eitaa logo
معاونت تهذیب مدرسه معصومیه
492 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
973 ویدیو
108 فایل
اطلاع رسانی و گزارش برنامه های فرهنگی مدرسه
مشاهده در ایتا
دانلود
✨﷽✨ 🌹مضرات و عوارضِ مقایسه و چشم هم چشمی 💫در آیه 32 سوره النسا اندکی دقت می‌کنیم: 📖و لا تَتَمَنَّوْا ما فَضَّلَ اللَّهُ بِهِ بَعْضَکُمْ عَلي‏ بَعْضٍ لِلرِّجالِ نَصيبٌ مِمَّا اکْتَسَبُوا وَ لِلنِّساءِ نَصيبٌ مِمَّا اکْتَسَبْنَ وَ سْئَلُوا اللَّهَ مِنْ فَضْلِهِ إِنَّ اللَّهَ کانَ بِکُلِّ شَيْ‏ءٍ عَليماً. آرزو مکنید آن چیزهایى را که بدانها، خدا بعضى از شما را بر بعضى دیگر برترى داده است. مردان را از آن‌چه کنند نصیبى است و زنان را از آن‌چه کنند نصیبى و روزى از خدا خواهید که خدا بر هر چیزى آگاه است. اندکی در پایان این کلام حضرت حق تأمل کنیم می‌بینیم، مانند آیات بسیاری نفرموده، خداوند بر همه چیز تواناست. بلکه فرموده شما از من بخواهید من به همه چیز آگاه هستم. یعنی خیر و صلاح شما را من می‌دانم اگر صلاح باشد می‌دهم، اگر نباشد نمی‌دهم. پس در قبول خواسته دنیوی انسان، شرط را قدرت خود قرار نداده، بلکه شرط را آگاهی از شرایط خواسته انسان قرار داده است. قیاس و مقایسه در دین ما به استثنای، اموری نادر، در کل امری نادرست است. این‌که ما در خانه‌ی خود بنشینیم و زندگی خود را با همسایه و یا دوستی مقایسه کنیم این امر به استناد آیه مذکور که با 《لای نفی》 شروع شده است، فعلی نهی شده و ناپسند است. که متاسفانه در بین بانوان مرسوم‌تر است و عوارض و زیان‌های زیر را دارد. 🔵 به عوارض آن می‌پردازیم: 1- مقایسه زندگی خود با دیگران و اصطلاحا چشم هم چشمی، از سه حالت خارج نیست: یا فردی که خود را با او مورد مقایسه قرار داده‌ایم از ما بهتر و بالاتر است، پس حسودی می‌کنیم.یا پایین‌تر از ماست که به او فخر می‌فروشیم.و یا مساوی ماست که در این حالت هم سعی داریم، مساوی را نپذیریم و یا برتر بدانیم یا پَست‌تر، چرا که مقایسه با فردی در حالت مساوی اصلا برای ما جذبه و معنی ندارد. 2- مقایسه زندگی با دیگران، ما را در حسرت نداشته‌هایمان می‌سوزاند و از لذت بردن از داشته‌هایمان محروممان می‌کند. چون در حالت مقایسه، ما به تمام داشته‌های خود چشم می‌بندیم و نداشته‌هایمان را در دیگران می‌جوییم و در حسرتیم. 3- در مقایسه، حس کنجکاوی و تجسس خود و به نوعی فضولی را، شکوفا می‌کنیم و ارزش و هویت و منِ واقعی خود را می‌بازیم و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهیم. @tahzibmm
🔰 پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله: ✨ لا یَکُونُ الرَّجُلُ مِنَ المُتَّقینَ حَتَّی یُحاسِبُ نَفسَهُ أشَدُّ مِن مُحاسَبَةِ الشَّریکِ شَریکَه؛ ▫️ آدمی از پرهیزگاران نمی شود مگر اینکه حسابرسی او از نفسش سخت تر از حساب کشیدن او از شریکش باشد. 📚 مکارم الاخلاق ص 468 - مجموعه ورام ج 2 ، ص 62 - وسایل الشیعه ج16، ص 98 ، ح 21080 کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir @tahzibmm
📖 معرفی کتاب هفتاد و دومین غواص 🔘 هفتاد و دومین غواص نوشته حمید حسام، خاطرات جانباز کریم مطهری فرماندۀ گردان غواصی جعفر طیار؛ لشکر انصار حسین است. در این کتاب ناگفته‌هایی شگفت‌انگیز از عملیات کربلای ۴ و جانفشانی‌ها و رشادت‌های غواصان شهید از زبان یکی از همرزمان آنها می‌شنوید. 📙 بخشی از کتاب ▫️«من بچۀ سرگذرم!» این جمله را وقتی در دهۀ چهل به کسی در همدان می‌گفتی، طرف مقابل خودش را جمع‌وجور می‌کرد و می‌فهمید که نمی‌شود سربه‌سر این «بچه» گذاشت. ▫️«بچۀ سرگذر» یعنی کسی که تا چشم باز کرده، توی محله، دعوا و یقه‌گیری دیده و گوشش پُر از عربده‌هاست؛ عربدۀ جاهل‌ها و لات‌هایی که سرشان درد می‌کرد برای دردسر. ▫️ اگر کسی می‌خواست برای کسی شاخ‌وشانه بکشد، می‌گفت: «اگه جیگر داری بیا سرگذر!» چون سرگذر، معرکۀ آدم‌های تیغ‌دار بود. حتی داش‌مشتی‌ها که می‌خواستند عرض‌اندام کنند، حتماً گذرشان به سرگذر می‌افتاد و قمه‌کش‌هایی که می‌خواستند خودشان را به رخ دیگران بکشند، اول می‌رفتند بالای شهر و خیابان بوعلی و حسابی مست می‌کردند و بعد می‌آمدند سرگذر، و به اصطلاح خودشان «نفس‌کش» می‌طلبیدند. 🔰 فهرست کتاب: چرا این کتاب را نوشتم؟ ● موج اول / بچۀ سرگذر ● موج دوم / عشق شنا ● موج سوم / نیمۀ گمشده ام، علی ● موج چهارم / جنگ در دو جبهه ● موج پنجم / عبور از سیم خاردارِ نفس ● موج ششم / نمازگاه کاسهای ● موج هفتم / مثل ماهی به آب ● موج هشتم / هفتاد و دومین غواص ● موج نهم / حقیقت کربلای چهار ● موج دهم / راهکار اشک ● موج آخر / امواج توفنده تر از اروند کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir @tahzibmm
💎 درهای رحمت آسمان در چهار وقت گشوده می‏شود: 🔰 پيامبر اسلام صلی الله علیه و آله : ▫️ يفَتَّحُ أَبْوَابُ السَّمَاءِ بِالرَّحْمَةِ فِي أَرْبَعِ مَوَاضِعَ عِنْدَ نُزُولِ الْمَطَرِ وَ عِنْدَ نَظَرِ الْوَلَدِ فِي وَجْهِ الْوَالِدَيْنِ وَ عِنْدَ فَتْحِ بَابِ الْكَعْبَةِ وَ عِنْدَ النِّكَاح‏ 1- موقع بارش باران. 2- زمانی که فرزند به چهره پدر و مادرش می‏نگرد. 3- هنگام گشوده شدن در کعبه. 4- هنگام برپایی مراسم عقد و عروسی. 📚 جامع الاخبار (شعیری) ص 101 – بحار الانوار (ط-بیروت) ج 100 ، ص 221 کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir @tahzibmm
برای حضور مردم در تجمع ۹ دی ♨️ یوم‌الله روز بصیرت و میثاق امت با ولایت مصداق عینی تجلی دست قدرت الهی، قله فراموش‌نشدنی و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است. ماندگاری که با خروش ملت ایران و غلبه جنود الهی بر جنود شیطانی، قابلیت و کارآمدی نظام دینی مبتنی بر اصل مترقی ولایت‌فقیه در عبور از بحران‌ها و فتنه‌ها اثبات شد و در نتیجه حفظ و گرامی‌داشت این حرکت عظیم در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی وظیفه‌ای همگانی و فرصتی برای روشنگری و است، لذا در مقطع حساس کنونی و در ایام سوگواری صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی، تمامی اقشار متدین و شریف خاستگاه انقلاب اسلامی، همیشه سرافراز را به شرکت پرشور در تجمّع باشکوه ساعت ۱۰‌ روز پنج‌شنبه در پایگاه فقاهت، مدرسه مبارکه دعوت می‌نماید. ◽️در روز نهم دی ماه سال ۸۸ مردم سراسر کشور در اعتراض به فتنه ایجاد شده توسط دشمنان نظام اسلامی پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند، نهم دی ماه از آن پس به نام روز میثاق با و از نهم تا ۱۹ دی ماه به نام دهه بصیرت نام‌گذاری شد. کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir @tahzibmm
6.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⬅️ نقل است از حاج میرزا علی آقای رضوان الله تعالی علیه که فرمودند: 🔸اگر دنیا می خواهی بخوان؛ اگر آخرت می خواهی بخوان... @tahzibmm
📱عکس پروفایل ویژه ایام رحلت آیت الله مصباح یزدی و شهادت حاج قاسم سلیمانی رحمت الله علیهما 🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir @tahzibmm
💠 بصیرت 🔹 ما مشكلمان است؛ زیرا انسان كمالش در این است كه هم از اندیشه‌ های علمی ناب برخوردار باشد و هم از انگیزه ‌های صحیح، تا از او صادر بشود؛ این مطلب اول. مطلب دوم این است كه در حوزه‌ ها و دانشگاه ها را به انسان منتقل می ‌كنند، انسان با درس خواندن و با مطالعه كردن، عالم می ‌شود؛ اما این علم بخواهد به انگیزه منتهی بشود و نیروی اجرایی بدن را وادار كند كه عزم پیدا كند اولاً، بعد به دنبال آن عزم كار كند ثانیا،ً این آسان نیست. 🔹 مراكز علمی مثل حوزه ‌ها و دانشگاه ها متولیان جزم ‌اند، می کنند؛ یعنی با برهان، مطلبی را به انسان منتقل می‌كنند و انسان، عالم می ‌شود؛ اما تا این جزم علمی به آن تبدیل بشود و منتقل بشود خیلی طول می ‌كشد. سرّش آن است كه دستگاهی كه عزم را و اراده را و نیت را می ‌سازد آزاد نیست. اگر دستگاهی كه تولید كننده نیت و اراده و عزم و امثال اینها بود آزاد بود، هر عالِمی عادل می ‌شد و هر كسی مطلبی را فهمید فوراً تصمیم می ‌گرفت و عمل می كرد؛ لكن این‌‌چنین نیست. این دستگاه عزم یعنی دستگاه عملی هم از بیرون در منطقه حسّ با یك سلسله علل و عوامل رو به روست و هم از درون است. 🔹 حالا ما چه كنیم كه آن اندیشه‌ هایمان به انگیزه تبدیل بشود و بشویم تا بصیرت پیدا كنیم؟ ما برای اینكه ـ ان‌ شاء ‌الله ـ اهل بصیرت بشویم این بخش های عملی مان را باید كنترل كنیم؛ یعنی آنچه را كه می ‌خوانیم، وقتی عمل بكنیم، در محدوده عمل، این خیلی به ما كمك می ‌كند، وقتی به ما كمك كرد، شیطان در محدوده بیرون راه پیدا نمی ‌كند، مانع بیرونی كه نیامد درون را هم بالأخره انسان می ‌تواند با رام بكند برای اینكه از لحاظ بیرون تأمین شده است. 📚حضرت آيت الله جوادی آملی، سخنرانی عمومی، 1383/02/28 کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir @tahzibmm
🌹حماسه ٩ دي... بسم الله و له الحمد امام خامنه ای : مهم ترین هدف از حوادث دوران فتنه بعد از انتخابات ۸۸ این بود که بین آحاد ملت شکاف بیاندازند تجمع مردمی یوم الله نهم دی همزمان با آغاز دهه ی بصیرت برگزار می گردد. پ.ن: ( امسال روز نه دی خیلی غریب است گویا و هیچکسی یادی از این حماسه بزرگ نمیکند . لطفا پیامهای مربوط به این روز عظیم و یوم الله را منتشر بفرمایید. هشتک های این روز حتی در ایتا ترند نشده است. ) @tahzibmm
8.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حماسه نه دی مبارک باد. راز ماندگاری این انقلاب اتکای به ایمان هاست به خداوند است. ✍🏻 همه مردم باید به رنگ داشته باشند تا همه ایران پر شود از @tahzibmm