☀️ #شمسی
➕ رحلت فقيه كبير و عالم مجاهد "حاج ميرزا جواد مجتهد تبريزی" (1274 ش)
➕ رحلت دانشمند و محقق بزرگوار "ميرزا محمدحسين فاضل تونی" دانشمند مسلمان (1339 ش)
➕ رحلت عارف زاهد آيت الله "مجدالدين قاضی" امام جمعه موقت دزفول (1364ش)
➕ درگذشت عالم ربانی آيت الله "حاج محمد روحانی كرمانی" (1373ش)
➕ زادروز استاد شهید، آیت الله مطهری (1298ش)
🌙 #قمری
➕ شهادت مظلومانه علامه مجاهد "قاضی نورالله شوشتری" عالم و مؤلف (1019 ق)
➕ ارتحال استادُ المتأخرين شيخ "مرتضی انصاری" فقيه و مرجع اعلی در نجف (1281 ق)
➕ رحلت فقيه برجسته و عالم مجاهد آيت الله "حاج آقا حسين خادمی" (1405 ق)
.
◼️ رحلت دانشمند و محقق بزرگ "ميرزا محمدحسين فاضل توني" (1339 ش)
✍️ ميرزا محمدحسين فاضل توني، دانشمند و عالم بزرگ مسلمان در سال 1257 ش در شهرستان فردوس خراسان متولد شد. او در دوران تحصيل از محضر عالمان برجسته اي همچون اديب نيشابوري كسب فيض كرد و به مدارج عالي علمي و معنوي دست يافت.
✅ فاضل توني در فقه، اصول، حكمت، عرفان، رياضي، نجوم و ادبيات عرب از معلومات وسيعي برخوردار بود. بعدها به سمت استادي در دانشكده ادبيات دانشگاه تهران برگزيده شد و تدريس زبان و ادبيات عرب و فلسفه به او واگذار شد.
✅ او با اينكه در سال 1339 به علت كهولت سن باز نشسته شد از تدريس نياسود و به كار خود ادامه داد. از او كتب ارزشمندي چون حكمت قديم، الهيات و حواشي بر اسفار به يادگار مانده است. اين استاد بزرگوار سرانجام در سيزدهم بهمن 1339 در 82 سالگي در تهران درگذشت و به جوار رحمت حق تعالي شتافت.
◼️ ارتحال استادُ المتأخرين شيخ "مرتضي انصاري" فقيه و مرجع اعلي در نجف(1281 ق)
✍️ شيخ مرتضي انصاري شوشتري دزفولي، يكي از پرآوازه ترين مراجع عاليقدر تقليد در سده هاي اخير و يكي از چهره هاي علمي و فقهي قرون متأخّر به شمار مي رود. او در روز عيد غدير 1214 ق در دزفول و از سلاله ي جابربن عبداللَّه انصاري به دنيا آمد.
✅ وي در 18 سالگي راهي كربلا شد و به تحصيل علوم ديني پرداخت. سپس به نجف اشرف رفت واز محضر درس شيخ موسي كاشف الغطاء استفاده برد. ايشان همچنين دركاشان به حلقه ي درس ملااحمد نراقي راه يافت و زانوي ادب زد. شيخ انصاري در 35 سالگي بار ديگر عازم نجف گرديد و به تدريس و تاليف پرداخت.
✅ صدها شاگرد و مجتهد از جمله ميرزاي شيرازي، شيخ جعفر شوشتري، ميرزاي رشتي، سيدحسين كوه كمره اي، آخوند خراساني و... در محضر او پرورش يافتند.
✅ كتاب مكاسب و فرائد الاصول از جمله آثار مشهور اين استاد اعظم مي باشند. سرانجام اين مرد علم و فضيلت در 67 سالگي به لقاي معبود شتافت و در جوار مرقد مطهر امام علي(ع) آرميد.
#سبک_زندگی_اسلامی
امام رضا علیه السلام:
السَّخِیُّ یَأْکُلُ مِنْ طَعَامِ النَّاسِ لِیَأْکُلُوا مِنْ طَعَامِهِ وَ الْبَخِیلُ لَا یَأْکُلُ مِنْ طَعَامِ النَّاسِ لِئَلَّا یَأْکُلُوا مِنْ طَعَامِه.
سخاوتمند از خوراک مردم بخورد تا مردم از خوراکش بخورند و بخیل از خوراک مردم نخورد تا از خوراکش نخورند.
📎تحف العقول، ص۴۴۲
💠اشخاصی که سر راه انقلاب ایستاده اند و می خواهند این نهضت پیروز نشود!خیال خامی ست
حالا ملت ها دیگر کم کم بیدار می شوند ملت ما بیدار شده است منتها الان اشخاصی که وابسته به همان ها هستند در سر راه ایستاده اند،می خواهند نگذارند که ما به نهضت خودمان ادامه بدهیم این خیال خامی است که آنها میکنند.نهضت ما پیروز است و نهضت ما جلو خواهد رفت.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
#صحیفه_امام
#امام_خمینی
📚صحیفه نور ، جلد ۱۱ ، صفحه ۲۴۰
👈بیانات امام خمینی(ره) در جمع نمایندگان سازمان های آزادی بخش جهان
🗓مورخ: ۱۳۵۸/۱۰/۲۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #فیلم_نوشت/ نقش بالای #زنان در نهضت
🔹امام خمینی(ره): و اما نقش زنها در جامعه آن قدری که من یادم است و آن قدری که تاریخ به ما گفته است، در چند نهضت که در ایران واقع شد، نهضت تنباکو، نهضت مشروطه، قضیه پانزده خرداد، نقش زنها بالاتر از مردها اگر نبود، کمتر نبود
🔗 قرق رسانه ای چه می گوید؟
🔗 قرق در فرهنگ لغت دهخدا به ممانعتکردن، قدغنکردن، چیزی را راه ندادن معنا شده است. قرق رسانهای می گوید رسانههای قدرتمند و بزرگ به کمک رسانههای همگرا و همسو، قرقی رسانهای ایجاد می کنند که اجازه ورود دیگر رسانهها را به آن قرق نمیدهند و بدین ترتیب جریان اخبار و اطلاعات را یا پوشش خبری نمیدهند و یا با انتشار اخبار مخالف و منحرفکننده، جریان اخبار و اطلاعات را بهکلی از مسیر خارج میسازند.
🔺 قرق رسانهای در دو سطح ملی و فرا ملی به وقوع میپیوندد.
▫️در سطح فراملی و بینالمللی آنچه حائز اهمیت است #سختافزار و #نرمافزاری است که در اختیار قرقگران جهانی قرار دارد؛ به این مفهوم که قرقگران جهانی به دلیل در اختیار داشتن زیرساختهای سختافزاری مانند اینترنت و ماهوارهها و فناوریهای ارتباطی از یک سو، و داشتن قدرت نرمافزاری همچون دانش استفاده از سختافزار و داشتن منابع انسانی متخصص با استفاده از تکنیک #تکرار_اخبار و یا بهرهجستن از #اعتبار_رسانه باورپذیری را در مخاطب ایجاد میکنند.
قدرتهای بزرگ در واقع با رسانههای خود، #باورها_و_ارزشهای ملتها را تغییر میدهند، همانطور که در جنگ سخت اساساً #جامعه_هدف مطرح است، در فضای رسانهای نیز جامعه هدف مطرح است؛ آنها کشورها و ملتها را بهعنوان جامعه هدف مطرح میکنند و با استفاده از نرمافزارها و سختافزارها، باورها و ارزشها را تغییر میدهند.
🔺جریان قرق رسانهای در سطح ملی جریان معیوبی است که #تاریخ_کشور را دگرگون میکند بهگونهای که بعضاً اخبار جهتدار از سوی رسانههای استکباری و عناصر داخلی آنها در کشور ، در فضای مجازی منتشر میشود (جریان نفوذ) و سپس برخی رسانههای مکتوب نیز آن را بازنشر میدهند درحالی که این نسخهها میماند و آیندگانی که با تاریخی دگرگون و نامطلوب مواجه میشوند؛ از همین حیث یک پژوهشگر 20 سال آینده به منابع مجهولی دست پیدا میکند که تحت سیطره جریان قرق رسانهای به وجود آمده و ثبت شده است.
💠حواسمان به این جذابهای منحرفکننده هست
◀️به این جمله دقت کنید: « پهنای باند یعنی آزادی مردم در کسبوکار الکترونیک، یعنی از ثبت سفارش گرفته تا بانک مرکزی و گمرک و ورود کالا به انبارها همه را مردم ببینند. پهنای باند یعنی مبارزه با فساد و کسی نمیتواند با مبارزه با فساد مخالف باشد. اگر میخواهید کسی را برای مبارزه با فساد احضار کنید باید من را احضار کنید نه اینکه وزیر من را احضار کنید..»
◀️در این استدلال از تکنیک شاهماهی سرخ استفاده شده است. شاهماهی سرخ یک استدلال مغلطهآمیز است که سازوکارش بر اساس پرت سازی حواس متکی است. در این تکنیک مرکز توجه منحرف و توجه افراد به موضوعات نامرتبط کشانده میشود.
◀️در این تکنیک یک موضوع بیربط اما جذاب وارد استدلال میشود تا توجه از موضوع اصلی منحرف شود. در این حالت مخاطبان ممکن است مسیر غلطی را دنبال کنند. اصطلاح نعل وارونه در زبان فارسی نیز به این شگردی برای رد گم کردن اشاره دارد. نعل را که بهصورت وارونه بهپای اسب بزنید، اثری که بر روی جاده میگذارد، جهتی خلاف جهت واقعی حرکت را نشان میدهد.
◀️شاهماهی سرخ زمانی بیشترین تاثیر را میگذارد که موضوع دوم، موضوعی بسیار جذاب مانند (مبارزه با فساد، عدالت ـ آزادی و..) یا بسیار حساس مانند (رسوایی جنسی ـ دزدی و..) باشد.
◀️پس براساس این تکنیک، مخاطبان همواره باید حواسشان به اظهارات احساسات برانگیز باشد. هدف گوینده و نسبت اظهاراتش با اصل مساله را بررسی کنیم.
معصومه نصیری ـ مدرس سواد رسانهای
⭕️کدام خبرها تاثیرگذارترند؟
▫️تحقیقات نشان میدهند سه ویژگیِ «پیشبینیناپذیری و غیرمنتظره بودن» اخبار، «ارتباط خبر با غرایز» و «مرتبط بودن خبرها با بقا، حفظ حیات و صیانت نفس»، بیش از سایر اخباری که رسانهای میشوند تأثیرگذارند و برانگیختگی عاطفی ایجاد میکنند. زمانی که یک خبر تهییجکننده که آسیبهای جامعه را بازنمایی میکند رسانهای میشود، پدیدهای به نام «واگیری هیجانی» یا «emotional contagion» رخ میدهد.
این دست از پیامها، چه از طریق محتوا و چه از طریق فرم، بر مخاطبان تأثیر میگذارند. ویژگیهای شخصیتی و شناختی کاربران نیز در تأثیرگذاری یک خبر و رسانهای شدن آن نقش دارند. به همین دلیل نقش رسانهها در گزارش یک رویداد بیش از خود آن رویداد ارزش خبری پیدا کند.
گزیدهای از مقالهی به نام «رسانه، بیخیالیِشناختی و راه گذر از آن ـ ماهنامه مدیریت ارتباطات، آبان ۱۳۹۹
تاثیر دعا.mp3
4.14M
💠تأثیر دعا
🔹 توسلات خیلی موثره؛ سرنوشت آدم را عوض میکنه‼️
🔹 فراموش نکنیم
[ حجت الاسلام عالی ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#برش_یک_دقیقهای #تقوا
🎥 تقوا یعنی چه؟
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
⏱ یک دقیقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : سه گناهی که مجازات آن به آخرت نمیرسد و در همین دنیاست!
#حجت_الاسلام_والمسلمین_حسینی_قمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ #نشانه_های _حتمی/ظهور
👈پنج علامت حتمی ظهور
🌬صیحه آسمانی
استاد رفيعي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرازی از وصیت نامه شهید ربانی املشی:
از همه بندگان خوب خدا مخصوصا مراد و عشقش معلم و مربی اش امام خمینی عزیز استدعا دارد از خدا بخواهد که با لطف عمیقش با این بنده مقصر عمل نماید...
#وصیت_نامه_علما
#چراغ_راه
🔰 تفکر زیاد
«اوصیه بدوام الذکر و کثرة التفکر و الشکر و اوصیه بمخالفة النفس و الهوی و الزهد فی الدنیا و زخارفها و جاهها و ریاستها.»
✅ فرزندم را به ذکر مدام، تفکر فراوان، و شکرگزاری، و مخالفت با نفس و هوی، و به زهد در دنیا و بیرغبتی به زخارف دنیا و مقام و ریاست آن توصیه میکنم.
🔺برشی از وصیت نامه حضرت آیت الله مصباح یزدی
از بچه گی با احمد بودم. یک روز بهش گفتم: دلیل اینکه در سالهای اخیر شما در #معنویات خیلی رشد کردی؛ اما من نتوانسته ام به گردپای شما برسم.
نمی خواست جوابم دهد. اصراش که کردم، حاضر شد بگوید:
یک روز با بچه های مسجد رفته بودیم #اردوی_دماوند. بچه ها که مشغول بازی بودند، یکی از بزرگ ترها کتری را بهم داد و جایی را با انگشت نشانم داد و گفت:
آنجا #رودخانه است. برو از آنجا آب بیاور تا چایی درست کنیم.
راه زیاد بود. نزدیکی های رودخانه صدای آب و نسیم خنکش را احساس می کردم. از لای بوته ها تا چشمم به رودخانه افتاد، سرم را پایین انداختم. همانجا نشستم. بدنم شروع کرد به #لرزیدن. نمی دانستم چه کار کنم.
عده ای از #دختران مشغول #شنا بودند. در آن خلوت که جز خدا هیچ کس نبود زمینه گناه برایم فراهم بود. همانجا خدا را صدا زدم و گفتم: خدایا کمکم کن. الان شیطان به شدت وسوسه ام می کند که نگاه کنم؛ اما من به خاطر تو از این گناه می گذرم.
برگشتم و رفتم از یک جای دیگر کتری را پر کردم. آمدم پیش بچه ها و شروع کردم به آماده کردن چایی. چشم هام پر از اشک شده بود. ظاهرش از دود چوب ها بود و باطنش حالم از این داستان منقلب بود. در همان حال خیلی با خدا مناجات کردم. خیلی با توجه گفتم: یاالله یالله
به محض تکرار نام خدا همه اشیای پیرامونم از سنگریزه ها و کوه و درختان یک صدا می گفتند: #سبوح_قدوس رب الملائکة و الروح؛ پاک و مقدس است خداوندی که پروردگار روح و فرشتگان است.
با شنیدن این صدا تمام بدنم شروع کرد به لرزیدن. در آن غروب با بدنی لرزان به هر طرف که می رفتم از #همه_ذرات این عالم آن صدا را می شنیدم. از آن موقع به بعد کم کم درهایی از #عالم_بالا به رویم باز شد.
در آخر هم بعد از تأکید بر رازداری، گفت: این ها را گفتم تا بدانی انسانی که #ترک_گناه می کند چه مقامی پیش خدا دارد.
#شهید_احمدعلی_نیری
#سیره_تهذیبی_شهدا
#نگاه_به_نامحرم
#روش_رشد_معنوی
راوی: دکتر محسن نوری
#کتاب_عارفانه ؛ ناشر: انتشارات شهید ابراهیم هادی، صفحه 27-29.