⭕️نگاهی به تکنیکهای رسانهای جریانات مختلف سیاسی در انتخابات ۱۴۰۰
🔻«ترس» و «مظلومنمایی» دو تکنیک پرکاربرد در عرصۀ عملیات روانی هستند. روشهایی که به دفعات در سالهای اخیر توسط برخی جریانات سیاسی کشور برای همراه کردن مردم با آنها استفاده شده است. ارعاب مردم از سایهه جنگ، تحریم یا ... برخی از مواردی بوده که گروهی از جریانات سیاسی با تمسک به آنها، سبد رأی خود را گسترش دادهاند.
🔻دوگانه سازیهای مانند «گزینه ما و مردم» و «گزینه حاکمیت» غلط است.
🔻دوگانه «فیلترینگ فضای مجازی ـ آزادی بیقاعده فضای مجازی» رأی ساز است.
🔻یکی از تاکتیکهای پرکاربرد «شخص ستیزی» است. رسانهها در این روش فرد یا گروه را ذیل گفتمان یا برچسب خاصی قرار میدهند تا مخاطب از برنامه وی غافل شود. صفت ناپسندی را به فرد نسبت میدهند، سپس هر صحبتی که وی بکند، ناخودآگاه آن برچسب به ذهن مخاطب متبادر میشود.
🔻نکته حائز اهمیت این است که مخاطب هوشمند باید بداند و بپذیرد که ترند شدن یک هشتگ لزوما به معنای در اکثریت بودن محتوای آن نیست، چراکه رباتها، سازمانیها و کاربران تقلبی نیز امکان ترند کردن هشتگها را دارند. دلیل اهمیت هشتگها، میل افراد برای قرار گرفتن در اکثریت و گرفتار نشدن در مارپیچ سکوت است اگر فریب جنگ هشتگها را بخوریم امکان دارد که سالها درگیر تبعات آن در فضای حقیقی جامعه باشیم!
🔻روایتها تلاش میکنند تا افکار عمومی دچار واگیری هیجانی شوند. مخاطب هرگاه احساس کرد که در حال کنش هیجانی است، میبایست تأمل بیشتری در رفتار خود کند.
🔻عرصه انتخابات ایجاب میکند تا نامزدها با فریاد زدن و بلند صحبت کردن مخاطب را مجذوب صحبتهای خود کنند بنابراین آنها در حال انجام فعالیت معمول خود است، هرچند که این رویه صحیح نیست، اما در بستر تبلیغات سیاسی یا «پروپاگاندا» میگنجد، مردم باید تلاش کنند تا تشخیص دهند که آن فرد در حال طرح مساله اصلی کشور است یا برای جلب نظر آنها مسئله سازی نادرست میکند.
🍃🌺#حدیث_روز🍃🌺
🔸امام سجاد علیه السلام :
🔹الْقَوْلُ الْحَسَنُ یُثْرِی الْمالَ وَ یُنْمِی الرِّزْقَ وَ یُنْسِئُ فِی الاَْجَلِ وَ یُحَبِّبُ اِلَی الاَْهْلِ وَ یُدْخِلُ الْجَنَّةَ.
🔺گفتار نیک، ثروت را زیاد و روزی را فراوان می کند، مرگ را به تأخیر می اندازد، انسان را در خانواده محبوب می کند و به بهشت وارد می نماید.
📚خصال : ص ۳۱۷، ح ۱۰۰
#مرکز_خدمات
✅ اسكان مجتمع ولايت ویژه ماه رمضان
سامانه رزرو مرکز خدمات حوزههای علمیه ويژه ايام ماه مبارک رمضان برای بازه زمانی ۲۴ فروردین لغایت ۱ خردادماه فعال میباشد. بر اين اساس طلاب و روحانيون گرامی واجد شرايط از هم اكنون میتوانند پس از مطالعه شرایط و راهنمای پذیرش از طریق نسخه جدید سامانه سخا نسبت به رزرو اقدام نمايند.
🌐 سامانه: service.csis.ir
📠 تلفن تماس: ۳۳۱۵۹۷۰۳ - ۰۵۱
✍🏻 شرایط و راهنما: taklink.in/f1e
➖ مراکز اقامتی تحت پوشش: امکان رزرو تمام مراکز اقامتی تحت پوشش از جمله هتل ولایت مشهد، هتل كريمه اهل بيت قم، امين ولايت شيراز، مجتمع سپهر ولايت عباسآباد، تهران، یزد و گرگان برای تمامی طلاب معزز متاهل و غیرشاغل که دارای پرونده فعال در مرکز خدمات حوزههای علمیه باشند، فراهم میباشد.
➖ افزایش مدت اقامت: با هدف رفاه حال خانوادههای محترم و بهرهمندی از ظرفیتهای معنوی این ماه عزیز در طول سفر، حداکثر مدت اقامت به ده روز (با هزینه ۵ روز قشر پایه و ۵ روز یک قشر بالاتر) افزایش یافته است.
------------
🇮🇷 كانال حوزههای علميه
📡 @Howzehaa
http://eitaa.com/joinchat/2146435072Ccfc2d26e89
💠 قیام بر ضد حکومت اسلامی در حکم کفر است
قیام بر ضد حکومت اسلام، خلاف ضروری اسلام است. حکومت الان حکومت اسلامی است. قیام کردن بر خلاف حکومت اسلامی، جزایش جزای بزرگی است... قیام بر ضد حکومت اسلامی در حکم کفر است، بالاتر از همه معاصی است، همان بود که معاویه قیام می کرد، حضرت امیر قتلش را واجب می دانست.
#امام_خمینی
صحیفه نور،جلد 10،صفحه 15
🔴اوصاف دنیا
#نهج_البلاغه
💥أَلاَ وَ هِيَ الْمُتَصَدِّيَةُ الْعَنُونُ وَ الْجَامِحَةُ الْحَرُونُ وَ الْمَائِنَةُ الْخَؤُونُ وَ الْجَحُودُ الْکَنُودُ وَ الْعَنُودُ الصَّدُودُ وَ الْحَيُودُ الْمَيُودُ
🔹آگاه باشيد دنيا همچون زن هرزه عشوه گر و خودنمايى است که مردم را به سوى خود فرا مى خواند و يا همچون حيوان سرکشى صاحبش را از خود مى راند، دروغگويى است پر خيانت، ناسپاسى است حق نشناس و دشمنى است باز دارنده و پشت کننده اى است مضطرب و نگران»
@talebieh_tabriz
درآیات مختلفی از قرآن،به عبارت «غفلت» اشاره شده ومردم از آن نهی شده اند
کردار ناشایست وگناهان آثار بدی روی حس تشخیص انسان میگذارد و سلامت فکر را به تدریج از او میگیرد، هراندازه شخص در این راه فراتر رود،پرده های غفلت بر دل، چشم وگوش او محکم تر می شود وسرانجام کارش به جایی می رسد که چشم دارد و گویی نمیبیند،گوش دارد وگویی نمی شنود ومانند این است که دریچه روح او به سوی حقایق، بسته شده
وَ إِنَّ کَثيراً مِنَ النَّاسِ عَنْ آياتِنا لَغافِلُونَ
و بسیاری از مردم، از آیات ما غافلند!
سوره یونس، آیه 92
انسانهای غفلت زده،از خدا، هدف،خود، امکانات، آخرت، نشانه ها،قانون ها و نعمت های خداوندی و گناهان خویش غافل هستند وقرآن کریم درباره غافلانی که با وجود همه شرایط هدایت باز گمراه اند فرموده:
أُولئِکَ کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِکَ هُمُ الْغافِلُونَ
آنها همچون چهارپایانند بلکه گمراهتر! اینان همان غافلانند
سوره اعراف، آیه 179
درمان غفلت:
ذکر خدا
قرائت و توجه به آیات قرآن
تفکر در احادیث
یاد نعمت ها ونعمت دهنده
عبرت از تاریخ پیشینیان
یاد مرگ
پرهیز از علاقه افراطی به اموال
همنشینی با خوبان
و...
شبهه :
مبتنی بر حدیث: «الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم – حکومت با کفر باقی میماند، اما با ظلم نمیماند» میگویند: ـ«پس حکومت بر مردم، دین نمیخواهد، بلکه آزادگی، عدالت و مرام انسانی میخواهد.
چگونه از این جمله، نتیجه گرفتند که «حکومت بر مردم، دین نمیخواهد»؟! مضافاً بر این که "عدالت" نیز تعریف و تعیّنی دارد که یا منطبق با دین الهی میباشد و یا ادیان مندرآوردی! به راستی چه کسی، چه قدرتی و چه منبعی، و بر اساس چه مبنایی، حق دارد انسان و مرام انسانی را تعریف و تبیین نماید؟!
آنگاه که جمله یا گزارهای، تحت عنوان "حدیث یا روایت" نقل میشود، یعنی از طرق لازم، در علم کتاب، علم حدیث، علم رجال و ...، به صورت مستند به اثبات رسیده که این جمله عیناً، بیان معصوم علیه السلام میباشد؛ اما هیچ منبع موثق و قابل استنادی برای اثبات حدیث بودن چنین جملهای وجود ندارد؛ حتی در برخی از کتب که به آن اشاره کردهاند، منبع موثقی ذکر نشده است.
الف – پیامبر صلوات الله علیه و آله فرمودند: «اگر حدیثی از من به شما نقل شد که با عقل و وحی مطابقت نداشت، به سینه دیوار بزنید و نپذیرید». بنابر این، حتی اگر حدیثی نقل شود و برایش سندی نیز بیان گردد که با عقل و وحی مطابقت ندارد و مغایرت هم دارد، قابل پذیرش نمیباشد؛ چه رسد به نقل و انتسابی که سند محکمی نیز ندارد!
ب – ظلمِ به خود، به دیگران، به عموم مردم، به نسلهای آینده و ...، انواع و شدت و ضعفهای متفاوتی دارد، و از بدترین "ظلم"ها این است که دورغی به خداوند سبحان و پیامبرش و اهل عصمت علیهم السلام، نسبت داده شود؛ چرا که به غیر از گناه "افترا"، ممکن است بسیاری باور نموده و گمراه شوند. لذا در چندین آیه، بدین مضموت تصریح شده است که
«... فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللَّهِ كَذِبًا لِيُضِلَّ النَّاسَ بِغَيْرِ عِلْمٍ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ - ... پس چه کسی ستمکارتر است از آن کس که بر خدا دروغ میبندد، تا مردم را از روی جهل گمراه سازد؟! خداوند هیچ گاه ستمگران را هدایت نمیکند / الأنعام، 144».
ج – "کفر و شرک" [که کافر مشرک نیز هست]، خودش "ظلم عظیم" میباشد؛ پس هر حکومت کافری، در اصالت، هویت و ماهیت خود "ظالم" میباشد؛ و ممکن نیست که حکومتی کافر باشد، اما ظالم نباشد؛ چرا که همان کفرش، ظلم به جایگاه حکومت و مردم میباشد.
«وَإِذْ قَالَ لُقْمَانُ لِابْنِهِ وَهُوَ يَعِظُهُ يَا بُنَيَّ لَا تُشْرِكْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ» (لقمان، 13)
ترجمه: (به خاطر بیاور) هنگامی را که لقمان به فرزندش -در حالی که او را به حکمت الهی موعظه میکرد- گفت: «پسرم! چیزی را همتای خدا قرار مده که شرک، ظلم بزرگی است.»
د – حاکمیت کفار بر مردم و به ویژه بر مسلمانان و مؤمنان، خودش عین "ظلم عظیم" میباشد،
چرا که "حکومت کفر"، مردمان را از بندگی خداوند متعال باز میدارد و به بندگی خودش دعوت کرده و حتی مجبور میسازد؛ از اینرو، در آیات بسیاری تصریح شده که هرگز کفار را به "ولایت = دوستی و سرپرستی" خود انتخاب ننموده و بر نگزینید، حتی کسانی که به کفر کشش و گرایش بیشتری دارند را نیز بر نگزینید، اگر چه پدران و برادران شما باشند، چرا که آنها ظالم هستند و هر کسی که ولایت آنان را بپذیرد و از آنان تبعیت کند، خودش نیز "ظالم" میباشد:
«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا آبَاءَكُمْ وَإِخْوَانَكُمْ أَوْلِيَاءَ إِنِ اسْتَحَبُّوا الْكُفْرَ عَلَى الْإِيمَانِ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَأُولَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ» (التوبة، 23)
ترجمه: ای کسانی که ایمان آوردهاید! هرگاه پدران و برادران شما، کفر را بر ایمان ترجیح دهند، آنها را ولیّ (و یار و یاور و تکیهگاه) خود قرار ندهید! و کسانی از شما که آنان را ولیّ خود قرار دهند، ستمگرند!
ھ – جمع ظلم، "ظلمات" میباشد، و تصریح شده که کفار، رئیس و رؤسای متعددی دارند که همه طاغوت (طغیان کرده) هستند و هر کدام آنها را به ظلمتی، و جمعاً به "ظلمات" میکشانند:
«اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ» (البقره، 257)
ترجمه: خداوند، ولی [دوست و سرپرست] کسانی است که ایمان آوردهاند؛ آنها را از ظلمتها، به سوی نور بیرون میبرد. (اما) کسانی که کافر شدند، اولیای آنها طاغوتها هستند؛ که آنها را از نور، به سوی ظلمتها بیرون میبرند؛ آنها اهل آتشند و همیشه در آن خواهند ماند.
چند نکته:
●- بنابراین، "کفر و ظلم"، نه تنها مترادف هم، بلکه عین هم میباشند و حتی فرض این که کسی کافر باشد، اما ظالم نباشد نیز خیال بیمنطق و باطلی میباشد، چه رسد به فرض این که حکومتی کافر باشد،
اما مرام انسانی داشته باشد، عادل باشد و ظالم نباشد. همین مقدار که کافر است و حکومت کفر را حاکم کرده است، عین "ظلم عظیم" میباشد.
●- تعریف "انسانیت و عدالت"، در اندیشۀ کافر چیست که بخواهد حکومت را بر اساس آن اداره کند؟!
در نهایت میشود: "منیّت"، یا همان "اومانیسم"، یعنی اصالت "لذت و منافع شخصی"؛ که نه تنها دین خدا، بلکه عقلانیت و تمامی ارزشها و ضد ارزشها را نفی میکند، تمامی قوانین را اعتباری قلمداد میکند، تا بتواند هر جنایتی که دلش خواست و در راستای منافع و لذت خودش بود، انجام دهد و توجیه کند!
●- هر جامعه، ملت و حکومتی، مبتنی بر قانون اساسی و سایر قوانین در عرصههای گوناگون اداره میشود؛ حال کافر و حکومت کفر، قوانینش را از کجا میآورد؟!
برای فریب، اسمش را دموکراسی و رأی مردم میگذارند؛ و حال آن که رأی اکثریت، هیچ گاه دلیل بر حقانیت و عدالت نمیباشد، مضافاً بر این که در نظامات به اصطلاح دموکراسی، رأی اکثریت نیز [در مجالس قانونگذاری و ...]، مطابق رأی اقلیت کافر، مستکبر، ظالم و حاکم میباشد. درست مانند کشورهای مدعی دموکراسی در عصر ما، که دولتهایشان کافرترینها و ظالمترینها میباشند.
همیشه در نظر داشته باشیم و دقت نماییم که چون "دین، فطری است"، هیچ کسی و هیچ حکومتی بیدین نیست، حتی کفار نیز دین دارند، فراماسون، صهیونیسم، و تمامی ایسمها نیز برخوردار از نوعی جهانبینی، ایدئولوژی و احکام [بایدها و نبایدها] میباشند، پس همه دین دارند، منتهی دین کفار، باطل و ظلمانی میباشد.
●- همیشه در نظر داشته باشیم و دقت نماییم که چون "دین، فطری است"، هیچ کسی و هیچ حکومتی بیدین نیست، حتی کفار نیز دین دارند، فراماسون، صهیونیسم، و تمامی ایسمها نیز برخوردار از نوعی جهانبینی، ایدئولوژی و احکام [بایدها و نبایدها] میباشند، پس همه دین دارند، منتهی دین کفار، باطل و ظلمانی میباشد.
پس، شعار حاکمیت کفر، با رعایت انسانیت و عدالت، دروغ است.
●- بله، در حاکمیت کفار بر سرزمینها و ملل گوناگون، بقای حاکمیتی که سعی کند کمتر ظلم کند و در مسائل مادی، عدالت را بیشتر رعایت نماید، بیشتر از بقای حاکمیت کفر، با ظلم بیشتر میباشد. لذا شاهدید که تظاهراتهای معترضانه مردمی، علیه ظلم حاکم بر جامعه، در کشورهایی چون: سوئیس، سوئد، فنلاند و ...، به مراتب کمتر از کشورهای ظالمتری چون: امریکا، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و سایر کشورهای قدرتمند و ثروتمند میباشد؛ اما فراموش نکنیم که تمامی این حکومتهای کافر نیز در ظلم به جهان بشریت و به ویژه مسلمانان، متحد و بسیار خبیث، جنایتکار و وحشی میباشند؛ لذا در استیلای حاکمیت خود، از هیچ ظلم حکومتی، نظامی، اقتصادی، تروریستی، توطئه و ... دریغ ندارند.
از سایت پاسخ به شبهات
@talebieh_tabriz