eitaa logo
کانال حوزه علمیه طالبیه تبریز
2.3هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
1.8هزار ویدیو
315 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸هرچه فشارهای اسرائیل بیشتر شود، به نفع ظهور است🔸 چرا هرچه ظلم‌ها و جنایت‌ها بیشتر می‌شود، زمینه برای ظهور آقا فراهم‌تر است؟ برای اینکه بشریت، این‌گونه حق و باطل را از هم تمیز می‌دهد! باطل آنقدر شور می‌شود که می‌گویند آنقدر شور شد که خان هم فهمید! این‌قدر شور می‌شود که متوسط مردم هم می‌توانند بفهمند که چه چیز حق است و چه چیز باطل. راه حق و راه باطل، تفاوت‌شان روزبه‌روز آشکارتر می‌شود. هرچه شقی، شقی‌تر بشود و سعید، سعیدتر، شناختن این دو برای یک ناظرِ بی‌طرف، راحت‌تر است. هرچه فشارهای اسرائیل بیشتر شود، به نفع ظهور است. هرچه قیام عمومی در عالَم، علیه اسرائیل زبانه بکشد، به نفع امام زمان (ع) است.
برادرش میگفت بعد از شهادتش به محل کارش رفتم و روی کمدی که وسایل شخصی محمودرضا بود این جمله از حضرت آقا رو با فونت درشت تایپ کرده و چسبانده بود «در جمهوری اسلامی هرجا که قرار گرفته‌اید، همان جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه کارها به شما متوجه است» "شهید محمودرضا بیضائی"
دومین گزارش هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد رئیس‌جمهور 🔹مرکز ارتباطات ستادکل نیروهای مسلح دومین گزارش هیئت‌عالی بررسی ابعاد‌وعلل سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و هیئت همراه را منتشر کرد. 🔹۱ . برابر گزارش دریافتی از سازمان هواشناسی در مورخه ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ هوای حاضر و پیش‌بینی فرودگاه تبریز (مبداء) تا مقصد اول و دوم گروه پروازی ( پل آغبند و سد قیز قلعه سی ) تا ساعت ۰۸:۵۰ صبح مساعد و متناسب با شرایط پرواز با دید ( VFR ) بوده است اما هوای مسیر برگشت با دریافت آخرین اسناد دریافتی و اظهارات خلبانان و سرنشینان ۲ بالگرد دیگر نیاز به بررسی بیشتر دارد که متعاقبا اعلام می‌شود. 🔹۲ . بخش اعظمی از اسناد، سوابق و مدارک مرتبط با تعمیر و نگهداری بالگرد سانحه دیده مورد بررسی دقیق قرار گرفت و اشکالی که به لحاظ تعمیرات و نگهداری بتواند در‌ وقوع سانحه موثر باشد مشاهده نشد. 🔹۳ . با بررسی به‌عمل آمده و محاسبات صورت گرفته، ظرفیت بالگرد از جهت تعداد سرنشین و تجهیزات، متناسب با حداکثر وزن استاندارد بالگرد در شروع پرواز و به هنگام برخواستن از مبداء تا مقصد و مسیر برگشت در حد مجاز رعایت شده است. 🔹۴ . بر اساس پیاده سازی مکالمات ضبط شده بین خلبانان گروه پروازی، آخرین تماس با خلبانان بالگرد سانحه دیده تا زمان وقوع حادثه و عدم پاسخگویی آنها ۶۹ ثانیه طول کشیده است و هیچ گونه اعلامی مبنی بر وضعیت اضطراری ضبط نگردیده است.( زمان تقریبی اعلام شده (حدود 1.5 دقیقه) در گزارش اوّل با پیاده سازی نوار ضبط شده در بالگرد MIL-17، 69 ثانیه تأیید می گردد) 🔹۵ . با توجه به نمونه برداری و آزمایشات صورت گرفته از بقایا و قطعات بالگرد و نحوه پراکندگی آنها و فواصل اجزاء جدا شده از بدنه اصلی، وقوع انفجار ناشی از خرابکاری در جریان پرواز و لحظات قبل از برخورد به دامنه ارتفاعات منتفی می باشد. 🔹۶ . در طول مدت ماموریت و تا ۶۹ ثانیه قبل از وقوع سانحه، تماس روی فرکانس‌های مشخص شده با بالگرد سانحه‌دیده برقرار بوده و آخرین تماس و پیام نیز توسط فرمانده گروه پروازی (شهید مصطفوی ) صورت گرفته است لذا هرگونه بروز اختلال در سامانه ارتباطی و یا تداخل فرکانسی منتفی است.(ارتباط بین ۲ فروند بالگرد دیگر کماکان تا فرود در معدن مس سون‌گون ادامه داشته است) 🔹۷. برابر گزارش کارشناسان تخصصی آثاری ناشی از اقدامات جنگ الکترونیک بر روی بالگرد سانحه دیده مشاهده نشده است. 🔹تا زمان کشف علت اصلی سانحه، بررسی آزمایشات و تجزیه و تحلیل داده‌ها ادامه می‌یابد و نتایج اطلاع‌رسانی خواهد شد.
💠 نماز کودکان 💢 اميرالمؤمنین على عليه السلام می فرماید: ✍🏻 عَلِّمُوا صِبْيانَكُمُ الصَّلوةَ . 🌸 نماز را به كودكانتان بياموزيد . 📚 وسائل الشيعة، ج 3، ص 13. 🔹 https://btid.org/fa 📎 📎 📎
دومین گزارش هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد رئیس‌جمهور 🔹مرکز ارتباطات ستادکل نیروهای مسلح دومین گزارش هیئت‌عالی بررسی ابعاد‌وعلل سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و هیئت همراه را منتشر کرد. 🔹۱ . برابر گزارش دریافتی از سازمان هواشناسی در مورخه ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ هوای حاضر و پیش‌بینی فرودگاه تبریز (مبداء) تا مقصد اول و دوم گروه پروازی ( پل آغبند و سد قیز قلعه سی ) تا ساعت ۰۸:۵۰ صبح مساعد و متناسب با شرایط پرواز با دید ( VFR ) بوده است اما هوای مسیر برگشت با دریافت آخرین اسناد دریافتی و اظهارات خلبانان و سرنشینان ۲ بالگرد دیگر نیاز به بررسی بیشتر دارد که متعاقبا اعلام می‌شود. 🔹۲ . بخش اعظمی از اسناد، سوابق و مدارک مرتبط با تعمیر و نگهداری بالگرد سانحه دیده مورد بررسی دقیق قرار گرفت و اشکالی که به لحاظ تعمیرات و نگهداری بتواند در‌ وقوع سانحه موثر باشد مشاهده نشد. 🔹۳ . با بررسی به‌عمل آمده و محاسبات صورت گرفته، ظرفیت بالگرد از جهت تعداد سرنشین و تجهیزات، متناسب با حداکثر وزن استاندارد بالگرد در شروع پرواز و به هنگام برخواستن از مبداء تا مقصد و مسیر برگشت در حد مجاز رعایت شده است. 🔹۴ . بر اساس پیاده سازی مکالمات ضبط شده بین خلبانان گروه پروازی، آخرین تماس با خلبانان بالگرد سانحه دیده تا زمان وقوع حادثه و عدم پاسخگویی آنها ۶۹ ثانیه طول کشیده است و هیچ گونه اعلامی مبنی بر وضعیت اضطراری ضبط نگردیده است.( زمان تقریبی اعلام شده (حدود 1.5 دقیقه) در گزارش اوّل با پیاده سازی نوار ضبط شده در بالگرد MIL-17، 69 ثانیه تأیید می گردد) 🔹۵ . با توجه به نمونه برداری و آزمایشات صورت گرفته از بقایا و قطعات بالگرد و نحوه پراکندگی آنها و فواصل اجزاء جدا شده از بدنه اصلی، وقوع انفجار ناشی از خرابکاری در جریان پرواز و لحظات قبل از برخورد به دامنه ارتفاعات منتفی می باشد. 🔹۶ . در طول مدت ماموریت و تا ۶۹ ثانیه قبل از وقوع سانحه، تماس روی فرکانس‌های مشخص شده با بالگرد سانحه‌دیده برقرار بوده و آخرین تماس و پیام نیز توسط فرمانده گروه پروازی (شهید مصطفوی ) صورت گرفته است لذا هرگونه بروز اختلال در سامانه ارتباطی و یا تداخل فرکانسی منتفی است.(ارتباط بین ۲ فروند بالگرد دیگر کماکان تا فرود در معدن مس سون‌گون ادامه داشته است) 🔹۷. برابر گزارش کارشناسان تخصصی آثاری ناشی از اقدامات جنگ الکترونیک بر روی بالگرد سانحه دیده مشاهده نشده است. 🔹تا زمان کشف علت اصلی سانحه، بررسی آزمایشات و تجزیه و تحلیل داده‌ها ادامه می‌یابد و نتایج اطلاع‌رسانی خواهد شد.
🟢 علم و فناوری 💠 ساخت جرثقیل هیدرولیکی تلسکوپی ۶۰ تنی در کارخانه لجور اراک 🔶 https://irna.ir/xjQqHd 📎 📎 📎 📎
💢 اشتباه در نماز شب اول قبر (نماز وحشت) ⁉️ سؤال: در نماز وحشت، اگر در رکعت دوم سوره ی اخلاص، را عمداً یا سهواً بخوانیم، نماز صحیح است یا خیر؟ ✍️ پاسخ: 🔹 یک قسم از نماز لیلة الدفن، طبق نقل برخی از روایات، در رکعت اول دارای قل هو الله احد است؛ اما در نمازی که مشهور است، سوره توحید وارد نشده است. بنابراین نباید عمداً و به قصد ورود خوانده شود؛ اما سهواً اشکال ندارد. 🔸 کیفیت نماز وحشت: در ركعت اول پس از حمد يك مرتبه آية الكرسى و در ركعت دوم پس از حمد ده مرتبه سوره انّا انزلناه ، پس از سلام نماز بگوید: اللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ ابْعَثْ ثَوَابَها الى قَبْرِ فُلانٍ 📚 پی نوشت: بخش استفتائات پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله خامنه ای. 🖇 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/300062 📎 📎 📎
💢 تصاویری از شش کشتی مورد حمله قرار گرفته شده توسط ارتش یمن در دفاع از فلسطین
در این روزگار خون و جنون و مثلاً ، نا‌امن‌ترین مکان، چادرهای امن سازمان ملل در است.