eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
721 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
7.1هزار ویدیو
728 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✨ یکی از شاگردان ایشان می گوید: روزی نزدیک مغرب به حسینیه ایشان آمدم معظم له را دیدم که داخل حسینیه نشسته و گویا برای نماز آماده می شود، در حالی که با کسی دعوا و نزاع دارد و این کلمات را تکرار می‌کند: برو گم شو پدرسوخته برو گم شو! به خدمتشان رسیدم عرض کردم آقا جان با چه کسی سخن می‌گویید؟ فرمودند :شیطان بود، اذیت می‌کرد.✨ کتاب برقله پارسایی ص112
✨ یک نفر از گروهک منافقین به ایشان تلفن می‌زند و تهدید می‌کند.،آقا در جوابش می‌گویند: پسر جان اگر قصد داری مرا بکشی من راس ساعت یک ربع به هفت از منزل خارج می‌شوم و مسیر بنده از کوچه مستشار است به سوی مسجد ملاحیدر که ساعت ۷ صبح آنجا باشم، اگر می‌خواهی کاری بکنی این موقع بهتر است چون کوچه خلوت و رفت آمد کمتر است، زهی سعادت است برای اینجانب، زیرا من عمر خود را کرده‌ام و بهتر از این چیست که به لقاء خدا نائل شوم، فردا بیا و قصدخود را انجام بده، و می‌فرمودند: فردا من رفتم ولی او بدقولی کرد و نیامد. ✨ خاطراتی از آیینه اخلاق ص56
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله سید رضا فاضلیان(ره) . گویند که علامه حلی رحمت الله علیه را، پس از رحلت در خواب دیدند. از او سوال کردند که: پس از مردن باشما چگونه معامله نمودند؟ در جواب فرمود که: «لَولا الالفَین و زیارة الحُسَین، لَهَلَکَتْنی الفَتاوی» یعنی اگر کتاب اَلفَین (کتاب استدلالی در امامت) و زیارت امام حسین علیه السلام نبود، هر آینه فتواهای من (فتواهایی که احتمالاً ناصحیح بوده اند)، مرا هلاک می نمود. و آن جناب هر شب جمعه از حِلّه به کربلا به زیارت امام حسین علیه السلام می آمد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب گویای "فتنه تغلب" در قالب فتنه‌‌ تغلّب نوشته مصطفی غفاری روایت‌هایی از متن و فرامتن واقعه ۸۸ را بازگو می‌کند. در این کتاب تحلیل‌هایی از سخنان و کنش‌های رهبر انقلاب در برابر واقعه ۸۸ آمده است که گاه شامل اخبار و مطالبی ناگفته یا شنیده‌نشده نیز هست و مجموعاً روایت روشنی از راهبری جامعه و مهار فتنه ارائه می‌دهد. فتنه تغلّب حاوی بیاناتی از رهبر انقلاب است که برای نخستین‌بار منتشر می‌شود؛ ازاین‌رو هم خلأ روایت‌های موجود را پر می‌کند و هم می‌تواند دست‌مایهٔ خوبی برای روایت‌های مطلوب باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب حوزه و روحانیت در نگاه مقام معظم رهبری (1) مقام معظم رهبری: در اسلام همه چیز مقدّمه انسان است. همه فرائض، احکام، تکالیف، واجبات، اجتناب از گناهان و نوافل و مستحبّات و احکام اجتماعی و فردی، همه و همه مقدّمه حیات طیّبه است؛ مقدمه زنده شدن انسان با روح انسانی است؛ مقدمه عروج انسان از عالم بهیمیّت و حیوانیّت و توحّش است. اگر بشر تحتِ تربیت الهی - که با اراده خود او قابل تحقّق است - قرار گیرد، این حیات طیّبه در نفس او به وجود خواهد آمد و محیط را هم طیّب و طاهر خواهد کرد و اگر این تربیت الهی نباشد و عزم و اراده‌ای را که انسان برای پیمودن راه خدا با آن، احتیاج دارد از دست بدهد و خود را در دست هواها و هوسهای بشری رها کند، در حدّ حیوانیّت باقی خواهد ماند و حیوانی خطرناکتر از حیوانهای دیگر خواهد شد. همان‌طور که در طول تاریخ انسانیّت ملاحظه کرده‌اید، چه انسان صورتهایی با سیرت حیوانات پیدا شدند که افراد بشری را از سلوک در راه خدا باز داشتند. فرعونها، قارونها، نمرودها و شیطانهای مجسّم هم استعداد تکامل و ترقّی داشتند. آنها هم اگر به خود میآمدند، فکر میکردند و به یاد جوهر انسانی خود میافتادند، میتوانستند پیش بروند. خدای متعال به موسی در مواجهه با فرعون میفرماید: «فَقُولا لَهُ قَولاً لَیِّناً لَعَلَّهُ یَتَذَکَّرُ أَوْ یَخْشی»(۱). فرعون هم این امکان را داشت که تذکّر پیدا کند، به خود آید، یاد خدا را و یاد گوهر انسانی خود را در درون خود زنده کند؛ اما طغیان نگذاشت. طغیان هوای نفس، طغیان دنیا طلبی، طغیان خودخواهیها، کبرها، طغیان روح بهیمیّت در انسان، اینها مانع است. جلد 2، صفحه 50-49. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰مسجدنما 🔅کنترل ذهن در نماز - آقا! آخر ما توی ما توی دانشگاه و بیمارستان صبح تا شب مشغول بیمار! چگونه یاد خدا باشیم و باخدا باشیم؟ - «شما هر مریض که می‌بینید، متوجه خدا باشید، علاوه بر آن روزی نیم‌ساعت برای خودتان ساکت باشید». آیت‌الله سید عبدالکریم کشمیری
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸قایق سوراخ🔸 مَثل ما مثل کسی است که قایقش سوراخ شده است و آب داخلش می‌رود، و قایقی سالم نیز در کنارش هست. هرچه را از داخل قایق سوراخ‌شدۀ خودش در آن قایق سالم بیندازد، انداخته است؛ هرچه را نیندازد، در قایق می‌ماند و آن را سنگین می‌کند و خودش و هرچه را در قایق است، با هم به ته آب می‌برد.