▪️اوکراین باید قربانی می شد تا آمریکا در رقابت با روسیه برای صدور انرژی به اروپا، به پیروزی برسد.
البته اوکراین تنها کشوری در جهان نیست که برای پیروزی آمریکا در رقابت های جهانی و حفظ جایگاه اول جهان، قربانی شد.
💬 امیرعلی ابوالفتح
پ ن: البته این رو هم در نظر بگیریم که امریکا توی این جنگ متحمل خسارات سنگینی شد از جمله کمک های میلیارد دلاری به اوکراین و از جمله شکستن ابهت ناتو و موارد دیگه، لذا همه چیز رو باید با هم دید.
@talabeyeenghelabi
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا توقف عرضه خودرو در بورس کالا درست نیست؟
🔹اواخر هفته گذشته و امروز را میتوان روزهای پرحاشیه بازار خودرو دانست. در شرایطی که قیمت خودروها با عرضه در بورس کالا، سیری منطقی را دنبال میکرد، با فشار برخی، وزارت صمت مجبور به توقف عرضه خودرو در این بازار شد.
🔹این توقف در حالی اتفاق افتاد که وزیر اقتصاد در نامهای به رئیس سازمان بورس دستور داد تا عرضه خودرو در بورس کالا، به روال قبلی ادامه پیدا کند./اقتصاد ما
@talabeyeenghelabi
فرهیختگان:
حدود 88 درصد از پرمصرفها در مناطق گران و مرفه شمالی تهران شامل مناطق 1، 2، 3، 4، 5، 6، 8 و 22 ساکن هستند. سهم 88 درصدی پرمصرف 8 منطقه شمالی تهران از پرمصرفها درحالی است که سهم 8 منطقه نیمهجنوبی (پایینتر از خیابان انقلاب اسلامی) شهر تهران شامل مناطق 15، 18، 11، 16، 10، 17، 9 و 21 حدود 4 درصد است. اگر مناطق 14، 19، 20 و 13 را نیز به این مناطق اضافه کنیم سهم این 12 منطقه به 9 درصد میرسد. این درحالی است که سهم سه منطقه 1، 2 و 3 از کل پرمصرفهای گاز تهران 66 درصد است.
...بالا بودن مصرف در مناطق مرفه علتهای متفاوتی میتواند داشته باشد. از جمله اساسیترین آنها باید به متراژ بالای زیربنای گرمشونده، استفاده از استخر گرم، سونا، جکوزی، شومینه، بالکنهای گرم و همچنین استفاده از لوازم پختوپز نامتعارف و زینتی مثل شعلهها و مشعلها و امثالهم اشاره کرد. این مصارف عمدتا در اختیار قشر مرفه جامعه هستند و همین هم منجر به پرمصرف شدن این دسته از مشترکان گاز خانگی شده است.
تسنیم:
آغاز قطع گاز بدمصرفها در بخش خانگی
▪️گاز ۱۶۰۰ مشترک بدمصرف تهرانی قطع شد
مدیر عامل شرکت گاز استان تهران:
🔹با افزایش مصرف گاز، از روز گذشته گاز ۱۶۰۰ مشترک بد مصرف را در تهران قطع کردیم.
🔹اوایل آذرماه برای حدود ۲۶ هزار مشترک اخطار اعلام کردیم که در دهک یازده و دوازده قرار دارند و از دیروز قطع گاز بدمصرفها در بخش خانگی را شروع کردیم.
@talabeyeenghelabi
📸 سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی به بالاترین مقدار ۱۱ سال اخیر رسید
🔹به گزارش «نود اقتصادی» براساس متن لایحه بودجه ۱۴۰۲، دولت در سال آینده سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی را ۴۰ درصد تعیین کرده که این میزان بالاترین مقدار از سال ۱۳۹۲ تاکنون است.
🔹قابل ذکر است از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی به ۲۰ درصد رسیده بود که این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۳۰ درصد (پس از تعدیل) و در سال آینده نیز به ۴۰ درصد خواهد رسید./نود اقتصادی
#ایران_قوی
#دولت_خدمتگذار
@talabeyeenghelabi
خدمت جمهوری اسلامی به امثال فرخ نژاد
/علی صدری نیا
@talabeyeenghelabi
📸 تصاویر هوایی از تظاهرات ۸۰ هزار نفری علیه دولت نتانیاهو، امشب در سرزمینهای اشغالی/فارس
رژیم صهیونیستی به سرعت رو به زوال هست إن شاءالله
@talabeyeenghelabi
باور ۳۷۳ قدرت مطلق پدافند هوایی جهان
🔹فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: ارتش ایران قدرت مطلق پدافندی هوایی بود و با ارتقای سامانه باور ۳۷۳ میتوانم بگویم که قدرت مطلق پدافند هوایی جهان هستیم.
🔹این سامانه اکنون در چرخه پدافندی کشورمان حضور دارد و آسمان ایران را رصد میکند. فقط یک یا دو کشور در جهان مشابه چنین سامانهای را دارند./فارس
@talabeyeenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 فیلم/ بورس کالا قیمت خودرو را در بازار بالا نبرد/ آقایان نماینده مجلس! افزایش قیمت خودرو هیچ ربطی به بورس کالا نداشته است
👤 امیرحسن کاکایی، عضو هیات علمی دانشکده خودرو علم و صنعت در گفتگو با «نود اقتصادی»: قرار نبود بورس کالا قیمت خودرو را پایین بیاورد/ عرضه خودرو در بورس کالا یک ماه دیگر ادامه پیدا کند به یک رویه کاملا روتین تبدیل میشود/ بورس کالا جلوی تاخیر در تحویل خودرو را میگیرد./نود اقتصادی
@talabeyeenghelabi
بساط دلالی خودرو برچیده میشود؟
امید قالیباف؛ سخنگوی وزارت صمت:
🔹با لایحه #مالیات_بر_عایدی_سرمایه که در مجلس وجود دارد، میتوان بساط دلالی را از اقتصاد کشور حذف کرد که این امر در دستور کار مجلس قرار دارد و امیدواریم سریعتر به نتیجه برسد.
🔹با اتکا به قانون مالیات بر عایدی سرمایه است که میتوانیم بازار خودرو را هم که در حوزه وزارت صمت است کنترل کنیم و از افرادی که تقاضای سرمایهای برای خودرو دارند، مالیات بگیریم./ایبِنا
🖥در آپارات تماشا کنید👇
aparat.com/v/L7ScI
@talabeyeenghelabi
این صحبت های رهبری در دیدار با مداحان رو ببینید:
«در این قضایای اخیر، نقشهی دشمن نقشهی جامعی بود، [امّا] محاسبهی دشمن محاسبهی غلطی بود؛ این مهم است. نقشهی دشمن نقص نداشت، منتها محاسبهی دشمن برای پیاده کردن این نقشه محاسبهی غلطی بود.
اینکه میگوییم «نقشهی دشمن نقشهی جامعی بود»، یعنی همهی عوامل مسلّطی را که یک قدرت میتواند برای اخلال و تخریب در یک کشوری به کار ببرد به کار انداخت، همهی این عوامل را ردیف کرد.
عامل اقتصادی وجود داشت که البتّه وضعیّت اقتصادی کشور هم خوب نبود، خوب نیست و مشکل معیشت مردم زمینهای بود که آنها بتوانند از این عامل استفاده کنند.
عامل امنیّتی، نفوذ، تیمهای جاسوسی از همه طرف.
غوغای ایرانهراسی در دنیا؛ از چند ماه قبل، تبلیغات ایرانهراسی به شکلهای مختلف به وسیلهی دستگاههای تبلیغاتی دشمن، آمریکا و صهیونیسم و کلّاً استکبار جهانی شروع شد؛ این هم یک عامل تخریب است.
همراه کردن بعضی عناصر داخلی با خودشان؛ این هم از مدّتی پیش شروع شد که این هم یک عامل مهمّی است. یک کسی را در کشور با انگیزههای مختلف، انگیزهی قومی، انگیزهی مذهبی، انگیزهی سیاسی، انگیزههای شخصی [که مثلاً] چرا به سلام من درست جواب ندادید، چرا من را فلان جا نگذاشتید [فریب بدهند]، از اینها استفاده کنند، اینها را آماده کنند برای همراهی.
عامل تبلیغات فراگیر؛ تلویزیونها، ماهوارهها، فضای مجازی، اینترنت.
اینها عواملی است که دشمن همهی اینها را ردیف کرد.
بنده به عنوان یک آدمی که این مسائل را نگاه میکنم و زیر نظر دارم و میفهمم، در دلم به مهندسی خوب دشمن آفرین گفتم! خوب مهندسی کرده بود؛ همه چیز را در جای خود، به اندازهی خود، آماده کرده بود.
چرا موفّق نشد؟ چون یک پایهی دیگر، یعنی محاسبهاش، غلط بود.
بله، این کارها همه کارهای مهمّی است، کارهای مؤثّری است، در یک کشورهایی هم اثر میگذارد، [امّا] اینجا نتوانست؛ چون محاسبهای که روی ایران اسلامی کرده بود محاسبهی درستی نبود.»
بخشی از این برنامه ریزی دشمن در حوزه رسانه بود که البته مهم هم بود و شاید مهم ترینش بود. متن دو پیام بعدی، سعی کرده این رو نشون بده👇👇👇
@talabeyeenghelabi
طلبه انقلابی | سجاد امیری
این صحبت های رهبری در دیدار با مداحان رو ببینید: «در این قضایای اخیر، نقشهی دشمن نقشهی جامعی بود،
✍️«رونمایی از نقش آفرینان در جنگ جهانی رسانه ای» (۱)
اتفاقات ماههای گذشته در کشور از یک طراحی رسانه ای چندلایه و فرابخشی پرده برداشت. این طراحی که بخش هایی از آن توسط اندیشکده ها و رسانه های خارجی نیز افشا شد، توانست برخی رکوردهای جهانی را جابجا کند و شدت و عمق "عملیات تأثیر" که اجرا شده است را به اثبات برساند.
باشگاه "عملیات تأثیر جهانی"
تاریخچه عملیات تأثیر از بستر فضای مجازی (Online Influence Operations) به دو دهه می رسد و تکامل آن در دوره های مختلف صورت گرفته و عملا نسخه های تکامل یافته تری پیدا کرده است. نکته جالب توجه این است که مجریان این عملیات در کلان مقیاس تنها ایالات متحده و روسیه می باشند که یک باشگاه بسته و محدود در جنگ روایتها را شامل می شود. در مقیاس گروهکی نیز داعش و منافقین تلاش هایی را انجام داده و می دهند اما از انسجام و استمرار برخوردار نیستند. از آنچه پیدا است عملا نقش آفرینان و عاملان انسانی و غیرانسانی این “جنگ جهانی رسانه ای” را باید شناخت و آنها را دسته بندی کرد. این مطلب در تلاش است تا نگاهی به نقش های اصلی این عملیات داشته باشد.
الف) نقش آفرینان ساختاری
1-بیگ تک ها: پنج شرکت اصلی که بر بازار فناوری و تبادل اطلاعات، استیلای کامل دارند از چهار طریق شامل در اختیار قراردادن خدمات خاص، ارائه راه های دورزدن اینترنت، تحلیل کلان داده (Big Data) و نیز الگوریتم های گزینش و نمایش محتوا بر افکار عمومی تأثیرگذاری کردند. دستکاری عمدی در الگوریتم های هوش مصنوعی باعث شد اخبار جعلی، موارد نفرت پراکنی و اقدامات خشونت آمیز با شدت بسیار زیاد و به صورت هدفمند منتشر شود.
2-میکروبلاگینگ ها: عدم اعمال سیاست مقابله با محتوای خشن، آسیب رسان و دستکاری (Manipulation ) در شبکه های کوتاه نوشت به گونه ای اتفاق افتاد که اولا مرامنامه های قبلی در این خصوص را کنار گذاشتند و عامدانه بر ضد سیاست های اعلام شده خود حرکت کردند. به صورت مثال شبکه توییتر اعلام کرده بود بیش از 2400 توییت در روز را جزو ربات ها و حساب های بیش فعال قلمداد و آنها را محدود می کند اما در ماههای اخیر شاهد فعالیت حساب های کاربری با بیش از 4000 توییت در روز بودیم که شناسایی و محدود نشد. از سوی دیگر فعالیت خشن و تشویق به قتل و جرح گروهی در این شبکه محدود نشد. توییتر مهمترین شبکه اجتماعی در این حوزه بوده است.
3-کمپ های سایبری : تعداد زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی که دارای سلیقه سیاسی خاص هستند به صورت همگرا به کنشگری علیه اهداف از پیش تعیین شده می پردازند. مهمترین کمپ های سایبری عبارتند از: مرکز اعتدال عربستان سعودی (المرکز العالمی لمکافحة الفکر المتطرف) ، واحد 8200 رژیم صهیونیستی، پادگان لیبرتی منافقین و ... . کمپ های سایبری عملا "صدای جمعی جعلی" تولید می کنند.
ب) نقش آفرینان خط دهی کننده و جهت ده
4-نیوز روم ها: اتاق خبر رسانه هایی از جمله ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، بی بی سی فارسی، منوتو و رادیوفردا در این ماهها با کارویژه بحرانسازی و بحران نمایی فعال بود. این شبکه ها عملا با برجسته سازی عامدانه خبرهای سیاه و حذف سایر اخبار باعث هدایت ذهنی و تغییر اولویت بندی شناختی و عاطفی در بینندگان شد.
5-اکانت های اجاره ای: چهره ها یا صفحاتی که دارای مخاطب ویژه هستند معمولا مورد توجه سفارش دهندگان هستند تا در موضوعات تجاری و سیاسی همچون یک پل به افکار عمومی نقش ایفا کند. این چهره ها یا صفحات با قراردادهای پنهان، اقدام به واگذاری یک فضا (استوری، پست) یا کل حساب کاربری (اکانت) خود کرده اند. مهناز افشار، علی کریمی و بسیاری از چهره های دیگر در این دسته قرار می گیرند که عملا صورتحساب خود را نه در اشل قیمت های تبلیغی داخلی بلکه در مقیاس رقم های بین المللی و با صورتحساب دلاری نقد کرده اند.
ج) نقش آفرینان در ایجاد فشار و تخریب
6-هکرها و هکتیویست ها : انونیموس یک گروه هکری است که در این مدت به فعالیت علیه زیرساخت ها و پایگاه های اطلاعاتی و اطلاع رسانی کشور اقدام کرد. از سوی دیگر هکتیویسم که از دو واژه هک و اکتیویسم گرفته شده به معنی استفاده نادرست از فناوری برای اهداف اجتماعی یا سیاسی است. هکتیویستها معمولا دانش فنی بالایی دارند و از تکنیکهای هکری استفاده میکنند تا در اهداف سیاسی و اجتماعی به فشار رسانه ای در راستای اهداف جنبش ها بپردازند. Doxing یا افشای هویت مرتبطان و عاملان نظام، یکی از راهبردهای اصلی آنان در ماههای گذشته برای زیر فشار قراردادن نیروهای میدانی بود.
7-ترول ها:
اوباش مجازی کسانی هستند که یا بر اساس سازماندهی (Troll farms: مزارع ترول ها) یا بر اساس کینه شخصی به صورت گروهی به مدافعان نظام، ساکتین یا افراد منتقد حمله و آنها را تهدید و تحقیر می کنند./بهزاد زارع، کانال دانشجوی مشروطی
@talabeyeenghelabi
✍️«رونمایی از جنگ نقش آفرینان در جنگ جهانی» (۲)
8- خبرفرستهای میدانی: با الگوگیری از مدل شهروند خبرنگاران (Citizen Journalists) به عنوان بازوی رسانه ای کف خیابان نسبت به ارسال محتوا برای رسانه های خارجی اقدام به جریانسازی خبری کردند.
د) نقش آفرینان در جریانسازی جعلی
9-فیکرها: آژانس های تولید انبوه اخبار جعلی که در حجم گسترده سفارش می گیرند یکی از ارکان جنگ جهانی رسانه ای اخیر بود. در این مدت علاوه بر توان سازماندهی شده تولید فیک انبوه، فیکرهای خرد نیز وارد میدان شده و بر اساس الگوی جلب توجه مبتنی بر خبر متفاوت و تازه به نقش آفرینی پرداختند.
10-اَستروتِرفرها: "مردم نمایان" کاربران اجیرشده ای هستند که به صورت هدایت شده و با منبع و جهت دهی پنهان در بین دیگر کاربران حضور پیدا می کنند و سعی می کنند، خواسته ها و گفته های خود را به عنوان خواسته مردم جا بزنند. کمپین های استروترفینگ (Astroturfing) در دهها کشور جهان راه اندازی شده و به سختی می توان آن را ردیابی و افشا کرد. حضور و نقش آفرینی استروترفینگ در رخدادهای ایران به صورت ویژه مورد رصد اندیشکده های رسانه ای بوده است.
11-کامنتِرها: ورود جدی و همه جانبه “کامنت گذاران حرفه ای" به صفحات چهره های داخلی و خارجی، سازمان ها و مقامات دولتی باعث شکل گیری نوعی از مارپیچ سکوت شد به گونه ای که هیچکس نتواند و حتی نخواهد خارج از موج ایجاد شده فکر و یا صدایی بلند کند.
12-ربات ها: حساب های کاربری دارای زیست رباتیک که با ویژگی های 1- تازه ایجاد شده 2- دنبال کننده کم تعداد 3- فقدان "درج نظر" شناخته می شوند اصولا به عنوان ریتر و شبکه انتشار گفته های دیگران شناخته می شوند. این ربات ها در توسعه خشم و بازنشر مطالب خشونت بار ایفای نقش کردند.
13-"صحنه زنان": گروه هایی که شامل عامل میدانی (که معمولا با فحاشی به نیروهای انتظامی و نظامی در صدد واکنش گیری می باشد) و عامل ضبط ویدیویی در این مدت نسبت به ضبط میدانی اتفاقات فعال بودند و به اصطلاح "صحنه زنی" می کردند.
14-سلبریتی های قرمز و زرد: چهره های رسانه ای در دسته بندی های مختلف وارد عمل شدند. 1- سلبریتی های قرمز با کارویژه تولید خشم و نفرت (مهدی یراحی و ...) 2- سلبریتی های زرد با کارویژه همراهی با موج ایجاد شده و همنوایی با موج ایجاد شده به ایفای نقش پرداختند.
15- مجری-مدل های شبکه های ماهواره ای: شبکه های فارسی زبان با نقش آفرینی مجریان خود در شبکه های اجتماعی کنشگری می کردند. ایران اینترنشنال با حضور 21 مجری و عامل انسانی که هر کدام به صورت جداگانه به کنشگری می پرداختند عملا نسل جدیدی از کنش ترکیبی بین شبکه و مجری را پیاده سازی و اجرا کرد.
16- محتواسازان (content generators): از طریق همراهی با موج ایجاد شده و تولید محتواهای مختلف از آموزش تهیه کوکتل مولوتف تا حمله به نیروهای انتظامی در صدد برآمدند تا محتوای آموزشی و اطلاع رسانی برای جنگجویان خیابانی ارائه کنند. از سوی دیگر آرت استودیوهای مختلف در اقصی نقاط جهان از طریق ساخت کارهای هنری، سطحی از جذابیت و تنوع را در براندازی به ارمغان آوردند. تولیدات هنری موسیقایی با سردمداری "برای آزادی" توانست به انگیزه بخشی و امیدآفرینی به کف خیابان ها کمک کند.
17-آمپلی فایرها: انتقال صدای داخلی به عرصه جهانی از طریق چهره های بین المللی ممکن می باشد. باید صدای داخل ایران به صورت تشدیدشده به فضای جهانی منتقل می شد. خابی لیم، شارون استون، بلا حدید، ابرو گوندش و .. در این دسته قرار می گیرند.
18-کمپین ها: کمپین ایجاد شرمساری، تحریم میهن و اسنپ و دیجی کالا، کمپین عمامه پرانی، کمپین بایکوت کردن سلبریتی های همراه نظام، کمپین بایکوت جام جهانی و ... در این مدت سعی داشت تا با یارگیری در لایه های مختلف اجتماع نسبت به ایجاد یک جریان و تبدیل آن به جنبش فعالیت نماید./بهزاد زارع، کانال دانشجوی مشروطی
@talabeyeenghelabi