eitaa logo
تا مردم
502 دنبال‌کننده
367 عکس
71 ویدیو
12 فایل
حسین کاظم زاده طلبه عصر انقلاب دوستدار خمینی، خامنه ای و مردم @Hkazemzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
به همین سادگی، وارد کشتی امام حسین شوید ✅✅✅✅ این دو وضعیت را با هم مقایسه کنید: وقتی که در مجلس روضه امام حسین شرکت می کنید با زمانی که در منزل یا محله خود، بانی مجلس توسل به سیدالشهداء میشوید، ممکن است این محله شما به اندازه منطقه، شهر، کشور و حتی جهان، بزرگ تر شود و شما هیاتی در مقیاس کل بشریت برپا کنید. 🌿اما همان مقیاس کوچک را پیش ببریم. شرکت در هیات و بانی روضه خانگی. حتما تایید خواهید کرد، دومی هم لذت عمیق تر و ماندگارتری دارد و هم احساس رشد و معنویت بیشتری روشن است در صورت دوم، شما کار سخت تری را انجام دادید، به تعبیر روایات «احیای امر اهل بیت» کردید. 🌿به هر میزان، قبول مسئولیت در دستگاه امام حسین وسیع تر باشد، ارج و قرب، هم بالاتر میرود. همان طور که گفته شد ممکن است مقیاس نصرت شما نسبت به امام حسین تا حد اقامه عزای ایشان در جهان و حتی تاریخ بالا رود. اما من چه کنم با بضاعت و سرمایه اندکم؟ من نهایت بتوانم روضه خانگی ای بگیرم یا در مجلس عزای سیدالشهداء شرکت کنم که این خود صوابی بس عظیم دارد. چند راهکار در آموزه های اهل بیت در این جهت دیده میشود ۱. مقوله که در برخی روایات ناب شیعه وارد شده این است که انسان با قدم نیت در تمام عبادات خوبان در طول تاریخ، شریک شود، یعنی در تمام ثواب عباداتی که انبیا و اولیا انجام داده اند شریک شود. در نهج البلاغه آمده که حضرت امیر از جنگ جمل بر میگشتند که یکی از اصحاب ایشان آهی کشید و گفت: ای کاش برادرم نیز همراه شما بود و در رکاب شما به سعادت نائل می آمد. حضرت امیر فرمودند آیا دل برادرت با ما بود؟ یعنی نیتش این بود که با ما باشد؟ آن فرد :گفت بله ولی مانعی داشت که نتوانست در خدمت شما باشد. امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: او هم همراه ماست بعد ادامه دادند: کسانی که هنوز به دنیا نیامده اند و در رحم مادران و صلب پدران هستند، آنها هم در لشکر ما بودند. 🌿یا در نقل تاریخ است که جابر بن عبدالله انصاری و عطیه وقتى اربعين سيد الشهدا علیه السلام به کربلا رفتند، جابر سر قبر سيد الشهدا علیه السلام حاضر شد، شروع کرد به خاک ریختن روی سرش و اشک ریختن، وقتی آرام گرفت به عطیه گفت ما در ثواب با شهدایی که در کربلا به شهادت رسیدند، شریکیم. عطیه که از علما و مفسران قرآن بود گفت چگونه شریکیم؟ ما که در کربلا و جنگ نبودیم و شمشیر نزدیم، دست و سری از ما جدا نشد جابر گفت از حبیبم رسول خدا صلي الله عليه وآله شنیدم که میفرمود: «من أحب قوماً حُشِرَ معهم و من أحب عملهم أشركَ فى عملهم؛ اگر کسی عمل یک قوم را دوست داشته باشد با آنها شریک است» و ما جبهه سیدالشهدا را دوست داشتیم و دوست داشتیم که با آنها باشیم؛ پس با آنها شریکیم. ۲. آموزه دوم، نیاز به یک مقدمه دارد : در هر مقطعی از تاریخ، جریان و جبهه حق، یک جلودار و راهبری دارد که جهت گیری کلی حرکت این جبهه را او تعیین و محقق می کند، او را در فرهنگ شیعه، امام می نامند. جریان امامت در دوران حضور معصومین در امام معصوم، تجلی پیدا می کند و در دوران غیبت، این وظیفه را حضرات اهل بیت، بر عهده یعنی مجتهد عالم عادل شجاع زمانه شناس گذاشته اند. اگر این طرح کلی حرکت جبهه حق فهم نشود، بسیاری از رفتارها و تصمیمات امامان جبهه حق فهم نمی شود. مثال بارزش سپاه امام حسن مجتبی است که صلح ایشان با معاویه را سازش پذیری امام ( نعوذ بالله) و ذلت مومنین تلقی می کند و امام را با طعنه « السلام علیک یا مذل المومنین » خطاب می کند. در نکته شماره یک در واقع، با یک نیت درونی خود را بزرگ می کنیم و به جبهه تاریخی حق متصل و در این نکته با فهم طرح راهبردی امام جامعه، عمل کوچک خود را توسعه میدهیم. وقتی شما فهمیدی که هدف امام حسن از صلح شکوهمند خود، همان نرمش قهرمانانه به تعبیر رهبر انقلاب است و بناست با عنصر تقیه، امام، شیعه را در دهان اژدهایی به نام معاویه حفظ کند، حالا دیگر عمل شما در این جهت، ولو کوچک باشد، ضریب پیدا می کند. در سپاه حق کنار امام که بودی، دیگر خیلی فرقی ندارد در میمنه باشی یا میسره. ظهر عاشورا اگر بودیم، وظیفه مان ایثار و جانبازی در راه امام حسین بود، اما از عصر عاشورا، ماموریت کلی جبهه حق مشخصا کاروان امام حسین، روایت کربلا و مرثیه عاشوراست تا هدف سیدالشهداء بدین طریق، تکمیل شود. امروز،خدمت مهم به دستگاه پربرکت سیدالشهداء، فهم جهت گیری کلی انقلاب اسلامی و حرکت در آن جهت است، جهت گیری ای که امروز خلاصه شده است در به صحنه آمدن ایمانهای مردم در حوزه های مختلف. ایران که در دنیای تاریک جهان مدرن، پرچم سیدالشهداء را بلند کرده است، موی دماغ دشمنان امروزی نهضت کربلا شده و برای او برنامه ها دارند.
در مقابل این صف بندی دشمن، همه آحاد مردم، وظیفه دارند مثل کربلا. طفل ۶ ماهه و نوجوان و جوان و پیرمرد و زن نمی شناسد حتی بریر زبیری مسلک و وهب مسیحی به میدان آمدند. امروز هم لازم است همه بیایند. اما چه باید کرد؟ تلاش همه جانبه دشمن امروز این است که مردم علوی و امام حسینی ما را ناامید کند، ناامید از حرکت و کار و تحصیل و .... اگر ناامیدت کرد، همه سرمایه های تو را هم خواهد گرفت، اولین آن محبت به اهل بیت. طبعا هر حرکت و رفتاری هم که بذر امید به حرکت در ایران را بریزد، پادزهر این راهبرد کثیف دشمن است. ذهن و قلب تان را به روی نقاط امیدبخش اطراف خود باز کنید، آنها را ثبت و ضبط کنید و آن را به طریقی روایت کنید، به ذهنتان هم خطور نکند که این کار کوچک من چه اثری دارد، بالا قاعده و سنت الهی را در اثرگذاری این حرکتهای خرد گفتیم. از خود و خانواده و فامیل تان شروع کنید. حتما انسانهای ویژه، کارهای خاصی که از ایشان دیده اید را در فضای مجازی روایت کنید. در محل کار خود، همین طور اگر معلمید و دانش آموز خوبی دارید اگر مهندس هستید و طرح بزرگی اجرا کردید پرستار و پزشک هستید و بیمار ویژه ای داشتید در شهر و محله و کشور هر نقطه امیدبخشی دیدید روایت کنید، شک نکنید، دشمن را به هراس خواهید انداخت و محرم متفاوتی خواهید داشت. نقاط ضعف را هم در همین چارچوب امیدبخش روایت کنید. ناامیدی خط قرمزتان باشد.
به همین سادگی با همین عمق قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود
روزنامه همشهری که جمعه ها هم منتشر میشود. پرونده جذابی برای زده چشم نوازه ببینید https://newspaper.hamshahrionline.ir/
ورود بی حجاب به هیات ⁉️⁉️⁉️ خانم بی حجاب اما بدون آرایش در حال ورود به هیات بود، خادم خانم هیات با مهربانی صدایش کرد: _سلام عزیزم _سلام _می بینم که آرایشی نکردی. می تونم دلیلش رو بپرسم؟ _معلومه روز اول محرمه _بابا دمت گرم. اصلا فکر نمی کردم دلیلش این باشه _من خیلی امام حسینی ام. امام رضایی ام. دارم له له می زنم برای یه مشهد. _عزیزم!! چه دل پاکی. امام حسین هم حتما خیلی دوستت داره. فقط یه سوال، با این قلب پاکت، چرا روسری سرت نداری؟! ⁉️خانم بی حجاب که خیلی ماجرا را انگار نمی خواهد جدی بگیرد، سری تکان میدهد و می گوید نمیدانم. خادم ادامه می دهد : _می دونستی کاروان اسراء را وقتی خواستند وارد شام کنند، خانم حضرت زینب به ساربان پولی داد که سرهای مقدس شهداء را ابتدای کاروان ببرند تا حواس مردم به سرها پرت شود و به خانمهای اهل بیت نظر نکنند؟!😭😭 🔰خانم بی حجاب در حالی که به شدت گریه می کند و روسری اش را کامل سر کرده و تقریبا هیچ مویی دیگر بیرون نمانده. گویا طاقت ادامه ماجرا را ندارد. محجبه وارد هیات می شود. خدا شاهد است که عمده دختران و زنان این کشور ماجرایشان همین است. از اجرای حکم الهی نباید یک قدم هم کوتاه آمد، نباید هیئات ما محل بی اعتنایی به احکام الهی شود. بی حجابی قطعا و است، اما عمده زنان ما قصد حرام شرعی و سیاسی را نمی کنند، لذا به تعبیر رهبر انقلاب، اگر از پشت صحنه توطئه بی حجابی مطلع شوند، دیگر به این کار ادامه نخواهند داد. که در فرهنگ دینی ما جایگاه جدی دارد به معنای بی خیال شدن مقاصد و احکام شریعت نیست. یک رویکرد تربیتی در تحقق خواسته های الهی است. دستورات دینی را بدون نظر به باطن و نیت انجام آن نظر کنیم، خطا رفتیم. اگر هم به هر دلیلی دست از تحقق حکم خدا برداریم، خطا کردیم و چوبش را خواهیم خورد. حسی که بانوان ما از امر به معروف و نهی از منکر ما احساس می کنند این باشد که خط قرمز ما واقعا بی حجابی است و به هیچ عنوان از این ماجرا کوتاه نمی آییم در عین حال، با بی حجاب مدارا می کنیم، حرفش را می شنویم، با نقص او مدارا می کنیم و .... @tamardom
تا باد چنین بادا... بحمداللَّه هر روز از گوشه و کنار کشور خبرهایی خوبی از بروز و ظهور هیئات جوانان به‌گوش می‌رسد، تصاویر بالا مربوط به هیئت نوجوانان مسجد محمدیه قم است. توضیح بیشتر در پست بعدی 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/taalighat/1069
برکات دهه هشتادی ها و دهه نودی ها (نگاهی به فعالیت بچه‌های مسجد محمدیه قم) 🔻 عزاداری محرم ظرف بروز مجموع ظرفیت‌های نهفته در دل جامعه مذهبی است. بستری که امکان ظهور و تجلی توانایی‌ها، دارایی‌ها و سرمایه‌های فراوان ما را فراهم می‌کند. اینکه چرا محرم چنین ظرفیتی دارد مستقلاً باید بحث شود. 🔻 اما هنوز دهه اول به پایان نرسیده با رصد گوشه و کنار کشور می‌بینیم چه اتفاقات بزرگ و خیره کننده‌ای در حال رخ دادن است. تقریباً هیچ کوی و برزنی نیست که اثری از عزای سیدالشهدا نداشته باشد. در این میان برخی موارد را می‌توان به‌عنوان یک مورد مطالعه قرار داد. در یادداشت قبل از گفتم و امروز از یک پدیده خودجوش دیگر. 🔻 آنچه در هیئت جوانان قم می‌گذرد نیز قابل تأمل و تقدیر است. به چند ویژگی مهم این هیئت اشاره می‌کنم: 1⃣ محور اصلی هیئت و مراسم عزاداری نوجوانان و جوانان هستند. از آشپزی گرفته تا رسانه و تدارکات و امور هنری و تزئینات و انتظامات، یعنی بچه‌ها خودشان هیئت را اداره می‌کنند و کار را از خودشان می‌دانند. این بچه‌ها فقط مخاطب نیستند بلکه خودشان هستند. 2⃣ نوجوانان در اجرای کار هیئت یعنی یک دوره کلاس آن هم با سخنرانی برادر عزیزی چون شیخ و مداحی برادر خوش نفسی مثل هادی خادم 3⃣ این هیئت فقط هیئتِ محرم نیست بلکه در طول سال بچه‌ها درگیر مسائل اند. یک کار تمییز فرهنگی شان گعده گفتگوی شب‌های ماه مبارک رمضان بود که هر شب جمع می‌شدند و پیرامون مسئله‌های مهم انقلاب بحث می‌کردند یعنی کارگاه تمرین و ، پس می‌شود اسم‌شان را گذاشت 4⃣ نشاط، پویایی، کثرت جمعیت و در جلسه خیره کننده است، يعنی با یک مواجه می‌شویم نه جمعی راکد و هیئتی با تصنعات و تعارفات. هیئتی در محله باجک قم با جمعیتی بن‌نسبت چشمگیر که تا حدود 2 هزار نفر تخمین زده شده. لینک کانال بچه‌های مسجد محمدیه https://eitaa.com/fadaeyan_ir 5⃣ هیئت بدون نیست، تکیه‌گاه دارد، بزرگتر دارد، دارد، و این داشتن است که به کارش اصالت و قدرت و سلامت می‌دهد چرا که بسیاری از هیئات خوب جوان برخی از این ویژگی‌ها را داشتند، اما چون بزرگتر ندارند کار به نتیجه نمی‌رسد... ☘ خدا قوت به بچه‌های خوب و بزرگترهایی که بزرگی کردند و پشت سر این جوانان شدند. ✅ الحمدلله چقدر این روزها از این جنس خبرهای خوب در گوشه و کنار کشور به گوش می‌رسد. اما بیش از نیاز به خوشحالی، نیاز به تحلیل و و الگوسازی و و داریم، غفلت نکنیم... این سرمایه عظیم و رأس المال ما در و هجمه فرهنگی است... 🔻🔻🔻🔻🔻 🆔 https://eitaa.com/taalighat
تاحالا ندیدم کسی بعد سخنرانیش صندلی بذاره به سوال مردم جواب بده، دم استاد شجاعی عزیز گرم چندتا غرفه هم داشتن محصولات فرهنگی میفروختن که عوایدش کاملا خرج هیئت میشد 🗣سـیـّد مـنـصـور مـوسـوی @twtenghelabi
📝 💢 دیدار طلاب با رهبر انقلاب 2️⃣1️⃣ 💠 آرزوی انبیاء ♦️نگاهی به مأموریت کانون‌های تبلیغی[۱/۲] 🔸 رهبر انقلاب در سخنرانی ۲۱ تیرماه ۱۴۰۲ در جمع فضلا و روحانیون سرتاسر کشور سه ماموریت را برای کانونهای عظیم تبلیغی بر شمردند: 🔺تولید مواد تبلیغی به روز 🔺تنظیم شیوه‌های اثرگذار تبلیغی 🔺تربیت مبلغ کانونهایی که تمام مطلوبیتهای تبلیغی که ایشان شمردند را عملیاتی می‌کند. 🔹 اندکی این سه مأموریت را موشکافی می‌کنیم. 🔻 فرض ما در این یادداشت بر این است که امروز، تبلیغ در جامعه ما اگر می‌خواهد به اسلام خدمت کند، جز با نصرت انقلاب اسلامی و در خدمت حرکت نظام اسلامی رقم نخواهد خورد. 🔸 امروز در این نقطه از جهان ظلمانی، آرزوی انبیاء و اولیاء الهی در طول تاریخ رقم خورده است و حکومتی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی شکل گرفته است، حوزه و طلبه بی‌معناست که نسبت به این حرکت بی‌تفاوت باشد و هویت خود را در خدمت به این جریان الهی، نبیند. 💢 مواد تبلیغی به روز هر محتوایی، طبعا بر پایه یک مبنای فکری و اندیشه‌ای تولید می‌شود. مثلا من در مبانی فکری‌ام، معتقدم مردم هیچ نقشی در بهبود جامعه ندارند، این نخبگان هستند که مسائل را حل و فصل می‌کنند. در طول تاریخ هم، توده‌های مردم، یا به انبیاء و اولیاء الهی، خیانت کرده‌اند یا تماشاگر بوده‌اند چرا که اکثرهم لا یعقلون لا یشعرون لا یفقهون و... 🔺 طبعا محتوای تبلیغی این مبنای فکری برای عموم مردم این می‌شود که «آی مردم، خیانت نکنید، خرافه نپرستید، تکالیف‌تان را انجام دهید و...» به قول سعدی: «مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان» 🔺 در مقابل اگر معتقد به مردم‌سالاری به تقریر انقلاب اسلامی باشید و برای مردم حق تعیین سرنوشت در تمامی شئون زندگی قائل باشید و اساسا به توده‌های مردم و انتخاب‌های آنها مبنایی خوش بین باشید و جمهوریت را عین اسلامیت بدانید، طبعا محتوای تبلیغی دیگری تولید خواهید کرد. 🔺تبلیغ اگر می‌خواهد مقدمه‌ای برای تقویت و اقامه نظام اسلامی باشد نمی‌تواند نسبت به مبانی انقلابی اسلامی، بی‌تفاوت باشد. در این کانونها باید این بنیادهای فکری حرکت انقلاب اسلامی احصاء و آموزش داده شود. طلبه باید این منظومه فکری را فهم کند. یک نمونه از این مبانی ذکر شد، منظومه ای از این مبانی باید در ذهن مبلغ باشد. ❇️ نکته دوم در محتوا این است که هر محتوایی که در قالبی می‌نشیند به مثابه یک فعل، غایت و هدفی دارد. مثلا شما منبر می‌روید. با این منبر چه هدف روشنی را در مخاطب، دنبال می‌کنید؟ گاهی برخی تبلیغ‌های ما مخاطب را در خلأ رها می‌کند و معلقش می‌گذارد. 🔺 آیه‌ای و روایتی و تاریخی؛ اما همه اینها به چه منظوری در کنار هم قرار گرفتند؟! چه مساله و دردی را نشانه گرفته اند؟! روشن نیست. 🔺برای اینکه، منبر ما شفاء باشد، باید مخاطب را شناخت، زمانه را شناخت. برای این منظور، باید نگاه راهبردی را در وجود مبلغ، تقویت کنیم. راهبرد، آن جهت گیری کلی حرکت جبهه حق است که به طور واضحی، محتوای تبلیغ ما را با بیان فوق، سامان می‌دهد. 🔺 من همه سرمایه تبلیغی و محتوایی ام را در این منبر، جمع کردم تا در مخاطب، انگیزه حضور در انتخابات را تقویت کنم یا ... ♦️ حرکت کلان انقلاب اسلامی امروز به چه سمتی است؟ رهبر انقلاب در یک فرآیند پنج مرحله ای امروز ما را در حال گذار به سمت دولت اسلامی تصویر می کنند و توضیحات مفصلی در این زمینه دارند. شاخصها و اهدافی را هم در این جهت معرفی کرده اند که محل بحث آن در این بحث نیست. اما یک مبلغ باید به این لایه اندیشه‌ای از انقلاب اسلامی هم متصل شود تا بتواند مساله امروز مخاطب و درد و مشکل او را درست تشخیص دهد و صحیح نسخه بپیچد و الا دچار نسخه‌های کاذب و انحرافی خواهیم شد. 💢 تنظیم شیوه‌های اثرگذار تبلیغی به طور کلی، یکی از آسیب های تبلیغ حوزوی ما، توجه کم به مقوله روش و شیوه‌های تبلیغ است. عموما طلاب عزیز ما محتوازده هستند و بیشتر تمرکز آنها روی تنظیم محتوا می‌چرخد. اما نکاتی چند می تواند فضای تنظیم این شیوه‌ها را اندکی روشن کند. 1⃣ ما با تنوع ذائقه‌ها، اصناف، نژادها، طرز فکرها مواجه هستیم و روشها باید مناسب مخاطب اختصاصی ما باشد. 2⃣ روشهای جدید و نوین تبلیغی، نباید به حذف شیوه های سنتی تبلیغ ما مشخصا منبر بیانجامد. 3⃣ مزیت نسبی روحانیت شیعه، مردمی بودن و ارتباط چهره به چهره و از نزدیک با عموم مردم است، این را باید در روشها حفظ کرد. 4⃣ زیست بسیاری از مردم امروز در فضای مجازی است، بدون حضور آگاهانه و مسئولانه در این فضا، نمی‌توان از هدایت ذهنیت مردم سخن گفت. 5⃣ در فضای مجازی شیوه‌های نوینی برای... 🔰 ادامه در پست بعدی... 📝پیرامون دیدار طلاب با رهبر انقلاب بخوانید 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــط ✾═┅┄┈