💎 اطلاعیه / ضرورت ورود نخبگان حوزوی جهت اصلاح و تکمیل لایحه برنامه هفتم توسعه
🌐 AEOS.IR/post/123 دانلود سند
🔹 از همه نخبگان حوزوی خواهشمندیم که در خصوص اصلاح و تکمیل لایحه برنامه هفتم توسعه که ریل گذاری کلان پنج سال آینده کشور در حوزههای مختلف متأثر از آن است اهتمام جدی داشته باشند و با مطالعه و مباحثه جدی متن سند که توسط دولت محترم سیزدهم تهیه و به مجلس شورای اسلامی تحویل داده شده است اصلاحیهها و پیشنهادات خود را مکتوب و به نماینده شهر خود در مجلس شورای اسلامی تحویل دهند.
🔸 با توجه به رهنمودهای امام خامنهای در خصوص اهمیت ویژه این سند بالا دستی و فرصت محدودی که جهت اصلاح و تکمیل آن وجود دارد و همچنین فرصت خوبی که به واسطۀ رویکرد انقلابی و غیر غربگرا در دولت سیزدهم و همسویی بیش از پیش قوه مقننه و قوه قضائیه با قوه مجریه برای کشور و مردم فراهم شده است موقعیت مناسبی است که نخبگان حوزوی توصیههای الگوی پیشرفت اسلامی را در این سند اعمال کنند.
🔺 عدم ورود نخبگان حوزوی در حوزه ریل گذاری و برنامه ریزی کلان کشور جهت حکمرانی مطلوب اسلامی مسیر را برای سلطه اسنادی مانند 2030 فراهم میکند!
#️⃣ #علوم_سیاسی #برنامه_هفتم_توسعه #نخبگان_حوزوی #الگوی_پیشرفت_اسلامی
🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
🏳️ مراسم جشن عید سعید غدیر خم
💠 به همراه آیین عمامه گذاری تعدادی از سربازان امام زمان( عجل الله )
👤سخنران: آیت الله اراکی
🎤 مداح: حاج جواد برزگر
📍مکان: مسجد مقدس جمکران، باب الرضا علیه اسلام (درب6) سالن شهید سلیمانی
🗓 زمان: پنج شنبه ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۲
🕛 ساعت: ۱۸ عصر
کانال های رسمی آیت الله اراکی:
سایت | آپارات | ایتا | سروش | روبیکا
هدایت شده از روح الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 ویژوالایزر روزه عید غدیر
🎙️ مرحوم علامه مصباح
🇮🇷تنظیم: ملت امام حسین- مددکاران مدرسه معصومیه
تولید محتوا با ما، نشر با شما.
#غدیری_ام
#فقط_حیدر_امیرالمومنین_است
#غدیر
#امیرالمومنین
تولیدات و انتشارات ویژه دهه ولایت و عید الله الاکبر روز غدیر ولایت مولا در طلبگی تا اجتهاد
🌷🌿🌷🌿🌷
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام
۱... یادداشت هر از گاهی: جمهوری اسلامی از شروع با ولایت فقیه حداقلی تا حرکت به سمت ولایت فقیه حداکثری
۲. یادداشت هر از گاهی: از تمدن سگی و خوکی و کاکتوسی غربی تا تمدن گل و بلبل و پروانه اسلامی
۳ نموداری محتوامحور و معنامحور متن کل قرآن کریم در قالب ایکسمایند و پی دی اف
۴. معرفی طرح ترجمه دوطرفه ی قرآن کریم
۵. نمودار ایکسمایند و پی دی اف مناجات خمس عشر
۶. نمودار ایکسمایند و پی دی اف صحیفه مبارکه سجادیه
۷. رساله درآمدی بر روش تفقه مفاتیحی و ضرورت آن
۸. رساله درآمدی بر فقه قرآن محور و ضرورت آن
۹. مقاله روش شناسی اهل بیت علیهم السلام در جمع بین آیات مختلف الظاهر
۱۰. مقاله روش شناسی اهل بیت علیهم السلام در جمع بین روایات مختلف الظاهر
۱۱. تقریر چندلایه ایکسمایندی باب تعادل و تراجیح رسائل
۱۲. رساله درآمدی بر اصول فقه ثقلین محور و ضرورت تدوین آن
🌿🌿🌿 یادداشت های هر از گاهی 🌿🌿🌿
از تمدن گل و بلبل و پروانه اسلامی تا تمدن سگ و خوک و کاکتوس و مار و عقربی غربی، نگاهی به تفاوت نمادسازی های طبیعیاتی در تمدن های الهی و شیطانی
بسم الله الرحمن الرحیم
بخواهیم یا نخواهیم در روایات شریفه حیوانات از حیث تاثیر و تاثر و از حیث هویتی در دو طیف متقابل معرفی شده اند. بله از حیث مخلوقیت همه مخلوق اویند ولی هر یک از مجرایی و با هدفی خلق شده است و لذا در آن ها نکات خاصی کارگذاری شده است.. داستان خلقت سگ در اولین جدال حضرت آدم و ابلیس را حتما بخوانید... داستان خلقت خوک در کشتی حضرت نوح را حتما بخوانید... صدها روایت درباره حیوانات و تعامل مثبت و منفی با آنها داریم.. غربی ها با تحریف تاریخ سعی می کنند تخیلات خود را برای انسان دارای مستند تاریخی نشان دهند و لذا در نامه ی حضرت امیر علیه السلام به فرزندشان ایشان حتی پیش از قرآن کریم به یادگیری تاریخ اشاره می فرمایند چون هر مظروفی در ظرفش معنا پیدا می کند و بسیار اتفاق می افتد یک مظروف در یک ظرف معنای خوبی بدهد و در ظرف دیگر معنای بدی بدهد. مثلا اگر یونجه را در توبره برای همسایه ببری نشان لطف و محبت است و اگر همان یونجه را در بشقاب ببری نشان توهین است. ظرف وقوع حوادث به حوادث معنا و جهت می دهد و لذا در روایات اینهمه به لزوم فهم شان نزول و فی ما نزل و فی من نزل و فی ای یوم نزل و فی ای موضع نزل و ... تاکید شده است و بدون قرائن تفسیر ممنوع اعلام شده است.
در روایات داریم در خانه حمامه و کبوتر داشته باشید در روایات دیگری آمده است که اصل کبوتر های حرم ها از کبوترهای حضرت اسماعیل علیه السلام است:
سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام يَقُولُ:
هَذِهِ الْحَمَامُ حَمَامُ الْحَرَمِ هِيَ مِنْ نَسْلِ حَمَامِ إِسْمَاعِيلَ بْنِ إِبْرَاهِيمَ علیه السلام الَّتِي كَانَتْ لَه
عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ وَهْبٍ قَالَ:
الْحَمَامُ مِنْ طُيُورِ الْأَنْبِيَاءِ علیهم السلام.
عَنْ حَفْصِ بْنِ الْبَخْتَرِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ:
إِنَّ أَصْلَ حَمَامِ الْحَرَمِ بَقِيَّةُ حَمَامٍ كَانَ لِإِسْمَاعِيلَ بْنِ إِبْرَاهِيمَ علیه السلام اتَّخَذَهَا كَانَ يَأْنَسُ بِهَا فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع يُسْتَحَبُّ أَنْ تَتَّخِذَ طَيْراً مَقْصُوصاً تَأْنَسُ بِهِ مَخَافَةَ الْهَوَامِّ.
عَنْ عَبْدِ الْأَعْلَى مَوْلَى آلِ سَامٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ:
إِنَّ أَوَّلَ حَمَامٍ كَانَ بِمَكَّةَ حَمَامٌ لِإِسْمَاعِيلَ علیه السلام.
عَنْ أَبِي خَدِيجَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ:
لَيْسَ مِنْ بَيْتٍ فِيهِ حَمَامٌ إِلَّا لَمْ يُصِبْ أَهْلَ ذَلِكَ الْبَيْتِ آفَةٌ مِنَ الْجِنِّ إِنَّ سُفَهَاءَ الْجِنِّ يَعْبَثُونَ فِي الْبَيْتِ فَيَعْبَثُونَ بِالْحَمَامِ وَ يَتْرُكُونَ الْإِنْسَان
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ:
شَكَا رَجُلٌ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه وآاله و سلم الْوَحْشَةَ فَأَمَرَهُ أَنْ يَتَّخِذَ فِي بَيْتِهِ زَوْجَ حَمَامٍ.
عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ صَنْدَلٍ عَنْ زَيْدٍ الشَّحَّامِ قَالَ:
ذُكِرَتِ الْحَمَامُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فَقَالَ اتَّخِذُوهَا فِي مَنَازِلِكُمْ فَإِنَّهَا مَحْبُوبَةٌ لَحِقَتْهَا دَعْوَةُ نُوحٍ علیه السلام وَ هِيَ آنَسُ شَيْءٍ فِي الْبُيُوتِ.
در روایات داریم در خانه گوسفند داشته باشید و در آغل گوسفندان نماز بخوانید :
عن امیرالمومنین علی علیه السلام:
أَفْضَلُ مَا يَتَّخِذُهُ الرَّجُلُ فِي مَنْزِلِهِ لِعِيَالِهِ الشَّاةُ فَمَنْ كَانَتْ فِي مَنْزِلِهِ شَاةٌ قَدَّسَتْ عَلَيْهِ الْمَلَائِكَةُ فِي كُلِّ يَوْمٍ مَرَّةً وَ مَنْ كَانَتْ عِنْدَهُ شَاتَانِ قَدَّسَتْ عَلَيْهِ الْمَلَائِكَةُ مَرَّتَيْنِ فِي كُلِّ يَوْمٍ وَ كَذَلِكَ فِي الثَّلَاثِ تَقُولُ بُورِكَ فِيكُم
عنهم علیهم السلام:
نَهَوْا صلی الله علیهم عَنِ الصَّلَاةِ فِي الْمَقْبَرَةِ وَ بَيْتِ الْحُشِّ وَ بَيْتِ الْحَمَّامِ. وَ رَخَّصُوا ص فِي الصَّلَاةِ فِي مَرَابِضِ الْغَنَمِ وَ قَالُوا فِي أَعْطَانِ الْإِبِلِ لَا يُصَلَّى فِيهَا إِلَّا مِنْ ضَرُورَةٍ فَإِنَّهَا تُكْنَسُ وَ تُرَشُّ وَ يُصَلَّى فِيهَا
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم:
نَظِّفُوا مَرَابِضَ الْغَنَمِ وَ امْسَحُوا رُغَامَهُنَّ فَإِنَّهُنَّ مِنْ دَوَابِّ الْجَنَّةِ.
روایت است در آغل گوسفندان نماز بخوانید ولی در آغل شتر نماز نخوانید... حتما فرقی هست...
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ:
سَأَلْتُهُ عَنِ الصَّلَاةِ فِي مَرَابِضِ الْغَنَمِ فَقَالَ صَلِّ فِيهَا وَ لَا تُصَلِّ فِي أَعْطَانِ الْإِبِل
در روایات است که با گل و سبزه تعامل داشته باشید و نگاه به خضره باعث نشاط و روحیه و امید می شود. نگاه به آب همین طور. در روایت است گاهی حضرات صرفا برای قرار گرفتن در یک فضای گل و بلبل به خانه ی برخی اقوامشان تشریف می بردند.
در روایت است گل بی خار باشید نه خار بی گل مثل کاکتوس (البته کاکتوس گل هم می کند ولی ظهورش در خار بودن است):
قالَ أبو جعفرٍ عليه السلام:
كُنْ خَيراً لا شَرَّ مَعهُ، كُنْ وَرَقاً لا شَوكَ مَعهُ.
قال أمير المؤمنين عليّ عليه السلام:
عهدت الناس ورقا لا شوك فيه، و هم اليوم شوك لا ورق فيه.
عنهم علیهم السلام:
كونوا من السابقين بالخيرات و كونوا ورقا لا شوك فيه فان من كان قبلكم كانوا ورقا لا شوك فيه و قد خفت ان تكونوا شوكا لا ورق فيه
عن النبی صلی الله علیه و آله و سلّم:
اعْلَمُوا رَحِمَكُمُ اللَّهُ أَنَّ مَثَلَكُمْ فِي هَذَا الْيَوْمِ كَمَثَلِ وَرَقٍ لَا شَوْكَ فِيهِ إِلَى أَرْبَعِينَ وَ مِائَةِ سَنَةٍ ثُمَّ يَأْتِي مِنْ بَعْدِ ذَلِكَ شَوْكٌ وَ وَرَقٌ إِلَى مِائَتَيْ سَنَةٍ ثُمَّ يَأْتِي مِنْ بَعْدِ ذَلِكَ شَوْكٌ لَا وَرَقَ فِيهِ حَتَّى لَا يُرَى فِيهِ إِلَّا سُلْطَانٌ جَائِرٌ أَوْ غَنِيٌّ بَخِيلٌ أَوْ عَالِمٌ رَاغِبٌ فِي الْمَالِ أَوْ فَقِيرٌ كَذَّابٌ أَوْ شَيْخٌ فَاجِرٌ أَوْ صَبِيٌّ وَقِحٌ أَوِ امْرَأَةٌ رَعْنَاءُ ثُمَّ بَكَى رَسُولُ اللَّهِ ص
دشمن الکی و بی برنامه اینقدر دنبال ترویج کاکتوس نیست...
تمثیل به گل در روایات زیاد دیده می شود:
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص الْوَلَدُ رَيْحَانَةٌ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ رَيْحَانَتَايَ من الدنیا
عن امیرالمومنین علیه السلام :
المراة ریحانه
فرق است بین کسی که عقرب خالکوبی می کند با کسی که گل و بلبل خالکوبی می کند
فرق است بین کسی که نشان سینه گل و بلبل به سینه می زند با کسی که نشان سگ و مار و عقرب و کاکتوس به سینه می زند
فرق است بین لباس های با تصویر درندگان و سبع و مفترسین با لباس های با تصویر گل و بلبل و پروانه
بخواهیم یا نخواهیم احساس و خلق و خویی که این مفاهیم و گیاهان و حیوانات در انسان ایجاد می کنند با هم متفاوت است و دشمن دنبال تقویت شهوت خوکی و غضب سگی در انسان است و از تاثیر لطافت کبوتری و مهر و محبتی و انس و رحمتی که برخی حیوانات به انسان ارائه می کنند جلوگیری می کند...
چند وقت پیش یک فروشگاه اسباب بازی دیدم همه عروسکهایش عروسک خوک بود. این که دشمن تصویر خوک روی جلد دستمال کاغذی چاپ می کند و حتی به عروسک های فروشگاه های ما هم نظر دارد و ما بی توجهیم این آسیب است. غفلت چیزی جز خسارت به بار نمی آورد. این که برنامه کودک سگ های نگهبان این همه به یکباره ترویج می شود تصادفی نیست. این همه واردات سگ تصادفی نیست. اگر در کودکی سگ را در ذهن بچه زیبانمایی کردی و به این وسیله انس سازی شد در بزرگی این انسان مثل سگ پاچه گیر می شود.
عن أَبَی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام يَقُولُ:
أَلَا إِنَّ شِيعَتَنَا قَدْ أَعَاذَهُمُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ سِتٍّ مِنْ أَنْ يَطْمَعُوا طَمَعَ الْغُرَابِ أَوْ يَهِرُّوا هَرِيرَ الْكِلَاب
قال أمير المؤمنين عليه السّلام لشيعته:
كونوا في الناس كالنحل في الطير، ليس شيء من الطير إلّا و هو يستضعفها، و لو يعلم ما في أجوافها لم يفعل بها كما يفعل. خالطوا الناس بأبدانكم و زايلوهم بقلوبكم و أعمالكم، فإنّ لكلّ امرئ ما اكتسب، و هو يوم القيامة مع من أحب
عن المعصوم علیه السلام:
كونوا من السابقين بالخيرات و كونوا ورقا لا شوك فيه فان من كان قبلكم كانوا ورقا لا شوك فيه و قد خفت ان تكونوا شوكا لا ورق فيه و كونوا دعاة الى ربكم و ادخلوا الناس فى الاسلام و لا تخرجوهم منه و كذلك من كان قبلكم يدخلون الناس فى الاسلام و لا يخرجونهم منه.
عن يزيد بن عبد الملك عن أبي عبد الله علیه السلام قال:
إنه لن يغضب لله شيء كغضب الطلح و السدر، أن الطلح كانت كالأترج، و السدر كالبطيخ، فلما قالت اليهود: يد الله مغلولة- نقصا حملهما فصغر فصار له عجم، و اشتد العجم، فلما أن قالت النصارى المسيح ابن الله- إذ عرتا فخرج لهما هذا الشوك و نقصتا حملهما، و صار الشوك إلى هذا الحمل، و ذهب حمل الطلح، فلا يحمل حتى يقوم قائمنا [أن تقوم الساعة] ثم قال: من سقى طلحة أو سدرة- فكأنما سقى مؤمنا من ظمآن.
الطلح: شجر حجازية و منابتها بطون الأودية و لها شوك كثير و يقال لها أم غيلان أيضاً تأكل الإبل منها أكلا كثيراً. و قيل: كل شجر عظيم كثير الشوك.
برای مطالب بیشتر به رساله ضرورت احیای طبیعیات در حوزه های علمیه که در سایت طلبگی تا اجتهاد منتشر شده است مراجعه فرمایید..
@talabegitaejtehad
دانلود فایل ایکسمایند و pdf نموداری محتوا محور و معناگرای کل قرآن کریم برای حفظ و تدبر
بسم الله الرحمن الرحیم
قرآن رحمت خدا است و آنان که قرآن می سوزانند رحمت خدای متعال را به آتش می کشند. اینها بقایای همان هایی هستند که دیروز بیت رحمت الهی را به آتش کشیدند.
خدای متعال فرمود:
فَضُرِبَ بَیْنَهُمْ بِسُورٍ لَهُ بابٌ باطِنُهُ فیهِ الرَّحْمَةُ وَ ظاهِرُهُ مِنْ قِبَلِهِ الْعَذاب (حدید 13)
این آتش ها فردا عذاب آنها خواهد شد و خود آن را افروختند.
قرآن حکمت است و برهان و با برهان نمی توان با آتش مواجه شد. برهان در اذهان نفوذ خواهد کرد و این آتش زدن ها صرفا توجهات را به کتاب حکمت الهی جلب خواهد کرد کما اینکه آتش زدن حضرت ابراهیم علیها السلام نیز جز جلب توجه به ایشان و اثبات حقانیت ایشان با گلستان شدن آتش صرفه ی دیگری برای دشمنان حق و حقیقت نداشت.
قرآن کریم مکرر ما را به تدبر و تفکر در خود فرا می خواند. در صدر اسلام قرآن نقطه گذاری و حرکت گذاری نشده بود. این به دلیل آن نبود که در خط عربی خللی بود یا کتابت بدوی و عصر حجری بود زیرا قرآن های باقیمانده از آن عصر در زیباترین خط و نوشتار و خوش نویسی هستند و در روایات متعدد درباره کیفیت کتابت حروف نکاتی از جانب نبی مکرم صلوات الله علیه و آله اعلام شده بود. مثلا درباره کشیدن سین بسم الله روایت داریم.
یکی از بهترین راه های مواجهه تفکر محور و تدبر محور با قرآن کریم دیدن آیات در قالب نمودار محتوا محور است. این خود باعث می شود ذهن ما با ساختار محتوایی متن درگیر شود و مجبور شویم روی متن و ...
http://tt-ej.ir/post/783
@talabegitaejtehad
سیر تکامل ترجمه های واژه محور فارسی به همراه ایده ی جدید ترجمه ی دو طرفه برای ارائه همزمان ترجمه واژه به واژه و جمله به جمله
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت آقا نسبت به ترجمه ی قرآن کریم تاکید ویژه ای دارند و مکررا فرموده اند که ترجمه خوانی باید رواج پیدا کند و ایشان فهم معنای تک تک کلمات را مقدمه تدبر در قرآن کریم می دانند که خب تدبر هم فرمان الهی است و در خبر است که: لا خیر فی قراءة لیس فیها تدبر....
اخیرا در فضای ترجمه ی واژه به واژه کارهای خوبی انجام شده است که در این مطلب مروری بر نمونه های انجام شده با ارجاع به تفصیل مطلب درباره آنها به همراه یک نمونه کار انجام شده از ایده ی جدید ترجمه دوطرفه ی قرآن کریم تقدیم می گردد:
http://tt-ej.ir/post/784
@talabegitaejtehad
دانلود نمودار ایکس مایندی و pdf مناجات های خمس عشر امام سجاد علیه السلام
بسم الله الرحمن الرحیم ...
یکی از والاترین گنجینه های معرفتی اهل بیت علیهم السلام ادعیه ی شریفی است که از این بزرگواران باقی مانده است. ایشان در این ادعیه در بالاترین سطح معرفتی و راقی ترین فهم و مقام مخاطبه با خدای متعال تکلم فرموده اند و معارف نابی وجود دارد که منحصرا در ادعیه ایشان دیده می شود و لذا علمای اعلام عنایت ویژه ای به ادعیه داشتند. بسیاری از این بزرگواران به خاطر اوج معرفتی و بلاغی ادعیه مطالب آن را فراتر از حد بشری می دانستند و برای تایید صدور این ادعیه نیازی به بررسی سند آنها نمی دیدند. به تعبیر برخی بزرگان ادعیه ی ایشان قرآن صاعد است. جدای از غنای علمی این ادعیه، انسان سازی و تصفیه و تزکیه و تطهیر نفسی و انفسی که در اثر خوانش با توجه و تضرع این ادعیه حاصل می شود خود اعجاز دیگری است که حیف است انسان در عمرش از آن محروم باشد.
برای فهم بهتر این ادعیه و خوانش راحت تر آنها می توان از نسخه نموداری آنها که اخیرا تهیه شده است استفاده کرد. هم توجه علمی به معانی دعا به انسان می دهد و هم خوانش فراز به فراز و معنامحور و راحت ادعیه با این نمودارها حاصل می شود.
http://tt-ej.ir/post/785
@talabegitaejtehad
دانلود نمودار ایکس مایندی و PDF رساله شرائع الدین امام صادق علیه السلام یک دوره مختصر احکام اسلام...
بسم الله الرحمن الرحیم ... الحمدلله ائمه ی اطهار علیهم السلام در چند رساله ی فشرده به صورت مختصر و مفید امهات و مهمترین قوانین احکام اسلام را بیان فرموده اند. پیش تر نموداری رساله محض الاسلام از امام رضا علیه السلام از چنین رساله هایی تقدیم گردید. متاسفانه این رساله ی شریف امام صادق علیه السلام همانند رساله محض الاسلام امام رضا علیه السلام در جایگاه حقیقی و متناسب با شان خود در بین کتب تعلیمی شیعه قرار نگرفته است. حقیقتا برای شروع یادگیری احکام این رساله و رساله محض الاسلام بهترین رساله ها هستند. البته ممکن است در چند عبارت و جمله برای جلوگیری از برداشت ناصواب نیاز به پاورقی از روایات دیگر وجود داشته باشد ولی اصلا عقلانی نیست که به خاطر چنین نکاتی خود را و جامعه علمی و نوآموزان احکام را از این دو رساله شریف محروم کنیم… الحمدلله اخیرا به همت برخی بزرگان بسیاری از احادیث که به تعبیر حضرت علامه جوادی آملی حفظه الله سالها خاک می خوردند در حال احیاء هستند. شکر خدا حضرت آیت الله تحریری حفظه الله شرح حدیث اربعمائه حضرت امیر را شروع فرموده اند که چاپ هم شده است.. حیف است طلاب از این احادیث محروم شوند...
http://tt-ej.ir/post/786
@TALABEGITAEJTEHAD
دانلود نسخه ایکس مایندی نمودار ساختاریابی شده همه ۵۸ دعای صحیفه مبارکه سجادیه...
بسم الله الرحمن الرحیم... دعاهای صحیفه سجادیه از بالاترین متون معارفی اسلام هستند. به تعبیر بزرگان این ادعیه قرآن صاعد هستند و از لسان مبارک قرآن های ناطق صادر شده اند آن هم در مقام مخاطبه با خدای متعال و در اوج ظهور علمی ائمه علیهم السلام. باید روی این رساله ها کار علمی صورت گیرد. برای تدبر و شرح نویسی و خوانش با دقت این ادعیه نمودار ایکس مایندی آنها کمک خوبی است. در ادامه نسخه ایکس مایند نمودار صحیفه مبارکه سجادیه شامل همه ۵۸ دعای آن مرتب شده به ترتیب تعداد کلمات دعا تقدیم می گردد:
http://tt-ej.ir/post/791
@talabegitaejtehad
هدایت شده از سازمان تبلیغات اسلامی
16.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹
#گزارش
🔸 نمایشگاه «مسجد جامعه پرداز»
🔹شنیدن و تماشای داستان تولد تمدنهای بشری همیشه جذاب بوده. بهخصوص که در دل یک نمایشگاه قرار بگیرد و پر از طرحها و ویدئوهای جذاب و دیدنی و اطلاعات شنیدهنشده باشد.
🔹یکی از اتفاقاتی که چند ماهی هست میهمان مسجد مقدس جمکران شده، نمایشگاه «مسجد جامعه پرداز» است، نمایشگاهی که روایتی از آغاز تمدنهای بشری است تا امروز.
🔹رویدادی که تلاش میکند به مخاطب بگوید مسجد میتواند چه تاثیرگذاری جدیای در مناسبات فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی محله داشته باشد.
🔹شما می توانید همه روزه از این نمایشگاه واقع در طبقه دوم شبستان بقیع مسجد جمکران بازدید کنید.
#سازمان_تبلیغات_اسلامی
#بنیاد_هدایت
💠@sazmantablighaat