شعری برای عیادت از شهید مدرس...
علامه شعرانی رحمه الله در مدرسه سپه سالار معاون شهید مدرس رحمه الله بودند و به دستور ایشان ریاضیات تدریس می فرمودند. پس از نجات یافتن شهید مدرس از ترور شدن توسط عوامل رضاخان شعری چنین سرودند: مدرّس ای شرف فخر مُلک فُرس به تو *** از این قضیه که رخ داده است بر تو مرنج/ خطر برای خطیر است و گفته اند مَثَل *** که رنج تا نبری حاصلت نیاید گنج/ هلال تا که ضعیف است مُنخَسِف نشود *** پیاده مات نگردد به عرصه شطرنج (به نقل از کتاب زندگی نامه علامه شعرانی رحمه الله نشر مفاخر ملی )
@talabegitaejtehad
از بقیه استفاده نکنید...
مرحوم استاد شعرانى در تمام دورۀ طلبگى، چه در تهران و چه در نجف، هيچگاه از شهريه استفاده نكردند و حتى بعد از آنكه از مرحوم آقا سيدابوالحسن اصفهانى (ره) اجازۀ اجتهاد تحصيل نموده و در تهران امامت مسجد ملّاابوالحسن را پس از رحلت پدرشان بهعهده گرفتند، با آنكه جوانى 24 ساله بودند، از قبول وجوهات همواره خوددارى مىكردند. ايشان در اينگونه موارد آنقدر مقيّد بودند كه در زمانى كه عضويت «شوراىعالى اوقاف» را برعهده داشتند، حتى از تصرف يك كتاب از كتابخانۀ اوقاف براى مطالعه خوددارى مىفرمودند. اين قيد و بند تا جايى بود كه از قبول مسؤوليت اموال موقوفىِ مرحوم ميرزا ابراهيمخان نواب (پدر مادرشان) خوددارى مىكردند. در زمان كودكى كه 7 يا 8 سال بيشتر نداشتم، بهخاطر دارم كه پيش از ظهرِ يك روزِ تابستانى، آقايى با مراجعه به منزل ايشان تعداد هشت عدد هندوانه آورده، داخل حوض آب انداخت و رفت. تابستان بود و ما بچهها كه گُرگم به هواى مفصّلى راه انداخته بوديم، از خانم ايشان طلب هندوانه كرديم؛ به هرحال هندوانه مفصّلى خورديم. ظهر، آقا به منزل آمدند و از خانمشان در مورد هندوانه پرسيدند و وقتى متوجه شدند كه حتى خانمشان آورندۀ هندوانهها را نشناخته، خيلى ناراحت شدند و فرمودند از بقيّه هندوانهها استفاده نكنيد تا صاحبش را پيدا كنيم و آنها را برگردانيم، كه همينطور هم شد. حتى دستور دادند هندوانۀ بزرگترى از آن كه مورد استفاده قرار گرفته بود، خريدارى كردند و به صاحبش دادند. (نقل از کتاب علامه میرزا ابوالحسن شعرانی نشر انجمن مفاخر ملی ص 180 و 181)
@talabegitaejtehad
اگر همه مثل میرزا بودند ...
بنده اعتقادم اين است در همين صد سال و دويست سال پيش هم، اگر بعضى از علماى ما به اين نكات توجه داشتند، وضع بهتر از اين مى شد. من بين دو نفر از علماى معاصر هم در زمان فتحعلى شاه، مقايسه اى كردم. يكى از اين دو بزرگوار (مرحوم کاشف الغطاء)، يك عالم قوى و فقيه نام آور بزرگى است كه از لحاظ علمى و تقوايى، هيچكس درباره ى او حرفى ندارد. اين بزرگوار در اول كتاب خودش، با تعريف فتحعلى شاه شروع مى كند. در اواسط كتاب هم به مناسبتهاى مختلف، اسم فتحعلى شاه را مى آورد. يكجا هم در كتاب جهاد، به فتحعلى شاه وكالت مى دهد. مثل اينكه ما مى گوييم: آقا در فلان شهر، از طرف ما نماينده هستند كه وجوهات را بگيرند و چه بكنند و چه نكنند، ايشان در كتاب فقهى شان، فتحعلى شاه را نماينده خود معرفى مىكند؛ كه چون اين سلطان شريف كذا و كذاست و با روسها مى جنگد، من ايشان را از طرف خودم وكيل كردم و بر همه ى مردم واجب است كه از او اطاعت كنند! من و شما كه امروز به تاريخ نگاه مى كنيم، مى فهميم فتحعلى شاه چه موجود پليد و انسان نجسى بوده است. آن زندگى شخصى اش، آن شهوترانى هايش، آن قساوت قلبش، آن بى عرضگى اش، آن از دست دادن هفده شهر قفقاز در زمان خودش، آن عهدنامهى ننگين تركمانچاى در زمان او ... اين، آقاى فتحعلى شاه است! همانطور كه عرض كردم، در علم و تقواى اين عالم بزرگ، احدى حرف ندارد. بزرگان ما، در مقابل اسم او خاضعند، و كتاب او از معروفترين كتب فقهى صد و پنجاه، دويست سال اخير است. اما ايشان اوضاع و احوال را نمى دانسته است؛ يعنى به حقيقت حال توجه نداشته است.
ادامه از مطلب قبل:
؛ يعنى به حقيقت حال توجه نداشته است. «العالم بزمانه لاتهجم عليه اللوابس» نبوده است. ايشان عالم به زمان نبوده است. آن وقت، همزمان با همين عالم، يك ملاى ديگر داريم كه او محقق قمى است؛ ميرزاى قمى، صاحب «قوانين» و صاحب «جامع الشتات». در كتاب جهاد جامع الشتات، سؤالهايى از او مىشود، كه اگر كسى نگاه كند مى فهمد كه اين سؤالها را از دربار فتحعلى شاه از او پرسيده اند. مثلًا: «آقا! اجازه مىفرماييد كسى از طرف شما نايب جنگ باشد- چون شما نايب امام زمان هستيد- و اين جنگ را اداره كند؟» و از اين قبيل سؤالها، مكرر در مكرر. اين مرد هوشيار زمانشناس و آگاه به تمام اوضاع و احوال، مگر يك ذره و يك لحظه فريب مىخورد؟ جوابهاى رندانه ى او، به نظر من، از نشانه هاى هوشيارى يك عالم دين و يك فقيه بزرگوار است. تهيه كننده ى اين سؤال، پيداست كه اهل علم است. يعنى دولتيهاى بى سواد اطراف فتحعلى شاه، عقلشان نمى رسد كه از اين حيله استفاده كنند و بخواهند براى فتحعلى شاه از ميرزاى قمى وكالت بگيرند! مىگويد: «خوب؛ حالا يكى طلب شما باشد.» اين شوخى هم قرض شما باشد. بعد بنا مىكند جواب دادن. و از زير بار اينكه به او وكالت بدهد، خارج مىشود و حكم شرعى را بيان مىكند. داستان علاقه ى فتحعلى شاه به اينكه پسر ميرزاى قمى، دامادش بشود هم معروف است ... من مى گويم اگر همه ى علماى ما، در زمانهاى خودشان مثل ميرزاى قمى بودند- لااقل در اين دويست سال اخير- شايد امروز وضع ما بهتر بود. (بيانات حضرت امام خامنه ای حفظه الله در جمع علما و روحانيان استان چهارمحال و بختيارى، در شهركرد 15/ 7/ 71)
@talabegitaejtehad
محبتم به تو کم گردد...
شاگرد استاد الکل آقا وحید بهبهانی رحمه الله و هم مباحثه سید بحرالعلوم رحمه الله بود. سید محمد باقر شفتی معروف بانی مسجد سید اصفهان شاگرد ایشان است. حضرت آیت الله بهاء الدینی رحمه الله می فرمودند: بعد ازحضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)، ما در قم فردی را به عظمت میرزای قمی(رحمه الله) صاحب قوانین الاصول نداریم، حضرت آیتالله اراکی شیخ الفقهاء میفرماید: هرگز نشد که من مشکلی داشته باشم و یک سوره قرآن برای میرزای قمی بخوانم و مشکل من حل نشود. محمد مهدی اشتهاری می نویسد: روزی فتحعلی شاه قاجار به قم آمد و وارد بر میرزای قمی شد. وی ارادت زیادی به آن مرجع بزرگ داشت و هر وقت به قم می آمد، به زیارتش می رفت، میرزا نیز ناگزیر می شد گاهی با او هم صحبت شود. البته همواره او را نصیحت می کرد. روزی به ریش بسیار بلند فتحعلی شاه دست کشید و فرمود: «ای پادشاه کاری نکنی که این ریش فردای قیامت به آتش جهنم بسوزد». آن روز با هم در اطاقی نشسته بودند، فتحعلی شاه دید، جوانی بسیار با ادب و با جمال، چای و... می آورد و از آن ها پذیرایی می کند. از میرزا پرسید، این جوان چه نسبتی با شما دارد؟ میرزا گفت: «پسر من است». فتحعلی شاه که شیفته جمال و کمال جوان شده بود، به میرزا گفت: «دختری دارم، دوست دارم که همسر پسر شما شود!». میرزا فرمود: ارتباط من با شما درست نیست. از این تقاضا بگذر. فتحعلی شاه اصرار کرد و گفت: باید حتماً این کار، عملی شود. میرزا ناچار فرمود: پس یک شب به ما مهلت بده تا فکر کنیم. فتحعلی شاه یک شب مهلت داد. نیمه های آن شب، میرزا برای نماز شب برخاست...
ادامه از مطلب قبل:
...در آغاز نماز عرض کرد: «خدایا؛ من می دانم که این وصلت باعث می شود که محبت من به تو کم گردد. اگر این وصلت ضرر دارد، مرگ فرزندم را برسان». مشغول رکعت دوم نماز شب بود که همسرش آمد و گفت: پسرت دل درد گرفته است. در رکعت چهارم بود که همسرش آمد و گفت: حال پسرت خیلی خراب است، سرانجام در قنوت رکعت یازدهم (نماز وتر) به او خبر دادند که پسرت از دنیا رفت. میرزای قمی پس از نماز به سجده افتاد و شکر خدا را بجا آورد که از این بن بست، خلاص شده و نجات یافته است و در نتیجه مشکل وصلت و ارتباط با شاه به میان نیامد. جالبتر این که: میرزای قمی نامه ای به شاه نگاشت و در ضمن آن نوشت: «من مختصر محبت و ارتباطی هم که با تو داشتم آن را هم بریدم، من از تو متنفرم، و پنج شنبه از دنیا خواهم رفت». نامه را مهر کرد و برای شاه فرستاد. از قضا نامه زودتر از پنج شنبه بدست فتحعلی شاه رسید، فوراً دستور داد کالسکه او را آوردند، سوار بر آن شد تا از تهران زودتر خود را به قم برساند، بلکه با میرزا دیدار کند، به علی آباد قم که رسید، خبر رحلت میرزای قمی را شنید، دستور داد جنازه را دفن نکنند تا به قم برسد. خود را کنار جنازه میرزای قمی در قم رساند و گریه و زاری کرد و گفت: «ای میرزا تو مرا رد کردی، ولی من تو را دوست دارم». (نقل از کتاب داستان ها و پندها محمد مهدی اشتهاری ج 3)
@talabegitaejtehad
57.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ زیبای فتح خیبر ...
لشکر نزدیک است...
ای سفیانی مالک اشتر نزدیک است...
ای عمرو بن عبدود حیدر نزدیک است...
ای اسرائیل فتح خیبر نزدیک است...
کار جدید حاج ابوذر روحی عزیز ....
با کیفیت اچ دی ....
@talabegitaejtehad
42.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به آخر قصه رسیدن...
بزن به دل میدون...
بگو الله اکبر....
سپاه ابابیلیم...
با غرش یا حیدر...
سرود زیبای بر و بچه های گروه سرود طاهای لارستان..
با کیفت اچ دی
@talabegitaejtehad
دانلود مجموعه پوستر از آیت الله میرزا ابوالقاسم قمی رحمه الله صاحب قوانین
بسم الله الرحمن الرحیم... میرزا اصالتا گیلانی ولی متولد لرستان بود. پدر انقلابی اش بعد از درگیری با والی ظالم گیلان، به لرستان تبعید شده بود. شیخ عباس قمی رحمه الله در عالم رویا ایشان را دیده بود که فرموده اند شفاعت اهل قم با من است. چشم های بسیار زیبایی داشتند تا آنجا که نقل شده است چشمهای ایشان شبیه چشمهای آهو بود. این عالم عظیم الشان به تعبیر حضرت آیت الله بهجت رحمه الله علمیتشان از کتاب جامع الشتات معلوم می شود . بازگشت میرزا به ایران به تعبیری یک بازگشت مجاهدانه بود. در پی کشته شدن نادرشاه که با نفوذ یهود و انگلیس بعد از حکومت شیعی و عالم دوست صفویه روی کار آمده و روحانیون را از ایران تار کرده بود شاید اولین بازگشت یک عالم جلیل القدر بازگشت میرزای قمی به ایران بود. در زمان زندیه و سپس قاجار این میرزا و عظمتش بود که قاجارها را مجبور کرد به تشیع پایبند باشند. وقتی فتحعلی شاه از او برای مسجد شاه تهران امام جماعت درخواست کرد میرزای قمی سید شفتی را که از شاگردانش بود به فتحعلی شاه معرفی کرد. سید شفتی بعدها در اصفهان عظمتی نشان داد که به حکومت غیر رسمی علما در اصفهان معروف شد و شانه به شانه ی حکومت فتحعلی شاه در تهران و در رقابت با آن بود. از دیگر شاگردان میرزای قمی می توان به سید عبدالله شبر صاحب تفسیر، سید جواد عاملی صاحب مفتاح الکرامه و سید محسن اعرجی رحمهم الله اشاره کرد. خود میرزا نزد ...
مجموعه پوسترهای میرزای قمی رحمه الله را در نشانی زیر دانلود بفرمایید:
https://tt-ej.ir/post/857
@talabegitaejtehad
هدایت شده از استاد عشایری منفرد
بسم الله
صفت «انزع بطین» از اوصاف امیرالمؤمنین، صفت مدح یا صفت ذم؟
در زیارت مخصوص امیرالمؤمنین علیه السلام، کلمه «السلام علی الانزع البطین» به کار رفته است. دکتر عبدالکریم سروش برای تضعیف متن زیارتنامه، گفته بود: «انزع بطین، یعنی کچل شکم گنده و این لقب رو مخالفان علی به او نسبت می دادند.»
🔸چنین شبههای را با دو رویکرد میتوان پاسخ داد :یک رویکرد با تعبد به روایاتی که دو وصف «انزع» و «بطین» را معنا کردهاند و یک رویکرد دیگر بدون تعبد به روایات و صرفا با توجه به معنای لغوی این دو کلمه .
استاد عشایری در مقاله «تحلیل معنایی صفت «انزع بطین» در منابع فریقین» سعی کردهاند این دو وصف امیرالمؤمنین علیه السلام را با هر دو رویکرد بررسی کنند. در چکیده مقاله آمده است:
✍️یکی از بایستههای پژوهش، شرح و تفسیر صفات و فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام است. «انزع بطین» یکی از صفات حضرت علی علیه السلام است که در متون تاریخی، روایی و زیارات مأثوره بهکار رفته است. اخیرا برخی محققان این دو کلمه را به معنای صفت مذمت و نکوهش دانسته و از همین روی این فرضیه را مطرح کردهاند که این دو صفت توسط دشمنان امیرالمؤمنین جعل و به ایشان نسبت داده شده است. چنین رویکردی این مسأله را ایجاد میکند که این دو صفت در ادب و فرهنگ عربی به چه معنایی است؟ مقالۀ پیش رو با بررسی این دو واژه در زبان و فرهنگ عربی و منابع فریقین بهمعنای واقعی آن پرداخته و اثبات کرده است که «انزع» و «بطین» معنای مدح دارند و از صفات اصیل امیرالمؤمنین علیه السلام هستند.
علاقمندان میتوانند این مقاله را در اینجا بخوانند:
https://ashaiery.andishvaran.ir/fa/UserShowArticle.html?ItemId=51250
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
بسم الله الرحمن الرحیم
یه زمانی برای ورود به خونه ها یا الله می گفتیم الان بعضا لازم میشه برای عبور از کوچه و خیابون هم یاالله بگیم.. مهم اینه که یا الله رو بگیم و خدا نکنه از یک یاالله گفتن برای خدا هم کم بذاریم.. دیر یا زود همون طور که بعد از انقلاب با این یاالله ها کم حجابی زمان پهلوی بساطش جمع شد این کم حجابی جدید هم جمع خواهد شد ... اسم خدا حلال همه مشکلاته خصوصا اسم جامع الله...
@talabegitaejtehad
🚩 بسم الله الرحمن الرحیم 🚩
🍃 علامه طهرانی 🍃
🔦 فرزند ایشان: همانطور که [علامه طهرانی] در جُنگ خود مرقوم فرمودهاند (1)، نظر شریفشان بر آن بود که به کار بردن الفاظی چون «دکتر» درباره فضلای حوزه جایز نیست، چون علوم اسلامی آنقدر عظمت دارد که داشتن مدرک دکترا در پزشکی یا دیگر رشتهها هیچ شرافتی محسوب نمیشود
🔦 و افزودن این لفظ به آغاز نام فضلای حوزه، موهم آنست که گویا داشتن این مدرک فضیلتی محسوب میشود. گذشته از آنکه علوم حوزه آنقدر از نظر محتوا و قوّت علمی غنی است که یک طلبه فاضل در حوزه به مراتب از نظر علمی از یک نفر دکتر دانشگاهی قویتر است.
(1) علامه طهرانی: به اشخاص معمّم که در دانشگاه تحصیل کردهاند، دکتر گفتن جائز نیست؛ زیرا این لقب از القاب مکتب اروپائیهاست و برای شخص معمم نه آنکه افتخار نیست، بلکه موجب تعظیم مکتب کفر و تحقیر شرع است. غنای علمی مکتب شرع بقدری است که برای خارجیان جای تجلیلی باقی نمیگذارد.
#هویت_مستقل
📚 نور مجرد – جلد سوم
@talabegitaejtehad
🚩 بسم الله الرحمن الرحیم 🚩
🎖 گاهی وقتها سیلی خوب است! 🎖
🍃 استاد قرائتی 🍃
🎖 دو نفر از رفقای روحانی میگفتند: در ماشین نشستیم، این شوفر تاکسی ما را سوار کرد. ما برای اینکه یک خودی نشان بدهیم، به همدیگر گفتیم که شوفر تاکسی بفهمد. میگفت: من سال چند که اعضای هیأت علمی دانشگاه شدم، او میگفت: سال چند که من دکترا گرفتم. شوفر ترمز کرد و گفت: ببخشید… شما دو نفر دکتر هستید. گفت: من سالها دکتر هستم. گفت: پیاده شوید. بقیه راه را با تاکسی تلفنی بروید. من فکر کردم شما روضهخوان امام صادق [علیه السلام] هستید؛ شما را سوار کردم.
🎖 میگفت: چنان ضایع شدیم. چنان سیلی امام صادق [علیه الاسلام] به ما زد… . افتخار کن که خادم قرآن هستی. افتخار کن حدیث بلد هستی. حالا دکترا هم بد نیست. ولی نه اینکه اینقدر خودت را ببازی، که به شوفر تاکسی هم بخواهی دکترای خودت را تحمیل کنی. میگفت: خیلی ضایع شدیم. ادب شدیم! گاهی وقتها سیلیها خوب است آدم میخورد. عزت دست خداست. ما داریم آدمی را که همه امکانات را دارد ولی زندگیاش نکبت است. آدمهایی داریم که امکانات ندارند، ولی زندگیشان شیرین است.
#هویت_مستقل
🌐 Gharaati.ir
هدایت شده از موسسه مصاف
👤 توییت استاد #رائفی_پور
✍ کتبت امرأة إيرانية:
هذا كان الذهب الوحيد الذي أملكه، خاتم زواجي. أقدمه لشعب لبنان طاعةً لأمر الولي (آية الله خامنئي)
✅ ترجمه: یک زن ایرانی نوشت:
این تنها طلایی بود که داشتم، حلقه ازدواجم. به اطاعت از فرمان ولیامر (حضرت آیتالله خامنه ای) به مردم لبنان تقدیم میکنم.
🆔 @Masaf
🚩 بسم الله الرحمن الرحیم 🚩
🍃 استاد شبزندهدار 🍃
💡 طلبه باید خیلی مواظب خود و خانوادهاش باشد. مثلاً هر لباسی برای فرزندان طلبه مناسب نیست. انسان گاهی به مجلسی میرود و میبیند که آقای طلبه نشسته و دختر چهارسالهاش که وارد آن مجلس میشود، نیمهعریان است؛
💡 در حالی که اکثر مردم عوام از این چیزها متحرزند، آنوقت طلبهای که از شریعت، غیرت و تحفظ بر این امور را آموخته است، پایبند به این امور نیست. این سبب میشود که جایگاه و موقعیت و آن عزّتی که باید در چشمها داشته باشد، از بین میرود.
📚 پندهای سعادت – جلد اول
@talabegitaejtehad
📢 محتـوای نـاب 👈 تو یه کانال جذاب
✍️ مطالب مستنــد و معتبـر
🎬 کلیـپها: عـلمی، طنــز، مستنــد، تــاریخی و هیجــانـی
📚 آمــوزشها: مطالـب کاربــردی و بـهروز در زمینــههای مختـلف
🏆 مسابقـات: چالشهای متنوع مثل کتابخوانی همراه با جوایــزه ویـــژه
______
بزن رو لینک عضویت 👈
https://eitaa.com/joinchat/3174957535C1e6c34b50a
هدایت شده از عصرناب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه محک تاریخی👆👆 ؟!!
اگه تاریــخ خوندی؛
پس خودت رو محک بزن.
اگر هم تاریخ نخوندی؛
با ما همراه باش تا اطلاعاتت در مورد تاریخ زیاد بشه.
#تاریخ_ناب
______________
عصـرناب | عضویت 👈
https://eitaa.com/joinchat/3174957535C1e6c34b50a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠💠💠
🌿 فرزندان روحالله...
🟢 سخنان شهید سید حسن نصرالله به زبان شیرین فارسی
درباره
امام خمینی ره
سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تهران
👇👇👇
#خمینی
#مکتب_امام
#1129
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
هدایت شده از 🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
💠💠💠
🔵 ضرورت رساندن معارف به باطن
#امام_خمینی ره:
🌿 ناگفته نماند:
بعد از درست كردن همه براهين بر مبدأ و معاد و اينكه در عالم، غنايى به جز غناى حق و قدرتى به جز قدرت او نيست و با برهان، توحيد فعلى و ذاتى و صفاتى را فهميد،
اينها كافى نيست،
بلكه
بايد قوه عامله را تقويت كرد كه اينها را بر صفحه قلب ثبت كند.
☝️من خودم آدمهاى زيادى را ديده ام كه
سى سال به علم توحيد مشغول شده
و در عرض اين سى سال هم خداوند متعال او را نگذاشته كه بيچاره باشد،
ولى
با وجود اين، دلش چنان مضطرب است كه
در امور معاش و معيشت به قدر خردلى توكل ندارد
با اينكه اگر به همين شخص بگويى در عالم قدرتى به غير قدرت مطلقه حقه هست، دليل و برهان اقامه میكند كه نيست.
🔴 همه اينها براى اين است كه
قوه عامله ضعيف است
و نتوانسته آنچه را كه با برهان فهميده است به قلب بياورد.
اگر توحيد، قلبى باشد، خيلى چيزها همانند: رضا، تسليم، اطمينان، طمأنينه قلب، يأس از ما فى أيدي الناس [آنچه در دست مردم است]، توكل و صبر به دنبال آن می آيد...
#تقريرات_فلسفه امام خمينى قدس سره، ج3، ص473
#1126
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
هدایت شده از کانال تخصصی شهید رابع علامه شیخ فضل الله نوری
📚 به بهانه سی و دومین دوره #هفته_کتاب و #کتابخوانی
🗓 از ۲۳ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۳ ش
🔰👇👇
هدایت شده از کانال تخصصی شهید رابع علامه شیخ فضل الله نوری
آثارعلامهشیخفضلاللهنوری(ره).pdf
1.07M
📣 قابل توجه پژوهشگران!🔰
👈 برای نخستین بار
👈 به مناسبت #هفته_کتاب و #کتابخوانی
👈 معرفی مجموعه آثار مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری، شهید رابع(اعلی الله مقامه الشریف)
👈 فهرست تفصیلی، توضیحات و تصاویر
✳️ @ShahidRabe
بسم الله الرحمن الرحیم ...
بعضی ها ادعای طلبه انقلابی بودن دارند ولی متاسفانه عضو کانال اساتید انقلابی نیستند ... این میشه یتیم بودن مجازی در نظام ابوت و بنوت حوزوی و انقلابی... باید پای حرف اساتید نشست... منقطع مجازی از اساتید نباشیم... عضو کانالها بشیم ثواب داره...
جنگ شناختی دشمن سنگینه... بی استاد ره به جایی نخواهیم برد...
آیت الله محسن اراکی
@mohsenaraki_ir
آیت الله احمد جنتی
آیت الله سید احمد خاتمی
@ostadkhaatami
آیت الله سید محمدرضا مدرسی یزدی
@qommpth
آیت الله علیرضا اعرافی
@alireza_arafi
آیت الله حسین مفیدی یزدی
@almabahes
آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی
@ayatollahseyfi
آیت الله محمود رجبی
@mahmoodrajabi_ir
آیت الله سید رحیم توکل
@ayatollahtavakkol
آیت الله محسن فقیهی
@mohsenfaghihi
آیت الله سید ابوالحسن مهدوی
@abolhasanmahdavi110
آیت الله علی اشرف مویدی کرمانشاهی
@OstadMoayyedi
آیت الله غلامرضا فیاضی
@Fayazi_ir
آیت الله عباس کعبی
@kaabi_ir
آیت الله سید احمد علم الهدی
@alamolhoda_com
آیت الله محمد باقر تحریری
@seratemostaghim_ir
آیت الله سید علی حسینی آملی
@Hoseini_Amoli
آیت الله علی اکبر رشاد
@Rashad_ir
آیت الله سید محمد صادقی حسینی طهرانی
@jazbeh_eshgh
آیت الله محمد علی جاودان
@javedan_ir
حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی
@aghatehrani_ir
حجت الاسلام محسن قرائتی
@gharaati
حجت الاسلام حسن رحیم پور ازغدی
@rahimpour
@rahimpoor_azghadi
حجت الاسلام مجتبی مصباح یزدی
@mojtabamesbah_ir
حجت الاسلام علی مصباح یزدی
@alimesbah_ir
حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی
@hajati
حجت الاسلام سید میرهاشم حسینی
@mirhashem_ir
حجت الاسلام سید محمود نبویان
@nabavian
حجت الاسلام داود مهدوی زادگان
@mahdavizadegan
حجت الاسلام قاسم روانبخش
@ravanbakhsh_qasem
حجت الاسلام مسعود عالی
@ostad_aali
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری
@mojtabazulnouri_ir
حجت الاسلام علیرضا پناهیان
@panahian_ir
حجت الاسلام احمد پناهیان
@panahian_ahmad1
حجت الاسلام ناصر رفیعی
@Drrafiei_ir
حجت الاسلام احمد حسین شریفی
@ahmadhoseinsharifi
حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی
@hajabolghasem_ir
حجت الاسلام محمد رضا عابدینی
@abedini
حجت الاسلام محمد شجاعی
@ostad_shojae
حجت الاسلام محمد مسلم وافی
@saebri313
حجت الاسلام سید محمد حسین راجی
@soada_ir
حجت الاسلام بهزاد زارع
@behzadzare
حجت الاسلام محمد حسن وکیلی
@ostad_vakili
حجت الاسلام محمد رضا فلاح شیروانی
@faslefarhang
حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان
@qasemian_ir
حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه
@nasimehekmat
حجت الاسلام محمد استوار میمندی
@ostovarmeymandi
حجت الاسلام صفدر الهی راد
@elahirad_ir
حجت الاسلام ابوالفضل ساجدی
@sajedi_ir
حجت الاسلام محمد امیری طیبی
@Mohammad_AmiriTayebi
حجت الاسلام علی مهدیان
@ali_mahdiyan
حجت الاسلام هادی صالح پرور
@salehparvar
حجت الاسلام حسین سوزنچی
@souzanchi
فهرست در حال به روز رسانی است....
اخبار بزرگواران را از مجاری معتبر مثل کانالهای موثق منتسب به ایشان پیگیری بفرمایید...
@talabegitaejtehad
لزوم سوار شدن بر نظام دلالت متنی و دلالت تصویری رایانشی جهانی
بسم الله الرحمن الرحیم
یادداشتهای هر از گاهی
از کیو آر و رمزینه دو بعدی و یو ار ال و نشانی اینترنتی تک بعدی تا فقه مرجعیت نظام دلالت جهانی
فکرش را بکنید روزی که پدری نشانی اینترنتی یا کیو آری به فرزندش بدهد و فرزند به جای بهشت وارد جهنم شود. یهود حزب الشیطان از قدیم با تحریف در نظام دلالت اختلال ایجاد می کرد و الیوم هم هو فی مسیرته الخبیثه... تا دیروز یحرفون الکلم عن مواضعه و تحریف معنایابی واژگان تورات و انجیل و قرآن کارشان بود و امروز با سوار شدن بر نظام دلالت جهانی مانع رشد ملتها هستند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی روی نشانی سایتی در سایتهایی مثل گوگل و اینستاگرام کلیک می فرمایید شیطنت گوگلی و اینستاگرامی باعث می شود در رسیدن شما به آن سایت اختلال ایجاد شود. حتی خود یو ار ال ها و کیو آر ها هم نظام دلالتشان دست آنهاست و این خطری جدیست. یهود نظام دلالت متنی تک بعدی و تصویری دوبعدی جهان را هدف گرفته است ... در روایات جالبی درباره آخرالزمان داریم که دجال نار و جنتی که همراهش است معکوس است و شما خودتان را در نارش بیاندازید که بهشت است...
@talabegitaejtehad
لزوم جایگزینی پرداخت کارمحور و خروجی محور به جای پرداخت زمان محور...
◻️«هوش مصنوعی»، «عدالت اداری» و «پرداخت عادلانه حقوق و مزایا»؟
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بر اساس همه وضعیتسنجیهای مختلفی که در ادارات و سازمانهای دولتی انجام گرفته و میگیرد، بهرهوری و میزان ساعات مفید کار در میان کارکنان بخش دولتی، بسیار پایینتر از حد انتظار است. در این جهت، جزء بدترینهای دنیا هستیم!
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای محترم هیئت دولت شهید رئیسی ضمن بیان این ضعف مهم در مدیریت کشور، نسبت به اصلاح این وضعیت «دستور صریح» صادر کردند:
«یکی از مواردی که ما دچار ضعف بهرهوری هستیم همین نیروهای کارمندی دولتی هستند که کار مفیدشان در طول هفته خیلی محدود است، چند ساعت بیشتر نیست. این همین کاهش بهرهوری است در مورد نیروی انسانی. اینها باید اصلاح بشود.» (۱۰/ بهمن/ ۱۴۰۱)
متأسفانه در اغلب سازمانهای دولتی، نگاه کارکنان به مدیران و مسؤولان ارشد دولتی نیز نگاهی طلبکارانه و مطالبهگرانه است؛ دائماً از حقوق و مزایای پایین خود مینالند! و از وضعیت موجود خود ناراضیاند. کمتر کسی را میتوان یافت که در اندیشه انجام وظایف و تکالیف و مسئولیتهای قانونی خود باشد؛ غالباً در اندیشه دریافت حقوق و مزایای بیشتر و بیشترند. [البته در اینجا هیچ موضعگیری نسبت به اینکه حقوق فعلی کارکنان بخشهای دولتی مناسب است یا خیر ندارم]
به هر حال، همگان میدانیم که تداوم چنین وضعیتی شایسته کشور نیست.
چارهای جز اصلاح آن نداریم.
باید بهرهوری را بالا برد.
باید از نیروی کار استفاده بهینهتری کرد.
و همچنین باید حقوق و مزایا به صورتی عادلانه و منصفانه و در ازای کار مفید پرداخت شود.
اما علیرغم این علم و آگاهی، مع الاسف قوانین اداری به گونهای تدوین شدهاند که حقوق و مزایای کارکنان در ازای کارآیی و کارآمدی و انجام کار مفید پرداخت نمیشود بلکه بر اساس رتبه و پایه و پست پرداخت میشود!
♦️اگر ارادهای جدی برای اصلاح این وضعیت و تحقق عدالت اداری باشد، به نظر میرسد با طراحی نرمافزارهایی هوشمند در موضوع سنجش عملکرد یکایک کارکنان دولتی، بتوان حقوق و مزایای افراد را ماهانه و بر اساس کارکرد و کارآیی آنان پرداخت کرد؛ و نه به صورتی ثابت و دائمی حتی با علم به ناکارآمدی افراد!
#مدیریت
#بهرهوری
#عدالت
@talabegitaejtehad
«مرکز آموزش های آزاد برگزار می کند»
دورۀ
📜 «کاربست تحلیل گفتمان انتقادی در پژوهشهای تاریخی»
استاد:
سرکار خانم دکتر زهره باقریان
دکتری تاریخ اسلام
عضو هیات علمی پژوهشکده زن و خانواده
🧾هدف: چگونگی کاربست تحلیل گفتمان در فهم و بازیابی معانی تاریخ،روایت،متن و خطابه.
🖋سرفصل ها:
1-جستجوی حقیقت در تاریخ / رویکردها و روشهای آن
2-رویکرد پست مدرنیسم
3-روند تاریخی نگرشهای پساساختارگرایان و پست مدرنیسم که منجر به ظهور روش گفتمان شد
4-گفتمان / تعاریف و نگرشهای مختلف در گفتمان .
5-ساخت گرایان / کارکردگرایان / برساخت گرایان
6-گفتمان انتقادی / CDA)
7-توصیف / کردار گفتمانی
8-کردار اجتماعی / قدرت و ایدئولوژی در متن
💳 هزینه ثبت نام:
400 هزار تومان
🎁تخفیف ویژه برای دانشجویان و طلاب دانشگاه باقرالعلوم (ع)
📺بصورت حضوری و مجازی
به همراهِ:
🎓 اعطای گواهـی معتبر مورد تایید وزرات علوم
🏷 مرکز آموزشهای آزاد دانشگاه باقرالعلوم (علیهالسلام)
📋 ثبت نام:
🖥https://survey.porsline.ir/s/Poob3QPQ
📲 کسب اطلاعات بیشتر 👇🏻
@alisalehi9
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#گفتمان_انتقادی
#علوم_انسانی
#مرکز_آموزشهای_آزاد
#دانشگاه_باقرالعلوم(ع)
➖ ➖ 🔹 💠 🔹➖ ➖
🏢مرکز آموزشهای آزاد دانشگاه باقرالعلوم(ع)
🆔 @azadbou_ir