eitaa logo
طلب العلم فریضة🌟
138 دنبال‌کننده
402 عکس
333 ویدیو
61 فایل
اطلاق افرادی/ طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه اطلاق زمانی/ اطلبوا العلم من المهد الی الحد اطلاق مکانی/ اطلبوا العلم و لو بالصین ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/dadmarzi110
مشاهده در ایتا
دانلود
عَنْ أَبِی الْحَسَنِ صَلَوَاتُ اللّهِ عَلَیْهِ، قَالَ: «إِنْ کَانَ فِی یَدِکَ هذِهِ شَیْءٌ، فَإِنِ اسْتَطَعْتَ أَنْ لاَ تَعْلَمَ هذِهِ، فَافْعَلْ». قَالَ: وَکَانَ عِنْدَهُ إِنْسَانٌ، فَتَذَاکَرُوا الاْءِذَاعَةَ، فَقَالَ: « ؛ ، وَ النَّاسَ مِنْ قِیَادِ رَقَبَتِکَ ؛ ». 🔹پ.ن؛ جالبه که حد وسط روی عزت و رفته... 🔸یک موقعی لازمه عدم ذلت، است و یک موقعی، و هر دو برای رسیدن به و عدم میباشد... 🔰الکافی، باب کتمان @talab_elm
مقاله روشی نو برای جهاد تبیین حجاب در ماهنامه مبلغان -شماره 290.pdf
2.08M
مقالۀ «روشی نو برای جهاد تبیین حجاب» در ماهنامۀ مبلغان؛ منتشرشده در اول تیرماه 1402 📌 در این مقاله، روش‌های مختلفِ تبیین حجاب بررسی شده و روشی خلاقانه و نو متناسب با ادبیات نسل نوجوان و جوان به مبلّغین حوزه‌های علمیه پیشنهاد گردیده است. @talab_elm
💠 نحوه برخورد علامه طباطبایی (ره) با احادیث کتاب بحار الأنوار 🔹 استاد بزرگوارم حضرت آیت الله انصاری شیرازی (ره) می‌فرمود: در طول سالیانی که علامه احادیث بحارالأنوار را تدریس می‌نمود، هرگز حدیثی را نفرمود ضعیف یا نادرست است، بلکه هر روایتی هر چند ضعیف السند باشد را به بهترین وجهی معنی و تفسیر می‌فرمود. 🔸 بنابراین هنر آن نیست که هر حدیثی که با عقل ناقص ما سازگار نبود فورا آن را رد کرده و به و دروغ بودن متهم سازیم، بلکه هنر در درست و خوب فهمیدن است. 🔹 اگر نتوانستیم معنای صحیحی برای یک حدیث به دست آوریم، در برابر آن سکوت کرده و به گوینده آن رد کنیم، همانگونه که روایات ما را به این روش دستور داده‌اند. خود علامه نیز در چند جای بحار الانوار به این روش عمل کرده است. 📚 ر.ک: آشنایی با بحارالأنوار، استاد (دام عزه)، ص131-132. @talab_elm
🛑ششم تیر او را ترور کردند که حذفش کنند! 🔺غافل از آنکنه که خدا میخواهد از ترور هفتم تیر حفظش کند!!! @talab_elm
♦️عید قربان و قدر و منزلت انسانها دنیای برخی، یک جوی آب است، دسته ی یک بیل، مقداری پول، یک گوسفند، اندکی طلا، عضو شورای شهر شدن، وزیر و وکیل و رییس شدن، مشهور شدن، سلبریتی شدن، نویسنده رمان ها و کتاب های پرفروش شدن است، اعتقاداتشان، آبرویشان، فرزندانشان، همسرشان، اقوامشان، تجارتشان، منزلشان و هزارن مساله دیگر است! این دسته حاضر به قربانی کردن دنیای خودشان نیستند. همه چیز را قربانی می کنند تا مبادا دنیای شان قربانی شود. دین و خدا و اخلاق و آزادمردی و مرام و معرفت و ایثار و گذشت را فدای دنیای خود می کند اما دنیای برخی جهاد فی سبیل الله است، جهاد در راه خدا، جهاد برای دستیابی به اهداف بزرگ و جهانی است. جهاد برای قیام علیه طواغیت درونی و بیرونی جهاد برای نظام سازی برای دولت سازی برای جامعه سازی برای تمدن سازی و در این مسیر حاضرند همه داشته هایشان که برای دیگران یک دنیاست، فدا کنند. گاهی ابراهیم می شوند و اسماعیلشان را به قربانگاه می برند گاهی خدیجه می شوند و اموالشان را به قربانگاه می برند گاهی ابوطالب می شوند و آبرویشان را به قربانگاه می برند گاهی هم حسین می شوند و همه دار و ندار و اهل و عیال و فرزند و اصحاب و جانشان را به قربانگاه می برند تا قدمی در مسیر الله برداشته باشند برای بالارفتن قدر و منزلت باید دنیای مان را بزرگتر از آنی هست ترسیم کنیم نه خرد و حقیر و کوچک و برای تثبیت این قدر و منزلت باید، آماده فدا کردن همه دنیای خود باشیم! وقتی فدا کردی آنوقت... دنیایت را بزرگ کن قربانیت را آماده کن راه تو را می خواند! پ.ن: ﴿ قُلْ إِنْ كَانَ آبَاؤُكُمْ وَأَبْنَاؤُكُمْ وَإِخْوَانُكُمْ وَأَزْوَاجُكُمْ وَعَشِيرَتُكُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ كَسَادَهَا وَمَسَاكِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَيْكُمْ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِي سَبِيلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّى يَأْتِيَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ ﴾ [التوبة: 24]. ✍️محمد علی رنجبر @talab_elm
🛑 نمونه‌ای از برداشت های اشتباه‼️ 🔹عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَارِدٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اَللَّهِ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ: حَدِیثٌ رُوِیَ لَنَا أَنَّکَ قُلْتَ إِذَا عَرَفْتَ فَاعْمَلْ مَا شِئْتَ؟ فَقَالَ: قَدْ قُلْتُ ذَلِکَ؛ قَالَ: قُلْتَ وَ إِنْ زَنَوْا أَوْ سَرَقُوا أَوْ شَرِبُوا اَلْخَمْرَ؟ فَقَالَ لِی: إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ! وَ اَللَّهِ مَا أَنْصَفُونَا أَنْ نَکُونَ أُخِذْنَا بِالْعَمَلِ وَ وُضِعَ عَنْهُمْ، إِنَّمَا قُلْتُ: مِنْ قَلِیلِ اَلْخَیْرِ وَ کَثِیرِهِ فَإِنَّهُ یُقْبَلُ مِنْکَ. 🔸محمد بن مارد گوید: بحضرت صادق علیه السّلام عرضکردم: برای ما حدیثی روایت شده که شما فرموده اید: چون معرفت (بامامت ما) پیدا کردی پس هر چه خواهی بکن؟ فرمودند: آری، من این را گفته ام، گوید: عرضکردم: اگر چه زنا کنند، یا دزدی کنند یا شراب بنوشند؟ بمن فرمود: « إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَیْهِ رٰاجِعُونَ » بخدا سوگند با ما بانصاف رفتار نکردند که خود ما بکردارمان مؤاخذه شویم ولی تکلیف از آنها برداشته شده باشد؟ همانا من گفتم: چون معرفت (بامام خود) پیدا کردی هر چه خواهی کم یا بیش کار خیر انجام ده که از تو پذیرفته شود. 🔰وسائل الشیعه، بَابُ عَدَمِ جَوَازِ اِسْتِقْلاَلِ شَیْءٍ مِنَ اَلْعِبَادَةِ وَ اَلْعَمَلِ اِسْتِقْلاَلا یُؤَدِّی إِلَی اَلتَّرْکِ @talab_elm
🛑نگو فلانی از من برای انجام کار خیر سزاوارتر است و گرنه...‼️ 🔹فِی نَهْجِ اَلْبَلاَغَةِ عَنْ أَمِیرِ اَلْمُؤْمِنِینَ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: اِفْعَلُوا اَلْخَیْرَ وَ لاَ تُحَقِّرُوا مِنْهُ شَیْئاً فَإِنَّ صَغِیرَهُ کَبِیرٌ وَ قَلِیلَهُ کَثِیرٌ وَ إِنَّ أَحَداً أَوْلَی بِفِعْلِ اَلْخَیْرِ مِنِّی إِنَّ لِلْخَیْرِ وَ لِلشَّرِّ أَهْلاً فَمَهْمَا تَرَکْتُمُوهُ مِنْهُمَا کَفَاکُمُوهُ أَهْلُهُ. 🔸وامیرالمومنین حضرت علی علیه السلام فرمودند: عمل خیر را انجام دهید و هیچ کار خوبی را کوچک و بی ارزش نشمارید که همان کوچکش بزرگ و اندکش زیاد است 👈و کسی نگوید که فلانی برای انجام کار خیر سزاوارتر است (من که چیزی ندارم و یا کسی نیستم پولدارها و قدرتمندها و دیگران باید این کارها را بکنند) چنین نگوئید که بخدا سوگند چنین هم می‌شود (دیگران موفق بعمل خیر میشوند و در نتیجه تو محروم میمانی) 👉 چون خیر و شر اهلی دارد پس آنچه که از اعمال نیک و خیر را ترک کنید اهلش او را انجام میدهد و همچنین اگر عمل بد و شری را ترک کردید اهلش او را انجام میدهد بنا بر این مبادا خود را از اهل شر قرار دهید و یا از اهل خیر خود را خارج کنید. 🔰وسائل الشیعه، بَابُ عَدَمِ جَوَازِ اِسْتِقْلاَلِ شَیْءٍ مِنَ اَلْعِبَادَةِ وَ اَلْعَمَلِ اِسْتِقْلاَلا یُؤَدِّی إِلَی اَلتَّرْکِ @talab_elm
6.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دکتر 😂😂 ⭕️اگر کسی گفت و ظاهر مهم نیست ، دل آدم باید پاک باشه ‌، این فیلم رو نشونش بدید... @talab_elm