✅ آیتالله حائری شیرازی (ره)
🔸اگر به جام فلزی ضربه ای وارد شود، مدتها ارتعاش خواهد داشت، ولی اگر جام را با دست بگیریم و ضربه ای به آن وارد کنیم، دیگر ارتعاشی نخواهد داشت.
🔸انسانی که تکیه گاهی ندارد و خدا او را نگرفته است، با یک ضربه آرامش خود را از دست داده و تا مدتها مضطرب، سردرگم و حیران خواهد ماند. اما کسی که متکی به خداست و دلش به او آرام شده و خدا او را گرفته، در مقابل ضربات، مضطرب نخواهد شد و آرامش خود را حفظ خواهد کرد.
@tahzibmm
بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ توبه- 122
همان طور که طلاب محترم استحضار دارند شروطی برای استفاده از امکانات مدرسه علمیه معصومیه؛ شامل امکانات آموزشی، پژوهشی، رفاهی، سکونت، شهریه و حمایتهای مالی و... قرار داده شده؛ و مدیران مدرسه هرساله این شروط را برای طلاب جدید و قبلی مدرسه بیان و بر لزوم رعایت آن تأکید میکنند.
پیرو تأکیدات مدیر محترم مدرسه بر رعایت شروط موردنظر، بار دیگر این شروط را خدمت طلاب گرامی اعلام و بر رعایت آنها تأکید میکنیم:
۱. اهتمام به همراهی و حضور منظم در کلاسها و برنامه های آموزشی و انضباط درسی
۲. در صورت حضور در مدرسه، اهتمام به شرکت در نماز جماعت مسجد
[ مسجد مدرسه و یا دیگر مساجد اطراف]
۳. اهتمام به مباحثه دروس اصلی
۴. اهتمام به قرائت ۵۰ آیه قرآن کریم در شبانه روز
۵. اهتمام به شرکت در حداقل یک جلسه اخلاق، تفسیر ویا حدیث در هفته؛
[در مدرسه یا خارج از مدرسه؛ اعم از سخنرانی های حرم مطهر، مساجد و هیئات،]
۶. اهتمام به رعایت شؤون و زی طلبگی در مدرسه و بیرون از مدرسه
به مصداق " المؤمنون عِندَ شروطِهم" از خداوند مهربان برای طلاب گرامی توفیق در انجام تکالیف شرعیه و مقررات مدرسه و موفقیت در رسالت بزرگ طلبگی را مسألت داریم
نهاد مسئولین پایه و رابطین و اساتید مدرسه علمیه معصومیه
🇮🇷 کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه:
@masoumieh_ir
از سوی نهادهای عالی حوزوی برگزار میگردد:
📣 اجتماع بزرگ میثاق با ولایت حوزویان
اجتماع بزرگ حوزویان و مردم ولایتمدار قم با هدف تجدید میثاق با مقام عظمای ولایت و محکوم کردن توطئههای استکبار و دشمنان جهانی اسلام روز سهشنبه مورخ
۱۴۰۱/۰۹/۱۵از ساعت ۱۰ صبح در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار میگردد. ضمن دعوت از یکایک اساتید معظم و طلاب و فضلای ارجمند، باستحضار میرساند کلیه درسهای سطح ۱ و سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم در روز سهشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ تعطیل میباشد. 🇮🇷 کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
📝 عيب جويى
✍️پيامبر خدا (صلى الله عليه و آله): لا تَتَّبِعوا عَوراتِ المُؤمِنينَ ؛ فإنَّهُ مَن تَتَبَّعَ عَوراتِ المُؤمِنينَ تَتَبَّعَ اللّه ُ عَورَتَهُ ، و مَن تَتَبَّعَ اللّه ُ عَورَتَهُ فَضَحَهُ و لَو في جَوفِ بَيتِهِ .
عيبهاى مؤمنان را جستجو نكنيد؛ زيرا هر كه دنبال عيبهاى مؤمنان بگردد خداوند عيبهاى او را دنبال كند و هر كه خداوند متعال عيوبش را جستجو كند، او را رسوا سازد گر چه درون خانه اش باشد.
📚ثواب الأعمال : 288/1.
@tahzibmm
🌀 باید اعلام کنند حجاب را میخواهیم
📝 حمایت از تحصنها و تجمعات مربوط به مطالبات عفاف و حجاب
👤 بیانات مهم آیت الله شب زندهدار درباره حوادث اخیر در کشور
✅ راه جلوگیری از این مسائل (بیحجابی)، این است که باید همه به خصوص خانمهای محجبه و خانمهایی که مقتدای آنها حضرت صدیقه طاهره و زینب کبری (علیهماالسلام) است اعلام کنند که ما حجاب را میخواهیم. این تجمعاتی که کم و بیش در بعضی جاها شده خیلی مؤثر و مفید است از دو جهت:
1️⃣ از یک جهت اعلام میشود که ملّت ما، ملّت خداجو است؛ ملتی است که تابع ائمه(علیهمالسلام) و تابع صدیقه طاهره(علیهاالسلام) است و به هیچ وجه حاضر نیست حجاب و عفاف را کنار بگذارد و از آن کوتاه بیاید...
2️⃣ جهت دوم اینکه، این اعلام ما، در حقیقت یک پشتوانهای میشود برای تصمیماتی که باید مسئولان بگیرند و کارهایی که میخواهند انجام دهند؛ چون اگر خواسته و مطالبهای، خواست و مطالبهی عمومی شد مسئولان پشتوانه پیدا میکنند و میتوانند محکمتر و استوارتر و با عزمی راسختر در میدان وارد بشوند و بگویند اینها، خواست ملت است که ما انجامش دادیم.
@Manahejj
پی نوشت: 👇
پی نوشت:
نکته مهمی را ایت الله شب زنده دار مطرح کردند که هم ناظر به معادله طبیعی گفتمانسازی و جامعه پردازی است و هم رفع یک شبهه مهم که به هر دو مطلب باختصار می پردازیم.
🌱 اما معادله مزبور این است که هر امر مهمی ولو باطل .مانند حجاب اختیاری. اگر بنا باشد جامعه پذیر شود باید از سوی اکثر جامعه تایید شود و این مهم نیز منوط به رسیدن به نصاب مطالبه گری است و این امر بنوبه خود باید به آگاهی و معرفت جامعه هدف برسد و بالاخره این هم منوط به جای و گاه آن موضوع در نظام ارزشی مورد قبول جامعه است. لذا خلاصه معادله چنین شد:
جایگاه ارزشی موضوع، مستند به دین یا اومانیسم .... معرفت جامعه به این جایگاه ارزشی خدامدار یا انسان مدار ... انحلال موضوع بعنوان یک گفتمان در هاضمه جامعه .... .مطالبه گری جدی و عملی جامعه .... بسیج جبهه دولتی و مردمی برای تحقق مطالبه در قالب یک جنبش اجتماعی... تحقق عینی موضوع در جامعه .
🌱 و اما شبهه مهم و فراگیری که با پذیرش این روند تکاملی قابل رفع است چنین است:
چرا رهبری از قدرت و جاذبه خود برای رفع و دفع چالش های اساسی دهها ساله مانند حجاب و عفاف استفاده نمی کنند؟
پاسخ: رهبری جامعه اسلامی .چه نبی و ولی معصوم و چه فقیه عادل؛ در یک نظام مردمسالار دینی نه می تواند و نه مطلوب است که در موضوعاتی پیچیده که تحققش منوط به پذیرش همه یا اکثریت جامعه است از قوه قهریه و جایگاه قانونی خود استفاده حداکثری کند.
مادامی که جامعه به جایگاه ارزشی معرفت بلکه باور پیدا نکرده است و یا در احوالات سیال اجتماعی هنوز مذبذب و ناآرام است و نیز زمانی که این گفتمان برای پیاده شدن در جامعه با موانع بزرگ سیاسی و غیر سیاسی در داخل و خارج روبروست ورود مستقیم رهبری که در حکم طبیب دوار است هم به تشدید مقاومت بخش مخالف جامعه و هم به دو دستگی شدید و احتمال جنگ داخلی و هرج و مرج اجتماعی منجر می شود و هم در صورت غلبه بر مخالفان ، مانند یک دمل چرکین سرطانی برای روز مبادا باقی می ماند. بله زمانی که اکثریت قاطع جامعه از روی شناخت عقلی و مهمتر از آن، باور قلبی به پذیرش یک گفتمان الهی و مطالبه جدی از مدیران جامعه روی آورند آنگاه رهبری و مدیران می توانند از قدرت نرم و سخت خود حداکثر استفاده را ببرند. موارد زیادی از سکوت رهبران الهی در صدر اسلام و انقلاب اسلامی می توان نام برد که قصه حجاب و کرونا و تحمل دولت های بنی صدر و روحانی و ... از این دسته است.
اگر اصول اخلاقی و عقلانی و عدلانی ، حاکم بر حکمرانی و سبک زندگی دینی نبود یقینا نوبت به سقیفه و معاویه و دیگران نمی رسید و تابحال صدها سال ، حکومت اسلامی .البته با خمیرمایه ظلم و سرکوب اجتماعی. مستقر شده بود! ولی چه کنیم که دست اصحاب حق از اول خلقت، زیر ساطور اراده و احکام الهی است . چه اینکه خدا نبی رحمت خود را در سوره حاقه بشدت مورد عتاب احتمالی و تهدید قرار می دهد که :
وَ لَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنا بَعْضَ الْأَقاوِيلِ «44» لَأَخَذْنا مِنْهُ بِالْيَمِينِ «45» ثُمَّ لَقَطَعْنا مِنْهُ الْوَتِينَ «46» فَما مِنْكُمْ مِنْ أَحَدٍ عَنْهُ حاجِزِينَ «47»
و اگر پيامبر بعضى گفتارهاى ساختگى را به ما نسبت دهد، قطعاً او را با قدرت (و به قهر) مىگرفتيم. سپس رگ قلبش را قطع مىكرديم. و هيچ يك از شما نمىتوانست سپر او شود.
البته شبهات متصل و منفصل دیگری در این خصوص هست که مجال اجازه نمی دهد.
نیک منش
۱۴ آذر ۱۴۰۱
# بازنشر
@tahzibmm
#گزارش_تصویری
🔹 اجتماع بزرگ میثاق با ولایت حوزویان
✅ حضور پرشور اساتید، طلاب، فضلا و مردم ولایت مدار هم اکنون در تجمع انقلابی مدرسه مبارکه فیضیه
🔺۱۵ آذرماه ۱۴۰۱
@tahzibmm
🚩 مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها هیات فقه و شهادت به صورت خانوادگی برگزار می شود.
🎤کرسی تلاوت قرآن : استاد خانی
🔸با سخنرانی : حجت الاسلام والمسلمین ملکی و حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی
🔹با نوای : محمد مهدی دلاور و رضا نیک اندیش
⏰زمان: چهارشنبه و پنجشنبه (۱۶ و ۱۷ آذر ماه) همزمان با نماز مغرب و عشا
🕌مکان:مسجد مدرسه مبارکه معصومیه
@tahzibmm