eitaa logo
کانال حوزه علمیه طالبیه تبریز
2.3هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
1.8هزار ویدیو
313 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
باطلاع طلاب و اساتید محترم میرساند؛ تمامی دروس حوزه علمیه طالبیه فردا یکشنبه ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۱ بخاطر ارتحال حضرت آیت الله سید صادق روحانی رضوان الله علیه تعطیل می باشد. @talebieh_tabriz
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
✍️پیام تسلیت جامعه مدرسین در پی ارتحال حضرت آیت الله روحانی: ◼️ حضرت‌آیت‌الله روحانی فضلای بسیاری را تربیت کردند و تألیفات ارزشمندی به یادگار گذاشتند ◻️ آن فقیه وارسته به پرورش روح اجتهاد و تکوین فقهی و علمی خود پرداختند و پس از آن در ترویج علوم اسلامی و معارف مکتب اهل بیت (علیهم السلام) در مقام تدریس و تألیف، فضلای بسیاری را تربیت کردند و آثار و تألیفات ارزشمندی به یاد گار گذاشتند که موسوعه گرانسنگ «فقه الصادق(علیه السلام)» از مهم ترین تألیفات آن عالم بزرگوار است. این فقیه جلیل القدر در مبارزه با رژیم ستمشاهی نیز مواضع و بیانیه‌هایی علیه حکومت پهلوی صادر کردند و از جمله اعاظمی بودند که با نهضت اسلامی ملت ایران همراهی داشتند. 📎 متن کامل @HawzahNews| حوزه‌نیوز
چرا ۲۶ آذر روز کامیون‌داران نام‌گذاری شد 🔹سال ۶۲ در بحبوحه جنگ، کشور با بحران کامیون مواجه شد. صدها تن گندم و جو و گوشت در کشتی‌ها در بندر شهید رجایی معطل مانده بود و کامیونی برای حمل آن نبود. این درحالی بود که برای هرروز توقف کشتی باید حدود ۸ هزار دلار پرداخت می‌شد. خبر به امام رسید. امام در ۲۶ آذر ۶۲ کامیون‌دارن را برای تخلیه مایحتاج مردم فراخواند. سیل کامیون‌ها به سمت بندرعباس روانه شد تا این مشکل حل شود. بعد از این بود که ۲۶ آذر روز حمل‌ونقل نام گرفت. روایت یک کامیون‌دار از روز‌های جنگ‌ را در عکس‌نوشت بالا بخوانید ‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌•••✾•🌿🌺🌺🌺🌿•✾••• @talebieh_tabriz
💻تحلیل یک کاربر عراقی ازوقایع اخیر ایران♨️ 🔰🔻يکشنبه 20 آذر 1401 - 19:22 مقاله‌ای در شبکه های اجتماعی عراق منتشر شده است که به مطالبات اغتشاشگران در ایران می پردازد؛ متن کامل مقاله به شرح زیر است: 1️⃣معترضان هیچ بیانیه ای و یا شعاری مبنی بر بهبود خدمات عمومی از قبیل برق و گاز مطرح نکرده اند؛ زیرا تمام این موارد در کشور با قیمت پایین و با تکنولوژی های بالا فراهم و در دسترس ایرانیهاست. شهرها از نعمت لوله کشی گاز بهره مند هستند و برق هم به ندرت قطع می شود. 2️⃣در فهرست مطالبات اغتشاشگران، خواسته ای در خصوص آموزش و یا درمان مشاهده نمی شود؛ زیرا انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و درمان انقلاب بپا کرده است آموزش به صورت رایگان برای عموم ملت ایران فراهم است و ایرانی ها 95 درصد از نیازهای دارویی خود را تامین می کنند و بیمارستان های ایران همه ساله از هزاران نفر از بیماران از کشورهای همسایه استقبال می کند. 3️⃣همچنین درخواستی در خصوص سنگفرش کردن جاده ها، احداث شبکه مترو و قطار و فرودگاه های داخلی دیده نمی شود؛ زیرا شبکه حمل و نقل در ایران از حیث وسعت و نیز از لحاظ زیبایی کم نظیر است علاوه بر آن در این کشور 70 فرودگاه داخلی وجود دارد. همچنین کسی از معترضان خواستار توسعه فضای سبز نیست؛ زیرا بسیاری از شهرهای ایران به گونه ای است که بیننده گمان می کند که وارد یک جنگل سرسبز شده است. 4️⃣در فهرست مطالبات معترضان حتی درخواستی مبنی بر نوسازی قوانین کار دیده نمی شود زیرا قوانین کار در ایران از بسیاری از نظامهای سرمایه داری جهان پیشرفته تر است و از کارگران حمایت می شود. 5️⃣تقاضایی از وزارت مسکن از سوی معترضان دیده نشده است؛ زیرا آنچه که ایران در خصوص مسکن به جوانان ارائه می دهد؛ آرزوی صدها میلیون جوان در کشورهای متعدد است. 6️⃣در فهرست مطالبات ایرانیان درخواستی درخصوص آزادی های فکری و سیاسی مشاهده نشده است مطبوعات ایران آزادانه می نویسند و انتقاد می کنند. 7️⃣همچنین کسی خواهان توسعه و ارتقای صنعت و پژوهش های علمی نیست زیرا ایران در این خصوص معجزه آفریده است. آنچه که در بازار می بینی، اغلب ساخت داخل است، حتی پروژه های عظیم و ایستگاه های استخراج نفت و دوب فلزات و ساخت خودرو به دست متخصصان ایرانی صورت میگیرد. همه شرکت های بزرگ در ایران ملی هستند و تمام طرح ها و پروژه های خود را با سازوکار ها و ابزارها و نیروهای داخلی به اجرا درمی آورند. 8️⃣همچنین خواسته ای مربوط به موسیقی و سینما و شعر و نقاشی و ورزش ندیدم؛ زیرا ایران در بسیاری از هنرها در آسیا سرآمد و پیشتاز است. 🔴آنچه که در فهرست مطالبات اغتشاشاگران دیده می شود آن است که این "نظام دیکتاتور اجازه بوسیدن در انظار عمومی و خلع حجاب و نوشیدن مشروبات الکلی و فسق و فجور را نمی دهد.... @talebieh_tabriz
به اطلاع طلاب و فضلاء محترم درس خارج می رساند: دفتر تقریرات خارج فقه و اصول خود را از تاریخ۱۴۰۱/۱۰/۰۳ لغایت ۱۴۰۱/۱۰/۰۷ جهت بررسی و تایید نیمسال اول به دفتر آموزش تحویل نمایند. @talebieh_tabriz
برنامه امتحانات نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ حوزه علمیه طالبیه تبریز @talebieh_tabriz
✅ تورم و نرخ ارز به زبان ساده 🔹فرض کنید یک اقتصاد بسیار ساده داریم که کل کالاهایی که در آن وجود دارد ۱۰ تا سیب است و کل نقدینگی موجود درآن ۱۰۰۰ تومان است. حال اگر بخواهیم این کالاها را قیمت گذاری کنیم، قیمت هر سیب میشود ۱۰۰ تومان. 🔸حال تصور کنید در سال بعد در این اقتصاد: به دلیل تمایل مردم به مصرف کالای خارجی و همزمان کیفیت پایین تولیدات داخلی و شکست در مزیت رقابتی یک واحد از کالاهای تولیدی تحلیل رود. 🔸به دلیل بروز تحریم یک واحد و به دلیل فرار سرمایه هم یک واحد دیگر از تولیدات کشور کم شود. 🔹و به دلیل بروز اعتشاشات و توقف سرمایه گذاری و گردشگری و... یک واحد دیگر از کالاها کسر شد. 🔹الان چند سیب داریم؟ ۶ سیب. 🔸در همین دوره یک ساله که تولیدات سیب از ۱۰ به ۶ رسید، فشار کارمندان دولت و بازنشستگان و... و همزمان خلق پول بانکها برای رفقا باعث شده نقدینگی موجود در کشور ۲۰۰ تومان رشد کند و نقدینگی به ۱۲۰۰ تومان برسد. 🔹الان ۱۲۰۰ تومان نقدینگی داریم و ۶ سیب. حال قیمت هر سیب چقدر میشود؟ ۲۰۰ تومان. سیب ۱۰۰ تومانی طی این اتفاقات شد ۲۰۰ تومان، این یعنی تورم. یک تورم ۱۰۰ درصدی. 🔸حال داستان نرخ ارز چه میشود؟ نرخ ارز هم یکی از همان سیب هاست که در پی تورم و بی ارزش شدن پول ملی، نرخش جهش کرد. 🔹به عبارت دیگر اگر در اقتصاد رشد نقدینگی از رشد تولید بیشتر باشد، منجر به تورم خواهد شد و نرخ ارز هم به عنوان یک کالا از سایر کالاها مستثنا نیست. این از تبیین موضوع اما حل مشکل حکایتی دارد... @talebieh_tabriz
💟 تقدیم به اهل بصیرت و حق‌شناسی 🚩 وعده‌ی نصر قوم سلمان ای فلک! واگویه کن؛ اوضاع ایران را چه شد؟ فتنه‌ها با ما چه‌کرد و ملک‌وسامان را چه‌شد؟ دشمن غدّار ایران؛ ناتوان گردیده بود..! ناسپاسی‌شدچراپس‌عهدوپیمان‌راچه‌شد؟ مدّعی‌های هنر، اصحاب فخر و ادّعا...! آن‌نمک‌خورهای‌بشکسته‌نمکدان‌راچه‌شد؟ سالیانی ناسزا گفتند؛ بر قوم عرب...! باسعودی‌هاچراگشتندهذیان‌راچه‌شد؟ از منافق‌های داخل انتظار این بود لیک دوستان بی‌بصیرت جمع‌نادان‌را چه‌شد آتش فریادها؛ گوش فلک را کر نمود..!! حرمت‌وقبح دروغ‌و مکروبُهتان‌راچه‌شد؟ بهر دین دادند یاران؛ جان و مال و آب‌رو قوم نابینای نادان قلب‌ووجدان‌را چه‌شد؟ حاج‌قاسم حرمت‌اش را خواند مانند حرم پس وصیت‌نامه آن‌مرد میدان‌را چه شد؟ آن همه ایثار کرد او، هم‌ره رزمندگان..!! پس‌وفاداری‌چه‌شدقاموس‌جبران‌راچه‌شد؟ بهترین رهبر عطیه گشت بر ایرانیان...! آیه‌های هَل‌جَزاءو رسم‌احسان‌راچه‌شد؟ یوسف زهرا حمایت می‌کند از نایب‌اش نصرتش‌کرد و همه‌دیدیم بحران‌راچه‌شد وعده‌ی نصرت، روایت گشت؛ از قول رسول یک جهان دیدند نصر قوم سلمان‌را چه‌شد کرد ذکر یا علیُّ یا محمّد؛ یاری‌اش...!!! خصم‌سردرگم‌که‌آن‌غوغاوطوفان‌راچه‌شد @talebieh_tabriz
✅ نهمین جشنواره هنر آسمانی ویژه طلاب و فضلای حوزه های علمیه (برادران و خواهران) افتتاح شد. ✅ این دوره از جشنواره به سه بخش «شعر»، «داستان» و «پژوهش هنر» اختصاص داشته و در بخش «آزاد»‌ با موضوعات: تبیین دستاوردهای نظام اسلامی، عفاف و حجاب، مسجد طراز اسلامی، حکومت اسلامی، آسیب‌‏های اجتماعی ؛ همچنین در بخش «ویژه» نیز موضوع یکصدمین سالگرد بازتأسیس حوزه علمیه قم اثر می‌پذیرد. 🔘 جوایز برندگان این دوره از جشنواره عبارتند از: نفرات برتر بخش ویژه: 🔹استانی: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون تومان وجه نقد. 🔹سراسری: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون تومان وجه نقد. نفرات برتر بخش آزاد: 🔸استانی: لوح تقدیر و مبلغ 3 میلیون تومان وجه نقد. 🔸سراسری: لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون تومان وجه نقد. 🌐 جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ارسال آثار هنری به پایگاه اینترنتی جشنواره هنر آسمانی به آدرس زیر مراجعه کنید: https://honareasemani.ismc.ir/ کانال جشنواره در ایتا: https://eitaa.com/honareasemani @talebieh_tabriz
آقای محقق داماد! چرا از پله دوم؟!  متاسفانه به نظر می‌رسد نویسنده نامه با وام گرفتن از جایگاه خود به عنوان یک روحانی حقوقدان و با استفاده از چند واژه فقهی، سمت و سوی واقعی نامه را پوشانده است! به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: سه روز قبل (۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱) آقای محقق‌داماد نامه سرگشاده‌ای را که خطاب به جامعه قضات کشور نوشته‌بود، منتشر کرد. این نامه که بلافاصله بعد از انتشار با استقبال گسترده رسانه‌های تابلودار دشمن نظیر B B C فارسی، VOA، سعودی اینترنشنال، دویچه وله، رادیو فردا، رادیو زمانه و سایت‌ها و شبکه‌های ضدانقلاب روبه‌رو شد، اگرچه از جایگاه یک روحانی حقوقدان و ظاهراً خطاب به قضات کشور نوشته شده است ولی مروری - هرچند گذرا - بر متن نامه و زمان انتشار آن به وضوح نشان می‌دهد، که در آن از مباحث فقهی و حقوقی خبر چندانی نیست و متاسفانه به نظر می‌رسد نویسنده نامه با وام گرفتن از جایگاه خود به عنوان یک روحانی حقوقدان و با استفاده از چند واژه فقهی، سمت و سوی واقعی نامه را پوشانده است! در این‌باره اشاره به چند نکته ضروری است و امید است جناب محقق‌داماد پاسخ قابل قبولی برای آن داشته باشند. بخوانید! ۱- آقای محقق داماد در نامه خود خطاب به قضات آورده‌اند: «‌در این ایام که کشورمان با بحران ناآرامی مواجه است و تمام مشکلاتی که موجباتش را ناتوانی دولت‌ها فراهم ساخته‌اند امروز به دامن دستگاه قضایی سرازیر شده، قضات کشورمان را با امتحانی عظیم روبه‌رو ساخته است. امتحانی که ناظرین آن عموم آحاد ملت ایران و داور نهایی آن پروردگار متعال است. الیس‌الله باحکم الحاکمین‎!‎». همان‌گونه که ملاحظه می‌شود، در این بخش از نامه به رعایت عدالت در قضاوت توصیه شده است که توصیه‌ای بجا و بایسته است ولی، اولاً؛ تاکید بر رعایت عدالت در قضاوت به عناوینی نظیر آیت‌الله، استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی و... نیازی ندارد بلکه این توصیه‌ها از مسائل و امور بدیهی است که از هر کس دیگری نیز انتظار می‌رود. ثانیاً؛ چرا حالا که پای محاکمه اغتشاشگران و قاتلان مردم بی‌دفاع و رسیدگی به جنایات وحشیانه آنها در میان است به فکر رعایت عدالت افتاده‌اید؟! در بحبوحه اغتشاش و در حالی که آشوبگران اجاره‌ای در فلان نقطه گلوی پلیس را می‌بریدند! با چاقو به پلیس حمله می‌کردند! روی بدن بسیجیان بنزین می‌ریختند و جسم پاک و مطهر آنها را به آتش می‌کشیدند! مردم کوچه و بازار را به قتل می‌رساندند! آمبولانس‌های حامل بیمار را متوقف کرده و آتش می‌زدند! اموال عمومی را به آتش می‌کشیدند، به مسجد و حسینیه حمله می‌کردند!‌، قرآن‌ها را می‌سوزاندند! با ضرب و شتم چادر و روسری از سر زن محجبه بر می‌داشتند! زائران حرم مطهر شاهچراغ را قتل عام می‌کردند! و... حضرتعالی کجا تشریف داشتید؟! و چرا نگران اجرای عدالت نبودید؟! ۲- فرض محال که محال نیست! هست؟! حالا فرض می‌کنیم که جنابعالی در اوج اغتشاش‌ها و جنایات وحشیانه اغتشاشگران در ایران نبوده‌اید! و روح لطیف! و وجدان عدالت‌طلبتان از همه آن جنایات بی‌خبر بوده است! ولی حالا که به اصطلاح وجدانتان بیدار شده و نگران اجرای عدالت شده‌اید، چرا به هیچیک از جنایات اغتشاشگران کمترین اشاره‌ای نفرموده‌اید؟! چرا در نامه سرگشاده‌تان از شکنجه‌های قرون وسطایی قاتلان داعش‌مسلک بر جسم مطهر شهید آرمان علی‌وردی سخنی نگفته‌اید و به اوج قساوت آشوبگران در به شهادت رساندن آن طلبه پاک کمترین اشاره‌ای نکرده‌اید؟! آیا از شهادت مظلومانه شهید روح‌الله عجمیان در اتوبان کرج خبر نداشتید؟! آیا نمی‌دانستید که عده‌ای از آشوبگران حرامی با مشت و لگد و چاقو و قمه به جان او افتاده و آن کارگر ساده را که غیر از تعهد به اسلام و انقلاب جرمی نداشت به فجیع‌ترین شکل ممکن به شهادت رسانده‌اند؟! جناب محقق‌داماد! چرا در نامه سرگشاده خود که به اصطلاح خطاب به قضات کشورمان نوشته‌اید و قبل از ارسال برای قضات، از کشکول چندرنگ B B C و VOA، سعودی اینترنشنال، دویچه وله، رادیو فردا، رادیو زمانه و سایت‌ها و شبکه‌های ضد انقلاب سر برآورده است! درباره این جنایت و عاملان شهادت مظلومانه شهید عجمیان لام تا کام سخنی نگفته و قلمی نچرخانده‌اید؟! حتماً می‌دانید که پدر آن شهید چند سال در جبهه‌های نبرد به دفاع از وجب به وجب خاک ایران و جان و مال و نوامیس مردم این مرزوبوم از جمله شما، مشغول بوده است. راستی در آن هنگامه خون و دود و آتش حضرتعالی کجا تشریف داشتید که در نامه کذایی خود حتی یک دفاع خشک و خالی از آن شهید و خانواده بزرگوارش را لازم ندیده‌اید؟! ۳- جناب آقای محقق داماد! علاوه‌بر این پرسش که چرا در قبال آنهمه جنایت آشوبگران سکوت کرده بودید، دو سؤال دیگر نیز از محضر جنابعالی مطرح است. اول؛ آن که چرا دقیقاً هنگامی که نوبت به مجازات عاملان آشوب‌های وحشیانه و قصاص قاتلان رسیده است، احساسات عدالتخواها
نه شما بیدار شده و توصیه به اجرای عدالت می‌فرمایید؟! دوم، این که؛ چرا توصیه جنابعالی با قیل‌وقال مقامات رسمی آمریکا و اسرائیل و انگلیس و رسانه‌های ضدانقلاب و تحت مدیریت بیگانگان درباره مجازات عاملان جنایت و مخالفت با قصاص قاتلان همزمان است؟! آیا به نظر حضرتعالی می‌توان این همزمانی را تصادفی دانست؟! ۴- حضرت آقای محقق داماد! شما یک شخصیت روحانی و استاد حقوق هستید و به یقین می‌دانید که مجازات جنایتکاران در تمامی نظام‌های حقوقی دنیا به رسمیت شناخته شده است آیا حکم قصاص را نفی می‌فرمایید؟! ممکن است بگویید که جنابعالی فقط به رعایت عدالت در قضاوت توصیه کرده‌اید! قبول! ولی چرا از جنایات آشوبگران و قتل و جرح مردم بی‌گناه از سوی آنها کمترین اشاره‌ای نکرده‌اید؟! توصیه به عدالت که نمی‌تواند و نباید یکطرفه باشد؟ می‌تواند؟! به یقین پاسخ منفی است! ۵- جنابعالی و یا احتمالاً کسانی که نوشتن آن نامه را به شما توصیه کرده‌اند به ترفند «‌حرکت از پله دوم»! متوسل شده‌اند. ترفندی ظالمانه و به غایت فریبکارانه! درباره این ترفند و چگونگی استفاده از آن مثالی می‌آوریم: تصور کنید شخصی از پنجره اتاقش به خیابان نگاه می‌کند و ناگهان شخصی را می‌بیند که خودش را به شخص دیگری رسانده و سیلی محکمی بیخ گوش او می‌زند! در این حالت به طور طبیعی وجدان و احساسات کسی که ناظر این صحنه است جریحه‌دار می‌شود و اگر توان مجازات سیلی زننده را نداشته باشد، دست‌کم آن که بر مظلومیت شخص سیلی خورده تاسف می‌خورد! حالا اگر معلوم شود شخص سیلی خورده در چند خیابان آنطرف‌تر با قمه و چاقو به جان شخص دیگری افتاده و دل و روده او را بیرون ریخته است! چه احساسی به ناظر صحنه دست می‌دهد؟! آیا همچنان از شخص سیلی خورده حمایت می‌کند؟! و یا عدالت را در آن می‌بیند که وی به اشد مجازات برسد و یا لااقل به‌اندازه جنایتی که مرتکب شده است، مجازات شود؟! جناب محقق داماد، در نامه شما - شاید بی‌آن‌که جنابعالی بدانید- از این ترفند استفاده شده و از پله اول ماجرا که جنایت‌های وحشیانه آشوبگران و قتل انسان‌های بی‌گناه از سوی قاتلان اجاره‌ای است سخنی به میان نیامده است! و بالاخره، بی‌حساب نیست که نامه آقای محقق‌داماد بلافاصله بعد از انتشار از سوی رسانه‌های تابلودار دشمن با استقبال فراوان و کف و سوت آنها روبه‌رو شده و به تیتر و خبر اول تبدیل می‌شود! ... و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلهِ رَبِّ الْعالَمِین. @talebieh_tabriz