eitaa logo
طلبه انقلابی | سجاد امیری
359 دنبال‌کننده
28.6هزار عکس
13هزار ویدیو
113 فایل
ارتباط با ادمین @khamush https://virasty.com/s_amiri
مشاهده در ایتا
دانلود
8.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺چرا سرمایه‌گذاری چین از ایران به سمت کشورهای عربی منحرف شد؟ 🔹محمدجواد ظریف وزیر اسبق امور خارجه ایران در آخرین گزارش برجام در تیرماه سال ۱۴۰۰ به کمیسیون امنیت ملی مجلس، به این سوال پاسخ می‌دهد: "اگر در مورد ضرورت کار متوازن با شرق و غرب به یک اجماع ملی رسیده بودیم و با خوش خیالی، دوستان دوران سختی را در سراب طمع سرازیر شدن شرکت‌های غربی از خود نرنجانده بودیم، دوستان‌مان سرخورده نمی‌شدند و در دوران سختی رهایمان نمی‌کردند" 🔹کلیپ مربوط به بخشی از مستند «غرب دور، شرق نزدیک» است که به بازخوانی روابط ایران و چین در دوره اول و دوم تحریم‌ها می‌پردازد. @khate_energy البته از حرفای رئیس جمهور و البته بعضی تئوریسین های دولت یازدهم و دوازدهم برمیاد که مقداری نگاهشون در حال تغییره و هرچند خیلی دیر ولی باز هم همین مقدار تغییر هم خوبه و از اون غرابگرایی افراطی فاصله گرفتند و امیدوارم این دولت، اشتباه دولت آقای روحانی رو تکرار نکنه. @talabeyeenghelabi
رسیدن پهپاد به تل‌آویو یمن باز هم شگفتی آفرید و قلب رژیم صهیونیستی رو با پهپاد هدف قرار داد و پدافندهای اسرائیلی هم کاری نتونستن انجام بدن. طبق خبر فارس محل برخورد پهپاد با ساختمان در خیابان «بن‌یهودا» اعلام شد که اماکن دیپلماتیک شامل دفتر سفارت آمریکا در نزدیکی آن مستقر هستند و رسانه‌ها نیز از افزایش تلفات صهیونیست‌ها به یک کشته و ۱۰ زخمی خبر داده‌اند. این اتفاق خیلی معنی بدی برای رژیم صهیونیستی داره؛ چون به این معناست که هر لحظه، هر ساختمانی در تل‌آویو یا هر شهر دیگه‌ای، امکان برخورد با یک پهپاد باهاش وجود داره؛ این یعنی یک تغییر معادله جدی بن‎گویر بعد از عملیات پهپادی یمن در تل‌‌آویو: خط قرمز اسرائیل نقض شده و کسانی که تلاش می‌کنند حملات در کریات شمونه (شهرکی در شمال فلسطین اشغالی) و سدیروت (شمال نوار غزه) را مهار کنند، در تل‌آویو هدف قرار می‌گیرند. ریانووستی هم اعلام کرده: «سامانه‌های پدافند هوایی [اسرائیل] پهپاد را شناسایی کردند، اما به اشتباه آن را هدف متخاصم دسته‌بندی نکردند. عامل انسانی باعث آن بود». از همه جالبتر هم میزان تلفاتی هست که اعلام می کنند😅 @talabeyeenghelabi
9.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦 تحلیل آقای علمیه کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات از اینکه چرا کشور ما تحت تاثیر اختلال در شبکه جهانی اینترنت قرار نگرفت؟ @iribnews بالاخره تحریم با همه مشکلاتی که داشته، فوایدی هم داشته @talabeyeenghelabi
با اختلال گسترده در سیستم‌های مایکروسافت، فرودگاه‌‌های هند برگه پرواز را به صورت دستی صادر می‌کنند! @Afsaran_ir الان وقتشه که از این سوژه، کلی خرده روایت تولید بشه؛ خرده روایت هایی که کلان روایت ما رو تقویت کنه @talabeyeenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خبرنگار صداوسیما در لندن پاسخ می‌دهد. 🎦 شبکه حمل ونقل ریلی و هوایی انگلیس و سایر کشورهای اروپایی به چه میزان از اختلال جهانی اینترنت خسارت دیده‌اند؟ @iribnews
طلبه انقلابی | سجاد امیری
بیانات رهبر انقلاب در ۱۹ تیر ۷۹: اینها در چند مورد اشتباه کردند: اشتباه اوّلشان این است که آقای خا
13790419_7334_16k.mp3
12.2M
بیانات رهبر انقلاب در ۱۹ تیر ۷۹: اینها در چند مورد اشتباه کردند: اشتباه اوّلشان این است که آقای خاتمی، گورباچف نیست. اشتباه دومشان این است که اسلام، کمونیسم نیست. اشتباه سومشان این است که نظام مردمىِ جمهوری اسلامی، نظام دیکتاتوری پرولتاریا نیست. اشتباه چهارمشان این است که ایرانِ یکپارچه، شوروىِ متشکّل از سرزمینهای به هم سنجاق شده نیست. اشتباه پنجمشان این است که نقش بی‌بدیل رهبری دینی و معنوی در ایران، شوخی نیست. این اشتباهات را بعداً توضیح خواهم داد. این فایل، بیانات کامل رهبر انقلاب هست، توصیه می کنم یا کاملش رو مطالعه کنید یا گوش کنید. https://khl.ink/f/3016 @talabeyeenghelabi
طلبه انقلابی | سجاد امیری
رسیدن پهپاد به تل‌آویو یمن باز هم شگفتی آفرید و قلب رژیم صهیونیستی رو با پهپاد هدف قرار داد و پداف
اهمیت این اتفاق این بود که پهپاد به نزدیکی سفارت آمریکا بوده یعنی اگر می خواستیم سفارت رو بزنیم، می زدیم و حتما آمریکا پیام رو گرفته؛ البته همون که گفتم اصل مطلبه: تغییر معادلات @talabeyeenghelabi
6.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺شیوع سندرم استکهلم در بین برجامیون 🔹مقاله‌ی مسعود پزشکیان در روزنامه تهران تایمز و تاکید وی به همکاری با همه کشورها از جمله چین و روسیه و گلایه از رفتار اروپا و آمریکا در برجام، باعث انتقاد اصلاح‌طلبان به مواضع وی شد. @khate_energy
بیاناتی از رهبر انقلاب در مورد تحجر (۱) ۱. هر دو طرف قضیه را خطرهایی تهدید میکند. آنهایی که به ارزشها توجّه میکنند و تحوّل و تغییر و پیشرفت را ندیده میگیرند، خطر تحجر تهدیدشان میکند؛ باید مراقب باشند. آنهایی که به تحوّل و تغییر توجّه میکنند و ارزشها را در درجه اول قرار نمیدهند، خطر انحراف برایشان وجود دارد؛ اینها هم باید مراقب باشند. هر دو طرف باید مواظب باشند. مبادا گروه اوّل دچار جمود و تحجّر شود. مبادا گروه دوم دچار انحراف و زمینه‌سازی برای دشمن و مخالفان اساس ارزشها شود. اگر دو گروه این توجه را داشته باشند، آن‌وقت جامعه میتواند جامعه‌ای باشد که با همان وحدتی که مورد نظر و لازم است، زندگی خودش را به سمت تکامل و تعالیای که اسلام برای او در نظر گرفته، پیش ببرد. https://khl.ink/f/3005 ۲.مطلب دومی که درباره امام است و من آن مطلب را امروز میخواستم عرض کنم و به اختصار در میان میگذارم، این است که چنین حرکت عظیمی، معمولاً و عادتاً با یکی از دو آفتِ «تحجّر» یا «انفعال» مواجه میشود. چنین کار بزرگی، آفاتی دارد و آفت بزرگ چنین حرکت عظیمی با این ابعاد وسیع - همان‌طور که گفتم - یکی از دو آفت «تحجّر» یا «انفعال» است. تحجّر این است که، کسی که میخواهد کار بزرگی را با این عظمت انجام دهد، نتواند نیازهای زمان و لوازم هر لحظه لحظه زندگی یک ملت را از قرآن بشناسد و بخواهد در یک وضعیت ایستا و بدون انعطاف، حکم نماید و کار کند و پیش برود. این، امکان‌پذیر نیست. معنای تحجّر آن است که، کسی که میخواهد از مبانی اسلام و فقه اسلام، برای بنای جامعه استفاده کند، به ظواهر احکام اکتفا نماید و نتواند کشش طبیعی احکام و معارف اسلامی را، در آن جایی که قابل کشش است، درک کند و برای نیاز یک ملت و یک نظام و یک کشور - که نیاز لحظه به لحظه است - نتواند علاج و دستور روز را نسخه کند و ارائه دهد. این، بلای بزرگی است.https://khl.ink/f/2843 ۳.اگر در حال عبادت، توجه نبود و روح عبادت - که همان عبودیت و انس به خدا و تسلیم در مقابل اوست - مورد توجه قرار نگرفت، آن وقت خطرهای گوناگونی در سر راه انسان قرار میگیرد، که تحجر یکی از آنهاست. بعضی از همین خوارجی که در این ایام اسمشان را زیاد شنیدید، آن‌چنان عبادت میکردند و آیات قرآن و نماز را باحال میخواندند، که حتّی اصحاب امیرالمؤمنین(ع) را تحت تأثیر قرار میدادند! در همان ایام جنگ جمل، یکی از یاران امیرالمؤمنین عبور میکرد، دید که یکی از آنها عبادت میکند و نصف شب، این آیات را با صدای خوشی میخواند: «امّن هو قانت اناء اللّیل». منقلب شد و پیش امیرالمؤمنین آمد. حتّی انسانهای هوشمند و زیرک و آگاه - که اصحاب نزدیک امیرالمؤمنین(ع) غالباً این‌طور بودند - نیز اشتباه میکردند. بیمورد نیست که امیرالمؤمنین(علیه‌السّلام) فرمود: هیچ‌کس نمیتوانست این کاری را که من کردم، بکند و این فتنه را بخواباند. این کار، واقعاً شمشیر و آگاهی و آن ایمان علی به خودش و راه خودش را میخواست. حتّی گاهی خواص متزلزل میشدند. https://khl.ink/f/2300 ۴.یکی از زمینه‌ها، تحجّر است. نگاه نو به مسائل نکردن، گذرانِ تاریخ و تحوّلِ فکر انسانها را ندیده گرفتن، تعالی و ترقّىِ فکر و اندیشه و راههای زندگی را انکار کردن. این تحجّر است. هر دانشی را که شما نگاه کنید، تعالی و پیشرفت آن دانش، فریادی علیه تحجّر است. اگر قرار بود ایستایی، پافشاردن بر هر آنچه که عادت کرده‌ایم آن را ببینیم، چیز خوبی باشد، اصول ما هم پیشرفت نمیکرد؛ فقه ما هم از هزار سال پیش تا به‌حال این همه تحوّلات و پیشرفتها را پیدا نمیکرد. در همه‌ی امور زندگی این‌طور است. تحجّر، یکی از بزرگترین آفات است. https://khl.ink/f/21451 @talabeyeenghelabi
بیاناتی از رهبر انقلاب در مورد تحجر (۲) ۵. ما وقتی میگوییم تحجّر، فوراً ذهنمان میرود به تحجّر مذهبی؛ بله آن هم یک نوع تحجّر است، اما تحجّر فقط تحجّر مذهبی نیست، بلکه خطرناکتر از آن، تحجّر سیاسی است؛ تحجّرهای ناشی از شکل‌بندی تحزّب و سازمانهای سیاسی است که اصلاً امکان فکر کردن به کسی نمیدهند. اگر ده دلیل قانع‌کننده برای حقّانیت یک موضع ذکر کنیم، قبول میکند، اما در عمل طور دیگری نشان میدهد! چرا؟ چون حزب، آن تشکیلات سیاسی بالای سر - مثل پدرخوانده مافیا - از او این‌گونه خواسته است. این را انسان متأسّفانه در برخی از گوشه کنارهاىِ حتّی محیط دانشگاهی میبیند. پس، آن مجموعه‌ای که دچار چنین تحجّری باشد، دیگر روشنفکر نیست؛ چون روشنفکریلازمه‌اش حق‌طلبی، چشم باز و تکیه به منطق و استدلال است. این‌که مسلمان هم نمیخواهند باشد، برای این است که میدانند مسلمانی، خطرناک است. امروز عمده دردسرهایی که اردوگاه استکبار و مشخّصاً آمریکا و صهیونیسم دچارش هستند - که این دردسرها خیلی زیاد هم هست - به‌خاطر این است که مسلمانان به خودآگاهیای رسیده‌اند که در این خودآگاهی، امام بزرگوار و ملت ایران و انقلاب و نظام ما نقش فراوانی داشته‌اند. عمده دردسر آنها از این ناحیه است؛ لذا میخواهند این را بکوبند. به همین جهت از مسلمان بودنِ دانشجو به‌شدّت ناراضی و ناخشنودند. https://khl.ink/f/3156 ۶. شما در همه‌ی دعاها بر محمدوآل‌محمد صلوات میفرستید و نام پیغمبر گرامی و ائمه را دائماً تکرار میکنید؛ چرا؟ برای این است که حضور آنها در زندگی شخصی ما، در روح ما، در جسم ما و در محیط اجتماعی ما اثر محسوس پیدا کند. امام هم همین‌طور است؛ باید حضور او اثر محسوس پیدا کند؛ یعنی ما باید به معنای حقیقی کلمه راه و خط و فکر او را در جامعه پیاده کنیم. البته این به معنای تحجر نیست؛ بنده طرفدار تحجر نیستم؛ طرفدار نوگرایی هستم. نوگرایی در روشهاست. ممکن است روشها تغییر پیدا کند؛ اما با تغییر روشها اصول تغییر پیدا نمیکند و خودش را آشکار نشان میدهد. روشی که به عنوان نوگرایی رو می‌آید و انسان میبیند اصول گم شد، باید بفهمد که آن روش، غلط است. تاکتیکی که ما را از استراتژی دور میکند، پیداست که غلط است. https://khl.ink/f/3294 ۷. البته در نقطه‌ی مقابل، باید به نام صلابت، دچار تحجر هم نشویم و روشهایی را که امتحان کرده‌ایم و غلط از آب درآمده، رویش پافشاری نکنیم. https://khl.ink/f/3250 ۸. این معنویت و اخلاقی را هم که جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی جزو اصول خود قرار داده است، نباید با دینداریهای متحجّر، بیمنطق و ایستا در بسیاری از جوامع اشتباه کرد. آن دینداریها، به‌ظاهر و در زبان دیندار، اما با ایستایی و تحجّر و عدم فهم مسیر سعادت برای جامعه و انسان همراه است. این پسوند اسلامی بعد از عدالت و آزادی و معنویت، بسیار پُرمعناست و باید به آن توجّه کرد. https://khl.ink/f/3126 ۹. مسأله تحجّر، فقط بلای محیطهای دینی و افکار دینی نیست؛ در همه‌ی محیطها، تحجّر، ایستایی و پایبند بودن به جزمیگراییهایی که بر انسان تحمیل شده - بدون این‌که منطق درستی به دنبالش باشد - یک بلاست. https://khl.ink/f/3053 ۱۰. متأسّفانه یک عدّه اصولگرایی را با تحجّر اشتباه گرفته و خیال کرده‌اند که اصولگرایی یعنی تحجّر! در حالی که اصولگرایی به معنای تحجّر نیست. اصولگرایی یعنی اصول مستدلِ‌ّ منطقی را قبول داشتن و به آنها پایبند ماندن و رفتارهای خود را با آن اصول تطبیق کردن؛ مثل شاخصهایی که انسان را در یک جاده هدایت میکند. «انّ‌الّذین قالوا ربّنااللَّه ثمّ استقاموا»، این استقامت کردن، اصولگرایی است. معنای تحجّر این است که از هر آنچه که به‌صورت یک باور در ذهن انسان وارد شده، بدون این‌که پایه‌های استدلالی و استناد مستحکمی داشته باشد، بی دلیل و متعصّبانه دفاع کردن. «اذ جعل الّذین کفروا فی قلوبهم الحمیّة حمیّة الجاهلیّة». «حمیّت جاهلیّه» گریبان کسانی را میگیرد و آنها جاهلانه از یک چیز دفاع میکنند. اصولگرایی با این دفاع جاهلانه و حمیّت متعصّبانه و متحجّرانه اشتباه نشود. تا گفته میشود تحجّر، ذهن بعضی به تحجّر جناحهای دینی میرود. در حالیکه جناحهای به اصطلاح روشنفکر و متجدّد ما در تحجّر دست کمی از متحجّرین دینی ندارند، بلکه در مواردی به‌مراتب از آنها بدترند... همان که در قرآن میگوید: «انّا وجدنا ابائنا علی أمّة». چون این را شنیده‌اند، بر آن پای میفشردند و براساس آن هر حرف منطقی را باطل میکردند. https://khl.ink/f/3162 @talabeyeenghelabi
آقای خاتمی و دیگر اصلاح‌طلبان رو می‌بینید که در حال درو کردن نتیجۀ کارشان هستند؛ میان و یک حرفی می‌زنند و ما هم کاملا در پازلشان بازی می‌کنیم؛ متاسفانه باید بگم که اونا حسابی ما رو می‌شناسند و می‌دونن که واکنشمون چیه؛ حالا یه سوال: آیا ظریف نمی‌دونست که با این حرفا در مورد شیعه، این واکنش‌ها نشون داده می‌شه؟ مگه می‌شه ندونه؟ و البته روشن بود که واکنش جریان انقلابی چیه. یکی میاد تو تلویزیون و حرفایی در مورد امتیاز داشتن شیعه نبودن و مرد نبودن رو مطرح می‌کنه و بعد جریان انقلابی علیه اون شخص و امتیازی که به غیرشیعه و زن داده، فریاد می‌زنه؛ حالا دوستان آقای ظریف میان و از اون اقشار خاص (غیرشیعه و زن) دفاع می‌کنند. حالا به نظرتون این دو قشر خاص، نسبت به جریان انقلابی و جریان مقابلش، چه حسی پیدا می‌کنند؟ جالبه که جریان انقلابی دست‌بردار نیست و دست به شعار دادن هم می‌زنه... آیا باید در مقابل ظریف سکوت می‌کردیم؟ نه؛ باید بگیم که آقای محترم! بنا رو بر تخصص و حل کردن مشکل مردم بذار نه ویژگی‌های دیگه؛ چون ما طالب حل مشکل مردم هستیم و از یک مسئول هم همین رو انتظار داریم نه اینکه... یادش بخیر قبلا که صحبت‌های ظریف در مورد شهید سلیمانی در سال ۱۴۰۰ مطرح شد هم گفتم که وقتی طرف مقابل کاری می‌کنه، باید ببینیم می‌دونه طرف مقابل چه می‌کنه یا نه و مراقب باشیم در پازلش بازی نکنیم و مثال هم زدم که طرف از خونه بیرون میاد و پوست موز می‌بینه و می‌گه ای وای! باید باز زمین بخورم؛‌شده حکایت ما ❗️دوستان! خیلی مراقب باشیم که جریان انقلابی، در جامعه، چطور روایت می‌شه، خیلی... @talabeyeenghelabi