#معلم
#هویت_ساز
✍ رفتار، گفتار، موضعگیری و اشاره #معلم، #هویتسازی میکند!
#رهبرانقلاب
هویّت منابع انسانی در #آموزشپرورش شکل میگیرد.
#معلّم وقتی که در میدان حضور فعّال دارد، در واقع دارد هویّتسازی میکند.
شما رفتارتان، گفتارتان، موضعگیریتان، اشارهتان، گاهی در کلاس یک شوخیای که میکنید، گاهی یک تشری که میزنید، همهی اینها در مخاطبتان که آن نسل جوانی است که فردا باید تصمیمگیری کند و تصمیمسازی کند در کشور، سازنده است، تأثیرگذار است.
🔹️بخشی از بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار معلمان. ۱۴۰۳/۲/۱۲
🔹️متن کامل بیانات:
💻 khl.ink/f/56208
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
#هویت
#شخصیت
#دانش_موز
#مدرسه
#مخاطب_شناسی
#دکتر_برایان_ترسی_کانادایی
🔴 تفاوت سیب و توت فرنگی❗
⚫ یک خطای شناختی رایج❗
♦️معلمی به یک پسر هفت ساله ریاضی درس میداد. یک روز که پسر پیش معلم آمده بود، معلم میخواست شمارش و جمع را به پسرک #آموزش دهد.
🔻معلم از پسر پرسید:
«اگر من یک سیب، با یک سیب دیگه و یک سیب دیگه به تو بدهم، چند تا سیب داری؟»
پسرک کمی فکر کرد و با اطمینان گفت:
«چهار!»
🔻معلم که نگران شده بود، #انتظار یک جواب درست را داشت؛ سه. معلم با ناامیدی با خود فکر کرد:
«شاید بچه درست گوش نکرده باشه.»
او به پسر گفت:
«پسرم، با دقت گوش کن. اگر من یک سیب با یک سیب دیگه و دوباره یک سیب دیگه به تو بدم، تو چند تا سیب داری؟»
🔻پسر #ناامیدی را در چشمان معلم میدید. او این بار با انگشتانش حساب کرد. پسر سعی داشت جواب مورد نظر معلم را پیدا کند تا بلکه خوشحالی را در صورت او ببیند اما جواب باز هم چهار بود و این بار با شک و تردید جواب داد:
«چهار»
🔻یأس بر صورت معلم باقی ماند. او به خاطر آورد که پسرک توت فرنگی خیلی دوست دارد. با خودش فکر کرد شاید او سیب دوست ندارد و این باعث میشود نتواند در شمارش تمرکز کند. معلم با این فکر، مشتاق و #هیجان زده از پسر پرسید:
«اگر من یک توت فرنگی و یک توت فرنگی دیگه و یک توت فرنگی دیگه به تو بدم، چند تا توت فرنگی داری؟»
🔻پسر که خوشحالی را بر صورت #معلم میدید و دوست داشت این خوشحالی ادامه یابد دوباره با انگشتانش حساب کرد و با لبخندی از روی شک و تردید گفت:
«سه؟»
معلم لبخند #پیروزمندانهای بر چهره داشت. او موفق شده بود. اما برای اطمینان، دوباره پرسید:
«حالا اگه من یک سیب و یک سیب دیگه و یک سیب دیگه به تو بدم، چند تا سیب داری؟»
پسر بدون مکث جواب داد:
«چهار!»
🔻معلم مات و مبهوت مانده بود. با #عصبانیت پرسید:
«چرا چهار سیب؟»
پسر با صدایی ضعیف و مردد گفت:
«آخه من یک سیب هم تو کیفم دارم.»
👈 وقتی کسی جوابی به شما میدهد که متفاوت از آنچه میباشد که شما انتظار دارید، سریع نتیجهگیری نکنید که او اشتباه میکند. شاید ابعاد و زوایایی از موضوع وجود دارد که شما درباره آنها هنوز فکر نکردهاید یا شناخت ندارید!
📚 دکتر برایان #تریسی
🔻این حکایت خیلی از ماهاست. یک #خطای_شناختی که شاید برای بسیاری از ما نیز اتفاق افتاده باشد و البته در آن زمان متوجه نشده باشیم.
در تعامل با #فرزندانمان، #همسرمان و در تحلیل وقایع اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، همیشه سهمی برای این جنس خطا کنار بگذاریم.
#مخاطب
#شناخت
#آموزش
#آموزشی
🫧 #مخاطب_شناسی
#کودک
#نوجوان
🖍کودکان و نوجوانان بر خلاف بزرگسالان درگیر دلخوری ها و کینه توزی های بلندمدت نمی شوند؛
خیلی زود لغزش ها را فراموش می کنند و خیلی زود همدیگر را می بخشند.🌷
🖍خطاها و لغزش های کودکان و نوجوانان و حتی گاه جوانان، معمولا از روی ناآگاهی، بی تجربگی و غفلت است؛
بنابراین
نوع برخورد با آن باید متفاوت با رفتارهای بزرگسالان که گاه ریشه در خصومت، کینه توزی و لجاجت دارد باشد.🌷
🖍کودکان، #هوش_هیجانی پایینی دارند و نوجوانان هم درگیر چالش های جسمی و روحی و روانی بلوغ هستند؛
جوانان
هم ناپختگی های خاص خود را دارند؛ بنابراین
در کار آموزشی و تربیتی با آنان، باید مسائل را از زاویه نگاه آنان و شرایط آنان هم دید.🌷
🖍کش دادن مشکلات انضباطی، برگرداندن مسائل گذشته و... جز آسیب ارتباطی بین معلم و شاگرد و در نتیجه قطع جریان ارتباطی آموزشی و تربیتی، فایده دیگری ندارد.🌷
🖍از جنبه #الگویی نیز، به جای آنکه معلم، جلوه بزرگواری و عفو گذشت باشد، تصویری از یک شخصیت کم جنبه، کینه توز و غیرقابل اعتماد را به نمایش می گذارد.🌷
✅ قبل از ورود به مدرسه و کلاس در هر روز،
فرض را بر این بگذاریم
که دانش آموزان جدیدی هستند که هیچ ذهنیت منفی از آنان نداریم؛
این فرض،
در کنار شناختی که از روحیات شاگردان به دست آورده ایم، می تواند ما را در ارتباطات آینده و مدیریت کلاس یاری بخش باشد.👌
.............🍃🌷🍂.............
#معلم
#کینه
#نوجوانوکودک
⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱
✍کانال تجربههای من💻
⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱
#اخلاق_حرفه_ای
#ارتباط_موفق
❇️ راز جذابیت معلم🌻
⁉️شیشه خرده داری؟ 😳
🧊طلا که خالص باشد، جذابتر است!
خواهانِ بیشتری دارد!
درون ما هم، هر چه
صافتر، صادقتر و بی شیشه خرده تر باشد؛
بقیه را بیشتر جذب میکند!
لازم نیست وانمود کنیم ؛
آدمها صافی درون ما را میفهمند،
اگر احساس امنیت نکنند، جذبمان نخواهند شد.👌
...............................
💡این حکایت، در ارتباط ما در مدرسه با دانش آموزان، والدین، مدیر و معاون، همکاران... نمود بسیار زیادی دارد👌
.............🍃🌷🍂.............
⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱
✍کانال تجربههای من💻
⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱⋱
#جذابیت
#معلم
#دانش_آموز
11.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مشاوره
#نشاط
#سنگ ها
.
🔰سنگها آنطور که میگویند سنگدل نیستند دردل خود زیباترین گلها را می پرورانند.
.
واقعا ارزش چند بار دیدن دارن👌
.
👈تغییر نگاه به زندگی
باید از #ذهن شروع شود،
یادمان باشد...
👈سنگها نه خرده حسابی
با پاهای لنگ دارند
نه قرار و مداری با پاهای سالم!
👈پس باورهای اشتباه را
کنار بگذاریم هر سقوطی
پایان کار نیست…
باران را ببین،
سقوط باران
قشنگترین "آغاز" است...
.
#تلاش
#کار
#امید
#انگیزشی
#روانشناسی
#آرامش
🔹 #بچه ها ,
شنونده های خوبی نیستند اما مقلدهای خیلی خوبی هستند!
داد بزنید=داد می زنند
لج کنید=لج می کنند
اول سلام کنید=اول سلام می کنند
احترام بگذارید=احترام می گذارند
پس بهتره تغییر را از خودمان آغاز کنیم.
#روانشناسی
#مخاطب_شناسی
#نوجوان
#معلمانه
🔹 #بچهها ,
شنونده های خوبی نیستند اما مقلدهای خیلی خوبی هستند!
داد بزنید=داد می زنند
لج کنید=لج می کنند
اول سلام کنید=اول سلام می کنند
احترام بگذارید=احترام می گذارند
پس بهتره تغییر را از خودمان آغاز کنیم.
#روانشناسی
#مخاطب_شناسی
#نوجوان
#معلمانه
💠💠💠💠♻️
📌✏️ در مباحث تربیتی
صحبت های معلمی
می تونه
اثرگذار باشه که
خودش به صحبت هاش
معتقد باشه و بهش عمل کرده باشه
#روانشناسی
#نوجوان
#معلم
@tajrobehhayman110
💠💠💠
📝 یکی از بهترین مسیرهای آموزشی رفاقت با دانش آموزان است 😇
اما بعضی مواقع هم کار ساده ای نیست 😵💫
#رفاقت
#اثرگذاری
@tajrobehhayman110
#معلمانه
#شوماخر
🍁🍂🍁🍂
🍂🍁🍂
🍁🍂
🍂
🚩 #گاز_بده 🚩
وقتی از «مایکل شوماخر» قهرمان هفت دوره از مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک جهان رمز موفقیتش را پرسیدند او در جواب فقط یک جمله گفت:
«تنها رمز موفقیت من این است زمانی که دیگران ترمز میگیرند من گاز میدهم!»
مطالعه کن وقتی که دیگران خوابند .
تصمیم بگیر وقتی که دیگران مرددند.
خود را اماده کن وقتی که دیگران در خیال پردازیند.
شروع کن وقتی که دیگران در حال تعللند.
کار کن وقتی که دیگران در حال آرزو کردنند.
صرفه جویی کن وقتی که دیگران در حال تلف کردنند.
گوش کن وقتی که دیگران در حال صحبت کردنند.
لبخند بزن وقتی که دیگران خشمگینند .
پافشاری کن وقتی که دیگران در حال رها کردنند.
و به خاطر داشته باش که موفقیت پیش رفتن است نه به نقطه پایان رسیدن.
@tajrobehhayman110
#مشاوره
#فرصت
#فرصت_سازی
#انگیزشی
💠💠💠
دانش آموزان از صحبت های جذاب چیزی یاد نمی گیرند
عمل معلم، اثرش رو میزاره✏️
@tajrobehhayman110