eitaa logo
کانال حوزه علمیه طالبیه تبریز
2.3هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
1.8هزار ویدیو
314 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻امام رضا عليه‌‏السلام: مَن لم يَقدِرْ على ما يُكَفِّرُ بهِ‏ ذُنوبَهُ فَلْيُكثِرْ مِنَ الصَّلاةِ على محمّدٍ وآلِهِ فإنّها تَهدِمُ الذُّنوبَ هَدماً 💡 هر كه نمی‌تواند كارى كند كه به سبب آن گناهانش زدوده شود، بر محمّد و خاندان او بسيار درود فرستد؛ زيرا گناهان را ريشه‌كن می‌‏كند. 📚 الأمالي للصدوق: ۱۳۱/۱۲۳ ‌ ‌ @talebieh_tabriz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 تصویری تاریخی از اجتماع علمای نجف اشرف در حمایت از فلسطین ✍ این تجمع تاریخی در سال ۱۳۵۲شمسی در صحن حرم مطهر حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نجف اشرف برای حمایت از مسئله فلسطین برگزار شد و در آن تعدادی از مراجع عظام، علمای اعلام و استاندار کربلاء حضور یافتند. ‏از راست به چپ حضرات آیات: ١- شهید شیخ محمدتقی جواهری ٢- سید علی ٣- شهید سید محمد باقر ۴- شهید سید نصرالله مستنبط ۵- استاندار کربلا ۶- سید ابوالقاسم ٧- سید جمال‌الدین خوئی @talebieh_tabriz
🔻منطق مغفولِ امام خمینی دربارۀ حجاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. در تاریخ ۵ آذر ۱۳۵۸، خبرنگار خارجی به امام خمینی اشکال می‌کند که در نوفل‌شاتو شما وعده کردید که نه‌تنها آزادی‌ها حفظ می‌شوند، بلکه تعمیم نیز می‌یابند، در صورتی که بعد از پیروزی انقلاب دیدیم که با تظاهرات جمعی از زنان که حجاب را قبول نداشتند مخالفت شد. امام خمینی نیز می‌گوید: «زن‌هایی که تظاهر کرده‌اند همان زن‌هایی بودند که از تتمۀ آن مسائل [فرهنگیِ به وجود آمده در حکومت پهلوی] بودند؛ آنهایی بودند که شاه آنها را به عنوان آزاد زنان به میدان آورده بود و آنها را به تباهی کشیده بود. آنها هم چون از این وضعی که آن تباهی‌ها، آن آزادی‌هایی که آنها می‌خواستند - می‌خواستند که با جوانها آزاد باشند که هر کاری می‌خواهند بکنند و می‌خواستند با تباهی‌ها هم‌آغوش باشند، می‌خواستند کارهای برخلاف عفت بکنند – [منع شدند]، و می‌دیدند که اسلام با کارهای خلاف عفت، با کارهایی که مملکت را به تباهی می‌کشد و ملّت را به عقب می‌راند موافق نیست [تظاهرات کردند]. آنها بودند که آمدند در خیابانها و با آن صورت‌هایی که مردم دیدند تظاهر کردند. و الّا جلوی آزادی، هرگز گرفته نشده است و نمی‌شود و مردم آزادند؛ الّا آنجایی که بخواهند تباهی بکنند و بخواهند ملّت را به عقب برانند.»(صحیفۀ امام، ج۱۱، ص۱۳۱، ۵ آذر ۱۳۵۸). ۲. در این بیان، امام خمینی معتقد است که: [الف]. زنانِ خواهانِ حجاب اختیاری، «بقایای تباه‌شدۀ سیاست فرهنگیِ دورۀ پهلوی» هستند که در دورۀ قبل، «آزاد زنان» خوانده می‌شدند و ازاین‌رو، در جامعۀ ایران «ریشه» ندارند و از لحاظ هویّتی، «اینجایی» و «بومی» نیستند، بلکه حکومت پهلوی به صورت ساختگی و سیاستی، آنها را پرورانده و تحمیل کرده است. این «تتمۀ انسانی»، میراث شومِ دورۀ تاریخیِ سپری‌شده هستند و اینک گمان می‌کنند که می‌توانند به حیات فرهنگی‌شان ادامه بدهد؛ حال‌آن‌که آن تاریخ به سر آمده و در این تاریخ جدید، «انسان جدید» متولّد شده است که تابع ارزش‌های فرهنگیِ متمایزی است. [ب]. مسألۀ این زنان نیز فقط حجاب اختیاری نیست، بلکه حجاب اختیاری، نقطۀ شروع است و اینان خواهان «رفتارهای خلاف عفت» هستند و می‌خواهند نسل جوان را در قالب «بستۀ سبک زندگیِ غربی»، فاسد و عیّاش و هرزه کنند. حجاب اختیاری، تنها یکی از نمودها و تعیّناتِ سبک زندگی آنان است و این سبک زندگی، دلالت‌های اجتماعی دیگری نیز دارد که به‌رسمیّت‌شناختن‌شان، زمام و شیرازۀ جامعۀ اسلامی را منهدم می‌کند. [ج.] و دلیل تظاهرات آنها نیز این است که جمهوری اسلامی به آنها اجازۀ «آزادی‌های نامشروع» نمی‌دهد و «منع قانونی» در مقابل‌شان ایجاد کرده است، درحالی‌که اگر جمهوری اسلامی، آنها را در انجام خواسته‌های نامشروع‌شان آزاد می‌گذاشت و «قواعد اسلامی» را بر عرصۀ عمومی حاکم نمی‌کرد و الزام نمی‌طلبید، برنمی‌آشفتند. پس چنین نیست که به آنها ظلم شده باشد و آنها حقّ خویش را بطلبند، بلکه مسألۀ آنها تداوم‌یافتن ولنگاری و بی‌بندوباری در سبک زندگی است و «حسّاسیّت جمهوری اسلامی» در این زمینه، آنها را برانگیخته و به صف‌‌آرایی سوق داده است. [د]. این زنان، مساوی با «مردم» یا «بخش عمدۀ مردم» هم نیستند که لازم باشد جمهوری اسلامی در مقابل آنها تسلیم شود و چاره‌ای در میان نباشد، بلکه اینان اقلّیّتی هستند که صدای‌ بلند دارند. حساب عموم مردم از اینان جداست، درحالی‌که آنها تلاش می‌کنند خودشان را مردم نشان بدهند. [هـ]. در اینجا، «دو برداشت متضاد از آزادی» در برابر هم قرار گرفته‌اند که در یکی، آزادی انسان را خواسته‌ها و امیال خودش تعیین می‌کند و به دلیل نسبی‌بودن ارزش‌ها، تباهی و غیرتباهی معنا ندارند؛ و در دیگری، آزادی انسان، باید تابع مصالح معنوی باشد. پس این نزاع اجتماعی، «خاستگاه معرفتی» و «سرچشمۀ میلی» دارد و از دو نوع «فلسفۀ زندگی» برمی‌خیزد که تصویرهای متفاوتی از انسان دارند. پس تسلیم‌شدن در برابر حجاب اختیاری یعنی پذیرفتن «روایت غربی از آزادی» و این امر با غایت تمدّنی و قدسیِ انقلاب، شکاف دارد و در نهایت نیز، «ساختار اجتماعیِ تجدّدی» را در جامعۀ ایران، بازتولید خواهد کرد. چنین روایتی از آزادی، آنچنان زیاده‌خواه و حریص است که پیش می‌رود تا تمام ساختارهای اجتماعی را تابع خویش سازد و دین و احکامش را نشدنی ترسیم نماید. [و.] «آزادی»، یک نقطۀ شروع خوب است برای ایجاد یک «معرفت نوپدید» و «میل متفاوت» در این زنان. تاریخ جدید یعنی برانداختن نظام معرفت و میل پیشین. این نظام در وجود برخی، همچنان مستقر است و اینان «تجربۀ وجودیِ تازه‌»ای نیافته‌اند. مسأله، پدیدآوردن یک اتّفاق است از پنجرۀ آزادی و در آسمان وجود شخص. @talebieh_tabriz
آغاز طرح مقابله با بدحجابی 🔹طرح برخورد با بدحجابی از امروز آغاز شده است و قرار است در این طرح پلیس از فناوری و تجهیزات پیشرفته و دوربین‌ها استفاده کند. 🔹فرمانده کل انتظامی: دوربین‌هایی که این تخلف را رصد می‌کنند، هیچ خطایی ندارد اما اگر فردی به پیامکی که برایش ارسال شده، اعتراض داشته باشد برای اولین بار این اعتراض پذیرفته می‌شود. @talebieh_tabriz
9.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻ضرب المثل هایی که وزیر مستعمرات بریتانیا علیه امر بمعروف ونهی از منکر ساخت سعی کنیم دیگه ازشون استفاده نکنیم‌ و بجاش اینا رو👆 استفاده کنیم @talebieh_tabriz
🔻مرنج و مرنجان ✍ ملاعلی همدانی رفت مشهد، خدمت اقای نخودکی و به ایشان گفت : مرا موعظه کن . ایشان گفت : مرنج و مرنجان . گفت : خب، مرنجانش راحت است ، کسی را نمیرنجانم اما مرنج را چه کنم؟ ایشان جواب داد : 🔸 خودت را کسی ندان. عیب کار ما این است که ما خودمان را کسی میدانیم. تا کسی به ما میگوید بالا چشمت ابروست، عصبانی میشویم. حالا کسی اعصابش ناراحت است و تند صحبت کرده نباید شما ناراحت شوی . وقتی خودمان را کسی بدانیم از همه میرنجیم ! @talebieh_tabriz
جنگ سودان بر سر چیست؟ سال 2019 دولت عمر البشير بعد از 30 سال حکومت توسط ارتش سودان سرنگون شد برهان به عنوان فرمانده ارتش و حمیدتی فرمانده نیروهای واکنش سریع و پرنفوذ ترین شخصیت در سودان شرقی از مجریان اصلی طرح کودتا در سودان بودند بعد از سرنگونی حکومت البشير البرهان و حمیدتی تصمیم به یک دولت انتقالی یا همان شورای انتقالی برای اداره دوساله سودان گرفتند.اما به مرور زمان این عبدالفتاح برهان بود که بعد از کودتای دوم در سال 2021 زمام امور را به صورت کامل در دست گرفت و خبری از حکومت دموکراتیک با مشارکت احزاب و... نبود این دو فرمانده ارتش هرکدام از حمایت سیاسی بعضی از احزاب برخوردار اند، نیروهای آزادی و تغییر حمایت نیروهای پشتیبانی سریع را با خود دارند و نیروهای بلوک دموکراتیک هم حمایت ارتش را دارند. عبدالفتاح برهان که همزمان فرمانده ارتش و رئیس شورای انتقالی شد از نیروهای سودان شرقی تحت فرمان حمیدتی خواست به ارتش ملحق شوند که با مخالفت حمیدتی روبه رو شد برهان در یک اقدام تعجب برانگیز و برای جلب نظر محور غرب صلح إبراهيم با اسرائیل را قبول و آن را امضا کرد مساله ای که با اعتراض شدید ژنرال حمیدتی و اسلامگرایان نزدیک به عمر البشير روبه رو شد همچنین برهان توافق راهبردی روسیه با عمر البشير برای تاسیس یک پایگاه دریایی در سواحل دریای سرخ را نپذیرفت برهان در اقدام بعدی خود ژنرال حمیدتی که معاون وی در شورای انتقالی بود را برکنار کرده بود حمیدتی که با زیرکی عبدالفتاح برهان به حاشیه فرایند سیاسی سودان رانده شد می دانست اگر نیروهای خود را به ارتش واگذار کند جایگاهی در آینده این کشور نخواهد داشت وی به مقابله با عبدالفتاح برهان برخاست @talebieh_tabriz
پاسخ سفر رضا پهلوی به اسرائیل از سوی عطا مهاجرانی 🔴رضا پهلوی به آغوش صهیونیست‌ها می‌رود ♦️رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند که پسر شاه معدوم ایران به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد. او در مراسم یادبود بزرگداشت قربانیان هولوکاست حضور خواهد یافت و یهودی‌ستیزی ایران را محکوم خواهد کرد. @talebieh_tabriz
18.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیان ارزشمند حضرت آیت الله جوادی آملی (حفظه الله ) در مورد سربازی حضرت ولی عصر ( عجل الله تعالی فرجه الشریف) و سوق دادن جوانان مستعد جهت ورود به حوزه های علمیه پذیرش حوزه های علمیه آغاز شد. ا┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄ا ا🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷ا @talebieh_tabriz
باسلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات ؛ طلاب حضوری که سرپرستی خانواده پدری را بر عهده دارند هرچه لیست خانوار را به همراه اطلاعات شناسنامه ای و شماره تلفن به معاونت اجرایی مدرسه ارائه نمایند. @talebieh_tabriz
🔴پایان ارائه خدمات به بی‌حجاب‌ها رئیس کمیسیون شوراهای مجلس: 🔸در جلسه کمیسیون شوراها، وزیر کشور گفت که کسانی که مرتکب کشف حجاب در سطح جامعه شوند و یا بی‌حجاب و بدحجاب داشته باشند، ابتدا به صورت پیامکی تذکر دریافت می‌کنند. 🔹بعد از تذکر پیامکی، در صورت اصرار فرد بر عدم رعایت حجاب در مراکز خدمات عمومی، به این قبیل افراد خدمتی ارائه داده نمی‌شود و در صورت اصرار افراد به عدم رعایت حجاب پس از این مرحله موضوع برای بررسی بیشتر به قوه‌قضائیه ارسال خواهد شد. 🔸همچنین واحدهای صنفی که در آن‌ها عفاف و حجاب رعایت نشود، پلمب می‌شوند. @talebieh_tabriz