eitaa logo
تا مردم
502 دنبال‌کننده
367 عکس
71 ویدیو
12 فایل
حسین کاظم زاده طلبه عصر انقلاب دوستدار خمینی، خامنه ای و مردم @Hkazemzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
شیرالله قنبری ❇️❇️ عجب اسم با مسمایی، شیرخدا. شیرالله قنبری جانباز کرمانی دفاع مقدس است و بیش از سی سال است به خاطر مشکلات تنفسی و خطری که بیماریهای عفونی برایش دارد، در قرنطینه خانگی به سر می برد. شیرالله حتی بازی بچه هایش را باید از پشت پنجره اتاق محقرش نگاه کند. ❇️❇️ این ها نماد قدرت ملت ایران هستند، اینکه مردم این کشور میتوانند در مقابل این ویروس که بسیاری از کشورها را از پای درآورده، مردانه بایستند، به خاطر وجود امثال شیرالله است. وقتی به او و خانواده ایثارگر او نگاه می کنیم گویا مشکلات این روزهای ما اصلا مثل بازی و سرگرمی می شود. ❇️❇️ برای سلامتی ایشان و همه جانبازان این مرز و بوم و همه بیماران کرونایی صلواتی عنایت کنید. @tamardom
به نام مردم به کام دشمن ⏺️⏺️ یک خط و طرح واضح رسانه های دشمن در ماجرای کرونا پی گیری پروژه مردم در مقابل حاکمیت و جدایی این دو از یکدیگر است. در این جهت برخی روشن فکران وطنی مان هم توجیه و تبیین این گسست میان حاکمیت و مردم را دنبال می کنند. ⏺️⏺️ به عنوان مثال خط فکری داود فیرحی و محمد فاضلی را در این جهت دنبال کنید. واضح است که این به معنای هماهنگی این روشن فکران با دشمن نیست و بحث بر سر یک پروژه واحد فکری است. ⏺️⏺️ مثلا فاضلی در یادداشتی با عنوان قوتهای جامعه ایرانی معتقد است: تمام قوتهایی که در بحران کرونا در جامعه ی ایرانی با آن مواجه هستیم از سوی مردم بوده و حکومت چیزی جز ضعف و خرابی به عمل نیاورده است. از نظر ایشان این مردم استحقاق حکومتی به مراتب بهتر از جمهوری اسلامی داشته و نباید در این وضعیت تلف شوند. ⏺️⏺️ فیرحی هم که پروژه فکری او، آشتی میان دولت دموکراتیک و اندیشه سیاسی اسلام است، به عنوان مثال در یک مصاحبه با ایلنا در اواخر سال ۹۸ تلاش می کند که با تکیه بر هویت ایرانی و ملت ایران، این طور القاء کند که یک جدایی میان دولت و ملت وجود دارد که دائم توسط مردم، کاستی های دولت جبران می شود. راهبردی هم که ارائه می شود برای حل مشکل کرونا، ساز و کارهای مردمی مستقل از حاکمیت است. ⏺️⏺️ اما آنچه به نظر می رسد طرح و پروژه رهبری است، این است که در دل این حوادث طبیعی و بلایای عمومی، یک اراده ملی جدید و رشد یافته شکل بگیرد، در جهت گام بعدی ای که باید جامعه بدان سمت حرکت کرد و آن در این مقطع تشکیل پایه های دولت اسلامی است. ⏺️⏺️ پایه اصلی تشکیل دولت اسلامی، تربیت کارگزاران و مدیرانی است که در تراز مردم و انقلاب هستند. تربیتی که در دل این حوادث به صورت تصاعدی رشد می کند. اساسا در اندیشه رهبری، از دل همین اراده و خواست مردم است که دولت و حاکمیت شکل می گیرد. ⏺️⏺️ این فضا بهترین فرصت است برای اصلاح و تحول حاکمیت توسط خود مردم. یک اراده جدید از سوی مردم و طبیعتا یک گام رو به جلوی کل نظام. مراقب باشیم این حرکت را دشمن مصادره علیه نظام و مردم نکند. ⏺️⏺️ پی نوشت: نقل قولها همگی از نشریه دیده بان اندیشه فرودین ۹۹ است. خبرگزاری فارس @tamardom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این مناجات مردی است که عالمی را به یاد خدا انداخته. دعوت به میهمانی می کند. میهمانی خدا خدایا ما بندگان ضعیفی هستیم. ما هیچیم. خدایا این ایران را که از همه اطراف به او هجوم شده است برای اسلام، تو تقویت کن. از گوش دادن به این نوا محروم نشید
قاب اول حاج عبدالله 🌼🌼 بار اول حاج عبدالله رو بشاگرد دیدم. مردی شبیه بازاریهای قدیم با پیراهن کهنه ای که روی شلوار انداخته بود و تسبیحی که به دست داشت و بعد از دست دادن به هر کسی دستش را می بوسید. این اولین قاب و تصویر من از حاج عبدالله بود. دوست داشتنی و کم سرو صدا. اولین چیزی که از دیدار ایشون در ذهنم شکل گرفت ناخودآگاه اخلاص بود. 🌼🌼 به تدریج در همان سال ۸۱ که اردوی جهادی با بچه های دانشگاه آمده بودیم بشاگرد، بیشتر با ایشون آشنا شدیم. عصرها حاجی می گفت کار تعطیله و بچه های اردو، رو می برد، مناطق مختلف بشاگرد رو نشون میداد و مفصل هم حرف می زد و پای صحبت ما می نشست. می گفت مهم تر از کار عمرانی ای که بچه ها این جا انجام میدن، دیدن محرومیته، این ها مدیران فردای این مملکت اند. بیش از ۲۰ سال بود که در بشاگرد یعنی یکی از دورافتاده ترین مناطق کشور، خدمت می کرد. یک پایش این جا بود و یک پایش هم تهران برای جمع کردن کمک مردم به سمت بشاگرد. 🌼🌼 با دست خالی و تنها با کمک مردم بشاگرد و همت خیرین تهران و رفقای محله اش، قطب مدیریت جهادی را منطقه بشاگرد کرد. می گفت هر وقت خسته می شوم یاد جمله امام می افتم که شما بروید و بشاگرد را دریابید که امید است از این منطقه سربازان امام زمان، تربیت شوند. روزی که حوزه علمیه بشاگرد را راه انداخت، میگفت دیگه خیالم راحت شد که حرف امام روی زمین نماند. 🌼🌼 و این چنین «مرحوم حاج عبدالله والی یکی از آدمهایی است که قطعا در تاریخ انقلاب و تاریخ کشور اسمش باقی خواهد ماند و نامش به نیکی یاد خواهد شد، خداوند درجاتش را عالی کند» مقام معظم رهبری ۹۱/۳/۹ https://eitaa.com/tamardom
به مناسبت رحلت آیت الله امینی 💎💎 از مباحث جدی و جنجالی شورای بازنگری قانون اساسی, این بود که آیا می توان برای رهبری, مدت تعیین کرد یا خیر؟ به این نکته, در مجلس تدوین قانون اساسی, توجهی نشده بود و بینش سنتی ولایت فقیه, چنان بود که (فقیه), تا وقتی که دارای شرایط باشد, ولایت او پا برجاست و امکان برکناری و یا تحدید به مدت خاص, نیست. اما در مجلس شورای بازنگری, دو دیدگاه مطرح شد: 💎💎 دیدگاه نخست: گروهی از نمایندگان مجلس, بر این نکته تأکید داشتند که (جعل توقیت) (تعیین محدوده زمانی) نادرست است. اما استدلالها 1 . تعیین زمان برای رهبری, اعتبار مردمی مقام ولایت و رهبری را از بین می برد. آقای طاهری خرم آبادی: (مقام ولایت و رهبری, یک مقام دولتی اسلامی است. قضاوت مردم, در مورد رهبری این است که این به جای ولی عصر نشسته است, نایب امام زمان است و مردم با یک عشق و علاقه و محبتی به رهبر نظر می کنند ... ولی همین قدر که در بین مردم, الآن منعکس وگفته شود که این آقا را برای ده سال به رهبری انتخاب کرده اند! ده سال نایب امام زمان است! بعد از ده سال از نیابت می افتد, این, ولو از نظر قانون خشکی که ما داریم روی آن بحث می کنیم ... هیچ اشکالی نداشته باشد ... در بین مردم نسبت به رهبری یک نوع تزلزل ایجاد می شود.) روشن است که ایشان از باب مفاسدی که توقیت ولایت فقیه به دنبال دارد به مخالفت برخاسته است و به اصطلاح، فقیه در ناحیه امتثال و انجام یک حکم شرعی، به مصلحت نیست که این حکم را اجرا کند. 💎💎 ریاست مجلس شورای بازنگری , آقای مشکینی نیز, از همین زاویه به مخالفت برخاسته اند «در بین مردم هم انعکاس عجیبی پیدا می کند. حال همین قانون را که تصویب کردید, فردا انعکاسش را شما [باید] جواب بدهید.) اساسا این که این دقتهای این چنینی مد نظر فقها قرار گرفته است، به لحاظ منهج فقهی بسیار مغتنم است. 2 . تعیین مدت برای رهبری با ادله ولایت فقیه, سازگاری ندارد. آقای مشکینی : (مقام رهبری و مرجعیت, از آن مقامهای والا و بس مقدس است و نیابت انبیا و ائمه, علیهم السلام, است و عرض کردم به این که: لم نر نبیاً به این که عزل عن مقامه یا ولیاً عزل عن مقامه.(هیچ نبی یا ولی ای را ندیدیم که از مقام خود عزل شود) 💎💎 آقای مهدوی کنی: (من اعتقادم این است: اصلاً توقیت خلاف شرع است... به خاطر این که ما با کسی بیعت کردیم و صلاحیت داشت... وقتی یک کسی صلاحیت دارد, با او بیعت کردیم تا مادامی که صلاحیت دارد,او اولی الامر است.) بخشی از نامه جامعه مدرسین به این مناسبت: (امید است که اعضای محترم شورا, مسأله ولایت فقیه را که منصبی است الهی و ادامه ولایت ائمه معصومین, علیهم السلام, است, محدود به زمان نکنند که بدون تردید, محدودیت, موجب تضعیف مقام ولایت فقیه خواهد بود.) 💎💎 دیدگاه دوم. مخالفین دائمی بودن ولایت فقیه: مرحوم آقای امینی: (شما یک کسی را انتخاب کردید به عنوان ولی فقیه رهبر, خوب مدتش را معلوم نکردید, ممکن است این بیست سال,سی سال, کم و زیاد... در طول این مدت یک افرادی پیدا بشوند بسیار بهتر, مقبول تر, دارای شرایط بهتری, آن وقت بگوییم که همه آنها بمانند, اما این که انتخاب شده تا آخر بماند؟) ایشان در ادامه و از منظر فقهی تلاش کردند که توقیت ولایت را بر مبنای فقهی استدلال کنند: (ما نمی توانیم بگوییم که تمام مجتهدان واجد شرایط, ولایت بالفعل دارند. چون در این صورت, بایستی صدتا رهبر و ولی فقیه داشت و در نتیجه هرج و مرج, پدید خواهد آمد. بنابراین ولایت فقیه برای فقهای واجد شرایط, از طریق خبرگان (که کانالی برای بیعت مردم است) صورت می گیرد و در نتیجه, ولایت برای فرد خاص, فعلیت پیدا می کند; از این روی, فعلیت ولایت مشروط به تصدی و یا انتخاب خواهد بود. و با توجه بدین مبانی, (بیعت) مختلف است. گاه برای همیشه بیعت صورت می گیرد و گاه به گونه موقت... وخبرگان می توانند بیعت موقت را انجام بدهند. از سوی دیگر نمی توان مورد ولایت فقیه را به ولایت معصوم قیاس کرد, زیرا ولایت معصوم, برخاسته از لیاقت ذاتی است و تنها برای اجرا, احتیاج به کمک مردم دارد. اما در مورد فقیه, فعلیت ولایت, متکی به (بیعت) است و در بیعت, جعل حدود و شرایط و از جمله شروط زمانی, مشروع وممکن است.) 💎💎 بحث دامنه دار جایگاه اراده مردم در مشروعیت ولی فقیه را ایشان مطرح کرده اند که یکی از جدی ترین مباحث فقهی ما در دوران بعد از انقلاب است که دامنه آن از این یادداشت فراتر است. کلیه نقل قولها از نرم افزار مشروح مذاکرات قانون اساسی است. https://eitaa.com/tamardom
خانم مرضیه دباغ : وقتی غذای امام را داخل اتاق می‏بردم وارد اتاق که می‏شدم می‏دیدم قرآن را باز کرده‏ اند و مشغول قرائت قرآن هستند . مدتی این مسئله (کثرت قرائت قرآن) ذهنم را مشغول کرده بود تا اینکه روزی به امام عرض کردم: حاج آقا شما سراپای وجودتان قرآن عملی است دیگر چرا اینقدر قرآن می‏خوانید؟ امام مکثی کردند و فرمودند: «هر کس بخواهد از آدمیت سر در بیاورد و آدم بشود باید دائم قرآن بخواند. » منبع: پابه بای آفتاب – ج ۲ – ص ۱۵۷ (چاپ جدید) @tamardom
جمله ای دارد شهید چمران می گوید: زمانی در معرکه مبارزه و جنگ، در محاصره تانکهای دشمن قرار گرفتم، هیچ راه چاره و فراری پیش رویم نبود، از همه جا بریده بودم، مرگ را پیش روی خود میدیدم. 🔰🔰 ناگهان در عمق وجودم، خدا را یافتم. هیچ وقت در عمرم این قدر خدا را نزدیک و پرشور حس نکرده بودم. دیگر از مرگ و این تانکها نمی ترسیدم. از قضا نجات هم پیدا کردم. 🥀🥀🥀 چقدر این عکس، گویای حال این شهید عارف است. پیکری بر روی زمین، رفقای رزمنده در حال مبارزه و شلیک و توپ و ... و من در این بحبوحه متوجه اویم. ♻️♻️ عرفان در مکتب انقلاب اسلامی این چنین، جامع و جذاب می شود. @tamardom
تلقی اشتباه از نظام 🍂🍂 نظام یعنی دقیقا کجا؟ اگر نظام ظلم کرد چه؟ اگر حق مردم را خورد چه؟ باز هم نباید تضعیف شود؟ باز هم نباید به آن اعتراض کرد؟ نظام یعنی قوه قضاییه؟ یعنی مجلس؟ یعنی رهبری؟ 🍂🍂 مطالبه گری که طبیعتا همراه اعتراض است نباید اعتراض به نظام تلقی شود. آرمان خواهی نباید نظام را تضعیف کند. این یکی از توصیه های رهبری به دانشجویان بود. در اندیشه رهبری، نظام آن حقیقتی در جمهوری اسلامی است که اصلا فرض ندارد که به کسی یا جریانی ظلم کند. زمانی که امتی به رهبری یک رهبر الهی، قیام لله می کند، بعد از تحقق انقلاب سیاسی، اول حقیقتی که در مسیر رشد این امت، محقق می شود، نظام اسلامی است. 🍂🍂 نظام تجسم رابطه ولایی میان مردم و رهبر است. مردمی که قیام کردند و به رهبر قیام کرده شان، اتصال فکری و قلبی و عملی دارند. این رابطه امت و امام، حافظ حرکت مردم و نظام به سمت اهداف عالیه است. هر موضع گیری ای که باعث تضعیف این حقیقت و حرکت شود، مثل اینکه مردم را از حرکت و رشد، مایوس کند، بی اعتمادی ایجاد کند و .... این عین ظلم است. مانع تحقق عدالت است. و... 🍂🍂 اساسا منبع تولید کننده عدالت همین حقیقت است که نامش را در ادبیات دینی مان، ولایت می گذاریم. اگر ولایت بود یعنی این رابطه وثیق میان امت و امام جامعه ایجاد شد، غنی ترین منبع تولید عدالت ایجاد شده است. سبک تحقق عدالت در جامعه دینی، این چنین است. انسانهایی طالب عدالت، حول ولی جامعه که از همه بیشتر خواستار عدالت است، جامعه ای می سازند که امید تحقق عدالت در آن، بسیار بالاست. توجه به این توصیه رهبری، جریان عدالت خواه جامعه ما را یک گام به جلو خواهد برد. پی نوشت: مطالعه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، مخصوصا فصل ولایت، خیلی به این بحث کمک می کند. @tamardom
محل مصرفی برای فطریه 💎💎 چند وقت پیش یکی از دوستان طلبه ما از وضعیت زندگی کارگری در یکی از شهرهای شمالی را با بنده در میان گذاشت. به واسطه سابقه تبلیغی که در آنجا داشتیم، ارتباطی با شورای یکی از روستاهای این شهر گرفتیم و بعد از تحقیقات اولیه، گزارشهایی، را برای ما ارسال کردند.(از وضعیت زندگی شان و مدارک پزشکی و معلولیت ذهنی و تحقیقات از همسایه ها) 💎💎 این خانواده در ساختمانی که در یک مرغداری می باشد زندگی میکنند. پدر خانواده ماهی یک میلیون و دویست درآمد دارد. بیمه هستند مادر خانواده هم در قبال اجاره این خانه رایگان در همان مرغداری کار میکند. پسر این خانواده دستش مشکل پیدا کرده است و نیاز به درمان دارد. 💎💎 پدر خانواده مشکل بیماری صرع دارد و معلولیت ذهنی هم چند وقتی است گرفتارش کرده، پایش در حین جوشکاری بسیار اسیب دیده وپلاتین گذاشتن دختراین خانواده نامزد دارد و بعد ماه مبارک عروسیشان می باشد و تقریبا میشود گفت هیچ جهیزیه ای تا حالا تهیه نکرده اند. 💎💎 یکی از رفقای جهادی مان هفته بعد به شهر ایشان سفر میکند تا برای خرید جهیزیه اقدام کند. اگر مایل بودید می توانید فطریه های خود را به این خانواده تقدیم کنید. زمان پرداخت فطریه از غروب شب عید فطر تا روز عید قبل از خواندن نماز عید فطر است. اگر هم نماز خوانده نشود تا ظهر عید فرصت پرداخت است. مبلغ فطریه هم برای هر نفر ۱۰ هزار تومن اعلام شد. البته مستحب است اگر قوت غالب یک خانواده چیز دیگری است، مثلا برنج، قیمت ۳ کیلو از این قوت غالب پرداخت شود. 💎💎 شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۰۱۳۹۷۴۴۵ حسین کاظم زاده @tamardom
سود اقتصادی قتل رومینا؟! ◾️◾️ یک خط رسانه ای بسیار خطرناک در قضیه رومینا مشخصا کیان خانواده و جایگاه پدر را نشانه گرفته. جنایت پدر این خانواده چیزی نیست که بتوان بر آن نگریست و روزها غصه نخورد. اما آن جریان خارجی و داخلی ای که منافعش در به هم زدن روابط اصیل خانوادگی در فرهنگ ماست، روشن است که این فرصت طلایی را از دست ندهد. ◾️◾️ من یقین دارم که این پدر از این جنایت خود پشیمان شده و شاید بیشترین غصه را هم خود او می خورد. اما به فرض که این هم نباشد، آیا به این بهانه می توان، پدر و جایگاهش را در نهاد خانواده زیر سوال برد؟ پدر در نظام خانواده ما، نقش یک مدیر دلسوز را دارد، مدیری که اگر جایگاهش تهدید شود، تمام خانواده مورد تهدید قرار می گیرند. چه کسی مهربان تر از پدر می تواند فرزندانش را از آفات و خطرهای فردی و اجتماعی حفظ کند؟ ◾️◾️ در فرهنگ دینی ما، امام معصوم تشبیه به پدر یک خانواده شده و رابطه میان امام و امت، مثل رابطه میان پدر و فرزند دانسته شده است. واقعا اگر در مقابل موج هجمه های رسانه های تهدید کننده کیان خانواده، اگر فرزندان بدون نظارت یک موجود دلسوز به نام پدر رها و یله شوند، چه بلایی بر سر این بچه ها در تنهایی شان می افتد؟ ◾️◾️ در عین حال که باید این جنایت را فریاد بزنیم و از آن متنفر شویم، باید مراقب باشیم جایگاه پدری را خراب نکنیم. شک نکنید که دنبال این خط رسانه ای، کمپانی های بزرگی هستند که سود اقتصادی شان در تنهایی انسانها و فرزندان ما رقم می خورد. یادمان نرود یکی از نقشه های دشمنان این مردم، از بین بردن روابط اصیل خانوادگی ماست. @tamardom
آسیه و جورج 🍂 چه تفاوتی بین مرگ آسیه پناهی و جورج فلوید وجود دارد؟ چرا یکی منجر به اعتراضات فراگیر در آمریکا می شود و بسیاری از شهرها به آتش کشیده می شود و ترامپ هم مجبور می شود حکم تیر بدهد و در اینجا این اتفاق رقم نمی خورد. به حسب ظاهر اینجا یک پیرزن مظلوم فقیر که هیچ چیزی برای دفاع هم ندارد، کشته شده است نه یک مرد. این همه رسانه ها تلاش کردند که مرگ خانم پناهی را در کنار کشته شدن شهروند سیاه پوست آمریکایی قرار دهند، چرا موفق نمی شوند؟ ماجرا چیست؟ 🍂 روشن است که اینجا هم همه مردم از مرگ خانم پناهی غصه خوردند و خواستار برخورد با متخلفین. اما این کجا و آن کجا؟! عمده این است که در ایران، مردم تخلف کوچک و بزرگ مسئولین را پای نظام نمی نویسند. نظام همان خانواده بزرگ این کشور است که خود مردم، اعضای اصلی این خانواده اند. مردم خود را صاحبان اصلی این کشور می دانند. این به تعبیر رهبری شاید بزرگ ترین دستاورد انقلاب باشد. 🍂 یادتان هست در این سالها چند بار شبیه این اعتراضات در کشور ما هم رقم خورد، ولی به محض اینکه تهدید نظام شد، مردم کنار کشیدند. این همبستگی عجیب نعمتی است. کمتر جایی در دنیا پیدا می شود. 🍂 با یکی از ساکنین امریکا صحبت می کردم می گفت شما نمی توانید تصور کنید که این رنگین پوستهای آمریکایی بعد از ۴۰۰ سال که در این کشور زندگی می کنند، هنوز احساس ندارند که شهروند آمریکایی هستند. 🍂 پی نوشت: هنوز درگیر نگاه ملتمسانه آسیه پناهی ام که عاجزانه تلاش می کرد خانه اش خراب نشود. و این پلیس کثیف که چقدر خونسرد انسانی را دارد می کشد، دستش را هم از جیبش بیرون نمی آورد،مرگ بر آمریکا