eitaa logo
تلنگر تا ظُهور
87 دنبال‌کننده
335 عکس
459 ویدیو
6 فایل
مدیر 👇 @khadem_ol_zeynab 🌍تلنگر تا ظهور ⚪بررسی نشانه های ظهور 🔴تحلیل اتفاقات روز 🔵وظایفه منتظر ⚫مبارزه با فتنه 🌍موعود❤
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵قسمت پنجم ⭕️سند حدیث قیام قوم مشرق در الغیبۀ نعمانی حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِیدٍ قَالَ حَدَّثَنِی عَلِیُّ بْنُ الْحَسَنِ عَنْ أَخِیهِ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ أَبِیهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عُمَرَ الْحَلَبِیِّ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ مُوسَی عَنْ مُعَمَّرِ بْنِ یَحْیَی بْنِ سَامٍ عَنْ أَبِی خَالِدٍ الْکَابُلِیِّ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ أَنَّهُ قَالَ: کَأَنِّی بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِق‌ ... ⭕️سندشناسی حدیث: ۱. أحمد بن محمد بن سعید (معروف به ابن عقده) :احادیث ابن عقده، به فور در کتب اربعه شیعه یافت می‌شود و وثاقت وی نزد رجالیون بزرگ شیعی ثابت است؛ قدمای امامیه بر وثوق وی تاکید داشته اند. نجاشی، وی را چنین توصیف می کند:هذا رجل جلیل فی أصحاب الحدیث‌ و عظم محله و ثقته و أمانته‌ شیخ طوسی‌ نیز ابن عقده را جلیل القدر و عظیم المنزلة توصیف کرده است. ۲. علی بن الحسن (علی بن الحسن بن علی بن فضال) ‌:ثقه جلیل. نجاشی از وی به اصحابنا تعبیر کرده است و کشیّ، به وثاقت او رای داده است ۳. أخیه محمد بن الحسن (محمد بن الحسن بن علی بن فضال) :ثقه. ۴. ابیه (الحسن بن علی بن فضال) :جلۀ اصحابنا من فقهاء ثقه جلیل من اصحاب الاجماع. ۵. احمد بن عمر الحلبی (أحمد بن عمر بن أبی شعبة الحلبی) :ثقه امامی صحیح المذهب. ۶. الحسین بن موسی (الحسین بن موسی الحناط) :ثقه امامی.  ۷. معمر بن یحیی بن سام:ثقه امامی. ۸. أبوخالد الکابلی (کنکر أبو خالد الکابلی) :امامی ثقه جلیل من حواری امام السجاد. بنابراین، راویان حدیث "قوم مشرق زمین" همگی از ثقات هستند و سند آن نیز معتبر است.  ⭕️بررسی محتوایی حدیث انقلاب مشرق زمین (ایران) قبل از ظهور قد خرجوا بالمشرق: قیام و انقلاب علیه حاکم جائر و ظالم خروج در اصطلاح به قیام، انقلاب و تلاش برای تشکیل حکومت تعبیر می‌شودواز آنجا که این پرچم به هدایت نیز توصیف شده است (قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء)، خروج علیه حاکم جائر و ظالم، یکی از مصادیق بارز آن خواهد بود. و ناگفته پیداست به قرینه "لَایَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَی صَاحِبِکُم وقَتْلَاهُمْ شُهَدَاء" تایید و مشروعیت قیام در عصر غیبت با هدف زمینه سازی ظهور نیز اثبات می‌گردد. ❌ ظهور بسیار نزدیک است 💠ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج💠 🇮🇷 با ما همراه باشید. ⭕️ @talangor_zohoor
🔵قسمت ششم ⭕️مراد از قوم مشرق: ایرانیان زمینه ساز ظهور هرچند مشرق اعم از ایران است لکن به دلیل قرائن متعدد از جمله تشکیل حکومت شیعی در مشرق با آرمان زمینه سازی ظهور امام عصر و معیار مهم دیگر یعنی شیعه اثنی عشری و معتقد به امامت امام دوازدهم (قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ ... وَ لَا یَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَی صَاحِبِکُم‌) و تحویل پرچم به حضرت صاحب امام مهدی (فَإِذَا ظَهَرَ الْمَهْدِیُّ بَعَثَ إِلَیْهِ بِالْبَیْعَةِ)، و نیز جنگ ایرانیان شیعی با یهود در فلسطین وَ قَضَیْنا إِلی‌ بَنِی إِسْرائِیلَ ... فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما ... بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ (سوره اسراء، آیه ۴-۵.) قَوْمٌ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ فَلَا یَدَعُونَ وَتْراً لآِلِ مُحَمَّدٍ إِلَّا قَتَلُوه‌ (کلینی، الکافی، ج ۸، ص ۲۰۶. ابن قولویه، کامل الزیارات، ص ۶۳.) که به قرینه عبارت "قتلاهم شهداء" در حدیث انقلاب مشرق زمین قبل از ظهور (نعمانی، الغیبۀ، ص ۲۷۳.) و نیز به ضمیمه حدیث معرفی "اهل قم" به عنوان هویت ایرانی مجازات کنندگان یهود: کُنْتُ عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ... فَقُلْنَا جُعِلْنَا فِدَاکَ مَنْ هَؤُلَاءِ فَقَالَ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ هُمْ وَ اللَّهِ أَهْلُ قُمَّ. (مجلسی، بحارالأنوار، ج ۵۷، ص ۲۱۶.)، مشخص است که عقوبت اول یهود قبل از ظهور توسط ایرانیان شیعی رخ خواهد داد (برای آگاهی بیشتر: پورسیدآقایی، مواجهه امام زمان با قوم یهود در عصر ظهور، فصلنامه مشرق موعود، ش ۴۲، ص ۶۵-۶۷. پورسیدآقایی، نقش ایرانیان در عصر ظهور، فصلنامه پژوهش های مهدوی، ش ۲۵، ص ۲۶.) ⭕️در کنار ادله دیگر همچون قانون استبدال در قرآن: طبق قانون استبدال در قرآن {یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ (سوره توبه، آیه ۳۹، سوره محمد، آیه ۳۸.)؛ إِنْ یَشَأْ یُذْهِبْکُمْ أَیُّهَا النَّاس‌ وَ یَأْتِ بِآخَرِینَ (سوره نساء، آیه ۱۳۳.)؛ مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَه‌ (سوره مائده، آیه ۵۴.) فَإِنْ یَکْفُرْ بِها هؤُلاءِ فَقَدْ وَکَّلْنا بِها قَوْماً لَیْسُوا بِها بِکافِرین‌ (سوره انعام، آیه ۸۹.)} خدواند وامدار و مدیون شخص یا قوم خاصی نیست. قانون استبدال، همان‌طور که بر ملت‌ها و جوامع حاکم است در مورد تبدیل و جایگزینی افراد نیز صدق می‌کند (کلینی، الکافی، ج ۲، ص ۵۵۳. صدوق، من لایحضره الفقیه، ج ۱، ص ۳۳۶.) بنابراین خداوند متعال جامعه و گروهی از بندگان خود را انتخاب می‌کند و مسئولیت تاریخی رهبری امت را برای پیش‌برد رسالت خویش بدان‌ها می‌سپارد تا آنها به بالاترین سطح تجربه سیاسی و تمدنی دست‌یابند، اما اگر آن قوم به امانت الهی خیانت ورزیده و از صراط مستقیم رسالت منحرف شوند، قانون استبدال بر آنها جاری می‌شود و خداوند آنها را به خاطر این خیانت، نیز مجازات کرده و از موضع رهبری کنار می‌گذارد و قوم دیگری را به جای آنها می‌آورد که برای پیش‌برد رسالت الهی شایسته‌تر و مناسب‌ترند. قانون قرآنی استبدال یکی از مهم‌ترین قوانین و قواعد تحولات اجتماعی در عرصه عقیدتی، سیاسی و جهادی است و در واقع سنت الهی برای محافظت از رسالت و پیام خداوند در برابر توطئه‌ها و انحرافات زمامداران خیانت‌کار در جهان اسلام است (ر. ک:جعفری، تفسیر کوثر، ج ۳، ص ۱۸۵. سلیمانی، سنت مندی تاریخ در قرآن از منظر شهید صدر، فصلنامه تاریخ در آیینه پژوهش، شماره ۲۵، ص ۹۳-۱۱۴. اراکی، مجموعه آثار نهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، ج ۱، ص ۷۸.) و تطبیق آن در احادیث و تفاسیر فریقین شیعه و اهل سنت  بر قوم سلمان و ایرانیان واضح و مبرهن است که قیام و انقلاب مشرق زمینه ساز منحصر در ایران شیعی خواهد بود و نه سایر بلاد مشرق. و ارتکاز ذهنی اصحاب و تابعین از قوم مشرق، نیز ایرانی ها بوده است و مولفین میراث حدیثی فریقین شیعه و اهل سنت نیز بر این امر تصریح کرده اند. و محققین نیز در اینکه مراد از مشرق، ایران می‌باشد، تردیدی به خود راه ندادند. بنابراین طبق احادیث فریقین، رایات مشرق قبل از ظهور که زمینه ساز حکومت مهدی موعود هستند دارای سه شاخص بسیار مهم یعنی:شیعه اثنی عشری و معتقد به امامت امام دوازدهم (وَ لَا یَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَی صَاحِبِکُم‌) ایرانی (قوم سلمان)  و آرمان آزادی فلسطین هستند: آرمان آزادی فلسطین از اهداف رایات مشرق زمینه ساز ظهور است که در منابع فریقین شیعه و اهل سنت ذکر شده است: قوْمٌ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ (کلینی، الکافی، ج ۸، ص ۲۰۶.ابن قولویه، کامل الزیارات، ص ۶۳.)؛ کُنْتُ عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ... فَقُلْنَا جُعِلْنَا فِدَاکَ مَنْ هَؤُلَاءِ فَقَالَ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ هُمْ وَ اللَّهِ أَهْلُ قُمَّ مجلسی، بحارالأنوار،ج۵۷، ص۲۱۶ 🇮🇷 با ما همراه باشید. ⭕️ @talangor_zohoor
⏪راز گشایش، در انتظار است... ✅از علیه السلام درباره ی و گشایش پرسیدند و ایشان پاسخ دادند:«إنتظار الفرج من الفرج؛ فرج، خود بخشی از گشایش است(تفسير العياشي ؛ ج2 ؛ ص138) 👈و این یعنی آغاز گشایش با انتظار ما،آغاز می‌شود. و این انتظار، خود برای ما در امور و را به همراه خواهد داشت. 👈اگر می‌بینیم گشایشی نیست این به سه جهت است: 1️⃣یا اینکه نمی‌دانیم انتظار واقعی یعنی چه و اسم چشم‌به راهی توأم با و را انتظار گذاشته‌ایم! 2️⃣یا اینکه می‌دانیم انتظار یعنی و که نشانه ما است اما خود را پشت واژه انتظار، مخفی کرده‌ایم! 3️⃣یا اینکه هم معنای انتظار را می دانیم و هم اهل تلاشیم ولی اهل نیستیم و با می‌خواهیم میوه درختی را قبل از رسیدن آن بچینیم؛‌ ◀️به همین دلیل امام رضا علیه السلام در سخنی دیگر با جمله:«انتظار الفرج بالصبر»(عيون أخبار الرضا، ج1، ص: 55) به توأم بودن صبر و انتظار،‌تصریح فرمودند. 👈به هر حال از منظر ایشان، راز گشایش، در است، انتظار صحیح با تمام لوازمش. ⭕️ @talangor_zohoor
‌💐معرفت مهدوی💐 🔺در كلاس امام زمان شناسی هدفی ارزشمند را دنبال می‌كنیم و می‌خواهیم جهالتمان را نسبت به حضرت ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌ مرتفع سازیم. 🔺از سوی دیگر معرفت نسبت به حضرت را بر خود واجب می‌دانیم و بر این باوریم كه به میزان شناختمان نسبت به امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه زندگی حقیقی داریم و از حیات طیبه برخورداریم، و به اندازه‌ای كه به اماممان جاهل باشیم از حیات حقیقی محرومیم. 🔺در جهت شناخت حضرت حجّت نیازی به استدعای خالصانه و عاجزانه نیست، بلكه به مجرد مرتفع کردن موانع، تابش خورشید ولایت را در عرصه ی زندگیمان به وضوح احساس خواهیم کرد. 🔺چه وجود مقدس حضرت ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه را بشناسیم و چه نشناسیم، به فرموده علی بن موسی الرضا علیه‌السلام: «أَشْفَقَ عَلَیهِمْ مِنْ آبَائِهِمْ وَ أُمَّهَاتِهِم‏»«وجود امام علیه‌السلام‌ همچون پدری مهربان و مادری دلسوز است» و نقش خاصش را در زندگی ما ایفا می‌كند. 🔺اما با شناخت بیشتر موجبات قرب و نزدیكی ما به حضرت فراهم می‌شود و باورمان این است كه هر چقدر درخواست فرج كنیم، به واسطه این درخواست برای خود ما فرج صورت می‌گیرد و موانع ما برای پیوست مرتفع می‌گردد، اگر چه در كل عالم فرج واقع نشود. ⭕️ @talangor_zohoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 علائم و نشانه هاے نفوذ در انسان! 🎙 استاد 👌صوت ڪم حجم..بسیار زیبا ⭕️ @talangor_zohoor
🌼🦋 میگفت: یه کاری کن که امام زمان بگه: "تو دیگه غصه نخور تو رو قبول دارم... قشنگه نه.... ♥️ ⭕ @talangor_zohoor
✍ ♥️ گفتم : خداجوونم 🙃 گفت : جان دلم 🍃 گفتم : منو دوست داري 🙈 گفت : معلومه من همه بنده هامو دوست دارم ♥️✨ گفتم : خدایا ولی من از بعضي از بنده هات ناراحتم ☹️اذیتم میکنن 💔اشکم رو در میارن 😢 گفت : ببخش 🦋 گفتم : من میبخشماااا ولي بازم یه خورده دلخورم 😔 گفت : وضو بگیر 🍃 سجاده خوشگلتو پهن کن 🍃 اون چادر نماز پر از گل های صورتیو هم بپوش 🍃 الله اکبر بگی بخشیدی 🌹 گفت : بنده منی ؟! گفتم : بههههله 😁 گفت : پس میبخشی چون بخشیدن رو خودم یادت دادم 🧡🌱 😇 ⭕ @talangor_zohoor
🍃 فرض کن🙄 حضرت مهدی بر تو ظاهر گردد...!😍❤ ظاهرت هست چنانی که خجالت نکشی؟🙊🤭 باطنت هست پسندیده ای صاحب نظری؟ ☺️🦋 پول بی شبهه و سالم ز همه دارایی ات ، داری آنقدر که یک هدیه برایش بخری؟🧐🦋 خانه ات لایق او هست که مهمان گردد!؟ 😥🍃 لقمه ات در خور او هست که نزدش ببری؟🙃💘 حاضری تلفن همراه تو را چک بکند؟😶 با چنین شرط که در حافظه دستی نبری؟🙁👋 واقعی در عمل خویش تو بیش از دگران؟ ✨🌹 می توان گفت تو را شیعه ی انثی عشری؟ 🙂🌱 میدان عمل خالیست، او در پی "سرباز"است چون که باشی "سَربار" سردار نمی آید...!😭❤️ ⭕ @talangor_zohoor
✳️منتظران ظهور 🔴امام زمان این مدلی سرباز میخواد در برابر دشمن(مخصوصا آمریکا!) خیلی قشنگه بخونید: ✅براى امير المومنين عليه السلام نامه اى از معاويه رسيد. 🌺حضرت مهر نامه را شكست و قرائت كرد: 🔥 از طرف امير المومنين و خليفة المسلمين،معاويه بن ابى سفيان براى على! اى على !در جنگ جمل هر چه خواستى با عايشه و اصحاب رسول خدا طلحه و زبير كردى، اكنون مهياى جنگ باش! 🌹حضرت جواب نامه را اينگونه نوشت: از طرف عبدالله، تو به رياست مى نازى و من به بندگى خداوند، من آماده جنگ هستم... 🔶 سپس نامه را مهر و امضاء فرمود و از شاگردانش كه در محضرش بودند ، پرسيد: كيست كه اين نامه را به شام ببرد؟  كسى جواب نداد. ✅دوباره حضرت سوالش را تكرار فرمود و اين بار طرماح از ميان جمعيت برخاست و عرض كرد : على جان ! من حاضرم. 🌸حضرت ضمن اينكه او را از متن نامه آگاه كرد، فرمود : طرماح ! به شام كه رفتى مواظب آبروى على باش... 🌹طرماح گفت : سمعاً و طاعة... آنگاه نامه را گرفت و بسوى شام حركت كرد ❎معاويه در باغ قصرش بود كه عمرو عاص خبر رسيدن يكى از شاگردان على را به او رساند. 🔥 معاويه فورا دستور داد كه بساطى رنگين پهن كنند تا شكوه آن طرماح را تحت تاثير قرار بدهد و او را به لكنت بيندازد . 🌿طرماح وقتى وارد شد و آن فرشهاى رنگين و بساط مفصل را ديد ، بى اعتناء با همان كفشهاى خاك آلوده اش قدمها را بر فرشها گذاشت! 🍃سپس خود را به معاويه رساند و همانطور كه او بر مسندش لميده بود ، طرماح نيز لم داد و پاهايش را دراز كرد! 🌑 اطرافيان معاويه به طرماح اعتراض كردند كه پاهايت را جمع كن! اما او گفت : تا آن مردك ( معاويه ) پاهايش را جمع نكند،من هم پاهايم را جمع نخواهم كرد! ⚡عمرو عاص به معاويه در گوشى گفت : اين مردى بيابانيست و كافيست كه تو سر كيسه ات را كمى شل كنى تا او رام بشود و لحنش را هم عوض كند. 🔥معاويه ضمن اينكه دستور داد تا سى هزار درهم پيش طرماح بگذارند ، از او پرسيد : از نزد كه به خدمت كه آمده اى ؟ 🍀 طرماح گفت: از طرف خليفه برحق ، اسدالله ، عين الله ، اذن الله ، وجه الله ، امير المومنين على بن ابيطالب نامه اى دارم براى امير زنازاده فاسق فاجر ظالم خائن ، معاوية بن ابى سفيان! ⛔معاويه ناراحت از اينكه سى هزار درهم نيز نتوانسته است كه اين شاگرد على عليه السلام را ساكت كند ، گفت : نامه را بده ببينم! 🍀 طرماح گفت : روى پاهايت مى ايستى ، دو دستت را دراز ميكنى تا من نامه على عليه السلام را ببوسم و به تو بدهم. 🔥معاويه گفت:نامه را به عمرو عاص بده... 🍀طرماح گفت: اميرى كه ظالم است ، وزيرش هم خائن است و من نامه را به خائنى چون او نميدهم. 🔥معاويه گفت : نامه را به يزيد بده 🍀طرماح گفت : ما دل خوشى از شيطان نداريم چه رسد به بچه اش! بالاخره معاويه طبق خواسته طرماح عمل کرد و نامه را گرفت و خواند. ⚡بعد هم با ناراحتى تمام كاتبانش را احضار كرد تا جواب نامه را اينگونه بنويسد: على ! عده لشكريان من به عدد ستارگان آسمان است، مهياى نبرد باش! 🍀 طرماح برخاست و گفت : من خودم جواب نامه ات را مى دهم: 🌹على عليه السلام خود به تنهايى خورشيديست كه ستارگان تو در برابرش نورى نخواهند داشت. 🌼سپس خواست برود كه معاويه گفت:طرماح! سى هزار درهمت را بردار و سپس برو " 🌹 اما طرماح بى اعتناء به حرف معاويه و بدون خداحافظى راه كوفه را در پيش گرفت. 🔥معاويه رو به عمرو عاص كرد و گفت : حاضرم تمام ثروتم را بدهم تا يكى از شما به اندازه يكساعتى كه اين مرد از على طرفدارى كرد،از من طرفدارى كند! 🔥 عمرو عاص گفت : بخدا اگر على به شام بيايد ، من كه عمرو عاصم نمازم را پشت سر او ميخوانم اما غذايم را سر سفره تو ميخورم!! 💥سرباز امام زمان یعنی این! 📕الأختصاص ص ١٣٨ 🍃🌸🌹🍃🌸🌹🍃🌸🌹🍃 ⭕️ @talangor_zohoor
VID_20200705_2139091593968970(1).aac
812.5K
برای امام زمانم چه کنم؟ هفت علامت احساس حضور برای امام زمانم شیرین کاری کنم.مثل گناه نکردن ⭕️ @talangor_zohoor
✳️منتظران ظهور ✨رسول خدا (ص) فرمودند: ❤️ دل سه گونه است: 👈🏻 گرفتار دنیا، گرفتار عُقبی وِ گرفتار مولا. 1⃣👌 دلی که گرفتار دنیا باشد، سختی و رنج نصیب اوست؛ 2⃣👌 دلی که گرفتار عقبی باشد، درجات بلند نصیبش شود؛ 3⃣👌 دلی که گرفتار مولا باشد، هم دنیا دارد و هم عقبی را و هم مولا را. 📚 سید بن طاووس، ⭕️ @talangor_zohoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سختی دینداری درآخرالزمان و مسخره شدن نمازخوان ها و... 🥀از مسخره شدن نترسید. 🎤واعظ: پور 📲نشردهید.. 🔹 ⭕️ @talangor_zohoor
🌹چهره ی مردم در روز قیامت : 🐵شایعه سازان : میمون ❌حرام خواران : خوک ⛔️قاضی نا حق و کسانی که عدالت را برقرار نمیکنند : کور 📛مغرور: کر و لال ❌عالم بی عمل : در حال جویدن زبان خود ⛔️همسایه آزار : دست و پا بریده 📛خبر چین : آویخته به شاخه های آتش ❌⛔️📛غیبت کننده در حال جویدن گوشت مرده ی برادر خود ⭕️ @talangor_zohoor
❇️ دلیل قرآنی زنده بودن امام عصر (ع) يكي از دلايل حضرت حجت(عج) در عصر غيبت، آيات سوره قدر است: ✨«فرشتگان و روح به اذن خدا، همه فرمان‌ها و سرنوشت ها را فرود مي‌آورند». نكته مهم، واژه «تنزل الملائكة و الروح» است كه فعل مضارع معناي استمرار را مي‌رساند. قيدي براي آن معين نشده تا بگوييم نزول در سال خاصي بوده و تمام شده، بلكه هر سال شب قدري دارد. (3) هر شب قدر، ملائكه و روح، امر پروردگار را نازل مي كنند. جايگاه نزول امر، قلب مقدس ولي عصر(عج) مي‌باشد. ✅امام جواد (ع) به شيعيان توصيه كرده‌اند كه به وسيله اين آيه با آن ها (مخالفان امامت) استدلال كنيد؛ «اي شيعيان! به آيه "انا انزلناه في ليلة مباركة" استدلال كنيد. اين سوره (دخان) پس از رسول خدا، خاصّ ولي امر در هر عصري است». (4) ✅آيات ديگري نيز وجود دارد كه به نوعي دلالت بر زنده بودن امام زمان(عج) مي كند، مانند سوره های: مائده / 56، مجادله / 22، صافات / 173، انفال / 7، قصص/ 5، نور/ 55، توبه / 32 - 33، فتح / 28، صف / 8 - 9 و ... . (5) ⭕️ @talangor_zohoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢وقتی یعقوب ویوسف نبی از منتظران هستند. 👈وعده ی حضرت خضر به آنها ⭕️ @talangor_zohoor
4_5958646594915009954.mp3
2.68M
اثبات ظهور حضرت ولی عصر عج الله فرجه با توجه به مباحث علمی روز دنیا ⭕️ @talangor_zohoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ هشدارهای قرآن ⛔️پرهیز از : ولا یغتب بعضکم بعضاً أیحب أحدکم ان یأکل لحم اخیه میتافکرهتموه(حجرات/۱۲)؛ از دیگران غیبت نکنید؛ آیا دوست دارید که گوشت برادر مرده خود را بخورید؟ البته از آن، کراهت دارید. ⛔️پرهیز از : لا یسخر قوم من قوم عسی ان یکونوا خیرا منهم(حجرات/۱۱) ای اهل ایمان! گروهی از شما گروه دیگر را مسخره نکند، چه بسا آن گروه دیگر بهتر از ایشان باشد. ⛔️پرهیز از : یا ایها الذین امنوا لم تقولون ما لا تفعلون کبر مقتا عند الله ان تقولوا ما لا تفعلون(صف/۲و۳)؛ ای اهل ایمان! چرا چیزی را میگوئید که به آن عمل نمیکنید؟ اینکه چیزی را بگوئید که عمل بدان نمیکنید نزد خداوند گناهی است بزرگ. ⛔️پرهیز از و هرزه زبانی: ویل لکل همزة لمزة (همزه/۱)؛ وای بر هر عیبجوی هرزه زبان ⛔️پرهیز از در همه چیز: اجتنبوا کثیرا من الظن ان بعض الظن اثم (حجرات/۱۲)؛ از بسیاری از گمانها دوری کنید، که بعضی از گمانها گناه است. ⛔️پرهیز از در امور دیگران: ولا تجسسوا (حجرات/۱۲)؛ تجسس نکنید. ⭕️ @talangor_zohoor
‍ ⁉️امام مهدي (عج) بعد از ظهور ، چگونه بین ما زندگی خواهد کرد ؟ ✅پاسخ کوتاه و جامع👇👇 طبق روايات وقتي امام زمان(ع) ظهور كرد و ظالمان و ستمكاران را نابود كرد و حكومت عدل و معنويت و امنيت را تشكيل داد اين حكومت ساليان بسيار طولاني ادامه خواهد يافت و مردمان بسياري از اين حكومت و دوران طلايي زندگي بهره‌مند خواهند شد و بعد از آن قيامت خواهد شد؛ يعني، دولت امام مهدي(ع)، آخرين حكومت و دولت خواهد بود. ✅اما نه كوتاه و زودگذر بلكه ابتدا حضرت مهدي(ع) خود حكومت مي‌كند و بعد از يك عمر طبيعي، رحلت مي‌كند، ولي حكومت را امامان ديگر ـ كه زنده شده و به دنيا برگشته‌اند ـ ادامه مي‌دهند و مردم از نعمت حكومت امام معصوم ساليان طولاني استفاده مي‌كنند. ⭕️ @talangor_zohoor
✅چه کسی در قیامت حسرت نمی خورد❓ 👈از امام صادق علیه السلام پرسیدند👇 روز حسرت، کدام روز است که خدا می فرماید👈 ((بترسان ایشان را از روز حسرت.))سوره مریم آیه39 حضرت جواب دادند👇 آن روز قیامت است که حتی نیکوکاران هم حسرت می خوردند که چرا بیشتر نیکی نکردند. پرسیدند👈 آیا کسی هست که در آن روز حسرت نداشته باشد❓❓ حضرت فرمودند👈 آری، کسی که در این دنیا مدام بر رسول خدا صلوات فرستاده باشد.🧡❤💚 📘وسائل الشیعه/ج7/ص 198 🌺اللهم صل علی محمد و آل محمد 🌺 ⭕️ @talangor_zohoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔻 شرط ظهور چیست؟ 🔻 نشانه ظهور چیست؟ 🔻 افزایش ظلم در اخرت یعنی چه؟ [💚] 😍 مـن‌وتـو شـرط‌ظـهوریم مـابایدبیدار‌شـیم، وگرنہ‌بدجـورحسرت‌میخـوریم... 🌱 ⭕️ @talangor_zohoor
✳️منتظران ظهور ❣ ❤️ماجرای خواندنی شهیدی که امام زمان(عج) او را کفن کرد💔👇 🍃یکی از شهدا همیشه ذکرش این بود: یابن الزهرا گشته ام از فراق تو شیدا💔 یا بیا یک نگاهی به من کن😔 یا به دستت مرا در کفن کن😭 از بس این شهید به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف علاقه داشت❤️ 🍃بعد به دوست روحانی خود وصیت کرد🍃: اگر من شهید شدم، دوست دارم در مجلس ختم من تو سخنرانی کنی☝️ آن روحانی می گوید: من از مشهد که برگشتم، عکس ایشون رو دیدم که شهید شده بود🕊 🍃رفتم پیش پدرش و گفتم: این شهید چنین وصیتی کرده است، طبق وصیتش باید توی مجلس ختم او سخنرانی کنم؟🎤 رفتم منبر و بعد از ذکر خصوصیات شهید و عشقش به امام زمان عج، گفتم: ذکر همیشگی این شهید در جبهه ها خطاب به مولایش امام زمان عج این بوده است:💔 یا بن الزهرا گشته ام از فراق تو شیدا یا بیا یک نگاهی به من کن یا به دستت مرا در کفن کن💔 🍃تا این مطلب را گفتم، یک نفر از میان مجلس بلند شد و گفت: من غسال هستم، دیشب (به من گفتند یکی از شهدا فردا باید تشییع شود، و چون پشت جبهه شهید شده است باید او را غسل دهی) 🍃وقتی که می‌خواستم این شهید را کفن کنم، دیدم درب غسالخانه باز شد و شخص بزرگواری به داخل آمد و گفت:😔 بروید بیرون، من خودم باید این شهید را کفن کنم🍂. من رفتم بیرون و وقتی برگشتم بوی عطر در فضا پیچیده بود. شهید هم کفن شده و آماده ی تشییع بود💔 📚منبع: کتاب روایت مقدس صفحه 100 به نقل از نگارنده کتاب میر مهر(حجه الاسلام سید مسعود پورآقایی) صفحه۱۱۷ ⭕️ @talangor_zohoor
🔵قسمت نهم ⭕️مرحله "مطالبه حق"، یطلبون الحق ثم یطلبون الحق: دو مرحله تلاش برای احقاق حق ایرانیان و به قرینه جمله بعدی یعنی عبارت "سیوفهم علی عواتقهم"، دانسته می‌شود که دو مرحله قبلی طلب حق از راه مذاکره و حوار برای احقاق حق از دشمنان بوده است (یَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا یُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِکَ وَضَعُوا سُیُوفَهُمْ عَلَی عَوَاتِقِهِم‌) زیرا به قرینه "فَإِذَا رَأَوْا ذَلِکَ"، بیانگر این است که ایرانیان درمی یابند که روش دو مرحله قبلی، جوابگو نیست و بعد از مایوس شدن از اخذ حق خویش، در مرحله بعدی از روشی متفاوت از دو مرحله قبلی، یعنی قدرت نظامی در مواجهه با دشمن برای اخذ حق خویش استفاده خواهند کرد. و کلمه "ثم" در زبان عربی برای تراخی استعمال می‌شود و نشانگر این است که طلب حق و مذاکره برای بار دوم بعد از فاصله نسبتا طولانی از مرحله اول رخ می‌دهد اما در هر دو مرحله، دشمنان حق ایرانیان را به رسیمت نخواهند شناخت. مرحله "سیوفهم علی عواتقهم": آماده جنگ نظامی با دشمن ایرانیان، وقتی ممانعت دشمنان در استیفاء و طلب حق خویش را درک می‌کنند (فَإِذَا رَأَوْا ذَلِک‌)، این‌بار حق خویش را نه از راه مذاکره بلکه از راه قدرت نظامی طلب خواهند کرد (سُیُوفَهُمْ عَلَی عَوَاتِقِهِم)؛ لازم به ذکر است عبارت "سُیُوفَهُمْ عَلَی عَوَاتِقِهِم" ممکن است اشاره به تهدید دشمن و قدرت نمایی نظامی باشد کما اینکه احتمال درگیری نظامی محدود با دشمن نیز است. بعد از این مرحله، دشمن مجبور به پذیرش حق ایرانی ها خواهد شد (فَیُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ) و حاکی از این است که هرچند ممکن است تهدید متقابل و درگیری های پراکنده بین ایران و دشمنان اش و حمله به منافع یکدیگر، رخ دهد اما ضربه نهایی را ایرانی ها بر دشمن وارد خواهند کرد که آنان مجبور به پذیرش حق خواهند شد. مرحله "یقوموا و لا یدفعونها إلا إلی صاحبکم"‌: جنگ با دشمن و اتصال انقلاب ایران به حکومت جهانی امام مهدی و در مقابل ایرانیان، آماده قیام و جنگ فراگیر و نهایی و سرنوشت ساز با دشمنان خواهند شد (حَتَّی یَقُومُوا و قَتْلَاهُمْ شُهَدَاء) که البته فاصله اندکی با زمان ظهور خواهد داشت (لَاسْتَبْقَیْتُ نَفْسِی لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْر). در واقع ایرانی ها درخواست غربی ها برای بازگشت به میز مذاکره را نمی‌پذیرند و آماده فتح عظیم و جنگ نهایی خواهند شد. ❌ ظهور بسیار نزدیک است 💠ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج💠 🇮🇷 با ما همراه باشید. @NOORI82325 ⭕️ @talangor_zohoor