eitaa logo
تا مردم
944 دنبال‌کننده
433 عکس
89 ویدیو
17 فایل
حسین کاظم زاده طلبه عصر انقلاب دوستدار خمینی، خامنه ای و مردم @Hkazemzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
شهرهای افغانستان دانلود شد ❇️❇️❇️ خودم را جای مردم افغانستان می گذارم، نزدیک به پنجاه سال است که کل ملت درگیر یک جنگ فراگیر و بدون آورده برای مردم، هستند. آوارگی در داخل و مهاجرت به خارج، فصل مشترک بسیاری از مردم شده است. 💠تجربه ناموفق بسیاری از گروههای مجاهد که هیچ مقاومتی در مقابل طالبان نکردند، این رنج و ناامیدی را مضاعف کرده است. تک مضرابهای موفقی چون احمد شاه مسعود هم دیگر تکرار نشد و بسیاری از این گروههای جهادی وابسته به آمریکا و تو زرد از آب در آمدند. 💠تنوع فوق العاده بالای قومی، مذهبی و زبانی افغانستان به جرات در هیچ کشوری دیده نمی شود، تنوعی که نه مثل ایران در یک هویت ملی، مضمحل شده باشد، خیر، سبب از هم گسیختگی بیشتر مردم از یکدیگر شده است. 💠بر خلاف روایت رسانه های آمریکایی و انگلیسی، مسأله مردم افغانستان، کنسرت زنان و رسانه های آزاد و تحصیل بی قید و شرط دختران نیست. بسیاری از این رسانه های داخلی افغانستان از پایه با پول و نیروی انسانی آمریکایی شکل گرفته است، طبیعی است آدرس آمریکایی دست ما بدهند. 💠مسأله اصلی مردم، ناامنی و کشتار مردم و غارت اموال است که در این پنج دهه گلوی شان را فشرده است. مقوله ای که احساس می کنند با آمدن طالبان، اندکی مرهم روی آن گذاشته می شود. لذا به تعبیر محمد حسین جعفریان، ایالتهای افغانستان، تصرف نشد، دانلود شد. 💠طالبان این بار ظاهراً از گذشته خود عبرت گرفته است و قصد دارد در دنیای امروزی حکومت کند، این تغییر مواضعی هم که دیده میشود ولو جوهری نیست، اما از یک درک وضعیت سرچشمه می گیرد، این تغییر را همسایه های او مثل چین و ترکیه هم متوجه شده اند و با طالبان وارد بستن قراردادهای سنگین اقتصادی مثلا در حوزه معادن هم شده اند. 💠هر چند ترس این وجود دارد که وقتی جای پای خود را سفت کردند، به همه چیز و همه کس، پشت پا بزنند. @tamardom
زن ایسلندی: پول هم بدهند، آمریکا نمی روم ♐️یکی از برنامه های خوب خانه طلاب جوان، یک هفته در میان، تماشا و تحلیل دسته جمعی فیلمهای داخلی و خارجی است. یک فیلم سینمایی یا مستند به انتخاب واحد هنر و رسانه، نقد و بررسی می شود و رفقا تلاش می کنند، معارف طلبگی شان را در تحلیل فیلم امتداد دهند. ♐️این هفته مستند مقصد بعدی حمله کجاست اثر مستند ساز معروف آمریکایی مایکل مور انتخاب شده بود. او که منتقد سیاستهای جنگ طلبانه آمریکاست و البته به شدت هم نسبت به ملیت و ارزشهای آمریکایی، متعصب، تصمیم می گیرد که با سفرهای مختلف به کشورهای دنیا، ایده های چشم گیر حکمرانی شان را در حوزه سیاسی، اجتماعی، تعلیمی و .... روایت کند و دست آخر جملگی این ایده ها و کشورها را در این ایده ها، مدیون تاریخ و ملت آمریکا کند. و با وجود انتقادات صریحی که در سرتاسر فیلم نسبت به اوضاع فعلی آمریکا وجود دارد تا جایی که خیلی صریح زن ایسلندی می گوید که حاضر نیست اگر پول هم بگیرد، در آمریکا زندگی کند، اما کره فیلم را در دقایق پایانی به طرز هنرمندانه ای با استعاره دیوار برلین می گیرد، و اینکه احدی باور نمی کرد این دیوار پولادین، روزی از هم بپاشد. ♐️روایت این کشورها که از اروپا گرفته تا آسیا از فنلاند و ایسلند تا تونس و.... عموما دلرباست. چرا که قرار است همه این ها را دست آخر به نام همانی بزند که برایش به همه این کشورها سفر کرده است. البته جز کشور مسلمان تونس که کاملا در یک روایت تاریک و منفعلانه، شروعش با سقط جنین است و پایانش هم اعتراف راشد الغنوشی نسبت به اینکه اسلام و دین از سیاست و حاکمیت باید جدا شود و حجاب اجباری نداریم و از این حرفها. خانم تونسی تنها کسی است که آب از لب و لوچه اش برای آمریکا می ریزد. مساله ای که در هیچ کشوری ملاحظه نمی کنیم بلکه یک نفرتی نسبت به آمریکای فعلی روایت می شود. ♐️مستند در یک کلام خلاصه می شود آنچه خوبان همه دارند تو تنها داشتی و می توانی دوباره آنها را احیاء کنی. با تشکر از بچه های واحد هنر و رسانه که زحمت سانسور را هم کشیدند. @tamardom
مستند معضل اجتماعی 📺مساله انتخابی مستند تکراری و کلیشه بود، مضرات عجیب و غریب فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و مدیریت هوش مصنوعی و کلیدواژه هایی که پرتکرار شنیده می شود. اما به نظرم با توجه به تولید کننده این مسنتد یعنی مجموعه نتفلیکس، که خود یکی از این کمپانی هایی است که در فیلم به اصطلاح بی آبرو می شود، مشغول دیدن دو آدرس غلط هستیم. 📻یکی پنهان کردن اراده سیاسی پنهان و بعضا آشکار پشت مدیریت این فضاست. بی شک آنچه صحنه مدیریت جهانی را به تعبیر دقیق قرآنی امامت می کند و ما را با پدیده پیچیده امامت کفر روبه رو می کند، یک اراده باطل است که به دنبال سلطه بر تمام جهان است. اراده ای که تمامی ظرفیتهای جامعه جهانی از اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و آموزشی و رسانه ای و .... را به خدمت می گیرد. 🎛️قرآن نام این اراده را طاغوت می گذارد، طاغوت در ادبیات قرآنی، ملاء(سلبریتی ها و موثرین در جامعه)،مترفین(سرمایه دارها)، احبار و رهبان(جامعه علمی و آموزشی) و... را به خدمت میگیرد. مثالهای قرآنی هر کدام از این گروههای معارض در مقابل جریان حق بدین شرح است: 🖍️طاغوت: فرعون 🖍️ملا: هامان 🖍️مترفین:قارون 🖍️احبار و رهبان: علمای یهود و نصاری محور دشمنی با جریان حق، طاغوت و ائمه کفر هستند. این بحث را مقام معظم رهبری در کتاب ارزشمند طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن در بخش نبوت و در درس گروههای معارض نبی بدان اشاره می کند. 📽️مدیران شرکتهای بزرگ تجاری چه از نوع نرم افزار و چه سخت افزار و چه .... لزوما انسانهای خبیث بی شرفی نیستند، طبیعتا به دنبال سود اقتصادی خود هستند. اما بالادست این طبقه، یک اراده ای وجود دارد که اجازه رشد و نمو به امثال این کارتل ها می دهد و این اراده دقیقا مقابل حرکت کلی جریان حق است که به سمت ظهور کامل حق و حقیقت پیش می رود. 📹آدرس غلط دوم تحلیل ناقصی است که امثال این مستند ارائه می کنند، مستند در حال القای این مطلب است که این فضای جدیدی که امثال فیسبوک و اینستاگرام و .... ایجاد کرده اند بشر را از درون تهی می کند و نظام خانواده را از هم می پاشاند و .... من با این تحلیل اجمالا موافقم به این معنا که فضای مجازی به طور حتم روی ابعاد فردی و اجتماعی انسانها موثر است. اما توضیح ماجرا از میانه است. 📀اصل داستان این است که انسان غربی، نسبتش با خدا و انسانهای دیگر و طبیعت و .... چند صد سالی است که تغییر کرده است و این تغییر به دنبال خود تغییر ابزار و تکنولوژی و دانش را به دنبال آورده است. لذا در کشورهایی با مختصات فرهنگی و دینی و عقیدتی متفاوت از غرب، سرنوشت فضای مجازی متفاوت شده است. البته در این کشورها هم ورود این تکنولوژی، گرفتاریهای مشابهی را هم ایجاد کرده است ولی وجود عناصر فرهنگی و اجتماعی متفاوت از غرب، جلوی بسیاری از تبعات فضای مجازی را گرفته است. 💾نکته پایانی هم اینکه مقایسه ای بین طرح کلان غرب برای مدیریت و سلطه بر جهان از صد سال پیش تا به امروز نشان می دهد که دشمنی شان با انسان هر چه پیش می رویم عیان تر و روشن تر می شود. آن چنان امروز به شکل واضح در حال استعمار و استثمار و کشیدن شیره وجود انسانها هستند که جرات بیانش را هم در سده قبل نداشتند و این خود حاکی از یک افول عمیق تمدنی است. @tamardom
2.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👓 عموی علی لندی: علی چندین بار سوال می‌کرد اگر ما زمان امام حسین بودیم، می‌رفتیم سمت امام حسین یا با پول و... می‌رفتیم‌ جزو یزیدی‌ها؟! می‌گفتم‌ عمو دعا کن جزء امام حسینی‌ها باشیم ❗️ بعد از این ماجرا به من گفت: عمو الان ثابت کردم‌ طرف امام‌حسین هستم؟! آغوش پر محبت اربابت مبارکت باشه پهلوون @tamardom
برای رهبری مظلومیت جمهوری اسلامی، از جنس مظلومیت سید الشهداء در کربلاست. حرکتی از جنس ایمان و انسانیت در گوشه ای از عالم ایجاد شده و نیاز به کاری از جنس زینب دارد و الا گرگهای ایمان و انسان، این مظلوم را خواهند درید. @tamardom
۴۵۶ نفر 💠چقدر هنرمندانه، هوانگ دونگ هیوک حقیقت متناقض دنیای سرمایه داری را به تصویر کشیده. دنیایی با شعار برابری و دموکراسی و آزادی و واقعیت نفرت انگیز کشتار بی رحمانه مردم. دنیایی که در آن، عملا مجبوری برای ماندن در آن، بر روی زندگی و مرگ خود قمار و بازی کنی و داستان تنها ۴۵۶ نفر از آنها را در این سریال می بینیم. 💠کره جنوبی که با فیلم نه چندان قوی انگل، اسکاری شده بود، حالا با مینی سریال بازی مرکب، رکورد تماشاگران نتفیلیکس را در کمتر از یک ماه زده و جای خود را در ذهن مردم دنیا حسابی باز کرده است. 💠با یک داستان جذاب و هیجانی و البته خشن و پر از صحنه های دلخراش و شخصیت های بسیار متنوع، و تعلیق های فراوان، کار تمیزی در آمده است. 💠کارگردان در به تصویر کشیدن دنیای گرفتار چند سرمایه دار که برای سرگرمی، با جان ملت بازی می کنند، بسیار موفق بوده و انزجاری وصف ناشدنی از طراحان این قصه پرغصه به شما هدیه می کند، اما در اینکه باید چه کرد، هیچ ایده ای ندارد و فیلم تنها با عزم شخصی یک نفر برای بازگشت به کره جنوبی و سرد آوردن از اینکه این شبکه پیچیده، چه ماهیتی دارند، تمام میشود. 💠عموما جریانات غرب ستیز، نسخه ای برای نابودی وضع موجود ندارند. اما این سوال مهمی است، راه حل از بین رفتن این تمدن ضد بشری و ضد عدالت و آزادی چیست؟ انقلاب اسلامی با همت مردم، آغازی برای پایان دادن به این دنیای کثیف و پیشنهاد یک الگوی جدید است. @tamardom
هدایت شده از کانال علمی خانه طلاب جوان
♦️ سلسله جلسات (۱) جلسه اول 🌀 معلمی واقعا شغل انبیاست🌀 جمعبندی فرمایشات رهبر معظم انقلاب با فرهنگیان به عنوان نیروی گفتمان ساز ⏰ دوشنبه ۱۷ آبان ساعت ۱۳ 🏢 خانه طلاب جوان 🎙 با ارائه حجت الاسلام محمد استادحسینی 🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان: https://eitaa.com/elmikhane
نسل جدید ائمه جمعه 🌾🌾🌾 🔶سال قبل بود که با جمعی از رفقای جهادی مان در ایام شیوع کرونا، تبریز رفتیم. یکی از برنامه هامان دیدار با امام جمعه با صفای این شهر حاج آقای آل هاشم بود. تماس گرفتیم و هماهنگی جلسه انجام شد. طبعا درخواست آدرس از ایشان را داشتیم که مسئول دفترشان یک تحدی کردند که شما از هر کس از مردم تبریز بپرسید منزل حاج آقا را بلدند. 🔶این سبک آدرس دادن را دیگر ندیده بودیم، واقعا عجیب بود از هر کس که می پرسیدیم آدرس را می دانست و ما را در هر کجای شهر که جویای مقصد و منزل امام جمعه می شدیم راهنما می شدند. 🔶خدمت شان رسیدیم، نزدیک به یک ساعت خاطرات شیرین از ارتباط با مردم گذر زمان را به سرعت پیش برد. می گفتند که عادتم این است که کامنتهای اینستاگرامم را خودم جواب می دهم و چقدر همین کار کوچک سبب آشتی خیلی ها با روحانیت و انقلاب و نماز جمعه شده. 🔶یکی از قرارگاههای بزرگ مردمی مبارزه با کرونا به محوریت ایشان در تبریز شکل گرفته بود. شاید به جرات بتوان محوری ترین اصل برای تحول در نهاد امامت جمعه را باور به مردم سالاری دانست، اینکه مردم منشا و منبع قدرت هستند، اینکه خدمت به مردم و مبارزه با فساد برای نظام اسلامی مشروعیت درست می کند، این را باید در سطح جامعه و در ذهنیت ائمه محترم جمعه مان تبدیل به باور کرد. 🔶روی آمدن نسل جدیدی از ائمه جمعه که به مردم باور دارند، مثل مردم زیست می کنند، درد محرومین اذیت شان می کند، نماز جمعه و امام جمعه را مثل پدری برای مردم می داند و مردم هم او را به عنوان پناه خود قبول دارند، نوید اتفاقات خوبی را میدهد. امثال حاج آقای آل هاشم و عاملی و موسوی فرد کم نیستند و با مطالبه مردم و نخبگان باید این جریان تقویت شود. 🔶کارگری که صاحب کارخانه اش چند ماه حقوقش را پرداخت نکرده، کاسبی که کسب و کارش آسیب دیده، مادری که برای تربیت فرزندش مسائلی دارد و ... همگی باید منتظر برگزاری نماز جمعه باشند و امیدشان در شهر و استانشان به عملکرد امام جمعه باشد. 🔶گفت و گوی اخیر آقای علی اکبری در برنامه ثریا که البته اقدام شایسته تقدیری هست را از این منظر می توان نگاه کرد. باید به این جریان کمک کرد. روشن است که هم به اوضاع فعلی نماز جعه و هم به شخص آقای علی اکبری انتقادات متعدد وارد است.
سوغات مهر و موم 💠💠 آزادی را پدرانمان در خیابانهای این کشور فریاد زدند و خون مطهرشان بر زمین ریخت و در کنار استقلال و جمهوری اسلامی شد: «استقلال، آزادی،‌ جمهوری اسلامی» 🌾نمی دانم چه شد که این ارمغان اسلام و انقلاب، به تدریج شد شعار جریاناتی که خیلی نسبتی با مردمی که انقلاب کردند، نداشت. پرچم آزادی را افراد بی اعتقاد به آزادی دست گرفتند. رهبری در سال هایی که ریاست جمهور این کشور بودند به منظور ارج نهادن به ارزش ریشه ای آزادی، چندین هفته متمادی در نماز جمعه، به تبیین مقوله آزادی پرداخته اند. مباحث جذاب و نابی که هیچ کجای دیگر شاید به این شفافیت و صراحت پیدا نکنید. 🌾مثل خیلی از حرفهای دیگر ایشان، غبار جهل و بی اعتقادی، روی این اشارتها را نیز گرفت. سانسور شد. فراموش شد. عملیاتی نشد. 🌾در بسیاری از موارد خلافش را به اسم ایشان، بسته بندی کردند و به خورد ما دادند. تا جایی که الان که نام آزادی را می آوریم، اصلا یاد انقلاب و انقلابی گری و رهبری و امام و مردم و .... نمی افتیم. یاد لاابالی گری و اباحی گری و بی بند و باری می افتیم. و این چه خطر راهبردی و عمیقی است که نمی دانم چقدر متوجه آن هستیم. 🌾به سهم خودمان، تلاش کردیم با انتشار این کتاب و نشستهایی از این دست، این پرچم را مجدد بلند کنیم. مدد کنید. @tamardom
محکوم اصلی 💠در تریبون رسمی نماز جمعه به اهل بیت توهین می شود. دشمن که چشم ندارد شیعه و سنی را کنار هم ببیند. روی این ماجرا،‌ موج سواری می کند. به دنبال این است که پروژه خودش را تکمیل کند. همان طرح چند صد ساله اش که اختلاف بین شیعه و سنی باشد. 💠بهترین برخورد حالا در این صحنه چیست؟ فرض را هم بر این می گیریم که جناب هتاک، قصد و مرضی هم نداشته است. دشمن بناست سوء‌ استفاده کند. آیا می شود سکوت کرد و مثل یک جرم سیاسی با این مساله برخورد داشت و آن را به مسئولین امنیتی سپرد؟ مگر می شود عواطف شیعیان و حتی سنی های محب اهل بیت را نادیده گرفت. 💠آیا می شود بی توجه به طرح دشمن، مساله را پی گیری کرد؟ یعنی خروجی کار ما بشود، اختلاف بیشتر بین اهل سنت و شیعه؟ ولو با نام دفاع از اهل بیت. این هم بسیار خطرناک است، طبیعتا دشمن روی این احساسات پاک ما حساب باز کرده. 💠اما بهترین طراحی،‌ محکومیت این ماجرا، با همان حربه ای است که دشمن به دنبال آن است، شیعه و سنی در کنار هم این هتاکی را محکوم کنند. بالاتر از آن، اراده و طرح دشمن که پشت این ماجراها به عیان در حال پی گیری است را محکوم کنند که روشن است منکری بسیار شدیدتر از توهین لفظی به اهل بیت است، دقت کنید اراده ایجاد اختلاف بین سنی و شیعه، نافی طرح تاریخی ائمه علیهم السلام است. 💠باید دستان شیعه و سنی در این مواقع گرم تر همدیگر را بفشرد، دشمن این دست ها را از هم جدا می پسندد. اهل سنتی که در سرتاسر ایران و جهان، دوستدار اهل بیت اند، در عزایشان محزون اند و در روضه هایشان دیده ام که اشک می ریزند و به سینه می زنند و از مال خود نذر حضرات ائمه می کنند و این چه متاع گران بهایی است که باید به شدت از آن مراقبت کرد. رونوشت به آقای حامد کاشانی عزیز @tamardom
مصباح مردم ♐️♐️ مستند تلاش می کرد برای مخاطب، این ذهنیت را بشکند که آقای مصباح یعنی سیاست و خشونت و ... 🌾او آرام است،‌ خیلی آرام در کوران انتخابات، آرامش عجیبی دارد. دوست داشتنی است و دیگران را هم خیلی عجیب دوست دارد لبخند ملیحی اکثر مواقع روی لبانش هست. گفت و گوها و رابطه صمیمی ای با خانواده اش دارد. 🌾خیلی ساده زندگی می کند خیلی ساده، بیش از آنچه که تصور کنید. اما برای بنده گفت و گوی ایشان با یک بنده خدایی که معتقد بود که التزام به رای مردم برای جمهوری اسلامی هزینه ساز شده و ما را عقب می اندازد، جالب بود. 🌾خیلی صریح آقای مصباح گفتند اشتباه می کنید و دو مطلب بسیار مهم گفتند که به نظرم از مبانی مردم سالاری دینی است. یکی اینکه سبک هدایت و مدیریت خداوند بر اساس زمینه سازی برای امتحان و انتخاب خود مردم است. جوری صحنه را خداوند طراحی می کند که انتخاب گری انسان نفی نشود. 🌾نکته دیگر برخوردی است که خداوند با حضرت یونس(صاحب الحوت)‌می کند. قرار بوده که بر قوم ایشان، عذاب نازل شود، یونس قومش را قبل از نزول عذاب و بدون اذن خداوند ترک می کند. خداوند او را مواخذه می کند که چرا مردم را رها کردی؟! بر او سخت گرفت و سالها در شکم ماهی ماند برای این ترک اولی. 🌾یعنی نباید از مردم حتی آنهایی که بناست عذاب الهی برشان نازل شود، جدا شد و این ماجرا را هر شب در نماز غفیله باید یادآور شویم وَ ذَا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغاضِباً فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَيْهِ فَنادى‏ فِي الظُّلُماتِ أَنْ لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمين‏ 🌾چقدر تلاش کردند که این مرد را مقابل مردم و مخالف مردم سالاری قرار بدهند. غافل از اینکه یک موحد اساسا نمی تواند مردمی و مردم سالار نباشد. @tamardom
رای منفی 💠💠💠 حذف پیامهای حاوی عکس و نام حاج ق اسم و بعد استقبال مردم از رای منفی به اینستاگرام چند مطلب را به وضوح ثابت کرد. ۱. شخصیت شهید سلی مانی همچنان زنده است و کار می کند و دوست و دشمن های جدی دارد. حقا این شهید در این عالم زنده است. ۲. دشمن، می داند که اگر فرهنگ سلیمانی زنده باشد، آهی در بساطش نمی ماند. طبیعی و منطقی است که او را حذف کند. ۳. نبود یک ایده مردمی در خور برای انتقام نرم از قاتلین حاج قاسم واقعا تاسف بار است. و لکه سیاهی است در کارنامه متولیان فرهنگی اجتماعی ما از حوزه و دانشگاه تا نخبگان و مسئولین و ... ۴. داغ حاج ق اسم همچنان در میان مردم زنده است و منتظر یک زمینه ای هستند تا این بغض خود را نشان دهند. ۵. ایده ساده خودجوش رای منفی به اینستاگرام که کاملا مردمی فراگیر شد و بازخورد خوبی هم در میان مردم داشت و ظاهرا ضررهایی را هم متوجه شرکت مزبور داشته، جای تاملات جامعه شناسانه دارد. در روزهای گذشته خبرهایی دائم و به صورت آن لاین از افت نمره اینستاگرام در گوگل پلی دست به دست می شد. فارغ از اینکه این افت چه میزان، به آنها آسیب وارد کرده، حس مبارزه را در ذهن مردم زنده نگه داشته است که بسیار ارزشمند است. 💠💠💠 به وضوح وابستگی مان در فضای رسانه به دشمنی که کل مردم به خونشان تشنه است، تحقیر کننده است. فضای مجازی همچنان بی صاحب و ول است. کاش غیرت می کردیم و روی پای خودمان می ایستادیم. @tamardom