eitaa logo
تا مردم
505 دنبال‌کننده
353 عکس
71 ویدیو
12 فایل
حسین کاظم زاده طلبه عصر انقلاب دوستدار خمینی، خامنه ای و مردم @Hkazemzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلفنی کار رو برا سد بشیر توضیح دادیم و گفتیم می خوایم موج دوم کمک رسانی به مردم رو قدر توان خودمون راه بندازیم. خیلی سریع قبول کرد. بعد از بیست ساعت ضبط عصر جدید، خودش بلیط گرفت و علی رغم دیسک کمری که داشت با ذوق خودش رو رسوند خمینی شهر. مردم رو از هر جایی که بودند و با هر طرز فکر و ظاهری واقعا دوست می داشت. مردم دوستی اش شوآف نبود، در خلوت هم همین طور بود. با بچه های کوچک بچه می شد و مثل خودشون بازی می کرد، همون دستور پیغمبر. در جشن عروسی واقعا خوشحال بود، به قول خودش از بهترین شب‌های زندگیش بود. مردم هم که حسابی حال کردن. در جلسه شب خاطره با طلاب جهادی فعال در بیمارستان از خالی بودن سنگر کار رسانه ای دردمندانه سخن گفت. شاید همین درد سید رو این چنین به مردم گره زده.
مردم جنوب خیلی عاطفی اند، خونگرم و مهمان نواز. کادر درمانی هم شش ماهی هست که درگیر کروناست. با سید بشیر حسینی تصمیم گرفتیم یه خدا قوتی به پرستارها و دکترها و خدماتی های بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بگیم. بیمارها هم حتما خوشحال میشن. واقعا این سنت عیادت از مریض، خیلی عجیبه. الحمدلله پرواز سید هم، کمی تاخیر داشت و فرصت ما توی بیمارستان بیشتر شد. روحیه شوخ سد بشیر هم خیلی این وقتا به کار میاد. کل کلایی که با آریا داشت رو دست گرفته بود و کلی خنده روی لبان کادر و بیمارها می آورد، خنده هایی که از مدل چشمها زیر ماسک فهمیده میشد. یکی از پرستارها می گفت تنها پسرم رو سه ماهه فرستادم شهرستان و ندیدمش، بهش گفتم پسرت خیلی باید به شما افتخار کنه. دکتر دیگه ای می گفت هنوز با استرس بچه ام رو بغل می کنم. چقدر کم لطفی می کنن، آدمایی که مراعات نمی کنن و زحمت این بندگان خدا رو زیاد می کنن.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیرین ترین لحظات عمرم در بشاگرد بوده کنار جوانانی که امام امید داشت سربازانی برای امام زمان از این منطقه تربیت شوند. کمک به تشکیل خانواده که محبوب ترین، کانون نزد خداست. همان طور که امام گفت عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین سراغ ندارم.
از زمانی که بیمارستان امام حسین برای ورود هیاتمان و کمک به کادر درمانی جور شد، قند تو دلم آب شد. 🌹 چند تا از خانمهای داوطلب، از کرج خودشون رو ساعت هشت و نیم صبح رسونده بودن بیمارستان امام حسین، برای جلسه آغاز به کار در بیمارستان. بار اولشان بود که بیمارستان آمده بودن. سوپروایزر با دقت مثال زدنی ای، مراقبتهایی رو که باید بچه ها رعایت کنند، توضیح می داد. می گفت در موج اول یک بی دقتی، من را گرفتار کرونا کرد. 🌹بعد معاون پشتیبانی برا صحبت اومد، علی می گفت مدیر جهادی حسابی ایه. کلی از مقدمات حضور هیات رو در بیمارستان، اون فراهم کرد. علی هم به عنوان مسئول بیمارستان از طرف هیات امام حسن صحبت کرد. هیاتی که سابقه اش به روز اول طلبگی ام ینی هفده سال قبل برمی گرده. 🌹دغدغه ما از طرح را خیلی ساده گفت. اینکه دشمن تلاش می کنه، عزاداری امام حسین رو عامل شیوع کرونا معرفی کنه و از این طریق کینه اش رو نسبت به دستگاه امام حسین نشون بده و ما در نقطه مقابل، لباس مدافع سلامت رو می پوشیم. پسرم عکاس مراسمه و نمک مجلس شده، خوبی کار اینه که از خیلی از سنین و اقشار پا به کار شدن. برنامه های هیات رو برای خدمت به بیماران و کادر توضیح داد. اینکه برای بچه های کادر هم برنامه داریم. شناسایی نیازمندان از بیماران و کمک مردمی به اونها برقراری روضه نمکی و مختصر در اتاق بیماران اینکه بیمارها نیاز دارند با شما حرف بزنند، درد دل کنن، گوشتان شنوا باشد و... ما کار رو شروع کردیم. بلند شدیم. هیاتی ها بسم الله
محمد گوهری از بچه های قرارگاه، گوهریه واقعا. مسئول جذب وایساده، تلاش می کنه آدمهای دیگه رو هم مثل خودش، آلوده خدمت موج دوم کرونا کنه،😄 بی سر و صدا دائم با موبایل مشغول مخ زنیه. نمی دونم تا به حال، چقدر از جیب، خرج این کار کرده شب قبل ورودمان به بیمارستان، تا نصف شب بیدار بود تا فرم شناسایی داوطلبین رو طراحی کنه، صبح ها هم چهار و نیم بیدار میشیم و کار رو شروع می کنیم. یک روز داشت با یه نفر تلفنی صحبت می کرد. طرف می گفت پدرم رو باید برا اومدن راضی کنم، محمد گفت: گوشی رو بدید من باهاش صحبت کنم، شما شاید نتونی راضیش کنی. 😄 و راضیش کرد. محمد تعریف می کرد بنده خدایی تماس گرفته بود، بیماری زمینه ای داشته، گفته خطر داره بیرون بیام، ولی تو خونه که می تونم کار کنم، تلفن بزنم، طراحی هم یه کم بلدم، قدر وسعم کمک می کنم. راستی خود محمد هم بیماری زمینه ای داره. ولی تمام قد کمک می کنه. دمش گرم تاریخ گواه این فداکاری ها خواهد بود؟ روایت اینها ما را در جنگ روایتها پیروز می کند.
حریرچی نماز دوم را نخوانده بود. بعد از نماز، عیادت یکی از بچه رزمنده های کرونایی بیمارستان بقیة الله رفت. بخشهای عمومی را هم سرکشی کرد و خدا قوتی به کادر درمانی گفت. خیلی سریع راه می رفت و البته حواسش به همه آدمهای اطرافش بود مخصوصا طلبه ها را احترام ویژه ای می کرد. مراسم تجلیل از کادر خدمات بیمارستان و به یاد اصحاب با وفای سیدالشهداء به همت گروه جهادی محبین ائمه شروع شد. فرزند شهید تقی زاده از کادر خدماتی بیمارستان و دختر یازده ساله پرستار شهید صفوی هم در مجلس، حضور داشتند. درخواست کردیم که از شهدایشان برایمان صحبت کنند ولی توان روحی نداشتند. حریرچی در کنار تکریم خدماتی ها، از طلاب جهادی هم یادی کرد و اینکه تاریخ، شرح خدماتشان را خواهد کرد. طلبه شصت ساله ای که گان پوشیده بود و به عنوان همراه بیمار با یک حوصله ای، غذا دهان بیمار می گذاشت، حریرچی را متاثر کرده بود. حسن ختام برنامه هم صحبتهای یکی از خدماتی ها بود. گفت: «همه ما خادم مردم هستیم: آقای حریرچی و طلبه ها هم خادم اند. آقای دکتر ما نزدیک به سی نفر از کادر را از دست دادیم حالا یا شهید شدند یا مبتلا به کرونا و بستری اند. اما با همه توان ایستادیم مثل اصحاب امام حسین، نه شما و نه مردم نگران نباشید.» لحظه تحویل یادبود به این بنده خدا، حریرچی متواضعانه مقابلش خم شد.
تصورش هم برای انسان سخت است. چه برسد به اینکه روز هفتم محرم و به یاد شش ماهه امام حسین، بیمارستان حضرت علی اصغر بخواهی برای مادرهای کودکان بیماریهای سخت و سرطانی روضه بخوانی از بخشهای عمومی شروع کردیم. اتاق اول، پسری یک ساله به نام شاهان بود، شما هم مثل من شاید این اسم را برای اولین بار شنیده باشید. در اثر تب بالا چند بار تشنج کرده بود. یک اتاق هادی دوازده ساله از خاش بود. دو هفته ای بود که دیالیز می شد. خیلی ناراحت بود، هر کاری کردم بخندد، نشد. همراه خودمان بازوبند خادم الحسین و یا ابالفضل آورده بودیم. گفتم دوست داری ببندم به دستت؟ با یک لبخند عمیق که از پشت ماسک هم معلوم بود، اجازه داد. پدرش هم که همراهش بود، برای بازوبند حضرت عباس ابراز تمایل کرد. خانم پرستار گفت: پدر و پسر، اهل سنت هستند. پدر گفت: ما عاشق ابالفضل هستیم. آراد که روماتولوژی داشت و اصالتا کرد بودند، خیلی از ما خجالت میکشید، خیلی معصومانه می خندید و کمتر به من نگاه می کرد. اسباب بازی را که دستش دادیم، انگار دنیا را به او دادیم. پسرها برج هیجان خیلی دوست دارند. بخش کووید را هم سری زدیم، البته داخل نرفتیم. چهار مادر دم درب بخش آمدند و روضه کوتاهی ایستاده برایشان خواندیم. مادر یکی از بچه های کوویدی که از قضا شش ماهه هم بود، خیلی اشک ریخت و حسابی دعایمان کرد. پرستارها هم با یک شاخه گل و رمان دخیل عشق، خستگی شان در رفت. در بخش خون و سرطان، موقع روضه بیمارها از اتاقها با سرم بیرون آمدند تا بهتر صدای روضه خوان رو بشنوند.
چند قاب تصویر در محرم، عقلانیت شیعه و جمهوری اسلامی را به رخ دنیا کشید. اولی، مانور زیبا و منظم هیئات کوچک و بزرگ بود که با رعایت ضوابط بهداشتی، مدیریت بحران را تعلیم دادند. دومی، لباس خدمتی بود که بسیاری از هیئت ها و با شعار و شعارهای دیگر، به تن کردند و عملا مدافع سلامت مردم شدند. تصویر زیبای دیگر و برای تقویت دو جریان فوق، مراسم عزاداری رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی بود. حرکتی که همه توجهات رسانه ای را به خود جلب کرد. تصویر تنهای ایشان در عزای امام حسین. جمع بین دلدادگی به سیدالشهداء و رعایت پروتکلهای بهداشتی. عملا طرح دشمن برای ضربه به دستگاه امام حسین به عنوان کانون شیوع ویروس کرونا، با این سه قاب تصویر خنثی شد. الحمدلله به خاطر وجود این مردم و رهبر تصویر مربوط به شب تاسوعاست.
چشمان بسته آقای زائری 🔰موسسه افکار سنجی گمان، متعلق به عمار ملکی از تحلیل گران بی بی سی و ایران اینترنشنال است. حامی مالی این موسسه هم، بنیاد ضد اسلامی برومند و تحت حمایت بنیاد ملی دموکراسی آمریکاست. 🔰بنیادی که زیر نظر وزارت امورخارجه و خزانه داری آمریکا اداره می شود. برای به دست آوردن عیار روشهای استفاده شده در این نظرسنجی هم رجوع کنید به سخنرانی جلایی پور اصلاح طلب که صراحتا آن را شیادی علمی نام گذاری کرده . 🔰آمارهای مضحک این نظرسنجی هم حاکی از سطح واقعیت دار بودن آن است: هفت درصد مردم ایران یعنی شش میلیون نفر خود را زرتشتی می دانند،🤔 در حالی که طبق آمارهای جهانی سقف نفرات زرتشتی در کل دنیا دویست هزار نفر است. در این نظرسنجی شصت درصد مردم مخالف حاج قاسم سلیمانی هستند،😬 🔰برادر عزیز جناب زائری چه بر سر شما آمده که برای اثبات حرفهای خود دست به دامن همچون آدمهای بی آبرویی شده اید؟! چه طور رزمایش موفقیت آمیز مردم را در محرم ندیدید؟! انگار کسی معتقد است که همگی مردم ما در صفوف نماز جماعت مشغول راز و نیاز هستند که ایشان دائم این حرف را نقد می کنند و تصور می کنند که شق القمر کرده اند که می دانند آمار طلاق و جنایت و بزهکاری بالا رفته. چرا ایشان صحنه مبارزه دو جریان انقلابی و ضد انقلاب را نمی بیند؟! 🔰چرا متوجه نیست که صحنه تقابل کربلا همین امروز هم وجود دارد؟! در جنگ و مبارزه، حتما کشته و زخمی داریم. دشمن داریم. جبهه و سپاه بی شمار دشمن را داریم. اما ایثار و فداکاری جبهه حق است که محور تحلیل قرار می گیرد. 🔰جناب زائری، چشمتان را روی حرکت و رشد جبهه حق بسته اید. تشییع حاج قاسم را نمی بینید. رزمایش همدلی موج اول را نمی بینید. رویشهای جدی کشور را نمی بینید. صحنه های زیبای هیئات در محرم را نمی بینید. تمرین نگاه کلان باید بکنید و الا در کربلا هم که باشید، نگاه به سپاه عمر سعد گمراهتان می کند.
رییس جمهور یک کشور مثل یک بچه مدرسه ای در مقابل ناظم مدرسه زانو زده و منتظر آزاد باش اوست. چه زیبا قرآن راهبرد فرعون را فریاد می زند که: فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطاعُوهُ إِنَّهُمْ كانُوا قَوْماً فاسِقِينَ  فرعون قومش را خفیف می کرد که از او اطاعت کنند، و موفق به این امر میشد چرا که آنها قومی فاسق و خطاکار بودند. خود حقیر پنداری راهبرد مستکبرین عالم از ابتدای تاریخ است و در مقابل، قیام مردم، دغدغه رهبران الهی بوده است. بغض این مستکبرین را وقتی این قاب عکس، تغییر کند و جای دو سمت میز عوض شود، را تصور کنید. جای ترامپ ملت ایران و جای رییس جمهور صربستان، دولت آمریکا بنشیند.
فکر کنم سال ۸۵ بود که آقای پناهیان با یک پرشیای مشکی دنده اتوماتیک، مدرسه معصومیه آمدند برای بحث رزق و روزی در زندگی طلبه. یکی از سوالاتی که از ایشان پشت بلندگو شد، سوال از ماشین ایشان بود. چرا پرشیا، آنهم دنده اتوماتیک؟! در پاسخ گفتند: کف پای من در اثر جراحات جنگی، آسیب شدید دیده و توان دنده عوض کردن ندارم. یا باید راننده شخصی داشته باشم یا ماشین دنده اتوماتیک. همان موقع به ذهنم رسید که راه حل راننده شخصی در نگاه مردمی که از احوال شخصی ایشان خبر ندارند، حتما بهتر است. پناهیان را بر خلاف تصور برخی یک منبری ساده نمی دانم. نبض تفکر جامعه جوان انقلابی مان را خیلی خوب در دست دارد. در فراگیر شدن توجه به امام زمان و دعای ندبه، راه افتادن زیارت اربعین در جامعه ما نقش بی بدیلی داشت. چند سالی هم هست که کنشهای سیاسی حادی دارد که برای خیلی ها، گران تمام شده. مطالبه شفافیت رای نمایندگان مجلس، غیزانیه و خیابانی به نام بازرگان و مثالهایی از این دست مسأله اصلا از این قرار نیست که الان برای یک جریانی در مورد اوضاع مالی آقای پناهیان، شبهه وجود دارد و از ایشان درخواست رفع این شبهه را داشته باشند. هدف این جریان، تکمیل روایت سیاه و فاسد از منتسبین به انقلاب و نظام و مردم است. همان طرحی که برای فتاح و بذرپاش و حداد و... داشتند. صاحب این جریان نه عدالت خواهها و نه اصلاح طلبها بلکه خود ضد انقلاب است که از خطاهای خرد و کلان خانواده انقلاب مثل لاشخور، خوراک جمع می کند. جریاناتی که به هر دلیلی، همراه این بدصفتان شده اند، شک نکنند، خود، روزی طعمه خواهند شد. همین امروز هم در روایت دشمنان مردم معنا خواهید شد.
۲۰۳۰ سرکاری عجیب است که در خود سند ۲۰۳۰ هیچ الزامی برای تبدیل به سند ملی وجود ندارد. اما کمیسیون ملی یونسکو در کشورمان به عنوان تنها کشور در دنیا، الزام کرده که این توصیه نامه یونسکو تبدیل به سند ملی شود. ببینید وادادگی فرهنگی و سیاسی تا چه مقدار در وجود این مسئولین نفوذ کرده. ماجرای استخرهای مختلط در مهدکودک های کشور و آموزش مسائل جنسی به کودکان هم که هیچ پاسخگویی ندارد و ارگانها به یکدیگر پاسکاری می کنند. در این وانفسای اجرای ۲۰۳۰ در کشور به صورت چراغ خاموش با یک عکس کتابهای درسی همه سر کار می رویم و اصلی فرعی را یادمان می رود. باور کنیم در حوزه رسانه، به سادگی بازی می خوریم. مجهز نیستیم. توان مدیریت افکار عمومی را نداریم. آرایش جنگی در مقابل یک ارتش تا بن دندان مسلح نداریم. قدرت روایت دارایی های خودمان را نداریم. دهه محرم تمام شد و یک مدیریت هیئتی پروژه ملی ما را به بهترین شکل رقم زد. این را در حافظه مان به گوشه ای انداختیم و باز یقه همدیگر را گرفتیم، آن هم با طراحی کلان دشمن کل ملت که من و شمای طرف دعوا برایش تفاوتی نمی کند. پناهیان تمام شود سراغ ماجرای دیگری می رود. ما فقط باید به آن چیزی که او می خواهد، فکر کنیم و بنویسیم و هزینه بدهیم. این حقیقت استکبار است، همان فریاد فرعون است که «انا ربکم الاعلی» ۲۰۳۰ ۲۰۳۰
سر سفره غذا گریه می کرد. می خواست آب بخورد به یاد لبهای ترک خورده پدرش می گریست. اگر گوسفندی را می خواستند، ذبح کنند، از اینکه آبش داده اند یا نه سوال می کرد و در ادامه روضه می خواند. از حضرت سید الساجدین سوال که کردند، چرا این قدر می گریید، فرمودند: یعقوب می دانست یوسف زنده است، در فراق یوسف این قدر گریست که چشمانش کور شد، حال مرا در یافتید؟! زین العابدین تمام عمرش را به همین منوال گذراند. تا به حال به راز گریه های مکرر ایشان فکر کرده اید؟ حتما آن را به گریه عاطفی یک پدر یا عمو در فراق عزیزان از دست رفته اش، تقلیل نمی دهید. او امام است، سبب اتصال آسمان و زمین است. کتاب انسان ۲۵۰ ساله رهبر انقلاب ثابت می کند که همه ائمه در حال مبارزه با طاغوت زمانه خودشان برای به دست آوردن قدرت سیاسی و تشکیل حکومت اسلامی، بودند. این سیره حضرت سجاد دقیقا در همین راستا معنا می شود. حادثه تاریخ ساز عاشورا رقم می خورد. در گام بعدی باید این واقعه برای عموم مردم روایت شود. روایتی که تا عمق وجود آحاد مردم نفوذ کند. روایتی که موازنه قدرت را در ذهن مردم به نفع جبهه حق تغییر می دهد. آبروی جریان یزید و شمر و عمر سعد و ابن زیاد را می برد. آتش مبارزه را در میان شیعیان زنده نگه می دارد و امام سجاد در کانون این مبارزه میدان داری می کند. امام سجاد شهید روایت گری عاشوراست. بعد از هر حماسه ای، حفظ آن حماسه به روایتش برای مردم است. مطالعه سیره زینت عبادت کنندگان برای امروز ما که درگیر جنگ روایتها هستیم، بسیار راهگشاست. @tamardom
سرمایه دار زالوصفت سرمایه دار انقلابی 🔰🔰 دو پست اخیر برادر عزیز و جهادی مان علی مهدیان، برای عده ای سوء‌ تفاهم ایجاد کرده است که قدر بضاعتم در جهت روشن شدن این بحث، نکاتی را عرض می کنم. اگر کسی بخواهد طبقه پیشران انقلاب اسلامی را مرفهین و سرمایه دارها معرفی کند، یک تحریف قطعی انقلاب انجام داده است. منظور انقلاب بالاشهریها هم یقینا این نیست. 🔰🔰 سوال اساسی این است که طبقه محرومین که محور انقلاب اسلامی بودند را کمی موشکافی کنیم: آیا مثل یک بازاری سرمایه داری که ثروتش را در جهت ترویج و پیشبرد انقلاب تعریف می کند را هم شامل می شود؟ مثل مرحوم عالی نسب که خدماتش به نهضت و انقلاب واقعا یک کتاب قطور است. 🔰🔰 مثالهای تاریخی این بحث حضرت خدیجه و سلیمان و ... است. به تصریح تاریخ امیرالمومنین قبل از خلافت، از ثروتمندترین افراد مدینه است. 🔰🔰 روشن است که این توجه به معنای این نیست که جریان سرمایه دار زالو صفت که مقابل اسلام ناب، اسلام آمریکایی را سر دست دارند و مانع اصلی پیشرفت انقلاب اسلامی هستند را توجیه کنیم. همانها که جز از طریق مبارزه دست از دست اندازی برنمی دارند. همانها که بعضا برای پوشش فعالیت کثیف شان، کمک به هیئتهای امام حسین و خیریه ها را هم به شکل فانتزی انجام می دهند. 🔰🔰 اساسا در منطق دینی تلاش برای به دست آوردن دنیا و انفاق آن، یک رویه و سنت جاریه است. رهبر انقلاب طرح کلان همه اهل بیت را در ۲۵۰ سال امامتشان، تلاش برای به دست آوردن قدرت سیاسی می دانند. قدرتی که بناست خرج مردم شود. هدایت دنیای مردم را به عهده بگیرد. بر این اساس، تلاش برای به دست آوردن دنیا هدف همه اهل بیت می شود و اساسا اگر این نبود چرا سرنوشت همگی شان باید شهادت باشد؟! طبقه پیشران انقلاب اسلامی، محرومینی بودند که دنیا را با قیام و تلاش و عزم خود و جامعه خود به دست آوردند و آن دنیا را خرج مردم کردند. حضرت امام و شهیدان مطهری و بهشتی و امثال ایشان از همین طبقه هستند. 🔰🔰 @tamardom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امثال همت اگر زیاد داشتیم، این خواسته امام محقق می شد که ما می‌خواهیم پرچم لااله الا الله را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیرمرد است، اما دلش را حسین برده دلت را اگر برد دعا کن به عشقش برسد.
آیت الله علوی بروجردی 🔰🔰 بنده هنوز باور ندارم چه طور کسی می تواند عمری را در کلمات الهی و معصومین غور کند و دست آخر این طور دین را بفهمد که اسلام را با سیاست و اقتصاد و ... چه کار؟ نوه مرجع عالم تشیع باشی و این گونه اسلام را بفهمی عجیب است! 🔰 همیشه وقتی فرازهای منشور روحانیت حضرت امام را می خواندم که داد ایشان از رسوخ اندیشه جدایی دین از سیاست بلند بود، مشتاق بودم این افراد را از نزدیک ببینم که چه طور بعد از این همه جنگ و مبارزه و خونریزی ای که در طول تاریخ رقم خورده؛ این بزرگواران، این چنین دامن دین را از قدرت و سیاست مبرا می دانند!! 🔰 خوب اگر بنا بود دعوت دین صرفا به معنویت و آخرت باشد چرا طاغوت های زمانه شان با آنها درگیر شدند؟ چرا سرنوشت ائمه معصومین ما به شهادت انجامید؟ اگر بنا نبود امام صادق طراحی برای به دست گرفتن کند، چرا منصور، خلیفه وقت با وجود هزینه سنگین از بین بردن امام، ایشان را به شهادت می رساند؟ 🔰 و آیا اصلاح دین و معنویت و آخرت مردم، جز از راه اداره دنیای مردم است؟ اگر صحنه اجتماعی زندگی مردم به دست دین مدیریت نشود، کدام آخرتی برای آنها آباد خواهد شد؟ 🔰 مگر می شود اقتصاد و سیاست و تعلیم و تربیت و فرهنگ ما دینی نباشد و بعد مدعی هدایت و معنویت باشیم؟! و مگر اندیشه ولایت و امامت در منظومه فکری اسلامی غیر از سرپرستی امور اجتماعی است؟! 🔰 مگر می توان جامعه عقب مانده و ذلیل و وابسته داشت و بعد هم معنویت داشت؟! بیش از چهل سال است که حتی دشمنان انقلاب ما متوجه شده اند که معنویت انقلابی، یک دعوت جدید جهانی است که از حلقوم یک عارف کامل خارج شده است که دین و دنیا را از هم جدا نمی بیند و اساس درگیری دنیای استکبار با ما بر سر همین یک حرف است. 🔰 حوزه علمیه که حیات و نشاط خود را مدیون انقلاب و نهضت امام خمینی است، باید رزق جاری اش تامل و امتداد اندیشه های این عارف مبارز باشد و الا جز صورتی از حوزه و دین باقی نخواهد ماند. 🌹🌹🌹🌹 پی نوشت: مطالعه منشور روحانیت حضرت امام و کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن و کتاب انسان ۲۵۰ ساله رهبر انقلاب را برادرانه توصیه می کنم. @tamardom
قدم قدم با صلح امام حسن 🌹🌹 معاویه بعد از شهادت امیرالمومنین در بسیاری از شهرها دست به غارت و کشت و کشتار می زند. جاسوسانی هم به کوفه و بصره می فرستد که توسط یاران امام حسن شناسایی و کشته می شوند. 🔰 امام در نامه ای معاویه را دعوت به تسلیم می کند که قاعدتا او نمی پذیرد و حضرت عازم جنگ با معاویه می شود. امام خود به کوفه می رود و مردم را دعوت به جهاد علیه معاویه می کند. احدی لبیک نمی گوید. عدی بن حاتم مردم را عتاب می کند که این چه وضعیت زشتی است آیا دعوت امام و فرزند پیامبر تان را اجابت نمی‌کنید؟! به همت عدی، ۱۲ هزار نفر سپاه برای حضرت جمع می شود. اما این کفایت مقابله با معاویه را نمی کند. 🔰 امام خود برای جمع آوری سپاه، عازم مدائن می شود و عبیدالله بن عباس را به جای خود فرمانده سپاه قرار می دهد. معاویه هیئتی را برای گفت و گو با امام حسن به ساباط می فرستد و زمانی که دست خالی از خیمه حضرت بیرون آمدند، طوری که یاران حضرت بشنوند زیرلب می گفتند خدا به وسیله فرزند پیامبر خون مردم را حفظ کرد و فتنه را به واسطه او آرام کرد و صلح را پذیرفت. مردم فریب خوردند و به خیمه حضرت حمله بردند و به ران مبارک ایشان هم شمشیر فرو کردند. 🔰 بعد از این حادثه که به سرعت به سپاه عبیدالله رسید. معاویه مخفیانه پیکی را برای عبیدالله فرستاد، و به وی پیام داد حسن از ما تقاضای صلح کرده است اگر هم اکنون به ما ملحق شوی یک میلیون درهم به تو خواهم داد نیمی را اکنون میگیری و نیمی را وقتی که داخل کوفه شدیم. عبیدالله شبانه به معاویه پیوست در حالی که مردم برای نماز صبح منتظر آمدن او بودند. 🔰 بارفتن عبیدالله دوسوم سپاه عراق به معاویه پیوست و تنها ۴ هزار نفر در کنار قیس بن سعد باقی ماندند. این خبر به سرعت به ساباط رسید و حتی شایع شد که قیس هم صلح کرده است. گروه فراوانی از اشراف عراق به معاویه پیوستند و گفتند حاضرند حسن را دست بسته به او تحویل دهند. 🔰 پس از آن امام از مردم خواست تا تکلیف او را روشن کنند، فرمود «اگر آماده برای نبردید، صلح او را رد کرده، با تکیه بر شمشیرمان کار او را به خدا واگذاریم، اما اگر ماندن را دوست دارید، صلح او را بپذیریم و برای شما تامین بگیریم» در این وقت از هر سوی مسجد با ندای«البقیه البقیه» صلح را امضا کردند. 🔰 حالا قضاوت با شما میان این صلح با صلح بیان شده در صحبتهای جناب روحانی تفاوت از زمین تا آسمان نیست؟ رجوع کنید به تاریخ خلفا ج ۲ رسول جعفریان @tamardom