🔴 #تحریـف| غلبه بر «جریانِ تحریف» با «جهادِ امید»
تحریف، حربهی دشمن در جنگ امروز علیه ملت ایران و نظام اسلامی است. اما این جنگ چگونه جنگی است؟ با رجوع به نظام فکری حضرت آیتالله خامنهای کمی ابعاد این مسئله را واکاوی میکنیم:
1⃣ عرصه درگیری: #جنگ_اراده_ها
🔹 از منظر رهبر انقلاب در شرایط فعلی «ما با استکبار جهانی در حال جنگ نامتقارنیم.» و پیروزی یا شکست در این جنگ کاملا وابسته به ارادههاست چون «در جنگ نامتقارن ارادهها هستند که با هم میجنگند؛ هر ارادهای غلبه پیدا کرد، پیروز خواهد شد.» ۱۳۹۵/۰۳/۰۳ ؛ در این درگیری «هدف آن چیزی است که در دل شماست، در ذهن شماست، در مغز شماست.» ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
2⃣ ابزار دشمن: #رسانه
🔹در این کارزار مهم و حساس، دشمنان «با ابزار بسیار خطرناک رسانه، بخصوص رسانههایی که امروز نوپدید است» ۱۳۹۷/۰۷/۱۲ به میدان آمدهاند و «با تصویرسازی غلط سعی میکنند افکار ملّت ایران را منحرف کنند؛ هم تصویر غلط دربارهی ایران، هم تصویر غلط دربارهی خودشان، هم تصویر غلط دربارهی اوضاع منطقه.» ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
3⃣ نقطه ی کانونی تحریف: #نسخه_سازش
🔹 تزریقِ تفکر «سازش» بهعنوان «راهحلِ مشکلات اقتصادی» نقطهی کانونی این تصویرسازی و تحریفِ حقایق است: «[میگویند] اگر ما با آمریکا سازش کردیم، مشکلات کشور حل میشود.» ۱۳۹۵/۰۸/۱۲ در واقع «دشمن میخواهد من و شما به این نتیجه برسیم که صلاح نیست در مقابل آمریکا خیلی هم بایستیم و خیلی هم مقاومت کنیم.» ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
4⃣ راه پیروزی: #جهادِ_امید
🔹روشن شد که دشمن با تحریف واقعیتها و تصویرسازیِ غلط به دنبال ناامید کردن مردم و به سازش کشاندن مسئولان نظام است لذا در نقطهی مقابل «شما جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصرهی تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشهایترین جهاد شما است.» ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
🖌 #سرخط: باید تصویری صحیح، واقعبینانه و بدون ترویجِ یأس و ناامیدی از ایران اسلامی برای افکار عمومی ارائه داد. تصویری که در آن «تواناییها و ظرفیتهای عظیم ملی» در کنار «مشکلات و خلاءها» مطرح میشوند و به دور از بنبستنمایی، راهحلهایی عملیاتی پیشنهاد میگردند. دشمن «امید» را هدف گرفته و باید در این جنگ دشمن را «ناامید» کرد.
🔰 ضرورت خودکفایی همه جانبه
🔹 ما بايد زحمت بكشيم تا در همه جناحها #خودكفا باشيم. امكان ندارد كه استقلال به دست بيايد، قبل از اينكه #استقلال اقتصادى داشته باشيم. اگر ما بنا باشد كه در اقتصاد احتياج داشته باشيم، در چيزهاى ديگر هم وابسته خواهيم شد. و همين طور اگر در #فرهنگ، ما وابستگى داشته باشيم، در اساس مسائل وابستگى پيدا مىكنيم.
📅 امام خمینی(ره) | ۱۱ آبان ۱۳۵۸
23.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣صحبتهای روشنگرانه استاد حسن عباسی در مورد مدیریت اینترنت
📣تعالی کشور با فضای مجازی مستقل
وقتی از مجاز سخن می گوییم یعنی فضایی مقابل فضای واقعی. اما اکنون به مدد فناوری و دانش بشری، جهان به پدیده جدید اینترنت و فضای مجازی دست یافته که نه تنها نمی توان آن را فضای مجازی نامید، بلکه گاهی واقعی تر از واقعی است.
سالهاست موضوع لزوم حاکمیت و حکمرانی بر فضای مجازی به عنوان یکی از مطالبات نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح است و بارها نیز این موضوع در شورای عالی فضای مجازی( به عنوان بالاترین نهاد سیاست گذاری کشور در عرصه فضای مجازی) بررسی شده است، اما شواهد نشان میدهد که این سیاست گذاری راه به جایی نبرده و کشور به دلیل عدم استقلال در این فضا، از سیاستهای خارجی ضربه میخورد.
تشدید تلاشهای کشور آمریکا برای جاسوسی سایبری از کاربران فضای مجازی، دیگر دولتها را به فکر مقابله با این جریان انداخته است . آژانس امنیت ملی آمریکا که از جمله سازمانهای اطلاعاتی این کشور است ، از طیف گستردهای از نرم افزارها و برنامههای جاسوسی برای سرقت اطلاعات سازمانهای دولتی و اشخاص حقیقی در سراسر جهان استفاده میکند. به نحوی که ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان سیا در کتاب خاطرات خود به نام «جایی برای پنهان شدن نیست» به جزئیات تکان دهندهای از این اقدامات اشاره کرده است.
امروزه تقریبا در تمام لایه های فضای مجازی، وابسته به خارج هستیم و استقلال سایبری در این فضا پس از سالها اتفاق نیفتاده است و بنظر می رسد که همه این وابستگی ها نمی تواند ناشی از غفلت باشد.
باید هرچه زودتر به سیستم اینترنت داخلی به طور کامل دست پیدا کرد ؛ که در این راستا میتوان با استفاده از مفاد قانون اساسی در جهت ایفای نفش مدیریتی دولت در فضای مجازی بهره برد و از شدت تهدیدها و آسیبها کاست تا زمینه رشد و تعالی کشور فراهم آید.
📝یادداشت از امیر منطقی
11.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 خیال میکنند کمال، رئیس شدن است!
🔹 فطرت انسان ،فِطْرت اللّه التی فَطر النّاس عَلیها؛ این فطرت توحید است، #فطرت کمال مطلق است. اگر تا آنجا نرسید هرچه میخواهید دنبال یک گم شده ای هستید.
🔴 #تحلیل| یک تیر و سه نشان رزمایش ذوالفقار ۹۹
🔻 رزمایش مشترک نیروی های ارتش با نام ذوالفقار ۹۹ و به وسعت ۲ میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند با سه پیام اصلی در حال جریان است.
1⃣ پیام اول : امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان در دست نیروهای نظامی ایران است و بار دیگر حد اندازه کشورک های عربی منطقه مخصوصا امارات به آنان یادآوری میگردد.
2⃣ پیام دوم : عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با امارات نمیتواند هیچ تاثیری بر معادلات منطقه ای بگذارد و اساسا رویای حضور صهیونیست ها در خلیج فارس تعبیر نخواهد شد.
3⃣ پیام سوم : با توجه به بارگیری و حرکت نفتکش های ایرانی با پرچم ایران به سمت ونزوئلا این رزمایش پیامی است به امریکا تا دست از پا خطا نکند، پیامی با مفهوم اینکه امنیت نفتکش های ایرانی در هرکجای دنیا در تنگه هرمز و خلیج فارس تامین میشود و پاسخ ایران به هر دیوانگی آمریکا در منطقه ای به وسعت بیش از ۲ میلیون کیلومتر مربع خواهد بود.
❇️ یادداشت/
❌ با مشکلات کشور چه کنیم؟
🔻رئیسجمهور طی چهار ماه گذشته دو بار به وزارت صمت دستور ساماندهی بازار خودرو را داده است؛ ولی تنها چیزی که امروزه در بازار خودروی کشور مشاهده نمیشود، ساماندهی است!
نگاهی ولو سطحی و با عینک مردم کوچه و بازار به سایر بازارها و حوزههای اقتصادی نیز کموبیش از همین نگاه حکایت دارد!
اما علت یا علل رها بودگی مسئولیتها در مباحث اقتصادی چیست؟
چگونه میشود همچنان امور را با انگیزه و جدیت کامل تا روز آخر مسئولیت پیگیری کرد؟
🔹نکات تحلیلی:
1- دو مدل و الگو در این حوزه قابل شناسایی است؛ در کشورهای غربی و توسعهیافته، تکلیف دولت با داشتن رویکرد و عقبه حزبی، مشخص است.حزب به خاطر آبرو و حفظ سازمان رأی خود و برای اینکه فرصتهای آتی خود را تخریب نکند، تا لحظه آخر کار میکند و دولت متبوع خود را به کار و پایان دادن به برنامهها و وعدهها، ولو با کمترین امید به رأی آوری، وادار میسازد.
2- اما در دولتهایی که ساختار حزبی جا نیفتاده، مکانیزمهای پایشی و کنترلی دیگری در قانون پیشبینی شده است. البته شکی نیست که بهترین سازوکار کنترلی در منظر دینی و دولت اسلامی، انجام کارها به قصد قربت و خدمت و پاسخگویی به وجدان بیدار خود، ملت، تاریخ و در آخر دادگاه عدل الهی است؛ اما بههرحال لازم است مکانیزمی بیرونی نیز تعبیه شود. این موضوع در قانون ما، در کارکردهای مجلس پیشبینی شده است. مجلس در کنار وظیفه جعل قانون، رسالت نظارت بر حسن اجرای آن را نیز بر عهده دارد. از این منظر، کسانی که سفرهای استانی نمایندگان خانه ملت را دور از ابعاد قانونی تحلیل کردند، به کژ راههای افتادند که خود در تحلیلهایشان نگران آفات و شائبههای سیاسی آن بودند! چراکه اصل کار مجلس در راستای جدیت بخشی و مصونسازی به اقدامات دولت قانونی است. اساساً، هر سفری از سوی هر مسئولی که سبب آشنایی با مشکلات مردم شود و در نهایت به حل و گرهگشایی از آنها منجر گردد، پسندیده است.
🔺نکته نهایی:
مجلس باید صیانت کند و با درایت و نظارت میدانی، جلوی ورود ویروس تنبلی، بیتفاوتی، رهاسازی کارها و تزلزلها را در دولت بگیرد؛ این بزرگترین خدمت به دولت و حیثیت آن است. مجلس کارآمد و هوشمند تنها با نیت کارگشایی و البته به دور از شائبههای سیاسی میتواند با پیشنهاد راههای قانونی و گشایش روزنههای حقوقی در جذب سرمایهگذاریهای تازه، شناسایی منابع درآمدی جدید، هموارسازی قانونی مسیر، دولت را تا روز پایانی آن ترغیب به کار و خدمت نماید.
✅(نویسنده: فتحالله پریشان)
Kashani-26.mp3
3.5M
حجتالاسلام والمسلمین کاشانی
اهل بیت (ع) استعفا یا مرخصی نداشتند.
🔴 #خطر_تحریف_عدالتخواهی | عوامل انحراف و ابتذال در جنبش عدالتخواهی
🔻عدالت در عدالت خواهی
حرکتهای عدالتخواهانه حق طبیعی همه آحاد ملت است اما توجه به اصول و شیوههای صحیح عدالتخواهی نیز ضروریست وگرنه عدالتخواهی به نوعی انحراف و ابتذال تبدیل میشود.
🔻 عوامل تهدید کننده:
1️⃣ مصداقسازی: انتقادهای شخصی و مصداقسازی به جای پرداختن و بسط گفتمان عدالتخواهی است. در مصداق سازی احتمال خطا زیاد است ، گاهی پایه دادهها و اطلاعات ضعیف، شخصی را مورد اعتراض قرار میدهد و منجر به تهمت و افتراء میشود. در صورت اشتباه بودن اعتماد جامعه را نسبت به آن شخص و جریانات همسو سلب میکند و راه را برای فرار مفسدان اصلی فراهم میکند
🔹 مقام معظم رهبری: «گفتمان عدالتخواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداق سازی نکنید.
2️⃣ عدالتطلبی منهای معنویت:
🔹 رهبر معظم انقلاب: « عدالتی که همراه با معنویت و توجه به آفاق معنویِ عالم وجود و کائنات نباشد، به ریاکاری ، دروغ ، انحراف و ظاهرسازی و تصنع تبدیل خواهد شد» ؛ عدالت ذاتا با ظلم ناسازگار است و این دو نقیض یکدیگرند، بنابراین معنویت اصیل در ذات خود عدالتخواهی را به همراه دارد و عدالت منهای معنویت نیز سرانجامی جز انحراف و ظاهرسازی نخواهد
3️⃣ خود حقپنداری: نوعی احساس «خود حقانگاری» است که افراد را به «غرور» دچار می کند. این احساس «غرور» سبب میگردد تا فرد با این توهم که دارای مطلقیت در حق است و هرآنچه که میگوید عین حق است، دچار نوعی اعتیاد به «افشاگری جنجالی» شود ، به نحوی که با دستیابی به کوچکترین قرینه و مدرکی دال بر فساد ، آن را به تنور افشاگری میچسباند بیآنکه مراحل سخت و دقیق صحتسنجی، پیگیریهای پیش از انتشار عمومی و سایر شروط شرعی و اخلاقی و قانونی برای «امر به معروف و نهی از منکر» را به سرانجام برساند.
🔹 این افراد براحتی دچار دام چاله های حقوقی- قضایی شده و بازنده نهایی «جنبش عدالتخواهی» است که اعتبار آن ضربه جدی می بیند و برنده واقعی ، مفسدان حقیقی هستند که از افشاگری درست و جریانهای ضدفساد زخمخورده هستند
4️⃣ رفتارهای پوپولیستی: رفتارهای عوامفریبانه به جای ریشهیابی و عملکرد دقیق، معقولانه و ریشهای از دیگر عوامل تهدید کننده و به زوال برنده جریان عدالتخواهی است. رفتارهایی همچون افشاگریهای بیسند و مدرک ، برچسب زدن بر اساس عکس و امثالهم به شخصیتها و فرزندانشان ، جنجال به راه انداختن در فضای مجازی بدون پایههای حقوقی محکم که بسیاری از این کنشهای ضعیف را میتوان در رفتارهای سلبریتیها مشاهده کرد.
📣تنوع آسیب های اجتماعی
گستردگی عناوین و تنوع آسیب های اجتماعی برخلاف گذشته سبب شده که با آسیب ها به عنوان نوعی تهدید مواجه شویم.
در گذشته روند سرعت شکل گیری آسیب ها بسیار زمان بر بود اما امروزه به واسطه رسانه ها در ظرف نیم دهه آسیبی به اوج خود رسیده و سپس به نوعی دیگر تبدیل شده است.
علاوه بر نوع و میزان و فراوانی آسیبهای اجتماعی، تعداد افراد و گروههای درگیر با انواع آسیبها در کشور نیز نسبت به گذشته رو به افزایش است.
متاسفانه برخی دیدگاه های جامعه شناسی معتقدند آسیب های اجتماعی جز شرایط ذاتی رسیدن به توسعه است در صورتی که از جمله موانعی که روند رسیدن به توسعه را کند می کند افزایش آسیب های اجتماعی است. برای رسیدن به این مهم باید آسیب ها را بتوانیم رصد و کنترل کنیم. توسعه اگر در قالب موزون و متوازن باشد سبب کاهش آسیب ها می شود.
در جامعه فعلی همه ما خواهان توسعه کشور در بخشهای مختلف هستیم و برای تحقق توسعه به معنای حقیقی باید ایرادها و اشکالات موجود را برطرف کنیم و در این میان بخش گستردهای از ایرادهای موجود مربوط به آسیبهای اجتماعی است.
عوامل به وجودآورنده انحراف و کجروی در جوامع مختلف یکسان نیست و مناطق از نظر نوع جرم، شدت و ضعف، تعداد، و نیز از نظر عوامل متفاوتند. این تفاوت ها را می توان در شهرها، روستاها و حتی در مناطق مختلف و محله های یک شهر مشاهده کرد. در هر جامعه و محیطی سلسله عواملی همچون شرایط جغرافیایی، اقلیمی، وضعیت اجتماعی، اقتصادی، موقعیت خانوادگی، تربیتی، شغلی و طرز فکر و نگرش خاصی حاکم است که هر یک از اینها در حسن رفتار و یا بدرفتاری افراد مؤثر است.
شهرنشینی لجام گسیخته، گسترش حاشیه نشینی و فقر، اتلاف منابع و انرژی را به دنبال دارد. حاشیه نشینی در شهرها، با جرم رابطه مستقیم دارد. تنوع و تجمل، اختلاف فاحش طبقات اجتماعی ساکن شهرهای بزرگ، تورّم و گرانی هزینه های زندگی، موجب می شود تا افراد غیر کارآمد که درآمدشان زندگی ایشان را کفاف نمی دهد، برای تأمین نیازهای خود، دست به هر کاری هر چند غیر قانونی بزنند. از دیگر عوامل محیطی جرم، می توان فقر، بیکاری، تورّم و شرایط بد اقتصادی نام برد که بر همه آحاد جامعه، اقشار، گروه ها و نهادها تأثیر گذاشته و آنان را تحت تأثیر قرار می دهد.
رصد درست و بیطرفانه آسیبهای اجتماعی در ارائه ارزیابیهای صحیح و کاربردی برای کنترل و کاهش آسیبها نقشی مهم و غیرقابل انکار دارد و میتواند در سیاستهای عمومی کشور در حوزه آسیبهای اجتماعی نیز مورد استفاده قرار بگیرد و موجب افزایش آگاهی بخشی عمومی شود.
📝یادداشت امیر منطقی
سلام
🇮🇷میخواهیم با شروع هفته دفاع مقدس شهدای همدان رو به به دیگران معرفی کنیم.
📣اگر شهیدی در خانواده یا دوستان دارید ؛ عکس و وصیتنامه و یک خاطره ازشون رو به اکانت زیر بفرستید:
https://eitaa.com/Manteghi
Mirza-10.mp3
3.5M
📣حجتالاسلام والمسلمین میرزامحمدی
❤️قلب های مبتلای امام (ع)