eitaa logo
کانال حوزه علمیه طالبیه تبریز
2.3هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.7هزار ویدیو
312 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم
💠 پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند اما حقیقت آن است که زمان، ما را با خود برده است و شهدا مانده اند. 🌷 ۲۰ فروردین سالروز شهادت سید مرتضی آوینی
🔰بیانات رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از کارگزاران ۹۷/۱/۲۰ 🔻شما آقایان و بعضی از خواهرهایی که اینجا هستند... خیلی از شماها از اوایل انقلاب در میدان فعالیت‌های انقلابی بوده‌اید، یعنی دهه‌ی ۶۰ را به خوبی درک کرده‌اید. [آیا] یادتان هست احساسات خودتان در آن دهه را؟ یادتان هست رفتار خودتان در آن دهه را؟ یادتان هست بی‌اعتنایی به مال را که در آن دهه داشتید؟ اهتمام به خدمت را که در آن دهه داشتید؟ یادمان می‌رود؛ این اشکال کار است. 🔹تدریج! یکی از بلاهای ما تدریج است، یعنی به‌تدریج دچار یک حالتی می‌شویم [اما] نمی‌فهمیم، پیری خودمان را نمی‌فهمیم؛ تدریجی است. کسی را که شما بیست سال است، بیست‌وپنج سال است ندیده‌اید، حالا می‌بینید، پیری او را می‌فهمید، اما پیری خودتان را که تدریجی است و پیری آن دوست همراهتان را که دائم با هم هستید، نمی‌فهمید، حس نمی‌کنید، چون تدریجی است. ما سقوط خودمان، عقبگرد خودمان را که تدریجی است، درست نمی‌فهمیم، خیلی باید دقت کنیم. 🔹این خیلی مهم است. البته یک راهی هم دارد، یعنی با وجود اینکه تدریج بر اعمال ما و حالات ما حاکم است و این مانع می‌شود که جایگاه و موقعیت خودمان را درست بدهیم، لکن راه دارد، معیار دارد؛ معیار این است که به عمل‌های خودمان نگاه کنیم. مثلاً فرض بفرمایید جنابعالی نگاه کنید ببینید که قبل‌ها -مثلاً بیست سال پیش، پانزده سال پیش- مقیّد بودید که حتماً این دو رکعت نشسته‌ی نافله‌ی عشاء را به‌جا بیاورید؛ حالا نمی‌کنید، حالا مقیّد نیستید -[البته] نافله‌ِی شب و نوافل دیگر را عرض نمی‌کنم، [بلکه] همین دو رکعت کوچک و کوتاه را بفهمید که عقب رفته‌اید. 🔹اگر دیدید که یک عمل خیری را در دهه‌ی ۶۰ یا دهه‌ی ۷۰ انجام می‌دادید، حالا که دهه‌ی ۹۰ است، آن را انجام نمی‌دهید یا رغبت ندارید یا اصلاً فراموش کرده‌اید، یک دعایی بود که آن وقت می‌خواندید، حالا اصلاً یادتان نیست، یا یک عمل خلافی بود، یک حرامی بود که آن وقت مقیّد بودید انجام ندهید، حالا انجام می‌دهید راحت و بی‌دغدغه، بفهمید که عقب رفته‌اید؛ علامتش این است. اعمال خودمان را می‌توانیم بفهمیم، می‌توانیم مشاهده کنیم؛ حالات و وضعیت دل خودمان را آسان نیست که بفهمیم، عادت کرده‌ایم به آن اما عمل را راحت می‌توانید؛ نگاه کنید ببینید. اینکه اساتید اخلاق دائماً ماها را توصیه می‌کنند به اینکه مراقبت داشته باشید - مراقبه، یکی از کارهای اساسی مراقبه است - مراقبه برای همین است؛ مراقب خودمان باشیم. 🔺عزیزان من! از هر جا که هستید - قوه‌ی ، ، ، جاهای دیگر- همه در این جهت یکسانید و یکسانیم. و ما در جمهوری اسلامی احتیاج داریم به ؛ به این نیاز داریم چون جمهوری اسلامی با یک حکومت متعارف معمولی در دنیا فرق دارد. جمهوری اسلامی با یک هدفی، با یک آرمانی، با یک منطقی، با یک عَلَمی به وجود آمده؛ آن عَلَم عبارت است از توحید، از حکم الهی، از شریعت الهی؛ با این عَلَم به وجود آمده. همه‌ی آن چیزهایی که ما می‌خواهیم - آزادی و عدالت و استقلال و غیره - همه در همین عَلَم مندرج و مندمج است. برگرفته از سایت رهبری @talebieh_tabriz
بشارتهای کتاب مقدس مسیحیت "انجیل برنابا" بربعثت پیامبر گرامی اسلام 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 انجیل برنابا از انجیل هایی است که بشارت های متعدد و صریحی بر پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله دارد: دراین کتاب افز ن بر ده بار نام حضرت محمد ص به تجلیل برده شده است. بمناسبت شب بعثت آن بزرگوار به چند مورد اشاره می شود: ۱) در باب ۹۷ آمده است : چنان اوصاف پیامبر اسلام در زبان حضرت عیسی جاری می‌ شد که مستمعین می‌گفتند :ای خدا ! پیامبر خود را بر ما بفرست . ای محمد! برای نجات جهان زودتر بیا." ۲) در باب ۵۵ از قول حضرت عیسی علیه السلام آمده است : " جهان برای دوست داشتن پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله به وجود آمده است." ۳ ) در باب ۵۲ آمده است: " در قیامت همه حتی انبیای خدا به او پناه خواهند برد." ۴ ) در باب ۴۴ آمده است: حضرت عیسی علیه السلام با نور پیامبر اسلام ص سخن گفت و اظهار داشت که اگر بتوانند بنده کفش او را بگشاید در این صورت پیامبر بزرگی خواهد بود." ۴) در باب ۱۷۷ آمده است: پیامبر اسلام صلی الله علیه و اله ماه بهشت و پیامبران دیگر ستارگان آنجایند." ۵) در باب در ۷۲ آمده است: " حضرت مسیح علیه السلام از معجزه شکافته شدن ماه به دست پیامبر اسلام ص سخن گفته است." ۶) در باب ۵۴ آمده است: دست او را خواهند بوسید." ۷) در باب ۱۳۶ آمده است : "همه از او سود خواهند برد." @talebieh_tabriz
برخی از فضائل و مناقب امام حسین علیه السلام از زبان پيامبراکرم ص درکتاب های معتبر اهل سنت : 🌺🌸🌺🌸🌹🌷🌹🌷🌺🌸 1. بخارى به سندش از نعيم نقل کرده که از ابن عمر سؤال شد: اگر شخص محرم، مگسى را به قتل برساند، حکمش چيست؟ او در جواب گفت: اهل عراق از مگسى سؤال مى کنند در حالى که فرزند دختر رسول خدا را به قتل رسانده اند. پيامبر فرمود: (هما ريحانتاى من الدنيا): «حسن و حسين دو ريحانه من از اين دنيايند».(1) 2. حاکم نيشابورى به سندش از سلمان نقل کرده که از رسول خدا شنيدم که مى فرمود: (الحسن و الحسين ابناى، من احبّهما احبّنى، و من احبّنى احبّه الله، و من احبّه الله ادخله الجنة، و من ابغضهما ابغضنى، و من ابغضنى ابغضه الله، و من ابغضه الله أدخله النار): «حسن و حسين دو فرزندان من هستند، هرکس آن دو را دوست بدارد مرا دوست داشته و هرکس مرا دوست بدارد خدا را دوست داشته است و هرکس خدا را دوست بدارد، خداوند او را داخل بهشت خواهد کرد. و هرکس اين دو را دشمن بدارد مرا دشمن داشته، و هرکس مرا دشمن بدارد خدا را دشمن داشته و هر کس خدا را دشمن بدارد خداوند او را داخل در جهنم خواهد نمود».(2) 3. او همچنين به سندش از ابن عمر نقل کرده که رسول خدا | فرمود: (الحسن والحسين سيّدا شباب اهل الجنة و ابوهما خير منهما): «حسن و حسين دو آقاى جوانان اهل بهشتند و پدرشان از آن دو بهتر است».(3) 4. ترمذى به سندش از يوسف بن ابراهيم نقل کرده که از انس بن مالک شنيد که مى گويد: (سئل رسول الله اىّ اهل بيتک احبّ إليک؟ قال: الحسن والحسين. وکان يقول لفاطمة: ادعى لى ابنىَّ، فيشمهما ويضمهما إليه): «از رسول خدا سؤال شد: کدامين شخص از اهل بيت شما نزدتان محبوب تر است ؟حضرت فرمود: حسن و حسين. و هميشه به فاطمه مى فرمود: دو فرزندم را به نزد من آور. آن گاه آن دو را مى بوييد و به سينه مى چسبانيد».(4) 5. يعلى بن مره مى گويد: با پيامبر از منزل خارج شديم و به ميهمانى دعوت بوديم. ناگهان پيامبر مشاهده کرد که حسين در راه مشغول بازى است. حضرت با سرعت به جلوى جمعيت آمد و دو دست خود را باز کرد تا حسين را بگيرد، ولى او به اين طرف و آن طرف مى دويد، هر دو مى خنديدند تا آن که حضرت او را گرفت. يکى از دو دستش را زير چانه او و دست ديگرش را بين سر و دو گوشش قرار داد و با او معانقه کرد و او را بوسيد. آن گاه فرمود: (حسين منّى و أنا منه، احبّ الله من احبّه، الحسن و الحسين سبطان من الأسباط): «حسين از من است و من از اويم، خدا دوست بدارد هر کسى که حسين را دوست دارد. حسن و حسين دو سبط از اسباطند».(5)(6) 6. يزيد بن ابى يزيد مى گويد: پيامبر از حجره عايشه بيرون آمد و گذرش بر خانه فاطمه افتاد. صداى گريه حسين را شنيد. فرمود: (الم تعلمى انّ بکاءه يؤذينى؟): «(اى فاطمه!) آيا نمى دانى که گريه او مرا اذيت مى کند؟»(7) 7. حاکم نيشابورى به سندش از ابوهريره نقل کرده که گفت: رسول خدا را مشاهده کردم در حالى که حسين بن على را در بغل گرفته و مى فرمود: (اللهم انّى احبّه فأحبّه): «بار خدايا! من او را دوست دارم، تو نيز او را دوست بدار».(8)(9) ----------------- 1. صحیح بخارى، ج 5، ص 33، کتاب فضائل الصحابه، باب مناقب الحسن و الحسین. 2. مستدرک حاکم، ج 3، ص 166. 3. مستدرک حاکم، ج 3، ص 167. 4. سنن ترمذى، ج 5، ص 323، رقم 3861. 5. المعجم الکبیر، ج 22، ص 274 ؛ کنزالعمال، ج 13، ص 662 ؛ تاریخ دمشق، ج 14، ص 150. 7. مجمع الزوائد، ج 9، ص 201. 8. مستدرک حاکم، ج 3، ص 177. 9. اهل بیت از دیدگاه اهل سنت، على اصغر رضوانى، ص 40.
بسمه تعالی به اطلاع طلاب محترم می رساند: "دوره آموزشی مبانی اندیشه اسلامی به مدت ۴۰ روز در تابستان ۱۳۹۷ در مشهد مقدس" برگزار می گردد. واجدین شرایط جهت ثبت نام هر چه سریعتر به معاونت تحصیل مدرسه طالبیه مراجعه فرمایند. با تشکر 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
دستورالعمل اجرایی ترم دوم امتحانات غیرحضوری (مرداد۱۳۹۷)
نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر آل هاشم امروز درجلسه اخلاق حوزه علمیه طالبیه تبریز فرمودند : از جمله عوامل عزت و استقلال مسلمین عبارت است از ۱ ) جدیت در تولید و کشاورزی ۲) توجه به محیط زیست ۳ ) قناعت در زندگی ۴) دوری از تجملات و تشریفات ۵) امیدواری به خدا و قطع امید از دیگران. ۹۷/۲/۱
نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی و رئیس شورای عالی مدیریت حوزه علمیه استان با حضور در اتاق اساتید حوزه علمیه طالبیه با اساتید محترم دیدار و گفتگو کردند.
عارفی را پرسیدند: زندگی به جبر است یابه اختیار؟ پاسخ داد : امروز را به اختیار است تا چه بکاریم اما فردا جبر است. چرا که به اجبار باید درو کنیم هر آنچه را که دیروز به اختیارکاشته ایم.
[Forwarded from سروش]: بسمه تعالی به اطلاع طلاب محترم می رساند: "دوره آموزشی مبانی اندیشه اسلامی به مدت ۴۰ روز در تابستان ۱۳۹۷ در مشهد مقدس" برگزار می گردد. واجدین شرایط جهت ثبت نام هر چه سریعتر به معاونت تحصیل مدرسه طالبیه مراجعه فرمایند. با تشکر 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
[Forwarded from سروش]: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار ماه گذشته محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به کارکنان کاخ سفید گفت، بن سلمان شپش دارد. العالم - آمریکا پایگاه خبری العهد لبنان نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه برای صدمین بار در دیدار امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت چه چیزی از کشورهای خلیج (فارس) می خواهد و افزود: ما هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده ایم و هیچ چیزی به دست نیاورده ایم، کشورهایی ثروتمندی در آنجا هستند که شما به خوبی آنها را می شناسید و هزینه آن را پرداخت خواهند کرد و مجبورشان می کنیم نظامیان خود را به سوریه اعزام کنند و ما نظامیان خود را به خانه برمی گردانیم. ترامپ به خوبی شرایط بن سلمان را می داند و کاملا آگاه است که چگونه او همه تخم مرغهایش را در سبد وی (ترامپ) چیده است و برای همین به صورت عمدی در تحقیر او ابایی ندارد و بارها برابر دوربینها و رسانه ها از واژه دوشیدن بن سلمان و عربستان سعودی استفاده کرده است. یک منبع آگاه در واشنگتن به پایگاه اینترنتی العهد گفت یک عضو کنگره آمریکا خبر داد؛ ترامپ پس از نشست ماه گذشته اش با بن سلمان در کاخ سفید از کارکنانش خواسته است صندلیها و لوازمی را که بن سلمان لمس کرده و بر روی آن نشسته است، بگردید و اگر شپشی به جا مانده است تمیز کنید! به نوشته العهد، رئیس جمهور آمریکا به کسی که او را هنگام استقبال در کاخ سفید دوست خود توصیف کرده بود، این گونه نگاه می کند.
اَینَ المُؤمّلُ لِإحیاءِ الکِتابِ و حُدوده... 🌺🍀🌺🌷🍀🌺🌷🍀🌺🌺 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 قسمت چهارم ؛ حکومت جهانی امام عصر" عج" حکومت جهانی امام عصر علیه السلام در پی فراهم آوردن زمینه های بندگی خداوند منان رشد معنوی جامعه و رساندن انسان به سر حد کمال میباشد. اهمیت و زیبایی حکومت امام مهدی علیه السلام در خداجوی و اعتلای کلمه توحید است. برنامه های حکومت با استفاده از روایات فراوانی که درباره دوران حکومت امام موجود است سه محور عمده برنامه های آن حکومت عبارتند از : ۱ - برنامه های فرهنگی ۲ - برنامه های اقتصادی ۳ - برنامه های اجتماعی در حکومت جهانی امام مهدی علیه السلام تمامی فعالیت‌های فرهنگی در مسیر رشد و تعالی علمی و عملی مردم خواهد بود و با جهل و نادانی در همه زمینه ها مقابله خواهدشد. مهمترین برنامه های فرهنگی درحکومت حضرت عبارتنداز: ۱ ) احیاء کتاب و سنت امام علی علیه السلام: ...یعطف الهوی علی الهدی اذا عطفوا الهدی علی الهدی،ویعطف الرای علی القرآن اذا عطف ا القرآن علی الرای..."¹ در روزگاری که هوای نفس حاکم است، امام علی مهدی علیه السلام ظهور می کند و هدایت و رستگاری را به جای هوای نفس می نشاند و در عصر نظر شخصی بر قرآن مقدم شده است ،افکار را به قرآن توجه می‌دهد و آن را بر جامعه حاکم می‌کند. ۲)گسترش معرفت و اخلاق امام باقر علیه السلام فرمود ند: اذا قام قائمنا وضع یده علی رؤوس العباد فجمع بها عقولهم و کملت بها اخلاقهم".² زمانی که قائم ما قیام کند دست خود را بر سر بندگان خواهد نهاد ،پس ادم ها و اخلاق ایشان را به کمال خواهد رساند. ۳) نهضت علمی قال رسول الله صلی الله علیه و آله : ...تاسعهم قائمهم الذی یملاُ الله به الارض نوراً بعد ظلمتها و عدلاً بعد جورها و عِلماً بعد جهلها ..."³ ... نهمین امام از فرزندان امام حسین علیه السلام قائم ایشان است که خداوند به دست او همه زمین را از روشنایی پر می‌کند، پس از آنکه گرفتار تاریکی شده است و تمام زمین را از عدالت و دادگری سرشار می کند، پس از آنان که ظلم و جور شده باشد و و سراسر عالم را از علم و دانایی بهره مند می‌کند پس از آنکه به جهل ونادانی گرفتار آمده باشد. ۴) مبارزه با بدعت ها امام باقر ع در توصیف زمان ظهور آن حضرت می فرمایند: ... ولایترک بدعةٌ الا اَزالُها ولا سنّةٌ الا اَقامها ..."⁴ ... و هیچ بدعتی را وام نگذارد مگر اینکه آن را از ریشه برکند و از سنتی نمی گذرد مگر اینکه آن را برپا خواهد فرمود. ¹-سیدرضی،نهج البلاغه،خ۱۳۸ ²-بحارالانوار ج ۵۲ص۳۳۶ ³-همان ⁴- بحارالانوار ج ۵۸. https://eitaa.com/talebieh_tabriz
ولادت باسعادت حضرت علی اکبرعلیه السلام و روز جوان مبارک باد. 🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷 فلک یک آسمان خورشید و ماه و اختر آورده ملک ساغر به بزم عاشقان از کوثر آورده به مکه آمنه بار دگر پیغمبر آورده و یا بنت اسد از جوف کعبه حیدر آورده؟ و یا ام البنین ماه محمد (ص) منظر آورده عروس فاطمه، لیلا علی اکبر آورده — جمال بی مثال حی سرمد زاده ای لیلا خدا را بهترین عبد موید زاده ای لیلا پسر زاده، و یا روح مجرد زاده ای لیلا به خُلق و خو و منطق هر سه احمد زاده ای لیلا محمد را، محمد را، محمد زاده ای لیلا قیامت قامتی زادی که با خود محشر آورده — جمال بی مثال حضرت رب جلیل است این حسین و حیدر و زهرا و احمد را سلیل است این رخش جنت، لبش کوثر، دهانش سلسبیل است این کلیم است این، مسیح است این، ذبیح است این، خلیل است این زآل الله در دشت بلا اول قتیل است این برای هدیه بر راه خدا ذست و سر آوروده — سلام الله بر لیلا و این پاکیزه فرزندش به بازوی ولی اللهی و وجه خداوندش ملایک دستبوس و انس و جانِ تا حشر پابندش شرافت آستانبوس و شهادت آبرو مندش حسین و مجتبی و زینب و عباس بوسندش سپهر حسن را این پاک مادر، محور آورده — نبوت برجمال کبریایی منظرش نازد امامت بر دم گرم شهادت پرورش نازد بزرگی سر فرود آورده بر خاک درش نازد شفاعت بر کرامت های روز محشرش نازد شهادت بر همه گلزخمهای پیکرش نازد شجاعت بر دو بازویش سلام از حیدر آورده — زمین رزمگاه معرکه بدر و پیمبر او قتال پهندشت کربلا صفین و حیدر او به رزم صحنه ی عاشور ثارالله دیگر او زعیم و اسوه ی رزمندگان تاصبح محشر او زآل الله روز جان فشانی پیشتر او به حق ایمانی از کوه گران محکمتر آورده — سلام ای آفتاب سرخ عاشورا علی اکبر درود ای آرزوی یوسف زهرا علی اکبر گل باغ جنان در دامن صحرا علی اکبر تویی در بزم جان ماه جهان آرا علی اکبر کرامت کن برات کربلا ما را علی اکبر که داغ کربلایت ناله از دلها بر آورده — تو قرآنی تو فرقانی تو یاسینی تو طاهایی تو در کوی ذبیح الله اعظم ذبح عظمایی تو اول کشته در دشت بلا از آل زهرایی تو از صبح ولادت تا شهادت عشق بابایی تو در دشت بلا همچون شجر در طور سینایی که نخل میثم از باغ کمالاتت بر آورده
منجی در ادیان 🌺🌷🌺🌷🍀🍀🌺🌷🌺🌷 نجات بخشی در آخرالزمان از واژگانی است که در فرهنگ ادیان تحت عنوان" منجی و موعود آینده ی بشر" مورد بررسی قرار گرفته و بر همین مبنا پیروان ادیان سه‌گانه ابراهیمی یعنی یهود و مسیح و اسلام ،بر پیروزی ایمان برکفر، حاکمیت حق و علم، عدالت اجتماعی نجات بشر از ظلم و ستم و برابر زمین به صالحان ،اعتقاد راسخ دارند. در یک کلمه می توان گفت فلسفه تاریخ در ادیان ابراهیمی با اعتقاد به ظهور منجی معنی پیدا می‌کند. قسمت اول موعود در منابع یهود درمنابع یهود نظیر تلموداز موعود ومنجی آخر الزمان به نام"ماشیح" معادل فارسی آن "مسیح" یاد شده است. در نگاه تلمود شخص ماشیح به این قرار است:" انسانی که از نهال خاندان سلطنتی داوود است و قداست او تنها به سبب موهبت های طبیعی او است. امت های مشرک به دست او نابود خواهند شد و بنی اسرائیل به قدرت جهانی خواهند رسید."¹ وضعیت جهان درعصر ظهور ماشیح " گرگ با بره سکونت خواهد داشت و پلنگ با بزغاله خواهد خوابید و گوساله و شیر و گاو از پرواز با هم خواهند زیست و طفل کوچک آنها را خواهد راند و گاو با خدا خواهد کرید و بچه‌های آنها با هم خواهند خوابید و طفل شیرخواره بر سوراخ مار بازی خواهد کرد و کودک از شیر بازداشته شده دست خود را بر لانه افعی خواهد گذاشت."² " در آن روز به جهت ایشان با حیوانات صحرا و پرندگان آسمان و خزندگان زمین عهد بسته و کمان و شمشیر و جنگ را از زمین خواهند شکست و ایشان را به امنیت خواهم خوابانید."³ " خداوند اشک را از روی هر سحرهای پاک می‌کند و عار و ننگ قوم خود را از روی تمامی زمین و خواهد کرد زیرا خداوند چنین گفته است."⁴ عقیده یهودیان معاصر به ماشیح(موعود) مهندس آوایی نماینده ی انجمن کلیمیان ایران در این مورد می‌گوید: در اصول ۱۳ گانه ی ایمان یهود بعد از توحید نوبت به حضرت موسی علیه السلام کتاب تورات رستاخیز و پاداش و مجازات نهایی عالم و... در بند دوازدهم جمله ای مختص به ماشین آمده " من با ایمان کامل اعتقاد دارم به آمدن و ظهور ماشیح و هرچند که او تاخیر کند با این حال هر روز منتظر ظهور او خواهم بود." علاوه بر این در نمازهای سه گانه یهودیان که هر روز در سه نوبت صبح و شب ادا می‌شود و دارای بیش از ۱۸ بند هست یکی از این دعاها نیز مختص درخواست تسریع ظهور ماشیح است و یک فرد یهودی، هم در اصول ایمان و هم در نمازهای خود مرتباً با این قضیه اعتقادی درگیر است. ¹- تلمود" کتابی بزرگ که شامل احادیث و احکام یهود است. ²- اشعیاء باب ۱۱آیات ۷،۸،۸. ³- هوشع باب ۲ آیه۲۰. ⁴-اشعیاء باب۲۵ آیه۸. https://eitaa.com/talebieh_tabriz
اِمام حسین (علیه السلام) : «فى القائِمِ مِنّا سُنَنٌ مِنَ الاَْنْبِیاءِ ... فَاَمّا مِنْ نُوحٍ فَطُولُ الْعُمْرِ وَ أَمّا مِنْ اِبْراهیمَ فَخِفاءُ الْوِلادَةِ وَ اعْتِزالُ النّاسِ وَ اَمّا مِنْ مُوسى فَالْخَوفُ وَ الْغیبَةُ وَ أَمّا مِن عیسى فَاخْتِلافُ النّاسِ فیهِ وَ أَمّا مِنْ اَیُّوبَ فَالْفَرَجُ بَعْدَ الْبَلْوى وَ أَمّا مِنْ مُحَمَّدٍ فَالْخُرُوجُ بِالسَّیْفِ.» «در قائم ما سنّتها و ویژگیهایى از پیامبران وجود دارد: از نوح علیه السلام عمر طولانى، از ابراهیم علیه السلام مخفى بودن ولادت و دورى گزینى از مردم، از موسى علیه السلام ترس و غیبت، از عیسى علیه السلام اختلاف مردم درباره او، از ایوب علیه السلام گشایش پس از گرفتاریها، و از محمّد علیه السلام قیام با شمشیر.» کشف الغمة، ج 3، ص 329 https://eitaa.com/talebieh_tabriz