eitaa logo
کانال حوزه علمیه طالبیه تبریز
2.3هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.7هزار ویدیو
312 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
چرا ۲۶ آذر روز کامیون‌داران نام‌گذاری شد 🔹سال ۶۲ در بحبوحه جنگ، کشور با بحران کامیون مواجه شد. صدها تن گندم و جو و گوشت در کشتی‌ها در بندر شهید رجایی معطل مانده بود و کامیونی برای حمل آن نبود. این درحالی بود که برای هرروز توقف کشتی باید حدود ۸ هزار دلار پرداخت می‌شد. خبر به امام رسید. امام در ۲۶ آذر ۶۲ کامیون‌دارن را برای تخلیه مایحتاج مردم فراخواند. سیل کامیون‌ها به سمت بندرعباس روانه شد تا این مشکل حل شود. بعد از این بود که ۲۶ آذر روز حمل‌ونقل نام گرفت. روایت یک کامیون‌دار از روز‌های جنگ‌ را در عکس‌نوشت بالا بخوانید ‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌•••✾•🌿🌺🌺🌺🌿•✾••• @talebieh_tabriz
💻تحلیل یک کاربر عراقی ازوقایع اخیر ایران♨️ 🔰🔻يکشنبه 20 آذر 1401 - 19:22 مقاله‌ای در شبکه های اجتماعی عراق منتشر شده است که به مطالبات اغتشاشگران در ایران می پردازد؛ متن کامل مقاله به شرح زیر است: 1️⃣معترضان هیچ بیانیه ای و یا شعاری مبنی بر بهبود خدمات عمومی از قبیل برق و گاز مطرح نکرده اند؛ زیرا تمام این موارد در کشور با قیمت پایین و با تکنولوژی های بالا فراهم و در دسترس ایرانیهاست. شهرها از نعمت لوله کشی گاز بهره مند هستند و برق هم به ندرت قطع می شود. 2️⃣در فهرست مطالبات اغتشاشگران، خواسته ای در خصوص آموزش و یا درمان مشاهده نمی شود؛ زیرا انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و درمان انقلاب بپا کرده است آموزش به صورت رایگان برای عموم ملت ایران فراهم است و ایرانی ها 95 درصد از نیازهای دارویی خود را تامین می کنند و بیمارستان های ایران همه ساله از هزاران نفر از بیماران از کشورهای همسایه استقبال می کند. 3️⃣همچنین درخواستی در خصوص سنگفرش کردن جاده ها، احداث شبکه مترو و قطار و فرودگاه های داخلی دیده نمی شود؛ زیرا شبکه حمل و نقل در ایران از حیث وسعت و نیز از لحاظ زیبایی کم نظیر است علاوه بر آن در این کشور 70 فرودگاه داخلی وجود دارد. همچنین کسی از معترضان خواستار توسعه فضای سبز نیست؛ زیرا بسیاری از شهرهای ایران به گونه ای است که بیننده گمان می کند که وارد یک جنگل سرسبز شده است. 4️⃣در فهرست مطالبات معترضان حتی درخواستی مبنی بر نوسازی قوانین کار دیده نمی شود زیرا قوانین کار در ایران از بسیاری از نظامهای سرمایه داری جهان پیشرفته تر است و از کارگران حمایت می شود. 5️⃣تقاضایی از وزارت مسکن از سوی معترضان دیده نشده است؛ زیرا آنچه که ایران در خصوص مسکن به جوانان ارائه می دهد؛ آرزوی صدها میلیون جوان در کشورهای متعدد است. 6️⃣در فهرست مطالبات ایرانیان درخواستی درخصوص آزادی های فکری و سیاسی مشاهده نشده است مطبوعات ایران آزادانه می نویسند و انتقاد می کنند. 7️⃣همچنین کسی خواهان توسعه و ارتقای صنعت و پژوهش های علمی نیست زیرا ایران در این خصوص معجزه آفریده است. آنچه که در بازار می بینی، اغلب ساخت داخل است، حتی پروژه های عظیم و ایستگاه های استخراج نفت و دوب فلزات و ساخت خودرو به دست متخصصان ایرانی صورت میگیرد. همه شرکت های بزرگ در ایران ملی هستند و تمام طرح ها و پروژه های خود را با سازوکار ها و ابزارها و نیروهای داخلی به اجرا درمی آورند. 8️⃣همچنین خواسته ای مربوط به موسیقی و سینما و شعر و نقاشی و ورزش ندیدم؛ زیرا ایران در بسیاری از هنرها در آسیا سرآمد و پیشتاز است. 🔴آنچه که در فهرست مطالبات اغتشاشاگران دیده می شود آن است که این "نظام دیکتاتور اجازه بوسیدن در انظار عمومی و خلع حجاب و نوشیدن مشروبات الکلی و فسق و فجور را نمی دهد.... @talebieh_tabriz
به اطلاع طلاب و فضلاء محترم درس خارج می رساند: دفتر تقریرات خارج فقه و اصول خود را از تاریخ۱۴۰۱/۱۰/۰۳ لغایت ۱۴۰۱/۱۰/۰۷ جهت بررسی و تایید نیمسال اول به دفتر آموزش تحویل نمایند. @talebieh_tabriz
برنامه امتحانات نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ حوزه علمیه طالبیه تبریز @talebieh_tabriz
✅ تورم و نرخ ارز به زبان ساده 🔹فرض کنید یک اقتصاد بسیار ساده داریم که کل کالاهایی که در آن وجود دارد ۱۰ تا سیب است و کل نقدینگی موجود درآن ۱۰۰۰ تومان است. حال اگر بخواهیم این کالاها را قیمت گذاری کنیم، قیمت هر سیب میشود ۱۰۰ تومان. 🔸حال تصور کنید در سال بعد در این اقتصاد: به دلیل تمایل مردم به مصرف کالای خارجی و همزمان کیفیت پایین تولیدات داخلی و شکست در مزیت رقابتی یک واحد از کالاهای تولیدی تحلیل رود. 🔸به دلیل بروز تحریم یک واحد و به دلیل فرار سرمایه هم یک واحد دیگر از تولیدات کشور کم شود. 🔹و به دلیل بروز اعتشاشات و توقف سرمایه گذاری و گردشگری و... یک واحد دیگر از کالاها کسر شد. 🔹الان چند سیب داریم؟ ۶ سیب. 🔸در همین دوره یک ساله که تولیدات سیب از ۱۰ به ۶ رسید، فشار کارمندان دولت و بازنشستگان و... و همزمان خلق پول بانکها برای رفقا باعث شده نقدینگی موجود در کشور ۲۰۰ تومان رشد کند و نقدینگی به ۱۲۰۰ تومان برسد. 🔹الان ۱۲۰۰ تومان نقدینگی داریم و ۶ سیب. حال قیمت هر سیب چقدر میشود؟ ۲۰۰ تومان. سیب ۱۰۰ تومانی طی این اتفاقات شد ۲۰۰ تومان، این یعنی تورم. یک تورم ۱۰۰ درصدی. 🔸حال داستان نرخ ارز چه میشود؟ نرخ ارز هم یکی از همان سیب هاست که در پی تورم و بی ارزش شدن پول ملی، نرخش جهش کرد. 🔹به عبارت دیگر اگر در اقتصاد رشد نقدینگی از رشد تولید بیشتر باشد، منجر به تورم خواهد شد و نرخ ارز هم به عنوان یک کالا از سایر کالاها مستثنا نیست. این از تبیین موضوع اما حل مشکل حکایتی دارد... @talebieh_tabriz
💟 تقدیم به اهل بصیرت و حق‌شناسی 🚩 وعده‌ی نصر قوم سلمان ای فلک! واگویه کن؛ اوضاع ایران را چه شد؟ فتنه‌ها با ما چه‌کرد و ملک‌وسامان را چه‌شد؟ دشمن غدّار ایران؛ ناتوان گردیده بود..! ناسپاسی‌شدچراپس‌عهدوپیمان‌راچه‌شد؟ مدّعی‌های هنر، اصحاب فخر و ادّعا...! آن‌نمک‌خورهای‌بشکسته‌نمکدان‌راچه‌شد؟ سالیانی ناسزا گفتند؛ بر قوم عرب...! باسعودی‌هاچراگشتندهذیان‌راچه‌شد؟ از منافق‌های داخل انتظار این بود لیک دوستان بی‌بصیرت جمع‌نادان‌را چه‌شد آتش فریادها؛ گوش فلک را کر نمود..!! حرمت‌وقبح دروغ‌و مکروبُهتان‌راچه‌شد؟ بهر دین دادند یاران؛ جان و مال و آب‌رو قوم نابینای نادان قلب‌ووجدان‌را چه‌شد؟ حاج‌قاسم حرمت‌اش را خواند مانند حرم پس وصیت‌نامه آن‌مرد میدان‌را چه شد؟ آن همه ایثار کرد او، هم‌ره رزمندگان..!! پس‌وفاداری‌چه‌شدقاموس‌جبران‌راچه‌شد؟ بهترین رهبر عطیه گشت بر ایرانیان...! آیه‌های هَل‌جَزاءو رسم‌احسان‌راچه‌شد؟ یوسف زهرا حمایت می‌کند از نایب‌اش نصرتش‌کرد و همه‌دیدیم بحران‌راچه‌شد وعده‌ی نصرت، روایت گشت؛ از قول رسول یک جهان دیدند نصر قوم سلمان‌را چه‌شد کرد ذکر یا علیُّ یا محمّد؛ یاری‌اش...!!! خصم‌سردرگم‌که‌آن‌غوغاوطوفان‌راچه‌شد @talebieh_tabriz
✅ نهمین جشنواره هنر آسمانی ویژه طلاب و فضلای حوزه های علمیه (برادران و خواهران) افتتاح شد. ✅ این دوره از جشنواره به سه بخش «شعر»، «داستان» و «پژوهش هنر» اختصاص داشته و در بخش «آزاد»‌ با موضوعات: تبیین دستاوردهای نظام اسلامی، عفاف و حجاب، مسجد طراز اسلامی، حکومت اسلامی، آسیب‌‏های اجتماعی ؛ همچنین در بخش «ویژه» نیز موضوع یکصدمین سالگرد بازتأسیس حوزه علمیه قم اثر می‌پذیرد. 🔘 جوایز برندگان این دوره از جشنواره عبارتند از: نفرات برتر بخش ویژه: 🔹استانی: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون تومان وجه نقد. 🔹سراسری: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون تومان وجه نقد. نفرات برتر بخش آزاد: 🔸استانی: لوح تقدیر و مبلغ 3 میلیون تومان وجه نقد. 🔸سراسری: لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون تومان وجه نقد. 🌐 جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ارسال آثار هنری به پایگاه اینترنتی جشنواره هنر آسمانی به آدرس زیر مراجعه کنید: https://honareasemani.ismc.ir/ کانال جشنواره در ایتا: https://eitaa.com/honareasemani @talebieh_tabriz
آقای محقق داماد! چرا از پله دوم؟!  متاسفانه به نظر می‌رسد نویسنده نامه با وام گرفتن از جایگاه خود به عنوان یک روحانی حقوقدان و با استفاده از چند واژه فقهی، سمت و سوی واقعی نامه را پوشانده است! به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: سه روز قبل (۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱) آقای محقق‌داماد نامه سرگشاده‌ای را که خطاب به جامعه قضات کشور نوشته‌بود، منتشر کرد. این نامه که بلافاصله بعد از انتشار با استقبال گسترده رسانه‌های تابلودار دشمن نظیر B B C فارسی، VOA، سعودی اینترنشنال، دویچه وله، رادیو فردا، رادیو زمانه و سایت‌ها و شبکه‌های ضدانقلاب روبه‌رو شد، اگرچه از جایگاه یک روحانی حقوقدان و ظاهراً خطاب به قضات کشور نوشته شده است ولی مروری - هرچند گذرا - بر متن نامه و زمان انتشار آن به وضوح نشان می‌دهد، که در آن از مباحث فقهی و حقوقی خبر چندانی نیست و متاسفانه به نظر می‌رسد نویسنده نامه با وام گرفتن از جایگاه خود به عنوان یک روحانی حقوقدان و با استفاده از چند واژه فقهی، سمت و سوی واقعی نامه را پوشانده است! در این‌باره اشاره به چند نکته ضروری است و امید است جناب محقق‌داماد پاسخ قابل قبولی برای آن داشته باشند. بخوانید! ۱- آقای محقق داماد در نامه خود خطاب به قضات آورده‌اند: «‌در این ایام که کشورمان با بحران ناآرامی مواجه است و تمام مشکلاتی که موجباتش را ناتوانی دولت‌ها فراهم ساخته‌اند امروز به دامن دستگاه قضایی سرازیر شده، قضات کشورمان را با امتحانی عظیم روبه‌رو ساخته است. امتحانی که ناظرین آن عموم آحاد ملت ایران و داور نهایی آن پروردگار متعال است. الیس‌الله باحکم الحاکمین‎!‎». همان‌گونه که ملاحظه می‌شود، در این بخش از نامه به رعایت عدالت در قضاوت توصیه شده است که توصیه‌ای بجا و بایسته است ولی، اولاً؛ تاکید بر رعایت عدالت در قضاوت به عناوینی نظیر آیت‌الله، استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی و... نیازی ندارد بلکه این توصیه‌ها از مسائل و امور بدیهی است که از هر کس دیگری نیز انتظار می‌رود. ثانیاً؛ چرا حالا که پای محاکمه اغتشاشگران و قاتلان مردم بی‌دفاع و رسیدگی به جنایات وحشیانه آنها در میان است به فکر رعایت عدالت افتاده‌اید؟! در بحبوحه اغتشاش و در حالی که آشوبگران اجاره‌ای در فلان نقطه گلوی پلیس را می‌بریدند! با چاقو به پلیس حمله می‌کردند! روی بدن بسیجیان بنزین می‌ریختند و جسم پاک و مطهر آنها را به آتش می‌کشیدند! مردم کوچه و بازار را به قتل می‌رساندند! آمبولانس‌های حامل بیمار را متوقف کرده و آتش می‌زدند! اموال عمومی را به آتش می‌کشیدند، به مسجد و حسینیه حمله می‌کردند!‌، قرآن‌ها را می‌سوزاندند! با ضرب و شتم چادر و روسری از سر زن محجبه بر می‌داشتند! زائران حرم مطهر شاهچراغ را قتل عام می‌کردند! و... حضرتعالی کجا تشریف داشتید؟! و چرا نگران اجرای عدالت نبودید؟! ۲- فرض محال که محال نیست! هست؟! حالا فرض می‌کنیم که جنابعالی در اوج اغتشاش‌ها و جنایات وحشیانه اغتشاشگران در ایران نبوده‌اید! و روح لطیف! و وجدان عدالت‌طلبتان از همه آن جنایات بی‌خبر بوده است! ولی حالا که به اصطلاح وجدانتان بیدار شده و نگران اجرای عدالت شده‌اید، چرا به هیچیک از جنایات اغتشاشگران کمترین اشاره‌ای نفرموده‌اید؟! چرا در نامه سرگشاده‌تان از شکنجه‌های قرون وسطایی قاتلان داعش‌مسلک بر جسم مطهر شهید آرمان علی‌وردی سخنی نگفته‌اید و به اوج قساوت آشوبگران در به شهادت رساندن آن طلبه پاک کمترین اشاره‌ای نکرده‌اید؟! آیا از شهادت مظلومانه شهید روح‌الله عجمیان در اتوبان کرج خبر نداشتید؟! آیا نمی‌دانستید که عده‌ای از آشوبگران حرامی با مشت و لگد و چاقو و قمه به جان او افتاده و آن کارگر ساده را که غیر از تعهد به اسلام و انقلاب جرمی نداشت به فجیع‌ترین شکل ممکن به شهادت رسانده‌اند؟! جناب محقق‌داماد! چرا در نامه سرگشاده خود که به اصطلاح خطاب به قضات کشورمان نوشته‌اید و قبل از ارسال برای قضات، از کشکول چندرنگ B B C و VOA، سعودی اینترنشنال، دویچه وله، رادیو فردا، رادیو زمانه و سایت‌ها و شبکه‌های ضد انقلاب سر برآورده است! درباره این جنایت و عاملان شهادت مظلومانه شهید عجمیان لام تا کام سخنی نگفته و قلمی نچرخانده‌اید؟! حتماً می‌دانید که پدر آن شهید چند سال در جبهه‌های نبرد به دفاع از وجب به وجب خاک ایران و جان و مال و نوامیس مردم این مرزوبوم از جمله شما، مشغول بوده است. راستی در آن هنگامه خون و دود و آتش حضرتعالی کجا تشریف داشتید که در نامه کذایی خود حتی یک دفاع خشک و خالی از آن شهید و خانواده بزرگوارش را لازم ندیده‌اید؟! ۳- جناب آقای محقق داماد! علاوه‌بر این پرسش که چرا در قبال آنهمه جنایت آشوبگران سکوت کرده بودید، دو سؤال دیگر نیز از محضر جنابعالی مطرح است. اول؛ آن که چرا دقیقاً هنگامی که نوبت به مجازات عاملان آشوب‌های وحشیانه و قصاص قاتلان رسیده است، احساسات عدالتخواها
نه شما بیدار شده و توصیه به اجرای عدالت می‌فرمایید؟! دوم، این که؛ چرا توصیه جنابعالی با قیل‌وقال مقامات رسمی آمریکا و اسرائیل و انگلیس و رسانه‌های ضدانقلاب و تحت مدیریت بیگانگان درباره مجازات عاملان جنایت و مخالفت با قصاص قاتلان همزمان است؟! آیا به نظر حضرتعالی می‌توان این همزمانی را تصادفی دانست؟! ۴- حضرت آقای محقق داماد! شما یک شخصیت روحانی و استاد حقوق هستید و به یقین می‌دانید که مجازات جنایتکاران در تمامی نظام‌های حقوقی دنیا به رسمیت شناخته شده است آیا حکم قصاص را نفی می‌فرمایید؟! ممکن است بگویید که جنابعالی فقط به رعایت عدالت در قضاوت توصیه کرده‌اید! قبول! ولی چرا از جنایات آشوبگران و قتل و جرح مردم بی‌گناه از سوی آنها کمترین اشاره‌ای نکرده‌اید؟! توصیه به عدالت که نمی‌تواند و نباید یکطرفه باشد؟ می‌تواند؟! به یقین پاسخ منفی است! ۵- جنابعالی و یا احتمالاً کسانی که نوشتن آن نامه را به شما توصیه کرده‌اند به ترفند «‌حرکت از پله دوم»! متوسل شده‌اند. ترفندی ظالمانه و به غایت فریبکارانه! درباره این ترفند و چگونگی استفاده از آن مثالی می‌آوریم: تصور کنید شخصی از پنجره اتاقش به خیابان نگاه می‌کند و ناگهان شخصی را می‌بیند که خودش را به شخص دیگری رسانده و سیلی محکمی بیخ گوش او می‌زند! در این حالت به طور طبیعی وجدان و احساسات کسی که ناظر این صحنه است جریحه‌دار می‌شود و اگر توان مجازات سیلی زننده را نداشته باشد، دست‌کم آن که بر مظلومیت شخص سیلی خورده تاسف می‌خورد! حالا اگر معلوم شود شخص سیلی خورده در چند خیابان آنطرف‌تر با قمه و چاقو به جان شخص دیگری افتاده و دل و روده او را بیرون ریخته است! چه احساسی به ناظر صحنه دست می‌دهد؟! آیا همچنان از شخص سیلی خورده حمایت می‌کند؟! و یا عدالت را در آن می‌بیند که وی به اشد مجازات برسد و یا لااقل به‌اندازه جنایتی که مرتکب شده است، مجازات شود؟! جناب محقق داماد، در نامه شما - شاید بی‌آن‌که جنابعالی بدانید- از این ترفند استفاده شده و از پله اول ماجرا که جنایت‌های وحشیانه آشوبگران و قتل انسان‌های بی‌گناه از سوی قاتلان اجاره‌ای است سخنی به میان نیامده است! و بالاخره، بی‌حساب نیست که نامه آقای محقق‌داماد بلافاصله بعد از انتشار از سوی رسانه‌های تابلودار دشمن با استقبال فراوان و کف و سوت آنها روبه‌رو شده و به تیتر و خبر اول تبدیل می‌شود! ... و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلهِ رَبِّ الْعالَمِین. @talebieh_tabriz
سوم دی ماه.pdf
256.3K
📣 اطلاعیه ثبت نام دوره آموزش نظامی ؛ 🖌 طلاب محترم می توانند از طریق پنل شخصی خود طبق راهنما جهت آموزش نظامی برای مورخ 1401/10/03 ثبت نام نمایند. 🔰 طلابی که پرونده تحصیلی آنها برای مشهد یا اصفهان می باشد نیازی به ثبت نام ندارند و اسامی آنها از طرف مراکز مدیریت خودشان ارسال شده است. 🖌 مدت دوره آموزش نظامی یک ماه می باشد و در صورت تغییر در مدت دوره اطلاع رسانی انجام خواهد شد. @talebieh_tabriz
دوره آموزش نظامی در تاریخ 1401/10/03 در شهر قم برگزار می گردد: 1- این دوره مخصوص طلابی است که امریه آنها در سامانه فعال باشد و برگه اعزام (برگه آماده به خدمت مشمولان فردی اخذ شده از پلیس +10) داشته باشند. 2- طلابی که از طرف ارگان برای آنها لغو یا انصراف ثبت شده امکان شرکت در دوره را ندارند. 3- قبل از حضور در دوره از واریز شدن هزینه آموزش نظامی توسط توسط ارگان محل خدمت اطمینان حاصل نمایید یا به ارگان محل خدمت اطلاع دهید با تیپ امام صادق علیه السلام هماهنگی های لازم را انجام دهد. 4- طلابی که اعزامی سال 1401 می باشند جهت ثبت نام؛ درخواست ایشان باید توسط ارگان تایید شده باشد. 5- اولویت ثبت نام در این دوره برای طلابی است که تاریخ اعزام آنها (برگه آماده به خدمت مشمولان) برای 1401/09/01 و یا 1401/10/01 می‌باشد.و در صورتی که تاریخ اعزام شما در سامانه پلیس +10 غیر از این دو تاریخ مذکور می‌باشد؛ تعهدی برای شرکت در دوره وجود ندارد. 6- ثبت نام در این مرحله به منزله قطعی بودن شرکت برای دوره نمی باشد و در صورت قطعی شدن حضور در دوره؛ از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد. 8- درصورت ثبت نام و عدم شرکت در دوره تبعات آن به عهده متقاضی می باشد. 9- طلابی که دارای تکمیلی بسیج 45 روزه می‌باشند نیازی به ثبت نام و شرکت در دوره آموزش نظامی ندارند. @talebieh_tabriz
نشانه های زوال اسرائیل پدیدار می شود @talebieh_tabriz
🚨 ۱۷ توصیه رهبرانقلاب برای امر به معروف و نهی از منکر 1⃣ بدانید که کجا و چگونه باید امر به معروف و نهی از منکر کرد! 2⃣ معروف و منکر را بشناسید! 3⃣ در متن مسائل کشور باشید و اتفاقات جامعه برایتان مهم باشد. 4⃣ تذکر همیشه اثر دارد، شک نکنید، به دنبال بررسی احتمال تاثیر نباشید، که تذکر شما فایده‌ای نداشته باشد، بگویید! وظیفه شما فقط تذکر با زبان است، هیچ وظیفه‌ی دیگری ندارید. 5⃣ دایره معروف‌ها و منکرها را به حجاب و چند کار جزئی محدود نکنید! جامع و کلان ببینید. 6⃣ با اخلاق خوب، محبت و مدارا تذکر دهید ولی تمنا نکنید! 7⃣ یک کلمه بگویید آقا، خانم، برادر این منکر است، این معروف است، این بد است این خوب است. 8⃣ شکستن دل مردم، تمسخر، اسراف، گرانفروشی، غیبت، زورگویی، تهمت و... همه از انواع منکرهاست! 9⃣ درس خواندن، ورزش کردن، محبت، عبادت، دفاع از نظام اسلامی، صدقه، همکاری جمعی و .... همه از انواع معروف‌هاست! 0⃣1⃣ اگر به شما فحش دادند به خاطر خدا تحمل کنید. 1⃣1⃣ در دلتان از آن منکر بدتان بیاید و به آن معروف علاقه‌مند باشید. 2⃣1⃣ زبان گزنده نداشته باشید، سخنرانی هم نکنید! 3⃣1⃣ خجالت نکشید، نترسید، دچار ضعف نفس نشوید، منتظر دستگاه‌های دولتی هم نباشید. 4⃣1⃣ به هیچ عنوان حق اِعمال خشونت یا برخورد فیزیکی ندارید، به هیچ عنوان! 5⃣1⃣ اگر حرفتان اثر نکرد دفعه‌‌های بعد از گفتن ناامید نشوید. 6⃣1⃣ دیگران را وادار کنید به امر به معروف و نهی از منکر، تاثیر چند نفر خیلی بیشتر است. 7⃣1⃣ باهوش باشید، نگذارید کسی به نام این فریضه چهره مومنین را تخریب کند! @talebieh_tabriz
واکنش » به همراه داشتن تسبیح در مسابقات 🔻سرمربی : تمام کارهایی که در زندگی و حرفه‌ای انجام داده‌ام مدیون ایمانم هستم و خدای عزیزم را شاکرم. 🔻 من همیشه یک تسبیح را با خودم حمل می‌کنم و زمانی که احساس می‌کنم شرایط حساس و سخت است، دستم در جیبم می‌رود و آن را لمس می‌کنم که این به من آرامش می‌دهد. 🔻 مادرم به من این نکات را تعلیم داد و مرا به ایمان هدایت کرد. من همیشه مؤمن هستم و فرزندانم را این‌گونه تربیت می‌کنم. @talebieh_tabriz
🔻آب پاکی شرق شناس آلمانی روی دست براندازان ایرانی علی جهان آرا 🔸مصاحبه جدید میشاییل لودرز خاورمیانه شناس معروف آلمانی باعث خشم شدید اپوزسیون ایران شد تا جاییکه به رادیو Deutschlandfunk ایمیل زدند و نوشتند که این هم از خودشون هست (جدی) لودرز دو هفته قبل در مصاحبه ای برای اتفاقات اخیر ایران و برداشتن گشت ارشاد گفت: 🔹۱- نظام ایران محکم سر جایش نشسته و اصلا نباید فکر کرد چنین نظامی به سقوط نزدیک است. 🔸۲- نظام ایران در حال مدارا با معترضان است . 🔹۳- بازاری ها پشت نظام ایران هستند وبهمین دلیل به اعتصابات نه گفتند. 🔸۴- چین و روسیه هیچگونه چرخش سیاسی در ایران را قبول نمیکنند و اگر به روزش برسد انها مستقیم وارد خواهند شد چون ایران الان یکی از اعضا پیمان شانگهای شده است و در اینده بزرگترین طرف قرارداد نفتی چین. 🔹۵- کشورهای اروپایی و مخصوصا المان به شدت اشتباه کردند که مستقیم در این موضوع دخالت کردند، دولت المان براورد غلطی از اعتراضات در ایران داشت و الان رابطه ایران و آلمان بسیار ضعیف گردیده. 🔸۶- کشورهای عربی با اینکه با رهبر ایران مشکل دارند ولی از ترس ایران هیچ اظهار نظری نکردند چون میدانند که اگر اتفاقی در ان منطقه افتد خود ان کشورها اولین قربانی هستند. 🔹نکته مهم اینجاست که لودرز هم اتفاقات اخیر ایران را بازی های ژیوپولتیک منطقه ای دانست که قدرتهای مهم دنیا در حال رد و بدل امتیاز بودند. 🔸تقریبا همه کسانی‌که مطالعات عمیقی روی ایران داشته اند با همین نظر به مسائل ایران نگریستند. 🔹مشکلات داخلی را قبول داشتند ولی این اتفاق را بازی قدرتها دانستند. 🔸این نوع نگاه در واقع تحقیر شدید اپوزسیون ایران است که خودش را در بازی قدرتها قرار می‌دهد و همیشه هم شکست خورده، خارج می‌شود. @talebieh_tabriz
سردار قاآنی: همه هنر پیشنهاد یک برای ریاست جمهوری ایران است/ اینها قدرت که هیچ، خودشان را هم از دست داده‌اند فرمانده نیروی سپاه قدس انقلاب اسلامی: 🔸اینها قدرت که هیچ، خودشان را هم از دست داده اند 🔸همه کشورهای اروپایی جمع شده اندو گفته اند این تحفه روسپی و جنایتکار ()، پیشنهاد ما برای ریاست جمهوری ایران است؛ این هنر آمریکا و کشورهای اروپایی است 🔸دشمنان یکی یکی همه خواهند خورد @talebieh_tabriz
چرا ملک عبدالله پادشاه اردن یهودی است؟؟ تصویر شماره اول والتر پرسی گاردنر افسر انگلیسی یهودی الاصل بود و پدر آنتوانیت گاردنر زن ملک حسین بن طلال پدر ملک عبدالله پادشاه کنونی اردن هست، بنابراین همسر ملک حسین یهودی الأصل بوده و باتوجه به رسم یهودی ها که یهودی بودن فرزند را می گویند که مادر باید یهودی باشد، ملک عبدالله پادشاه اردن یهودی الاصل است. عکس شماره دوم آنتوانیت گاردنر همسر ملک حسین و مادر ملک عبدالله است. عکس شماره سه تصویر ملک حسین پدر ملک عبدالله به همراه همسرش آنتوانیت گاردنر و دوپسرش يعني ملک عبدالله پادشاه کنونی اردن و شاهزاده فيصل هست. ملک حسین یک برادر دیگر به نام ملک حسن بن طلال دارد که ولیعهد اردن بود اما توسط لابی یهود در خانواده پادشاهی اردن از ولیعهدی برکنار شد و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن شد. تصویر آخر نیز ملک عبدالله در کنار آنتوانیت گاردنر مادر خود است هرچند برخی دیدگاه ها وجود دارد که نطفه ملک عبدالله دوم قبل از ازدواج پدرش با آنتوانیت گاردنر بسته شده است، این به معنای روابط پنهانی ملک حسین و گاردنر قبل از ازدواج است یا اینکه اساسا پادشاه اردن از قبل در رحم گاردنر منعقد شده بود @talebieh_tabriz
با سلام 📌باطلاع طلاب ، فضلاء و اساتيد محترم ميرساند؛ 🔻کارگاه مبانی فقهی و حقوقی محاربه و پاسخ به شبهات ⁦◀️⁩ توسط استادبزرگوار حجت الاسلام و المسلمین دکتر ایمانی برگزار مي گردد. زمان: 9 صبح، چهارشنبه 30 آذر ۱۴۰1 مكان: نماز خانه حوزه علميه طالبيه ┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ معاونت پژوهش حوزه علمیه طالبیه @pazhuheshtalebiya @talebieh_tabriz
مبانی فقهی و حقوقی محاربه.m4a
39.55M
مبانی فقهی و حقوقی توسط حجت الاسلام والمسلمین استاد حاج آقا ایمانی ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ @talebieh_tabriz
یه مهارتی هست به نام هنر عبور کردن ... واقعا اگه سر دونه دونه رفتار ها و کلمات همسر بخواهیم گیر کنیم دیگه کی باید زندگی کنیم؟ کی باید مغزمون استراحت کنه؟ ✅ یک شب مار بزرگی برای پیدا کردن غذا وارد دکان نجاری شد. نجار عادت داشت موقع رفتن، بعضی از وسایل کارش را روی میز نجاری بگذارد و برود. آن شب هم ارّه را روی میز گذاشته و رفته بود. همین طور که مار در دکان نجاری گشت می زد و دنبال غذا می‌گشت ناگهان بدنش به اره گیر کرد و کمی زخمی شد. مار بسیار عصبانی و ناراحت شد و برای دفاع از خود و تلافی، اره را گاز گرفت. اما با این کار دور دهانش هم زخم شد و خونریزی کرد.مار نمی فهمید که چه اتفاقی افتاده و فکر می کرد اره موجودی است که به او حمله کرده و اگر کاری نکند مرگش حتمی است. پس برای آخرین بار سعی کرد از خود دفاع کند. مار به طرف اره حمله کرد و بدنش را دور اره ‌پیچید و اره را با تمام قدرت فشار داد… صبح که نجار به دکان آمد، دید روی میز به جای اره، لاشه ماری بزرگ و زخم‌آلود افتاده است! ماری که فقط و فقط به خاطر نادانی و خشم زیاد مرده است.‌ ‌این مار عبور نکرد و مرد🟥 . . حکایت خیلی از ما انسان هاست ....‌ کجا در زندگی خود عبور نکردید و آسیب دیدید؟ @talebieh_tabriz