم میآید توی همین تهران بعضی از علماء و بسیاری از مردم با مرحوم مطهری سر همین قضیهٔ [کتاب] حجاب درافتادند. من در مشهد یک بحثی کردم در باب ولایت، یک برداشت جدیدی از کلمهٔ ولایت و مسألهٔ ولایت که ماه رمضان بود و بحثهایی برای جوانها میکردیم آن وقتها راجع به توحید و نبوت و چه و از جمله ولایت، یک بحث قرآنی خیلی خوب و کاملی بود بعد هم چاپ شد یعنی؛ خلاصهاش هم یک جایی چاپ شد، اصل سخنرانیها هم بعد از انقلاب درآوردند چاپ کردند. یک عدهای در مشهد جنجال علیه من به راه انداختند که چرا در زیر کلمهٔ ولایت فلانی این حرفها را زده در حالی که این منکر به معنای انکار آن ولایتی که آنها میگفتند که نبود، آنها میگفتند ولایت یعنی محبت. خب ما محبت ائمه را که قبول داریم؛ ولایت یعنی اعتقاد به امامت علی. این را که ما قبول داشتیم یک چیزهایی علاوهٔ بر اینها ما از کلمهٔ ولایت پیدا کرده بودیم. من آیات ولایت را در قرآن جمع کردم؛ آیاتی که در آن کلمهٔ ولایت بکار رفتهاست «هنالک الولایة لله» مثلاً فرض کنید و آیات متعددی را، از این کلمات یک برداشت جدیدی از کلمهٔ ولایت را من عرضه کردم مطرح کردم. خب این باید مغتنم شمرده بشود. در عالم پزشکی اگر یک نفری بیاید فرض بفرمائید دربارهٔ حصبه یک ایدهٔ جدیدی را مطرح کند که اضافهٔ بر معلومات قبلی باشد با او چه جوری رفتار میکنند؟ خب احترامش میکنند، تکریمش میکنند.»
گروه دوم که بهشدت برنامهٔ مسجد امام حسن مجتبی علیهالسلام را زیر نظر داشتند، نهادهای امنیتی رژیم پهلوی و بهویژه سازمان اطلاعات و امنیت (ساواک) بودند. محتوای سیاسیای که از برخی فقرههای سخنان سیدعلی خامنهای برداشت میشد و پیشتر هم در گفتارهای شرح نهجالبلاغه تجربه شده بود، حساسیت ساواک را بهشدت برمیانگیخت.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
36_Qoran.mp3
14.02M
#شنبه_های_قرآنی
#کلیپ_صوتی
«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» را با صدای استاد #امام_خامنه_ای بشنویم
موضوع: اهمیت قرآن
#ندای_تهذیب
🌹 @nedaye_tahzib
☘️ tahzib-howzeh.com
جلسه۸۸انعام.mp3
6.65M
وَهُوَ الَّذِي أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجْنَا بِهِ نَبَاتَ كُلِّ شَيْءٍ فَأَخْرَجْنَا مِنْهُ خَضِرًا نُّخْرِجُ مِنْهُ حَبًّا مُّتَرَاكِبًا وَمِنَ النَّخْلِ مِن طَلْعِهَا قِنْوَانٌ دَانِيَةٌ وَجَنَّاتٍ مِّنْ أَعْنَابٍ وَالزَّيْتُونَ وَالرُّمَّانَ مُشْتَبِهًا وَغَيْرَ مُتَشَابِهٍ ۗ انظُرُوا إِلَىٰ ثَمَرِهِ إِذَا أَثْمَرَ وَيَنْعِهِ ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكُمْ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ(انعام/99)
👌جلسه هشتاد و هشتم 🌺تفسیر سوره مبارکه انعام🌹
🎤موضوع سخن: جلوه هایی از قدرت و علم خدا
هدایت شده از مرکز مشاوره اسلامی سماح- کرمان
👇👇👇👇👇
🔷ادامه سلسله نشست های تربیتی
🔷برنامه هفتم
💠باموضوع:
مشکلات دوران نوجوانی
🔷افت تحصیلی🔷
باحضور
🔵حجه الاسلام صنعتی زاده
کارشناس ارشد مشاوره
🔴 فردا یکشنبه
بعد از اذان ظهر ساعت ۱۲
از شبکه سیما استانی کرمان
در برنامه زنده (ره عشق)
@moshavere_kerman
💠ما سازش را از هر کس و به هر شکلی باشد نخواهیم پذیرفت
ما سازش را از هر کس و به هر شکلی باشد نخواهیم پذیرفت چون ملت نخواهد پذیرفت. در مذاکرات خود با این اشخاص مطالب خود را قاطعانه بیان کرده ایم، هر کس قبول کند، با ماست، والا از ما جداست.
#امام_خمینی
📚صحیفه نور ، جلد ۲ ، صفحه ۲۶۵
🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
هدایت شده از ندای تهذیب
🔹مجموعه پوسترهای نمایشگاهی
🔸موضوع: آثار مادی و معنوی صله رحم
روایات اخلاقی، شماره 25
#طراوت_معرفت
💐 @nedaye_tahzib
🌱 tahzib-howzeh.com
هدایت شده از ندای تهذیب
❇️ یکشنبههای هفته: #اسوه_های_اخلاقی ❇️
شماره 15
🌺آیت ا... بروجردی / قسمت ششم / هوشیاری نسبت به القای شبهه های فرهنگی و...🌺
🔅 هوشیاری نسبت به القای شبهه های فرهنگی
آیت الله شیخ لطف الله صافی گلپایگانی در این باره می گوید: «در موقعی که خطری پیشامد می کرد، آقای بروجردی تا پای جان برای پیشرفت اسلام آماده بود. تمام سیر امور و حوادثی را که در جهان تشیع واقع می شد، مورد دقت قرار می داد. مثلاً مجلاتی که منتشر می شد و در آن، مطالب ضد دینی بود، با کثرت کار مطالعه می فرمود و اوامری به بنده برای جواب دادن به آنها صادر می کردند که اطاعت می نمودم. از جمله وقتی در مجله ای که در دهلی نو منتشر می شد، مقاله ای راجع به تأثیر دین بودا در اسلام و ادیان دیگر و ظهور عرفان و فلسفه در اسلام نوشته شده بود و ایشان خوانده بودند، به بنده گفتند جواب آنها را بدهم و من هم رساله مستدلی نوشتم و اثبات کردم که مکتب اسلام اصولاً با مذهب بودا میانه ای ندارد و با افکار خرافی نیز مبارزه می کند. سپس رساله را به نظرشان رساندم و ایشان قدردانی کردند. آن گاه رساله را برای مجله مزبور فرستادم که عینا در آن مجله درج گردید» (1)
🔅آگاهی از نقاط ضعف مسلمانان و نقاط قوت غربی ها
علی دوانی در این باره بیان می کند: «کمتر اتفاق می افتاد آقای بروجردی با شاه و نخست وزیران وقت و سایر وزرا و اولیای امور سخن بگویند و اسمی از نقایص فرهنگ و برنامه آن نبرند. از اوضاعی که در ممالک مغرب زمین می گذشت، کاملاً مطلع بودند. بسیاری از مواقع، از پاره ای اوضاع و گرفتاری های مسلمانان و نفاقی که میان سران آنها پدید آمده و موجب دوری دول و ملل اسلامی از یکدیگر شده و نیروی مادی و معنوی آنها را تجزیه و خرد کرده است، بی نهایت متأثر می گردیدند و نیز از پیشرفت های بیگانگان در علوم و صنایع حیرت انگیز و عقب ماندگی کشورهای اسلامی و سلطه دشمنی بر جان و مال آنها سخت منقلب می شدند و ناله می نمودند و می گفتند اگر رهبران ملل مسلمان به رمز پیشرفت و ترقی ملل مترقی جهان در امر صنایع و علوم مادی پی ببرند و علاقه به استقلال مسلمانان و عظمت دین مبین اسلام داشته باشند، می توانند در سایه عمل به تعالیم عالیه اسلام، تمام عقب ماندگی های خود را جبران کنند» (2)
پی نوشت:
1.. زندگانی آیت الله بروجردی، ص 169
2.. همان، ص 170
#ندای_تهذیب
#طراوت_معرفت
💐 @nedaye_tahzib
🌱 tahzib-howzeh.com