✨ مؤمنین گرد هم آیید به محراب دعا
✨ صف ببندید که مولای شما می آید
💠 میلاد سید الساجدین(ع) مبارک باد.
📌 تحقق حوزه انقلابی، رسالت ماست.
📎 @feyziyeh313
طلبه نیوز
✨ مؤمنین گرد هم آیید به محراب دعا ✨ صف ببندید که مولای شما می آید 💠 میلاد سید الساجدین(ع) مبارک
✅ جهاد ۳۵ ساله امام سجاد برای بیداری بشر
💬 رهبر معظم انقلاب 28 تیرماه 1365:
🔸 این زندگى امام سجّاد است که در طول این ۳۵ سال، آرام آرام ، آن مردم غافل و بىخبر را از چنگ شهوات از یک طرف، و تسلّط دستگاههاى جبّار از یک طرف، و کمند علماى سوءِ وابسته به دستگاهها از یک طرف، کنار میکشد و از آن محیط تاریک و ظلمانى نجات میدهد و مجموعاً یک عدّه و یک مجموعه مؤمن علاقهمند صالحى را که بتوانند قاعدهاى بشوند براى کارهاى آینده، به وجود بیاورد، این زندگى امام سجّاد است.
🔸 در کلمات امام سجّاد توجّه به کادرسازى هم هست. در کتاب شریف تحفالعقول، چند مورد کلام طویل از امام سجّاد نقل شده. بنده متأسّفانه وقت نکردم به کتابهاى دیگر نگاه کنم و اگر نمونههاى دیگرى از این کلمات از امام سجّاد هست، پیدا کنم، گمان هم نمیکنم باشد، یا زیاد باشد، کلمات کوتاه چرا، امّا کلمات بلند، مثل آن دو سه مورد حدیثِ مفصّلى که در تحفالعقول از امام سجّاد نقل شده، دیگر فکر نمیکنم باشد.
📌 تحقق حوزه انقلابی، رسالت ماست.
📎 @feyziyeh313
🔰 رسالت تولید علوم انسانی در انقلاب اسلامی
گزیده سخنان حجتالاسلام پارسانیا در نشست «امتداد اجتماعی حکمت اسلامی با نظریه انقلاب اسلامی»:
🔸 فلسفه چه نسبتی با پدیدهای به نام انقلاب اسلامی ایران و جامعه اسلامی دارد؟ وقتی از علوم کاربردی و فنی و مهندسی به سراغ علوم پایه یا علوم انسانی و علوم اجتماعی میرویم پیوند برقرار کردن میان آنها با انقلاب اسلامی متفاوت میشود.
🔸 در دهه هفتاد فرایند سکولار شدن دانشجویان در دانشگاه دنبال شد و معلوم شد بیشترین فرایند سکولار شدن در رشتههای فنی و مهندسی نیست بلکه در علوم انسانی است.
🔸 باید توجه داشت که تکنولوژی مبتنی بر علوم پایه است و علوم پایه مبتنی بر یکسری نظریات است که آن نظریه یک روحی دارد که آن روح عقلانیت و مدل کلان نگاه به هستی و انسان است که اگر آن تغییر پیدا کند همه علوم پایه دگرگون میشوند.
🔸 هیچ جامعهای بدون نحوه نگاه به عالم و آدم زندگیاش معنادار نمیشود لذا هیچ جامعه بدون فلسفه نخواهد بود.
🔸 وقتی فلسفهای غلبه پیدا میکند به فلسفههای رقیب در ذیل چارچوب خودش اجازه زندگی میدهد. پس صحبت ما از ربط منطقی علوم کاربردی به علوم پایه و علوم پایه به خزانه معرفتی قبل از خودشان است.
📌 تحقق حوزه انقلابی، رسالت ماست.
📎 @feyziyeh313
💠 لزوم پاسخ دهی مطلوب به شبهات
💬 حجتالاسلام محمدعلی لیالی
📌 تحقق حوزه انقلابی، رسالت ماست.
📎 @feyziyeh313
طلبه نیوز
💠 لزوم پاسخ دهی مطلوب به شبهات 💬 حجتالاسلام محمدعلی لیالی 📌 تحقق حوزه انقلابی، رسالت ماست. 📎 @
💠 لزوم پاسخ دهی مطلوب به شبهات
💬 حجتالاسلام محمدعلی لیالی:
♦️ نکته مهمی که جا دارد بیان شود، فرق شبهه با پرسش است. در پرسش صرف رفع جهل و ابهام مطرح است، یعنی شخص نسبت به موضوعی جهل دارد؛ یا آن موضوع برایش مبهم است و درباره آن پرسش میکند ـ که این امر طبیعی و مرسومی است. منتها در شبهه، بیان یک سؤال در قالبی است که سعی در متهم کردن طرف مقابل و هجمه به مبانی فکری خاصی را در نظر میگیرد و همین امر، یعنی غرضورزی عامدانه و عالمانه اهمیت مسأله شبهه را دوچندان میکند.
♦️ امروزه که عصر تهاجم فرهنگی است و دنیا تحت بمباران شبهات گوناگون است، از جمله هجوم به دین، نهاد دیانت و حوزههای علمیه وظیفه حضور گسترده در کف جامعه برای پاسخگویی به شبهات را دارند. به تعبیر رهبری شبهه مثل تحریم است. همانطور که تحریم بستری شد برای توانمندیهای اقتصادی و توجه به تولید داخل، شبهه هم این قابلیت را دارد که از آن به عنوان یک بستر خوب در راستای تحکیم مبانی فکری و نظری خود استفاده کنیم.
♦️ شاید مطرح شود که امروزه چرا ما در عرصه فکر و اجتماع شخصیتی چون شهید مطهری را نداریم که شبههشناس خوبی باشد و آن را پاسخ دهد؟ من حقیقتاً این باور را نمیپذیرم. امروزه امثال شهید مطهری در جامعه کم نیستند. نمونه بارز آن مرحوم علامه مصباح یزدی است که سالهای زیادی در عرصههای مختلف فکری فعالیت گستردهای داشتند و شبهات را پاسخ میگفتند. همچنین در حال حاضر آیتالله جوادی آملی هم یکی دیگر از اساتید در عرصه دفاع از عقاید و معارف به شمار میآیند. امروزه در کشور، مراجع و مراکز قابل توجهی قرار دارند که وظیفهشان پاسخ به شبهات است. اما با این حال ضعفهای جدی را دارا هستیم که یکی از عللش بیان ضعیف در جهاد تبیین است.
📌 تحقق حوزه انقلابی، رسالت ماست.
📎 @feyziyeh313
🔰 لزوم استفاده از منابع دینی در کنار تجربه بشر برای بازسازی علوم انسانی
💬 آیتالله رجبی در همایش گرامیداشت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی
🔸 بسیاری از مباحث علوم تربیتی برای عملیاتی سازی نقشه راه و طرح کلی قابل استفاده هستند و این گونه نیست که چنین بگوییم که ما در بازسازی علوم انسانی به طور کلی از آنچه که بشر با عقل خود و تجربه به آن رسیده است را کنار گذاشته و بر اساس آیات و روایات به تولید علوم انسانی اسلامی و تحقیقات در این زمینه ها بپردازیم.
🔸 ما در فضای جامعه اسلامی، خداوند داریم که مومنان رفتار خود را متناسب با آن تنظیم می کنند و به میزانی که اعتقاد و معرفت مومنان به خداوند کامل تر شود، به همان مقدار نیز رفتار اجتماعی آن متفاوت می شود و اگر ما بخواهیم جامعه را در رفتار اجتماعی خود به «لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا» سوق دهیم، باید معرفت انسان ها به اوصاف الهی که در آیات آخر سوره حشر آمده است را تقویت و به آن آشنا کنیم.
📌 تحقق حوزه انقلابی، رسالت ماست.
📎 @feyziyeh313
✳️ رسانه ابزار جنگ ترکیبی دشمن است
🔻سردار قاآنی در یادواره شهدای رسانه مقاومت:
◻️ سردار قاآنی با بیان اینکه امروز رسانه ابزار دشمن شده است گفت: در جنگ ترکیبی، رسانه یکی از ابزارهای مهم است، برای همین جبهه مقاومت علیرغم برخی محدودیتها باید ظرفیت خودش را افزایش دهد.
◻️ ما در عصری زندگی میکنیم که واژه مقاومت از برجستهترین واژهها در مجامع اسلامی و غیر اسلامی است برای همین نیز حتی دشمنان اسلام مقابل این واژه ادای احترام میکنند.
📌 تحقق حوزه انقلابی، رسالت ماست.
📎 @feyziyeh313
هدایت شده از شهادت نامه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #تیزر | بزرگداشت علامه مصباح
💬 رهبر معظم انقلاب:
🔸بزرگداشت جناب آقای مصباح یکی از واجبات کارهای حوزه و روحانیت و همه است و بزرگداشت ایشان به معنای زنده نگه داشتن جهت گیری و راه ایشان است.
🔰 همایش ملی علامه مصباح یزدی(ره) در مشهد
⏰ پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۸:۳۰
📍 تالار قدس حرم مطهر رضوی
✅ شناسه طلبه نیوز در ایتا و تلگرام
🆔 @talabe_news_ir137
🚫 غور بیحاصل در کارهای کوچک و جزئیات ممنوع
💬 بیانات امام خامنهای (مدظله العالی) در آغاز درس خارج فقه؛ 31 شهریور 1370:
🔰 در امتحاناتِ طلاب _كه بسيار هم مهم است_ ممتحنان بايد با روش خود، طلاب را از غور بىحاصل در بعضى از كارهاى كوچك و ريز و عبارتها و ريزهكاريها و پرداختن به حواشى و امثال اينها برحذر بدارند و بيرون بكشند.
🔰 اينطور نباشد كه طلبه خيال كند اگر بخواهد امتحان بدهد، بايستى مثلًا اينگونه در جزئيات دقت بكند و اين ريزهكاريها را بداند، و نتيجتاً از آن مسائل اصلى بازبماند. البته در درسها هم بايد اين نكته رعايت شود، اما عمده در امتحان است.
🔰 نه تنها طلاب را بايستى از غور بىحاصل در بعضى از كارهاى كوچك برحذر بدارند، بلكه بيشتر بايد آنها را به تحقيق، به تفحص، به آزادانديشى، به سعهى مسائل مورد نظر و نوآورى سوق بدهند.
📌 تحقق حوزه انقلابی، رسالت ماست.
📎 @feyziyeh313
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 انتشار نخستینبار
📹 #کلیپ_نوشت | ای مهدی موعود! محتاج دعایت هستیم
🔻 حضرت آیتالله خامنهای: اى امام زمان، اى مهدى موعودِ محبوب این امّت، اى سلالهى پاک پیامبران و اى میراثبر همهى انقلابهاى توحیدى و جهانى! ملّت ما با یاد تو و با نام تو از آغاز خو گرفته است و لطف تو را در زندگى خود و در وجود خود آزموده است. اى بندهى شایستهى صالح خدا!
💫 ما امروز محتاج دعایى هستیم که تو از آن دل پاک الهى و ربّانى و از آن روح قدسى براى پیروزى این ملّت و پیروزى این انقلاب بکنى و به دست قدرتى که خدا در آستین تو قرار داده است، به این ملّت و راه این امّت کمک بفرمایى.
❤ عَزیزٌ عَلَینا اَن نَرى الخَلقَ وَ لاتُرى؛ اى امام زمان! براى ما خیلى سخت است که در این جهان، در این طبیعت بىپایان که متعلّق به صالحان است، متعلّق به بندگان خدا است، دشمنان خدا را ببینیم، آثار وجود دشمنان خدا را لمس بکنیم امّا تو را نبینیم و از نزدیک فیض حضور تو را زیارت نکنیم.
⛅ #روز_امید
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰 تلاش دشمنان برای مقابله با اسلام ناب
💬 حجت الاسلام فلاحتی (نماینده ولی فقیه در استان گیلان) در جلسه طلاب استان گیلان:
◻️ هیچ دورهای از تاریخ اسلام مانند این دوره مورد هجمه کفر و الحاد قرار نگرفته است، در این دوره، تمدن غربی مراکز متعدد تخصصی را برای مقابله با گفتمان ناب اسلامی و اندیشه توحیدی تأسیس نموده است، به گونهای که فقط در انگلستان بیش از ۲ هزار اندیشکده مطالعات اسلامی و شیعی تأسیس شده است.
📌 تحقق حوزه انقلابی، رسالت ماست.
📎 @feyziyeh313
🔰 رونق علوم انسانی اسلامی در گرو امتداد اجتماعی دادن به حکمت اسلامی
📌 تحقق حوزه انقلابی، رسالت ماست.
📎 @feyziyeh313
طلبه نیوز
🔰 رونق علوم انسانی اسلامی در گرو امتداد اجتماعی دادن به حکمت اسلامی 📌 تحقق حوزه انقلابی، رسالت ماس
🔰 رونق علوم انسانی اسلامی در گرو امتداد اجتماعی دادن به حکمت اسلامی
💬 حجت الاسلام پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در (سلسله نشست های انقلاب اسلامی و تحول در علوم اسلامی و انسانی)
🔸 همه علوم اجتماعی اگرچه برمبنای یک حس و تجربه حسی شکل گرفتهاند اما مبتنی بر گزارهها و پیشرفتهای متافیزیکی هستند که آن گزارههای متافیزیکی در جای دیگری غیر از خود علوم صورتگرفته و آن جایی که این پیشفرضها را توضیح میدهد قلمرو فلسفه یا بهطورکلی فرهنگ یا باورهای بشری هستند.
🔸 اگر بپذیریم علوم مختلف چه علوم انسانی و اجتماعی و چه علوم طبیعی مبتنی بر گزارههایی یا پیش فرضهایی است که آنها را باید در جای دیگری با ابزار عقل و متافیزیک توضیح داد، بنابراین وقتی یک مجموعه علومی از یک فرهنگ به فرهنگ دیگر و از یک جهان به جهانی دیگر منتقل شود گزارههای متافیزیکی و عقلی آن و پیشفرضهای آن هم خواه ناخواه به آنها منتقل میشود.
🔸 وقتی ما در جهان اسلام با جهان مدرن غربی مواجه شدیم با انتقال دستاوردها و ثمرات و علوم مدرن به جهان اسلام آن پیشفرضها و باورهای متافیزیک غرب هم وارد شد و ما درواقع در مواجهه با آنها قرار گرفتیم.
🔸 با این حال به واسطه ناسازگاریهایی که این علوم و پیشفرضهای آنها با جهان اسلام دارد فرهنگ ما مقاومتهایی را در برابر این فرهنگ انجام داد و یکی از این مقاومتها انقلاب اسلامی بود که درواقع انقلاب اسلامی به این معنا صرفاً یک اتفاق سیاسی نیست هرچند ظهور و بروز سیاسی دارد.
🔸 انقلاب اسلامی یک اتفاق صرفاً سیاسی نیست به معنای این است که درواقع ما در جهان اسلام مبتنی به یکسری پیشفرضها و باورهای گذشته خود، در مقابل دنیای مدرن دست به یک مقاومت جدی زدیم که ظهور و بروز آن در انقلاب اسلامی است.
🔸 با وقوع انقلاب اسلامی به نظر میرسد که رشته فلسفه اسلامی و به طورکلی فلسفه و حکمت اسلامی وظیفه و کارکردی بیشاز تقویت یا رفع شبهات اعتقادی دارد بلکه این معارفی که در قالب رشتههای فلسفه و کلام اسلامی با آن مواجه هستیم میتواند به نحوی مبنای دیگر علوم در علوم انسانی اسلامی باشد. و به این معنا می تواند ناظر به رشته ها و علوم مختلف از حیث گزاره های منطقی و پیش فرض هاشان و گزاره های متافیزیکی این علوم اظهار نظر کرده و در باره آنها نظریه پردازی کند.
📌 تحقق حوزه انقلابی، رسالت ماست.
📎 @feyziyeh313
💠 تاکید چندین باره رهبر معظم انقلاب بر محکوم نکردن هیچکس صرفا به دلیل اسائهی ادب به ایشان
💬 حجتالاسلام محسنی اژهای:
🔻 رهبر انقلاب هم بهشکل موردی، هم غیرموردی، سفارشهای زیادی کردهاند که کسی صرفاً به خاطر اسائهی ادب به ایشان محکوم نشود.
🔻 در این فضاها افراد تحت تأثیر جو قرار میگیرند. سفارش مکرر کردم که در این زمینهها حتیالامکان کسی را محکوم نکنید مگر یک آدمهای جسورِ شروری که دارای اتهامات مختلفی باشند و یکی از اتهاماتشان این باشد.
🔻 در گذشته هم مواردی اینچنینی بوده است؛ مثلاً در همین سال ۹۸ یا ۸۸، یک مواردی بوده که سفارش شده اینها را به خاطر این قضیه زندان نفرستید.
📌 تحقق حوزه انقلابی، رسالت ماست.
📎 @feyziyeh313
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
غنیمت، همچون شبِ امتحان
🔸️روايات بسيار زيادى درباره فضيلت اين شب [شب نیمه شعبان] و اعمال آن [وارد شده است]. شما كه جوانید و انرژى داريد، فرصت را غنيمت بشماريد. اگر شب امتحان بود و احتمال داشت فردا در امتحان مردود شويد، آیا حاضر بوديد امشب را درس بخوانيد براى اينكه فردا نمرهتان خوب شود؟ ارزش اين عبادت كمتر از درس خواندن در شب امتحان نيست. فرصت را غنيمت بشماريم و ارتباطمان را با خدا و اولياى خدا بيشتر كنيم.
۱۳۷۵/۱۰/۰۵
#امام_مهدی
#نیمه_شعبان
🪻 @mesbahyazdi_ir
🔰 اینکه هنوز عدهای بگویند دین نیاز به حکومت ندارد، وهن دین است
💬 آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی:
🔸 مهمترین مسئله در دین مسئله حکومت است، نباید بعد از گذشت 44 سال از این انقلاب مبارک هنوز عده ای بگویند آیا دین حکومت دارد یا نه؟ این حرفی بسیار موهون و سخیف است، چون آیات قرآن به خوبی دلالت بر ضرورت حکومت دارد.
🔸 امروز که به برکت انقلاب، به برکت امام حکومت دینی تا حدّی محقق شده، تمام دشمنی دشمنان ایران و انقلاب که دنیا را دهکده جهانی دانسته و سودای ریاست بر آن را دارند فقط برای این است که شما چرا حرف از حکومت دین میزنید؟ چرا میگوئید خدا باید حاکم باشد؟ چرا میگویید قرآن باید محور باشد؟
🔸 حوزههای علمیه باید بفهمند و بفهمیم که امام چه ارمغانی برای ما آورد و چه خدمت بزرگی به ما طلبهها کرد؟ چه خدمت بزرگی به مردم و بشریت کرد، بحث این نیست که امام فقط حکومت فاسد و طاغوتی پهلوی را از بین برد، آنچه به ارمغان آورد حرکت در جهت عینیت بخشیدن به این آیات قرانی و تحقق حاکمیت دین است، اکنون رسالت شما طلاب برای رساندن پیام حوزههای علمیه امروز به خارج از کشور این است که مردم را بیدار کنید.
📌 تحقق حوزه انقلابی، رسالت ماست.
📎 @feyziyeh313
🔰جدایی دین از سیاست، نقطه مشترک متحجرین و سکولارها
💬 حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی (عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم)
📌 تحقق حوزه انقلابی، رسالت ماست.
📎 @feyziyeh313
طلبه نیوز
🔰جدایی دین از سیاست، نقطه مشترک متحجرین و سکولارها 💬 حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی (عض
🔰جدایی دین از سیاست، نقطه مشترک متحجرین و سکولارها
💬 حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
🔸 فریاد امام راحل از دو طیف متحجر و سکولار در حوزه های علمیه بلند بود.
🔸 متحجرین کسانی بودند که قائل به سکوت و سر در لاک کردن و عدم توجه نسبت به مسائل سیاسی بودند.
🔸 طیف سکولار حوزه نیز همگرایی با سکولارهای غیرحوزی برقرار کرده بودند و اعتقاد به جدایی دین از سیاست دارند.
🔸 متحجرین معتقدند قبل از حکومت حضرت ولی عصر هیچ حکومت دینی نباید شکل بگیرد و طیف دوم معتقدند نباید دین و سیاست مخلوط یکدیگر شوند و حوزه نباید در سیاست و حکومت وارد شود.
🔸 اگرچه پس از انقلاب نقش متحجرین کمرنگ شد اما ریشه هایشان خشکانده نشد، متاسفانه در حوزه دیدگاه تحجری و سکولاری وجود داشته و در سال های اخیر تحرکاتی از خود نشان می دهند و اهداف دشمنان و پادوهای داخلی دشمنان را دنبال می کنند و می گویند نباید حکومت دینی باشد و از این غافل هستند که این خط از بیرون هدایت می شود.
🔸 عده ای تحت لوای استقلال حوزه تکمیل کننده پازل جدایی دین از سیاست هستند، استقلال حوزه از نظام اسلامی و جدایی حوزه از سیاست چه معنایی دارد؟ کسانی که چنین سخنی را بر زبان می آورند یا سیاست نمی دانند و یا دین را درست نفهمیده اند.
🔸 مگر پیامبر رفتار سیاسی نداشت، مگر برپایی نماز جمعه سیاسی نیست که پیامبر برپا کردند، همه دنیا نظم و نظامی دارد مگر می توانیم همراه کارهای سیاسی و اجتماعی نباشیم، متاسفانه این سخنان بازی در زمین دشمن و موجب تضعیف شیعه است و اگر فکر می کنند این رفتار و سخنان به تقویت حوزه می انجامد، فکر کاملاً غلطی است.
🔸 کسانی در حوزه فریاد استقلال را سر می دهند که وابستگی به آمریکا را با صدای بلند فریاد می زنند، کسانی فریاد استقلال حوزه را سر می دهند که در مقابل مظلومیت ملت فلسطین سکوت می کنند و کسانی فریاد استقلال سر می دهند که منادی صلح با اروپا و غرب هستند.
🔸 برهمه ما لازم است که سیاست بازان امروز که در چرخشی معلوم می خواهند خود را دلسوز ملت قرار دهند و دستشان را به ثروت ها برسانند را بشناسیم و خطر آنها را احساس کنیم، سکوت در مقابل این افکار چه در حوزه و چه در دانشگاه خیانت بزرگی خواهد بود.
📌 تحقق حوزه انقلابی، رسالت ماست.
📎 @feyziyeh313
هدایت شده از اندیشکده حکمرانی دینی
🔰خاستگاه حق از منظر اسلام
🔺اگر هدف خداى متعال از خلقت جهان و جهانیان فقط استکمال یک نفر بود، وى حق داشت که از همه مواهب الهى استفاده کند تا به هدف منظور برسد؛ ولى هدف از آفرینش، کمالیابى همه انسانهاست نه یک فرد، پس باید همگان حق استفاده از همه نعمتهاى مادى و معنوى را داشته باشند؛
🔺اما در مقام عمل و زمانى که همه بخواهند از نعمتهاى خدادادى بهره برگیرند تزاحم و کشمکش پدید مىآید و براى از میان برداشتن تزاحمها تعیین مرز و حد براى افراد و گروهها ضرورت مىیابد تا هر فرد یا گروه به اندازهاى از مجموع نعمتهاى الهى بهرهبردارى کند که بهترین نظام تحقق یابد.
🔺بنابراین خاستگاه حق ـ از دیدگاه اسلامى ـ یک سلسه امور حقیقى است؛ از سویى با «مبدأ» ارتباط دارد زیرا خداست که جهان و انسان را با هدفى معلوم آفرید و از سوى دیگر با «معاد» پیوسته است، چرا که آخرین منزل هستى انسان و غایت همه تلاشها و کوششهاى اوست و سرانجام با «حکمت الهى» پیوند دارد از آن رو که به مقتضاى حکمت بالغه الهى باید نظام احسن برقرار شود و انسانها به گونهاى رفتار کنند که برترین کمالات تحقق یابد.
✍️علامه مصباح یزدی، کتاب حقوق و سياست در قرآن، ص۴۶
#حکمرانی_دینی
➡️https://t.me/hokmrani_dini
🆔 @hokmrani_dini
هدایت شده از شهادت نامه
🔰 برقراری روابط با عربستان، عدول از ارزشها نیست!
✍️ یادداشت حجت الاسلام دکتر محمدرضا باقرزاده (عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی موسسه امام خمینی):
🔻 در قانون اساسى، داشتن رابطه نیکو با کشورهایى که قصد سلطه و دخالت در امور ایران ندارند، یک اصل بنیادین است و آمده است:«سیاست خارجى جمهورى اسلامى ایران بر اساس... روابط صلح آمیز متقابل با دول غیر متحارب استوار است.(اصل ۱۵۲قانوناساسی)
🔻 این اصل حتی در مورد غیر مسلمانان جاری است و در قانون اساسی آمده است که«به حکم آیه شریفه "لایَنهاکم اللّهُ عن الذینَ لم یُقاتلوکم فى الدین و لم یُخرجوکم مِن دیارِکم أن تبرّوهم و تُقسطوا اِلیهم اِن اللّهَ یُحِبُّ المُقسطین" (ممتحنه: ۸)؛ دولت جمهورى اسلامى ایران و مسلمانان مؤظفّند نسبت به افراد غیر مسلمان با اخلاق حسنه و قسط و عدل اسلامى عمل نمایند و حقوق انسانى آنان را رعایت کنند.»(اصل۱۴)
🔻 در این راستا امام خمینی ره اصل را بر ارتباط با دیگر کشورها نهاده میفرمایند«امروز دنیا مانند یک عایله و یک شهر است، و یک شهر دارای محله های مختلفی است که با هم ارتباط دارند. وقتی دنیا وضعش این طور است، ما نباید منعزل باشیم... اسلام یک نظام اجتماعی و حکومتی است و می خواهد با همۀ عالم روابط داشته باشد.» (امام خمینی؛ صحیفه امام؛ ج 19، ص 413)
و می فرماید «ما با همه ملتهای عالم می خواهیم دوست باشیم ... می خواهیم که روابط حسنه، با احترام متقابل نسبت به همه داشته باشیم. مگر اینکه دولتهایی باشند که با ما خلاف رفتار کرده باشند و بخواهند به ما ظلم بکنند.» (همان؛ ج 11، ص 153)
🔻 اما برخی افراد و جریانها با برقراری مجدد روابط میان ایران و عربستان، دچار گره ذهنی شده به برقراری ارتباط با عربستان می تازند به این بهانه که این احیای روابط بهمعنای عقب نشینی از ارزشهایی است که هنگام قطع روابط آنها را جار زدیم.
اینان توجه ندارند که حساب روابط بین المللی با کشورها و حسن همجواری با آنها از حساب مطالبات به حقی که از آنها داریم جدا است. به عنوان مثال ما با کشور عراق دوست وبرادریم اما در عین این به معنای گذشتن از طلب خسارات جنگ تحمیلی نیست.
🔻 دیروز دولت عربستان با ما قطع ارتباط کرده و امروز به دنبال برقراری مجدد روابط است و ما هم این برقراری روابط را رد نمی کنیم بلکه از آن استقبال هم می کنیم چون به نفع دو ملت ایران و عربستان می دانیم اما این به معنای اعراض از مطالبه حقوق انسانی شهروندانمان از دولت عربستان نیست و به بهانه برقراری روابط با عربستان از حق تعیین سرنوشت ملت یمن وبحرین هم نه گذشته ایم نه خواهیم گذشت چون این یک اصل اساسی در سیاست خارجی کشور ما در قانون اساسی است که از حقوق مستضعفان ومسلمانان دفاع کنیم.
🔻 بر این اساس موضع تغییر ناپذیر ما در روابط بین الملل، برقراری رابطه با هر دولت غیر متخاصم در عین پافشاری بر اصول و ارزشهای انسانی اسلامی و انقلابی است.
@MohamadRezaBagherzadeh
✅ شناسه طلبه نیوز در ایتا و تلگرام
🆔 @talabe_news_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت!
💬 امام خمینی (ره):
🔻 اینهایی که میگویند که هر علمی بلند بشود و هر حکومتی، خیال کردند که هر حکومتی باشد این بر خلاف انتظار فرج است. اینها نمیفهمند چی دارند میگویند... ما اگر فرض میکردیم دویست تا روایت هم در این باب داشتند، همه را به دیوار میزدیم؛ برای اینکه خلاف آیات قرآن است. اگر هر روایتی بیاید که نهی از منکر را بگوید نباید کرد، این را باید به دیوار زد. این گونه روایت قابل عمل نیست. و این نفهمها نمیدانند چی میگویند.
📚 @AEOSIR
#امام_خمینی
#حکومت_اسلامی
#ظهور
📌 تحقق حوزه انقلابی، رسالت ماست.
📎 @feyziyeh313
هدایت شده از خبرگزاری رسا
📚 #طرح_هدفمندی خدمات ویژه پژوهشگران حوزوی کلید خورد
📌قابل توجه #پژوهشگران_حوزوی
از این پس تمامی حوزویان دارای اثر علمی منتشرشده، در صورت ثبت آن در #سامانه_پژوهشگران پیشخوان حوزههای علمیه و تایید آن، میتوانند از مزایای طرح هدفمندی خدمات بهرهمند شوند.
این طرح شامل پژوهش آموزان در پایه های تحصیلی و پژوهشگران در سه سطح مختلف و طبق میزان امتیاز آثار و فعالیتهای پژوهشی میگردد.
امتیاز پژوهشی تاکنون ۵ امتیاز بوده است که طبق سوابق و سطح فعالیتها از پژوهشآموز تا پژوهشگر با سابقه و دارای آثار متعدد تا ۲۵ امتیاز قابل افزایش است.
💯 #ما_صدای_رسای_حوزهایم
🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از اندیشکده راهبردی حَصین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔ ماجرای توهین یک خانم به نظام در مقابل حاج قاسم
🎥 حجت الاسلام راجی
🔹️ حکومتی که همیشه مشکل دارد!
🔹️ مهمترین دغدغه حاج قاسم سلیمانی!
✅ اندیشکده راهبردی حَصین
🆔️ @hasin_ir