💠 برنامه درسی نیمسال دوم مدرسه علمیه معصومیه
✅ دروس نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از روز شنبه دوم بهمن ماه به صورت حضوری شروع خواهد شد.
❇️ طلاب محترم از ساعت ۱۳ روز دوشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۶ تا ساعت ۱۴ روز سه شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۱۴ جهت انتخاب درس به سامانه نجاح مراجعه و درس مورد نظر خود را انتخاب نمایند.
🔸 لازم به ذکر است طلاب عزیز در انتخاب درس، به برنامه درسی نیمسال دوم دقت لازم را داشته باشند.
🔗 جهت دریافت برنامه درسی نیمسال دوم، سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ مدرسه علمیه معصومیه از طریق لینک زیر اقدام کنید:
http://masoumieh.ir/12327
کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه:
@masoumieh_ir
#معاونت_آموزش
✨گرامی داشت شهدای غواص عملیات کربلای 4
🍂 با حضور:
🔸حمید_حسام (نویسنده آثاری چون #هفتاد_و_دومین_غواص
#آب_هرگز_نمی_میرد
#وقتی_مهتاب_گم_شد و...
🔹میهمان ویژه: کریم مطهری (فرمانده گردان غواصی جعفرطیار؛ لشکر انصار الحسین ع و راوی کتاب هفتاد و دومین غواص)
📍 مکان: قم-بلوار امین مسجد مدرسه علمیه معصومیه سلام الله علیها
⏰ سه شنبه 7دی ۱۴۰۰ نماز ظهر و عصر
🔗تهیه آثار نویسنده:
manvaketab.ir
✊بسیج مدرسه معصومیه:
@basij_masoumieh
@tahzibmm
#قرآن_و_شهدا
✍️گفتم: با فرماندهتان کار دارم. گفت: الان ساعت ۱۱ است، ملاقاتی قبول نمیکند
رفتم پشت در اتاقش در زدم، گفت: کیه گفتم: مصطفی من هستم. گفت: بیا تو. سرش را از سجده بلند کرد، چشماش سرخ و خیس اشک بود و رنگش پریده بود. نگران شدم. گفتم: چه شده مصطفی؟ کسی طوریش شده؟
دو زانو نشست. سرش را انداخت پایین. زُل زد به مهرش. دانههای تسبیحو یکییکی از لای انگشتاش رد می کرد. گفت: ساعت۱۱ تا ۱۲ هر روز را فقط برای خدا گذاشتم. بر میگردم کارهامو نگاه میکنم. از خودم میپرسم کارهایی که کردم، برای خدا بود یا برای دل خودم؟ (شهید ردانیپور)
@tahzibmm
🔰تاثیر تهمت بر ایمان
✍️امام صادق علیهالسلام فرموده است: کسی که به برادر دینیاش تهمت بزند، همانگونه که نمک در آب ذوب میشود، ایمان در قلب او ذوب و ناپدید میگردد.
📚نردبان سعادت، ص ۳۶۵
@tahzibmm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شھید حاج قاسم سلیمانی:
چون این جنگ مردمپایہ بود،
لذا می توان گفت اگر درتاریخ کسی بخواهد قضاوت کند پیرامون ملت ایران،
این جنگ مھمترین یا برجسته ترین
و تنھاترین معرف ملت ایران در تاریخ هست و در تاریخ ایران خواهد بود.
#حاج_قاسم
#_سربازولایت
@tahzibmm
✨﷽✨
🌹مضرات و عوارضِ مقایسه و چشم هم چشمی
💫در آیه 32 سوره النسا اندکی دقت میکنیم:
📖و لا تَتَمَنَّوْا ما فَضَّلَ اللَّهُ بِهِ بَعْضَکُمْ عَلي بَعْضٍ لِلرِّجالِ نَصيبٌ مِمَّا اکْتَسَبُوا وَ لِلنِّساءِ نَصيبٌ مِمَّا اکْتَسَبْنَ وَ سْئَلُوا اللَّهَ مِنْ فَضْلِهِ إِنَّ اللَّهَ کانَ بِکُلِّ شَيْءٍ عَليماً. آرزو مکنید آن چیزهایى را که بدانها، خدا بعضى از شما را بر بعضى دیگر برترى داده است. مردان را از آنچه کنند نصیبى است و زنان را از آنچه کنند نصیبى و روزى از خدا خواهید که خدا بر هر چیزى آگاه است.
اندکی در پایان این کلام حضرت حق تأمل کنیم میبینیم، مانند آیات بسیاری نفرموده، خداوند بر همه چیز تواناست. بلکه فرموده شما از من بخواهید من به همه چیز آگاه هستم. یعنی خیر و صلاح شما را من میدانم اگر صلاح باشد میدهم، اگر نباشد نمیدهم. پس در قبول خواسته دنیوی انسان، شرط را قدرت خود قرار نداده، بلکه شرط را آگاهی از شرایط خواسته انسان قرار داده است.
قیاس و مقایسه در دین ما به استثنای، اموری نادر، در کل امری نادرست است. اینکه ما در خانهی خود بنشینیم و زندگی خود را با همسایه و یا دوستی مقایسه کنیم این امر به استناد آیه مذکور که با 《لای نفی》 شروع شده است، فعلی نهی شده و ناپسند است. که متاسفانه در بین بانوان مرسومتر است و عوارض و زیانهای زیر را دارد.
🔵 به عوارض آن میپردازیم:
1- مقایسه زندگی خود با دیگران و اصطلاحا چشم هم چشمی، از سه حالت خارج نیست:
یا فردی که خود را با او مورد مقایسه قرار دادهایم از ما بهتر و بالاتر است، پس حسودی میکنیم.یا پایینتر از ماست که به او فخر میفروشیم.و یا مساوی ماست که در این حالت هم سعی داریم، مساوی را نپذیریم و یا برتر بدانیم یا پَستتر، چرا که مقایسه با فردی در حالت مساوی اصلا برای ما جذبه و معنی ندارد.
2- مقایسه زندگی با دیگران، ما را در حسرت نداشتههایمان میسوزاند و از لذت بردن از داشتههایمان محروممان میکند. چون در حالت مقایسه، ما به تمام داشتههای خود چشم میبندیم و نداشتههایمان را در دیگران میجوییم و در حسرتیم.
3- در مقایسه، حس کنجکاوی و تجسس خود و به نوعی فضولی را، شکوفا میکنیم و ارزش و هویت و منِ واقعی خود را میبازیم و اعتماد به نفس خود را از دست میدهیم.
@tahzibmm
🔰 پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله:
✨ لا یَکُونُ الرَّجُلُ مِنَ المُتَّقینَ حَتَّی یُحاسِبُ نَفسَهُ أشَدُّ مِن مُحاسَبَةِ الشَّریکِ شَریکَه؛
▫️ آدمی از پرهیزگاران نمی شود مگر اینکه حسابرسی او از نفسش سخت تر از حساب کشیدن او از شریکش باشد.
📚 مکارم الاخلاق ص 468 - مجموعه ورام ج 2 ، ص 62 - وسایل الشیعه ج16، ص 98 ، ح 21080
کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه:
@masoumieh_ir
@tahzibmm
📖 معرفی کتاب هفتاد و دومین غواص
🔘 هفتاد و دومین غواص نوشته حمید حسام، خاطرات جانباز کریم مطهری فرماندۀ گردان غواصی جعفر طیار؛ لشکر انصار حسین است. در این کتاب ناگفتههایی شگفتانگیز از عملیات کربلای ۴ و جانفشانیها و رشادتهای غواصان شهید از زبان یکی از همرزمان آنها میشنوید.
📙 بخشی از کتاب
▫️«من بچۀ سرگذرم!» این جمله را وقتی در دهۀ چهل به کسی در همدان میگفتی، طرف مقابل خودش را جمعوجور میکرد و میفهمید که نمیشود سربهسر این «بچه» گذاشت.
▫️«بچۀ سرگذر» یعنی کسی که تا چشم باز کرده، توی محله، دعوا و یقهگیری دیده و گوشش پُر از عربدههاست؛ عربدۀ جاهلها و لاتهایی که سرشان درد میکرد برای دردسر.
▫️ اگر کسی میخواست برای کسی شاخوشانه بکشد، میگفت: «اگه جیگر داری بیا سرگذر!» چون سرگذر، معرکۀ آدمهای تیغدار بود. حتی داشمشتیها که میخواستند عرضاندام کنند، حتماً گذرشان به سرگذر میافتاد و قمهکشهایی که میخواستند خودشان را به رخ دیگران بکشند، اول میرفتند بالای شهر و خیابان بوعلی و حسابی مست میکردند و بعد میآمدند سرگذر، و به اصطلاح خودشان «نفسکش» میطلبیدند.
🔰 فهرست کتاب:
چرا این کتاب را نوشتم؟ ● موج اول / بچۀ سرگذر ● موج دوم / عشق شنا ● موج سوم / نیمۀ گمشده ام، علی ● موج چهارم / جنگ در دو جبهه ● موج پنجم / عبور از سیم خاردارِ نفس ● موج ششم / نمازگاه کاسهای ● موج هفتم / مثل ماهی به آب ● موج هشتم / هفتاد و دومین غواص ● موج نهم / حقیقت کربلای چهار ● موج دهم / راهکار اشک ● موج آخر / امواج توفنده تر از اروند
کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه:
@masoumieh_ir
@tahzibmm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
📺سخنرانی استاد رفیعی
✍️موضوع: دزدا همه مذهبیان!
@tahzibmm
💎 درهای رحمت آسمان در چهار وقت گشوده میشود:
🔰 پيامبر اسلام صلی الله علیه و آله :
▫️ يفَتَّحُ أَبْوَابُ السَّمَاءِ بِالرَّحْمَةِ فِي أَرْبَعِ مَوَاضِعَ عِنْدَ نُزُولِ الْمَطَرِ وَ عِنْدَ نَظَرِ الْوَلَدِ فِي وَجْهِ الْوَالِدَيْنِ وَ عِنْدَ فَتْحِ بَابِ الْكَعْبَةِ وَ عِنْدَ النِّكَاح
1- موقع بارش باران.
2- زمانی که فرزند به چهره پدر و مادرش مینگرد.
3- هنگام گشوده شدن در کعبه.
4- هنگام برپایی مراسم عقد و عروسی.
📚 جامع الاخبار (شعیری) ص 101 – بحار الانوار (ط-بیروت) ج 100 ، ص 221
کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه:
@masoumieh_ir
@tahzibmm
#دعوت برای حضور مردم در تجمع ۹ دی
♨️ یومالله #نهم_دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت مصداق عینی تجلی دست قدرت الهی، قله فراموشنشدنی و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است. #حماسه ماندگاری که با خروش ملت ایران و غلبه جنود الهی بر جنود شیطانی، قابلیت و کارآمدی نظام دینی مبتنی بر اصل مترقی ولایتفقیه در عبور از بحرانها و فتنهها اثبات شد و در نتیجه حفظ و گرامیداشت این حرکت عظیم در سایه دین و تحقق وعدههای الهی وظیفهای همگانی و فرصتی برای روشنگری و #بصیرتافزایی است، لذا در مقطع حساس کنونی و در ایام سوگواری صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی، تمامی اقشار متدین و شریف خاستگاه انقلاب اسلامی، #قم همیشه سرافراز را به شرکت پرشور در تجمّع باشکوه ساعت ۱۰ روز پنجشنبه در پایگاه فقاهت، مدرسه مبارکه #فیضیه دعوت مینماید.
◽️در روز نهم دی ماه سال ۸۸ مردم سراسر کشور در اعتراض به فتنه ایجاد شده توسط دشمنان نظام اسلامی پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و #حضور_حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند، نهم دی ماه از آن پس به نام روز میثاق #امت با #ولایت و از نهم تا ۱۹ دی ماه به نام دهه بصیرت نامگذاری شد.
کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه:
@masoumieh_ir
@tahzibmm