eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
720 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
7.1هزار ویدیو
728 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 معرفی کتاب ‌ ‌ ‌ ‌ 🔹نویسنده: محسن ذوالفقاری 🔸ناشر: نشر معارف 📖تعداد صفحات: ۲۸۰ بخشی از مقدمه کتاب: این ادعای گزافی نیست، اگر گفته شود شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، در فهم اهمیت، جایگاه و نقش تشکیلات در حرکت به‌سمت جامعه‌ای که آرمان‌های مردم در آن تبلور پیدا می‌کند، گوی سبقت را از دیگران ربوده است. شهید بهشتی طی سال‌های 1349-1344 در شکل‌گیری و ارتقای کمی و کیفی «اتحادیۀ انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا» تأثیرات شگرفی داشته‌ است. این تشکل به رساترین صدای نهضت اسلامی ایران در خارج از کشور تبدیل شد. نوع رابطۀ دکتر بهشتی با این تشکل، نقطه‌نظرهای او در زمینۀ تشکیلات و سازماندهی، ایده‌های مطرح شده درجهت پویایی و استقلال سازمان نامبرده و ده‌ها نکتۀ دیگر، شخصیت بی‌بدیل ایشان را در زمینۀ نظریات تشکیلاتی نشان می‌دهد. شهید بهشتی، ماه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357، بنابر تجربۀ چندین‌وچندساله‌ای که در زمینۀ فعالیت‌های اجتماعی-سیاسی داشت؛ ضرورت کار تشکیلاتی و ایجاد تشکلی اسلامی را احساس کرد و سرانجام بعد از موافقت امام خمینی در 29 بهمن 1359 به‌همراه تعدادی دیگر از همفکران خود تشکلی به نام «حزب جمهوری اسلامی» تأسیس کرد. ان‌شاءالله که این کتاب مطلع خوبی باشد برای بهشتی شدن تشکیلاتمان چرا که تشکیلات باید تشکیلات بهشتی باشد.
📖 همسایه آقا؛ روایت زندگی شهید مدافع حرم(جاوید الاثر) علی آقا عبدالهی 📔 ✍️ به قلم 📚 به همت 🔖 ❄️🌹❄️🌹❄️🌹❄️🌹❄️🌹 🌏 خرید آسان ◀️ lish.ir/1O5R 📲 ارسال "همسایه آقا" به سامانه ◀️ 3000141441 📞 مرکز پخش ◀️ 02537840844 ❄️🌹❄️🌹❄️🌹❄️🌹❄️🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 مراجعه به پزشک غیر همجنس 💠 سوال: آیا مراجعۀ زن به مرد برای جایز است؟ ✅ جواب: زیبایی، محسوب نمی شود و نگاه و لمسِ حرام برای آن جایز نیست مگر در مواردی که برای درمان بیماری ـ مانند سوختگی ـ باشد و مراجعه به متخصص همجنس، مشقت زیاد داشته باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂سلسله مباحث: شماره 30 🌺 شاخص‏ها و ملاك‏های كلی 🌺 🔅دو لباسی اگر ضرورت یا فایده لباس روحانیت ثابت شده باشد، این ضرورت و فایده به صورت عام و برای شرایط مختلف ثابت است. این لباس، لباس رسمی دایم روحانی است و اختصاصی به زمان، مكان یا موقعیت ویژه ندارد. طلبه به همان دلیل كه لباس می‏پوشد، پوشیدن لباس را باید ادامه دهد. روحانی برخلاف پلیس كه ساعت كار محدودی دارد و تنها در همان ساعت به ادای وظایف صنفی می‏پردازد، در تمام ساعات شبانه‏روز روحانی است و هرگاه با مردم ارتباط برقرار می‏كند، رسالت‏های روحانیت را بر دوش دارد. روحانی وظیفه دارد با عمل خود رفتار اسلامی را در موقعیت‏های مختلف به مردم نشان دهد و تجسم زندگی دینی و اخلاقی باشد. از این رو، همه وقت و همه جا مبلّغ آموزه‏های دین است: در مسجد، مدرسه، بازار، خیابان، ماشین و اتوبوس، مجالس و ... . فواید لباس روحانیت در همه این محیط‏ها انتظار می‏رود و حضور روحانی در هر شرایطی پیام ویژه‏ای دارد. بر این اساس، شایسته است طلاب ملبّس بر پوشیدن این لباس ثابت قدم باشند و فقط در موارد استثنایی، یعنی تنها در جایی كه پوشیدن این لباس امكان ندارد یا موجب هتك احترام آن می‏شود ـ مثلاً هنگام ورزش، اثاث‏كشی منزل، بنّایی ساختمان و حضور در بعضی تفریحگاه‏ها ـ لباس را كنار بگذارد. تغییر لباس و دو لباسی كه بدون شك در میان مردم پدیده‏ای غیرمتعارف و سبك تلقی می‏شود، احتمالاً ناشی از یكی از این عوامل است: 1️⃣.. طلبه از داشتن این لباس احساس سرشكستگی و كوچكی می‏كند و از ابراز هویت خود، لااقل در محیط خاصی شرم یا بیم دارد. چنین كسی كه تكلیف خود را با موقعیت صنفی خویش روشن نكرده و ایمان كامل به روش زندگی خود ندارد، بهتر بود از اول لباس نمی‏پوشید و از این پس نیز تا تعیین تكلیف نهایی به این لباس در نیاید. 2️⃣.. طلبه در شرایط خاص زمانی و مكانی ضرورتی در پوشیدن این لباس نمی‏بیند. این فرد باید بداند كه ضرورت پوشیدن این لباس از فواید آن جدا نیست و به یك معنا، هیچ وجوب یا ضرورتی برای پوشیدن لباس وجود ندارد، هر چه هست فواید بی‏شمار و آثار مثبت فراوان این لباس است كه در افزایش بازده فعالیت نهاد روحانیت به آستانه ضرورت می‏رسد. و به این معنا ضرورت لباس منحصر به شرایط خاص نیست و اگر اضافه كنیم كه تغییر لباس موجب وهن جایگاه روحانی در نگاه مردم و اتهام به تلوّن و منفعت‏جویی می‏شود، این ضرورت پررنگ‏تر و برجسته‏تر خواهد شد. 3️⃣.. طلبه، برای انجام برخی كارها احساس محدودیت می‏كند و با تغییر لباس می‏خواهد آزادتر و راحت‏تر باشد. این عامل نیز، دلیل موجهی برای تغییر لباس نیست؛ زیرا اگر چنین بود از اول نباید این لباس انتخاب می‏شد. انتخاب این لباس از ابتدا، به معنای پذیرش بعضی محدودیت‏ها برای ادای یك رسالت بزرگ است و تحمل این محدودیت‏ها هم، قدمی در پیش‏برد اهداف دین به شمار می‏رود و اجر متناسب با خود را دارد. اظهارنظر مردم در مقابل این پدیده بسیار متفاوت است. قشر جوان جامعه كه بیشترین آمادگی را برای شكستن قالب‏های متعارف از خود نشان می‏دهد، از تغییر لباس روحانی چندان برنمی‏آشوبد و چه بسا آن را اقدامی جالب توجه، جدید و شجاعانه ارزیابی كند؛ اما توده جمعیت غیرجوان آن را به معنای تلوّن، تزلزل شخصیت، راحت‏طلبی، عدم پای‏بندی به شئون روحانیت و ... تفسیر می‏كند. ذكر این نكته در پایان مفید است كه دو لباسی، دوگونه است: ابتدایی و استدامه‏ای. دولباسی ابتدایی، آن است كه طلبه در ایام تبلیغ، همیشه ملبس به لباس روحانیت است و در محل تحصیل خود، به دلیل برخی مشكلات، همیشه غیر ملبس. استدامه‏ای، آن است كه طلبه با این‏كه به صورت رسمی ملبس شده، ولی در محل زندگی و تبلیغ، بدون ضرورت و مرتب از دو لباس متفاوت استفاده می‏كند. بی‏شك، مورد اول كم اشكال‏تر از مورد دوم است. ادامه دارد...
📚 حوزه،پرورش رهبران فکری ✅هر طلبه‌ی کوچکی ، هر کم سن و سالی که در مدرسه‌ای درس می‌خواند، برای اینکه فقیهی بشود بر طبق بافت اصیل جامعه ایرانی و اسلامی و شیعی ما، بالقوه یک رهبر است .... است. 📌 مجموعه ای است از آن کسانی که در راه پیامبران گام بر میدارند؛مجموعه ای است از کسانی که میخواهند بشوند. ۱۳۵۸/۰۷/۳۰ @hawzah1508
احساس خوشبختی کن!.mp3
1.41M
🔰 احساس خوشبختی کن! ❓شما چقدر برای طلبگی خود ارزش قائل هستید؟🤔
🌺 ماجرای استخاره ای که آیت الله میرزا جواد تبریزی (ره) را راهی حوزه کرد. مرحوم ميرزا (ره) شنيده بود که شيخ هدايت غروي (ره) از اشخاصي است که استخاره او مجرّب است و در ميان مردم شهر تبريز مشهور بود که مضمون استخاره را شرح مي دهد، به نزد مرحوم شيخ هدايت(ره) رفته و استخاره طلب مي کند. شيخ هدايت(ره) به محض آنکه استخاره را مي گيرد چهره اش برافروخته مي شود، مرحوم ميرزا (ره) مي گويد: يك لحظه با نگاه به چهره شيخ، ترسيدم، ناگهان رو به من كرد و گفت: چکار مي خواهي بکني پسر، مي خواهي نبي (پيامبر) بشوي و پا درجاي انبياء بگذاري، من جايگاه تو را در نزد ائمه(عليهم السلام) مي بينم !! ... .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
واکنش رجانیوز به مصاحبه مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب: آقای ولایتی شما مشاور رهبری هستید یا مشاور روحانی؟ رجانیوز در رابطه با صحبت های اخیر ولایتی نوشت: 🔹آقای علی اکبر ولایتی می گوید: «آنچه که رهبر معظّم انقلاب مشخص کردند، به برخی از آن عمل شد و به برخی از آن عمل نشد. رهبر انقلاب از اوّل به قضیه‌ مکانیسم ماشه راضی نبودند و خلاف‌نظر ایشان انجام شد. حتماً درصورت برگزاری مذاکرات بعدی باید این مکانیسم به‌عنوان یک اصل غیرمنطقی کنار گذاشته شود.» 🔹سوال اولی که پیش می آید این است که دقیقا به کدامیک از شروط نه‌گانه رهبر انقلاب عمل شد؟ مگر رهبری معظم نفرمودند برجام خسارت محض بود و طرف مقابل به هیچکدام از تعهدات خود عمل نکرد؟ چرا خود را موظف می‌دانید که به هر صورت نظر رهبری را تحریف کنید؟ 🔹ثانیا لگد زدن به لاشه بدبوی برجام که هنرنیست‌. اگر هنر و فهم دیپلماسی داشتید چرا پیش از این تمام قد از برجام حمایت کردید؟ اگر رهبری با مکانیسم ماشه مخالف بودند چرا جنابعالی به عنوان مشاور ایشان تا به امروز سکوت کردید و مخالفت نکردید؟ حالا که تشت رسوایی برجام از بالای بام افتاده یادتان آمده که برجام معایبی هم داشته؟ 🔹آن زمانی که می‌گفتید اگر برجام نبود جنگ میشد و فضا را برای خسارت محض مهیا کردید به این فکر نکردید که مکانیسم ماشه هرچه باشد از جنگ بهتر است؟ . 🔹ثالثا به فرض که مکانیسم ماشه نبود آیا دیگر برجام مشکلی نداشت؟ بقیه تعهدات یک طرفه برجامی چطور؟ بتن ریختن در رآکتور اراک چطور؟ بازرسی های بی حد و حصر چطور؟ تعهدات فرابرجامی چطور؟ آیا خلاصه کردن کل معایب برجام در مکانیسم ماشه معنایی جز تأیید برجام منهای مکانیسم ماشه دارد؟ 🔹رابعا مگر قرار است دوباره مذاکره کنیم؟ از کدام مذاکره صحبت می‌کنید؟ آیا دوباره برای تحمیل مذاکرات جدیدی به میدان آمده اید؟ شما مشاور رهبری هستید یا مشاور روحانی؟
♦️ با پول بر باد داده شده توسط جهانگیری چه کارهایی می‌شد کرد؟