eitaa logo
تا مردم
502 دنبال‌کننده
367 عکس
71 ویدیو
12 فایل
حسین کاظم زاده طلبه عصر انقلاب دوستدار خمینی، خامنه ای و مردم @Hkazemzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
♻️♻️ کاری مشترک از حانیه (۴ ساله) و فاطمه (۹ ساله) ➕➕ نزدیک به دو ساعت کارشون طول کشید با نظارت مادرشون. ◀️ جمله ها از حانیه است، واقعا شگفت زده شدم که برای یک بچه، زنده بودن امام زمان این قدر در ذهنش باقی مانده باشد. 🔼🔼اینکه شکست کرونا رو هم منوط کرده به آمدن حضرت و اینکه اگر بیایی با هم کرونا رو هم شکست میدیم خیلی جالب بود. 🔽🔽فاطمه هم جمله های خواهرش رو نوشت و نقاشی رو کشید. 🔁🔁هیچی مثل بازی و کاردستی بچه ها رو با امام زمان گره نمی زنه. @tamardom
کرونا باطن تمدن غرب را نشان همه داد ✴️✴️ یک تحلیل از حادثه جهانی کرونا که در کلام رهبری، محوریت داشت، غلبه تمدنی اسلام به پرچمداری جمهوری اسلامی ایران بر غرب و فرهنگ اومانیسم بود. واکنش های کاملا معناداری که در این دو قطب تمدنی رقم خورد، به صورت روشنی حاکی از شکست و زوال فرهنگ سرمایه داری و اوج گیری فرهنگ ایرانی اسلامی است. ✴️✴️ در حالی که فرد محوری در آن جبهه، مردم را به صف خرید اسلحه و نزاع بر سر پر کردن یخچال و فریزر های خانگی و دزدی دولتها از یکدیگر می کشاند، در این جبهه، مردم برای خدمت کردن به یکدیگر از هم سبقت می گیرند، بارها شاهد بودم افرادی از اقشار مختلف مردم و نه فقط قشر با ظاهر مذهبی که برای ورود به بیمارستان مثلا و خدمت به بیماران چقدر پی گیری می کنند و التماس مسئولان مربوطه که پذیرفته شود. ✴️✴️ چرا که این مردم یاد گرفته اند سابقوا الی مغفرة من ربکم را از قرآن. و چه چیز از خدمت به خلق خدا که عیال الله اند بهتر می تواند مغفرت الهی را جلب کند. مردم داستان صدیقه طاهره را مکرر پای منبرها شنیده اند که تا صبح برای همسایه ها دعا کرد و فرزند بزرگ ایشان جویای ماجرا شد، مادر فرمودند: الجار ثم الدار، اول همسایه ها، بعد خودمان. ✴️✴️ زیباتر از آن اطعام فقیر و اسیر و یتیم در سه روز متوالی توسط خانواده امیرالمومنین، آن هم با افطاری خودشان است که تابلوی تاریخی از یک ایثار دسته جمعی را رقم زده است. این جبهه و این مردم تربیت شده این فرهنگ هستند. ✴️✴️ کرونا این ظرفیت های جامعه ما را فعلیت بخشید و باطن تمدن غرب را جلوی چشم آحاد مردم دنیا آورد. نخبگان ما باید روایت گر این صحنه مبارزاتی دو فرهنگ باشند. امروز اگر مانع غرب زدگی و ضعف اعتماد به نفس در میان جلوداران جامعه ما نباشد، پیروز میدان کرونا در مقیاس جهانی و تمدنی خواهیم بود. ✴️✴️ جنگ اصلی در این میان همین صحنه است. پیروزی در این مبارزه جامعه جهانی را برای ظهور منجی اصلی آماده تر می کند. خبرگزاری فارس https://www.farsnews.ir/news/13990121000337/%DA
روزی که عبدالله والی به خاطر نداری مردم بشاگرد گریه کرد اضطرار به امام زمان در زمان دانشجویی، علاقه زیادی به مباحث غرب شناسی داشتم، کتابهای زیادی در این زمینه هم خواندم، با اصحاب غرب شناس داخلی هم زیاد محشور بودم، سخن از غرب ستیزی بیت الغزل کلمات شان بود. 🌸 در کلمات برخی از بزرگان و علماء هم سخن از نیاز به حجت و اضطرار به ولی می خواندم. اما اینها همگی در ذهن و فکر بود تا خدا توفیق حضور در اردوی جهادی بشاگرد را نصیبمان کرد. با مردی الهی و از شیفتگان خمینی، به نام عبدالله والی آشنا شدیم. او به اشاره ولی زمانش از همان روز های آغازین جنگ، جهادش را در منطقه محروم بشاگرد آنهم با دست خالی تعریف کرده بود. 🌸 وقتی در سال ۸۰ خدمت ایشان رسیدیم، منطقه بشاگرد قابل مقایسه با بیست سال قبل خود نبود. او با کمک مردم بشاگرد، خیرین تهران و رفقایش، برای بشاگرد، جاده کشیدند، آب و برق آوردند، حوزه علمیه تاسیس کردند، آموزش بچه ها راه افتاد و امروز دیگر بشاگرد خودکفا شده. 🌸 اصرار حاج عبدالله این بود که بچه های جهادی، مناطقی که هنوز محرومیت بالایی دارند را از نزدیک ببینند، به یکی از این روستاها رسیدیم، یاالله گفتیم و وارد کپرهاشان شدیم، هیچی در کپر نبود، هیچی. حاج عبدالله پرسید کی گوشت خوردید گفت سال قبل که نذری آوردند مرد از شدت ضعف و ناتوانی، توان پاسخ دادن نداشت. 🌸 آب شرب نداشتند و باید برای یک مشک آب، یک ساعت پیاده تا گودالی می رفتند و از آبهای جمع شده در آنجا مشک را پر می کردند، بماند همه منقلب شدند. خود حاج عبدالله از همه بیشتر، روی زمین نشست و اشک می ریخت می گفت خدایا گناهش را ما می کنیم که ظهور عقب می افتد و تاوانش را این مردم پس می دهند، ناله می زد که دیگر بیش از این نمی توانم. خودت کاری کن. اضطرار را با همه وجودم یافتم. ناتوانی مردی که همه کار برای بشاگرد کرده و اما کار تمام نشده. 🌸 اضطرار او به آمدن امام زمان از سر ضعف نبود، از سر تنبلی و نشستن نبود، انتظار فعال، همراه با قیام و اقدام بود. اساسا کسی به ولی خدا نیازمند می شود که در افق وجودی او قرار گیرد و به سمت تحقق اهداف او حرکت کند و الا اساسا احساس نیاز او به ظهور ولی حق کاذب خواهد بود. امروز تحقق جمهوری اسلامی و تلاش برای عظمت و پیشرفت آن به هر صورت، اقدامی در جهت اضطرار به ظهور امام زمان است. حسین کاظم زاده فارس پلاس @tamardom
شیرالله قنبری ❇️❇️ عجب اسم با مسمایی، شیرخدا. شیرالله قنبری جانباز کرمانی دفاع مقدس است و بیش از سی سال است به خاطر مشکلات تنفسی و خطری که بیماریهای عفونی برایش دارد، در قرنطینه خانگی به سر می برد. شیرالله حتی بازی بچه هایش را باید از پشت پنجره اتاق محقرش نگاه کند. ❇️❇️ این ها نماد قدرت ملت ایران هستند، اینکه مردم این کشور میتوانند در مقابل این ویروس که بسیاری از کشورها را از پای درآورده، مردانه بایستند، به خاطر وجود امثال شیرالله است. وقتی به او و خانواده ایثارگر او نگاه می کنیم گویا مشکلات این روزهای ما اصلا مثل بازی و سرگرمی می شود. ❇️❇️ برای سلامتی ایشان و همه جانبازان این مرز و بوم و همه بیماران کرونایی صلواتی عنایت کنید. @tamardom
به نام مردم به کام دشمن ⏺️⏺️ یک خط و طرح واضح رسانه های دشمن در ماجرای کرونا پی گیری پروژه مردم در مقابل حاکمیت و جدایی این دو از یکدیگر است. در این جهت برخی روشن فکران وطنی مان هم توجیه و تبیین این گسست میان حاکمیت و مردم را دنبال می کنند. ⏺️⏺️ به عنوان مثال خط فکری داود فیرحی و محمد فاضلی را در این جهت دنبال کنید. واضح است که این به معنای هماهنگی این روشن فکران با دشمن نیست و بحث بر سر یک پروژه واحد فکری است. ⏺️⏺️ مثلا فاضلی در یادداشتی با عنوان قوتهای جامعه ایرانی معتقد است: تمام قوتهایی که در بحران کرونا در جامعه ی ایرانی با آن مواجه هستیم از سوی مردم بوده و حکومت چیزی جز ضعف و خرابی به عمل نیاورده است. از نظر ایشان این مردم استحقاق حکومتی به مراتب بهتر از جمهوری اسلامی داشته و نباید در این وضعیت تلف شوند. ⏺️⏺️ فیرحی هم که پروژه فکری او، آشتی میان دولت دموکراتیک و اندیشه سیاسی اسلام است، به عنوان مثال در یک مصاحبه با ایلنا در اواخر سال ۹۸ تلاش می کند که با تکیه بر هویت ایرانی و ملت ایران، این طور القاء کند که یک جدایی میان دولت و ملت وجود دارد که دائم توسط مردم، کاستی های دولت جبران می شود. راهبردی هم که ارائه می شود برای حل مشکل کرونا، ساز و کارهای مردمی مستقل از حاکمیت است. ⏺️⏺️ اما آنچه به نظر می رسد طرح و پروژه رهبری است، این است که در دل این حوادث طبیعی و بلایای عمومی، یک اراده ملی جدید و رشد یافته شکل بگیرد، در جهت گام بعدی ای که باید جامعه بدان سمت حرکت کرد و آن در این مقطع تشکیل پایه های دولت اسلامی است. ⏺️⏺️ پایه اصلی تشکیل دولت اسلامی، تربیت کارگزاران و مدیرانی است که در تراز مردم و انقلاب هستند. تربیتی که در دل این حوادث به صورت تصاعدی رشد می کند. اساسا در اندیشه رهبری، از دل همین اراده و خواست مردم است که دولت و حاکمیت شکل می گیرد. ⏺️⏺️ این فضا بهترین فرصت است برای اصلاح و تحول حاکمیت توسط خود مردم. یک اراده جدید از سوی مردم و طبیعتا یک گام رو به جلوی کل نظام. مراقب باشیم این حرکت را دشمن مصادره علیه نظام و مردم نکند. ⏺️⏺️ پی نوشت: نقل قولها همگی از نشریه دیده بان اندیشه فرودین ۹۹ است. خبرگزاری فارس @tamardom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این مناجات مردی است که عالمی را به یاد خدا انداخته. دعوت به میهمانی می کند. میهمانی خدا خدایا ما بندگان ضعیفی هستیم. ما هیچیم. خدایا این ایران را که از همه اطراف به او هجوم شده است برای اسلام، تو تقویت کن. از گوش دادن به این نوا محروم نشید
قاب اول حاج عبدالله 🌼🌼 بار اول حاج عبدالله رو بشاگرد دیدم. مردی شبیه بازاریهای قدیم با پیراهن کهنه ای که روی شلوار انداخته بود و تسبیحی که به دست داشت و بعد از دست دادن به هر کسی دستش را می بوسید. این اولین قاب و تصویر من از حاج عبدالله بود. دوست داشتنی و کم سرو صدا. اولین چیزی که از دیدار ایشون در ذهنم شکل گرفت ناخودآگاه اخلاص بود. 🌼🌼 به تدریج در همان سال ۸۱ که اردوی جهادی با بچه های دانشگاه آمده بودیم بشاگرد، بیشتر با ایشون آشنا شدیم. عصرها حاجی می گفت کار تعطیله و بچه های اردو، رو می برد، مناطق مختلف بشاگرد رو نشون میداد و مفصل هم حرف می زد و پای صحبت ما می نشست. می گفت مهم تر از کار عمرانی ای که بچه ها این جا انجام میدن، دیدن محرومیته، این ها مدیران فردای این مملکت اند. بیش از ۲۰ سال بود که در بشاگرد یعنی یکی از دورافتاده ترین مناطق کشور، خدمت می کرد. یک پایش این جا بود و یک پایش هم تهران برای جمع کردن کمک مردم به سمت بشاگرد. 🌼🌼 با دست خالی و تنها با کمک مردم بشاگرد و همت خیرین تهران و رفقای محله اش، قطب مدیریت جهادی را منطقه بشاگرد کرد. می گفت هر وقت خسته می شوم یاد جمله امام می افتم که شما بروید و بشاگرد را دریابید که امید است از این منطقه سربازان امام زمان، تربیت شوند. روزی که حوزه علمیه بشاگرد را راه انداخت، میگفت دیگه خیالم راحت شد که حرف امام روی زمین نماند. 🌼🌼 و این چنین «مرحوم حاج عبدالله والی یکی از آدمهایی است که قطعا در تاریخ انقلاب و تاریخ کشور اسمش باقی خواهد ماند و نامش به نیکی یاد خواهد شد، خداوند درجاتش را عالی کند» مقام معظم رهبری ۹۱/۳/۹ https://eitaa.com/tamardom
به مناسبت رحلت آیت الله امینی 💎💎 از مباحث جدی و جنجالی شورای بازنگری قانون اساسی, این بود که آیا می توان برای رهبری, مدت تعیین کرد یا خیر؟ به این نکته, در مجلس تدوین قانون اساسی, توجهی نشده بود و بینش سنتی ولایت فقیه, چنان بود که (فقیه), تا وقتی که دارای شرایط باشد, ولایت او پا برجاست و امکان برکناری و یا تحدید به مدت خاص, نیست. اما در مجلس شورای بازنگری, دو دیدگاه مطرح شد: 💎💎 دیدگاه نخست: گروهی از نمایندگان مجلس, بر این نکته تأکید داشتند که (جعل توقیت) (تعیین محدوده زمانی) نادرست است. اما استدلالها 1 . تعیین زمان برای رهبری, اعتبار مردمی مقام ولایت و رهبری را از بین می برد. آقای طاهری خرم آبادی: (مقام ولایت و رهبری, یک مقام دولتی اسلامی است. قضاوت مردم, در مورد رهبری این است که این به جای ولی عصر نشسته است, نایب امام زمان است و مردم با یک عشق و علاقه و محبتی به رهبر نظر می کنند ... ولی همین قدر که در بین مردم, الآن منعکس وگفته شود که این آقا را برای ده سال به رهبری انتخاب کرده اند! ده سال نایب امام زمان است! بعد از ده سال از نیابت می افتد, این, ولو از نظر قانون خشکی که ما داریم روی آن بحث می کنیم ... هیچ اشکالی نداشته باشد ... در بین مردم نسبت به رهبری یک نوع تزلزل ایجاد می شود.) روشن است که ایشان از باب مفاسدی که توقیت ولایت فقیه به دنبال دارد به مخالفت برخاسته است و به اصطلاح، فقیه در ناحیه امتثال و انجام یک حکم شرعی، به مصلحت نیست که این حکم را اجرا کند. 💎💎 ریاست مجلس شورای بازنگری , آقای مشکینی نیز, از همین زاویه به مخالفت برخاسته اند «در بین مردم هم انعکاس عجیبی پیدا می کند. حال همین قانون را که تصویب کردید, فردا انعکاسش را شما [باید] جواب بدهید.) اساسا این که این دقتهای این چنینی مد نظر فقها قرار گرفته است، به لحاظ منهج فقهی بسیار مغتنم است. 2 . تعیین مدت برای رهبری با ادله ولایت فقیه, سازگاری ندارد. آقای مشکینی : (مقام رهبری و مرجعیت, از آن مقامهای والا و بس مقدس است و نیابت انبیا و ائمه, علیهم السلام, است و عرض کردم به این که: لم نر نبیاً به این که عزل عن مقامه یا ولیاً عزل عن مقامه.(هیچ نبی یا ولی ای را ندیدیم که از مقام خود عزل شود) 💎💎 آقای مهدوی کنی: (من اعتقادم این است: اصلاً توقیت خلاف شرع است... به خاطر این که ما با کسی بیعت کردیم و صلاحیت داشت... وقتی یک کسی صلاحیت دارد, با او بیعت کردیم تا مادامی که صلاحیت دارد,او اولی الامر است.) بخشی از نامه جامعه مدرسین به این مناسبت: (امید است که اعضای محترم شورا, مسأله ولایت فقیه را که منصبی است الهی و ادامه ولایت ائمه معصومین, علیهم السلام, است, محدود به زمان نکنند که بدون تردید, محدودیت, موجب تضعیف مقام ولایت فقیه خواهد بود.) 💎💎 دیدگاه دوم. مخالفین دائمی بودن ولایت فقیه: مرحوم آقای امینی: (شما یک کسی را انتخاب کردید به عنوان ولی فقیه رهبر, خوب مدتش را معلوم نکردید, ممکن است این بیست سال,سی سال, کم و زیاد... در طول این مدت یک افرادی پیدا بشوند بسیار بهتر, مقبول تر, دارای شرایط بهتری, آن وقت بگوییم که همه آنها بمانند, اما این که انتخاب شده تا آخر بماند؟) ایشان در ادامه و از منظر فقهی تلاش کردند که توقیت ولایت را بر مبنای فقهی استدلال کنند: (ما نمی توانیم بگوییم که تمام مجتهدان واجد شرایط, ولایت بالفعل دارند. چون در این صورت, بایستی صدتا رهبر و ولی فقیه داشت و در نتیجه هرج و مرج, پدید خواهد آمد. بنابراین ولایت فقیه برای فقهای واجد شرایط, از طریق خبرگان (که کانالی برای بیعت مردم است) صورت می گیرد و در نتیجه, ولایت برای فرد خاص, فعلیت پیدا می کند; از این روی, فعلیت ولایت مشروط به تصدی و یا انتخاب خواهد بود. و با توجه بدین مبانی, (بیعت) مختلف است. گاه برای همیشه بیعت صورت می گیرد و گاه به گونه موقت... وخبرگان می توانند بیعت موقت را انجام بدهند. از سوی دیگر نمی توان مورد ولایت فقیه را به ولایت معصوم قیاس کرد, زیرا ولایت معصوم, برخاسته از لیاقت ذاتی است و تنها برای اجرا, احتیاج به کمک مردم دارد. اما در مورد فقیه, فعلیت ولایت, متکی به (بیعت) است و در بیعت, جعل حدود و شرایط و از جمله شروط زمانی, مشروع وممکن است.) 💎💎 بحث دامنه دار جایگاه اراده مردم در مشروعیت ولی فقیه را ایشان مطرح کرده اند که یکی از جدی ترین مباحث فقهی ما در دوران بعد از انقلاب است که دامنه آن از این یادداشت فراتر است. کلیه نقل قولها از نرم افزار مشروح مذاکرات قانون اساسی است. https://eitaa.com/tamardom
خانم مرضیه دباغ : وقتی غذای امام را داخل اتاق می‏بردم وارد اتاق که می‏شدم می‏دیدم قرآن را باز کرده‏ اند و مشغول قرائت قرآن هستند . مدتی این مسئله (کثرت قرائت قرآن) ذهنم را مشغول کرده بود تا اینکه روزی به امام عرض کردم: حاج آقا شما سراپای وجودتان قرآن عملی است دیگر چرا اینقدر قرآن می‏خوانید؟ امام مکثی کردند و فرمودند: «هر کس بخواهد از آدمیت سر در بیاورد و آدم بشود باید دائم قرآن بخواند. » منبع: پابه بای آفتاب – ج ۲ – ص ۱۵۷ (چاپ جدید) @tamardom
جمله ای دارد شهید چمران می گوید: زمانی در معرکه مبارزه و جنگ، در محاصره تانکهای دشمن قرار گرفتم، هیچ راه چاره و فراری پیش رویم نبود، از همه جا بریده بودم، مرگ را پیش روی خود میدیدم. 🔰🔰 ناگهان در عمق وجودم، خدا را یافتم. هیچ وقت در عمرم این قدر خدا را نزدیک و پرشور حس نکرده بودم. دیگر از مرگ و این تانکها نمی ترسیدم. از قضا نجات هم پیدا کردم. 🥀🥀🥀 چقدر این عکس، گویای حال این شهید عارف است. پیکری بر روی زمین، رفقای رزمنده در حال مبارزه و شلیک و توپ و ... و من در این بحبوحه متوجه اویم. ♻️♻️ عرفان در مکتب انقلاب اسلامی این چنین، جامع و جذاب می شود. @tamardom