پویش کمک به سیل زدگان در لبنان
زیر آتش بودیم، کمکمان کردید، شما گرفتار آب شدید نوبت ما است که کمک کنیم.
این شعار پویشی است که در لبنان برای کمک به #سیل_زدگان در #سیل های اخیر کشور به راه افتاده است.
https://eitaa.com/tamaddone
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔰راههای کمک نقدی و اعزام نیروی جهادی به مناطق سیلزده
🔹به دنبال سخنرانی مقام معظم رهبری و اطلاعیه سرلشکر قاسم سلیمانی برای استقرار یکماهه موکبهای اربعینی در مناطق سیلزده برای پخت غذا و کار جهادی، موسسه بیانمعنوی شماره کارت تعدادی از موکبهای اربعینی مورد اعتماد و جهادی را اعلام و به مرور تکمیل میکند:
💠 راههای کمک از طریق نهادهای رسمی
📌کمک به سیل زدگان در پایگاه اطلاعرسانی دفتر امام خامنهای
🔸 leader.ir/fa/monies
📌پویش جمع آوری کمکهای مردمی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره)
🔸 *8877*99#
🔸 6037997900001000
📌شماره حساب ۹۹۹۹۹ نزد همه بانکها به نام جمعیت هلال احمر
🔸 5894631850259730
___________________
💠راههای کمک از طریق پویشهای مردمی
📌موکب مرکزی امام رضاییها با مسوولیت حاج حسین یکتا
🔸*780*888#
📌جمع آوري كمك های نقدی و اقلام ضروری توسط قرارگاه جهادی امام رضا(ع) - زیر نظر حجت الاسلام قاسمیان
🔸 6104337599482674
🔸 *780*1083#
📌پویش جمع آوری لوازم خانگی و مصالح ساختمانی و کمکهای نقدی با مشارکت هیآت مذهبی سراسر کشور به نام «میاندار خدمت»
👈🏻توضیحات بیشتر در تلگرام: @miyandarkhedmat_ir
🔸 6037997950044777
📌مشارکت برای تامین و پخش غذای گرم در مناطق سیلزده توسط کانون رهپویان وصال شیراز - زیر نظر حجت الاسلام انجوی نژاد
🔸6273811004975690
📌پویش جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی موکب امام رضا(ع)
👈🏻توضیحات بیشتر در آیدی اینستاگرام: @moukeb707
🔸 6273811131729045
📌موکب هیئت الزهراء، دانشجویان دانشگاه شریف
🔸 5022297000031018
yon.ir/Wumvw
_______________________
💠اعزام نیروهای جهادی(برادران) برای استان های سیل زده
🔹اعزام نیروی جهادی در مناطق سیل زده (معرفی شده توسط حاج حسین یکتا)
شماره تماس: 09167104309
🔹اعزام خادمین شهدا جهت امداد رسانی توسط ستاد مرکزی راهیان نور
👈🏻توضیحات بیشتر در آیدی
اینستاگرام: @rahiane_noor
🔹اعزام نيروي جهادي به مناطق سيل زده لرستان توسط قرارگاه جهادی امامرضا(ع) - زیر نظر حجت الاسلام قاسمیان
اطلاعات بیشتر در:
آیدی اینستاگرام: @g_emamreza
g-emamreza.ir
_______________________
🔺مطالب و اطلاعات تکمیلی در:
panahian.ir/post/5371
پیامگیر:
@admin_panahian
@panahian_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✍🏻 یادداشت حضرت آیتالله خامنهای درباره #مناجات_شعبانیه
🔻بسمالله الرحمنالرحیم
#دعا، وسیلهی مؤمن و ملجأ مضطر و رابطهی انسان ضعیف و جاهل با منبع فیاض علم و قدرت است، و بشر بیرابطهی روحی با خدا و بدون عرض نیاز به غنی بالذات، در عرصهی زندگی سرگشته و درمانده و هدر رفته است؛ «قل ما یعبؤا بکم ربیّ لولا دعاؤکم».
🔹بهترین دعا آن است که از سرمعرفتی عاشقانه به خدا و بصیرتی عارفانه به نیازهای انسان انشا شده باشد، و این را فقط در مکتب پیامبر خدا (صلّیاللَّهعلیه والهوسلّم) و اهلبیت طاهرین او - که اوعیهی علم پیامبر(ص) و وراث حکمت و معرفت اویند - میتوان جست. ما بحمداللَّه ذخیرهیی بیپایان از ادعیهی مأثورهی از اهلبیت (علیهمالسّلام) داریم که انس با آن، صفا و معرفت و کمال و محبت میبخشد و بشر را از آلایشها پاکیزه میسازد.
🔹مناجات مأثورهی ماه شعبان - که روایت شده اهلبیت (علیهمالسّلام) بر آن مداومت داشتند - یکی از دعاهایی است که لحن عارفانه و زبان شیوای آن، با مضامین بسیار والا و سرشار از معارف عالییی همراه است که نظیر آن را در زبانهای معمولی و محاورات عادی نمیتوان یافت و اساساً با آن زبان قابل ادا نیست.
🔹این مناجات، نمونهی کاملی از تضرع و وصف حال برگزیدهترین بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبی است. هم درس معارف است، هم اسوه و الگوی عرض حال و درخواست انسان مؤمن از خدا.
🔹مناجاتهای پانزدهگانه که از امام زینالعابدین حضرت علیبنالحسین (علیهالسّلام) نقل شده، گذشته از خصوصیت بارز دعایی مأثور از اهلبیت (علیهمالسّلام)، این مزیت را داراست که به مناسبت حالات مختلف #مؤمن، مناجاتها را انشا فرموده است.
🔺خداوند به همه توفیق استفاضه و خودسازی به برکت این کلمات مبارک را عنایت فرماید. آمین. ۶۹/۱۰/۱
🔘شبانه در شهر دوری زدیم...
✍️آقارحیم آبفروش
🔹انگار تمام کف شهر را با #نوتلا پوشاندهاند
آرامش عجیبی حکمفرماست...
🔹بعضی از بچههای جهادی، در گروههای کوچک چند نفره، خسته از کار روزانه، درحال قدمزدن هستند...
🔹برخی از مردم، از خانههایشان نگهبانی میدهند
🔹#سیل، بخشی از شهر را بردهاست. نقشه جدید #پلدختر با آنچه تا پیش از این بود خیلی فرق کرده!
🔹#موکب_های_اربعین درحال تدارک غذای فردا بودند...
🔹بچههای جهادی در جاهای مختلف شهر نگهبانی میدادند...
🔹در کوچهای، یکی از این بچهها، چفیهاش را پهن کرده بود و بیخیال گلولای، مشغول #نماز_شب بود...
🔹این بچهها، تمام پیشبینیهای غرباندیشان را برهم زدهاند، #مدرنیته را به سخره گرفتهاند و دنیا را به بازی...
🔻🔻🔻
🔶شب همان شب است و دنیا همان دنیا، در همان هنگام که در گوشهای دیگر از دنیا، جماعتی مشغول ارضای شهوات و غرقشدن در لذائذ دنیا هستند، جوانانی دیگر لباس جهاد بر آن کردهاند و پای بر نفس گذاشته، محل رشک ملائک گشتهاند...
🔶کاش چشمان بیدار #سید_مرتضی بود و روایات میکرد اما آنچه را در این گوشه کره خاکی میگذرد... حماسه پلدختر را...
https://eitaa.com/tamaddone
أَعِرِ اللَّهَ جُمْجُمَتَكَ...
خداقوت به سرسپردگان لشکر آخرالزمانی...
https://eitaa.com/tamaddone
462850_-211211.pdf
656K
👈 مرکز پژوهش های مجلس هم آستین بالا زد!
🤔 گیر بازار کجاست؟
❓ تحریم خارجی یا خود تحریمی ها و بی تدبیری ها؟
🗒 گزارشی فشرده و خلاصه وار از سه نشست با حضور فعالان کسب و کار در اسفند 97
💡 بخوانیم تا با موانع رونق تولید آشنا شویم!
#رونق_تولید
#مرکز_پژوهش_های_مجلس
https://eitaa.com/tamaddone
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽
شما 1 نفر از 7 میلیارد انسان
بر روی 1 سیاره از 8 سیاره
در مدار یک ستاره ی کهکشان از 2 هزار میلیارد کهکشان در کیهان هستید...
💠 يا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ ﴿۶﴾ الَّذِي خَلَقَكَ فَسَوَّاكَ فَعَدَلَكَ ﴿۷﴾
🌐 انفطار
https://eitaa.com/tamaddone
سلام
۶سال گذشت...
امروز ۱۳۹۸/۲/۲
شاید یکی از اعمال وارده در مفاتیح الجهاد این باشد:
بازخوانی دیدار آقا مورخ ۱۳۹۲/۲/۲
و
بررسی میزان تحقق آن در این ۶ سال
و
ترسیم ادامه مسیر تحققش با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب...
https://eitaa.com/tamaddone
🎖از امينِ آقا تا عزيزِ آقا!
📎دلنوشته متفاوت حاج حسين يكتا به بهانه ي انتصاب سرلشگر جعفري به فرماندهي قرارگاه فرهنگي بقية الله الاعظم(عج) توسط مقام معظم رهبري
https://eitaa.com/tamaddone
4_5890853400890836639.mp3
15.31M
#پادکست
بانوای حاج مهدی رسولی
🔆 دلم تنگ شهیدان است امشب
دلم دلتنگ یاران است امشب
🔆 دلم امشب براشان روضه خوان است
نوای زخمی آهنگران است
🔆 بخوان زآنان خرامیدند و رفتند
مرا بیچاره نامیدند و رفتند
شب جمعه
شب زیارتی ارباب...
https://eitaa.com/tamaddone
✅ نشانی غرفه های ناشران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران"
🔸 یازهراراهرو2غرفه21
🔸 واحه راهرو3غرفه21
🔸 نیلوفران آوان جنوب راهرو3غرفه23
🔸 ایمان ماندگار راهرو4غرفه
🔸 نسیم حیات راهرو4غرفه27
🔸 الف لام میم راهرو4غرفه20
🔸 نارگل راهرو5غرفه9
🔸 کتاب پردازان راهرو5غرفه36
🔸 قبسات راهرو5غرفه33
🔸 رسول آفتاب راهرو5غرفه37
🔸 سازمان بسیج دانشجوییراهرو6غرفه11.1
🔸 موعود عصر(عج)راهرو6غرفه2
🔸 مهرساراهرو6غرفه21
🔸 نسیماراهرو6غرفه18
🔸 اسراراهرو7غرفه13
🔸 به نشرراهرو7غرفه22
🔸 شرکت چاپ و نشر بینالمللراهرو7غرفه11
🔸 مصابیح الهدیراهرو7غرفه16
🔸 موسسه فرهنگی هنری قدر ولایتراهرو7غرفه7
🔸 موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایرانراهرو7غرفه3
🔸 موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدرراهرو8غرفه9
🔸 درسهایی از قرآنراهرو8غرفه11
🔸 موسسه فرهنگی مطالعاتی شمس الشموسراهرو8غرفه3
🔸 صهباراهرو8غرفه2
🔸 خبرگزاری فارسراهرو9غرفه
🔸 موسسه امام صادق(ع)راهرو9غرفه2
🔸 موسسه بنیاد حکمت اسلامی صدراراهرو9غرفه17
🔸 موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)راهرو9غرفه9
🔸 انتشارات مدرسه راهرو9غرفه14
🔸 معروفراهرو10غرفه13
🔸 ملک اعظمراهرو10غرفه23
🔸 مرکز طبع و نشر قرآن کریمراهرو11غرفه21
🔸 نشر 27راهرو11غرفه15
🔸 مرکز نشر آثار شهید حسن باقریراهرو11غرفه11
🔸 نشر هاجرراهرو11غرفه5
🔸 مسجد مقدس جمکرانراهرو11غرفه8
🔸 اطلاعاتراهرو11.1غرفه7
🔸 دفتر نشر فرهنگ اسلامیراهرو11.1غرفه2
🔸 معارفراهرو11.1غرفه10
🔸 شهرستان ادبراهرو11.1غرفه18
🔸 سفیر اردهالراهرو11.1غرفه15
🔸 سایانراهرو11.1غرفه3
🔸 روایت فتحراهرو11.1غرفه13
🔸 افقراهرو11.2غرفه6
🔸 علمی و فر هنگیراهرو11.2غرفه2
🔸 مرکز اسناد انقلاب اسلامیراهرو12غرفه1
🔸 مکتب وحیراهرو12غرفه18
🔸 اسناد و تحقیقات دفاع مقدسراهرو12غرفه8
🔸 مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهانراهرو12غرفه14
🔸 لیله القدرراهرو13غرفه19
🔸 کتاب طهراهرو15غرفه1
🔸 کتاب فرداراهرو15غرفه17
🔸 کتاب قافراهرو15غرفه19
🔸 کتابستان معرفتراهرو15غرفه26
🔸 قرآن و اهل بیت نبوتراهرو16غرفه15
🔸 قدیانیراهرو16غرفه9
🔸 کانون اندیشه جوانراهرو17غرفه8
🔸 نیستانراهرو17غرفه12
🔸 فاتحانراهرو17غرفه25
🔸 شهرستان ادبراهرو11.1غرفه18
🔸 عهد ماناراهرو18غرفه38
🔸 علامه طباطباییراهرو18غرفه34
🔸 شهید کاظمیراهرو18غرفه23
🔸 صریرراهرو18غرفه15
🔸 کیهانراهرو19غرفه12
🔸 ستاکراهرو20غرفه9
🔸 ستارگان درخشانراهرو20غرفه2
🔸 ستاره هاراهرو20غرفه28
🔸 نشر سلمان پاک هم به اتفاق نشر راهیار (دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، راه) راهرو ۲۰ غرفه ۴۲
🔸 موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی -ره-موسسه چاپ و نشر عروج راهرو20غرفه46
🔸 سپیده باورانراهرو21غرفه38
🔸 ساقیراهرو21غرفه28
🔸 دلیل ماراهرو22غرفه2
🔸 دفتر نشر آثار آیت .. بهجتراهرو22غرفه21
🔸 دفتر نشر معارف انقلابراهرو22غرفه1
🔸 صدراراهرو22غرفه42
🔸 خیمهراهرو23غرفه15
🔸 دانشگاه امام صادق (ع)راهرو23غرفه16
🔸 تلاوت آرامشراهرو24غرفه37
🔸 حدیث راه عشقراهرو24غرفه22
🔸 ترجمان علوم انسانیراهرو25غرفه30
🔸 سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامیراهرو25غرفه46
🔸 تعالیراهرو25غرفه38
🔸 پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامیراهرو25غرفه17
🔸 پیام آزادگانراهرو25غرفه1
🔸 بهاردلهاراهرو26غرفه25
🔸 نشر شاهدراهرو26غرفه46
🔸 اسلامیهراهرو27غرفه23
🔸 بسیج دانشگاه امام صادق (سدید)راهرو27غرفه2
🔸 بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدسراهرو27غرفه27
🔸 سوره مهرراهرو27غرفه44
🔸 ارمغان طوبیراهرو28غرفه37
🔸 اطرافراهرو28غرفه25
🔸 اسوهراهرو28غرفه21
🔸 انجمن عکاسان انقلاب ودفاع مقدسراهرو28غرفه36
🔸 آوای قرآنراهرو29غرفه25
🔸 اسمراهرو29غرفه26
🔸 انجمن پیشکسوتان سپاسراهرو29غرفه29
🔸 آرام دلراهرو30غرفه35
🔸 آرماراهرو30غرفه41
https://eitaa.com/tamaddone
🌻خبر خوب برای مشتاقان مطالعه و تربیت🌹
عرضه شش عنوان از کتاب های موسسه مصباح الهدی در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با عناوین ذیل:
"رمان تیک": معرفی و ارزیابی 130 عنوان کتاب رمان و داستان تربیتی مناسب برای نوجوان
"کتابخانه معرفتی مربی": معرفی و ارزیابی یکصد عنوان کتاب مورد نیاز برای مربی
"کتابخانه تربیتی مربی": معرفی و ارزیابی یکصد عنوان کتاب تربیتی مورد نیاز برای مربی
"خلوت ناامن": مواجهه تربیتی با مساله خودارضائی و درمان آن
"هوس سوختن": مواجهه تربیتی با مساله گرایش نوجوانان به مصرف مواد اعتیاد آور و درمان آن
"محبت افراطی": مواجهه تربیتی با مساله محبت افراطی نوجوانان به هم جنس خود و درمان آن
برای تهیه این آثار می توانید به نمایشگاه کتاب واقع در مصلی، سالن ناشران عمومی، راهرو18، غرفه انتشارات شهید کاظمی مراجعه فرمایید.
#تربیت_با_کتاب
https://eitaa.com/tamaddone
امام خامنهای:
🔰 بدون تعارف میگویم: معلم، پایهریز تمدن نوین است.
به سهم خود، قدردان تلاش های معلمان و اساتید خود باشید...
درسنامه بیانیه گام دوم.docx
258.3K
☄#محتوای_تبلیغی_گام_دوم
🌾 #درسنامه بیانیه گام دوم
به کوشش مجموعه تشکل های فراگیرتبلیغی
https://eitaa.com/tamaddone
هدایت شده از KHAMENEI.IR
⚠️ سخننگاشت | #سند۲۰۳۰؛ تربیت سربازان آینده غرب
🔺️ گزیده بیانات رهبرانقلاب در دیدار معلمان و فرهنگیان. ۹۸/۲/۱۱
💻 @Khamenei_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مبانی قرآنی بیانیه گام دوم
کاری از حجت الاسلام قرائتی حفظه الله
https://eitaa.com/tamaddone
درسهای حوزوی از بیانیه گام دوم.mp3
19.54M
💠درسهای حوزوی از بیانیه گام دوم
🚩مبلغان و ائمه جمعه و جماعات استان یزد
👤سخنران: استاد خسروپناه
📅1398/02/11
https://eitaa.com/tamaddone
🌟 روایت رهبر انقلاب از غوغای همدان پس از حادثه شهادت طلبه همدانی
⚠️ عدهای میگویند مردم از دین فاصله گرفتهاند، اما واقعیت چیز دیگری است
🔻 رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار طلاب حوزههای علمیه:
🔸️ امروز وظیفهی حوزهها از گذشته سنگینتر است؛ علت هم این است که نیاز و قبول بیشتر است. امروز اقبال به مفاهیم برجسته و عالی دینی در جوانان دنیای اسلام و بلکه خارج از اسلام هست.
🔹️ سابقاً شاید ایمانهای قرص وجود داشت لکن جلوهی عملی نداشت. در تهران شیخ فضلالله را وسط تهران بر دار کشیدند، عدهای هم گوشهوکنار اشکی ریختند اما حرکتی صورت نگرفت؛ با آنکه آن روز رضاخانی هم سر کار نبود.
🔸️ حال این را مقایسه کنید با [شهادت] طلبهی همدانی؛ #همدان چه غوغایی شد و چه انعکاسی در ایران پیدا کرد. اگر آن جنازهی مطهر در تبریز و تهران و بقیهی کشور هم میآمد همانطور تشییع میشد.
🔹️ حالا بعضی میگویند مردم از دین فاصله گرفتهاند. ما که طلبه بودیم، هیچوقت در هیچ شهری در هیچ جلسهای، این اجتماعاتی که امروز پای منبرها مشاهده میکنید وجود نداشت؛ یک دهم این هم وجود نداشت.
👈 وجوهاتی که امروز مردم میدهند نشان میدهد که مردم متدین هستند.
🔺️ حرفهای بدون معیار علمی گفته میشود، لکن روحانیت محترم است و علیرغم سیاهنماییهایی که انجام میشود، واقعیت چیز دیگری است؛ این وظیفه را سنگین میکند. ۹۸/۲/۱۸
https://eitaa.com/tamaddone
🚩رهبر انقلاب خطاب به طلاب: شما موظفید اسلام را محقق کنید/ اسلام فقط آموزش معرفت نیست؛ تحقق عملی معارف هم هست
رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار طلاب حوزههای علمیه:
🔸️ حوزه، مرکز آموزش اسلامی است. اسلام باید فهمیده شود. اسلام فقط آموزش معرفت نیست؛ تحقق عملی این معارف هم جزو اسلام است.
🔹️ یک وقت اسلام را فقط اصول و فروع و ارزشها و سبک زندگی و آئین حکمرانی میدانیم که باید یاد بگیریم، لکن این بخشی از کارهای حوزهها است، بخشی از اسلام است.
🔸️ بخش دیگر، محقق کردن این حقایق در بطن زندگی مردم است. اسلام فقط توحید نیست، اسلام عبارت است از استقرار توحید در جامعه.
👈 شما موظفید بهعنوان عالم دین، اسلام را محقق کنید؛ این کاری است که امام بزرگوار کرد. منشور روحانیت را بخوانید امام به معنای واقعی کلمه حکیم بود و حکمت در رفتار او موج میزد. این کاری که حوزهی علمیه در زمان مبارزات اخیر انجام داد، درست وظیفهی حوزه بود. امام در رأس بود و #طلاب و بزرگان حوزه همراهی میکردند.
🔹️ طلبهی آن روز، هم میرفت مردم را #هوشیار میکرد و #بیدار میکرد و هم نیش خود را به آن کسی که باید بزند میزد.
🔺️ حوزهی آن روز، آن کاری را که باید، کرد. امروز هم که نظام اسلامی تشکیل شده و ما منتظر تشکیل دولت اسلامی و جامعهی اسلامی و تمدن اسلامی هستیم، حوزه مسئولیت دارد. باید بنشینید و فکر کنید. ۹۸/۲/۱۸
https://eitaa.com/tamaddone
🔆رهبر انقلاب اسلامی با استناد به آیات متعدد قرآن مجید درباره مجاهده و مقاتله انبیاء الهی تأکید کردند: وظیفه پیامبر فقط بیان معارف اسلام نیست، به همین علت نبی مکرم اسلام برای عملی شدن توحید و اقامه قسط، مجاهدت و مبارزه می کند تا اسلام در معنای جامع و کامل آن محقق شود.
🔆ایشان خاطرنشان کردند: علما نیز به عنوان ورثه انبیا موظفند برای تحقق اسلام در محیط زندگی مردم تلاش کنند که اوج این تلاش را امام رضواناللهتعالیعلیه در مقام یک حکیم واقعی انجام داد.
🔆حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از برخی که می گویند همراهی حوزه با امام برای تشکیل نظام اسلامی خارج از وظایف حوزه بوده است، گفتند: کاری که حوزه و بزرگان حوزه در زمان مبارزات منتهی به تشکیل جمهوری اسلامی انجام دادند، دقیقاً جزو وظایف ذاتی و هویتی حوزه بود.
🔆ایشان در تبیین وظایف کنونی حوزه ها افزودند: بعد از تشکیل نظام اسلامی باید دولت اسلامی به معنای واقعی کلمه، سپس جامعه اسلامی، و بعد از آن تمدن حقیقی اسلامی بهوجود آید که حوزهها در این روند مسئولیتهای سنگینی دارند که باید با فکر و تعمق، این وظایف را درک و برای ادای آنها برنامه ریزی و تلاش کرد.
🔆رهبر انقلاب اسلامی با تحسین بیان، لحن و ادبیات مناسب طلاب به آنها توصیه کردند: حرفهای خوبی را که امروز درباره «سبک زندگی»، «حکمرانی اسلامی»، «استقرار توحید در جامعه»، «مبارزه با طواغیت» و مسئله مهم «عدالت» بیان کردید، به میان مردم سراسر کشور ببرید و با افزایش معرفت جامعه، گفتمان های انقلابی را تقویت کنید.
🔆حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین «چیستی و هویت حوزه» افزودند: حوزه مرکزی است که عالم دینی پرورش می دهد تا او با تسلط بر معارف اسلامی برای تحقق اسلام وارد میدان عمل شود، بنابراین همه برنامه ریزی ها و کارهای حوزه باید در چارچوب این هویت و شاکله اصلی انجام شود.
🔆حضرت آیت الله خامنه ای جهت دادن به نحوه استفاده از علوم طبیعی در جامعه را از دیگر وظایف حوزه ها خواندند و در بیان چند نکته به طلاب تأکید کردند: فقه و درس خواندن را کاملاً جدی بگیرید.
🔆ایشان اجتهاد را روش نظام مند درک و استنباط معارف از منابع نقلی و عقلی خواندند و افزودند: عالم دین باید بداند معارف و حقایق دینی را چگونه از منابع به دست آورد.
🔆رهبر انقلاب اسلامی پرورش قوه اجتهاد را نیازمند کار و تمرین فراوان دانستند و خاطرنشان کردند: اگر این مِتُد درست آموخته شود آن وقت ارزشهای اخلاقی نیز درست استنباط می شود.
حضرت آیت الله خامنه ای اختلاف نظر در حوزه ها در «مسائل عملی، جهت گیری های فکری و مسائل سیاسی» را بدون اشکال برشمردند
🔆اما تأکید کردند: مهم این است که این اختلافات مدیریت شود تا به درگیری و تشنج منجر نشود، همانگونه که بزرگان فقه، فلسفه و عرفان در حوزه ها در طول تاریخ با وجود اختلافات، همواره برای خدا به معنای واقعی کلمه اتحاد داشتند.
🔆ایشان همچنین طلاب جوان را به ادب و اطاعت از بزرگان حوزه ها و مراجع تقلید توصیه مؤکد کردند و افزودند: بزرگان حوزه نیز در مقابل طلاب جوان، حلم و تحمل داشته باشند.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبی که برخی برادران و خواهران طلبه بیان کردند، گفتند: این مطالب که با تعابیر خوب و به صورت کارشناسی بیان شد، حاکی از عمق فکری و سطح بالای اندیشه و فهم، و حرکت و پیشرفت حوزه است که واقعاً تحسین برانگیز است.
https://eitaa.com/tamaddone
🔆حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر لزوم مطالعه «منشور روحانیتِ» امام خمینی(ره) از جانب طلاب، به پیشنهاد یکی از طلاب برای راه اندازی مرکز نوآوری حوزه اشاره کردند و افزودند:
استفاده از ظرفیت ها و خلاقیت های طلاب جوان و تأسیس یک بانک اطلاعاتی از این ظرفیتها پیشنهادی بسیار خوب است.
🔆ایشان با استقبال از تخصص گرایی در رشته های مختلف حوزه های علمیه بویژه فقه، خاطرنشان کردند: فقه استخوان بندی و ستون فقرات زندگی اجتماعی و سیاسی است و تخصص گرایی در این زمینه نتایج خوبی خواهد داشت اما باید مراقب برخی عیوب تخصص گرایی نیز بود.
🔆رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مطالب یک از طلاب خواهر درخصوص جایگاه اجتماعی خانم های طلبه، افزودند: حضور چند ده هزار طلبه فاضل خواهر در خانواده ها و در میان زنان جامعه، بسیار مغتنم است، ضمن آنکه باید از ظرفیت این طلاب در مراکز رسمی و فرهنگی استفاده شود.
🔆حضرت آیت الله خامنه ای همچنین حجتالاسلام والمسلمین اعرافی مدیر حوزههای علمیه را ظرفیت بسیار مغتنمی برشمردند و با اشاره به سخنان ایشان درخصوص تدوین برنامه جامع برای حوزه علمیه، گفتند: باید تمرکز اصلی بر اجرایی و عملی شدن این برنامه، قرار گیرد.
🔆پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور در گزارشی با اشاره به تحصیل ۱۵۰ هزار طلبه در حوزههای علمیه گفت: شورای عالی و همه مراکز حوزه مصمم هستند در پرتو اندیشههای امام راحل و رهبر انقلاب، هدایتهای مراجع عظام تقلید و بهرهگیری از همه اندیشههای طلاب، فضلا و اساتید مسیر بالندگی و اعتلای حوزهها را هموار سازند برنامهریزی کنند.
🔆در ابتدای این دیدار ۱۲ نفر از نمایندگان طلاب، حجج الاسلام:
۱ حسین نظری، مبلغ و فعال قرآنی
۲ سیدمحمدرضا آیت، طلبه خارج فقه
۳ مهدی رضایی، پژوهشگر و طلبه سطح
۴علی احدی، مدیر مؤسسه تبلیغی جهادی مصباح الهدی
۵سیدهادی ساجدی، دکترای فلسفه علوم اجتماعی
۶ مهدی مسائلی، استاد سطح ۲ حوزه
۷ سیدمحمد هاشمی، طلبه خارج فقه و مسئول راهیان نور و فرمانده گردان
۸ حسن یوسف زاده، دکترای ارتباطات و عضو هیأت علمی
خانمها:
۱ صدیقه بهرامی، استاد حوزه و مبلغ
۲ حمیده بلّو، طلبه سطح ۳ از نیجریه
۳ افتخار یوسفی روشناوند، فارغ التحصیل سطح ۴ فقه
۴ سمیه صیادی، طلبه سطح ۴ و فعال قرآنی
بر محورهای زیر تأکید کردند:
- لزوم تأسیس مرکز نوآوری برای بروز خلاقیت طلاب جوان
- تاکید بر نقش حوزه در گرهگشایی از مشکلات جامعه اسلامی و لزوم ارتباط گستردهتر حوزه با مردم
- اهمیت ایجاد سازوکار مناسب برای ارتباط مؤثر حوزه با مراکز علمی و دانشگاهی
- لزوم ورود تشکلهای خودجوش انقلابی به میدانهای علمی با بهکارگیری صحیح نیروها
- لزوم تنظیم ساختارها و برنامهها برای نقشآفرینی طلاب خواهر
- انتقاد از چند شغله بودن برخی مسئولان
- یادآوری مسئولیت مستقیم حوزه نسبت به زبان فارسی
- انتقاد از بیتوجهی برخی مسئولان به ظرفیت طلاب و روحانیون
- پیشنهاد راهاندازی اردوهای حوزهشناسی به منظور شناخت صحیح از زندگی طلاب
- انتقاد از ورود دیرهنگام حوزه به برخی مسائل اجتماعی
- انتقاد از فقدان بسترهای لازم جهت حضور نظاممند و نخبگانی حوزه در عرصه بینالملل
- لزوم فرصت دادن به طلاب جوان و نخبه برای پذیرش مسئولیت در گام دوم انقلاب
- توجه به تبیین الگوی خانواده محور به صورت شفاف و کاربردی
- ضرورت کاربردی کردن علوم و پژوهشها با توجه به نیازهای روز جامعه
- اهمیت رصد نیازهای آینده اجتماع و تلاش برای تولید الگوی اصیل حوزوی
- لزوم تشکیل بدنه کارشناسی جوان از میان طلاب انقلابی برای تدوین برنامهها و ماموریتها جهت تحقق گام دوم انقلاب
- انتقاد از نبود حساسیت لازم در میان مسئولان در مورد فضای مجازی و استفاده نکردن از ظرفیتهای موجود در این عرصه
- اهمیت تبلیغ در فضای مجازی و ضرورت راهاندازی شبکه ملی اطلاعات و حمایت از افسران جنگ نرم
https://eitaa.com/tamaddone
پاسخ رهبر انقلاب به سوال یکی از خواهران طلبه
رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار طلاب:
🔹یکی از خواهران پرسیدهاند: جایگاه اجتماعی طلاب خواهر کجاست؟
🔹بله، سؤال بهجایی است. اینهمه فاضلِ زن داریم؛ حضورشان در خانواده و اجتماع خیلی مغتنم است.
🔹یک روزی، یک بانوی ملّای اصفهانی بود که مرحوم طباطبائی هم با ایشان ملاقات کرد و با ایشان مباحثات داشت. افتخار میکردیم که یک بانوی فاضل داریم!
🔹اما حالا چند ده هزار طلبهی فاضل داریم؛ خیلی مهم است و باید جایگاه آن معلوم بشود. باید ظرفیت طلاب خواهر به رسمیت شناخته شود و از آن در مراکز رسمی و فرهنگی استفاده شود.
🔹در این کار اگر از لحاظ اجرایی، سفارش و کمکی هم لازم باشد، بنده انجام میدهم. ۹۸/۲/۱۸
https://eitaa.com/tamaddone
13980218_27112_64k.mp3
20.67M
🎙 صوت| بیانات امروز رهبرانقلاب در جمع طلاب حوزههای علمیه ۹۸/۲/۱۸
1_7367232.pdf
920.9K
#تندبادی_از_سامرا
مروری بر تاریخ نهضت تنباکو
https://eitaa.com/tamaddone