#مکاشفه_ایت_الله_کشمیری
🔆استاد در منزل یکی از اهل سلوک بودند که شیخی فاضل از اهل آذربایجان نزد ایشان آمد و گفت: دخترم مریض است و التماس دعا دارم.
🔆در همان حال استاد فرمودند:
یک مرتبه تابوت و جنازه ی آن دختر در جلوی چشمم پدیدار شد و فهمیدم که آن دختر می میرد و خوب هم نمیشود.
🔆 بعد از یک هفته خبر رسید که آن دختر مرد.
کتاب آفتاب خوبان ص49
آیت_الله_#کوهستانی
#پرهیز_از_شهرت
🔆با آن همه علم و فضل و کمال هیچ ادعایی نداشت.
🔆با آن که از استادان خود اجازه اجتهاددر یافت کرده بود کسی از اجازه نامه های او اطلاعی نداشت و به کسی نشان نداد.
🔆آقازاده ایشان می گوید:روزی دیدم صندوق شخصی خود را باز کرده و به دنبال پیدا کردن چیزی است، یک کیف چرمی را بیرون آورده بودکه چند کاغذ در آن بود، پرسیدم:این ها چیست؟
🔆با کمال خونسردی فرمود:چیزی نیست.
🔆بعدها متوجه شدم اجازه نامه های اجتهاد ایشان بوده است.
کتاب برقله پارسایی ص29
✅ پیش بینی علامه درباره آینده انقلاب
🔻آیت الله #قرهی، استاد اخلاق و رئیس حوزه علمیه امام مهدی(عج):
علمای آذربایجان غربی، خدمت علّامه محمّد حسین طباطبایی(اعلي اللّه مقامه الشّريف)، صاحب تفسیر المیزان رسیده بودند. یکی از علمای سلماس (به بنده) گفتند: وقتی خدمت علّامه بودیم، من از ایشان سؤالی پرسیدم. بعد از اتمام جلسه، علّامه داشتند سمت منزل امام میرفتند. به ایشان گفتم: این انقلاب را چگونه میبینید؟
💠فرمودند: این #انقلاب متّصل میشود به انقلاب جهانی امام زمان(صلوات اللّه و سلامه عليه).
کتاب حوزه و روحانیت در نگاه مقام معظم رهبری (5)
2-2. جایگاه خطیر علمای دین
2-2-1. اصلاح عالمان دین، شرط اصلاح جامعه
بنده حدیث معروفی را دیدم که آن هم از نبی اکرم (ص) و یا شاید از بعضی بزرگان دیگر، نقل شده است. حدیث این گونه است که فرمود: «لا یَصلُح عَوامّ هذه الامّة الا بِخواصّها. قیل یا رسول الله و ما خواصّها؟» پیامبر در جواب چهار فرقه را اسم بردند: «الامراء العلماء ...» و دو فرقه دیگر که فعلا با آنها کار نداریم. صلاح عالم، صلاح مردم است؛ چنانکه صلاحِ حکام هم صلاحِ مردم است.
صلاح دارای یک معنای وسیع و عام است. صلاح عالم فقط این نیست که تحصیل علم کند و بعد هم در منزل بنشیند، حق را عبادت کند. صلاح عالم این است که به وظیفه علم –که عمل و بیان و تعلیم است- بپردازد. این هم وظیفه بزرگی است. خود او باید هم به علم عمل کند و هم به بیان آن علم بپردازد و تعلیم دهد که زکات علم، تعلیم است.... اگر علمای دین به دو نکته اساسی توجه کنند: یکی مسئله تبیین و تعلیم «لتبییننه للناس و لا تکتمونه» و یکی هم عمل و مصداقِ «لِمَ تقولون ما لا تعلمون» قرار نگرفتن، جامعه علمی و اسلامی به وظیفه خود عمل کرده است. از نبی مکرم اسلام روایتی نقل شده است که فرمود:«إنّ فی جهنم طاحون»؛ آسیابی در جهنم است. «قیل یا رسول الله و ما طحنها؟» -خوب؛ آسیاب چیزی را باید آرد کند- پرسیدند: این آسیاب چه چیزی را آرد می کند؟ «قال: رؤوس العلماء الفجرة و الامراء الفسقة!».
وای به حال کسانی که هم از علمایند و هم از امراء؛ پناه بر خدا! این نشان می دهد که چقدر پاکی دامان و بیزاری علما از آلودگی به زخارف دنیوی، اهمیت دارد. چه قدر دل بستگی به مظاهر عیش و حیات آنها را از حقیقت و راه دور می کند و چه قدر بیان حق و دین و معارف اسلامی، آنها را به آن هدف مقدسی که اسلام برای شان در نظر گرفته است، نزدیک می کند. (1376/11/28)
#کتاب_حوزه_و_روحانیت_در_نگاه_مقام_معظم_رهبری ج 2 صفحه 51 و 52.
#رهبر
برای ساختن خانه وقت داریم، برای ساختن خودمان نه!
حضرت #آیت_الله_بهاءالدینی میفرمودند: «اینقدر که برای ساختن خانه وقت و هزینه صرف میکنیم و زحمت میکشیم، برای خودمان وقت نگذاشتیم و اگر برای خودمان به این اندازه وقت میگذاشتیم، کار ما اصلاح میشد.»
هنگامی که انسان قصد ساختن خانه دارد، دغدغههای مختلفی پیدا میکند؛ از زمان شروع کار و در حین کار تا اینکه این خانه به نتیجه برسد؛ ولی به ساختن خودمان این توجه را نداریم.
: #استاد_محمدرضا_عابدینی
از کتاب #ادب_عاشقی
ص ۳۰