eitaa logo
تا مردم
944 دنبال‌کننده
433 عکس
89 ویدیو
17 فایل
حسین کاظم زاده طلبه عصر انقلاب دوستدار خمینی، خامنه ای و مردم @Hkazemzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
کلمه حقی که نتیجه غلط داد!! 🌀🌀🌀 مخالفین طرح شفافیت معتقدند که این طرح، منجر به نهادینه شدن پوپولیست در میان تصمیم گیران نظام میشود. نماینده مجلس دائم به این فکر می کند که چه رایی بدهم که خوش آیند مردم باشد. تازه در تعارض میان مصلحت شهرستان خودم و مصالح ملی چه کنم؟ 💠در مسائل سرنوشت ساز که رسانه ها می توانند بر خلاف واقعیت، ذهن ها را منحرف کنند و برای تصمیم گیران دلسوز، هزینه درست کنند، چه؟ یک فضای ملتهب اجتماعی که ضعف و انفعال ما در فضای رسانه ای، آن را تشدید می‌کند. اما ..... 💠 با همین استدلال عده ای ابتدای انقلاب، نظرشان بر این بود که انتخابات بر اساس رای و نظر عده ای از نخبگان جامعه برگزار شود، که حضرت امام، خطر این تفکر را از اندیشه جدایی دین از سیاست بیشتر دانستند. هنر و کرامت امام این بود که به همین مردم اعتماد کرد و مزد این اطمینان، شد انقلاب اسلامی و حفظ نظام با این همه گرگهای وحشی جهانی مگر امام نمی دانست که مردم، اشتباه می کنند، انتخاب غلط مرتکب میشوند، بنی صدر را خط امامی می پندارند و....؟! 💠می دانست اما راه همین است، سلوک و رشد جامعه جز از مسیر آگاهی، اراده و حضور آحاد مردم نمی گذرد و پنهان کاری و عدم شفافیت یعنی مردم غریبه اند، باید کنار باشند، دانستن حقشان نیست، بنا نیست اراده های آنها در اداره کشور، لحاظ شود و.... هزینه دارد؟ 💠باشد پای هزینه های آن بایستید، با مردم صحبت کنید، قدرت تبیین خود را بالا ببرید، از ظرفیت بی نهایت مردم سود ببرید. هزینه های آن را به حداقل برسانید. این همه منافعی که دارد را نمی بینید؟! چقدر بابت این عدم شفافیت، میدان‌های فساد و افساد، فراگیر شد. چقدر خناس، قدرت عرض اندام پیدا کردند. چقدر زحمات و خون دلهای دلسوزان، دیده و شنیده نشد تا جایی که دچار چالش ذهنی شدیم، نا امید شدیم، گرهی که بنا به شهادت رهبری، هنوز باز نشده و نیاز به جهاد تبیین هست. 💠امید که این بار این طرح رد نشود و بابی باشد برای شفافیت در بقیه نهادها
«طرح کلی اندیشه مقاومت کتاب» کتاب سال حوزه شد. 💠💠💠 خبر خوشحال کننده ای برای خانه طلابی ها است. این کتاب که حاصل مباحثات مفصل اعضای خانه طلاب در چهل سالگی انقلاب اسلامی و به همت و قلم دوست عزیزمان حاج علی مهدیان بود، تلاش می کند با یک نگاه منظومه ای و مبتنی بر اندیشه های امام و رهبری، پیشرفت انقلاب اسلامی را روایت کند. روایتی نه از جنس اعداد و ارقام که آثاری چون صعود چهل ساله، زحمت آن را کشیده است. 🌀بازخوانی چهل سال انقلاب اسلامی، بر اساس یک تغییر انفسی در مردم که تا سر حد تشکیل و حفظ نظام اسلامی پیش رفته است و جوهر پیشرفت را در جان و فعل مردم پی گیری می کند. 🌀شاید هنوز خیلی باورشان نیست که انقلاب اسلامی، پله های ترقی را در این سالها یکی پس از دیگری طی کرده است. کتاب دقیقا همین گره ذهنی و چالش معرفتی که مورد تحذیر مکرر رهبری قرار گرفته است را نشانه گرفته است. 🌀جریان انقلاب اسلامی که امروز به امر رهبری، مکلف به جهاد تبیین شده است، نیاز مبرمی به تولیداتی از این جنس دارد. تبیین باید اصالتهای فکری انقلاب اسلامی را واجد باشد و الا گرفتار گفتمان های چپ و راست خواهد شد و عملا انقلاب را تبیین نمی کند. این انتخاب، نشان یک بلوغ در عاقله حوزه علمیه و خود اماره رشد این نهاد علمی است که بنا دارد پشتیبان نظام اسلامی باشد. نظامی که آرزوی انبیاء‌ و اولیاء الهی را محقق کرده است. 🌀به همه دوستان و عزیزانی که می خواهند با عمق اندیشه مبنایی و راهبردی انقلاب اسلامی آشنا شوند و در جنگ روایتهای امروز، مجهز باشند، خواندن این کتاب را توصیه می کنم. @tamardom
هدایت شده از نشریه عهد
1_1504772257.mp3
زمان: حجم: 18.8M
🔹 دوره 🔺جلسه اول 🔵 استاد: حجت‌الاسلام کاظم‌زاده 🔸بیانات مقام معظم رهبری در مورد منشور روحانیت 🔸بنای انبیاء الهی بر تأسیس یک جامعه اسلامی 🔸۱۰ فراز مهم از منشور روحانیت 🔸فراز اول: هویت علمی و عملی حوزه‌های علمیه 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
اقامه یا نظارت ❇️❇️❇️❇️ 🔰شواهد روشن در حوزه به ما می گوید که دو جریان زنده در حوزه وجود دارند. این را حضرت امام به صراحت در منشور روحانیت، بدان اشاره کرده اند: جریان اسلام ناب و جریان روحانیت متحجر. شاخص این دو جریان هم نسبت و ارتباط با حرکت توفنده مردمی انقلاب اسلامی است. جریان اول، نسبت به آینده انقلاب اسلامی خود را مسئول می بیند، تمام هویت خود را در گرو تعهد نسبت به این نهضت الهی می داند و خود را در مسند امامت امت و اقامه دین می بیند و جریان متحجر که دامن خود را از رهبری جریانات مردمی ذیل انقلاب اسلامی، برمی چیند و خود را کنار می کشد و تنها به نظارت بر تحولات اجتماعی اکتفاء می کند. 🔰وصیت خداوند را نسبت به همه انبیاء که قرآن مجید با تعبیر ان اقیموا الدین، بدان تصریح کرده را نادیده می گیرند. و عجیب آنکه جریان لیبرال جامعه ما که زمانی با حوزه های علمیه از این منظر که از تحولات جامعه عقب هستند و به اصطلاح به روز نیستند،‌ مشکل داشتند، عجیب همدل و همکار شده اند. قرابت جریان غرب گرا و متحجر بسیار درس آموز است. حوزه علمیه نمی تواند نسبت به مسائل کلان امروز نظام اسلامی بی تفاوت باشد، هویت و رسالت اصلی او در گرو این ورود مومنانه و متعهدانه است. او باید تحولات امروز انقلاب را مدیریت و امامت کند. 🔰ان شاء الله در گفت و گوی با آیت الله سیفی مازندرانی این مساله سرنوشت ساز امروز حوزه های علمیه را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد. @tamardom
جاهلیت مدرن و غصه ضعف ما 🌀🌀🌀 سیصد نفر کشته و زخمی در عملیات انتحاری مسجد شیعیان پیشاور، حادثه دلخراشی بود. اما دقت کردید مجامع بین المللی و دیده بانهای حقوق بشری، ککشان هم نگزید؟! به قول خودشان چشمان آبی و موی بلوند نداشتند، تف بر این جاهلیت مدرن، صد رحمت به جاهلیت قبل از اسلام. 🏴اما این بخشی از ماجرا بود، دقت کردید خود ما هم بیشتر اخبار اوکراین را پی گیریم تا پیشاور پاکستان را؟! با اینکه آنها شیعه و هم مذهب ما بودند. نه مطالبه ای، نه بازتاب جدی اخباری نه مستندی و... 🏴وقتی ضعیفیم، نمی توانیم کسی را یاری دهیم، زمانی که قدرت رسانه ای نداشته باشیم، نمی توانیم در واقعیت از مظلوم دفاع کنیم، ناچاریم در چارچوب‌های تعریف شده همان ظالمینی حرف بزنیم که با رنگ مو و چشم، انسانها را دسته بندی می کنند. 🏴من از صحت و سقم طرح صیانت اطلاعی ندارم و از این بابت هم از نمایندگان مجلس گلایه مندم که در طرح به این مهمی که باید برای همه مردم روشن و شفاف باشد، این چنین با ابهام باید بسازیم، اما مسأله طراحی حکمرانی ملی مجازی، ضرورت غیر قابل انکاری است. @tamardom
باتلاق اوکراین ♐️♐️♐️♐️ این قدر که من از اوضاع فعلی اوکراین و روسیه می فهمم این است که روسیه در یک باتلاقی گیر خواهد کرد. پوتین شاید تصورش این بود که مثل تصرف کریمه، بی دردسر اوکراین را هم سرخط خواهد کرد. 💠گورباچف در ۱۹۸۴ و در اوج گرفتاری های شوروی بدون حتی هماهنگی های مرسوم دیپلماتیک پشت درب خانه خانم تاچر،‌ نخست وزیر وقت انگلستان ظاهر می شود و جلسه ای بسیار مهم برگزار می شود که مسیر روسیه جدید را رقم می زند. تاچر در گفتگو با رونالد ریگان رئیس جمهور وقت امریکا تاکید می کند که به نظر وی گورباچف همان مردی است که غرب می تواند با او کنار بیاید. 💠طی یک مجموعه نشست بی‌سابقه میان سران کشورهای ابرقدرت، گورباچف توانست ریگان و جورج بوش را متقاعد کند که رهبر شوروی مصمم است تا شرایط کشورش را تغییر دهد و به جای تهدید دیگر کشورها، شرایط معیشتی مردم کشور را بهبود ببخشد تا زندگی بهتری داشته باشند و به «خانواده ملل» بپیوندند. 💠برای اینکه اعتماد غرب را هم جلب کند از دیوار برلین که روزی به پیشنهاد خودش و بعد از اشغال آلمان، توسط متفقین، ایجاد شده بود، عقب نشینی کرد. پیمان ورشو را منحل کرد. اما در مقابل پیمان ناتو روز به روز قدرت خود را تقویت کرد. و تا پشت دروازه های روسیه هم خود را رساند و بنا به درخواستهای مکرر اوکراین هم قرار بود این کشور هم عضو ناتو شود. 💠کلاه بزرگی که سر دولت و ملت شوروی سابق رفت که باید تاریخ را از این منظر هم خواند. پوتین، فردی است که این شکست تاریخی روسیه در مقابل غرب را بناست، جبران کند. تلاش روسیه پوتین در این سالها، ایجاد قدرت نرم در جهان بود حتی توانسته بود بسیاری از کشورهای اروپایی را به خود وابسته کند، آلمان که محور اتحادیه اروپا بود را عمده منابع گازی اش را تامین می کند و بسیاری از کشورهای دیگر را هم که رسما وابسته پیشرفتهای کم نظیر روسیه بودند. 💠اما در این روزها آمریکا موفق شده است که کل اروپا از مردم تا دولتها را در مقابل روسیه به صف کند، یک جنگ نیابتی تمام عیار برای تضعیف قدرت جهانی روسیه. تا به الان هم که موفق شده است. چقدر تحلیل رهبری که فرمودند که موافق توقف در جنگ میان روسیه و اوکراین هستیم و البته ریشه جنگ را هم در سیاستهای متجاوزانه آمریکا می دانیم، حکیمانه است. @tamardom
خاطره ای از مرجع انقلابی 🌀🌀 سال ۹۳ در قالب اردوی روایت فتنه خدمت مرحوم آیت الله علوی گرگانی رسیدیم. رفقای خانه طلاب در یک طرح ابتکاری و به هنگام، اردویی راه انداخته بودند برای روایت فتنه ۸۸. گناه و معصیت سران فتنه را باید فریاد می زدیم. 🔰همان سال میر حسین موسوی، در بیانیه ای که صادر کرد، به این کاروان خودجوش طلبگی تاخت. فهمیدیم درست عمل کردیم. مرحوم آیت الله علوی، در این جلسه، نکته قرآنی ظریفی را اشاره کردند. فرمودند:« توبه سران و موثرین این فتنه اجتماعی، یک استغفار فردی نیست، که با یک استغفرالله و پشیمانی شخصی، خاتمه پیدا کند، یک گناه در مقیاس جامعه است، باید تبعات اجتماعی این حرکت توسط این آقایان، تدارک شود، باید برای مردم تبیین و روشنگری کنند که ما اشتباه کردیم، گول خوردیم و آبرویی که از نظام برده اند را برگردانند. گناه همه افرادی که به واسطه لجاجت این افراد، منحرف شدنذ، گردن همین سران فتنه است.» 🔰یادش به خیر روی زمین در کنار ما پشت یک میز کوچک، صمیمی صمیمی مثل یک پدر نصیحت مان کرد. خدایش رحمت کند.
20.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امسال در کنار پروژه ساخت ۵ واحد مسکونی برای زوج‌های جوان در روستای نیک دشت بشاگرد، یک اردوی تربیتی آموزشی برای نوجوانان و جوانان روستاهای بشاگرد برگزار می کنیم. کلاسهای معرفتی، تماشا و تحلیل فیلم، کمک به پروژه عمرانی، بازی و تفریح از برنامه های اصلی اردوست.
محرومیت در بشاگرد دقیقا کجاست؟ 🌀وارد روستا که میشوی، دست بچه های کوچک هم موبایل میبینی، خانمها بعضا لباسهای گران قیمت می پوشند، تیپ ظاهری جوانان هم خوب است و.... ماشین هم کم و بیش مثل پرشیا و سمند را می بینی. اما متاسفانه خبری از جوانان روستا نیست. کجایند؟ کیش چرا؟ برای کار همه شان؟ 🌀بالای هشتاد درصد، غیر از کارمندان دولت، مثل معلم ها و اداره برق و.... که نهایتا ده درصد میشوند، ده درصد هم یا با ابتکارات شخصی یا ارث و میراث به جا مانده برایشان، در بشاگردند، الباقی رهسپار کیش و امثالهم می شوند. چند ماه یک بار هم به روستا و خانواده شان می توانند سر بزنند، بعضی ها سالی یک بار. تبعات سنگین این جدایی فوق تصور است. 🌀متوسط و خرج در رفته ماهی سه میلیون هم درآمد دارند. لباسها و موبایل را با همین پول میخرند، البته تحت تاثیر فرهنگ مصرف گرایی کیش با این اوضاع و روند، هر چه پیش برویم، این ماجرا حادتر خواهد شد. اما پیشنهاد گروه محبین چیست؟ 🌀در مرحله اول ازدواج آسان را تسهیل کردیم، هم با فرهنگ سازی و هم مشارکت در تهیه جهیزیه و برگزاری مراسم ازدواج. در مرحله دوم، با مشارکت خود اهالی برایشان خانه می‌سازیم. اردوی امسال این مرحله را کلید زدیم. 🌀در مرحله سوم هم بابت اشتغال جوانان روستا به دنبال زدن سیل بند و تامین علوفه دام برای دامداری هستیم. همه هم با کمک های ریز و درشت مردم ان شاء الله جوان بشاگردی دوست دارد در کنار خانواده اش باشد و ما در تلاشیم زمینه اش را فراهم کنیم. @tamardom
به بهانه روز جمهوری اسلامی 💠💠💠 رهبری راجع به مردم سالاری که همان جمهوری اسلامی است بیان قابل تاملی دارند: «مردم‌سالاری یعنی بر اساس دین و بر اساس اسلام، سالارِ زندگیِ جامعه، خود مردمند» ای کاش به احترام این روز عزیز و بزرگ، چند تن از علمای بزرگ ما این نظریه فقهی امام را تبیین دینی می کردند که از بزرگ ترین مصادیق جهاد تبیین است. از مهم ترین ویژگی های حکمرانی اسلامی است. 💠بنا بر گزارش بهترین شاگرد حضرت امام یعنی مقام معظم رهبری، جمع بندی اجتهادی امام این بود که جمهور و جمهوری از متن دین برداشت میشود، تعارف و تاکتیک سیاسی نیست. از باب ناچاری در مقام اداره کشور نیست. به عنوان مثال 💠امرهم شوری بینهم: نقش مردم در اداره جامعه را میفهماند. 💠و شاورهم فی الامر: دستور صریح خداوند به رسول الله است برای مشورت با مردم، با اینکه رسول چیزی کم ندارد تا با مراجعه به مردم، تکمیل شود 💠هو الذی ایدک بنصره و بالمومنین: در کنار نصرت الهی، وجود مومنین و مردم، تایید کننده حرکت رسول الله است. در معرفی پیامبر، این طور خداوند می فرماید: 💠یومن بالله و یومن للمومنین در کنار ایمان به خدا، ایمان به مردم ذکر میشود. حاکمیت خداوند روی زمین میشود حاکمیت مردم. بزرگ ترین ماموریت حاکم الهی چه معصوم باشد و چه غیر معصوم در دوران غیبت، تحقق حاکمیت مردم است چرا که فرمود 💠لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ امتداد حرکت مردم در دوازده فروردین ۵۸، منوط به حرکت علمی و عملی حوزه های علمیه است. @tamardom
نابغه حوزه 🔰🔰🔰 کتاب «نا» روایتی جذاب و داستانی از زندگی شهید صدر اعجوبه حوزه در دوران معاصر الگویی کم نظیر برای فضلای جوان حوزه ملای باسواد حوزوی، متبحر در شناخت مکاتب شرقی و غربی در حوزه های فرهنگی،اقتصادی و سیاسی، اهل مبارزه برای تشکیل حکومت اسلامی و در یک کلام بنده خدا 🌀البته حجم کتاب و زاویه نگاه مولف ، طبعا همه این ابعاد را پوشش کافی نداده، ولی مغتنم است. خانم بودن نویسنده هم سبب شده، ابعاد خانوادگی شهید خوب روایت شود، بعدی که در زندگی علماء، کمتر توجه میشود. 🌀کدهای خوبی هم در کتاب از طرح های مبارزاتی برای تشکیل حکومت اسلامی مختلف وجود دارد ۱.طرح امام موسی صدر ۲.شهید صدر ۳. امام خمینی به لحاظ راهبردی این قسمت کتاب در مقایسه امام موسی و شهید صدر جالب توجه است «با همه شباهت های مبنایی، هرکدام نقطه آغاز را جایی متفاوت میدانست، محمدباقر میگفت حوزه باید اصلاح شود، تشکیلات علماء و روشهای آموزشی اش باید راه دیگری پیش بگیرد، باید کاری کنند که وقتی کسی از حوزه بیرون می رود، نه فقط برای مسلمانها، بلکه برای دیگران هم حرفی داشته باشد. از اینجا رهبری دینی را به دست فقهایی که به طور طبیعی و تدریجی، حیات اجتماعی و سیاسی را به دست می گیرند و حکومت اسلامی را بنا می کنند ترسیم می کرد. اما آقا موسی نظر دیگری داشت؛ اینکه علما باید کنار توده قرار بگیرند تا نیازهای آنها را بشناسند و آن وقت مسئله های زندگی و هدایت عملی آنها را دست بگیرند. می گفت نجف و قم برای چنین کاری مناسب نیستند، باید جایی دیگر را انتخاب کرد تا بشود راه سید جمال الدين اسد آبادی را به آخر رساند. همین فکر بود که پای او را به لبنان گشود. آقا موسی می رفت تا رهبری دینی را احیا کند و محمد باقر می ماند تا به ساماندهی مرجعیت کمک کند» از میان این سه بزرگ مرد، امام خمینی به اتکای نیروی مردم، موفق به تشکیل حکومت میشود @tamardom