معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
بازخوانی منشور روحانیت (15):
دستهای دیگر از #روحانی_نماهایی که قبل از انقلاب، دین را از #سیاست جدا میدانستند و سر به آستانه دربار میساییدند، یکمرتبه متدین شده و به روحانیون عزیز و شریفی که برای اسلام آنهمه زجر و آوارگی و زندان و تبعید کشیدند #تهمت_وهابیت و بدتر از وهابیت زدند. دیروز #مقدس_نماهای_بی_شعور میگفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه #حرام است، امروز میگویند مسئولین نظام #کمونیست شدهاند!
تا دیروز #مشروب_فروشی و فساد و فحشاء و فسق و حکومت ظالمان برای #ظهور_امام_زمان -ارواحنا فداه - را مفید و راهگشا میدانستند، امروز از اینکه در گوشهای خلاف شرعی که هرگز خواست مسئولین نیست رخ میدهد، فریاد وا اسلاما سر میدهند!
دیروز #حجتیه_ای ها مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانی #نیمه_شعبان را به نفع شاه بشکنند، امروز انقلابیتر از انقلابیون شدهاند!
ولایتیهای دیروز که در سکوت و تحجر خود آبروی اسلام و مسلمین را ریختهاند، و در عمل پشت پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت را شکستهاند و عنوان ولایت برایشان جز تکسب و #تعیش نبوده است، امروز خود را بانی و وارث ولایت نموده و حسرت ولایت دوران شاه را میخورند!
راستی اتهام آمریکایی و روسی و التقاطی، اتهام حلال کردن حرامها و حرام کردن حلالها، اتهام کشتن زنان آبستن و حلیت قمار و موسیقی از چه کسانی صادر میشود؟ از آدمهای لامذهب یا از مقدسنماهای متحجر و بیشعور؟!
فریاد تحریم نبرد با دشمنان خدا و #به_سخره_گرفتن_فرهنگ_شهادت و شهیدان و اظهار طعنها و کنایهها نسبت به مشروعیت نظام کار کیست؟ کار عوام یا خواص؟ خواص از چه گروهی؟ از به ظاهر معممین یا غیر آن؟
بگذریم که حرف بسیار است. همه اینها نتیجه #نفوذ بیگانگان در جایگاه و در فرهنگ حوزههاست، و برخورد واقعی هم با این خطرات بسیار مشکل و پیچیده است.
#منشور_روحانیت
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
اینهمه ابتلائات و گرفتاریهای ما، در اثر ناشکری و کفران نعمتهای ماست؛ زیرا خداوند سبحان میفرماید: «لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ؛ اگر سپاسگزاری کنید، قطعاً نعمت خود را برای شما زیاد میکنم؛ و اگر ناسپاسی کنید، بهراستی که عذاب من سخت و شدید است». (إبراهيم:٧)
📚 در محضر بهجت، ج۱، ص ۳۵۸
🔻یک پیام و یک هدیه از ناحیه حضرت سجاد علیه السلام همین دعای «اللهم صل علی محمد و آل محمد ، شجره النبوه» است که در ماه شعبان وارد شده است. این مال امام زین العابدین (ع) است. این را حضرت قبل از ظهر، عند الزوال می خواندند.
🔸اگر بتواند انسان این دعا را از ابتدای ماه شعبان ملتزم بشود، قبل از زوال دو رکعت نماز در مسجد- یا غیر مسجد- بخواند و بعد این دعا را بخواند خیلی خوب است.
🔹یک روایت دیگر هست از امام باقر (ع) که به مناسبت برخورد کردم و تعجب کردم که آقا امام باقر (ع) فرمودند پدر من وقت استجابت دعا را قبل از ظهر، عند الزوال می دانستند.
البته مردم غالبا این دعا را بعد از نماز می خوانند چون می خواهند ترک نشده باشد و مردم هم که قبل از ظهر یک جا جمع نمی شوند.
🔸این دعا هدیه ای است که حضرت دادند اگر به شرائطش عمل بشود آن وقت این دعا خودش یک مرکز استجابتی میشود.
این دعا خودش از اسرار است. خواندن این دعا یک نظمی لازم دارد. معمولا این دعا را برای حوائج در ماه شعبان، از اول ماه شعبان تا آخر ماه خوانده می شود. فقط قبل از ظهر و قبل از زوال چند تا شرط دیگر هم دارد من جمله اینکه در منزل همه مجموعهای مشغول باشند همه این دعا را بخوانند.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
💠حاج اسماعیل دولابی (ره)
🔸 راه دل
✨ این راه راه ذات است. محبت یعنی راه ذات، یعنی راه دل. از گِل که گذشتی دل است. به دل که دچار شدی گِل کنار می رود، یا گِل است یا دل. گِل یعنی بیرون و ظاهر، یعنی دنیا، یعنی ریاست و طمع، یعنی جمال های مادّی. اینها دنیاست، گِل است. شیعیان و دوستان اهل بیت هم گِل دارند و هم دل، گاهی به گِل می افتند گاهی به دل.
از بچگی در دلند. از گِل می گذرند، هر وقت گِل ( دنیا) اذیّتشان کرد،دل را غنیمت می شمارند. آن جا ذکر و یاد خداست.
◾️ کتاب طوبای محبت، جلد ۱ ص 87
☘️حاج آقا مجتبی تهرانی (ره):
سیّد کریم پینه دوز می گفت:
«از امام زمان عج پرسیدم چه کار کردم که شما می آیید و من را می برید مکّه و کربلا و طیّ الارض می کنیم.»
حضرت گفتند: «به خاطر اینکه با نفست مبارزه کردی. هرچه #هوای_نفس است زدی کنار و آن گونه که خدا خواسته عمل کردی.»