#آیتالله_میرباقری
#بخش_دوم
🔸این دورکاریها و این تعطیل کردن تجمعات حقیقی و عبور از #جامعۀ_حقیقی به #جامعۀ_مجازی و ایجاد بستر برای پذیرشِ حلوفصل امور (تحصیل، اشتغال و سایر ارتباطات اجتماعی) در فضای مجازی، و قرائن فراوان دیگر بهویژه قرار گرفتن در شرایطِ یک رزمایش بزرگِ زیست در فضای مجازی، که آخرین مقاومتها در برابرِ آن در حال فروریختن است و...، مؤیداتی بر این احتمال است که شاید چنین پشتِ صحنهای وجود دارد تا بتوانند سیطره بلامنازع مجازی بر جهان پیدا کنند. گمان من این است که این بیانی که رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در روز عید مبعث فرمودند و اشاره کردند که ما در فضای مجازی هم باید قوی بشویم، شاید با توجه به این نکته بوده باشد.
🔸 این احتمال و فرضیه ممکن است معارضاتی داشته باشد، از جمله اینکه اگر چنین مقاصدی در کار باشد، پس چرا این بیماری دامن اروپا و آمریکا را هم گرفته است؟ در پاسخ باید گفت: منافاتی ندارد، چون در جنگ جهانی هم کل جامعۀ جهانی ناامن شد و جهان به سمتی کشیده شد که شعار نظم نوین و صلح پایدار را بپذیرند.
🔸به هر حال، ما باید احتمالات و فرضیهها، بهخصوص احتمالات و #فرضیههای_بزرگ و استراتژیک را در نظر بگیریم و صحت و سُقم آنها را دنبال کنیم و برنامهریزی و رزمایشِ متناسب برای مواجهۀ فعال و هوشمندانه با آن انجام دهیم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. نباید فرضیههای بزرگ را صرفاً با چند قرینۀ خُردِ مخالف رد کرد. البته این فرض هم دور از نظر نیست که این ویروسِ منحوس اما هوشمند، از همان آغاز هم با هدفِ ایجاد گسست اجتماعی از یک طرف، و شکلدهی به پیوست و انسجامِ مجازی و کلبۀ الکترونیکی از طرف دیگر، مهندسی و مدیریت شده باشد.
🔸به نظر میرسد اگر آن نهادها و ساختارهایی که باید پشتیبانیِ فکری کنند، شکل گرفته بود و مسیر خودش را طی میکرد، امروز میتوانست دربارۀ این مسائل، نظر کارشناسی بدهد، ولی تلقی حقیر این است که اکنون، شبکۀ نیروهای جوان و فعال و بهخصوص نیروهای #آتش_به_اختیار، و نخبگان، فضاهای اندیشهورزی در این زمینهها را باید بهسرعت فراهم کنند و بستر #تأیید_یا_رد این فرضیهها را بررسی کنند و سپس بهدنبال یک طراحی همهجانبه و سازوکار جامعی در مقابلِ این پدیده، با ابعادی که برای آن مفروض است، داشته باشند و در برنامههای خود، علاوه بر حوزه بهداشت و حوزه جنگهای بیولوژیکی که بخشی از کار هستند، به این فرضیهها هم توجه کنند. اگر مقیاس این بحران، عبور دادنِ جامعه جهانی بهسمتِ یک حکمرانی بلامنازع جدید باشد و ظرفیت چنین تصرفاتی فراهم آمده باشد، باید تحرکات و اقدامات متناسب با آن طراحی و عملیاتی شود و این کار نیاز به فعالیتهایی در لایههای مختلفِ بنیادی، راهبردی و برنامهریزیهای عملیاتی دارد و بعد اقدام گسترده در صف بهصورت یک شبکه منسجم انجام بگیرد.
🔸شکی نیست که تابآوری جامعه دینی در برابر این ابتلا بسیار بیشتر از جامعه مادی و مدرن است. این ویروس میتواند برخلاف همۀ طراحیها، ضربههای مهلکی بر پیکرۀ مدرنیته وارد کند. این ویروس میتواند به ظهور شکافها و ضعفهای فراوانِ مستتر در نظم مدرن (از جمله اصالت منافع فردی) منتهی گردد. از طرف دیگر، امروز، تمدن غرب یک تمدنِ بیرقیب نیست. در رقابت تمدنی بین جبهۀ غرب و جبهۀ اسلام، اگر مقاومت کنیم و موضعگیری و برخورد آگاهانه و فعال در مقابلِ طراحیهای غیرانسانی غرب داشته باشیم، نتیجۀ متفاوتی رقم خواهد خورد و فروپاشیِ تمدن غرب تسریع خواهد شد.
راه ما آماده شدن برای مواجهه با احتمالات است و این آمادگی چیزی نیست جز #قوی_شدن در عرصههای مختلف اقتصادی، مجازی، علمی و فرهنگی. (۱۳۹۹/۱/۱۰)
🌈 کانون قرآن وعترت مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س)
🌱🌷{°طلبه عصر ظهور°}🌷🌱
@talabeasrezohoor1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | عدالت؛ راه ناتمام
🔻حضرت آیتالله خامنهای: «ما مردم ایران به هدایت و رهبری امام خمینی کبیر، با چنین شوقی قدم در راه گذاشتیم و موفّق شدیم. ادعا نمیکنیم که توانستهایم آنچه را که میشناسیم و دوست میداریم یکسره تحقّق بخشیم، ولی ادّعا میکنیم که در این راه بسی پیش رفته و موانع بسیاری را از سرِ راه برداشتهایم.» ۹۹/۰۵/۰۷
🔻پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR براساس این بخش از پیام رهبر انقلاب به مناسبت فرا رسیدن ایام حج نماهنگ «عدالت؛ راه ناتمام» را منتشر میکند.
🌈 کانون قرآن وعترت مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س)
🌱🌷{°طلبه عصر ظهور°}🌷🌱
@talabeasrezohoor1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بزرگترین باند کلاهبرداری شبکه ای ایران در چنکال قانون
🔻۱۰۲ عضو این باند شناسایی و ۱۳ سرکرده آن دستگیر شدهاند.
🌈 کانون قرآن وعترت مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س)
🌱🌷{°طلبه عصر ظهور°}🌷🌱
@talabeasrezohoor1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تفاوت یک وطن پرست ضد انقلاب با رسانه های ضد ایرانی ملکه انگلیس
👤 داریوش همایون (عضو حزب پان ایرانیست در دوره پهلوی و نویسنده مقاله روزنامه اطلاعات علیه امام خمینی):
👈 اولویت ماندگاری ایران است. حتی اگر لازمه اش ماندن جمهوری اسلامی باشد...
🌈 کانون قرآن وعترت مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س)
🌱🌷{°طلبه عصر ظهور°}🌷🌱
@talabeasrezohoor1
🔻خاطره جالب حجت الاسلام و المسلمین کوهساری از جوانان انگلیسی
❇️جوانان لندنی که به عشق شهید ابراهیم هادی گریه میکردند
🔹حجتالاسلاموالمسلمین حسینی کوهساری، در دیدار با خانواده شهید خبرنگار روحالله مؤمنیان اظهار داشت:
◽️امروزه دیگر آدم هایی که آن طرف کره زمین هم هستند با شهدا انس می گیرند؛ چند وقت قبل چند نفری به قم آمده بودند و مهمان ما بودند اینها همه جوانهای ۲۰ تا ۲۵ ساله بودند و این جوان ها ساکن لندن بودند.
◽️در جلسهای با جوانان غربی، به مناسبتی بحث شهدا پیش آمد؛ به آنها گفتم شما از شهدای ایران چه کسی را میشناسید؟ گفتند «شهید حججی را می شناسیم»؛ سؤال کردم از شهید حججی چه می دانید؟ گفتند خاطرات شهید را خوانده بودیم و می دانیم، لذا با این که نه فارسی و نه عربی بلد بودند و به انگلیسی صحبت می کردند، کلی خاطره از شهید حججی نقل کردند.
آشنایی این افراد برای بنده عجیب بود، گفتم شاید چون شهید حججی تقریبا تازه شهید شده، این افراد او را می شناسند و به همین خاطر از آنها پرسیدم از شهیدان دفاع مقدس چه کسانی را می شناسید؟ گفتند خیلی ها را می شناسیم. برایم بسیار عجیب بود که جوانان غربی شهدای ما را می شناسند. به آنها گفتم چه کسی را می شناسید؟ گفتند «شهید ابراهیم هادی را می شناسیم»؛ بنده کتاب «سلام بر ابراهیم» که دو جلد است را خوانده بودم و شناخت آنها هم از این شهید از طریق همین کتاب بود.
این جوانان نزدیک به نیم ساعت مشغول خاطره گفتن از شهید ابراهیم هادی بودند که برایم بسیار جالب بود؛ من خودم با اینکه کتاب شهید را خوانده بودم، اما اینقدر خاطره از این شهید در ذهن نداشتم که جوانان غربی تعریف کردند و نکته جال این بود که در حین تعریف خاطرات شهید هادی، گریه می کردند.
بنده به جوانان حاضر در جلسه گفتم چقدر خوب با شهدای ما آشنا هستید؟ گفتند ما در غرب با توجه به تهاجم فرهنگی موجود، خودمان را با شهدا حفظ میکنیم و همین خاطرات شهدا را می خوانیم و آنها را الگو قرار می دهیم.
شهدای ما امروزه دست خیلی ها را گرفته اند و اگر شهدا نبودند معلوم نبود ما هم کجا بودیم و اینکه در راه اسلام و انقلاب باشیم یا خیر.
🌈 کانون قرآن وعترت مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س)
🌱🌷{°طلبه عصر ظهور°}🌷🌱
@talabeasrezohoor1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺کارشناس صهیونیست:
🔹ایران همه جای خاورمیانه حضور دارد/پرچم های ایران را در مرزهایمان می بینیم/تندیس سليمانی به سمت اسرائیل اشاره میکند
🌈 کانون قرآن و عترت مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س)
🌱🌷{°طلبه عصر ظهور°}🌷🌱
@talabeasrezohoor1
آیا تاکنون فکر کرده اید چرا ایران همه جا حضور دارد ⁉️ چون انقلاب ایران الهی ، رهبرانش الهی ، ایثار وفداکاری مردمش الهی وشهدایش فقط برای خدا و برپایی حکومت الله با ستمگران جنگیدند وشهید شدند . بنا بر این جون همه چیز الهی است وخدا هم همه جا هست ، دشمنان هم همه جا حضور ایران را میبینند . ای کاش خداراهم میدیدند.
فکر کنید حادثه بیروت در ایران
رخ میداد شاهد چه فاجعه ای بودیم 😐
ملت همیشه در صحنه حاضر
تصور کن همه میرفتن برای تماشا بعد
همچنین انفجاری رخ میداد 😨
حادثه بیروت یه پیغام داشت برای تماشا
هیچ حادثه ای نریم چون خبر نداریم
بعدش قرار چی اتفاق بیافته
تصویر مربوط به ازدحام مردم برای
تماشا آتشسوزی پلاسکو است
📢📢📢📢📢هشدار ، هشدار ، هشدار
🌈 کانون قرآن وعترت مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س)
🌱🌷{°طلبه عصر ظهور°}🌷🌱
@talabeasrezohoor1
📢 تبلیغ ، یعنی رساندن ، رساندن چه ❓ رساندن آن حقایقی که به اذهان ودل های مخاطبان که بدون آن دچار خسارت خواهند شد ، این است که ارزش تبلیغ را بالا می برد ، تبلیغ یک جنبه انسانی دارد، تبلیغی که اسلام به آن امر می کند وعلمای اسلام وروحانیت شیعه ، درطول تاریخ به آن پای بند بودنده اند ، وظیفه ای است که که هم جنبه الهی دارد ( لتبیننه للناس ولاتکتمونه / آل عمران 187) هم جنبه انسانی دارد ، چون دستگیری ازدلها وذهن ها وانسان هایی است که دچار عدم علم، دچار شک ودچار جهالت اند. به این وظیفه باید بااین چشم نگاه کرد .77/2/2 دردیدار باعلما وروحانیون درآستانه ماه محرم / مقام معظم رهبری
🌈 کانون قرآن و عترت حضرت خدیجه (س)
🌱🌷{°طلبه عصر ظهور°}🌷🌱
@talabeasrezohoor1
📢 اصلی ترین وظیفه عالمان دین 👇
اولین وظیفه عالم دینی ، تبلیغ است وعلم دین ، برای تبلیغ است ...اساس کاردربین علمای شیعه ، عبارت ازتبلیغ ورساندن حقایق دین است ...من مصرم که جامعه تبلیغی ما ، باید به تبلیغ ، به صورت یک کار اصلی وحقیقی ولازمه قطعی علم دین نگاه کند ، ...روحانیت ، اولین وظیفه اش تبلیغ است؛ تبلیغ ، یک وظیفه درجه دوم مخصوص عده ای خاص از روحانیون نیست ❗️شرایط ولوازم ونیاز ها وتلاشهایی احتیاج دارد. کسانی که اهل این کارند ، باید دامن همت به کمر بزنندوآستین ها را بالا کنند واین حرکت راانجام دهند.
🌈 کانون قرآن وعترت مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س)
🌱🌷{°طلبه عصر ظهور°}🌷🌱
@talabeasrezohoor1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کانون قرآن وعترت مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) تقدیم میکند .
🌱🌷{°طلبه عصر ظهور°}🌷🌱
@talabeasrezohoor1
‼️وضو و غسل با وجود خالکوبی
🔷س 4309: آیا #وضو یا #غسل با وجود #خالکوبی (#تتو) صحیح است؟
✅ج: اگر خالکوبی، تنها رنگ باشد و یا در #زیر_پوست بوده و بر ظاهر پوست چیزی که مانع از رسیدن آب به آن شود، وجود نداشته باشد، وضو و غسل صحیح است.
#احکام_وضو #شرایط_وضو
🌈 کانون قرآن وعترت مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س)
🌱🌷{°طلبه عصر ظهور°}🌷🌱
@talabeasrezohoor1
‼️وضو و نماز با وجود ناخن بلند
🔷س 4271: آیا #وضو گرفتن و #نماز خواندن با #ناخن_بلند اشکال دارد؟
✅ج: اگر ناخن #بیش_از_معمول بلند باشد، چنانچه زیر آن مقداری که از مقدار معمول بلندتر است عرفا جزء ظاهر محسوب شود باید موقع وضو و غسل، چرک زیر آن مقدار بر طرف شود و به زیر آن، آب برسد و همچنین برای #سجده در نماز، بنابر احتیاط واجب باید سر #انگشت_شست پا بر روی زمین قرار گیرد.
#احکام_وضو #سجده_با_ناخن_بلند
کانون قرآن وعترت مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س)
🌱🌷{°طلبه عصر ظهور°}🌷🌱
@talabeasrezohoor1
‼️ممنوعیت رجوع به عقل در فرض نیافتن پاسخ
🔷س 4306: در صورتی که مقلد از مرجع تقلید سؤال نماید ولی ایشان به دلایلی پاسخ ندهند و از سایر مراجع نیز جوابهای متفاوتی دریافت کرده باشد میتواند با رجوع به عقل خویش اقدام نماید؟
✅ج: در فرض مذکور جای رجوع به عقل نیست و باید احتیاط کند یا از مجتهد جامع الشرایط دیگری که در آن مورد فتوا دارد تقلید نماید.
📕منبع: leader.ir
🌈 کانون قرآن وعترت مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س)
🌱🌷{°طلبه عصر ظهور°}🌷🌱
@talabeasrezohoor1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ #احکام_وسواس/ قسمت یازدهم
🔷س 4262: اینکه در روایت گفته شده است لااعتبار بیقین الوسواسی یعنی چه؟
و اینکه در استفتائات رهبری چنین امده که اگر نجاست را با چشم ببیند به گونه ای که دیگری هم ببیند یقین به نجاست کند باید اعتنا کند و در این جا تکلیف دارد، در کجا مصداق پیدا میکند❓
کانون قرآن وعترت مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س).
🌱🌷{°طلبه عصر ظهور°}🌷🌱
@talabeasrezohoor1
#نهج_البلاغه
🌸 إنَّ لِلَّهِ [تَعَالَى] فِي كُلِّ نِعْمَةٍ حَقّاً؛ فَمَنْ أَدَّاهُ زَادَهُ مِنْهَا، وَ مَنْ قَصَّرَ فِيهِ خَاطَرَ بِزَوَالِ نِعْمَتِهِ.
💠خدا را در هر نعمتى حقّى است، هر كس آن را بپردازد، فزونى يابد، و آن كس كه نپردازد و كوتاهى كند، در خطر نابودى قرار گيرد.
📚#حکمت ۲۴۴
کانون قرآن وعترت مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س)
🌱🌷{°طلبه عصر ظهور°}🌷🌱
@talabeasrezohoor1
هدایت شده از نهج البلاغه 🇮🇷
khotbeh 30_ b1_5929534713877235169.mp3
2.79M
🌺شرح خطبه ۳۰ نهج البلاغه
🔴شرح خطبه ۳۰_ بخشاوّل
⏲ زمان 10:29
🎤#استاد_محمدعلى_انصاری
@nahjol_balagheh
🌸شرح خطبه ۳۰ نهج البلاغه توسط استاد محمد علی انصاری
✨ لوْ اَمَرْتُ بِهِ لَكُنْتُ قاتِلاً، اَوْ نَهَيْتُ عَنْهُ لَكُنْتُ ناصِراً.
🔹اگر به کشتن عثمان فرمان داده بودم، بیشک من قاتل (او) بودم، یا اگر آنان را از آن بازداشته بودم، قطعا یاور(ش) بودم.
#شرح_خطبه_۳۰
@nahjol_balagheh
هدایت شده از طلبه عصر ظهور🌹
به مناسبت اهدای نشان افتخار توسط امام خامنه ای (دام عزه )به دانشکده افسری امام علی (ع) تقدیم میشود 👇🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شهید یوسف کلاهدوز
🔸 افسر انقلابی و برجسته ارتش که قائممقام سپاه پاسداران شد
🔸او دانش آموخته دانشگاه افسری امام علی(ع)بود که این دانشگاه به دستور مقام معظم رهبری نشان فداکاری دریافت کرد
💠 @Sepahiy.. اخبار سپاه پاسداران