eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
720 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
7هزار ویدیو
725 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وقتی آیت الله بروجردی حاضر نشد پادشاه عربستان را به ملاقات بپذیرد در زمان مرحوم آيت الله بروجردی، سعود بن عبدالعزیز به ایران آمد و فرستاده وزیر خارجه عربستان، به همراه وزیر خارجه ایران، سفیر ایران و وزیر دربار، خدمت آيت الله بروجردی آمدند و اظهار داشتند که آقای ملک سعود می‌خواهد خدمت شما برسد؛ اما مرحوم آيت الله بروجردی در همان بدو امر امتناع کردند. خیلی از بزرگان تلاش کردند و حتی برخی از مراجع با ایشان صحبت کردند که شما مدافع تقریب بین مذاهب هستید و اگر آنها به قم بیایند و با شما ملاقات کنند، برای شیعه مایه اعتبار است. آیت الله بروجردی در پاسخ فرمودند: اگر پادشاه سعودی به قم بیاید، به دیدن من می‌آید، ولی به زیارت فاطمه معصومه سلام الله عليها نمی‌رود و اینکه یک پادشاه، به عنوان من، به قم وارد بشود و نسبت به خانم فاطمه معصومه سلام الله عليها بی‌احترامی کند، هتک اهل بیت است و من به عنوان مرجع این مذهب، نمی‌توانم تحمل کنم که مذهب، این گونه مورد هتک قرار بگیرد. بنابراین، ایشان به خاطر مقام خانم حضرت معصومه سلام الله عليها ملاقات با پادشاه عربستان را نپذیرفتند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ سخنان عجیب آیت‌الله حائری شیرازی (ره): من از اینکه جمهوری اسلامی از بین برود نمی‌ترسم ! من از اینکه آقا رو بکُشند هم نمی‌ترسم. من از این می ترسم که... ♦️
اگر برای من کردند چیزی ندارم بدهم بعد از آزادی امام از قیطریه ، عده ای از بازاریهای تهران ، ناهاری ترتیب داده بودند و امام هم در همان جلسه سر سفره نشسته بودند. یکی از بازاریها به امام گفت:(( بازاریها برای خاطر شما چه کردند و چه کردند ...)) امام به او فرمودند:(( کردند!)) همه تعجب کردند که این چه حرفی است! بعد امام فرمودند:(( اگر برای خدا کردند ، که خدا اجرشان بدهد. باید بکنند. اگر برای من کردند ، من چیزی ندارم بدهم)).* * به نقل از: حجةالاسلام والمسلمین محمدرضا ناصری- پابه پای آفتاب- جلد 4 - صفحه 260
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بازخوانی منشور روحانیت (14): آن‌قدر که اسلام از این #مقدسین_روحانی_نما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است و نمونه بارز آن مظلومیت و غربت امیرالمؤمنین - علیه السلام - که در تاریخ روشن است. بگذارم و بگذرم و ذائقه ها را بیش از این تلخ نکنم. ولی طلاب جوان باید بدانند که پرونده تفکر این گروه همچنان باز است و #شیوه_مقدس_مآبی و دین‌فروشی عوض شده است. شکست خوردگان دیروز، #سیاست_بازان امروز شده‌اند. آن‌ها که به خود اجازه ورود در امور سیاست را نمی‌دادند، پشتیبان کسانی شدند که تا #براندازی نظام و کودتا جلو رفته بودند. #غائله_قم و تبریز با هماهنگی چپی‌ها و سلطنت‌طلبان و تجزیه‌طلبان کردستان تنها یک نمونه است که می‌توانیم ابراز کنیم که در آن حادثه ناکام شدند ولی دست برنداشتند و از #کودتای_نوژه سر در آوردند، باز خدا رسوایشان ساخت. #منشور_روحانیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 غسل های مستحب در ماه های مبارک رجب، شعبان و رمضان 💠 : ✅ غسل در اول و وسط و آخر و بيست و هفتم (روز مبعث) ماه رجب مستحب می باشد. 💠 غسل مستحب : ✅ غسل شب مستحب ميباشد. 💠 ‏_ماه_رمضان: ✅ انجام غسل در شب‌های فرد ، - شب اول و سوم و پنجم و به همين منوال- به ویژه نیمه ماه و شب‌های ۱۷، ۱۹، ۲۱، ۲۳، ۲۵، ۲۷ و ۲۹؛ همچنین تمامی شب‌های دهه آخر مستحب است. 🕣 وقت غسل شب‏هاى ماه رمضان تمام شب است و بهتر آن است كه اول شب نزديك غروب باشد ، مگر ده شب آخر ماه رمضان که بهتر است بین نماز مغرب و عشا انجام شود. *️⃣ در خصوص شب 23 ماه رمضان، افزون بر غسل اول شب، غسل دیگری در آخر شب (نزدیک اذان صبح) مستحب است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽| کشتار صفویه! ❌شبهه ۴۴۵ ايرانيان تا قرن دهم سني بودند. از آن پس با زور صفويان به شيعه گرايش يافتند. زيرا شاه اسماعيل صفوي وقتي در تبريز تاج گذاري کرد، بسياري از سني‏ها را قتل عام نمود. ✅ پاسخ ✍️ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 اولاً: شاه اسماعيل يک جوان 14 ساله بود و نمي‏توان پذيرفت که وي بدون حمايت شيعيان به قدرت رسيده باشد. زيرا منطقي نيست که حاميان وي از سني‏ها باشند و عليه مذهب خود، شاه اسماعيل را به نفع مذهب تشيع حمايت کنند. بنابراين، در ايران آن زمان شيعيان زيادي وجود داشته‏اند که صفويه به اتکاي آنان توانسته‏اند قدرتي تشکيل دهند و در برابر عثماني که يک امپراتوري پر قدرت مدعي سني بود، بايستند و مقابله کنند و در نهايت حکومت تشکيل دهند. ثانیاً: در تاريخ ثابت نشده است که صفويه با زور شمشير شيعه را در ايران به وجود آورده باشند. البته نمی توان انکار کرد که به صورت جزيي و موردي، اهل سنت مورد آزار صفويان واقع شده اند، همانطور که شيعيان نیز مورد آزار عثماني‏ها قرار مي‏گرفتند. روشن است که اگر چنین چیزی بوده، نادرست و غيراسلامي بوده است. عوامل شیعه شدن مردم ایران از این قرار است: 1. شخصیت جناب سلمان فارسی به عنوان صحابه با وفاي پيامبر و اهل بيت، که نه تنها فردي ايراني و شيعي بود بلکه مدتها بر مدائن نیز حکومت کرد. 2. يمن نيز که مستعمره و تحت نفوذ ايران قرار داشت به دلیل اینکه توسط حضرت علي (ع) و در زمان حيات رسول اکرم (ص) به اسلام ایمان آورد از ابتدا متمايل به سمت اهل بيت بودند و شخصیت های مهمی از آنها به نقاط مختلف ایران از جمله قم و کاشان هجرت کردند و زمینه ساز آشنایی ایرانیان با مکتب اهل بیت شدند. 3. تبعیض هایی که در دوره خليفه دوم، بين عرب و عجم ایجاد شد موجب آزردگي خاطر ايرانيان گردید که پس از کشته شدن خليفه دوم به دست یک ایرانی، فرزند وي چند تن از ايرانيان موجود در مدينه را به قتل رساند. اما وقتي حضرت علي(ع) به حکومت رسید اعلام کرد که بين عرب و عجم تفاوتي نيست. اين باعث شد تا ايرانيان به حضرت علي(ع) گرايش پيدا کنند. 4. پس از شهادت حسين بن علي(ع) ايرانيان متوجه شدند از اسلام دو قرائت وجود دارد: اسلام يزيدي و اسلام حسيني. بني اميه با آن سابقه ظلم‏ها و اعمال تبعيض‏ها نمي‏توانست در قلوب ايرانيان جايي داشته باشد و به صورت طبيعي ايرانيان به سوي امام حسين(ع) و اهل بیت(ع) گرايش پيدا کردند و همین مسئله باعث شد تا ایرانیان بیشترین کمک را در سقوط بني اميه ایفا کنند. 5. حضور برخي از شاگردان امام جعفر صادق و ساير ائمه ـ عليهم السلام ـ در ايران (مانند عبدالعظیم حسنی، فضل بن شاذان و ....) و تبلیغ مکتب اهل بيت(ع) توسط آنها تاثیر زیادی در آشنایی ایرانیان با تشیع داشت. 6. حضور حضرت امام رضا(ع) در خراسان 7. حضور امام زادگان زیادی که از دست ظلم «منصور دوانيقي» و دیگر خلفای ستمگر به ايران آمدند. 8. حکومت سلاطین شیعه‏ی آل‏بويه در قرن چهار و پنج فرصت خوبی برای تبليغ مکتب اهل بیت(ع) فراهم شد به نحوی که کتب مهم شيعي مثل تهذيب، استبصار، کافي و من لايحضره الفقيه در اين زمان تأليف شد. بزرگاني چون شيخ صدوق، شيخ مفيد، شيخ طوسي، سيد مرتضي و سيد رضي توانستند در این عصر اسلام شيعي را به مردم معرفي نمايند. 9. در دوره ايلخانان (قرن 7 و 8 هجری)، علامه حلي به دعوت الجایتو از پادشاهان سلسله ایلخانیان که حاکم بر ایران بودند به ایران دعوت می‌شود و در یک جریان علمی پادشاه مذهب شیعه را برمی‌گزیند و نام خود را به سلطان محمد خدابنده تغییر می‌دهد و تشیع را در ایران رواج می‌دهد؛ 10. حلقه آخر اين جريان تاسيس دولت صفويه و اعلام تشيع به عنوان مذهب رسمي و حضور و دعوت از علماي شيعه از سراسر جهان اسلام است. 🔹بنابراین روشن شد که اگر تشیع به طور کامل در ایران ریشه نداشت، اساساً صفویه امکان به حکومت رسیدن نداشت چه برسد به آنکه با کشتار وسیع آنها را به تشیع وادار کند. مضافا اینکه ایرانیان در مقاطع مختلف از جمله حمله وحشتناک مغول نشان داده اند که ممکن است تحت زور و سلطه قرار گیرند اما آئین و اعتقادات خود را با زور عوض نمی کنند. به تعبیر دیگر اگر ایرانیان با تسلط و اجبار صفویه شیعه شده بود، قاعدتاً باید با تسلط افغان های سنی بر ایران مجدداً تغییر مذهب می دادند و به تسنن بازمی گشتند
▫️ ﷽ ❌شبهه امام کاظم نصف عمر خود را زندان بودند، این همه از کجا آورده اند که در ایران این تعداد داریم؟ علیه السلام ✅پاسخ 🔹واقعیت اینست که امام کاظم ع در سال ۱۲۸ هجری متولد شده اند و در سال ۱۸۳ هجری در زندان هارون در سن ۵۵ سالگی به شهادت رسیده اند. مدت زندانی بودن ایشان هم ۲۴ سال نبوده بلکه طبق نظر صحیح ۴ سال و طبق قولهای دیگری 5 یا 6 یا ۷ سال بوده است. 📚الأعلام ، خیرالدین الزرکلي، ج۷ ، ص۳۲۱ ضمن اینکه امامزاده هایی که در ایران هستند لزوما فرزندان بلاواسطهٔ امام موسی کاظم ع نیستند، بلکه بسیاری از آنان از نوادگان و نبیرگان و گاه تا چندین نسل واسطه هستند که به دلیل کرامت علمی و معنوی آنها مورد احترام مردم بوده اند. علاوه بر آن بسیاری از امام زادگان نیز از فرزندان امامان دیگر و به خصوص سادات حسنی و حسینی هستند که بعد از قیام زید بن علی(سال ۱۲۱هجری) - از دست ظلم بنی امیه - به ایران فرار کردند و با ایرانیان وصلت نمودند و نسل فراوانی از آنان به جای ماند. در واقع جد بسیاری از این امامزاده ها قبل از تولد امام کاظم ع به ایران آمده اند. 🔹 لازم به ذکر است که برخی از این سادات با به قیامهایی بر ضد حکومت ظالم زمان دست زدند که در بسیاری از موارد به شهادت آنان می انجامید تا اینکه در سال ۲۵۰ هجری نخستین قیام شیعی در به رهبری حسن بن زید که از سادات حسنی بود به تاسیس حکومت محلی انجامید که ۲۸ سال پابرجا بود ولی به دست سامانیان ساقط شد. سپس حسن بن علی حسینی معروف به ناصر اطروش در سال ۲۷۸ هجری در گیلان و دیلمان قیام کرد که به تاسیس حکومت انجامید. امامزاده های شمال ایران غالبا باید از این دسته سادات حسنی و حسینی باشند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ماجرای دوگانه‌سازی کاذب بین رهبری و آیت‌الله سیستانی و روباهی که دمش را شاهد گرفته است! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹سایت انصاف نیوز که مخاطبان بی‌طرف آن را به تندروی، مواضع رادیکال و افراط‌گرایی در غربزدگی، می‌شناسند، رسما به درگاه بازنشر مواضع رسانه‌ها و چهره‌های ضدانقلاب و زاویه‌دار تبدیل شده است. 🔹در ماجرای سفر پاپ به عراق و دیدار با آیت‌الله سیستانی، این ، همگام با رسانه‌های معاند، موضع دوگانه‌سازی کاذب بین قم و نجف را پی گرفت و از آن هم فراتر رفته، رسما خط دوگانه‌سازی بین ولایت فقیه و مرجعیت اعلا را کلید زد. این خط رسانه‌ای، سال‌هاست توسط سکولارها و رسانه‌های معاند پیگیری می‌شود و اجمالا در قم نیز برخی بدان دامن می‌زنند اما اینکه برخی رسانه‌های داخلی، رسما و علنا و بدون هیچ ملاحظه‌ای بدان بپردازند، امری عجیب و غیرقابل پذیرش است! 🔹به پیوست گزیده‌ای از سخنان سخیف ؛ شیخ فتنه‌گر فراری، دست آموز و عضو ارشد حلقه افراطی شاگردان ، از نظر می‌گذرد که در آن رسما به دوگانه‌ کاذب بین رهبری و آیت‌الله سیستانی دامن زده است. 🔹این عین بی‌انصافی است که یک رسانه برجامی افراطی، نام انصاف نیوز را غصب کند و همزمان برای اثبات مدعاهای واهی خود، از یک شیخ فراری، شاهد بیاورد! انصاف آنکه این رفتار مصداق آن ضرب المثل حکیمانه تلقی شود که می‌گوید؛ روباه گاهی دمش را شاهد می‌آورد! 🔶پی نوشت کدیور قبلا مستقیما از دست مرجع اعلا خورده است؛ خوب بخاطر دارد حضرت آیت‌الله بعد از مطالعه کتابش پيرامون آخوند خراسانی چه فرمود!
تفکیک سیاسی بین مقام معظم رهبری و مرجعیت اعلای عراق؛ تئوری از خارج ،بازنشر در داخل @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹 طراحی یک توطئه از کجا رنگ میگیرد؟ تئوری توطئه نیست ؛ یک اندیشه ی مخرب است. 🔻 مساله دوگانه جلوه دادن سیاست رهبری ایران و آیت‌الله سیستانی یک پروژه غربی؛ ضد اسلامی و ضد پیشرفت است. 🔻با انتشار خبر دیدار، توطئه غربی آغاز و ناکامان تفرقه افکن داخلی عراق و ایران دوباره فعال میشوند. 🔻 یک شب پیش از دیدار پاپ با آیت الله سیستانی نیز تئوریسین و مستخدم غرب یعنی ابوالحسن در سن ۸۷ سالگی و در کهولت فکری اما با ادبیات بیانی مشهور دهه های پیشین خود با توهم موج سواری بر این واقعه ی مهم به نسخه پیچی برای دیدار پاپ و ایت الله سیستانی میپردازد! 🔻 اولین رئیس جمهور فراری ایران ضمن طرح جدایی دین و قدرت سیاسی از یکدیگر و تشبیه مع الفارق ولایت فقیه و داعش در بدست آوردن قدرت سیاسی، از روشن نبودن تکلیف دین و خشونت سخن گفت و خواستار طرح بحث سکولاریسم در دیدار دو شخصیت اسلام و مسحیت شد. 🔹بنی صدر در حالی که بزرگ از بیان بسترسازی و زایش داعش به وسیله ی اربابان آمریکایی ش و همچنین وحدت رهبریت ایران و عراق در مقابله با این متولدمشترک غرب و وهابیت و اتفاق نظر مرجعیت وسیاست دینی ایران و عراق در رخ داد ها و بحران های تاریخی منطقه بردهانش بود ؛ به القا ٔ غیر مستقیم دوگانه سازی رهبر ایران و عراق پرداخت . اما موضوع مهم ، سخنان جاسوسی که در اوراق اسناد سفارت آمریکا کد رمزی اش بارها و بارها به چشم می خورد نیست ، موضوع تئوری آمریکایی بنی صدر است که نه در خارج از مرزها بلکه با جوهر قلم های سکولار های داخلی ایران و عراق گره خورده است. 🔹رسانه کم انصاف ،انصاف نیوز در گفتگو با ، جماران و حساب های کاربری ضد وحدت عراقی و... خط تئوری از پیش گفته شده غرب را دنبال کرده و این وسط شفقنا که نو به نو بی بی سی به ریپرتاژ خبرهایش میپردازد خسته تر از همیشه هیچ موضع وحدتی ندارد! 🔹همصدایی تحلیلگران برخی سایت های داخلی همسویی قابل توجهی با ایده های سکولارمحور غربی از جمله بنی صدر دارد و غرب برای تئوریزه کردن افکار مورد علاقه اش به حلقوم های داخلی نیازمند است! @rozaneebefarda
وقتی آیت‌الله سیستانی آن نویسنده تفرقه‌افکن را توبيخ کرد! روایت ابوالحسن نواب از خطر تفرقه‌افکنی بین قم و نجف به همراه یک حاشیه مهم! ⭕️جناب آقای نواب بعنوان یکی از روحانیان سرشناس فعال در مطالعات ادیان که از قضا در سال ۸۸ نیز از حامیان میرحسین بود، در مصاحبه‌ای به مناسبت دیدار پاپ و آیت‌الله سیستانی، نکات جالبی در نفی دوگانه‌سازی کاذب بین دو حوزه قم و نجف بیان کرده و در خلال سخنانش از توبيخ نویسنده تفرقه‌افکن توسط مرجع اعلای عراق، پرده برداشته است! 🔻گزیده سخنان آقای نواب: ... هیچ تقابلی هم بین دو حوزه قم و نجف نیست. حوزه علمیه نجف کلاً سیاسی‌تر از حوزه علمیه قم بوده است. در طول قرن گذشته، همه نهضت‌هایی که در ایران شکل گرفت، شروعش از نجف بوده است. انقلاب اسلامی، مشروطه، نفت و تنباکو. هر چهار جریان ریشه در عراق دارد. الان هم حوزه عراق هم‌چنان سیاسی است و هم‌چنان حوزه‌ای آماده برای دفاع از اسلام است. صدور حکم وجوب دفاع از عراق که آیت‌الله سیستانی صادر فرمودند، یک حکم سیاسی بود. این یعنی تشیع هم‌چنان زنده، سیاسی و به‌روز است. آیت‌الله سیستانی انسان بسیار ارزشمندی هستند و اگر انقلاب اسلامی و کار بزرگ امام نبود، الان آیت‌الله سیستانی خودش یک آیت‌الله بروجردی بود. الان چون در رأس حاکمیت جمهوری اسلامی، ولی‌فقیه را داریم، معنای دیگری برای مرجعیت مطرح است وگرنه خود آیت‌الله سیستانی را امروزه می‌توان هم‌چون مرحوم آیت‌الله بروجردی ارزیابی کرد. آیت‌الله بروجردی انسان بزرگی بود و اقدامات بزرگی انجام داد و الان اگر بخواهیم ارزیابی کنیم، آیت‌الله سیستانی از مرحوم آیت‌الله بروجردی نقش پررنگ‌تری دارند. چون آیت‌الله بروجردی نتوانستند اقداماتی مانند فتوا علیه داعش را انجام دهند. البته تبعیتی که از آیت‌الله سیستانی هست، از آیت‌الله بروجردی نبود. درکل آیت‌الله سیستانی انسان بزرگ و پدیده بسیار بزرگی است برای تشیع. اصلاً مسئله‌ای به نام انتقال [حوزه تشیع در آینده به سوی نجف] مطرح نیست. از دوره آیت‌الله العظمی بروجردی به این سو همیشه موازنه بین دو حوزه برقرار بوده است. اصلاً آیت‌الله سیستانی، نجفی نیستند و قمی هستند و پایه‌های فکری‌شان در قم شکل گرفته است. 🔻شخصی مقاله‌ای درباره تقابل حوزه قم و نجف نوشته بود و آیت‌الله سیستانی نویسنده آن را توبیخ کرده و گفته بود که من دانش‌آموخته مکتب آیت‌الله بروجردی هستم و چرا چنین حرف‌هایی می‌زنید. 🔹 اصلاً کسی این تقابل را نمی‌پسندد. معتقدم دیگر این اتفاق نمی‌افتد و این توازن و تعادل همیشه هست. بسیاری از شیعیان جهان برای تقلید از رهبری سیاسی ایران معذوریت سیاسی دارند و مجبورند از آیت‌الله سیستانی تقلید کنند؛ بنابراین این تعادل همواره حفظ خواهد شد و من معتقد به تقابل نیستم؛ بلکه معتقدم که تعادل وجود دارد. هم رهبری ایران در عراق تأثیرگذار است و هم آیت‌الله سیستانی در ایران تأثیرگذار است. این دو مکمل هستند و نه در تعارض و تقابل با یکدیگر. 🔶حاشیه روزنه فارغ از کارنامه و انگاره‌های سیاسی جناب آقای نواب که در جای خود قابل نقد و ارزیابی است، این اظهارات از جهاتی قابل تامل و مهم و منصفانه است. چه اینکه از منظر تخصصی نیز بیان شده است. خصوصا که جناب ایشان از ۸۸ به این سو با جریان دوگانه‌ساز، ارتباطات نزدیک داشته و انتقاد او، مبتنی بر شناخت دقیق است. نکته‌ی مهمی که قابل توجه است آنکه، چرا جریان رسانه‌ای منتسب به بیت آیت‌الله سیستانی، بعد اطلاع از منویات و مبانی ایشان، هم‌چنان بر طبل دوگانه‌سازی می‌کوبد؟! و چرا آن نویسنده توبيخ شده توسط آیت‌الله سیستانی و امثال او، هم‌چنان بالانشین محافل محرمانه برخی حوزویان هستند؟! خدا حفظ کند آیت‌الله سیستانی را که چشم را کور کرده است و علیرغم تکاپوی مذبوحانه خناس ها، رابطه وثیق خود با مقام معظم رهبری را هر روز مستحکم تر از قبل حفظ نموده و دوره‌گردهای سیاسی نفوذی یا فریب خورده را بی نصیب گذارده و در قلوب حزب‌اللهی‌ها در ایران و عراق، جای دارد. حتما جریان انقلابی قم، با اذعان به تفاوت‌های فکری/سیاسی و سیره عملی مرجع اعلای عراق با امام و رهبری، هم‌چنان حساب ایشان را از حساب اطرافیان و دوگانه‌سازان و و مدعیان دروغین، جدا می‌کند و اجازه نمی‌دهد آنان تفسیرهای وارونه و مغرضانه و خدای نکرده سکولار، از آن عالم مجاهد ارائه دهند.
روز ملی راهیان نور