eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
719 دنبال‌کننده
12.5هزار عکس
7هزار ویدیو
726 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ متن شایعه👇👇👇 تخریب مسجد جامع اهل سنّت در ایرانشهر ✅ پاسخ به شایعه👇👇👇 🔹روز گذشته خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که طی آن ادعا شده بود، شهرداری ایرانشهر به همراه نیروهای مسلح اطلاعات، فوندانسیون مسجد جامع اهل سنّت را شبانه تخریب کرده و از ساخت مساجد آنها جلوگیری می‌شود. 🔺اما واقعیت ماجرا... 🔸با مصاحبه اختصاصی مرکز مقابله با شایعات سایبری با نور احمد سرخوش، شهردار ایرانشهر مشخص شد، محل موردنظر توسط شهرداری ایرانشهر به صورت امانی و به‌عنوان عیدگاه(محلی برای برگزاری مراسم‌ها و نماز در اعیاد مذهبی) به اهالی واگذار شده بود. 🔸بنابراین مکان مذکور، تنها دارای مجوز عیدگاه بود و طبق قانون و احکام دینی عیدگاه نباید مسقف باشد؛ اما متخلفین بدون اخذ مجوزهای لازم و خرید زمین، اقدام به بلوک‌چینی و تصرف غیرمجاز کرده بودند. 🔸بنابر گفته سرخوش، عملیات ساخت‌و‌ساز در این زمین در حد قالب‌بندی و بلوک‌چینی بوده و فوندانسیونی برای ساخت مسجد احداث نشده بود. 🔸 بررسی‌ها حاکی از آن‌است که فرصت کافی برای اخذ مجوزهای قانونی لازم جهت ساخت مسجد و تخریب بلوک‌چینی به متخلفین داده‌ شده بود اما آنها توجهی به این موضوع نداشته‌اند. 🔸لازم به ذکر است ایرانشهر دارای ۵۰۰ مسجد متعلق به اهل تسنن و حدود ۸۰ مسجد متعلق به اهل تشیّع است و در حال حاضر چندین مسجد جامع از جمله مسجد‌النبی(ص)، محمد‌رسول‌الله و حقانیه، در این شهر وجود دارد که اکثرا متعلق به اهل تسنن هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از آیندگان تا خبرآنلاین! مروری بر تکاپوی ژورنالیسم غربگرای ایرانی در عصر جمهوری اسلامی پیرامون مهمترین رسانه حامی دولت روحانی 🔺تصاویر و مستندات مربوط به بخش چهاردهم از پرونده ویژه
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
از آیندگان تا خبرآنلاین! مروری بر تکاپوی ژورنالیسم غربگرای ایرانی در عصر جمهوری اسلامی #پرونده_ویژ
از آیندگان تا خبرآنلاین! مروری بر تکاپوی ژورنالیسم غربگرای ایرانی در عصر جمهوری اسلامی بخش چهاردهم حلقه پیچیده روابط در خبرآنلاین؛ از برائتی ها تا لواسان نشینان! حوزه علمیه لاکچری لواسان و خبرآنلاین/ فرزند محمد مهاجری چه ارتباطی با جریان های برائتی دارد؟ خط ارتباطی خبرآنلاین با که ظاهرا برادر است، مدیر مدرسه امام حسن مجتبی علیه السلام است. تولیت این مدرسه به عهده آقای است. وبلاگ اختصاصی محمد حسین معزی در خبرآنلاین این احتمال را تقویت می کند که ارتباط او با فراتر از یک ارتباط سیاسی عادی است و با این وجود یکی از خطوط ارتباطی خبرآنلاین با حوزه علمیه، نزدیکان صاحب امتیاز خبرآنلاین خواهند بود. خبرآنلاین که نوعا هر از گاهی به بهانه‌ای به انتشار خبر اختصاصی از حوزه لواسان می‌پردازد، نشان داده است که علاقه خاصی به اتفاقات این حوزه علمیه دارد. 🎞عکس 84: (https://eitaa.com/rozaneebefarda/6966) خبرآنلاین و حوزه علمیه لواسان ارتباطات مشکوک با ، پسر ، نویسنده و خبرنگاری است که در خط و خطوط و افکار سیاسی، شبیه پدرش رفتار می کند. اما او روابطی با و جریان های برائتی نزدیک به بعضی از محافل دارد. در بررسی صفحه اینستاگرامی او نشانه هایی دیده می شود که خانواده مهاجری نه تنها با محافل برائتی مرتبط است، بلکه مروج مراسمات لعن علنی نیز می باشد. امری که بنا به نظر مقام معظم رهبری و اغلب مراجع عظام تقلید، جایز نیست. ردپای جریان اعتدال با جریان برائتی ها را در این موارد می توان مشاهده کرد. 🎞عکس 85: (https://eitaa.com/rozaneebefarda/6966) جریان برائتی و پسر سردبیر خبرآنلاین محمد مهاجری می گوید که زیر پای منبر روحانیت بزرگ شده ام و شخصیت مذهبی هستم اما باید دید آیا منظور او اسلام ناب محمدی مد نظر بوده یا و و ؟! پاسخ به این سوال در رمزگشایی از مواضع در مواجهه با کفار و استکبار، بسیار راه‌گشاست. ⭕️خبرآنلاین بعنوان یکی از اصلی ترین رسانه‌های خرده جریان اعتدال، در سال‌های اخیر همزمان به عنوان رسانه اختصاصی روحانی و لاریجانی عمل کرده است. اگرچه به دلیل عدم شفافیت، همچنان میزان وابستگی ارگانیک و مالی و... محل سوال است؛ در عین حال که از حیث سیاسی خط و ربط ها کاملا عیان شده است.
هشدار تاریخی به قم نسبت به و تغییر ‏ بسم الله الرحمن الرحیم‏ 🔹‏‏‏من چنانچه سابقاً نیز گفته ام، راجع به حوزۀ علمیه، عقیده ام بر این است که باید به آن‏‎ ‎‏بیشتر از همه چیز توجه کرد؛ چرا که حوزه علمیه اگر درست بشود، ایران درست می شود.‏ ‎‏و اگر ـ خدای نخواسته ـ در حوزه علمیه به وجود آید ـ ولو در دراز مدت ـ در‏ سرتاسر ایران آن فساد پیدا می شود و آنها که همیشه در فکر بوده اند که در حوزه علمیه ‏ کنند، به همین خاطر است. 🔹 نفوذ آن‌ها، نیست که معلوم باشد فلان آقا‏‎ ‎‏نفوذی است. چه بسا بیشتر از شما بکند، مع ذلک، در موقع مناسب کارش را‏‎ ‎‏انجام دهد. این‌ها از مشکلات حوزه است. 🔹و قضيه تحصيل هم بايد به نحوى باشد كه فقه سنتى فراموش نشود. و آن چيزى كه تا به حال اسلام را نگه داشته است، همان فقه سنتى بوده است. و همه همتها بايد مصروف اين بشود كه فقه به همان وضعى كه بوده است، محفوظ باشد. 🔹ممكن است اشخاصى بگويند كه بايد ‏ اى درست كرد كه اين آغاز است و روى آن بايد دقت بشود. 🔹البته من همه شما آقايان را می‌شناسم و از شما به خاطر زحمتتان در اين امر، تشكر مى‏كنم. ولى بايد خيلى متوجه باشيد. 🔹در هر صورت، آن چيزى كه براى حوزه‏ ها خطر است، اين است كه ما اين فقه را به نحوى كه به دست ما رسيده است، به نسل آينده تحويل ندهيم. بايد همان طور كه مبانى اسلامى، مبانى فقهى را تحويل داده‏ اند، ما هم به آينده‏ها تحويل بدهيم كه اگر اين افراد در آينده نتوانستند كار خودشان را انجام بدهند، تقصير ما نباشد. 🔹و ديگر اينكه بايد در همه جا و در همه دروس، مورد توجه قرار گيرد. و اعتقادم بر اين است كه بايد هر كس حوزه درسى بزرگ يا كوچكى دارد، يكى دو دقيقه- مقدمتاً يا مؤخرتاً- درس اخلاق بگويد كه طلاب با اخلاق اسلامى بار بيايند. و اجمالًا من از شما مطمئنم كه شما خوب كار می كنيد و نظرات درستى داريد، لكن در هر كارى هم هست. 🔸 به این حوزه نظر دارند؛ چون در دراز مدت‏‎ ‎‏می توانند کارهایی که ما می کنیم به هم بزنند. و این‌که شما در رابطه با سابقه افراد ‏‎ ‎‏می کنید کار خوبی است؛ چرا که اگر کسی قبل از انقلاب یا بعد ازآن کج‌روی داشته است‏‎ ‎‏و الان می گوید من ، ممکن است این توبه کردن باشد. باید توجه‏‎ ‎‏داشت که این افراد، . و شما همیشه با حضرات مراجع و سایر بزرگان‏‎ ‎‏مشورت کنید و از آنها نظر بخواهید و من هم به شما دعا کنم. ‏ ‏‏و السلام علیکم و رحمة الله ‏ (صحیفه امام، ج 20، ص 190و191) 🔶حاشیه این سخنان تاریخی در 5 بهمن 65، خطاب به اعضای شورای مدیریت حوزه علمیه قم‏ صادر شده است. هشدارها و انذارهای تاریخی امام عزیز همواره باید نصب العین متولیان ارجمند امور حوزوی باشد؛ چه اینکه اخیرا مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای عالیترین نهاد مدیریتی حوزه، آنان را به ارجاع دادند. سوالی که مطرح است آنکه حوزه قم در خصوص مسئله نفوذ چه برنامه مشخصی دارد؟ نفوذیها اکنون با چه شگردهایی و در کدام مراکز مهم تصمیم سازی حضور دارند؟ تلاشهای خط نفوذ برای نزدیک شدن به موثرین حوزه تا چه اندازه به نتیجه رسیده و برای علاج مشکل و پیشگیری از تکرار تجارب تلخ گذشته چه باید کرد؟ کدام جریان خزنده و مجموعه های حوزوی را در قم می شناسید که از دهه شصت تا کنون در تدارک تولید فقه جدید و سرکوب فقه جواهری بوده اند؟
دفتر تبلیغات به کدام سو می‌رود؟ تحلیل های شبه علمی پیرامون فرمان رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر منع واردات واکسن از آمریکا و انگلیس جهت دهی اقتصادی به فرمان مقام معظم رهبری پیرامون واکسن وارداتی نتیجه گیری یادداشت شائبه برانگیز رسانه وابسته به دفتر تبلیغات را اینجا بخوانید؛👇 نتیجه گیری: این حکم حکومتی که رهبری از روی مصلحت اقوایی که وجود دارد مطرح نمودند. آن مصلحت اقوی حفظ بیت‌المال است، حفظ جان انسان‌ها از ضرر‌های احتمالی عقلائی و اگر بگوییم کارشناسان با تست و آزمایش متوجه این ضرر‌های احتمالی می‌شوند و این ضرر محتمل را با آزمایش دفع می‌کنیم؛ اما باز مصلحت اقوی در حفظ بیت‌المال و هدر نرفتن آن و رشد اقتصادی و رشد تولید ناخالص ملی است و اگر هر شش‌ماه باید این واکسن‌ها زده شود همان‌طور که گاهاً گفته می‌شود اهرم فشاری خواهد بود و ما را در مقابل کشور‌های متخاصم ممکن است ضعیف کند. گرچه دلالت قاعده نفی سبیل را نپذیرفتیم ولی به‌عنوان احتمال یا شاهد باید نیم‌نگاهی بدان داشت. @rozaneebefarda
آیا ادبیات خاص این قبیل استفتائات و بازنشر آن در رسانه را باید عادی تلقی کرد؟ ⭕️حاشیه جریان در سالهای اخیر نهایت تلاش خود را برای دوگانه سازی بین حوزه نجف و قم و نیز دوگانه سازی کاذب بین مرجعیت اعلا ولایت فقیه انجام داده است. 🔻از دیگر سو در رسانه‌های رسمی و فضای مجازی، تمام تلاش خود را برای گفتمان سازی جهت واردات واکسن آمریکایی به کار بستند و البته تا کنون به در بسته خورده اند اما همچنان از پای ننشسته اند! 🔻وقتی در مورد واردات ، فصل الخطاب از جانب ولی فقیه صادر شده، ترویج خط موازی فقهی و رسانه‌ای چه معنایی دارد؟ 🔻احترام مرجعیت اعلا بر سر جای خود محفوظ است؛ انتشار فتاوای معظم له توسط رسانه‌های اختصاصی ایشان یا مقلدان شان هم محل بحث نیست. مسئله سو استفاده و نشر جهت دار یا خدای ناکرده ارسال استفتائات جهت دار از مراجع عظام تقلید است. 🔻مسئله آن است که خط رسانه‌ای نهادهای حوزوی وابسته به نظام، چرا باید محل شبهه باشد و اقداماتی انجام دهد که به نظر آید مسیر موازی با دیدگاه های قطعی رهبری را در پیش گرفته؟!
✅دهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه ❌این دوره از مسابقات فقط در رشته های معارفی و کتبی برگزار خواهد شد. 📍ویژه برادران 📍در رشته های معارفی(کتبی) 📍بصورت مجازی 📅زمان فعال سازی ثبت نام : 10 بهمن‌ماه 1399 📆زمان برگزاری: 20 اسفندماه 1399
سلام مراسم بزرگداشت علامه مصباح یزدی رحمت الله علیه با حضور ایت الله رئیسی و سردار سلامی پنج شنبه 9بهمن ساعت ۸.۳۰ تهران مجتمع سرچشمه. جهت هماهنگی ایاب و ذهاب نام و نام خانوادگی ،شهرستان و تلفن فضای مجازی خود را به 09120807620 ارسال فرمایید
هدایت شده از Pourtaheri
وحید پ: بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم احتراماً به اطلاع می رساند در راستای اجرای طرح رزمایش اخلاق و معنویت ، جلسه شورای تهذیبی با اساتید مدرسه امام خمینی ره رفسنجان در تاریخ دوشنبه 6/11/99 بر گزار شد و بر نامه های زیل تصویب شد . 1. تاکید شد که اول کلاس را اساتید حتما با ذکر حدیث و یا نکته اخلاقی آغاز نمایند . 2. فراخوان همه طلاب در آغاز ترم دوم روز چهارشنبه این هفته و گذاشتن درس اخلاق حضوری و اعلام برنامه های تهذیبی و اموزشی به آنها . 3- مققر شد در ترم دوم در تمامی مناسبت ها برنامه به صورت مجازی گذاشته شود اعم از دعای توسل و کمیل و ندبه و زیارت عاشورا و همچنین تاریخ ولادت و شهادت ائمه (ع) و مناسب های ملی به صورت مجازی از طریق رومیت یا سامانه های دیگر برنامه سخنرانی و مداحی گذاشته شود و سخرانی و مداحی بوسیله اساتید و طلاب صورت گیرد . 4. در صورتی که در ترم دوم برنامه ها به صورت مجازی بود با توجه به شرایط کرونایی در صورت زرد بودن شهر برنامه تا پایان ترم دوم به این صورت باشد که هر پایه ای سه روز درماه در حوزه حضور داشته باشند و کلاس ها آن سه روز ،به صورت حضوری بر گزار شود و از نظر تهذیبی و اخلاقی برای طلاب برنامه ریزی شود . 5. اساتید مشکلات طلاب را به معاون تهذیب مدرسه گزارش نمایند . پورطاهری امام خمینی رفسنجان 7/11/99
دراین جلسه معاون تهذیب حوزه کرمان به بیان وضعیت تهذیبی مدارس علمیه استان درشرایط کرونا پرداخت واز همه بزرگان حوزه کرمان تقاضای کمک و همیاری نمود امید است که تحت توجهات حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف بتوان قدمی در راستای رضایت وجود نازنینش برداریم
تو مادرِ دومِ حسینی در معرفتت گمِ حسینی احسنت به انتخابِ مولا مثلِ تو نشانده جای زهرا ای صاحبِ روحِ با کرامت عباسِ تو یک جهان سخاوت 🥀 (س)🥀 🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ ➕ تصرف آذربايجان توسط قوای روس در جريان جنگ جهانی اول (1293ش) ➕ تحصن روحانيون انقلابی در مسجد دانشگاه تهران در اعتراض به بستن فرودگاه ‏های كشور (1357 ش) ➕ كشتار مردم تهران به دستور "بختيار" در آخرين روزهاي عمر رژيم پهلوی (1357ش) 🌙 ➕ وفات "ام ‏البنین" همسر امام علی (ع) و مادر گرامی حضرت اباالفضل العباس (ع) (64 ق) ➕ روز تکریم مادران شهدا ➕ درگذشت "ابن هيثم" رياضیدان و فيزيكدان شهير اسلام (430 ق) ➕ رحلت "جعفر بن حسن" معروف به "محقق حلی" دانشمند و عالم بزرگ شيعي(676 ق) ❄️ ➕ امضاي قرارداد صلح ويتنام پس از شكست مفتضحانه امريكا از اين كشور (1973م) ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها، 64ه-ق 📆 روزشمار: ▪️7 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ▪️16 روز تا وفات حضرت ام کلثوم علیها السلام ▪️17 روز تا ولادت امام باقر علیه السلام ▪️19 روز تا شهادت امام هادی علیه السلام ▪️26 روز تا ولادت امام جواد و حضرت علی اصغر علیهما اسلام .
🏴سالروز وفات ام البنین(س) ✍️ فاطمه بنت حِزام مشهور به اُمّ البَنین، همسر امام علی(ع) و از شخصیت‌های محترم نزد شیعیان است که حضرت بعد از شهادت فاطمه زهرا (س) با او ازدواج کرد. او مادر حضرت عباس، عبدالله، جعفر و عثمان علیهم السلام است که هر چهار تن در روز عاشورا به شهادت رسیدند. از آنجا که او مادر چهار پسر بود، به‌ ام البنین مشهور شد. ✅ پس از واقعه کربلا، ام البنین برای امام حسین(ع) و فرزندانش سوگواری می‌کرد به طوری که دشمنان اهل بیت(ع) نیز با او همنوا می‌شدند. عالمان شیعه شجاعت، فصاحت و علاقه‌ ی ام البنین به اهل بیت به‌ ویژه امام حسین(ع) را ستوده و از او به نیکی و بزرگی یاد کرده‌اند. ✅ در تاریخ وفات ام البنین اختلاف است. مشهور آن است که ۱۳ جمادی‌الثانی یال ۶۴ قمری از دنیا رفته و مدفن او در قبرستان بقیع است. 📗 المقرم، مقتل الحسین(ع)، ص۳۵۵-۳۵۷ 💠 احوالات حضرت ام البنین (س) پس از شهادت أبی عبدالله (ع) در کلام امام صادق (ع) 🌷 امام صادق علیه السلام: بُکی الحُسَینُ علیه السلام خَمسَ حِجَجٍ، و کانَت امُّ جَعفَرٍ الکلابِیهُ تَندُبُ الحُسَینَ علیه السلام و تَبکیهِ و قَد کفَّ بَصَرُها. 🌹 بر حسین علیه السلام پنج سال گریسته شد. امّ جعفر کلابی (امّ البنین)، برای حسین علیه السلام مرثیه می سرایید و می گریست تا این که چشمانش نابینا شد. 📚 الأمالی للشجری، ج ۱، ص ۱۷۵.
🌷🌹 تحصن روحانيون، اساتید و دانشجویان انقلابي در دانشگاه تهران و شهادت جمع کثیری از مردم (1357 ش) ✍️ در اعتراض به جلوگيري دولت بختيار از ورود حضرت امام خميني(ره) به كشور، جمع کثیری از روحانيون، اساتید و دانشجویان مبارز و انقلابي، در مسجد دانشگاه تهران تحصن كردند و شرط پايان اين تحصن را بازگشت حضرت امام عنوان نمودند. ✅ اين تحصّن مورد حمايت و استقبال شديد مردم و مراجع تقليد واقع شد و در نهايت شرايطي را به وجود آورد كه بالاخره دولت بختيار را مجبور به عقب نشینی و باز نمودن فرودگاه‏ها نمود. ✅ مردم تهران نیز همچون سایر مردم سراسر کشور در تظاهرات علیه رژیم، در حالي كه براي پيوستن به متحصنین در مسجد دانشگاه تهران به سمت دانشگاه در حركت بودند، مورد هجوم نيروهاي نظامی قرار گرفتند و دهها تن شهید و مجروح شدند. اين حادثه، انعكاس جهاني يافت و برخي از خبرگزاري‏ ها، آن را مشابه كشتار هفدهم شهريور دانستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 🌻 امام على عليه السلام: 🍀 استَشِرْ عَدُوَّكَ العاقِلَ، وَاحذَرْ رَأيَ صَديقِكَ الجاهِلِ. 🍀 با دشمن داناىِ خود مشورت كن و از نظر دوستِ نادان خود بپرهيز. 📚 غرر الحكم، ح 2471.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خودخواهی منشا همه فسادهاست 🔹امام خمینی(ره): شما توجه به این معنا داشته باشید که چنانچه ان شاء الله رئیس و فرماندار شدید، این خوی را که در انسان هست این خوی را از خودتان زایل کنید. و از الآن توجه به این معنا داشته باشید که مبادا مبتلا به این خودخواهی عظیم باشید که منشا دیکتاتوری و منشا همه مفاسد است. اگر یک چیزی را دیدید که واقعاً خلاف کردید، اعتراف کنید .
💢 در را به روی غرب ببندید امام خمینی (ره): 🔹باید خودمان را پیدا کنیم. شرق باید در غرب را ببندد، در غرب را به روی خودش ببندد. تا غرب راه به اینجا دارد شما به استقلال خودتان نخواهید رسید و تا این غربزده هایی که در همه جا موجودند از این مملکت نروند یا اصلاح نشوند شما به استقلال نخواهید رسید، اینها نمی گذارند. صحیفه نور؛ جلد 10؛ صفحه 76 و 75 صحیفه امام؛ جلد 10؛ صفحه 390 مورخ: ۷ آبان ۱۳۵۸