eitaa logo
تلنگر...
42 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
11.6هزار ویدیو
359 فایل
🤔تلنگر🤔 تلنگر های زندگی را دریاب قبل از اینکه دیر متوجه بشویم
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 قال رسول الله (صلّی الله علیه و آله) :  «من قرأ ثلث القرآن فکأنما اوتی ثلث النبوة و من قرأ ثلثی القرآن فکانّما اوتی ثلثی النبوة و من قرأ القرآن کله فکانّما اُوتی تمام النبوة؛ پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) فرمود: کسی که یک سوم از قرآن را بخواند، گویی یک سوم نبوت به او عطا شده است. کسی که دو سوم قرآن را بخواند، گویی دو سوم نبوت به او عطا شده است و کسی که همه قرآن را بخواند، گویی همه نبوت به او عطا شده است.» (مستدرک الوسائل، ج ۱، ص ۲۹۳) چنان که می دانیم، از سویی با سر رسیدن سلسله پیامبران به خاتم الانبیاء، دیگر کسی را امکان رسیدن به چنان مقام منیع و والایی نیست و نخواهد بود. از سوی دیگر، بی بهره و نصیب ماندن انسان‌ها از دریافت‌ها و معانی پیامبرانه، با هدف آفرینش انسان سازگار و هماهنگ نیست! بنابراین، باید راهی باشد که انسان‌ها بتوانتد با توفیق الهی و سعی بلیغ، گوشه‌ای از دریافت‌های پیامبرانه را احراز نمایند. توصیه خَتمِ رُسُل این است که برای این منظور، قرآن بخوانید... هر چه بیشتر بخوانید، به نبوت نزدیکتر خواهید بود... 🌸🌸🌸🌸🌸🌸
جزء 3 قرآن کریم.mp3
8.02M
📖 قرائت جزء سوم قرآن کریم(تحدیر) 🎙قاری: احمد دباغ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃
⚜ ماه رمضان و آموزش دعا! ⭐️ در دعای سحر ماه مبارک رمضان از امام سجاد علیه‌السلام رسیده است که: خدایا آنها که تو را نمی‌شناسند و عبادت نمی‌کنند روزی می‌دهی. ⭐️ مار و عقربها روزی خورِ خدا هستند، پس حیف است که انسان تمام حاجتها را در محور ماده و مادیات خلاصه کند. ⭐️ خداوند همه کفار و منافقین را در عالم تامین می‌کند؛ پس آیا صحیح است انسان تلاش و کوشش خود را بر این صرف کند که از خدا طبیعت و دنیا بطلبد؟ 📚 آیت‌الله جوادی آملی، حکمت عبادات، ص۱۷۱
. ✍نعلبندی در اصفهان زندگی می‌‌کرد. بیست و پنج مرتبه در آن زمان رفت به ؛ سفر بیست و پنجم در راه با شخصی از یزد رفیق راه شد. رفیق بین راه مریض شد؛ نعلبند متحیر ماند چه کند؟! بگذارمش؟ چگونه جواب را بدهم؟ ببرمش؟ چگونه با این حال برسانمش. وصیت کرد مرکب من و همه‌ی اموالی که با من است مال تو، جنازه‌ی مرا به کربلا برسان. مرد یزدی جان داد، نعلبند او را به مرکب بست، افتاد بر زمین، دوباره به مرکب بست، افتاد به زمین، مرتبه سوم افتاد به زمین، اشک جاری شد. رو به قبر سیدالشهدا کرد، گفت: با زائرت چه کنم؟ اگر جنازه را بگذارم جواب تو را چه بدهم؟ اگر بخواهم بیاورم قدرت ندارم. در این گیر و دار یک مرتبه دید چهار نفر پیدا شدند سواره؛ یکی از اینها از مرکب پیاده شد، نیزه را به گودال خشک زد، یک مرتبه آب زلال جوشید، خود اینها جنازه‌ی این یزدی را غسل دادند، کفن کردند، بعد بزرگ آن چهار نفر، جلو ایستاد، بر جنازه نماز خواند، بعد هم که نماز تمام شد، رو کرد به این نعلبند فرمود: جنازه را ببر، در کربلا دفن کن. جنازه را اینبار بست، تا چشم باز کرد، دید رسیده به کربلا، بعد از بیست روز قافله رسید. بعد این قضیه را برای مردم نقل کرد؛ مردم به او خرده گرفتند که این حر‌ف‌ها را چرا می‌‌زنی؟ لب فرو بست. شبی با اهل و عیالش در خانه نشسته بود، صدای در بلند شد؛ آمد در را باز کرد، دید مردی ایستاده، گفت: تو را می‌خواهد. همراه او رفت؛ دید قبله‌ی عالم امکان در عرشه منبری است، جمعی که پای منبر نشستند قابل احصاء نیست. صدا زد از بالای منبر: جعفر، بیا! وقتی رفت، فرمود: چرا لب بستی؟ به مردم بگو و منتشر کن تا بدانند به زائر قبر جدّمان، علیهماالسلام، چه نظری داریم ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌
📬 عالمی می گفت: یاد دارم که در دوران طفولیت، بسیار متعبد بودم و شب زنده دار. یک شب در خدمت مرحوم پدرم نشسته بودم و تمام شب بیدار بوده و قرآن در دست گرفته بودم و همه همسایگان در خواب بودند. به پدر عرض کردم: چرا یکی از همسایگان، سر از خواب برنمی دارد تا دو رکعت نماز گذارد؟ چنان در خواب غفلت فرو رفته اند که گویا مرده اند! پدر گفت: جان پدر! اگر تو نیز بخوابی بهتر از آن است که مردمان کنی. برگرفته از
💕 خدا دو كتاب دارد : يک كتاب که است ، يک كتاب و او است ؛ آن كسی كه قرآن و تمام حقائق قرآن ، از قرآن ، از قرآن ، در او تجسم پيدا كرده . تمام قرآن در او متمركز است ؛ تمام قرآن در مجسم است ؛ تمام قرآن در او منعكس است .
یک روز یک نکته:📝 انگیزه های عبادت ؛قال علی ع (ان قوماً عبدوا الله رغبةً فتلک عبادةُ التجار، وانّ قوماً عبدوا الله رهبةً فتلک عبادة العبید ، وانّ قوما عبدوا الله شکراً فتلک عبادة الاحرار)حکمت۲۳۷ ترجمه:گروهی خدا را از روی میل به بهشت پرستش کردند واین عبادت تاجران است، وعده ای از روی ترس واین عبادت بردگان است وجمعی دیگر خدا را برای شکر نعمت ها پرستیدند واین عبادت آزادگان است. شرح: امام علی ع مردم را به سه گروه تقسیم میکند: گروه اول : کسانی که شوق بهشت وعشق به‌حور وقصور انها را به سوی عبادت پروردگار دعوت میکند گرچه عبادت اینها صحیح است ولی به یقین در حد اعلا نیست زیرا کارشان شبیه تاجرانی است که سرمایه را به بازار می برنپ تا چیزی بهتر وبیشتر بدست اورند. گروه دوم: کسانی که از ترس اتش دوزخ وعذابهای جهنم پروردگار را اطاعت وعبادت میکنند عبادت این گروه نیز در حد اعلا نیست زیرا کارهای انها شبیه به غلامانیست که از ترس تازیانه مولای خود انجام وظیفه میکنند گروه سوم: کسانی که سطح فکر معرفت واخلاصشان برتر ازاین است که عشق به نعمت بهشتی یا ترس از عذاب جهنمی ودوزخی انها را به عبادت خداوند وا بدارد بلکه محبت خداوند وشکر نعمت های او وعشق به قرب حق انها را به عبادت جذب میکند واین عبادت آزادگان است. محسن رحمتی
💕 خدا دو كتاب دارد : يک كتاب که است ، يک كتاب و او است ؛ آن كسی كه قرآن و تمام حقائق قرآن ، از قرآن ، از قرآن ، در او تجسم پيدا كرده . تمام قرآن در او متمركز است ؛ تمام قرآن در مجسم است ؛ تمام قرآن در او منعكس است .
بسم الله الرحمن الرحیم🌺 چندسخنی از مطالب ناب صحیفه سجادیه: یکی از مطالب مهم که در صحیفه سجاده امام سجاد ع به آن پرداخته در زمینه عرفان وسیر سلوک الی الله است در مقابل عرفان اسلامی عرفانهای کاذب وگمراه کننده راه وصول به قرب پروردگار الهی است. همانطور که می دانیم عرفان اسلامی دو شاخه دارد : شاخه نظری :که از طریق شناخت صفات جمال وجلال الهی حاصل میشود (نظام افرینش) وشاخه عملی ازطریق تهذیب نفوس وخودسازی وسیر سلوک عملی بدست می آید. عارفان بزرگ اسلامی هرکدام یکی از این دو راه وگاه هردو راه، را طی کرده اند دستورهایی را از متون اسلامی استخراج کردن ودر اختیار رهروان سلوک الی الله قرار داده اندتا با اموزه ای خود عاشقان را به مقام النفس الطمئنه برسانند وبتوانند بر در گاه قرب الهی پروردگار راضیه مرضیه پای نهند وبه خطاب فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی مشول شوند. دربرابر این گروه جمعی از شیاطین انس وجن در گذرگاه های حساس زندگی نشسته اند تا راه ان معبود بی همتا را روس سالکان وعاشقان دلسوخته ببندند وازصراط مستقیم منحرفشان سازند وبه دوزخی که اتش سوزان به مصداق ایه قران (التی تطلع علی الافئدة ) رو‌چجان را قبل ازجسم می سوزاند وگرفتار سازند. ادامه دارد...... محسن رحمتی
تلنگر💥💥💥 حسن زاده آملی جناب شیخ بهایی علامه شیخ بهایی آن عالم بزرگوار اسلامی در کتاب شریف کشکولش نقل میکند که هَارُونُ الرشید به مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ نوشت اندرزم بفرما به عبارت کوتاه نصیحتم کن در عبارت کوتاه جمله ای کوتاه نامه ای مختصر حضرت موسی ابن جعفر باب الحوائج الی الله برای هارون نوشت کل ما تَرَاهُ عَيْنُكَ وَ فِيهِ مَوْعِظَه هر چه که چشم تو اون رو میبیند در اون موعظه هست در آن پند و اندرز هست هر چه منتها هوشی می خواد، عقلی می خواد، فکری می خواد انسان حر می خواد شخص بیدار می خواد آزاد مرد، سواد می خواد تا کتاب وجود را فهمیده ورق بزند کل تَرَاهُ عَيْنُكَ وَ فِيهِ مَوْعِظَةٌ. هر چرا که چشم تو میبیند در آن پند و اندرز هست هر کجا، به هر سمت رو آوری عالم یکپارچه پند و اندرز هست یک پارچه پند و حقیقت است به هر سمت روی آوری میبینی تمام ذرات دین دارند، درختان ها، گیاه‌ها، ستاره‌ها، زمین، اسمان، هوا، دریا، پرنده‌ها، همه‌خلقلتشون دلرباست، برنامهشون حیرت‌آور، شعور و هوششون که خدای متعال آنها را آفریده به دون طوری که آنها را به سعادتشون راهنمایی فرمود ابزار و اسلحه ای دارند وسایلی دارند، مودداتی دارند قوه غضب دارند دشمن از خود دور میکنند، میل دارند، شهوت دارند آنچه که به حالشون دافع هست جذب میکنند آنچه که به حالشون ضار است از خودشون دفع میکنند، دور میکنند در عالم پرندگان در عالم حیوانات درباره درخت‌ها، هر چه، هر چه، کل ما ترَاهُ عَيْنُكَ وَ فِيهِ مَوْعِظَةٌ اونجا انسان ببیند و در او پند و اندرز نباشد چه؟ اون را انسان ببیند و الا ما شاء الله اسماء الله در اونجا پیاده نشده باشه چیه؟ هر موجودی را که ببینید او را بشکافیم ببینید چه عجب زره ای دل هر ذره را که بشکافی آفتابیش در میان بینی هر چه بنگری پند، اندرز، حقیقت، معرفت، توفیق مطالعه، خواندن، رسیدن، به زبان آنها آشنا شدن رو انسان پیدا کنه. هر چه را که میبینی پند و اندرز است به فکر خود باش اونی را طلب کن، که تو میشود و اون می‌شوی و مایه سعادت توست کسی از تو نمیگیرد، در زیر خاک دفن نمی شود، آتش او را نمی سوزاند آب او را نمی برد گرگ او را نمی خورد او را دریاب، اون جان توست اون سر توست، اون حقیقت توست قدرش را بدان، ای دل به کوی دوست گزاری نمی‌کنی اسباب جمع دار و کاری نمی‌کنی