eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
720 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
7.1هزار ویدیو
728 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
این کتاب، اولین کتاب از مجموعه کتاب های خط عاشقی می باشد که به خاطرات عشق شهدا به امام حسین (ع) و روضه های کربلا اختصاص دارد. در این کتاب به ۷۰ خاطره درباره حماسه کربلا پرداخته شده است. از ویژگی های قابل توجه این کتاب، می توان به موارد زیر اشاره کرد: مستند بودن خاطرات: هر خاطره ای که ذکر شده، منبع مکتوب و غیر مکتوب آن ذکر شده است. پراکندگی خاطرات: با اینکه نویسنده اهل استان قم و خود شاهد برخی خاطرات بوده، اما در ذکر خاطرات به این بسنده نکرده، و در تلاش است که به شهدای شاخص و غیر شاخص از استان های مختلف، حتی به شهدای گمنام بپردازد. تناسب خاطرات با قطع کتاب: خاطرات طوری نوشته شده است که کل فضای کتاب را گرفته است و مانند کتاب های یادگاران فضای اضافی بدون استفاده در متن نمانده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خود امام برجسته‏ترين شاخص هاست؛ رفتار امام، گفتار امام. خوش بختانه بيانات امام در دسترس است، تدوين شده است. آشكارا همه‏ى ما فى الضمير امام را براى آينده‏ى انقلاب تبيين مى‏كند. نبايد اجازه داد اين شاخصها تبيين شوند، يا بمانند، يا بشوند. اگر اين شاخصها را ما بد تبيين كرديم، غلط ارائه داديم، مثل اين است كه يك را در يك راه از دست بدهيم، يا قطب‏نما از كار بيفتد. فرض كنيد در يك مسير دريائى يا در يك بيابان كه جاده‏اى هم وجود ندارد، قطب‏نماى انسان آسيب‏ ببيند و از كار بيفتد؛ انسان متحير مى‏ماند. اگر نظرات امام، بد بيان شد، بد تبيين شد، مثل اين است كه قطب‏نما از كار بيفتد، راه گم مى‏شود؛ هركسى به سليقه‏ى خود، به ميل خود حرفى مى‏زند. بدخواهان هم در اين ميان از فرصت استفاده مى‏كنند، راه را جورى تبيين مى‏كنند كه ملت به اشتباه بيفتد. مواضع امام بايستى به طور روشن و واضح- همان طور كه خود او گفت، همان طور كه خود او نوشت- تبيين شود؛ اين ملاك راه امام و خط امام و است. خطبه‏هاى نماز جمعه‏ى تهران در حرم امام خمينى(ره) در بيست و يكمين سالگرد ارتحال حضرت امام خمينى(ره) (14/ 03/ 1389)
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
فرازی از #وصیت_نامه_امام خمینی (8): و ملت ما بلکه ملتهای اسلامی و مستضعفان جهان مفتخرند به اینکه دش
فرازی از خمینی (9): و ما و ملتهای مظلوم دنیا مفتخریم که رسانه‌های گروهی و دستگاههای تبلیغات جهانی، ‌ما و همه مظلومان جهان را به هر جنایت و خیانتی که ابرقدرت های جنایتکار دستور می‌دهند متهم می کنند. کدام افتخار بالاتر و والاتر از اینکه آمریکا با همه ادعاهایش و همه ساز و برگ های جنگی‌اش و آن همه دولتهای سرسپرده‌اش و به دست داشتن ثروتهای بی پایانِ ملتهای مظلوم عقب افتاده و در دست داشتن تمام رسانه‌های گروهی، در مقابل ملت غیور ایران و ـ ارواحنا لمقدمه الفداء ـ آنچنان وامانده و رسوا شده است که نمی‌داند به که متوسل شود! و رو به هرکس می‌کند جواب رد می‌شنود! و این نیست جز به حضرت باری تعالی ـ جلَّت عظمتُه ـ که ملتها را به ویژه ملت ایران اسلامی را بیدار نموده و از ظلمات ستم شاهی به نور اسلام هدایت نموده [است].
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 تصرف در اموال فرزندان 💠 سؤال: آیا پدر می تواند در خود تصرف کند؟ ✅ جواب: در اموال فرزند در صورتی که به و رشد نرسیده و مفسده ای برای فرزند نداشته باشد، اشکال ندارد، اما تصرف پدر در اموال فرزند بالغ و رشید، بدون رضایت او جایز نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂سلسله مباحث: شماره 46 🌺 شاخص‏ها و ملاك‏های كلی | رفتار اجتماعی طلبه🌺 —————————— 💠رفتارهای لازم (قسمت سوم)💠 🔘دیگر از اموری كه طلبه باید انجام دهد و ملاحظه شأن خود را در آن نكند، توجه به مسائل سیاسی ـ اجتماعی و آگاهی از جریان‏های موجود است. 🔘 طلبه باید آگاهی‏های زمان خود را به اندازه‏ای بالا برد كه هم خود فریب نخورد و از لوابس محفوظ ماند و هم بتواند مردم را از انحراف حفظ كند. برخی گمان می‏كنند اطلاع از اخبار و حوادث سیاسی روز و پی‏گیری جریان‏های اجتماعی با زی طلبگی منافات دارد. 🔹 امام امت می‏فرمود: مجتهد باید به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد. برای مردم و جوانان و حتی عوام هم قابل قبول نیست كه مرجع و مجتهدش بگوید: من در مسائل سیاسی اظهارنظر نمی‏كنم. آشنایی به روش برخورد با حیله‏ها و تزویرهای فرهنگ حاكم بر جهان، داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از كیفیت برخورد با اقتصاد حاكم بر جهان، شناخت سیاست‏ها و حتی سیاسیون و فرمول‏های دیكته شده آنان و درك موقعیت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمایه‏داری و كمونیزم كه در حقیقت استراتژی حكومت بر جهان را ترسیم می‏كنند، از ویژگی‏های یك مجتهد جامع است. یك مجتهد باید زیركی و هوش و فراست هدایت یك جامعه بزرگ اسلامی و حتی غیراسلامی را داشته باشد و علاوه بر خلوص و تقوا و زهدی كه در خور شأن مجتهد است، واقعاً مدیر و مدبر باشد. حكومت در نظر مجتهد واقعی، فلسفه عملی تمامی فقه در تمامی زوایای زندگی بشریت است. حكومت نشان‏دهنده جنبه عملی فقه در برخورد با تمامی معضلات اجتماعی و سیاسی و نظامی و فرهنگی است. فقه، تئوری واقعی و كامل اداره انسان از گهواره تاگور است ( صحیفه امام، ج 21، ص 289. ) 🔘 در همین راستا، باید اشاره كرد كه ورود روحانیت به مشاغل اجتماعی ـ چه كارهایی مانند قضاوت كه شرعا بر عهده روحانیت است، چه كارهایی مانند تأسیس دفترخانه، یا هم‏كاری در عقیدتی سیاسی‏ها كه ترجیحا روحانی باید انجام دهد و چه كارهایی كه برای روحانی و دیگران مشترك است مانند استادی دانشگاه و معلمی ـ نیز، لازمه زی طلبگی است و نباید خلاف شأن، پنداشته شود: «روحانیون و علما و طلاب باید كارهای قضایی و اجرایی را برای خود یك امر مقدس و یك ارزش الهی بدانند و برای خود، شخصیت و امتیازی قایل بشوند كه در حوزه ننشسته‏اند، بلكه برای اجرای حكم خدا راحتی حوزه را رها كرده و مشغول كارهای حكومت اسلامی شده‏اند. اگر طلبه‏ای منصب امامت جمعه و ارشاد مردم یا قضاوت درامور مسلمین را خالی ببیند و قدرت اداره هم در او باشد و فقط به بهانه درس و بحث، مسئولیت نپذیرد و یا دلش را فقط به هوای اجتهاد و درس خوش كند، در پیشگاه خداوند بزرگ، یقیناً مؤخذه می‏شود و هرگز عذر او موجه نیست. ما اگر امروز به نظام خدمت نكنیم و استقبال بی‏سابقه مردم از روحانیت را نادیده بگیریم، هرگز فرصت و شرایط بهتر از این را نخواهیم داشت (ولایت، رهبری، روحانیت، ص 302)». 📍برای جستجوی مطالب مرتبط می توانید از هشتگ #️⃣ (رنگهای آبی در متن استفاده نمایید)📍
29.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📖 چرا باید دروس حوزوی و ان قلت ها را خوب خواند؟ چرا باید درس را جدی گرفت؟ ✅ پاسخ مقام معظم رهبری به یک خطای فکری در بین طلاب، که منجر به ضعف انگیزه آنها می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا