احمد یک عمر با دعا و نماز زندگی کرده بود؛ آن هم در دوره فساد پهلوی. اذان که می گفت تمام بدنش می لرزید و کسانی که صدایش را می شنیدند، گریه می کردند. شهید قاسم سلیمانی عاشق اذانش بود. نمازها را هم پشت او به جماعت می خواندیم.
در هر فرصتی از جمع فاصله می گرفت و مشغول نماز می شد. هر چه اصرار می کردم که این چه نمازی است که می خوانی؟ پاسخی نمی داد. آخرش اصرارم به زبانش آورد. داشت قضاهای نماز شبش را می خواند.
راوی: حیمد شفیعی
کتاب رندان جرعه نوش ؛ خاطرات حمید شفیعی، نویسنده و راوی: حمید شفیعی، تدوین گر: محمد دانشی، ناشر: سماء قلم، نوبت چاپ: اول- ۱۳۸۴؛ صفحه ۱۸۶.
#احمد_عبداللهی
.
📚 معرفی کتاب
#تشکیلات_بهشتی
🔹نویسنده: محسن ذوالفقاری
🔸ناشر: نشر معارف
📖تعداد صفحات: ۲۸۰
بخشی از مقدمه کتاب: این ادعای گزافی نیست، اگر گفته شود شهید آیتالله دکتر بهشتی، در فهم اهمیت، جایگاه و نقش تشکیلات در حرکت بهسمت جامعهای که آرمانهای مردم در آن تبلور پیدا میکند، گوی سبقت را از دیگران ربوده است.
شهید بهشتی طی سالهای 1349-1344 در شکلگیری و ارتقای کمی و کیفی «اتحادیۀ انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا» تأثیرات شگرفی داشته است. این تشکل به رساترین صدای نهضت اسلامی ایران در خارج از کشور تبدیل شد. نوع رابطۀ دکتر بهشتی با این تشکل، نقطهنظرهای او در زمینۀ تشکیلات و سازماندهی، ایدههای مطرح شده درجهت پویایی و استقلال سازمان نامبرده و دهها نکتۀ دیگر، شخصیت بیبدیل ایشان را در زمینۀ نظریات تشکیلاتی نشان میدهد.
شهید بهشتی، ماهها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357، بنابر تجربۀ چندینوچندسالهای که در زمینۀ فعالیتهای اجتماعی-سیاسی داشت؛ ضرورت کار تشکیلاتی و ایجاد تشکلی اسلامی را احساس کرد و سرانجام بعد از موافقت امام خمینی در 29 بهمن 1359 بههمراه تعدادی دیگر از همفکران خود تشکلی به نام «حزب جمهوری اسلامی» تأسیس کرد.
انشاءالله که این کتاب مطلع خوبی باشد برای بهشتی شدن تشکیلاتمان چرا که تشکیلات باید تشکیلات بهشتی باشد.
📖 همسایه آقا؛ روایت زندگی شهید مدافع حرم(جاوید الاثر) علی آقا عبدالهی
📔 #همسایه_آقا
✍️ به قلم #شهلا_پناهی_لادانی
📚 به همت #انتشارات_شهیدکاظمی
🔖 #چاپ_اول
❄️🌹❄️🌹❄️🌹❄️🌹❄️🌹
🌏 خرید آسان ◀️ lish.ir/1O5R
📲 ارسال "همسایه آقا" به سامانه ◀️ 3000141441
📞 مرکز پخش ◀️ 02537840844
❄️🌹❄️🌹❄️🌹❄️🌹❄️🌹
📚 مراجعه به پزشک غیر همجنس
💠 سوال: آیا مراجعۀ زن به مرد برای #عمل_زیبایی جایز است؟
✅ جواب: #عمل_جراحی زیبایی، #درمان_بیماری محسوب نمی شود و نگاه و لمسِ حرام برای آن جایز نیست مگر در مواردی که برای درمان بیماری ـ مانند سوختگی ـ باشد و مراجعه به #پزشک متخصص همجنس، مشقت زیاد داشته باشد.
🍂سلسله مباحث: #زیِّ_طلبگی
شماره 30
🌺 شاخصها و ملاكهای كلی 🌺
🔅دو لباسی
اگر ضرورت یا فایده لباس روحانیت ثابت شده باشد، این ضرورت و فایده به صورت عام و برای شرایط مختلف ثابت است. این لباس، لباس رسمی دایم روحانی است و اختصاصی به زمان، مكان یا موقعیت ویژه ندارد. طلبه به همان دلیل كه لباس میپوشد، پوشیدن لباس را باید ادامه دهد.
روحانی برخلاف پلیس كه ساعت كار محدودی دارد و تنها در همان ساعت به ادای وظایف صنفی میپردازد، در تمام ساعات شبانهروز روحانی است و هرگاه با مردم ارتباط برقرار میكند، رسالتهای روحانیت را بر دوش دارد.
روحانی وظیفه دارد با عمل خود رفتار اسلامی را در موقعیتهای مختلف به مردم نشان دهد و تجسم زندگی دینی و اخلاقی باشد. از این رو، همه وقت و همه جا مبلّغ آموزههای دین است: در مسجد، مدرسه، بازار، خیابان، ماشین و اتوبوس، مجالس و ... .
فواید لباس روحانیت در همه این محیطها انتظار میرود و حضور روحانی در هر شرایطی پیام ویژهای دارد. بر این اساس، شایسته است طلاب ملبّس بر پوشیدن این لباس ثابت قدم باشند و فقط در موارد استثنایی، یعنی تنها در جایی كه پوشیدن این لباس امكان ندارد یا موجب هتك احترام آن میشود ـ مثلاً هنگام ورزش، اثاثكشی منزل، بنّایی ساختمان و حضور در بعضی تفریحگاهها ـ لباس را كنار بگذارد.
تغییر لباس و دو لباسی كه بدون شك در میان مردم پدیدهای غیرمتعارف و سبك تلقی میشود، احتمالاً ناشی از یكی از این عوامل است:
1️⃣.. طلبه از داشتن این لباس احساس سرشكستگی و كوچكی میكند و از ابراز هویت خود، لااقل در محیط خاصی شرم یا بیم دارد. چنین كسی كه تكلیف خود را با موقعیت صنفی خویش روشن نكرده و ایمان كامل به روش زندگی خود ندارد، بهتر بود از اول لباس نمیپوشید و از این پس نیز تا تعیین تكلیف نهایی به این لباس در نیاید.
2️⃣.. طلبه در شرایط خاص زمانی و مكانی ضرورتی در پوشیدن این لباس نمیبیند.
این فرد باید بداند كه ضرورت پوشیدن این لباس از فواید آن جدا نیست و به یك معنا، هیچ وجوب یا ضرورتی برای پوشیدن لباس وجود ندارد، هر چه هست فواید بیشمار و آثار مثبت فراوان این لباس است كه در افزایش بازده فعالیت نهاد روحانیت به آستانه ضرورت میرسد. و به این معنا ضرورت لباس منحصر به شرایط خاص نیست و اگر اضافه كنیم كه تغییر لباس موجب وهن جایگاه روحانی در نگاه مردم و اتهام به تلوّن و منفعتجویی میشود، این ضرورت پررنگتر و برجستهتر خواهد شد.
3️⃣.. طلبه، برای انجام برخی كارها احساس محدودیت میكند و با تغییر لباس میخواهد آزادتر و راحتتر باشد. این عامل نیز، دلیل موجهی برای تغییر لباس نیست؛ زیرا اگر چنین بود از اول نباید این لباس انتخاب میشد. انتخاب این لباس از ابتدا، به معنای پذیرش بعضی محدودیتها برای ادای یك رسالت بزرگ است و تحمل این محدودیتها هم، قدمی در پیشبرد اهداف دین به شمار میرود و اجر متناسب با خود را دارد.
اظهارنظر مردم در مقابل این پدیده بسیار متفاوت است. قشر جوان جامعه كه بیشترین آمادگی را برای شكستن قالبهای متعارف از خود نشان میدهد، از تغییر لباس روحانی چندان برنمیآشوبد و چه بسا آن را اقدامی جالب توجه، جدید و شجاعانه ارزیابی كند؛ اما توده جمعیت غیرجوان آن را به معنای تلوّن، تزلزل شخصیت، راحتطلبی، عدم پایبندی به شئون روحانیت و ... تفسیر میكند.
ذكر این نكته در پایان مفید است كه دو لباسی، دوگونه است:
ابتدایی و استدامهای.
دولباسی ابتدایی، آن است كه طلبه در ایام تبلیغ، همیشه ملبس به لباس روحانیت است و در محل تحصیل خود، به دلیل برخی مشكلات، همیشه غیر ملبس.
استدامهای، آن است كه طلبه با اینكه به صورت رسمی ملبس شده، ولی در محل زندگی و تبلیغ، بدون ضرورت و مرتب از دو لباس متفاوت استفاده میكند. بیشك، مورد اول كم اشكالتر از مورد دوم است.
ادامه دارد...
#ویژه_طلاب
#لباس_روحانیت
#راه_و_رسم_طلبگی
📚 حوزه،پرورش رهبران فکری
✅هر طلبهی کوچکی ، هر کم سن و سالی که در مدرسهای درس میخواند، برای اینکه فقیهی بشود بر طبق بافت اصیل جامعه ایرانی و اسلامی و شیعی ما، بالقوه یک رهبر است ....
#اینجا_مجمع_پرورش_رهبران_فکری است.
📌 مجموعه ای است از آن کسانی که در راه پیامبران گام بر میدارند؛مجموعه ای است از کسانی که میخواهند#العلماء_ورثه_الانبیاء بشوند.
۱۳۵۸/۰۷/۳۰
@hawzah1508