eitaa logo
تا مردم
503 دنبال‌کننده
353 عکس
71 ویدیو
12 فایل
حسین کاظم زاده طلبه عصر انقلاب دوستدار خمینی، خامنه ای و مردم @Hkazemzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
خدمت، توبه می آورد 🦚 آيات پایانی سوره توبه، یک تقسیم بندی است در جامعه اسلامی نسبت به برخوردشان با نزول آیات قرآن. دسته اول مومنین اند که با نزول آیات، بر ایمانشان افزوده می شود و احساس خرسندی ویژه ای از این اتفاق دارند. ۱۲۴ 🦚 دسته دوم که کافرند و منافقانه در میان مسلمانان نفوذ کردند و ازدیاد ایمان مومنین را به واسطه نزول قرآن مسخره می کنند. ۱۲۴ اما دسته سومی را هم قرآن معرفی می کند با نام فی قلوبهم مرض. این ها بیمار دل هستند و گرفتار مریضی های روحی و ایمانی. البته مثل دسته دوم معاند نیستند. ۱۲۵ 🦚 اینکه گرفتار این بیماری شدند به خاطر این است که از ابتلائاتی که در سال یک یا دو بار پیش می آمد، متذکر نمی شدند. ۱۲۶ این ها اگر بر همین بیمار دلی باقی بمانند، بر حال کفر خواهند مرد. ۱۲۵ 🦚 خداوند برای دعوت این گروه به جمع مومنین، توجه شان را جلب می کند به وجود نازنین رسول الله و برخی ویژگی های ایشان. اینکه پیامبر، رنج و مشقت مردم برایش دشوار است، اشتیاق شدیدی بر هدایت مردم دارد. رافت و مهربانی اش فراگیر است. توجه به این خصوصیات رسول مهربانی، زمینه توبه این دسته را فراهم می سازد. ۱۲۸ 🦚 امروز در نسبت با انقلاب اسلامی و در گرفتاری کرونا، توجه برخی از مردم که ضعیف الایمان هستند را باید به جریانی این چنینی، معطوف کرد. جریان خدمت و مهربانی و رافت اسلامی که الحمدلله در کشور کاملا فراگیر شده است، زمینه را برای بازگشت این دسته به جریان عظیم انقلاب اسلامی فراهم می کند. پ ن: شماره ها، شماره آیات سوره توبه اند. 🌟🌟🌟 @tamardom
⚡خاطرات یک در روزهای کرونایی... ◀اسمش محسن است و برای او کارجهادی یک آرامش خاصی دارد و شهادت را دوست دارد؛ میگوید: خدا کند شهید شویم و با مرگ طبیعی نمیریم... ◀هنوز هجده سالش نشده است اما پا به معرکه ای گذاشته است که شاید خیلیها از اسمش وحشت دارند یعنی غسالخانه، همانجایی که هرانسانی باید به آنروزی که به آنجا می برندش بیاندیشد... ◀از او پرسیدم چه شد به این فکر افتادی که بروی غسالخانه؟! آنهم در چنین شرایطِ حساسِ کرونایی؟! جوابم را اینگونه داد: هرکسی باید یک بارهم شده مرده ای را بشوید تا علاقه به چیزهای دنیایی؛ پول و ... که ارزشی ندارد از دلش برود و به فکر ساختن آخرتش بیافتد ◀از او پرسیدم در غسالخانه چه دیدی؟! اصلا چجوری تورا راه دادند؟! نگفتن که سِنت کم است؟! خانواده ات خبر دارن؟! ◀تک تک سؤالاتم را با لبخندی جواب میداد؛ میگفت اولین نفر مادرم فهمید که رفته ام و خوشحال شد که پسرش کاری در عرصه ی جهاد یافته است و از همسر شهید چنین چیزی بعیدنیست زیرا با واژه ی جهاد و شهادت خو گرفته است ◀میگفت: اول که رفتم مسئول غسالخانه از سنم پرسید و من با خودم گفتم راستش را میگویم و از خدا می خواهم که خودش درستش کند و همین هم شد؛ قبول کردند که آنجا باشم اما قبل از ورود هم  تذکراتی داده بود که شاید دچار افسردگی و پریشانی و ... بشوی!! اما گفته بودم که چون با اشتیاق آمدم اتفاقی نمیافتد و بعد از ورودهم دیگر کسی چیزی نمیگفت چون در هنگام کار، بدنم با همان لباسهای مخصوص آنجا پوشیده بود و از صورتم فقط چشمانم دیده میشد و کسی نمیفهمید که چندسال دارم ◀اول که رفتم به غسالها کمک میکردم و دوست داشتم خودم هم  میتی را غسل بدهم ولی هنوز چم و خم کار را بلد نبودم اما درآنجاکه بودم از غسالهای جهادی از نحوه ی غسل میت و هر آنچه لازم است بدانم سؤال میکردم و خودم شروع کردم مطالعه ی کتابی از آیت الله بهجت در این زمینه که با جستجوی در اینترنت پیدا کرده بودم ◀آری او به این کار مشتاق بود و برای یادگیری، حتی روحانی محل را به خانه یشان دعوت کرده بود و از او خواسته بود که غسل میت و کفن کردن را به او یاد بدهد ... ◀راستی اینهمه اشتیاق برای چه؟! از خودش اینگونه پرسیدم که چه شد به ذهنت خطور کرد اینگونه به یادمرگ باشی و بخواهی به غسالخانه بروی؟! ◀برایم از قبل آمدن کرونا تعریف کرد و گفت: روزی برنامه ای از تلویزیون پخش میشد و روایات زیادی از اهل بیت علیهم السلام را نشان میداد که ابتدا اهمیتی ندادم و کانال را عوض کردم و همینطور کانالهای مختلف را عوض میکردم و حوصله ام سر رفته بود که باز پس از مدتی به همان برنامه برگشتم که هنوز تمام نشده بود، اینجابود که تصمیم گرفتم یکی از این روایات را بخوانم و آن روایتی بود در ثواب غسل دادن میت و روایتی شبیه این حديث كه: (حضرت موسى عليه السلام از پروردگار پرسيد: ثواب كسى كه ميّتى را غسل دهد چيست؟ وحى آمد كه همانند روزى كه از مادر متولّد شده، او را از گناهان مى‌شويم) ◀درآنوقت نمیدانستم چگونه میتوانم این عمل را انجام دهم تا اینکه قضایای کرونا پیش آمد و ... 📝سیدمحمداکبرزاده هنزائی 🔴حواس جمع🔴 https://eitaa.com/joinchat/945422359Cd198281eda @tamardom
کرونا در خانواده ما 🔰🔰 در این ایام کرونایی، نمازهای مغرب و عشاء را با اعضای خانواده جماعت می خونیم. حانیه دخترم که چهار سالشه طوری نماز می خونه که خواهرش فاطمه خیلی وقتها توی نماز خنده اش می گیره. 😄 فاطمه قبل و بعد از نماز انواع و اقسام سوالات اعتقادی و احکام رو ازم می پرسه. آخوند مجانی و دم دست گیر آورده. یکی از گلایه هایی هم که یک روز در میون می کنه اینه که همه باباها تو این ایام، دائم پیش خانواده شونن. تو چرا نیستی؟! البته ته دلش احساس می کنم که از این مساله راضیه. مخصوصا که دو سه بار تلویزیون نشونم داد، یه غروری در وجودش انگاری شکل گرفته که بابای ما هم بله.😭 در ذهن حانیه هم که من قهرمان مبارزه با کرونا ام. هر روز سوال می پرسه که بابا کرونا رو شکست دادی یا نه؟ 🤣 علی پسر بزرگم هم در غیاب باباش، کاملا نقشش رو خوب بازی می کنه و با کلی مسئولیت پذیری، توی همین یک ماه و نیم، اندازه چند سال، بزرگ شده. چه کمک به مادرش و چه بازی با دو تا خواهرش و .... خانمم هم زده توی خط تولید کیک و مربا.کیکهایی با كمترین قیمت که هم خوشمزه است و هم بچه ها رو حسابی سر ذوق میاره و سرگرم می کنه. کلا خانواده مون در اوضاع جدید، خیلی خوب پیش می رن. الحمدلله ☘️☘️☘️☘️ حس همه اعضای خانواده حتی حانیه اینه که داریم به همه مردم برای مبارزه با کرونا کمک می دیم. این خیلی کمک می کنه به تحمل این اوضاع. این متن رو هم خانوادگی نوشتیم. راجع به جملاتش هم کلی صحبت کردیم. تجربه خوبی بود. شما هم امتحان کنید. روزانه یا هفتگی خاطراتتون ولو خیلی کوچیک رو بنویسید و به اشتراک بگذارید. https://eitaa.com/tamardom
برای این مردم شکست معنا ندارد 💧💧 امروز مساجد ما به ظاهر تعطیل شده است. حرم های ما، دربهایش به روی مردم بسته شده است. اما باطن انقلاب اسلامی که در وجود تک تک این مردم تثبیت شده است خود را بروز داد و هم بیمارستان را برد وسط حرم و هم حرم و مسجد و حسینیه را محور خدمت به خلق کرد. با این مردم با ایمان و انقلابی، شکست مقابل هر قدرتی بی معناست. 💧💧 رهبری در یک بیان عمیقی راز آسیب ناپذیری جمهوری اسلامی را همین هویت مردم سالاری دینی دانسته اند: «بعضى از مديريت‌ها در بخشى از برهه‏ هاى اين سى سال زاويه‏ هائى با مبانى انقلاب داشتند؛ اما ظرفيت انقلاب توانست اين‌ها را در درون خود قرار بدهد؛ هضم كند و انقلاب بر ظرفيت خود، بيفزايد و با قدرت بيشتر راه خود را ادامه بدهد... اين ظرفيت عظيم، ناشى از همين جمهوريت و اسلاميت است؛ از همين مردم‏سالارى دينى و اسلامى است؛ اين است كه اين ظرفيت عظيم را به‌وجود آورده است. و راز ماندگارى و مصونيت و آسيب‏ ناپذيرى جمهورى اسلامى هم اين است و اين را جمهورى اسلامى در ذات خود دارد.» 🌔🌔 @tamardom
من فرزند قرنطینه ام 🔰🔰 از وقتی که یادم میاد همیشه در ارتباط با دیگران، بیرون از خونه رفتن و مسافرت محدودیت داشتیم. خب برای مسافرت به خونه اقوامی که ازشون دور بودیم، باید شرایطی فراهم می بود و تنها رفتن بچه، امکان نداشت. اما وقتی هم که خانوادگی میرفتیم تا میرسیدیم، کمتر از یه هفته برمیگشتیم این میشد بیرون رفتن ما در یکسال از یک شهرتقریبا غریب... 🔰 چرا بیشتر نمی موندیم؟ پدرم جانباز جنگ تحمیلی بود. علاوه دست و پا که تیر خورده بودند، یه سری ترکش هم در سر داشت که بارها و بارها بخاطر اون عمل شد و هنوز هم داره و تموم نشده. چون دیگه عملش منجر به از بین رفتنش میشه. بسوزید و بسازید... اما جانباز مگه چشه خیلی ها تصور رمانتیکی از جانباز دارند و البته عرفانی که در تلویزیون و رسانه ها دیدند. 🔰 اما این همه ماجرا نیست وقتی با جانباز همسفر هستی و زندگی میکنی: نمیتونی بری مسافرت، اون هم خونه عزیزترین های زندگی، چون کافیه حال جانباز به هم بخوره اون موقع نمیدونه داره چه کار میکنه. ممکنه یه بار تو رو از آپارتمان بندازه پایین و شانس بیاری یه سری مانع بشن 🔰 توی خونه هم نمیتونی با صدای بلند به بازی بچگی ات مشغول بشی. چون اگه اعصاب بابای جانباز به هم بریزه، عاقبتش پای خودته. نه تنها خودت که بقیه هم آسیب می بینند. بیرون از خونه رفتن خیلی سخت بود. 🔰 درسفر که مادر باید دائم مراقب بابا باشه و هر اتفاقی باعث کتک خوردن اون میشه تا مانع صدمه خوردن بقیه حتی غریبه ها بشه. با این حال توی خونه موندن با اون شرایط برای ما بهتر از بیرون بود. ما برای خودمون توی خونه علاوه بر درس خوندن، سرگرمی خودمون رو درست کردیم طوری که نه بخواهیم بیرون بریم نه توی خونه کاری کنیم که بابا اذیت بشه اما باز هم میدونستیم که زود به زود یه چیزی پیش میاد. یه بار با چوب یه بار با زنجیر موتور یه بار داغ میشی... 🔰 قرنطینه اون هم با سختی های فراوان گفتنش سخته و سخت تر انتقال اون لحظات هست. هیچ جا برات امن نیست جز آغوش مادری که با یه دست بچه ها رو حفظ کرده و با یه دست از خودش دفاع میکنه... 🔰 آره اینها یه برداشت چند خطی از 20سال زندگی واسه من در دوران قرنطینه بود من و بعضی از دوستهای همدردمان همه عمر قرنطینه بودیم. همیشه از این که بریم بیرون از خونه و مسخره بشیم ترسیدیم. الان ما از تنها و قرنطینه بودن لذت میبریم. خیلی از کارها رو انجام میدیم و اصلا کلی لذت میبریم... 🔰 حالا قرنطینه چند روز و چند ماه که چیزی نیست. انگار این غیر عادی زندگی کردن، یه جا کمک کرد. شاید یکی بگه که آخرش که چی ... این همه سختی و اذیت شدن؟؟؟ 🔰 جالبه الان بهترین روانشناس های غربی هم میگن دنیا تار و پودش از رنجه. پس در مقابل مشکلات و سختی ها باید بزرگ شد بعضی ها اونقدر در این مشکلات خودشون رو ساختند که روح بزرگی پیدا کردند. قرنطینه چند روزه و چند ماهه برای خیلی از مردم دنیا و چند ساله برای مثل من، راهی هست برای بزرگ شدن روح. ما توی خونه همیشه امیدوار بودیم به اینکه یه روزی اوضاع خوب میشه. 🔰 درسته از نگاه بیرون چیزی ظاهرا خوب نشد اما ما فرصت داشتیم که روح مون رو بزرگ کنیم. اینکه سختی ها رو تحمل کنیم اینکه از مثل کرونا و بزرگتر از اون نترسیم و اگه مشکلی پیش امد فقط کار خوب و مناسب خودمان رو انجام بدیم... 🔰 شاید کسی که بیمار نشده و بیمارستان نرفته می تونه به آدمهایی که همیشه در قرنطینه فکر کنه و کمی حال اونها رو بفهمه 🔰 بفهمه که یه جوانی که در اول جوانی قطع نخاع میشه برای همیشه چه حالی داره. جوانی که رفته بجنگه یه لحظه بیهوش میشه و وقتی به هوش میاد میبینه دیگه برای همیشه توی قرنطینه ست بفهمه یه جوانی بعد از به هوش اومدن میبینه اعصاب و روان شده و باید همیشه توی یه اتاق بمونه و از زندگی چیزی نمیفهمه جز لحظاتی اندک... همون اندک هم که میره بیرون از قرنطینه، یه عده بهش میگن دیوونه 🔰 بفهمه که خانواده اینها یه عمر باید هم پدر رو درک کنند هم باید بخاطر اون پدر توی قرنطینه باشند. همسر جانباز هایی که همیشه مجبورند کنار جانباز بمونند. جانبازی که کوچکترین کار شخصی خودش رو هم به سختی شاید بتونه انجام بده. دور و بر ما خیلی ها توی قرنطینه اند. یه عده بخاطر آزادی و امنیت ما رفتند توی قرنطینه. قرنطینه ای که تمامی نداره... 🔰🔰 پ ن: خاطرات یکی از فرزندان جانبازان اعصاب و روان. که چند ساعتی است واقعا حالم رو خراب کرده. چقدر ما مسئولیم. عاشقان خمینی که همه زندگی شان را برای لبخندش قمار کردند. اگر قسمت شد از این سرمایه های بی نظیر باز هم روایت می نویسم. @tamardom
♻️♻️ کاری مشترک از حانیه (۴ ساله) و فاطمه (۹ ساله) ➕➕ نزدیک به دو ساعت کارشون طول کشید با نظارت مادرشون. ◀️ جمله ها از حانیه است، واقعا شگفت زده شدم که برای یک بچه، زنده بودن امام زمان این قدر در ذهنش باقی مانده باشد. 🔼🔼اینکه شکست کرونا رو هم منوط کرده به آمدن حضرت و اینکه اگر بیایی با هم کرونا رو هم شکست میدیم خیلی جالب بود. 🔽🔽فاطمه هم جمله های خواهرش رو نوشت و نقاشی رو کشید. 🔁🔁هیچی مثل بازی و کاردستی بچه ها رو با امام زمان گره نمی زنه. @tamardom
کرونا باطن تمدن غرب را نشان همه داد ✴️✴️ یک تحلیل از حادثه جهانی کرونا که در کلام رهبری، محوریت داشت، غلبه تمدنی اسلام به پرچمداری جمهوری اسلامی ایران بر غرب و فرهنگ اومانیسم بود. واکنش های کاملا معناداری که در این دو قطب تمدنی رقم خورد، به صورت روشنی حاکی از شکست و زوال فرهنگ سرمایه داری و اوج گیری فرهنگ ایرانی اسلامی است. ✴️✴️ در حالی که فرد محوری در آن جبهه، مردم را به صف خرید اسلحه و نزاع بر سر پر کردن یخچال و فریزر های خانگی و دزدی دولتها از یکدیگر می کشاند، در این جبهه، مردم برای خدمت کردن به یکدیگر از هم سبقت می گیرند، بارها شاهد بودم افرادی از اقشار مختلف مردم و نه فقط قشر با ظاهر مذهبی که برای ورود به بیمارستان مثلا و خدمت به بیماران چقدر پی گیری می کنند و التماس مسئولان مربوطه که پذیرفته شود. ✴️✴️ چرا که این مردم یاد گرفته اند سابقوا الی مغفرة من ربکم را از قرآن. و چه چیز از خدمت به خلق خدا که عیال الله اند بهتر می تواند مغفرت الهی را جلب کند. مردم داستان صدیقه طاهره را مکرر پای منبرها شنیده اند که تا صبح برای همسایه ها دعا کرد و فرزند بزرگ ایشان جویای ماجرا شد، مادر فرمودند: الجار ثم الدار، اول همسایه ها، بعد خودمان. ✴️✴️ زیباتر از آن اطعام فقیر و اسیر و یتیم در سه روز متوالی توسط خانواده امیرالمومنین، آن هم با افطاری خودشان است که تابلوی تاریخی از یک ایثار دسته جمعی را رقم زده است. این جبهه و این مردم تربیت شده این فرهنگ هستند. ✴️✴️ کرونا این ظرفیت های جامعه ما را فعلیت بخشید و باطن تمدن غرب را جلوی چشم آحاد مردم دنیا آورد. نخبگان ما باید روایت گر این صحنه مبارزاتی دو فرهنگ باشند. امروز اگر مانع غرب زدگی و ضعف اعتماد به نفس در میان جلوداران جامعه ما نباشد، پیروز میدان کرونا در مقیاس جهانی و تمدنی خواهیم بود. ✴️✴️ جنگ اصلی در این میان همین صحنه است. پیروزی در این مبارزه جامعه جهانی را برای ظهور منجی اصلی آماده تر می کند. خبرگزاری فارس https://www.farsnews.ir/news/13990121000337/%DA
روزی که عبدالله والی به خاطر نداری مردم بشاگرد گریه کرد اضطرار به امام زمان در زمان دانشجویی، علاقه زیادی به مباحث غرب شناسی داشتم، کتابهای زیادی در این زمینه هم خواندم، با اصحاب غرب شناس داخلی هم زیاد محشور بودم، سخن از غرب ستیزی بیت الغزل کلمات شان بود. 🌸 در کلمات برخی از بزرگان و علماء هم سخن از نیاز به حجت و اضطرار به ولی می خواندم. اما اینها همگی در ذهن و فکر بود تا خدا توفیق حضور در اردوی جهادی بشاگرد را نصیبمان کرد. با مردی الهی و از شیفتگان خمینی، به نام عبدالله والی آشنا شدیم. او به اشاره ولی زمانش از همان روز های آغازین جنگ، جهادش را در منطقه محروم بشاگرد آنهم با دست خالی تعریف کرده بود. 🌸 وقتی در سال ۸۰ خدمت ایشان رسیدیم، منطقه بشاگرد قابل مقایسه با بیست سال قبل خود نبود. او با کمک مردم بشاگرد، خیرین تهران و رفقایش، برای بشاگرد، جاده کشیدند، آب و برق آوردند، حوزه علمیه تاسیس کردند، آموزش بچه ها راه افتاد و امروز دیگر بشاگرد خودکفا شده. 🌸 اصرار حاج عبدالله این بود که بچه های جهادی، مناطقی که هنوز محرومیت بالایی دارند را از نزدیک ببینند، به یکی از این روستاها رسیدیم، یاالله گفتیم و وارد کپرهاشان شدیم، هیچی در کپر نبود، هیچی. حاج عبدالله پرسید کی گوشت خوردید گفت سال قبل که نذری آوردند مرد از شدت ضعف و ناتوانی، توان پاسخ دادن نداشت. 🌸 آب شرب نداشتند و باید برای یک مشک آب، یک ساعت پیاده تا گودالی می رفتند و از آبهای جمع شده در آنجا مشک را پر می کردند، بماند همه منقلب شدند. خود حاج عبدالله از همه بیشتر، روی زمین نشست و اشک می ریخت می گفت خدایا گناهش را ما می کنیم که ظهور عقب می افتد و تاوانش را این مردم پس می دهند، ناله می زد که دیگر بیش از این نمی توانم. خودت کاری کن. اضطرار را با همه وجودم یافتم. ناتوانی مردی که همه کار برای بشاگرد کرده و اما کار تمام نشده. 🌸 اضطرار او به آمدن امام زمان از سر ضعف نبود، از سر تنبلی و نشستن نبود، انتظار فعال، همراه با قیام و اقدام بود. اساسا کسی به ولی خدا نیازمند می شود که در افق وجودی او قرار گیرد و به سمت تحقق اهداف او حرکت کند و الا اساسا احساس نیاز او به ظهور ولی حق کاذب خواهد بود. امروز تحقق جمهوری اسلامی و تلاش برای عظمت و پیشرفت آن به هر صورت، اقدامی در جهت اضطرار به ظهور امام زمان است. حسین کاظم زاده فارس پلاس @tamardom
شیرالله قنبری ❇️❇️ عجب اسم با مسمایی، شیرخدا. شیرالله قنبری جانباز کرمانی دفاع مقدس است و بیش از سی سال است به خاطر مشکلات تنفسی و خطری که بیماریهای عفونی برایش دارد، در قرنطینه خانگی به سر می برد. شیرالله حتی بازی بچه هایش را باید از پشت پنجره اتاق محقرش نگاه کند. ❇️❇️ این ها نماد قدرت ملت ایران هستند، اینکه مردم این کشور میتوانند در مقابل این ویروس که بسیاری از کشورها را از پای درآورده، مردانه بایستند، به خاطر وجود امثال شیرالله است. وقتی به او و خانواده ایثارگر او نگاه می کنیم گویا مشکلات این روزهای ما اصلا مثل بازی و سرگرمی می شود. ❇️❇️ برای سلامتی ایشان و همه جانبازان این مرز و بوم و همه بیماران کرونایی صلواتی عنایت کنید. @tamardom
به نام مردم به کام دشمن ⏺️⏺️ یک خط و طرح واضح رسانه های دشمن در ماجرای کرونا پی گیری پروژه مردم در مقابل حاکمیت و جدایی این دو از یکدیگر است. در این جهت برخی روشن فکران وطنی مان هم توجیه و تبیین این گسست میان حاکمیت و مردم را دنبال می کنند. ⏺️⏺️ به عنوان مثال خط فکری داود فیرحی و محمد فاضلی را در این جهت دنبال کنید. واضح است که این به معنای هماهنگی این روشن فکران با دشمن نیست و بحث بر سر یک پروژه واحد فکری است. ⏺️⏺️ مثلا فاضلی در یادداشتی با عنوان قوتهای جامعه ایرانی معتقد است: تمام قوتهایی که در بحران کرونا در جامعه ی ایرانی با آن مواجه هستیم از سوی مردم بوده و حکومت چیزی جز ضعف و خرابی به عمل نیاورده است. از نظر ایشان این مردم استحقاق حکومتی به مراتب بهتر از جمهوری اسلامی داشته و نباید در این وضعیت تلف شوند. ⏺️⏺️ فیرحی هم که پروژه فکری او، آشتی میان دولت دموکراتیک و اندیشه سیاسی اسلام است، به عنوان مثال در یک مصاحبه با ایلنا در اواخر سال ۹۸ تلاش می کند که با تکیه بر هویت ایرانی و ملت ایران، این طور القاء کند که یک جدایی میان دولت و ملت وجود دارد که دائم توسط مردم، کاستی های دولت جبران می شود. راهبردی هم که ارائه می شود برای حل مشکل کرونا، ساز و کارهای مردمی مستقل از حاکمیت است. ⏺️⏺️ اما آنچه به نظر می رسد طرح و پروژه رهبری است، این است که در دل این حوادث طبیعی و بلایای عمومی، یک اراده ملی جدید و رشد یافته شکل بگیرد، در جهت گام بعدی ای که باید جامعه بدان سمت حرکت کرد و آن در این مقطع تشکیل پایه های دولت اسلامی است. ⏺️⏺️ پایه اصلی تشکیل دولت اسلامی، تربیت کارگزاران و مدیرانی است که در تراز مردم و انقلاب هستند. تربیتی که در دل این حوادث به صورت تصاعدی رشد می کند. اساسا در اندیشه رهبری، از دل همین اراده و خواست مردم است که دولت و حاکمیت شکل می گیرد. ⏺️⏺️ این فضا بهترین فرصت است برای اصلاح و تحول حاکمیت توسط خود مردم. یک اراده جدید از سوی مردم و طبیعتا یک گام رو به جلوی کل نظام. مراقب باشیم این حرکت را دشمن مصادره علیه نظام و مردم نکند. ⏺️⏺️ پی نوشت: نقل قولها همگی از نشریه دیده بان اندیشه فرودین ۹۹ است. خبرگزاری فارس @tamardom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این مناجات مردی است که عالمی را به یاد خدا انداخته. دعوت به میهمانی می کند. میهمانی خدا خدایا ما بندگان ضعیفی هستیم. ما هیچیم. خدایا این ایران را که از همه اطراف به او هجوم شده است برای اسلام، تو تقویت کن. از گوش دادن به این نوا محروم نشید
قاب اول حاج عبدالله 🌼🌼 بار اول حاج عبدالله رو بشاگرد دیدم. مردی شبیه بازاریهای قدیم با پیراهن کهنه ای که روی شلوار انداخته بود و تسبیحی که به دست داشت و بعد از دست دادن به هر کسی دستش را می بوسید. این اولین قاب و تصویر من از حاج عبدالله بود. دوست داشتنی و کم سرو صدا. اولین چیزی که از دیدار ایشون در ذهنم شکل گرفت ناخودآگاه اخلاص بود. 🌼🌼 به تدریج در همان سال ۸۱ که اردوی جهادی با بچه های دانشگاه آمده بودیم بشاگرد، بیشتر با ایشون آشنا شدیم. عصرها حاجی می گفت کار تعطیله و بچه های اردو، رو می برد، مناطق مختلف بشاگرد رو نشون میداد و مفصل هم حرف می زد و پای صحبت ما می نشست. می گفت مهم تر از کار عمرانی ای که بچه ها این جا انجام میدن، دیدن محرومیته، این ها مدیران فردای این مملکت اند. بیش از ۲۰ سال بود که در بشاگرد یعنی یکی از دورافتاده ترین مناطق کشور، خدمت می کرد. یک پایش این جا بود و یک پایش هم تهران برای جمع کردن کمک مردم به سمت بشاگرد. 🌼🌼 با دست خالی و تنها با کمک مردم بشاگرد و همت خیرین تهران و رفقای محله اش، قطب مدیریت جهادی را منطقه بشاگرد کرد. می گفت هر وقت خسته می شوم یاد جمله امام می افتم که شما بروید و بشاگرد را دریابید که امید است از این منطقه سربازان امام زمان، تربیت شوند. روزی که حوزه علمیه بشاگرد را راه انداخت، میگفت دیگه خیالم راحت شد که حرف امام روی زمین نماند. 🌼🌼 و این چنین «مرحوم حاج عبدالله والی یکی از آدمهایی است که قطعا در تاریخ انقلاب و تاریخ کشور اسمش باقی خواهد ماند و نامش به نیکی یاد خواهد شد، خداوند درجاتش را عالی کند» مقام معظم رهبری ۹۱/۳/۹ https://eitaa.com/tamardom
به مناسبت رحلت آیت الله امینی 💎💎 از مباحث جدی و جنجالی شورای بازنگری قانون اساسی, این بود که آیا می توان برای رهبری, مدت تعیین کرد یا خیر؟ به این نکته, در مجلس تدوین قانون اساسی, توجهی نشده بود و بینش سنتی ولایت فقیه, چنان بود که (فقیه), تا وقتی که دارای شرایط باشد, ولایت او پا برجاست و امکان برکناری و یا تحدید به مدت خاص, نیست. اما در مجلس شورای بازنگری, دو دیدگاه مطرح شد: 💎💎 دیدگاه نخست: گروهی از نمایندگان مجلس, بر این نکته تأکید داشتند که (جعل توقیت) (تعیین محدوده زمانی) نادرست است. اما استدلالها 1 . تعیین زمان برای رهبری, اعتبار مردمی مقام ولایت و رهبری را از بین می برد. آقای طاهری خرم آبادی: (مقام ولایت و رهبری, یک مقام دولتی اسلامی است. قضاوت مردم, در مورد رهبری این است که این به جای ولی عصر نشسته است, نایب امام زمان است و مردم با یک عشق و علاقه و محبتی به رهبر نظر می کنند ... ولی همین قدر که در بین مردم, الآن منعکس وگفته شود که این آقا را برای ده سال به رهبری انتخاب کرده اند! ده سال نایب امام زمان است! بعد از ده سال از نیابت می افتد, این, ولو از نظر قانون خشکی که ما داریم روی آن بحث می کنیم ... هیچ اشکالی نداشته باشد ... در بین مردم نسبت به رهبری یک نوع تزلزل ایجاد می شود.) روشن است که ایشان از باب مفاسدی که توقیت ولایت فقیه به دنبال دارد به مخالفت برخاسته است و به اصطلاح، فقیه در ناحیه امتثال و انجام یک حکم شرعی، به مصلحت نیست که این حکم را اجرا کند. 💎💎 ریاست مجلس شورای بازنگری , آقای مشکینی نیز, از همین زاویه به مخالفت برخاسته اند «در بین مردم هم انعکاس عجیبی پیدا می کند. حال همین قانون را که تصویب کردید, فردا انعکاسش را شما [باید] جواب بدهید.) اساسا این که این دقتهای این چنینی مد نظر فقها قرار گرفته است، به لحاظ منهج فقهی بسیار مغتنم است. 2 . تعیین مدت برای رهبری با ادله ولایت فقیه, سازگاری ندارد. آقای مشکینی : (مقام رهبری و مرجعیت, از آن مقامهای والا و بس مقدس است و نیابت انبیا و ائمه, علیهم السلام, است و عرض کردم به این که: لم نر نبیاً به این که عزل عن مقامه یا ولیاً عزل عن مقامه.(هیچ نبی یا ولی ای را ندیدیم که از مقام خود عزل شود) 💎💎 آقای مهدوی کنی: (من اعتقادم این است: اصلاً توقیت خلاف شرع است... به خاطر این که ما با کسی بیعت کردیم و صلاحیت داشت... وقتی یک کسی صلاحیت دارد, با او بیعت کردیم تا مادامی که صلاحیت دارد,او اولی الامر است.) بخشی از نامه جامعه مدرسین به این مناسبت: (امید است که اعضای محترم شورا, مسأله ولایت فقیه را که منصبی است الهی و ادامه ولایت ائمه معصومین, علیهم السلام, است, محدود به زمان نکنند که بدون تردید, محدودیت, موجب تضعیف مقام ولایت فقیه خواهد بود.) 💎💎 دیدگاه دوم. مخالفین دائمی بودن ولایت فقیه: مرحوم آقای امینی: (شما یک کسی را انتخاب کردید به عنوان ولی فقیه رهبر, خوب مدتش را معلوم نکردید, ممکن است این بیست سال,سی سال, کم و زیاد... در طول این مدت یک افرادی پیدا بشوند بسیار بهتر, مقبول تر, دارای شرایط بهتری, آن وقت بگوییم که همه آنها بمانند, اما این که انتخاب شده تا آخر بماند؟) ایشان در ادامه و از منظر فقهی تلاش کردند که توقیت ولایت را بر مبنای فقهی استدلال کنند: (ما نمی توانیم بگوییم که تمام مجتهدان واجد شرایط, ولایت بالفعل دارند. چون در این صورت, بایستی صدتا رهبر و ولی فقیه داشت و در نتیجه هرج و مرج, پدید خواهد آمد. بنابراین ولایت فقیه برای فقهای واجد شرایط, از طریق خبرگان (که کانالی برای بیعت مردم است) صورت می گیرد و در نتیجه, ولایت برای فرد خاص, فعلیت پیدا می کند; از این روی, فعلیت ولایت مشروط به تصدی و یا انتخاب خواهد بود. و با توجه بدین مبانی, (بیعت) مختلف است. گاه برای همیشه بیعت صورت می گیرد و گاه به گونه موقت... وخبرگان می توانند بیعت موقت را انجام بدهند. از سوی دیگر نمی توان مورد ولایت فقیه را به ولایت معصوم قیاس کرد, زیرا ولایت معصوم, برخاسته از لیاقت ذاتی است و تنها برای اجرا, احتیاج به کمک مردم دارد. اما در مورد فقیه, فعلیت ولایت, متکی به (بیعت) است و در بیعت, جعل حدود و شرایط و از جمله شروط زمانی, مشروع وممکن است.) 💎💎 بحث دامنه دار جایگاه اراده مردم در مشروعیت ولی فقیه را ایشان مطرح کرده اند که یکی از جدی ترین مباحث فقهی ما در دوران بعد از انقلاب است که دامنه آن از این یادداشت فراتر است. کلیه نقل قولها از نرم افزار مشروح مذاکرات قانون اساسی است. https://eitaa.com/tamardom
خانم مرضیه دباغ : وقتی غذای امام را داخل اتاق می‏بردم وارد اتاق که می‏شدم می‏دیدم قرآن را باز کرده‏ اند و مشغول قرائت قرآن هستند . مدتی این مسئله (کثرت قرائت قرآن) ذهنم را مشغول کرده بود تا اینکه روزی به امام عرض کردم: حاج آقا شما سراپای وجودتان قرآن عملی است دیگر چرا اینقدر قرآن می‏خوانید؟ امام مکثی کردند و فرمودند: «هر کس بخواهد از آدمیت سر در بیاورد و آدم بشود باید دائم قرآن بخواند. » منبع: پابه بای آفتاب – ج ۲ – ص ۱۵۷ (چاپ جدید) @tamardom
جمله ای دارد شهید چمران می گوید: زمانی در معرکه مبارزه و جنگ، در محاصره تانکهای دشمن قرار گرفتم، هیچ راه چاره و فراری پیش رویم نبود، از همه جا بریده بودم، مرگ را پیش روی خود میدیدم. 🔰🔰 ناگهان در عمق وجودم، خدا را یافتم. هیچ وقت در عمرم این قدر خدا را نزدیک و پرشور حس نکرده بودم. دیگر از مرگ و این تانکها نمی ترسیدم. از قضا نجات هم پیدا کردم. 🥀🥀🥀 چقدر این عکس، گویای حال این شهید عارف است. پیکری بر روی زمین، رفقای رزمنده در حال مبارزه و شلیک و توپ و ... و من در این بحبوحه متوجه اویم. ♻️♻️ عرفان در مکتب انقلاب اسلامی این چنین، جامع و جذاب می شود. @tamardom
تلقی اشتباه از نظام 🍂🍂 نظام یعنی دقیقا کجا؟ اگر نظام ظلم کرد چه؟ اگر حق مردم را خورد چه؟ باز هم نباید تضعیف شود؟ باز هم نباید به آن اعتراض کرد؟ نظام یعنی قوه قضاییه؟ یعنی مجلس؟ یعنی رهبری؟ 🍂🍂 مطالبه گری که طبیعتا همراه اعتراض است نباید اعتراض به نظام تلقی شود. آرمان خواهی نباید نظام را تضعیف کند. این یکی از توصیه های رهبری به دانشجویان بود. در اندیشه رهبری، نظام آن حقیقتی در جمهوری اسلامی است که اصلا فرض ندارد که به کسی یا جریانی ظلم کند. زمانی که امتی به رهبری یک رهبر الهی، قیام لله می کند، بعد از تحقق انقلاب سیاسی، اول حقیقتی که در مسیر رشد این امت، محقق می شود، نظام اسلامی است. 🍂🍂 نظام تجسم رابطه ولایی میان مردم و رهبر است. مردمی که قیام کردند و به رهبر قیام کرده شان، اتصال فکری و قلبی و عملی دارند. این رابطه امت و امام، حافظ حرکت مردم و نظام به سمت اهداف عالیه است. هر موضع گیری ای که باعث تضعیف این حقیقت و حرکت شود، مثل اینکه مردم را از حرکت و رشد، مایوس کند، بی اعتمادی ایجاد کند و .... این عین ظلم است. مانع تحقق عدالت است. و... 🍂🍂 اساسا منبع تولید کننده عدالت همین حقیقت است که نامش را در ادبیات دینی مان، ولایت می گذاریم. اگر ولایت بود یعنی این رابطه وثیق میان امت و امام جامعه ایجاد شد، غنی ترین منبع تولید عدالت ایجاد شده است. سبک تحقق عدالت در جامعه دینی، این چنین است. انسانهایی طالب عدالت، حول ولی جامعه که از همه بیشتر خواستار عدالت است، جامعه ای می سازند که امید تحقق عدالت در آن، بسیار بالاست. توجه به این توصیه رهبری، جریان عدالت خواه جامعه ما را یک گام به جلو خواهد برد. پی نوشت: مطالعه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، مخصوصا فصل ولایت، خیلی به این بحث کمک می کند. @tamardom
محل مصرفی برای فطریه 💎💎 چند وقت پیش یکی از دوستان طلبه ما از وضعیت زندگی کارگری در یکی از شهرهای شمالی را با بنده در میان گذاشت. به واسطه سابقه تبلیغی که در آنجا داشتیم، ارتباطی با شورای یکی از روستاهای این شهر گرفتیم و بعد از تحقیقات اولیه، گزارشهایی، را برای ما ارسال کردند.(از وضعیت زندگی شان و مدارک پزشکی و معلولیت ذهنی و تحقیقات از همسایه ها) 💎💎 این خانواده در ساختمانی که در یک مرغداری می باشد زندگی میکنند. پدر خانواده ماهی یک میلیون و دویست درآمد دارد. بیمه هستند مادر خانواده هم در قبال اجاره این خانه رایگان در همان مرغداری کار میکند. پسر این خانواده دستش مشکل پیدا کرده است و نیاز به درمان دارد. 💎💎 پدر خانواده مشکل بیماری صرع دارد و معلولیت ذهنی هم چند وقتی است گرفتارش کرده، پایش در حین جوشکاری بسیار اسیب دیده وپلاتین گذاشتن دختراین خانواده نامزد دارد و بعد ماه مبارک عروسیشان می باشد و تقریبا میشود گفت هیچ جهیزیه ای تا حالا تهیه نکرده اند. 💎💎 یکی از رفقای جهادی مان هفته بعد به شهر ایشان سفر میکند تا برای خرید جهیزیه اقدام کند. اگر مایل بودید می توانید فطریه های خود را به این خانواده تقدیم کنید. زمان پرداخت فطریه از غروب شب عید فطر تا روز عید قبل از خواندن نماز عید فطر است. اگر هم نماز خوانده نشود تا ظهر عید فرصت پرداخت است. مبلغ فطریه هم برای هر نفر ۱۰ هزار تومن اعلام شد. البته مستحب است اگر قوت غالب یک خانواده چیز دیگری است، مثلا برنج، قیمت ۳ کیلو از این قوت غالب پرداخت شود. 💎💎 شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۰۱۳۹۷۴۴۵ حسین کاظم زاده @tamardom
سود اقتصادی قتل رومینا؟! ◾️◾️ یک خط رسانه ای بسیار خطرناک در قضیه رومینا مشخصا کیان خانواده و جایگاه پدر را نشانه گرفته. جنایت پدر این خانواده چیزی نیست که بتوان بر آن نگریست و روزها غصه نخورد. اما آن جریان خارجی و داخلی ای که منافعش در به هم زدن روابط اصیل خانوادگی در فرهنگ ماست، روشن است که این فرصت طلایی را از دست ندهد. ◾️◾️ من یقین دارم که این پدر از این جنایت خود پشیمان شده و شاید بیشترین غصه را هم خود او می خورد. اما به فرض که این هم نباشد، آیا به این بهانه می توان، پدر و جایگاهش را در نهاد خانواده زیر سوال برد؟ پدر در نظام خانواده ما، نقش یک مدیر دلسوز را دارد، مدیری که اگر جایگاهش تهدید شود، تمام خانواده مورد تهدید قرار می گیرند. چه کسی مهربان تر از پدر می تواند فرزندانش را از آفات و خطرهای فردی و اجتماعی حفظ کند؟ ◾️◾️ در فرهنگ دینی ما، امام معصوم تشبیه به پدر یک خانواده شده و رابطه میان امام و امت، مثل رابطه میان پدر و فرزند دانسته شده است. واقعا اگر در مقابل موج هجمه های رسانه های تهدید کننده کیان خانواده، اگر فرزندان بدون نظارت یک موجود دلسوز به نام پدر رها و یله شوند، چه بلایی بر سر این بچه ها در تنهایی شان می افتد؟ ◾️◾️ در عین حال که باید این جنایت را فریاد بزنیم و از آن متنفر شویم، باید مراقب باشیم جایگاه پدری را خراب نکنیم. شک نکنید که دنبال این خط رسانه ای، کمپانی های بزرگی هستند که سود اقتصادی شان در تنهایی انسانها و فرزندان ما رقم می خورد. یادمان نرود یکی از نقشه های دشمنان این مردم، از بین بردن روابط اصیل خانوادگی ماست. @tamardom
آسیه و جورج 🍂 چه تفاوتی بین مرگ آسیه پناهی و جورج فلوید وجود دارد؟ چرا یکی منجر به اعتراضات فراگیر در آمریکا می شود و بسیاری از شهرها به آتش کشیده می شود و ترامپ هم مجبور می شود حکم تیر بدهد و در اینجا این اتفاق رقم نمی خورد. به حسب ظاهر اینجا یک پیرزن مظلوم فقیر که هیچ چیزی برای دفاع هم ندارد، کشته شده است نه یک مرد. این همه رسانه ها تلاش کردند که مرگ خانم پناهی را در کنار کشته شدن شهروند سیاه پوست آمریکایی قرار دهند، چرا موفق نمی شوند؟ ماجرا چیست؟ 🍂 روشن است که اینجا هم همه مردم از مرگ خانم پناهی غصه خوردند و خواستار برخورد با متخلفین. اما این کجا و آن کجا؟! عمده این است که در ایران، مردم تخلف کوچک و بزرگ مسئولین را پای نظام نمی نویسند. نظام همان خانواده بزرگ این کشور است که خود مردم، اعضای اصلی این خانواده اند. مردم خود را صاحبان اصلی این کشور می دانند. این به تعبیر رهبری شاید بزرگ ترین دستاورد انقلاب باشد. 🍂 یادتان هست در این سالها چند بار شبیه این اعتراضات در کشور ما هم رقم خورد، ولی به محض اینکه تهدید نظام شد، مردم کنار کشیدند. این همبستگی عجیب نعمتی است. کمتر جایی در دنیا پیدا می شود. 🍂 با یکی از ساکنین امریکا صحبت می کردم می گفت شما نمی توانید تصور کنید که این رنگین پوستهای آمریکایی بعد از ۴۰۰ سال که در این کشور زندگی می کنند، هنوز احساس ندارند که شهروند آمریکایی هستند. 🍂 پی نوشت: هنوز درگیر نگاه ملتمسانه آسیه پناهی ام که عاجزانه تلاش می کرد خانه اش خراب نشود. و این پلیس کثیف که چقدر خونسرد انسانی را دارد می کشد، دستش را هم از جیبش بیرون نمی آورد،مرگ بر آمریکا
دورهمی جهادیها سه روز پیاپی بدون وقفه توی یه اتاق کوچیک با حدود بیست نفر از نماینده های برخی گروههای فعال جهادی، جلسه داشتیم. در مشهد اردهال و کنار مضجع باصفای علی فرزند بلافصل امام باقر. بچه ها با هزینه شخصی خودشون این سه روز رو گذروندند. عزم کردیم به سهم خودمون درخواست حضرت آقا را مبنی بر گفتمان سازی حرکت های جهادی رو محقق کنیم. ماندگاری این جمعها و این عزمها چقدر راه انقلاب رو هموار می کنه.
[Forwarded from یادداشت های یک طلبه] به نام خدا این یک پست تبلیغاتی نیست دوستان و اساتید طلبه ای دارم که برخی از آنها از علوم دانشگاهی بهره ای دارند و در ایتا مشغول به نویسندگی هستند؛گاهی کتاب معرفی میکنند،نظراتشان را در باب مسائل اجتماعی مینویسند و یا گاهی هم سیاسی و.... هر چند در مواردی با دوستانم هم نظر نباشم،ولی از این کانال ها استفاده می کنم... این مطلب تبلیغ نیست،پیشنهاد برای عضویت است @delneveshtetalabe یادداشت ها(مهدی خورشیدوند) @mahdikhorshedvand رسول حق منش @r_hagh نگاه بورسی(یادداشت های شخصی رسول حق منش در مورد بورس) @n_bourse جوهری در حال حرکت(رضا آقازاده) @juhar_in_move ما توانستیم(رضا آقازاده) @ma_tavanestim دیده بان(رضا آقازاده) @talabedideban کانال مکالمه عربی قم(مهدی جوادی فر) @mokalemeqhom آموزش عربی(محسن یزدان پناهی) @learnarabic داء و دواء(احمد توکلی) @daodava اقالیم سبعه(رضا حسین زاده) @hashiyenevisi مرتضی منصوری فرد @MMFchannel اقامه(حمید خزایی) @eghaameh اصول پاکی(محسن عبد الله زاده) @khodsaazee گزیده گویی های یک اقتصادخوان(حسین زمانی) @hzamanim اندیشه ورزی(احمد سعیدی) @andishevarzi کپرنشین(جواد قلاوند) @kaparneshin حسن سامی @Hassan_Sami مهتدون(مجتبی امیری) @mojtaba_amiri فقه،حقوق،فلسفه(پیمان رکن الدینی) @law_Philosophy کتاب سالم(سید امیر سیدی) @ketabesalem (عبدالستار عباسی کاشانی) @haftehayemanavi و در بین اساتید: دانشجوی مشروطی(استاد بهزاد زارع) @daneshjumashruti انقلاب بیان،بیان انقلابی(استاد محمدرضا رئیسی زاده) @bayaneenghelabi313 تا مردم...(استاد حسین کاظم زاده) @tamardom استاد احمد فربهی @farbehi استاد ملکی(مدیر سابق معصومیه/معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور) @ostad_maleki برپا(استاد علی مهدیان) @ali_mahdiyan استاد سید محمدرضا حسینی @Seyed_mohammad_reza_hosseini بینش راهبردی(استاد رنجبر) @Binesh_Rahbordi @delneveshtetalabe
داستان جانشین خمینی 💎💎 روایت امتحان بزرگ یک امت که انتخاب رهبر بعد از امام باشد. امامی که تصور نبود او برای امت بسیار سخت و دردناک است. به جرات می توان ادعا کرد این هم شاهدی بر کلام حضرت امام است که مردم ایران از مسلمانان صدر اسلام در حجاز و عراق بهتر و جلوترند. 💎 ببینید سرنوشت مسلمانان بعد از رحلت پیامبر را که چه آمد بر سر امت اسلامی و مقایسه کنید با سربلندی مردم و نخبگان و خواص ایران در مساله ای به نام جانشین رهبری به نام خمینی. روایت رهبری، نمایش و داستان این انتخاب از مقدمات و ریشه های این قضیه تا روز انتخاب است. 💎 داده های بکر تاریخی از مذاکرات مجلس خبرگان تا گفت و گوهایی که خود رهبری با مرکز اسناد با محوریت تاریخ انقلاب دارند به جذابیت کتاب افزوده است. لحظه لحظه این مساله (انتخاب جانشین امام) برای محققین انقلاب اسلامی جای تامل و بررسی های متعدد فقهی، جامعه شناسی و سیاسی اجتماعی را دارد. 💎 حقیقتا انسان در این داستان دست هدایت الهی را به عیان می بیند. @tamardom
انقلاب جنسی ۴ 🍂🍂 حسین شمقدری رو اول بار با میراث آلبرتا با شماره های ۱ و ۲ شناختم. از جسارت و شهامتش هم خوشم آمد. از اینکه حرف مخالف خود را خوب بها می دهد هم از مزایای دیگه شخصیتش بود که پسندیدم. اما مهم تر از همه این ها این بود که یک دردی پشت حرفها و مستندهاش می شد دید که سبب می شد به کارش هویت بده. دردی که باعث عمق معرفتی و علمی در کارها می شه طبیعتا. 🍂🍂 این آخری به عیان در انقلاب جنسی ۴ مفقود شده و به جذابیتهای سطحی رسانه ای اکتفا شده. جذابیتی مثل رفتن سراغ نیچریستها. شمقدری در این مستند ایده ای از خود ندارد. سردرگم است. از داخل ناامید است و به هر مستمسکی در خارج که مقابل جریانی مثل نیچریستها باشه پناه می بره. ته حرف این مستند اینه که نیچریستها خیلی چندش اند و جریان خویشتندارها نزدیک ترند به اسلام. جای نمونه های موفق زنانی که اطراف خود می بینیم که با حفظ همه آنچه زنانگی اسلامی است، در عرصه های اجتماعی هم نقش آفرین جدی اند، به شدت خالی بود. 🍂🍂 اثر رسانه ای کار ایشون به صورت کلی این می شود که در ایران که جایی برای زنان محجبه وجود ندارد و اگر محجبه ای هم هست، اجباری و از سر قوانین دانشگاه است و این اجبارها هم که بی آبرویی شون نیاز به بحث ندارد. @tamardom