eitaa logo
طلبه سیستانی
361 دنبال‌کننده
161 عکس
190 ویدیو
8 فایل
نقد عالمانه و منصفانه مخالفین مکتب اهل بیت علیهم السلام،پاسخ به شبهات وهابیت،حفظ وحدت عاطفی و سیاسی بین مذاهب اسلامی ارتباط با مدیر: پیرو ولایت فدایی انقلاب @talabesistani
مشاهده در ایتا
دانلود
❁﷽❁ نکته ناب از بیانات ✍️ در اهمیت پاسخ به شبهات روایتی است که مرحوم طبرسی در کتاب احتجاج، از امام صادق (سلام الله علیه) می فرماید: 🔹 «عُلَمَاءُ شِيعَتِنَا مُرَابِطُونَ فِي الثَّغْرِ- الَّذِي يَلِي إِبْلِيسَ وَ عَفَارِيتَه يَمْنَعُوهُمْ عَنِ الْخُرُوجِ عَلَى ضُعَفَاءِ شِيعَتِنَا وَ عَنْ أَنْ يَتَسَلَّطَ عَلَيْهِمْ إِبْلِيسُ وَ شِيعَتُهُ وَ النَّوَاصِب‏ ‏...» 🔻#«مُرَابِطُونَ» مرابط سرباز سرحدات را می گویند و تنها نیروی سلاح به دستی است که آتش به اختیار است برای شلیک نیاز به دستور از فرمانده ندارد؛ یعنی به مجرد این که احساس خطر کند دست روی ماشه می گذارد طرفی که می خواهد وارد مرز شود را به رگبار می بندد. 🔺 لذا حضرت علمای شیعه را به «مرابط» تعبیر می کند. که این ها مرزداران هستند که از ورود شیطان در حوزه دین و عقیده جلوگیری می کنند و از این که شبهاتی باعث شود جوان های که از نظر مبانی فکری ضعیف هستند اذهان این ها را مشوش کنند جلوگیری می کنند و بعد می فرماید: 🔹 «أَلَا فَمَنِ انْتَصَبَ لِذَلِكَ مِنْ شِيعَتِنَا كَانَ أَفْضَلَ مِمَّنْ جَاهَدَ الرُّومَ وَ التُّرْكَ وَ الْخَزَرَ أَلْفَ أَلْفِ مَرَّةٍ...» 🔸یک سرباز و یک افسری که در حوزه پاسخگویی به شبهات مشغول انجام وظیفه است از یک میلیون رزمنده در میدان نبرد افضل و با شرافت تر است. 📚 الإحتجاج على أهل اللجاج؛ طبرسى، احمد بن على، ج‏1، ص17 👈 عضویت در کانال طلبه سیستانی https://eitaa.com/talabesistanei
به قبر مطهر پيامبر (ص) براي طلب باران با توجه به سخنان صريح علماي اهل سنت، بلال بن حارث يكي از صحابه رسول خدا صلي الله عليه وآله است. در يكي از سالهاي خلافت عمر بن خطاب، در مدينه قحطي آمد و به شدت مردم را دچار مشكل ساخت، و تمامي گياهان و درختان خشك شد. اين صحابي رسول خدا صلي الله عليه وآله با اعتقاد راسخي كه به آن حضرت داشت، نزد قبر مطهر رسول خدا صلي الله عليه وآله آمد و به حضرت متوسل شد و درخواست باران نمود. رسول خدا در خواب اين صحابي آمد و پيام داد كه به عمر سلام بگويد: طلب باران كند، مطمئن باشد كه باران مي آيد و امت از قحطي نجات مي يابد. عمر بن خطاب با شنيدن اين خبر، گريه كرد و قول مساعدت با امت را داد. متن اين روايت را ابن ابي شيبه؛ استاد بخاري با سند صحيح اين گونه نقل كرده است: حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِيَةَ، عَنِ الْأَعْمَشِ، عَنْ أَبِي صَالِحٍ، عَنْ مَالِكِ الدَّارِ، قَالَ: وَكَانَ خَازِنَ عُمَرَ عَلَي الطَّعَامِ، قَالَ: أَصَابَ النَّاسَ قَحْطٌ فِي زَمَنِ عُمَرَ، فَجَاءَ رَجُلٌ إلَي قَبْرِ النَّبِيّ فَقَالَ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، اسْتَسْقِ لِأُمَّتِكَ فَإِنَّهُمْ قَدْ هَلَكُوا، فَأَتَي الرَّجُلَ فِي الْمَنَامِ، فَقِيلَ لَهُ: ائْتِ عُمَرَ فَأَقْرِئْهُ السَّلَامَ، وَأَخْبِرْهُ أَنَّكُمْ مَسْقِيُّونَ وَقُلْ لَهُ: عَلَيْكَ الْكَيْسُ، عَلَيْكَ الْكَيْسُ "، فَأَتَي عُمَرَ فَأَخْبَرَهُ، فَبَكَي عُمَرُ، ثُمَّ قَالَ: يَا رَبِّ، لَا آلو إلَّا مَا عَجَزْتُ عَنْهُ. كه بود، مي گويد: در زمان عمر مردم گرفتار قحطي شدند مردي به سوي قبر شريف رسول خدا آمد و گفت: اي رسول خدا براي امتت از خداوند باران بخواه؛ چرا كه آنان نزديك است هلاك شوند. رسول خدا در خواب او آمد و فرمود: نزد عمر برو و سلام مرا برسان و به او خبر بده كه شما سيراب مي شويد و بگو نسبت به مردم بخشش هايت بيشتر باشد. اين مرد نزد عمر آمد و از اين خوابش خبر داد، عمر گريه كرد و گفت: اي پروردگار من قابل اين سلام و اكرام نبودم هر خدمتي كه از دستم بيايد از اين مردم دريغ نخواهيم كرد. إبن أبي شيبة الكوفي، ابوبكر عبد الله بن محمد (متوفاي235 هـ)، الكتاب المصنف في الأحاديث والآثار، ج 6، ص356 ، ح32002 (ج 7 ، ص 483 طبق برنامه مكتبة اهل البيت)، تحقيق: كمال يوسف الحوت، ناشر: مكتبة الرشد - الرياض، الطبعة: الأولي، 1409هـ. طبق برنامه الجامع الكبير. 👈 عضویت در کانال طلبه سیستانی https://eitaa.com/talabesistanei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(صلی الله علیه و آله و سلم) برای (علیه السلام) ابن مسعود صحابی رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در کتاب شرح مسند ابی حنیفه می گوید: وعن ابن شاذان من حديث ابن مسعود رضي الله عنه : ما رأينا رسول الله صلى الله عليه وسلم باكيا قط أشد من بكائه على حمزة رضي الله عنه ، وضعه في القبلة ، ثم وقف على جنازته ، وأنحب حتى نشغ ، أي شهق ، حتى بلغ به لغشي من البكاء يقول : يا حمزة يا عم رسول الله وأسد رسوله : يا حمزة يا فاعل الخيرات ، يا حمزة يا كاشف الكرب ، يا حمزة يا ذاب عن وجه رسول الله صلى الله عليه وسلم ، وكان صلى الله تعالى عليه وسلم إذا صلى على جنازة .... ما نديديم که پيغمبر اکرم صلی الله علیه و اله براي کسي گريه کند، آن چنانکه براي حمزه گريه مي‌کرد.وقتي نبي مکرم با جنازه حضرت حمزه علیه السلام مواجه شد:او را طرف قبله قرار داد و رو به روي جنازه، با سوز و آه ناله کرد، نبي گرامي صلی الله علیه و اله از شدت گريه و مصيبت افتاد و غش کرد و مي‌فرمود: ای عموي رسول خدا صلی الله علیه و اله و شيررسول خدا صلی الله علیه و اله ، يا حمزه. ای انجام دهنده کارهای خیر ، ای برطرف کننده غم ها ،ای کسی که فدایی رسول خدا صلی الله علیه و اله بودی... شرح مسند أبي حنيفة، ج1، ص526 سوال از وهابیت: اگر گریه و عزاداری برای اموات شرک است ، پس چرا حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) برای عمویش عزاداری کرد؟ 🔶نقد عالمانه و منصفانه عقاید وهابیت کانال طلبه سیستانی https://eitaa.com/talabesistanei
جواز (ص) از زبان مبارك خود رسول الله (ص) سنن ابي داود ص730 حديث 4084 كِتَاب اللِّبَاسِ بَاب مَا جَاءَ فِي إِسْبَالِ الْإِزَارِ با تصحيح آلباني حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ حَدَّثَنَا يَحْيَي عَنْ أَبِي غِفَارٍ حَدَّثَنَا أَبُو تَمِيمَةَ الْهُجَيْمِيُّ وَأَبُو تَمِيمَةَ اسْمُهُ طَرِيفُ بْنُ مُجَالِدٍ عَنْ أَبِي جُرَيٍّ جَابِرِ بْنِ سُلَيْمٍ قَالَ رَأَيْتُ رَجُلًا يَصْدُرُ النَّاسُ عَنْ رَأْيِهِ لَا يَقُولُ شَيْئًا إِلَّا صَدَرُوا عَنْهُ قُلْتُ مَنْ هَذَا قَالُوا هَذَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قُلْتُ عَلَيْكَ السَّلَامُ يَا رَسُولَ اللَّهِ مَرَّتَيْنِ قَالَ لَا تَقُلْ عَلَيْكَ السَّلَامُ فَإِنَّ عَلَيْكَ السَّلَامُ تَحِيَّةُ الْمَيِّتِ قُلْ السَّلَامُ عَلَيْكَ قَالَ قُلْتُ أَنْتَ رَسُولُ اللَّهِ قَالَ أَنَا رَسُولُ اللَّهِ الَّذِي إِذَا أَصَابَكَ ضُرٌّ فَدَعَوْتَهُ كَشَفَهُ عَنْكَ وَإِنْ أَصَابَكَ عَامُ سَنَةٍ فَدَعَوْتَهُ أَنْبَتَهَا لَكَ وَإِذَا كُنْتَ بِأَرْضٍ قَفْرَاءَ أَوْ فَلَاةٍ فَضَلَّتْ رَاحِلَتُكَ فَدَعَوْتَهُ رَدَّهَا عَلَيْكَ جابر بن سليم مي گويد: به شهر مدينه وارد شدم شخصي را ديدم كه مردم گفتار و نظرات او را گوش كرده و از او فرا مي گيرند و هيچ كلامي از او صادر نمي شود مگر اينكه آن را ضبط مي كردند. گفتم: اين شخص كيست؟ گفتند: رسول خدا (ص) است. مي گويد: گفتم: عليك السلام يا رسول الله و اين تحيت را دوبار تكرار كردم. آن حضرت فرمود: اين گونه سلام نكن زيرا اين تحيت مردگان است. بگو: السلام عليك. گفتم: تو رسول خدايي؟ فرمود: من فرستاده ي الهي ام. همان كسي كه اگر ضرر و صدمه اي به تو رسد و او را بخواني آن را بر طرف مي كند و اگر قحطي نازل شود به او توسل بجويي گياهان را خواهد رويانيد و اگر در بيابان خشك قرار گرفتي و شتر سواري خود را كم كرده باشي و از او درخواست كمك كني آن را به تو باز مي گرداند. وهابي شايد بگويد:اونجايي كه پيامبر فرموده:اگر ضرر و صدمه به تو برسد و من را بخواني،آن را برطرف مي كنم،يعني در موقع زنده بودن رسول الله ص هست وقتي كه از دنيا رفت،ديگه تمام!! مي گوييم:باشه.حق با شماست{كه نيست و با صدها دليل از كتب اهل سنت ثابت كرده اييم كه نيست و آوردن آن مطالب در اينجا،از حوصله اين متن خارج است} وهابي شايد بگويد:آنجايي كه گفته:اگر قحطي نازل شود به او توسل بجويي...باز موقع زنده بودن پيامبر هست و نه الان كه وفات يافته!{احتمالا روايت توسل عمر به عموي رسول الله ص را بهانه كنند كه:عمر گفته:ما در زماني كه پيامبر زنده بود به او توسل مي جستيم و الان به عموي رسول الله توسل مي جوييم! مي گوييم:هرچند كه در آنجا نماز باران هست و يك شخص زنده بايد امام جماعت شود{و نمي شود كه رسول خداص را از قبر بيرون بياورند و امام جماعت كنند!!-هرچند در بيرون آوردن مردگان از قبرشان يد طولايي داريد-} ولي با اين حال باز مي گوييم:باشه حق با شماست. اما اي وهابيون،اين قسمت روايت كه پيامبر فرموده:اگر در بيابان خشك قرار گرفتي و شتر سواري خود را گم كرده باشي و از او درخواست كمك كني آن را به تو باز مي گرداند! اين را چه مي كني؟در بيابان خشك بي آب و علف،پيامبر كجاست كه از او درخواست شتر كني و پيامبر هم به تو شتر بدهد؟ آلباني هم گفته:روايت صحيح هست.پس هيچ راه فراري نداريد.آيا مي توانيد بگوييد كه رسول الله ص دستور به شرك داده؟! 🔶نقد عالمانه و منصفانه عقاید وهابیت عضویت در کانال طلبه سیستانی👇👇 https://eitaa.com/talabesistanei
مردم مدینه به به توصیه دارمي در مسند خود ماجرایی را نقل می کند که در آن مردم مدینه دچار قحطی شدیدی شده و به نزد عایشه رفته و به آنها گفت سراغ قبر پیامبر رفته و پنجره اي به سوي آسمان قرار دهيد تا فاصله اي بين آسمان و قبر مطهر نباشد و این کار را کرده و سبب شد باران شدید شروع به باریدن کرد. در يا سنن دارمي جلد 1 صفحه 227 ماجرای توسل مردم مدینه به قبر پیامبر که به راهنمایی عایشه بود را چنین نقل می کند: ... قال :قحط اهل المدينة قحطا شديدا ، فشکوا إلي عايشة فقالت : انظروا قبر النبي (صلي الله عليه و آله) فجعلوا منه کوا إلي السماء حتي لايکون بينه و بين السما سقف ... قال: ففعلوا فمطرنا مطرا حتی تبت العشب و سمنت الابل حتی تفتقت من الشحم و سمی [1] در مدينه قحطي شديدي شد . مردم نزد عايشه شکايت کردند ، عايشه گفت : سراغ قبر رسول خدا (صلي الله عليه و آله) و پنجره اي به سوي آسمان قرار دهيد تا فاصله اي بين آسمان و قبر مطهر نباشد. وی گفت: این کار کردیم و باران شدیدی بارید تا جایی که گیاهان رویید و شترها آنقدر چاق شدند که از شدت چربی ترک برداشتند.به حدی که آن سال را سال تَرَک نامیدند. در پاورقي هم محقق بيان مي کند : رجاله ثقات وهو موقوف علي عايشة وما وجدته في غير هذا المکان . روات اين روايت همه ثقه هستند و از عايشه نقل شده است و فقط در اين مکان يافت مي شود. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ [1] دارمي ، ابو محمد عبد الله بن عبد الرحمن بن فضل بن مهرام ، مسند دارمي معروف به سنن دارمي ، متوفاي 255 هـ ، چاپ دار المغني النشر والتوزيع ، ج 1 ، با تحقيق حسين سليم اسد الداراني ، ص 227 🔶نقد عالمانه و منصفانه عقاید وهابیت عضویت در کانال طلبه سیستانی👇👇 https://eitaa.com/talabesistanei
« إن الإمام الشافعي أيام هو ببغداد كان يتوسل بالإمام أبي حنيفة رضي الله عنه يجئ إلى ضريحه يزوره فيسلم عليه ثم يتوسل إلى الله تعالى به في قضاء حاجاته » زینی دحلان در کتاب خود می نویسد : علامه ابن حجر در کتاب الخیرات الحسان فی مناقب الامام ابوحنیفة النعمان در فصل بیست و پنجم می گوید : به تحقیق که امام شافعی در مدتی که در بغداد بود به امام ابوحنیفه متوسل می شد . به سمت ضریحش می آمد و به او متوسل می شد و به او سلام می کرد سپس به درگاه خداوند برای قضای حوائجش به او متوسل می شد . الدرر السنية فی الرد علی الوهابیة صفحه 72 🔶نقد عالمانه و منصفانه عقاید وهابیت عضویت در کانال طلبه سیستانی👇👇 https://eitaa.com/talabesistanei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
19.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تنها فضیلت از زبان عالم سنی ، 🔶نقد عالمانه و منصفانه عقاید وهابیت عضویت در کانال طلبه سیستانی👇👇 https://eitaa.com/talabesistanei
از تمام به زندگان و مردگان ثابت است و تمام به این متفق اند کتاب فتاوای منبع العلوم کوه ون کتاب العقاید/باب مایتعلق بالانبیاء و الصلحاء ص۱۶۳ 🔶نقد عالمانه و منصفانه عقاید وهابیت عضویت در کانال طلبه سیستانی👇👇 https://eitaa.com/talabesistanei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دینی که در آن نیست دين نیست 🔶نقد عالمانه و منصفانه عقاید وهابیت عضویت در کانال طلبه سیستانی👇👇 https://eitaa.com/talabesistanei
کتاب عمده القاری یکی از مهمترین شرح های کتاب صحیح بخاری است که مؤلف تو مقدمه میگه این کتاب رو با توسل به پيامبر و آلش نوشته للامام العلامه بدرالدین ابی محمدمحمود بن احمد العینی جلد اول صفحه ۳۳ مقدمه کتاب 🔶نقد عالمانه و منصفانه عقاید وهابیت عضویت در کانال طلبه سیستانی👇👇 https://eitaa.com/talabesistanei