eitaa logo
طلبه پاسخگو
6.6هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
169 ویدیو
2 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام وادب خدمت دوستان و همراهان عزیز این کانال زیر نطر مجموعه فرهنگی تبلیغی سفیران انقلاب (استان کهگیلویه و بویراحمد) تحت مدیریت حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی عظیمی مهر است ‌جهت ارتباط با ما @Seyedmostafa_Azimi
مشاهده در ایتا
دانلود
غدیر دوم است امروز. این ولایت «گوارایت باد» ای فرزند علی! بیعتمان را این بار عاشقانه تر تجدید خواهیم کرد. میان رکن محبت و مقام اطاعت. دست به دامنت می شویم که دلهایمان را پر از عدل داد کنی که پر از ظلم و جور شده است. ای مولای زمان! نشسته ایم نه، ایستاده ایم در انتظار «جاء الحق» تا در دشت نامهربانی ها قیامتی به پا کنی. لحظه ها را می شماریم در انتظار روزگار «انا المهدی»، ببین کوله پشتی های اربعینی مان آماده اند. تا چند پی نام و نشانی باشیم یا در طلب جهان فانی باشیم حالا که رسیده وقت بیعت با عشق عشق است که صاحب الزمانی باشیم _پاسخگو 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3254255618Cfd220327cc @talabeonline1 🔴بزنید روی لینک 👆👆
هدایت شده از طلبه پاسخگو
باز هم ای صبح جمعه آمدی مولا نیامد  صبح آمد ظهر شد مغرب رسید آقا نیامد  شب شد و خورشید کنعان ولایت را ندیدم  کور شد از گریه چشمم، یوسف زهرا نیامد  دشمنان با خنده می پرسند پس آقایتان کو؟  دوستان با گریه می گویند آمد یا نیامد؟  ما بدون او غریب و او میان ماست تنها  آن امام قرن ها مثل علی تنها نیامد  عمر ما با نالة یابن الحسن طی شد دریغا  منجی ما صاحب ما رهنمای ما نیامد  شیر حق خانه نشین، فرزند او در کوه و صحرا  قامت زهرا دو تا شد حجت یکتا نیامد  شاید او هم مثل جدّش سر میان چاه برده  پس چرا از چاه هم آوای آن مولا نیامد؟  دیده ام از اشک لبریز و دلم دریایی از خون  رفتم از دست و ز مولایم صدای پا نیامد  فتنة فرعون عالم گیر شد ای اهل عالم  کو عصا چون شد ید بیضا چرا موسا نیامد؟  سال ها و ماه ها و هفته ها بگذشت میثم  جمعه ها رفتند و آن مهر جهان آرا نیامد  _پاسخگو 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3254255618Cfd220327cc @talabeonline1 🔴بزنید روی لینک 👆👆
>>> سَبُک شمردن نماز نماز مهمترين اعمال دينى است كه اگر قبول درگاه خداوند عالَم شود ، عبادتهاى ديگر هم قبول مىشود و اگر پذيرفته نشود اعمال ديگر هم قبول نمىشود. سبک شمردن نماز مصادیقی دارد : ۱-آشکارترین نمونه سبُک شمردن نماز ، ترک عمدی نماز است گرچه برای یک بار. ۲-تأخیر نماز بدون عذر تا آخر وقت . بلکه فقها فرموده اند مستحب است نماز در اول وقت خوانده شودآن هم به جماعت . ۳-شرکت نکردن در نماز جماعت . مراجع تقلید فرموده اند شرکت نکردن در نماز جماعت از روی بی اعتنایی جایز نیست . ۴-نماز خواندن بدون آرامش وطمأنینه ، به طوری که رکوع وسجود کلمات و اذکار آن ، به صورت کامل انجام نشود . روزى پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم ، در مسجد تشريف داشتند ؛ مردى وارد و مشغول نماز شد و ركوع و سجودش را كاملًا به جا نياورد ، حضرت فرمودند : « اگر او با این حال از دنيا برود، به دين من از دنيا نرفته است» ؛ پس انسان بايد مواظب باشد كه به عجله و شتاب زدگى نماز نخواند و در حال نماز به ياد خدا و با خضوع و خشوع و وقار باشد. ۵-مستحب است پدر و مادر ، بچه مميز (بچه اى كه خوب و بد را مىفهمد) را به نماز خواندن و عبادتهاى ديگر عادت دهند، البتّه نبايد اين كار به صورتى انجام گيرد كه موجب ناراحتى و بيزارى او از نماز گردد. _پاسخگو 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3254255618Cfd220327cc @talabeonline1 🔴بزنید روی لینک 👆👆
"ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺁﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﻮ ﻭ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺍﺯ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺍﻧﺪ ، ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺑﻪ ﺩﻭ ﺳﻮم ﺷﺐ ﻭ ﮔﺎﻫﻲ ﻧﻴﻤﻰ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻭ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻳﻚ ﺳﻮﻣﺶ ﺭﺍ [ ﺑﺮﺍﻱ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻭ ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﻗﺮﺁﻥ ]ﺑﺮﻣﻰ ﺧﻴﺰﺩ ، ﻭ ﺧﺪﺍ ﺷﺐ ﻭ ﺭﻭﺯ ﺭﺍ [ ﺩﻗﻴﻖ ﻭ ﻣﻨﻈﻢ ] ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﻴﺮﻱ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ" /مزمل ۲۰ ♻یکی از عباداتی که بطور ویژه در اسلام تاکید شده نماز خواندن و قرآن خواندن شبانه و عبادت در شب است که برای مسلمانان امر مستحبی است، اما برای پیامبر(صلی الله علیه و آله) واجب بوده است. 🌷امام صادق علیه السلام:"ان من روح اللَّه تعالى ثلاثة: التهجد باللیل و افطار الصائم، و لقاء الاخوان"سه چیز از عنایات مخصوص الهى است: عبادت شبانه (نماز شب) و افطار دادن به روزهداران، و ملاقات برادران مسلمان. 🌷و فرمودند:"صلاة اللیل تذهب بذنوب النهار" نماز شب گناهان روز را از بین مىبرد. #طلبه_جوان _پاسخگو 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3254255618Cfd220327cc @talabeonline1 🔴بزنید روی لینک 👆👆
.شرعی ⛔️ 🔷آیا فکر شهوانی حرام است؟ پاسخ: 🔷فكر گناه تا زمانی كه منتهی به انجام گناه نشود، گناه محسوب نمی شود، ولی بی شك آثار نامطلوبی بر روح انسان می گذارد. (امام.آیات عظام بهجت.سیستانی.مکارم) ✍آیت الله خامنه ای بنابر احتیاط واجب باید از فکر شهوانی خودداری شود ✍برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج۱ _پاسخگو 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3254255618Cfd220327cc @talabeonline1 🔴بزنید روی لینک 👆👆
حرمت ابدی زن و شوهر جوان به دلیل جهل به احکام شرعی چندی پیش‌ زوج جوانی که کمتر از ۵ سال از زندگی مشترکشان گذشته بود و تنها ۳ ماه از تولد اولین فرزندشان می گذشت، عازم سفر حج می شوند و نوزاد سه ماهه خود را به مادربزرگ می سپارند تا زمان بازگشت مادر و پدر از نوه خود مراقبت کند. مادر بزرگ که خود او نیز صاحب فرزند نوزادی بوده است، با کمال میل، مراقبت از نوه خود را می پذیرد، زیرا از آنجا که خود فرزند نوزادی داشته است، به گمان خود می تواند همزمان به نوه اش شیر دهد. حدود بیش از یک ماه، این فرزند نزد مادر بزرگِ مادری خویش مراقبت شده و از شیر او استفاده می کند؛ پس از بازگشت پدر و مادر این نوزاد، فرزند نزد مادر خود بازگردانده می شود؛ مدتی بعد مادر بزرگ که در جلسه ی روضه‌ای شرکت کرده بود، پس از سخنرانی خطیب آن جلسه، از احکام شیر دادن به فرزند اطلاع پیدا می کند و آنجاست که تمام دنیا را در مقابل خود تیره و تار می بیند. خطیب آن جلسه در رابطه با احکام شیر دادن به فرزند، گفته بود " در صورتی که مادربزرگی به فرزند دختر خود شیر دهد، مادر و پدر آن نوزاد بر یکدیگر حرام ابدی می شوند و باید از هم جدا شوند و به هیچ عنوان امکان بازگشت و ازدواج مجدد آن زوج وجود ندارد". ‌در فقه اسلام، ‌حرام اَبدی یا حرمت مؤبد، به حرام بودن ازدواج مرد و زنی برای همیشه گفته می شود؛ به این معنا، هنگامی که مرد و زنی به یکدیگر حرام ابدی می شوند تحت هیچ شرایطی نمی توانند با هم ازدواج کنند. _پاسخگو 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3254255618Cfd220327cc @talabeonline1 🔴بزنید روی لینک 👆👆
طلبه پاسخگو
#احکام حرمت ابدی زن و شوهر جوان به دلیل جهل به احکام شرعی چندی پیش‌ زوج جوانی که کمتر از ۵ سال از زن
آیت‌الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود تاکید کرد: برخی می گویند اگر مادربزرگ بچه ای، بچه را شیر دهد، مادر اصلی این بچه در خانه شوهر حرام ابدی می شود؛ ما درباره این مسئله مطالعه زیادی کرده و به این نتیجه رسیدیم که موجب حرام ابدی نمی شود. ‌به گزارش ایسنا، آیت الله مکارم صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به یکی از مسائل شرعی که در فضای مجازی با حاشیه‌هایی همراه بوده است، اشاره کرده و گفت: برخی می‌گویند اگر مادربزرگ بچه‌ای، بچه را شیر دهد، مادر اصلی این بچه در خانه شوهر حرام ابدی می شود؛ ما درباره این مسئله مطالعه زیادی کرده و به این نتیجه رسیدیم که موجب حرام ابدی نمی شود. این مرجع تقلید تصریح کرد: ادله قانع کننده و کافی برای حرمت ابدی نداریم؛ در بعضی از روایات استدلال به حرمت شده، اما معارض هم وجود دارد، هم‌چنین شهرت فتوایی برخلاف فتوای ماست، اما ما گفته‌ایم که موجب حرام ابدی نمی شود. _پاسخگو 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3254255618Cfd220327cc @talabeonline1 🔴بزنید روی لینک 👆👆
سلام روزتون بخیر مگه امروز روز پرستار نیست؟ مگه شما خانم همسرت نیستی؟ بجنب که همسرت به شدت نیازمند دست نوازشگر پرستارشه😜 مثل یک پرستار نه آقا بالاسر زن و شوهر باید همدیگر را در راه صحیح و صراط مستقیم الهی حمایت کنند. اگر هر کدام از اینها مشاهده می‌‌کنند یک عمل خیر و یک کار شایسته‌ای از همسرشان سر می‌زند، آن را تشویق کنند و اگر بر عکس، احساس کردند که خطایی، یک انحرافی ـ خدای نخواسته ـ وجود دارد، سعی در اصلاح آن بکنند. یکدیگر را در راه خدا کمک و تشویق کنند. زن و شوهر باید سعی کنند که یکدیگر را اصلاح کنند. نه مثل یک آقا بالاسر که مرتب به دیگری نیش بزند؛ نه! مثل یک پرستار، یک مادر و پدر دلسوز. وجه مشترک زوجین در زندگی باید عبارت باشد از توجه به خدا و اطاعت دستورات الهی و عمل به فرامین خدا. زن و شوهر باید همدیگر را در این جهت حفظ کنند. اگر زن می‌بیند که شوهر او بی‌اعتنا به مسائل دینی است، او را با حکمت و اخلاق خوش و ظرافت و زیرکی زنانه، وادار به آمدن در راه خدا کند. مرد هم اگر می‌بیند زنش بی‌اعتناست، او هم باید همین تکلیف را انجام دهد. این از کارهای اساسی زندگی است. _پاسخگو 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3254255618Cfd220327cc @talabeonline1 🔴بزنید روی لینک 👆👆
آیا در روزها یا شب های شهادت اهل بیت علیهم‌السلام و مناسبت های عزاداری، همبستر شدن زن و شوهر اشکال دارد؟ اين کار حرام نيست اما سزاوار است در شب هاي شهادت رعايت شود مانند آنکه انسان در عزاي نزديکان خود از قبيل پدر و مادر چه رفتاري دارد. _پاسخگو 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3254255618Cfd220327cc @talabeonline1 🔴بزنید روی لینک 👆👆
🤔 ❓چرا تاریخ دقیق شهادت حضرت زهرا مشخص نیست؟ و کدام قول در تاریخ شهادت ایشان معتبر است❓ 💠پاسخ💠 ❗️در تاریخ دقیق شهادت حضرت زهرا اختلاف است و دو قول از میان اقوال مطرح شده در این رابطه قابل اعتنا است؛ 1⃣ایشان در حدود هفتاد و پنج روز پس از شهادت پیامبر گرامی از دنیا رفتند. 🔶امام صادق علیه السلام فرمود: « فاطمه به مدت هفتاد و پنج روز پس از پیامبر گرامی زندگی کردند» 📚الکافی ج1 ص458 ❗️با توجه به اینکه رحلت پیامبر گرامی در 28 صفر واقع شده باید شهادت آن بانوی عزیز در یکی از سه روز سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم ماه جمادی الاولی واقع شده باشد ( با در نظر گرفتن احتمال تمام یا ناقص بودن ماههای وسط) 📚پیام امام امیر المومنین ج8 ص54 2⃣ایشان در حدود 95 روز پس از شهادت پیامبر گرامی از دنیا رفتند. ❗️طبری شیعی از امام صادق علیه السلام روایت می کند که فرمود: « شهادت فاطمه زهرا در روز سوم جمادی الثانیه بوده است ( پس از گذشت 95 روز از شهادت پیامبر اسلام)» 📚دلائل الامامه ص13 📚بحار الانوار ج43 ص171 🔶علامه مجلسی این روایت را صحیح و معتبر می شمارد 📚زاد المعاد ص280 ❗️شیخ عباس قمی نیز می نویسد: « اظهر نزد حقیر این است که وفات آن حضرت در روز سوم جمادی الثانیه واقع شده است ( پس از گذشت 95 روز از شهادت پیامبر اسلام) که مختار جمعی از بزرگان شیعه نیز بر همین قول است؛ 📚مسار الشیعه ص54 📚مصباح کفعمی ص522 📚تاریخ الموالید ص98 📚مصباح کفعمی ص522 📚اعلام الوری ج1 ص300 ❗️پس بقای آن حضرت بعد از پدر بزرگوارشان نود و پنج روز بوده است 📚کشف الغمه ج1 ص503 📚الذریه الطاهره ص151 📚اعلام الوری ج1 ص300 👌به نقل از منتهی الامال ، شیخ عباس قمی، ج1 ص332 💠از این دو بیان وجه اختلاف روشن می شود که در روایتی شهادت ایشان هفتاد و پنج روز پس از پیامبر گفته شده است و در روایتی که علمای قابل توجهی به آن عمل کرده اند شهادت ایشان نود و پنج روز پس از پیامبر بیان شده است. 👌علامه مجلسی می نویسد: « روایت نود و پنج روز با روایت هفتاد و پنج روز منافات دارد اما از آنجایی که روایت نود و پنج روز مشهور و معتبر است واجب است که به آن عمل شود و عزاداری حضرت زهرا موافق آن صورت گیرد» 📚زاد المعاد ص280 ❗️برخی می گویند وجه اختلاف در تاریخ شهادت ایشان از این جهت است که در صدر اسلام رسم الخط بیشتر به صورت بدون نقطه و اعراب بود و از آنجا که لفظ « تسعین» ( نود) و « سبعین» ( هفتاد) از جهت شکل کلمه یکسان است و تنها با نقطه گذاری متفاوت می شود چه بسا این اختلاف ایجاد شده است که مراد روایت امام صادق هفتاد و پنج روز بوده است یا نود و پنج روز اما بر حسب سایر قرائن و مشهور علما و این که در روایتی گفته شده است که شهادت ایشان روز سوم جمادی الثانیه یعنی پس از گذشت حدود نود و پنج روز از شهادت پیامبر بوده است نتیجه گیری می شود که مراد روایت امام صادق نود و پنج روز بوده است نه هفتاد و پنج روز اگر چه موافق احتیاط آن است که به هر دو قول در تاریخ شهادت حضرت زهرا عمل شود چنان که مرسوم نیز چنین است. _پاسخگو 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3254255618Cfd220327cc @talabeonline1 🔴بزنید روی لینک 👆👆
🌹حضرت امام صادق (ع) با تصريح در مورد علت بيمارى و شهادت فاطمه (س) مى‌فرمايند: «و كان سبب وفاتها ان قنفذا مولى الرجل لكزها بنعل السيف بامره فاسقطت محسنا، و مرضت من ذلك مرضا شديدا؛ سبب شهادت فاطمه (س) اين بود كه قنفذ (غلام خليفه دوم) با غلاف شمشير او را زده و بچه اش را كشت و مادرم از اين جهت به بستر بيمارى افتاد.» ( عوالم، ج. ۱۱، ص. ۵۰۴- بحار، ج. ۴۳، ص. ۱۷۰، ح. ۱۱) ای روح دو صد مسیح محتاج دَمَت / زهرایی و خورشید غبار قدمت کی گفته که تو حرم نداری بانو؟ / ای وسعت دلهای شکسته ، حَرَمت . . . ◾️شهادت مظلومانه حضرت صدیقه طاهره #فاطمه_زهرا سلام الله علیها تسلیت باد.◾️ #السلام_علیک_یا_فاطمه_الزهرا #السلام_علیک_یا_صاحب_الزمان