eitaa logo
طلبگی تا اجتهاد
8.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
938 ویدیو
267 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا واقعاً ساختن همچین ساختمان‌هایی با بیت‌المال، اونم وقتی هنوز خیلی از مردم خونه ندارن!! چقدر لازم و درسته؟!؟ هیچ میدونید قیمت همچین ساختمانی چقدره؟!؟ هزینه نگهداریش،چطور؟! آیا کاری که داره اینجا انجام میشه تو یه ساختمان ساده و ارزون امکان انجامش نیست؟ @talabegitaejtehad
هدایت شده از "فرزندان حاج قاسم"
28.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
"نماهنگ آخرین پیام" 📣 فریادی از اعماق وجود جهت حمایت از مردم فلسطین و سرکوب نمودن رژیم غاصب اسرائیل. 🗣با اجرای محمد مهدی خشک دامن ✍شاعر: احسان نرگسی @abnaolQasem
🔹همایش فتح فردا🔹 🔺در فلسطین چه خبر است،طرح ما برای آینده چیست؟ 🔰استاد صلح میرزایی طرح راهبردی امام خامنه ای در مساله فلسطین 🔰استاد سید محمدرضا رضی صهیونیسم از آغاز تا کنون - طرح عملیاتی نهضت جهانی تحریم کالاهای صهیونیستی» 🔰استاد سرباز روح اله رضوی حماسه طوفان الاقصی و بررسی آخرین موقعیت میدانی جبهه مقاومت 🔹زمان: پنجشنبه 4 آبان 1402 - از ساعت 14 الی 18 🔹مکان: قم، ابتدای بلوار محمدامین، مدرسه علمیه معصومیه، سالن اجتماعات ✅جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر ارسال پیام به @fateh_farda 🌐https://eitaa.com/fath_farda
«وُجُوهٌ یَوْمَئِذٍ ناضِرَةٌ * إِلى‌ رَبِّها ناظِرَةٌ» ♨️ آیا ما بینا و ناظریم یا نابینا و غافل؟! 🔻 قرار است چه چیز را نظاره‌گر باشیم؟ ❓ اگر اینجا بینا نشویم، وضعیتمان در آخرت چگونه خواهد بود؟🧐 🔅 مباحث تربیتی و اخلاقی به صورت کاربردی 👇 https://eitaa.com/joinchat/1039859759C0ac80d4ef5
🔴 کجایند نواب ها؟ 🔹یکی از شخصیت هایی که از بدو اعلام موجودیت اسرائیل در سال 1327 شمسی، به دفاع از فلسطین پرداخت شهید سیدمجتبی ‎ است. وی که در آن وقت جوانی سی و چندساله بود با سخنرانی و فراخوان عمومی، از 5 هزار نفر برای اعزام به سرزمین های اشغالی ثبت نام بعمل آورد.‏ 🔸سپس بهمراه جمعیت فدائیان اسلام بیانیه ای صادر کرد که پنج هزار نفر از فدائیان رشید اسلام عازم کمک به برادران فلسطینی هستند و با کمال شتاب از دولت ایران اجازه حرکت به سوی فلسطین را می خواهند و منتظر پاسخ سریع دولت می باشند و از دولت خواست تا امکان عزیمت داوطلبین را فراهم کند.‏ 🔹نواب با ابراهیم حکیمی نخست وزیر وقت ملاقات نمود و درخواست جدی فدائیان اسلام تأکید نمود. اما حکیمی در این دیدار پاسخ روشنی به او نداد و بررسی مسئله را به روزهای بعد موکول کرد. پیگیری ها و تلاشهای فدائیان اسلام نهایتاً بی نتیجه ماند و دولت خواسته آنان را اجابت نکرد.‏ 🔸آذر ۱۳۳۲ گروهی از دانشمندان وعلمای اسلامی اجلاسی را تحت عنوان «مؤتمر اسلامی»، به منظور چاره جویی برای مقابله با تهاجمات اسرائیل و کمک به مردم فلسطین در اردن برگزار کردند. «جمعیت انقاذ فلسطین» و «مکتب الاسرارالمعراج» از ‎ برای شرکت در آن اجلاس دعوت به عمل آوردند.‏ 🔹نواب این موضوع را با برخی ازعلمای مطرح درمیان گذاشت و برخی از این علما، شرکت در این اجلاس را به عنوان تکلیف شرعی برعهده نواب گذاشتند. پس از دریافت دعوت نامه مؤتمر اسلامی، مجلس مشورتی در مسجد محمدیه سرچشمه تهران برپا شد که پس از موافقت اکثریت اعضای فدائیان اسلام، برای تأمین‏ هزینه این سفر فیش هایی از سوی فدائیان اسلام به فروش رسید و مبلغ هشت هزار تومان جمع آوری شد. نواب صفوی در تاریخ ۱۱/۹/۱۳۳۲ به عراق سفر کرد و فردای آنروز به بیروت و از آنجا به بیت المقدس عزیمت نمود. شرکت نواب در این اجلاس بازتاب گسترده ای در سطح مطبوعات داخل ایران داشت.‏ 🔸در اولین جلسه مؤتمر اسلامی، نواب صفوی فرصت سخنرانی در حضور رؤسای ممالک، اندیشمندان و علمای اسلام را پیدا کرد. در حاشیه این اجلاس، اندیشمندان مسلمان و سران کشورها درخواست دیدار با وی را داشتند. او با سیدقطب اندیشمند مسلمان و برخی سران کشورها همچون ملک حسین اردنی دیدار کرد. 🔹ایشان به قدری درخشیدند که مرد هفته شناخته شدند و در روزنامه های عربی عکس نواب و ملک حسین شاه اردن راچاپ کردند و نوشتند که ملک حسین تحت تأثیر سخنان نواب از سوار شدن برماشین ساخت انگلیس خودداری کرد. سیدقطب هم تحت تأثیر سخنان نواب گفته بود: «أنتَ هُنا فی قلبی». 🔸در جلسه با ملک حسین گفت من تا کنون با پادشاهان ملاقات نکرده ام و از دیدن پادشاه خوشم نمی آید اما چون تو سید هستی، استخاره کردم خوب آمد. به شوخی گوش او را گرفت و گفت: پسر عموجان این انگلیسها خیلی خطرناکند. از تو انتظار دارم اراضی غصب شده فلسطین را از چنگال یهود غاصب آزاد سازی.‏ 🔹پس از کنفرانس نواب با هفتاد نفر برای بازدید بخش اشغالی قدس رفته بود یکباره عبایش را کناری انداخت و به حاضران گفت که باید برویم و درآن مسجدی که در منطقه اشغالی واقع است نماز بخوانیم و هر کس آماده شهادت است با ما بیاید. در حالیکه همه ترسیده بودند ، او حرکت کرد و دیگران نیز با‏ وجود آنکه سربازان اسرائیل دستها را بر روی ماشه گذاشته بودند به دنبال وی به راه افتادند و نماز را به امامت وی خواندند. 🔸نواب در جواب احمد سوکارنو رئیس جمهور وقت اندونزی که پس از بازدید، از نواب پرسیده بود که چرا چنین کاری کردی و نزدیک بود ما را به کشتن دهی؟ گفته بود: «بردم تا شهیدتان کنم تا ملتهای مسلمان با کشته شدن نمایندگانشان، بیدار شوند.» 🔹وی در دیداری که از دانشگاه عین الشمس قاهره داشت، یاسر عرفات که در آن هنگام دانشجو بود را مورد خطاب قرار می دهد که فلسطین زیر چکمه های صهیونیزم و آمریکا جان می دهد و تو می خواهی مهندس شوی؟ 🔸‏تو باید شرافتمندانه بجنگی و از سرزمینت دفاع کنی. یاسر عرفات، که بعنوان اولین مقام بلند پایه، پس از انقلاب اسلامی به ایران سفر نمود، در دیدار با حضرت امام خمینی (ره) خود این خاطره را تعریف و از شهید نواب به نیکی یاد کرد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
جلسه بصیرتی حقایقی پیرامون انجمن حجتیه استاد ارجمند... حجه الاسلام و المسلمین رضا اکبر آهنگر مورخه یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۷ بعداز اقامه نمازجماعت مغرب و عشاء @baghiyatollahurmia •|مسجد بَقِيَّة الله|•
حضرت امام خامنه ای در دیدار چند روز پیش با مردم لرستان فرمودند: یک شعری را بچّه‌های مشهد از قول لُرها میخواندند: «دایه دایه وقت جنگ است»...
منطقه لری چه لرستان و چه بیرون لرستان انصافا خوش درخشید : من یک جمله در باب مردم لرستان و اقوام لُر عرض بکنم، [و آن، این که] خصال برجسته‌ای دارند. تا آنجایی که من از نزدیک با بعضی از برجستگان و بخشهای مختلف [اقوام لُر] معاشرت داشتم و برخورد داشتم، دو خصوصیّت در این مجموعه‌ها برجسته‌تر از دیگرِ خصوصیّات است. یک خصوصیّت، شجاعت و دلاوری است. مردم لُر شجاعت و دلاوری دارند، در هر جایی که هستند؛ در میدان جنگ هم همین‌جور است، در بیان عقیده هم همین‌جور است، در بخشهای مختلف اجتماعی هم همین‌جور است؛ مردمان شجاع و دلاورند. آن خصوصیّت دوّم که آن هم به نظر من برجسته است، مسئله‌ِی رفاقت و صداقت و وفاداری است؛ در بین مردم لُر، این [خصوصیّت] انصافاً برجسته است. بنده در معاشرتهای شخصی‌ای که داشته‌ام ــ البتّه مقداری هم شنیده‌ام، امّا خودم هم تجربه کرده‌ام ــ این دو خصوصیّت را، به اضافه‌ی خصال برجسته‌ی دیگر، لمس کرده‌ام. مرحوم آسیّدحسن طاهری خرّم‌آبادی، شهید سیّدفخرالدّین رحیمی، مرحوم آسیّدجعفر شهیدی ــ دکتر شهیدی ــ شهید بروجردی، اینهایی که ما اخلاقیّاتشان، رفتارشان، طرز فکرشان، نحوه‌ی زندگی‌شان را از نزدیک دیدیم، انصافاً برجسته‌اند. یا مرحوم حاج آقا روح‌الله کمالوند که ما، هم یک برهه‌ای و لمحه‌ای از شخصیّت ایشان را از نزدیک مشاهده کردیم، هم چیزهای بیشتری شنیده‌ایم. من یادم هست سال ۴۲ که امام (رضوان الله علیه) مدّتها در تهران در حصر خانگی بودند و یک مقداری آن شور انقلابی و نهضت حرکت در قم فروکش کرده بود، مرحوم حاج آقا روح‌الله کمالوند آمدند قم، ما یک چند نفری بلند شدیم رفتیم خدمت ایشان برای اینکه از ایشان بخواهیم یک تحرّکی ایجاد کنند؛ یعنی ظرفیّت این مرحوم این[طور] بود، نزد علما و مراجع بسیار محترم بود. البتّه خصوصیّات این مردم فراتر از اینها است؛ حالا این دو خصوصیّت [برجسته‌تر است]. همین روح دلاوری‌ای که عرض کردم، موجب شد که در دوران منحوس پهلوی اوّل، اقوام لُر زیر فشارهای شدیدی [از جمله] کشتار و تبعید و حبس و فشارهای گوناگون قرار بگیرند؛ آنها به معنای واقعی کلمه از شجاعت و دلاوری اقوام لُر میترسیدند، پیش‌دستی میکردند و بر آنها فشار وارد میکردند. لکن آنچه در بین مردم شهرستان‌های دیگر شایع بود [همین خصوصیّت بود]؛ مثلاً در مشهد ما با لرستان ارتباطی هم نداشتیم، امّا آوازه‌ی دلاوری‌های لرستان را از جوانهای مبارزی که دُوروبَر ما بودند می‌شنفتیم و نقل میکردند، چیزهایی را میگفتند. یک شعری را بچّه‌های مشهد از قول لُرها میخواندند: «دایه دایه وقت جنگ است»؛ این نشان‌دهنده‌ی آن بود که اینها اهل مبارزه‌اند، آن هم در آن اختناق دوران مبارزات سال ۴۲ به بعد. منتها من اینجا یک نکته‌ای را عرض بکنم: حفظ تصویر واقعی از مجموعه‌های گوناگونی که ملّت ایران را تشکیل میدهند، از جمله اقوام لُر، برای جوانهای امروز لازم است. تاریخ مردم لُر، در این صد سال اخیر، دو بخش دارد: یک بخش، بخش مربوط به دوران پهلوی است، بخش مظلومیّت که واقعاً مظلوم واقع شدند؛ یک بخش، بخش دوران مربوط به نظام جمهوری اسلامی است که بخش برافروختن و بُروز و ظهور و درخشیدن این مجموعه در میدانهای مختلف است. این هر دو صفحه را با هم بایستی حفظ کنید؛ بخصوص برای اینکه جوانها تاریخ خودشان را بدانند، برای اینکه حافظه‌ی تاریخی ملّت را اشباع کنند، این دو بخش باید هر دو محفوظ باشد و با هم مقایسه بشود. یک طرف مظلومیّت است، یک طرف حماسه‌سازی است؛ یک طرف اختناقی است که موجب میشود استعداد ملّت در بخشهای مختلف بُروز نکند و آن را زیر فشار خفه کنند، یک بخش دیگر و یک صفحه‌ی دیگر وقتی است که این فضا باز میشود، خودشان را نشان میدهند، شخصیّت‌های برجسته‌ای بُروز میکنند، [از قبیل] همان شخصیّت‌هایی که حالا من اسم آوردم. مثلاً مرحوم شهیدی در دوران قبل از جمهوری اسلامی هم همین آدم بود، منتها درخشش این چهره مال دوران جمهوری اسلامی است؛ یعنی در دوران قبل از جمهوری اسلامی، همین آدمی که آن زمان درس خوانده بود، ترقّی کرده بود، برجسته شده بود، بُروز و ظهوری نداشت؛ جمهوری اسلامی فضا را باز کرد و اینها [درخشیدند]. تاریخ باید مرور بشود، مورد توجّه قرار بگیرد؛ نباید بگذاریم هیچ کدام از این دو مقطع تاریخی فراموش بشوند؛ این دو مقطع باید هر دو جلوی چشم باشند و با هم مقایسه بشوند. در دوران جمهوری اسلامی، منطقه‌ی لُری ــ چه لرستان، چه بیرون لرستان که اقوام لُر حضور دارند ــ انصافاً خوش درخشید. حالا آقایان گفتند؛ گزارشهایی که دادند گزارشهای درست و دقیقی بود. آن همه شهید، آن همه شهید دانش‌آموز و معلّم، شهدای زن، بانوان شهید، روحانیّون شهید، علمای شهید و شخصیّت‌هایی که بودند، یا مجموعه‌های نظامی ــ چه ارتشی، چه سپاهی ــ انصافاً خوش درخشیدند و در بخشهای مختلف خیلی خوب حضور پیدا کردند که تا امروز هم بحمدالله ادامه دارد.
بخواهیم یا نخواهیم طلبگی تا اجتهاد از برکات طلاب و بچه های مبارز و دست به سلاح لرستان است و تشکر ما از عنایت حضرت آقا به لرستان در این کانال به گوش ایشان خواهد رسید ان شاء الله ... تکرار می کنیم دایه دایه وقت جنگه ... قطارکه بالاسرم پرش د شنگه ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در بروجرد یک نظامی روسی،به یک بانو بی احترامی می کند به زودی این خبر در سراسر لرستان نشر می یابد... مردم لرستان با روسها وارد جنگ مسلحانه می شوند و آنان را تا قزوین عقب می رانند. این ترانه برای آن نبرد سروده شده. چهره اصیل و معصوم میرزاوند در این ویدئو دیدنیست؛ میرزاوندی سه سال پیاپی، در سالهای ۶۶،۶۷ و ۶۸،مقام اول بهترین تک خوان جشنواره موسیقی فجر را کسب کرد... @talabegitaejtehad
دانلود پایان نامه سطح چهار با عنوان بررسی ماهیت اعتبار و بازخوانی مفاهیم حق و حکم و ملک بر اساس آن بسم الله الرحمن الرحیم … یکی از ضرورتهای رشد علمی هر جامعه ای چرخش آسان تولیدات علمی میان فضلای آن جامعه است تا هم افزایی و نقد و تهذیب و تحشیه و تکمله و تتمه و تحریر و تلخیص و ارجوزه سازی و امثال آن مانند گذشته ی تمدن درخشان اسلامی به راحتی صورت بگیرد. از عجایب این عصر آن است که نگاه های بخیلانه و تنگ نظرانه برخی موسسات و سازمان ها و ورود پول و اقتصاد به فضای علم، گردش علمی را در برخی نهادها محدود ساخته است. الحمدلله حوزه ی علمیه از نگاه های اقتصادی به مقوله ی علم مبراست ولی لازم است با تاسیس سایت های مناسب به راحتی پایان نامه های حوزوی در اختیار اهل فن و نظر قرار گیرد.. پس از اطلاع یافتن از زحمت علمی ارجمند استاد بزرگوار حجت الاسلام مجید دانشفر از ایشان خواهش شد که اجازه دهند پایان نامه ی سطح چهارشان در سایت طلبگی تا اجتهاد منتشر شود که ایشان هم سخاوتمندانه و بزرگوارانه قبول فرمودند. در صفحه زیر پیوند دریافت و دانلود این پایان نامه ی وزین تقدیم می گردد: http://tt-ej.ir/post/804 @talabegitaejtehad
دانلود نسخه شاگرد و نسخه استاد رساله الادب الوجیز للولد الصغیر از ابن مقفع با ترجمه شیرین و خواندنی خواجه نصیرالدین طوسی رحمه الله، ادب نامه ای کهن برای ادب آموزی ادبستانی ها http://tt-ej.ir/post/797 @talabegitaejtehad
دانلود کتاب ۶۵۵ بیت از اشعار گلستان سعدی که هر ایرانی باید حفظ باشد دشمن هر جا در ممالک اسلامی نفوذ کرد اول تدریس کتب سعدی را کنار زد (پیوند سند در صفحه مطلب). شاید باور نکنید اما حتی انقلاب فرانسه و آمریکا هم متاثر از سعدی و آثارش بودند. (پیوند سند در صفحه مطلب) حضرت امام در اواخر عمر به فکر احیای کتابهای سعدی در جامعه افتاده بودند و به دنبال مطالعه مجدد کل آثار سعدی شیرازی بودند. (پیوند سند در صفحه مطلب) ما راهی به جز احیای تدریس گلستان و بوستان و مثنوی و حافظ و شاهنامه برای جلوگیری از استحاله فرهنگی نداریم. دشمن با همه توان و داشته ها به میدان آمده است و ما هم باید همه ی داشته هایمان که فرهنگ اسلامی امروز کشور روی شانه های آنها استوار است را به میدان آوریم. دشمن همین الان نیز به دست نوچه های خودآگاه و ناخودآگاه خود در کشور که گاها عمامه به سر هم هستند دارد گلستان و مثنوی و حافظ و شاهنامه را می کوید. اول انقلاب می خواستند مقبره فردوسی را تخریب کنند که حضرت آقا اجازه ندادند. شهید مطهری رحمه الله در دفاع از حافظ پیش از انقلاب کتاب نوشت. http://tt-ej.ir/post/796 @talabegitaejtehad
بسم الله الرحمن الرحیم... متن تحلیل تاریخی دقیق و مختصر حضرت آقا در دیدار آبان 1402با دانش آموزان متن درسی بود... وزارت آموزش و پرورش اگر وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی است روز ۱۴ آبان یک ساعت درسی در همه مدارس و همه پایه ها به خوانش این متن وزین و فوق آموزنده اختصاص دهد... @talabegitaejtehad
🔰آغاز ثبت‌نام دوره جدید «طرح صراط» 1⃣ طرحی برای آمادگی ورود به سطح عالی 2⃣پاسخ به سوالات شما راجع به: 🔸 انتخاب رشته تخصصی 🔸 تولید علوم انسانی اسلامی 🔸هویت و معیشت 🔸 تبلیغ داخلی و خارجی 🔸مدیریت در نظام اسلامی 🔸و...... 3⃣ به همراه تست استعدادسنجی و معرفی مراکز و مؤسسات مطرح سطح عالی قم 💢امکان استفاده از دوره به صورت حضوری، آنلاین و آفلاین 📌توضیحات تکمیلی طرح و ثبت نام: @Admin_serat1402 📍مهلت ثبت نام : ۴ آبان تا ۱۵ آبان ⭕️فرصت شرکت برای تمامی طلاب کشور مهیاست. ┏━━━🔸💠🔸━━━┓ 🆔 @basije_haghani ┗━━━🔸💠🔸━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| تا «اسم عظیم خدا» رو درک نکنیم؛ رکوع نماز رو درک نمی‌کنیم و تا رکوع رو درک نکنیم، لذت سجده رو هرگز نخواهیم چشید. منبع: کارگاه فکر و ذکر ۴ جلسه ۱۱ @ostad_shojae | montazer.ir
👓 جملات دیده نشده سید حسن نصرالله راجع به ها و خطرات آنها در حوزه!! 🔹 توصیه و هشدار بنده به این حوزه و حوزه‌های علمیه این است که ویژگی اصلی و ویژه‌شان را از دست ندهند. ما وقتی خانه و خانواده‌مان را رها کردیم و با سید عباس به بعلبک آمدیم به این علت نبود که او را اعلم علمای لبنان می‌دانستیم. خیلی‌ها از او عالم‌تر بودند. اما رابطه‌ی ما چهار پنج نفر با او از نجف تا لبنان دقیقا رابطه‌ی و فرزندی بود. 🔹 او پی‌گیر بیماری، پول، مطالعات درسی و بعدها ازدواج ما بود. او وضعیت ما را زیر نظر داشت و ما در این زمینه از او می‌ترسیدیم و اگر درس نمی‌خواندیم می‌فهمید. ❗️ راز حوزه‌های علمیه‌ی سنتی ما این رابطه‌ی عاطفی، معنوی و درونی است. وضعیت ما مثل امروز نبود که حجت الاسلام که امروز تبدیل به حجت الاسلام شده‌اند بیاید و درس بدهد و برود و حتی گاهی نام اشخاص حاضر در کلاس را نیز حفظ نباشد!! 📕 سخنرانی در ۴۰مین سالگرد حوزه بعلبک سخنرانی کامل: https://b2n.ir/g21303 @HozeTwit
آسید حسن آقای نصر الله زید عزه فرمودند داریم به اسرائیل پس گردنی می زنیم. ظاهرا پس گردنی های عربی بازدارندگی لازم رو نداره. عرض ما لرها به ایشان این است: برادران مجاهد عرب، یا لری پس گردنی بزنید یا بفرمایید لرها بیایند و پس گردنی بزنند... لرها دارند کم کم بی تاب می شوند... لرها ذخایر انقلاب بودند و هستند و خواهند بود ان شاء الله... @talabegitaejtehad
رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی: 🔹️اگر در حوزه از اهمیت تبلیغ غفلت شود دچار استحاله فرهنگی می‌شویم. 🔸️تبلیغ در نگاه حوزه علمیه باید در مرتبه اول باشد مبارزه امروز ما تمدنی و جهانی است 🔹️ ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🔰 نشست صمیمی طلاب، فضلا و اساتید محترم با عالم و مبلغ قرآنی استاد قرائتی دامت برکاته 🕥 سه شنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰/۳۰ صبح 📍مسجد فاطمه معصومه (س) مدرسه علمیه معصومیه معاونت تبلیغ مدرسه علمیه معصومیه 🇮🇷 کانال اطلاع رسانی مدرسه علمیه معصومیه: @masoumieh_ir
🌟🔔 اعلان ویژه! 🔔🌟 "کانال بانک صوت دروس عمومی" مرکز تخصصی حوزوی تمدن اسلامی تحت نظارت موسسه مطالعات راهبردی، فعالیت خود را آغاز کرده است! 📚🌙 اگر به دنبال یادگیری مباحث تمدنی، نگاه سیستمی به دین، علوم عقلی، عرفان اسلامی، فقه و اصول از اساتید برجسته هستید، توصیه می‌شود که به این کانال بپیوندید. 🌟 تنها کافیست که به لینک زیر مراجعه کنید و عضو شوید: 👉 https://eitaa.com/joinchat/3866362439Cd50e088cb1 👈 با ما همراه باشید تا از دروس ممتاز اساتیدی چون استاد زمانی فرد، واسطی و وکیلی بهره‌مند شوید. 💡 فرصت را از دست ندهید و به سرعت به این تجربه تحصیلی منحصر به فرد ملحق شوید! 🚀📖 ┄┅════✾════┅┄ 🏛 تمدن نوین اسلامی | موسسه مطالعات راهبردی | طراحی سیستم های دینی 📥 ایتا | آپارات | سایت | صوت
❇️ همان حزب اللّه... 🔰 امیدوارم که یک حزب به اسم «حزب مستضعفین» در تمام دنیا به وجود بیاید، و همه مستضعفین با هم در این حزب شرکت کنند. 🔰 و مشکلاتی که سر راه مستضعفین است از میان بردارند، و قیام در مقابل مستکبرین و چپاولگران شرق و غرب کنند. 🔰 و دیگر اجازه ندهند که مستکبرین بر مستضعفین عالَم ظلم کنند، و ندای اسلام را و وعده اسلام را- که حکومت مستضعفین بر مستکبرین است، متحقق کنند. 🔰 اکنون که نمونه‌ای از پیوند مستضعفین در بلاد مسلمین تحقق پیدا کرد، این نمونه باید به یک سطح وسیع‌تری، در تمام قشرهای انسان‌های تاریخ، تحقق پیدا کند به اسم «حزب مستضعفین»، که همان « حــــزب اللّه» است. 📆 ۲۶ مرداد ۱۳۵۸ @EMAM_COM
وظيفه ي ما.mp3
16.65M
📣 بسیاری از مردم ایران و لبنان در خون تک تک بچه ها و مظلومین غزه شریکند روحانیون و مسئولین ایرانی که شریک اسرائیل در قتل عام مردم غزه هستند 🆔 مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی 💠 https://eitaa.com/joinchat/269418668Ce82b10e200
🌿🌿🌿 یادداشت های هر از گاهی 🌿🌿🌿 سر و ته یک کرباس بودن افراط اخبار زدگی و تفریط اخبار ستیزی بسم الله الرحمن الرحیم اخیرا زیاد دیده می شود که برخی از اساتید حوزوی به روایات اشکال وارد می کنند و دست به تضعیف روایتشان جولان می دهد. اینکه کسی بگوید فلان روایت هیئت جعلی یا هیبت جعلی یا طلعت جعلی دارد یا فلان کتاب روایی مشهوره و معروفه انتسابش محل اشکال است و از آن نمی توان در فقه استفاده کرد و یا بگوید فلان روایت اخ است و بهمان روایت اوخ است اینها قطعا مصداق این مثل است که می گوید: یکی بر سر شاخه بن می برید . درباره ابوحنیفه آمده است که هفده یا بیست روایت را بیشتر قبول نداشت و بقیه روایات را خبر واحد بی اعتبار می دانست. همو کسی بود که دعوا و غائله ی خبر واحد را راه انداخت و سالها ذهن اهل قیل و قال را به مباحث بی ثمر مشغول کرد کما اینکه خود او بود که قدم و حدوث قرآن را نیز برای اولین بار مطرح کرد و زمینه سازی خونریزی های سنگین در این موضوع شد. و همچنین همین انحراف بود که بعدها به ظهور قرآنیون حدیث ستیز و به وجود آمدن مکتب حسبنا کتاب الله از یک طرف و مکتب قیاس گرایی و عقل زدگی و رای محوری از طرف دیگر منجر شد. رای گرایی افراطی ابوحنیفه منجر به حدیث گرایی افراطی احمد حنبل و مالک بن انس شد و بعدها در تلاش شافعی این دو انحراف به گونه ای با هم آشتی داده شدند و در یک مکتب جمع شدند. اما به هر حال اهل تاریخ معترفند که این افتراق چهار مذهبی ناشی از رد حدیث های ابوحنیفه بود. کسانی که در تعلم حکمت و فلسفه کم لطفی می کنند و با نامه و توصیه خود را از دروس حکمت و هستی شناسی عمیق و نظام مند محروم می کنند، بخواهند یا نخواهند دچار ضعف در فهم و تعقل روایات خواهند شد و فکر تحلیلی و درایت متن فهمیشان رقیق شده و کارشان به رد حدیث یا تصلب و جمود بر حدیث خواهد کشید و رد و قبول دربسته و سربسته را به فهم تحلیلی و جمع و قبول عالمانه ترجیح خواهند داد. متاسفانه این رد روایت ها گاهی به رد شخصیت های تاریخی شیعی و برخی واقعه های مهم تاریخی شیعی نیز می انجامد در حالی که اگر حوصله ی علمی داشتند و چند کتاب بیشتر می دیدند و کمی بیشتر فکر می کردند دچار این بلیه نمی شدند. افرادی که به جای زدن یک سوزن به مغز خود احادیث مبارک را با جوالدوز طرح و رد، مورد تخطئه قرار می دهند به خود و جامعه ی علمی ظلم می کنند. اما چند آیه و روایت : بَلْ كَذَّبُوا بِما لَمْ يُحيطُوا بِعِلْمِهِ وَ لَمَّا يَأْتِهِمْ تَأْويلُهُ (يونس 39) وَ إِذْ لَمْ يَهْتَدُوا بِهِ فَسَيَقُولُونَ هذا إِفْكٌ قَديم‏ (الأحقاف 11) ما سَمِعْنا بِهذا فِي الْمِلَّةِ الْآخِرَةِ إِنْ هذا إِلاَّ اخْتِلاق‏ (ص 7) عن امیر المومنین علی علیه السلام : من جهل شيئا عابه‏ و عنه علیه السلام : من جهل شیئا عاداه و عنه علیه السلام: مَنْ جَهِلَ عِلْماً عَادَاهُ. و عنه علیه السلام: لَا تُعَادُوا مَا تَجْهَلُونَ فَإِنَّ أَكْثَرَ الْعِلْمِ فِيمَا لَا تَعْرِفُونَ و عنه علیه السلام: النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا عَنْ جَمِيلِ بْنِ صَالِحٍ عَنْ أَبِي عُبَيْدَةَ الْحَذَّاءِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ‏ أَمَا وَ اللَّهِ إِنَّ أَحَبَّ أَصْحَابِي إِلَيَّ أَوْرَعُهُمْ وَ أَفْقَهُهُمْ وَ أَكْتَمُهُمْ بِحَدِيثِنَا وَ إِنَّ أَسْوَأَهُمْ عِنْدِي حَالًا وَ أَمْقَتَهُمْ إِلَيَّ الَّذِي إِذَا سَمِعَ الْحَدِيثَ يُنْسَبُ إِلَيْنَا وَ يُرْوَى عَنَّا فَلَمْ يَعْقِلْهُ وَ لَمْ يَقْبَلْهُ قَلْبُهُ اشْمَأَزَّ مِنْهُ وَ جَحَدَهُ وَ كَفَرَ بِمَنْ دَانَ بِهِ وَ هُوَ لَا يَدْرِي لَعَلَّ الْحَدِيثَ مِنْ عِنْدِنَا خَرَجَ وَ إِلَيْنَا سند فَيَكُونَ بِذَلِكَ خَارِجاً مِنْ وَلَايَتِنَا. عَنْ أَبِي يَعْقُوبَ بْنِ إِسْحَاقَ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى حَصَرَ عِبَادَهُ بِآيَتَيْنِ مِنْ كِتَابِهِ أَلَّا يَقُولُوا حَتَّى يَعْلَمُوا وَ لَا يَرُدُّوا مَا لَمْ يَعْلَمُوا إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يَقُولُ‏ أَ لَمْ يُؤْخَذْ عَلَيْهِمْ مِيثاقُ الْكِتابِ أَنْ لا يَقُولُوا عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَ‏ وَ قَالَ‏ بَلْ كَذَّبُوا بِما لَمْ يُحِيطُوا بِعِلْمِهِ وَ لَمَّا يَأْتِهِمْ تَأْوِيلُهُ‏
عَنْ سُفْيَانَ بْنِ السيط قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّ الرَّجُلَ لَيَأْتِينَا مِنْ قِبَلِكَ فَيُخْبِرُنَا عَنْكَ بِالْعَظِيمِ مِنَ الْأَمْرِ فَيَضِيقُ بِذَلِكَ صُدُورُنَا حَتَّى نُكَذِّبَهُ قَالَ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَ لَيْسَ عَنِّي يُحَدِّثُكُمْ قَالَ قُلْتُ بَلَى قَالَ فَيَقُولُ لِلَّيْلِ إِنَّهُ‏ نَهَارٌ وَ لِلنَّهَارِ إِنَّهُ لَيْلٌ قَالَ فَقُلْتُ لَهُ لَا قَالَ فَقَالَ رُدَّهُ إِلَيْنَا فَإِنَّكَ إِنْ كَذَّبْتَ فَإِنَّمَا تُكَذِّبُنَا. عَنْ عَلِيٍّ السِّنَانِيِّ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ علیه السلام‏ أَنَّهُ كَتَبَ إِلَيْهِ فِي رِسَالَةٍ وَ لَا تَقُلْ لِمَا بَلَغَكَ عَنَّا أَوْ نُسِبَ إِلَيْنَا هَذَا بَاطِلٌ وَ إِنْ كُنْتَ تَعْرِفُ خِلَافَهُ فَإِنَّكَ لَا تَدْرِي لِمَ قُلْنَا وَ عَلَى أَيِّ وَجْهٍ وَ صِفَةٍ.. عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام أَوْ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: لَا تُكَذِّبُوا بِحَدِيثٍ أَتَاكُمْ أَحَدٌ فَإِنَّكُمْ لَا تَدْرُونَ لَعَلَّهُ مِنَ الْحَقِّ فَتُكَذِّبُوا اللَّهَ فَوْقَ عَرْشِهِ. قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ علیه السلام: «مَنْ سَمِعَ مِنْ رَجُلٍ أَمْراً لَمْ يُحِطْ بِهِ عِلْماً فَكَذَّبَ بِهِ، وَ مِنْ أَمْرِهِ الرِّضَا بِنَا وَ التَّسْلِيمُ لَنَا، فَإِنَّ ذَلِكَ لَا يُكَفِّرُهُ» مُحَمَّدُ بْنُ عِيسَى بْنِ عُبَيْدٍ، قَالَ‏: أَقْرَأَنِي‏ دَاوُدُ بْنُ فَرْقَدٍ كِتَابَهُ إِلَى أَبِي الْحَسَنِ الثَّالِثِ علیه السلام أَعْرِفُهُ بِخَطِّهِ، يَسْأَلُهُ عَنِ الْعِلْمِ الْمَنْقُولِ إِلَيْنَا عَنْ آبَائِكَ علیهم السلام وَ أَحَادِيثُ‏ قَدِ اخْتَلَفُوا عَلَيْنَا فِيهَا، فَكَيْفَ الْعَمَلُ بِهَا عَلَى اخْتِلَافِهَا؟ وَ الرَّدُّ إِلَيْكَ وَ قَدِ اخْتَلَفُوا فِيهِ؟ فَكَتَبَ إِلَيْهِ- وَ قَرَأْتُهُ-: «مَا عَلِمْتُمْ أَنَّهُ قَوْلُنَا فَالْزَمُوهُ، وَ مَا لَمْ تَعْلَمُوا بِهِ فَرُدُّوهُ إِلَيْنَا» عَنْ جَمِيلِ بْنِ دَرَّاجٍ، عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: «إِنَّ مِنْ قُرَّةِ الْعَيْنِ التَّسْلِيمَ إِلَيْنَا، وَ أَنْ تَقُولُوا بِكُلِّ مَا اخْتَلَفَ عَنَّا أَوْ تَرُدُّوهُ إِلَيْنَا» عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ، عَنْ مَنْصُورٍ الصَّيْقَلِ‏ ، قَالَ: قَالَ بَعْضُ أَصْحَابِنَا لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام- وَ أَنَا قَاعِدٌ عِنْدَهُ-: مَا نَدْرِي مَا يَقْبَلُ مِنْ هَذَا حَدِيثَنَا مِمَّا يَرُدُّ، فَقَالَ: «وَ مَا ذَاكَ؟» قَالَ: لَيْسَ بِشَيْ‏ءٍ يَسْمَعُهُ مِنَّا إِلَّا قَالَ: الْقَوْلُ قَوْلُهُمْ. فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: «هَذَا مِنَ الْمُسَلِّمِينَ، إِنَّ الْمُسَلِّمِينَ هُمُ النُّجَبَاءُ، إِنَّمَا عَلَيْهِ إِذَا جَاءَهُ شَيْ‏ءٌ لَا يَدْرِي مَا هُوَ أَنْ يَرُدَّهُ إِلَيْنَا» . عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: قَالَ: «مَا عَلَى أَحَدِكُمْ إِذَا بَلَغَهُ عَنَّا حَدِيثٌ لَمْ يُعْطَ مَعْرِفَتَهُ أَنْ يَقُولَ: الْقَوْلُ قَوْلُهُمْ، فَيَكُونَ قَدْ آمَنَ بِسِرِّنَا وَ عَلَانِيَتِنَا» عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جُنْدَبٍ، عَنْ سُفْيَانَ بْنِ السِّمْطِ ، قَالَ‏: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: جُعِلْتُ فِدَاكَ يَأْتِينَا الرَّجُلُ مِنْ قِبَلِكُمْ يُعْرَفُ بِالْكَذِبِ فَيُحَدِّثُ بِالْحَدِيثِ فَنَسْتَبْشِعُهُ. فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: «يَقُولُ لَكَ: إِنِّي قُلْتُ الليل إِنَّهُ نَهَارٌ، وَ النهار إِنَّهُ لَيْلٌ؟» قُلْتُ: لَا، قَالَ: «فَإِنْ قَالَ لَكَ هَذَا إِنِّي قُلْتُهُ فَلَا تُكَذِّبْ بِهِ، فَإِنَّكَ إِنَّمَا تُكَذِّبُنِي» عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جُنْدَبٍ، عَنْ سُفْيَانَ بْنِ السِّمْطِ، قَالَ‏: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام إِنَّ الرَّجُلَ‏ يَأْتِينَا مِنْ قِبَلِكُمْ فَيُخْبِرُنَا عَنْكَ بِالْعَظِيمِ مِنَ الْأَمْرِ، فَتَضِيقُ لِذَلِكَ صُدُورُنَا حَتَّى نُكَذِّبَهُ. فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: «أَ لَيْسَ عَنِّي يُحَدِّثُكُمْ؟» قُلْتُ: بَلَى، قَالَ: «فَيَقُولُ لِلَّيْلِ إِنَّهُ نَهَارٌ، وَ لِلنَّهَارِ إِنَّهُ لَيْلٌ» فَقُلْتُ: لَا، قَالَ: «فَرُدُّوهُ إِلَيْنَا، فَإِنَّكَ إِذَا كَذَّبْتَهُ فَإِنَّمَا تُكَذِّبُنَا» عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: سَمِعْتُهُ يَقُولُ: «لَا تُكَذِّبُوا الْحَدِيثَ أَتَاكُمْ بِهِ مُرْجِئِيٌ‏ وَ لَا قَدَرِيٌّ وَ لَا خَارِجِيٌّ نَسَبَهُ إِلَيْنَا، فَإِنَّكُمْ لَا تَدْرُونَ لَعَلَّهُ مِنَ الْحَقِّ، فَتُكَذِّبُونَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَوْقَ عَرْشِهِ» .