eitaa logo
تا مردم
502 دنبال‌کننده
353 عکس
71 ویدیو
12 فایل
حسین کاظم زاده طلبه عصر انقلاب دوستدار خمینی، خامنه ای و مردم @Hkazemzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
تعطیلی دیدار سالیانه ✅✅✅ رهبر انقلاب در دیدار طلاب و روحانیون سراسر کشور با اشاره به اهمیت مقوله در جامعه، نسبت به امر تبلیغ در حوزه های علمیه، ابراز نگرانی کردند. شاید به ذهنتان این طور برسد، حوزه ها که کاری جز تبلیغ ندارند و در ایام به خصوصی مثل محرم و صفر و رمضان و ایام تبلیغی دیگر هم به صورت سنتی، تبلیغ میروند. ❓❓پس ریشه و دلایل این نگرانی چیست؟ میتوان دلایل این نگرانی را در موارد زیر فهرست کرد: ۱. در فرهنگ رایج حوزه، تبلیغ اولویت اول محسوب نمیشود و یک مبلغ مثلا نسبت به یک محقق، جایگاه پایین تری دارد و این ارزش تبلیغ را در ذهن طلبه پایین می آورد و حال آنکه اهداف مختلف دین به واسطه تبلیغ محقق میشود چه و عدالت اجتماعی، چه تشکیل نظام اسلامی و چه اقامه معروف همگی در گرو تبلیغ است. اینها همه بدین خاطر است که تبلیغ یعنی رساندن پیام دین به ذهن و قلب مردم ۲. بدون تبلیغ، ایمان مردم که پایه اصلی حفظ نظام است، از بین خواهد رفت و دچار استحاله فرهنگی خواهیم شد و معروف و منکر جای هم خواهند نشست، مظلوم و جلاد تشخیص داده نمیشوند. به تعبیر سیلی ای خواهیم خورد که تا مدتها اثرش باقی خواهد ماند. این یک رهبر را از وضعیت تبلیغ نگران می کند. ۳. تبلیغات را اگر جدی نگیریم، از حرام های الهی، قبح زدایی خواهد شد و همان بلایی که دنیای غرب، گرفتارش شده، گریبان ما را هم خواهد گرفت. ارزش خانواده از بین میرود، حرمت ها شکسته میشود، و... 🔰با همه این اوصاف، حوزه علمیه چه در تولید محتوا و چه در روش های به روز و متناسب با مخاطب با سطح آگاهی بالا، آمادگی لازم را ندارد. مخاطب امروز در آشفته بازار فضای مجازی، باید صدای قوی و رسایی را بشنود تا اثر بگیرد، حتی در این فضا، خانواده ها تاثیرات تربیتی شان کم شده. 🔰امروز نمی توان صرفا با تکیه بر محتوا و ابزارهای سنتی، تبلیغ یعنی رساندن پیام دین به ذهن و قلب مخاطب را انجام داد، هر چند شیوه های سنتی، مثل منبر، ابزارهای بی بدیلی هستند که باید حفظ شوند. ولی استفاده از ابزارهای نوین تبلیغی هم یکی از ضرورت هاست که در این قسمت هم کمیت حوزه لنگ میزند. 🔰علاوه بر اینها سطح گسترده نیاز در کشور از مدارس و دانشگاهها تا نهادها و سازمانها، مساجد و هیئات، و دهها بستر تبلیغی دیگر، نیاز به تربیت مبلغ مناسب هر کدام از این بسترها را دارد که باز هم در این مورد، کما و کیفا کاستی مشاهده میشود. به شهادت خود رهبر انقلاب در همین جلسه بسیاری از مساجد کشور احیا نیستند و فقط زمان نماز باز هستند و یا در همین تهران و نه شهرستان ها نبود یک طلبه خوش فکر و خوش ذوق در برخی ارگانها کاملا مشهود است. 🔰همه اینها را اگر بخواهم در یک جمله آسیب شناسی کنم، این میشود که حوزه خود را در جایگاهی که رهبری مستفاد از دین، از حوزه ها انتظار دارد، نمی بیند و آن رسالت اقامه دین در جامعه است. سوال اساسی این است حوزه دقیقا مسئول تحقق چه چیزی در کشور است، کشته های کرونا زیاد شود، یقه وزارت بهداشت را می گیریم. 🔰حوزه پاسخگوی کدام نیاز مشخص در کشور است که هم مردم بدانند و هم خود طلاب شاید سر برگزار نشدن ثابت جلسات سالیانه رهبر انقلاب با حوزه هم همین باشد که روشن نیست با مسئول چه بخش مشخصی در حال گفت و گو هستیم. @tamardom
کارت شهریه 🧭🧭🧭 هوا به شدت گرم بود و عطش کرده بودم. ماشین را پارک کردم و وارد مغازه شدم. خیلی بزرگ بود و اما کسی را در نگاه اول پشت دخل نیافتم. ذهنتون جای بد نرود😄 رفتم سراغ یخچال و آبمیوه خنک که صدای سلام بلند یک خانم آمد که ظاهرا با بنده بود. یکی از خدمه های فروشگاه بود. حالا دیگر یک خانم پشت دخل آمده و ذهن شما هم دیگر جای بدی نمی رود😂 خدا را شکر. ⏰آبمیوه را انتخاب کردم و رفتم سمت دخل مغازه که چشمتان روز بد نبیند. خانم متاسفانه از آن شل حجابها بودند که به هیچ وجه نمی شود نگاهشان کرد. به مثابه آدمهای مثبت، سرم را پایین انداخته و کارت را تقدیم کردم و در لحظه قبض و اقباض آبمیوه و کارت، خانم فروشنده، سوالی را با کسب اجازه پرسید و من هم در حالی که همچنان سرم مثل همان آدمهای مثبت سابق پایین بود، اذن دادم. ⁉️گفت: این کارت شهریه که روی کارت نوشته یعنی چی؟ یعنی اولین بار در عمرم بود که یک خانم این سوال را از من پرسیده بود و حالا باید چه می گفتم؟ خیلی راحت و ساده توضیح دادم که آقایان مراجع، ماهیانه کمک هزینه ای را به طلاب میدهند مثلا آقای مکارم 300 هزار تومان و آقای سیستانی 500 و با یک بانکی قرارداد می نویسند و به جای اینکه حضوری این مبلغ را بگیریم به این کارت واریز می کنند، گفت: تصورم این بود که کارت شهریه یعنی شما مبلغی را پرداخت می کنید. ✅ توضیح دادم که اصلا شهریه گونه ای مشترک لفظی است 😁که در هر دو معنا به کار می رود و این جا معنای شهریه گرفتن مراد است نه شهریه دادن. تشکر صمیمانه ای کرد و عذرخواهی هم بابت این سوال کنجکاوانه و بنده هم عذرش را پذیرفتم جالب آنکه قبل از این عذرخواهی، حجابش را کامل کرد و بعد هم خداحافظی ✅به همین سادگی✅ 🧭گفت و گوی با این خانمها اگر صورت یک برنامه و طرح را به خود بگیرد، بسیاری از سوء تفاهم را برطرف می کند. حرفهای بسیار ساده ای که تصورش را هم نمی کنیم، می تواند برای خیلی ها گره گشا باشد. ✅به علاوه تصویر گفت و گوی میان روحانیت و خانم های این چنینی، می تواند حباب حجاب اجباری را به راحتی از بین ببرد. تصویر توهمی ای که با هزینه های هنگفت رسانه ای، در ذهن بسیاری ته نشین شده است. ✅قبول دارم گفت و گوی با خانم بی یا بد حجاب، آسیب های خود را دارد که به شدت باید از آن مراقبت کرد ولی راه همین است. علاوه بر اینکه می توان از ظرفیت مبلغ های خانم هم در این جهت استفاده کرد. @tamardom
هدایت شده از 📻 رادیو روایت
حرف های آقای کاظم زاده.mp3
2.46M
🔰 ویژه برنامه پادکست حجره 🔰 1️⃣ دلیل عدم دیدار سالیانه رهبر انقلاب با حوزه علمیه روشن است. 2️⃣ حوزه علمیه چه مسئولیتی را در نظام اسلامی به عهده دارد ؟ ♨️ آنچه خواهید شنید: 🎧 بخش های از صحبت های آقای حسین کاظم‌زاده در ویژه برنامه پادکست حجره با موضوع تحلیل بیانات رهبر انقلاب در دیدار با طلاب این ویژه برنامه را از اینجا بشنوید 👇👇 🎧 " امام جامعه نگران است " ارتباط با پادکست حجره : @HojrePodcast پادکست حجره در شنوتو : HojrePodcast 〰️〰️〰️〰️ 📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت 🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
انقلابی تر از نظام نداریم 🌿🌿🌿🌿 خیلی ها اولین لغزش را در سال 73 میدانند، آنجایی که علی رغم اصرار رهبر انقلاب، بر باقی ماندنش در روزنامه کیهان را زمین گذاشت و روزنامه را به سپرد و رفت سراغ انتشار نشریه صبح. 🔰در مهدی نصیری نمانیم او می داند و خدای خودش و جدایی از جریان و حرکت انقلاب اسلامی که به قول هر کس به این نظام تیر انداخت، آواره می شود. بذر جدایی ایشان از انقلاب به سالها قبل برمی گردد. آنجایی که به لحاظ مبانی فکری از انقلاب جدا شد: او فلسفه و عرفان را تخطئه می کرد و ورود در این دو دانش را بی تقوایی می دانست. در حالی که بزرگان فلسفه و عرفان ما این دو دانش را در خدمت فهم عمیق تر آیات و روایات، میدانند بلکه بسیاری از آموزه های وحیانی و اهل بیت را بدون این دو علم، قابل فهم نمی دانند. نصیری در کتاب جایگاه اجتماعی زن در اسلام خود و در بخش اول آن با عنوان «تساوی یا تفاضل رتبه‌ای مرد بر زن»، معتقد است که نوع مرد بر زن برتر است. او برتری مردان بر زنان را نتیجه مشیت و حکمت خداوند دانسته و می‌گوید که نباید خلاف مشیت و مصلحت الهی، تمنا کرد. 🔰در بخش دوم همین کتاب معتقد است که زنان باید به طور حداکثری پرده نشین باشند و از اختلاط، هم صحبتی و معاشرت با نامحرمان، خودداری کنند؛ حتی با حفظ حجاب و رعایت مسائل، بهتر است در خانه بمانند و به شوهرداری بپردازند و حتی برای نماز جماعت هم، از منزل خارج نشوند و در پستوی خانه، نماز بخوانند. شاید خیلی از ما، تاکید مکرر رهبر انقلاب، خطاب به جوانان را مبنی بر جدی گرفتن و اهتمام به مبانی فکری انقلاب اسلامی را متوجه نشدیم یا آن را یک امر مستحب و تشریفاتی دانستیم. ‼️ نصیری یکی از نمادهای جریانی است که در فضای رسانه و کنشهای اجتماعی وارد می شود بدون یک پایه متقن و صحیح فکری. عجیب و عبرت آموز اینکه در یک تغییر موضع ۱۸۰ درجه ای نسبت به این مبانی سابق خود، در این سالهای اخیر از نصیری حرفهای شگفت انگیز می شنویم: در خصوص عدم لزوم داشتن از او این چنین می شنویم: «در صد سال اخیر، تجدد و مدرنیته بر شئون مختلف زندگی ما سیطره پیدا کرده و در پی غلبه مدرنیته، سبک زندگی و نگرش زن سنتی به نحوی تغییر یافته که باور به حجاب نیز تضعیف شده است. به همین خاطر التزام به حجاب میان زنان کاسته شده و می‌بایست در برابر این امر کوتاه آمد.» ⁉️به همین بی آبرویی می خواهد دست از حکم خدا و خواست عموم مردم نسبت به ضرورت حجاب بردارد. نصیری که زنان را خانه نشین می پسندید و جز به ضرورت، حضور در جامعه را تجویز نمی کرد، مدافع جنبش زن زندگی آزادی ای می شود که شعارش دست برداشتن از همه ارزشهای الهی و انسانی است و اصلا مساله اش به حجاب هم خلاصه نمی شود. ✅اما این همه داستان نیست، بسیاری از افرادی را در تاریخ انقلاب می شناسیم که به لحاظ مبانی فکری همراه رهبران انقلاب نبودند، اما این چنین هم شمشیر علیه انقلاب و مردم نکشیدند. بلکه کاملا همراه بودند و در بزنگاههای انقلاب اسلامی، همراهی شان تاثیر دوچندان داشت. نمونه بارز این جریان مرحوم شیخ از بزرگان و مخالف فلسفه و عرفان است که با وجود اختلافات جدی مبنایی با ، اما در بحبوحه انقلاب و در کوران دفاع مقدس لباس رزم می پوشد و به قول خودش در صف ابراهیمیان حاضر می شود و قول شفاعت از رزمندگان می گیرد. درک حق بودن نظام اسلامی یعنی جریان مردمی ولایی ای که حرف جدیدی را در عالم زده و امید همه مستضفان عالم شده، از واضحات امروز ماست و ندیدن این واقعیت چشم نابینایی می خواهد. ✅روشن است منظور از نظام عملکرد فلان آقا و بهمان نهاد جمهوری اسلامی نیست که حتما نسبت به برخی از این افراد و مجموعه ها نقد و انتقاد وجود دارد. مراد از نظام همان است که شهید سلیمانی در وصیت نامه اش آن را حرمی می داند که اگر ماند بقیه حرم های علوی و حسینی هم باقی خواهند ماند. جریان امت و امام که از ابتدای انقلاب، به مسیر رو به پیشرفت خود ادامه داده و بنا بر تحلیل مقام معظم رهبری نمی توان انقلابی بود و از نظام خود را کنار بکشیم: «گاهی می‌شنویم انقلاب از اهداف خودش دور شده است. نه، اگر انقلاب از اهدافش دور شده بود دشمن این همه دشمنی نمی‌کرد. برخی که می‌خواهند بگویند به انقلاب دل بسته‌اند، می‌گویند انقلاب از اهدافش دور شده است. من این را قبول ندارم و دلبستگی آنها را هم به انقلاب قبول ندارم» 🧭نصیری نماد یک جریان بیمار در جامعه است که می خواهد انقلابی و آرمان جو باشد اما هم به لحاظ مبانی فکری اتصالی به اندیشه مترقی انقلاب اسلامی ندارد و هم به جهت راهبردی، متوجه اهمیت جایگاه نظام اسلامی در امتداد انقلابی گری نیستند و عملا نظام را تضعیف می کنند. @tamardom
هدایت شده از حاج محمود کریمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | بیا برگرد خیمه، ای کس و کارم منو تنها‌ نگذار، ای علمدارم 🎙 📍نشر آثار [کانال حاج محمود کریمی] @HajMahmoud_Karimi
تا مردم
🎬 #ریلز | #باآستین بیا برگرد خیمه، ای کس و کارم منو تنها‌ نگذار، ای علمدارم 🎙 #حاج_محمود_کریمی 📍
میدان داری زنان در سوگواری عاشورایی، امری است برآمده از فطرت زنانه. فرقی نمی کند در کجای مجلس باشند، در حاشیه، در متن، حتی اگر اصلا بطور فیزیکی در لحظه ی روضه خوانی حضور نداشته باشند. باز هم اوج حزن را دریافت می کنند. مثل مادر حاج محمود، 👆 که اصلاً او را بیرون از مجلس یا از فاصله ای دور در این حالت دیده و دلش نه تنها به حزن پسر گره خورده است، بلکه سوز و گداز او را نیز به راحتی به اوج استیصال اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در روز عاشورا گره می زند. مادر حاج محمود دریافت می کند. از همان حاشیه از همان بیرون متن. 🏴 اینکه می گوییم زنان عاملیت تام در صحنه ی سوگ عاشورایی دارند، یعنی از ظرفیتی سخن می گوییم که می تواند دل را بلرزاند نه تنها دلهای عاشق و عاشورایی مردان مومن را ، بلکه دلهای سنگ و سیمانی جبهه ی کفر را. اشکهای کثیف معاویه را هم زنی سرازیر کرد به محبت علی (علیه آلاف التحیة و الثناء). 🏴 اصلآ در خود روز واقعه ی محرم ۶۱ هجری، زنان کجا بودند؟؟؟ در متن یا در حاشیه؟؟؟ بله در میانه ی میدان ، حسین( علیه‌السلام) و اصحابش جنگیدند و زنان در حرم و خیام مانده بودند. اما چه کسی می تواند بگوید که زینب (سلام الله علیها) در این صحنه عاملیت تام نداشت؟؟؟ زنان عاشورا در تمام روضه های ما، نقشی را خلق می کنند و حرکتی میدان دارانه در نوع خود دارند، نه در مقایسه با مردان. معمولاً شمشیر بدست نمی گیرند، اما تصویر بدیع خلق می کنند؛ از همسر زهیر که او را به صحنه فرستاد تا مادر وهب تا بانو سکینه و رباب و ....و زینب (سلام الله علیها). 🏴می خواهم بگویم عاملیت زنان در صحنه ی سوگ و رهبری عواطف انسانی لامکان است و شاید لازمان . حتی در حاشیه مجالس روضه بودنشان خللی به اصل این بنیان مرصوص نمی زند، چون از طبیعت و فطرت رحامتی وجود زن برخاسته است. به همین دلیل در طول تاریخ سوگواری عاشورایی ، هدایت و انتقال این حزن مقدس و عشق اولا کار زنها بوده است و همه غم و مهر حسین را از مادر گرفتیم. پس میانداری پنهان او همیشه بوده است. هرچند توجه بیشتر به این ظرفیت الهی و تاثیر آن در ساختمان جامعه ی دینی، می تواند به حرکت جامعه در سفینه النجاة حسینی تسریع بخشد. اما توجه کنیم در این جا از نقش اجتماعی در مفهوم جامعه شناسی مدرن سخن نمی گوییم که افراد تنها در مناسبات اجتماعی تعریف می شوند و ایفای نقش می کنند. بلکه از یک ظهور انفسی حرف می زنیم و سرشت این کوتاه سخن معرفت شناسانه است. هرچند با این بینش معرفتی می توان به طرحی بدیع در عاملیت زنان اشاره کرد که گاه روایت ها و نگاه ها آنرا ندیده اند و گاه کوچک انگاشته شده است. https://eitaa.com/srahimi50313
ارشاد گیلان ⏰⏰⏰ تا اظهار نظر قطعی راجع به مدیر کل ارشاد گیلان، باید منتظر ماند. اما فرض می گیریم که این خبر درست باشد. نکات ذیل می تواند در قضاوت جامع ما در این مساله کمک کند. 1. ایشان چون جزء مسئولین کشور بوده باید در برخورد با ایشان، کاملا سخت گیری کرد. او با فرد عادی فرق دارد. عمل سوء مدیر جمهوری اسلامی، علاوه بر بردن آبروی کشور، مردم را هم ناامید می کند و این ها گناهان و جرائم کوچکی نیستند. این برخورد شدید می تواند اندکی این آبروریزی و ناامیدی را ترمیم کند. به هیچ عنوان در این قضیه نباید مماشات کرد. 2. یک خطایی که ممکن است در ذهن ما رخ دهد و شیطنت های رسانه های دشمن هم به آن دامن می زند، تعمیم این ماجرا به همه مسئولین و القای این مساله است که نعوذ بالله مرکز فحشا شده. رسانه های کثیفی که خود به وقتش از فاحشه ها و هم جنس بازها حمایت می کنند و اربابانشان ازدواج با محارم و هم جنس بازی را تبدیل به قانون رسمی کرده اند، حالا لباس عزا به تن کرده اند که کجایید که ارزشهای انسانی در جمهوری اسلامی، زیر پا گذاشته شد. واقعا دنیای کثیف و مملو از نفاقی است. 3. در این فضای رسانه ای، خوراک شایعات متعدد هم آماده می شود و با همان دست فرمانی که گفته شد، هزار وصله ناجور به این مسئول خاطی می چسبانند. راه آن است که قرآن به آن اشاره می کند: نباید زشتی کاری کسی باعث شود شما از دایره عدالت خارج شوی. تا مساله ای قطعی نشده است به کسی نسبت ندهیم. 4. مسئولین ما در این موارد باید سرعت عمل به خرج دهند و خود را بسازند، نه اینکه نظاره گر باشند که دشمن، هر چه دلش می خواهد را به جمهوری اسلامی بچسباند و ذهنیت ها را شکل دهد و تازه بعد از این به میدان بیاید و تازه بخواهند مو را از ماست بکشد. ‼️یک تذکر اخلاقی هم در آخر که خود را مبرای از هیچ گناهی ندانیم و کسی را سرزنش نکنیم، معلوم نیست که ما در جایی که زمینه گناه پیش بیاید چه می کنیم به قول جناب یوسف وَ ما أُبَرِّئُ نَفْسي‏ إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ ما رَحِمَ رَبِّي إِنَّ رَبِّي غَفُورٌ رَحيم‏. خدای غفور رحیم بر همه ما رحم کند. @tamardom
به همین سادگی، وارد کشتی امام حسین شوید ✅✅✅✅ این دو وضعیت را با هم مقایسه کنید: وقتی که در مجلس روضه امام حسین شرکت می کنید با زمانی که در منزل یا محله خود، بانی مجلس توسل به سیدالشهداء میشوید، ممکن است این محله شما به اندازه منطقه، شهر، کشور و حتی جهان، بزرگ تر شود و شما هیاتی در مقیاس کل بشریت برپا کنید. 🌿اما همان مقیاس کوچک را پیش ببریم. شرکت در هیات و بانی روضه خانگی. حتما تایید خواهید کرد، دومی هم لذت عمیق تر و ماندگارتری دارد و هم احساس رشد و معنویت بیشتری روشن است در صورت دوم، شما کار سخت تری را انجام دادید، به تعبیر روایات «احیای امر اهل بیت» کردید. 🌿به هر میزان، قبول مسئولیت در دستگاه امام حسین وسیع تر باشد، ارج و قرب، هم بالاتر میرود. همان طور که گفته شد ممکن است مقیاس نصرت شما نسبت به امام حسین تا حد اقامه عزای ایشان در جهان و حتی تاریخ بالا رود. اما من چه کنم با بضاعت و سرمایه اندکم؟ من نهایت بتوانم روضه خانگی ای بگیرم یا در مجلس عزای سیدالشهداء شرکت کنم که این خود صوابی بس عظیم دارد. چند راهکار در آموزه های اهل بیت در این جهت دیده میشود ۱. مقوله که در برخی روایات ناب شیعه وارد شده این است که انسان با قدم نیت در تمام عبادات خوبان در طول تاریخ، شریک شود، یعنی در تمام ثواب عباداتی که انبیا و اولیا انجام داده اند شریک شود. در نهج البلاغه آمده که حضرت امیر از جنگ جمل بر میگشتند که یکی از اصحاب ایشان آهی کشید و گفت: ای کاش برادرم نیز همراه شما بود و در رکاب شما به سعادت نائل می آمد. حضرت امیر فرمودند آیا دل برادرت با ما بود؟ یعنی نیتش این بود که با ما باشد؟ آن فرد :گفت بله ولی مانعی داشت که نتوانست در خدمت شما باشد. امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: او هم همراه ماست بعد ادامه دادند: کسانی که هنوز به دنیا نیامده اند و در رحم مادران و صلب پدران هستند، آنها هم در لشکر ما بودند. 🌿یا در نقل تاریخ است که جابر بن عبدالله انصاری و عطیه وقتى اربعين سيد الشهدا علیه السلام به کربلا رفتند، جابر سر قبر سيد الشهدا علیه السلام حاضر شد، شروع کرد به خاک ریختن روی سرش و اشک ریختن، وقتی آرام گرفت به عطیه گفت ما در ثواب با شهدایی که در کربلا به شهادت رسیدند، شریکیم. عطیه که از علما و مفسران قرآن بود گفت چگونه شریکیم؟ ما که در کربلا و جنگ نبودیم و شمشیر نزدیم، دست و سری از ما جدا نشد جابر گفت از حبیبم رسول خدا صلي الله عليه وآله شنیدم که میفرمود: «من أحب قوماً حُشِرَ معهم و من أحب عملهم أشركَ فى عملهم؛ اگر کسی عمل یک قوم را دوست داشته باشد با آنها شریک است» و ما جبهه سیدالشهدا را دوست داشتیم و دوست داشتیم که با آنها باشیم؛ پس با آنها شریکیم. ۲. آموزه دوم، نیاز به یک مقدمه دارد : در هر مقطعی از تاریخ، جریان و جبهه حق، یک جلودار و راهبری دارد که جهت گیری کلی حرکت این جبهه را او تعیین و محقق می کند، او را در فرهنگ شیعه، امام می نامند. جریان امامت در دوران حضور معصومین در امام معصوم، تجلی پیدا می کند و در دوران غیبت، این وظیفه را حضرات اهل بیت، بر عهده یعنی مجتهد عالم عادل شجاع زمانه شناس گذاشته اند. اگر این طرح کلی حرکت جبهه حق فهم نشود، بسیاری از رفتارها و تصمیمات امامان جبهه حق فهم نمی شود. مثال بارزش سپاه امام حسن مجتبی است که صلح ایشان با معاویه را سازش پذیری امام ( نعوذ بالله) و ذلت مومنین تلقی می کند و امام را با طعنه « السلام علیک یا مذل المومنین » خطاب می کند. در نکته شماره یک در واقع، با یک نیت درونی خود را بزرگ می کنیم و به جبهه تاریخی حق متصل و در این نکته با فهم طرح راهبردی امام جامعه، عمل کوچک خود را توسعه میدهیم. وقتی شما فهمیدی که هدف امام حسن از صلح شکوهمند خود، همان نرمش قهرمانانه به تعبیر رهبر انقلاب است و بناست با عنصر تقیه، امام، شیعه را در دهان اژدهایی به نام معاویه حفظ کند، حالا دیگر عمل شما در این جهت، ولو کوچک باشد، ضریب پیدا می کند. در سپاه حق کنار امام که بودی، دیگر خیلی فرقی ندارد در میمنه باشی یا میسره. ظهر عاشورا اگر بودیم، وظیفه مان ایثار و جانبازی در راه امام حسین بود، اما از عصر عاشورا، ماموریت کلی جبهه حق مشخصا کاروان امام حسین، روایت کربلا و مرثیه عاشوراست تا هدف سیدالشهداء بدین طریق، تکمیل شود. امروز،خدمت مهم به دستگاه پربرکت سیدالشهداء، فهم جهت گیری کلی انقلاب اسلامی و حرکت در آن جهت است، جهت گیری ای که امروز خلاصه شده است در به صحنه آمدن ایمانهای مردم در حوزه های مختلف. ایران که در دنیای تاریک جهان مدرن، پرچم سیدالشهداء را بلند کرده است، موی دماغ دشمنان امروزی نهضت کربلا شده و برای او برنامه ها دارند.
در مقابل این صف بندی دشمن، همه آحاد مردم، وظیفه دارند مثل کربلا. طفل ۶ ماهه و نوجوان و جوان و پیرمرد و زن نمی شناسد حتی بریر زبیری مسلک و وهب مسیحی به میدان آمدند. امروز هم لازم است همه بیایند. اما چه باید کرد؟ تلاش همه جانبه دشمن امروز این است که مردم علوی و امام حسینی ما را ناامید کند، ناامید از حرکت و کار و تحصیل و .... اگر ناامیدت کرد، همه سرمایه های تو را هم خواهد گرفت، اولین آن محبت به اهل بیت. طبعا هر حرکت و رفتاری هم که بذر امید به حرکت در ایران را بریزد، پادزهر این راهبرد کثیف دشمن است. ذهن و قلب تان را به روی نقاط امیدبخش اطراف خود باز کنید، آنها را ثبت و ضبط کنید و آن را به طریقی روایت کنید، به ذهنتان هم خطور نکند که این کار کوچک من چه اثری دارد، بالا قاعده و سنت الهی را در اثرگذاری این حرکتهای خرد گفتیم. از خود و خانواده و فامیل تان شروع کنید. حتما انسانهای ویژه، کارهای خاصی که از ایشان دیده اید را در فضای مجازی روایت کنید. در محل کار خود، همین طور اگر معلمید و دانش آموز خوبی دارید اگر مهندس هستید و طرح بزرگی اجرا کردید پرستار و پزشک هستید و بیمار ویژه ای داشتید در شهر و محله و کشور هر نقطه امیدبخشی دیدید روایت کنید، شک نکنید، دشمن را به هراس خواهید انداخت و محرم متفاوتی خواهید داشت. نقاط ضعف را هم در همین چارچوب امیدبخش روایت کنید. ناامیدی خط قرمزتان باشد.
به همین سادگی با همین عمق قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود
روزنامه همشهری که جمعه ها هم منتشر میشود. پرونده جذابی برای زده چشم نوازه ببینید https://newspaper.hamshahrionline.ir/
ورود بی حجاب به هیات ⁉️⁉️⁉️ خانم بی حجاب اما بدون آرایش در حال ورود به هیات بود، خادم خانم هیات با مهربانی صدایش کرد: _سلام عزیزم _سلام _می بینم که آرایشی نکردی. می تونم دلیلش رو بپرسم؟ _معلومه روز اول محرمه _بابا دمت گرم. اصلا فکر نمی کردم دلیلش این باشه _من خیلی امام حسینی ام. امام رضایی ام. دارم له له می زنم برای یه مشهد. _عزیزم!! چه دل پاکی. امام حسین هم حتما خیلی دوستت داره. فقط یه سوال، با این قلب پاکت، چرا روسری سرت نداری؟! ⁉️خانم بی حجاب که خیلی ماجرا را انگار نمی خواهد جدی بگیرد، سری تکان میدهد و می گوید نمیدانم. خادم ادامه می دهد : _می دونستی کاروان اسراء را وقتی خواستند وارد شام کنند، خانم حضرت زینب به ساربان پولی داد که سرهای مقدس شهداء را ابتدای کاروان ببرند تا حواس مردم به سرها پرت شود و به خانمهای اهل بیت نظر نکنند؟!😭😭 🔰خانم بی حجاب در حالی که به شدت گریه می کند و روسری اش را کامل سر کرده و تقریبا هیچ مویی دیگر بیرون نمانده. گویا طاقت ادامه ماجرا را ندارد. محجبه وارد هیات می شود. خدا شاهد است که عمده دختران و زنان این کشور ماجرایشان همین است. از اجرای حکم الهی نباید یک قدم هم کوتاه آمد، نباید هیئات ما محل بی اعتنایی به احکام الهی شود. بی حجابی قطعا و است، اما عمده زنان ما قصد حرام شرعی و سیاسی را نمی کنند، لذا به تعبیر رهبر انقلاب، اگر از پشت صحنه توطئه بی حجابی مطلع شوند، دیگر به این کار ادامه نخواهند داد. که در فرهنگ دینی ما جایگاه جدی دارد به معنای بی خیال شدن مقاصد و احکام شریعت نیست. یک رویکرد تربیتی در تحقق خواسته های الهی است. دستورات دینی را بدون نظر به باطن و نیت انجام آن نظر کنیم، خطا رفتیم. اگر هم به هر دلیلی دست از تحقق حکم خدا برداریم، خطا کردیم و چوبش را خواهیم خورد. حسی که بانوان ما از امر به معروف و نهی از منکر ما احساس می کنند این باشد که خط قرمز ما واقعا بی حجابی است و به هیچ عنوان از این ماجرا کوتاه نمی آییم در عین حال، با بی حجاب مدارا می کنیم، حرفش را می شنویم، با نقص او مدارا می کنیم و .... @tamardom
تا باد چنین بادا... بحمداللَّه هر روز از گوشه و کنار کشور خبرهایی خوبی از بروز و ظهور هیئات جوانان به‌گوش می‌رسد، تصاویر بالا مربوط به هیئت نوجوانان مسجد محمدیه قم است. توضیح بیشتر در پست بعدی 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/taalighat/1069
برکات دهه هشتادی ها و دهه نودی ها (نگاهی به فعالیت بچه‌های مسجد محمدیه قم) 🔻 عزاداری محرم ظرف بروز مجموع ظرفیت‌های نهفته در دل جامعه مذهبی است. بستری که امکان ظهور و تجلی توانایی‌ها، دارایی‌ها و سرمایه‌های فراوان ما را فراهم می‌کند. اینکه چرا محرم چنین ظرفیتی دارد مستقلاً باید بحث شود. 🔻 اما هنوز دهه اول به پایان نرسیده با رصد گوشه و کنار کشور می‌بینیم چه اتفاقات بزرگ و خیره کننده‌ای در حال رخ دادن است. تقریباً هیچ کوی و برزنی نیست که اثری از عزای سیدالشهدا نداشته باشد. در این میان برخی موارد را می‌توان به‌عنوان یک مورد مطالعه قرار داد. در یادداشت قبل از گفتم و امروز از یک پدیده خودجوش دیگر. 🔻 آنچه در هیئت جوانان قم می‌گذرد نیز قابل تأمل و تقدیر است. به چند ویژگی مهم این هیئت اشاره می‌کنم: 1⃣ محور اصلی هیئت و مراسم عزاداری نوجوانان و جوانان هستند. از آشپزی گرفته تا رسانه و تدارکات و امور هنری و تزئینات و انتظامات، یعنی بچه‌ها خودشان هیئت را اداره می‌کنند و کار را از خودشان می‌دانند. این بچه‌ها فقط مخاطب نیستند بلکه خودشان هستند. 2⃣ نوجوانان در اجرای کار هیئت یعنی یک دوره کلاس آن هم با سخنرانی برادر عزیزی چون شیخ و مداحی برادر خوش نفسی مثل هادی خادم 3⃣ این هیئت فقط هیئتِ محرم نیست بلکه در طول سال بچه‌ها درگیر مسائل اند. یک کار تمییز فرهنگی شان گعده گفتگوی شب‌های ماه مبارک رمضان بود که هر شب جمع می‌شدند و پیرامون مسئله‌های مهم انقلاب بحث می‌کردند یعنی کارگاه تمرین و ، پس می‌شود اسم‌شان را گذاشت 4⃣ نشاط، پویایی، کثرت جمعیت و در جلسه خیره کننده است، يعنی با یک مواجه می‌شویم نه جمعی راکد و هیئتی با تصنعات و تعارفات. هیئتی در محله باجک قم با جمعیتی بن‌نسبت چشمگیر که تا حدود 2 هزار نفر تخمین زده شده. لینک کانال بچه‌های مسجد محمدیه https://eitaa.com/fadaeyan_ir 5⃣ هیئت بدون نیست، تکیه‌گاه دارد، بزرگتر دارد، دارد، و این داشتن است که به کارش اصالت و قدرت و سلامت می‌دهد چرا که بسیاری از هیئات خوب جوان برخی از این ویژگی‌ها را داشتند، اما چون بزرگتر ندارند کار به نتیجه نمی‌رسد... ☘ خدا قوت به بچه‌های خوب و بزرگترهایی که بزرگی کردند و پشت سر این جوانان شدند. ✅ الحمدلله چقدر این روزها از این جنس خبرهای خوب در گوشه و کنار کشور به گوش می‌رسد. اما بیش از نیاز به خوشحالی، نیاز به تحلیل و و الگوسازی و و داریم، غفلت نکنیم... این سرمایه عظیم و رأس المال ما در و هجمه فرهنگی است... 🔻🔻🔻🔻🔻 🆔 https://eitaa.com/taalighat
تاحالا ندیدم کسی بعد سخنرانیش صندلی بذاره به سوال مردم جواب بده، دم استاد شجاعی عزیز گرم چندتا غرفه هم داشتن محصولات فرهنگی میفروختن که عوایدش کاملا خرج هیئت میشد 🗣سـیـّد مـنـصـور مـوسـوی @twtenghelabi
📝 💢 دیدار طلاب با رهبر انقلاب 2️⃣1️⃣ 💠 آرزوی انبیاء ♦️نگاهی به مأموریت کانون‌های تبلیغی[۱/۲] 🔸 رهبر انقلاب در سخنرانی ۲۱ تیرماه ۱۴۰۲ در جمع فضلا و روحانیون سرتاسر کشور سه ماموریت را برای کانونهای عظیم تبلیغی بر شمردند: 🔺تولید مواد تبلیغی به روز 🔺تنظیم شیوه‌های اثرگذار تبلیغی 🔺تربیت مبلغ کانونهایی که تمام مطلوبیتهای تبلیغی که ایشان شمردند را عملیاتی می‌کند. 🔹 اندکی این سه مأموریت را موشکافی می‌کنیم. 🔻 فرض ما در این یادداشت بر این است که امروز، تبلیغ در جامعه ما اگر می‌خواهد به اسلام خدمت کند، جز با نصرت انقلاب اسلامی و در خدمت حرکت نظام اسلامی رقم نخواهد خورد. 🔸 امروز در این نقطه از جهان ظلمانی، آرزوی انبیاء و اولیاء الهی در طول تاریخ رقم خورده است و حکومتی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی شکل گرفته است، حوزه و طلبه بی‌معناست که نسبت به این حرکت بی‌تفاوت باشد و هویت خود را در خدمت به این جریان الهی، نبیند. 💢 مواد تبلیغی به روز هر محتوایی، طبعا بر پایه یک مبنای فکری و اندیشه‌ای تولید می‌شود. مثلا من در مبانی فکری‌ام، معتقدم مردم هیچ نقشی در بهبود جامعه ندارند، این نخبگان هستند که مسائل را حل و فصل می‌کنند. در طول تاریخ هم، توده‌های مردم، یا به انبیاء و اولیاء الهی، خیانت کرده‌اند یا تماشاگر بوده‌اند چرا که اکثرهم لا یعقلون لا یشعرون لا یفقهون و... 🔺 طبعا محتوای تبلیغی این مبنای فکری برای عموم مردم این می‌شود که «آی مردم، خیانت نکنید، خرافه نپرستید، تکالیف‌تان را انجام دهید و...» به قول سعدی: «مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان» 🔺 در مقابل اگر معتقد به مردم‌سالاری به تقریر انقلاب اسلامی باشید و برای مردم حق تعیین سرنوشت در تمامی شئون زندگی قائل باشید و اساسا به توده‌های مردم و انتخاب‌های آنها مبنایی خوش بین باشید و جمهوریت را عین اسلامیت بدانید، طبعا محتوای تبلیغی دیگری تولید خواهید کرد. 🔺تبلیغ اگر می‌خواهد مقدمه‌ای برای تقویت و اقامه نظام اسلامی باشد نمی‌تواند نسبت به مبانی انقلابی اسلامی، بی‌تفاوت باشد. در این کانونها باید این بنیادهای فکری حرکت انقلاب اسلامی احصاء و آموزش داده شود. طلبه باید این منظومه فکری را فهم کند. یک نمونه از این مبانی ذکر شد، منظومه ای از این مبانی باید در ذهن مبلغ باشد. ❇️ نکته دوم در محتوا این است که هر محتوایی که در قالبی می‌نشیند به مثابه یک فعل، غایت و هدفی دارد. مثلا شما منبر می‌روید. با این منبر چه هدف روشنی را در مخاطب، دنبال می‌کنید؟ گاهی برخی تبلیغ‌های ما مخاطب را در خلأ رها می‌کند و معلقش می‌گذارد. 🔺 آیه‌ای و روایتی و تاریخی؛ اما همه اینها به چه منظوری در کنار هم قرار گرفتند؟! چه مساله و دردی را نشانه گرفته اند؟! روشن نیست. 🔺برای اینکه، منبر ما شفاء باشد، باید مخاطب را شناخت، زمانه را شناخت. برای این منظور، باید نگاه راهبردی را در وجود مبلغ، تقویت کنیم. راهبرد، آن جهت گیری کلی حرکت جبهه حق است که به طور واضحی، محتوای تبلیغ ما را با بیان فوق، سامان می‌دهد. 🔺 من همه سرمایه تبلیغی و محتوایی ام را در این منبر، جمع کردم تا در مخاطب، انگیزه حضور در انتخابات را تقویت کنم یا ... ♦️ حرکت کلان انقلاب اسلامی امروز به چه سمتی است؟ رهبر انقلاب در یک فرآیند پنج مرحله ای امروز ما را در حال گذار به سمت دولت اسلامی تصویر می کنند و توضیحات مفصلی در این زمینه دارند. شاخصها و اهدافی را هم در این جهت معرفی کرده اند که محل بحث آن در این بحث نیست. اما یک مبلغ باید به این لایه اندیشه‌ای از انقلاب اسلامی هم متصل شود تا بتواند مساله امروز مخاطب و درد و مشکل او را درست تشخیص دهد و صحیح نسخه بپیچد و الا دچار نسخه‌های کاذب و انحرافی خواهیم شد. 💢 تنظیم شیوه‌های اثرگذار تبلیغی به طور کلی، یکی از آسیب های تبلیغ حوزوی ما، توجه کم به مقوله روش و شیوه‌های تبلیغ است. عموما طلاب عزیز ما محتوازده هستند و بیشتر تمرکز آنها روی تنظیم محتوا می‌چرخد. اما نکاتی چند می تواند فضای تنظیم این شیوه‌ها را اندکی روشن کند. 1⃣ ما با تنوع ذائقه‌ها، اصناف، نژادها، طرز فکرها مواجه هستیم و روشها باید مناسب مخاطب اختصاصی ما باشد. 2⃣ روشهای جدید و نوین تبلیغی، نباید به حذف شیوه های سنتی تبلیغ ما مشخصا منبر بیانجامد. 3⃣ مزیت نسبی روحانیت شیعه، مردمی بودن و ارتباط چهره به چهره و از نزدیک با عموم مردم است، این را باید در روشها حفظ کرد. 4⃣ زیست بسیاری از مردم امروز در فضای مجازی است، بدون حضور آگاهانه و مسئولانه در این فضا، نمی‌توان از هدایت ذهنیت مردم سخن گفت. 5⃣ در فضای مجازی شیوه‌های نوینی برای... 🔰 ادامه در پست بعدی... 📝پیرامون دیدار طلاب با رهبر انقلاب بخوانید 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــط ✾═┅┄┈
🔰 ادامه پست قبلی... 💢 یادداشت 2⃣1⃣ ♦️ نگاهی به مأموریت کانون‌های تبلیغی[۲/۲] 5⃣ در فضای مجازی شیوه‌های نوینی برای چرخه تولید و توزیع محتوا وجود دارد. باید به صورت اجتهادی، روشن شود که نسبت ما با این روش‌ها چیست و سیاست روشی خود را در فضای مجازی مشخص کنیم. درس خارج رسانه با نگاه به مسائل متنوع کشور در این حوزه یکی از بایسته های جدی حوزه های علمیه است. 6⃣ فضاهای متنوعی که به همت و جسارت برخی طلاب برای تبلیغ به تعبیری فتح شده‌اند، قابلیت توجه بیشتری دارد: مترو، ساحل، مهدکودک ها، زندانها و .... 7⃣ نگاه ما به روش‌ها نباید سکولار باشد. هر شیوه تبلیغی، مبتنی بر یک جهان‌بینی و نگرشی به انسان است. ما باید بر اساس نگاه بومی خودمان، روش‌های تبلیغی را استنباط کنیم. 8⃣ این فهرست هم باید تفصیل داده شود و هم تکمیل گردد. 💢 تربیت مبلغ اما در باب تربیت مبلغ، این نکات خوب است که مد نظر قرار گیرد: 1️⃣ طلبه اولا باید مجهز به محتوا و نکات روشی که در بالا آمد، باشد. 2️⃣ مبلغ در کنار دغدغه تبلیغی که به تعبیر رهبر انقلاب در همین دیدار، غایت و هدف انبیای عظام الهی است، باید به بعد علمی و دانشی خود هم رسیدگی جدی داشته باشد و یک فاضل و ملای حوزوی، ردای تبلیغ بپوشد. این طور نباشد که در نظام ارزش گذاری حوزه، مبلغ یک طلبه کم سواد جا بیفتد. 3️⃣ انگیزه طلبه از تبلیغ باید اقامه معروف و انجام وظیفه و رسالت طلبگی‌اش باشد اما این نباید سبب این شود که مسئولین این کانونهای تبلیغی، از معیشت مبلغین، غفلت کنند. طلبه باید سبک زندگی‌ای داشته باشد که به حد کفاف، تامین شود تا بتواند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد. 4️⃣ تعامل میان گروه‌های تبلیغی خودجوش و ساختار حوزه می‌تواند الگوی مناسبی برای تربیت و رشد مبلغ باشد. انگیزه و شور و حرارت گروه‌های خودجوش در کنار کلان‌نگری ساختاری حوزه می‌تواند کانونی باشد برای تربیت مبلغ. 5️⃣ از ظرفیت طلاب خانم نباید غفلت کرد . این غفلت سبب می‌شود ارتباط میان حوزه با نیمی از جامعه یعنی بانوان، دچار خلل شود. علاوه بر اینکه این خانم‌ها در خانواده خود به عنوان، مادر یا همسر یا .... نقش مهمی در انتقال معارف دارند که در صورت قرار گرفتن در جایگاه مبلغ این نقش بهتر ایفاء خواهد شد. 6️⃣ نهادهای رسمی تبلیغی در حوزه باید هم‌افزایی خود را با هم بیشتر کنند تا وحدت رویه و هدف‌گذاری‌ها در امر تبلیغ بالاتر رود. دفتر تبلیغات، معاونت تبلیغ حوزه، سازمان تبلیغات و ارگانهای دیگر باید به یک سیاست گذاری و تقسیم کار هماهنگ برسند. 7️⃣ یکی از جدی‌ترین، وظایف این کانونها در امر تربیت مبلغ، امر گفتمان‌سازی است. باید تبلیغ در حوزه همان طور که رهبر انقلاب اشاره کردند، اولویت اول باشد. باید در فرهنگ حوزه، انتخاب تبلیغ، گزینه دوم و از سر ناچاری طلبه نباشد. مبلغ باید جایگاه اول در حوزه را واجد باشد و این‌ها همگی کمک می‌کند که زبدگان حوزه هم به این امر شریف و تحقق دهنده اهداف عالیه نظام اسلامی، رغبت کنند. ✍ حسین کاظم زاده 📝پیرامون دیدار طلاب با رهبر انقلاب بخوانید 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــط ✾═┅┄┈
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔘 رهبر انقلاب: آن‌کسی که امروز با امام خمینی بیعت میکند، با پیغمبر بیعت کرده. وقتی شما خطّ انقلابی امام را زنده نگه میدارید و نمیگذارید مندرس بشود، نمیگذارید رنگ کهنگی بگیرد، در واقع با پیغمبر بیعت کردید.(۱۳۹۴/۱۰/۱۹). ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 📢 بزودی منتشر خواهد شد... 🏴تیزر ویژه محرم اولین اردوی سالیانه"مثل خمینی" ●هویت و سبک زندگی طلبه عصر انقلاب● ╭━━⊰ ❀ 🌕 ❀ ⊱━━╮ @ahd_ba_khomeini ╰━━⊰ ❀ 🌿 ❀ ⊱━━╯
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ حرف حق را می‌زند هر کس حسینی شد شیعه تو بت‌شکن مثل خمینی شد ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ تیزر ویژه محرم اولین اردوی سالیانه"مثل خمینی"هویت و سبک زندگی طلبه عصر انقلاب● •• جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید•• ╭━━⊰ ❀ 🌕 ❀ ⊱━━╮ @ahd_ba_khomeini ╰━━⊰ ❀ 🌿 ❀ ⊱━━╯
هدایت شده از نشریه خط
💢 دیدار طلاب با رهبر انقلاب 4⃣1⃣ 💠 اتصال معرفت ♦️ چرا تبلیغ، اولویت اول نیست؟ 🔸 سالیانی است مسأله نیروهای انقلابی در حوزه و دانشگاه و غیره این است که چرا مطالبات حضرت آقا، عملیاتی نمی‌شود؟ جریان پیدا نمی‌کند؟ در حد تکرار و تأسیس نهادها و کارگروه‌های بی‌خاصیت باقی می‌ماند و روی آن خاک می‌خورد؟ 🔹 شاید برخی تصورشان این باشد که عده‌ای با جریان انقلاب دشمن‌اند و همین‌ها مانع کار است. می‌گویم این هست و نیست. 🔸 برخی این را حمل بر تنبلی و بی‌خیالی جریان انقلابی درحوزه و دانشگاه و غیره می‌کنند. می‌گویم این هست ولی عامل اصلی نیست. 🔹 برای امتداد پیدا کردن یک مطالبه در جامعه، ما نیاز به مقوله‌ای به نام گفتمان داریم. همه باید آن مطلوب را بخواهند. زمزمه کنند. منشأ تصمیم‌شان شود و... تا در این بستر خواست همگانی، یک مطالبه‌ای عملیاتی شود. و همه این‌ها نیاز به داشتن تلقی صحیح و همه جانبه از آن موضوع دارد. 🔸 در همین ماجرای اخیر بیانات ایشان و اولویت اول قرار گرفتن تبلیغ، روشن است تا در جامعه حوزوی ما تلقی صحیح و جامعی از تبلیغ وجود نداشته باشد، مطالبات تبلیغی ایشان فقط تکرار می‌شود و جامه عمل نمی‌پوشد. 🔹 ملاحظه کردید که در نگاه ایشان، تبلیغ یک ارتقاء و توسعه‌ای در معنا و مفهوم آن داده شد و آن را به عنوان هدف میانی حرکت انبیاء برای اقامه قسط و تشکیل نظام اسلامی دانستند. 🔸 بدون اتصال به پایگاه معرفتی رهبر انقلاب، تحقق مطالبات ایشان، رویایی بیش نیست. 💢 این اتصال معرفتی را می‌توان در سه بعد پیگیری کرد: 🔺 اول، لایه مبانی اندیشه‌ای که نگاه‌های بنیادین به مقولاتی مثل انسان و جامعه و تاریخ و امثالهم است. نگاه ویژه ایشان به انسان و مردم و جامعه، یکی از ممیزات مبانی اندیشه ایشان است که بسیاری از تحلیل‌های سیاسی اجتماعی‌شان بر این مبانی استوار است. خوش بینی به مردم، عینیت جمهوریت و اسلامیت، قرار دادن سنگین‌ترین مسئولیت‌های انقلاب و کشور روی دوش مردم و... همگی ریشه در همین مبانی اندیشه‌ای ایشان دارد. ما کتاب تدوین شده‌ای راجع به مبانی ایشان نداریم، که این خود یکی از دردهای مزمن جامعه ما محسوب می‌شود. اما تالیفی که شاید بتوان از آن روزنه‌ای به مبانی ایشان باز کرد کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» است که می توان با تامل و تدبر روی آن نقبی به مبانی ایشان زد. 🔺 لایه بعدی اندیشه رهبر انقلاب، برش راهبردی تفکر ایشان است. راهبرد، تعیین آن جهت گیری کلی‌ای است که بنا به جایگاه ولایت، ایشان موظف به تعیین آن هستند. قانون اساسی هم این رسالت را بر دوش رهبری گذاشته است. وظیفه اختصاصی ایشان در جامعه اسلامی، تعیین و تحقق همین جهت‌گیری کلی حرکت کشور است. ایشان در یک بیان راهبردی، انقلاب اسلامی را به پنج مرحله تقسیم کردند و بر این اساس، ما در حال گذار به سمت دولت اسلامی هستیم. مباحثات راهبردی در فضای نخبگانی ما واقعا نحیف و کم‌آهنگ است. متوجه نیستیم که رهبر انقلاب، چه طور اراده‌های آحاد مردم را به سمت و سوی تحقق دولت اسلامی، هدایت می‌کند. بدون این فهم از اندیشه راهبردی رهبر انقلاب، که البته ابتنای بر مبانی دارد، باز هم فهم بسیاری از کنش‌ها و موضع‌گیری‌های ایشان، مشکل خواهد بود. 🔺 بعد سوم اندیشه‌ای ایشان، لایه شناخت عینیت و میدان امروز انقلاب اسلامی است. به جرأت می‌توان گفت که یکی از شاخص‌ترین افرادی که امروز، ظرفیتها و کاستی‌های عینی کشور، منطقه و حتی جهان را شناخت دارد، شخص رهبر انقلاب است. شناخت جامع ایشان از انقلاب‌های مختلفی که در دنیا رقم خورده : روسیه، فرانسه، الجزایر، هندوستان و .... شناخت دقیق تمدنهای رقیب تمدن اسلامی به خصوص از طریق خواندن رمانهای کشورهای مختلف که به تعبیر ایشان، یکی از بهترین راهکارها برای شناخت تمدنهاست. ارتباط دائم با نخبگان و پیشرانهای انقلاب اسلامی، یک تصویر جامع و از نزدیک نسبت به مسائل حوزه های مختلف کشور به ایشان ارائه کرده است. این نگاههای جزیی در کنار نگاههای کلانی که از رویکردهای راهبردی و مبنایی ایشان، به دست می آید، ترکیب جذابی درست می‌کند. به هر میزان که این اتصالات فکری در لایه‌های مختلف در سبد معرفتی طلاب ما وارد شود، شخصیت طلبه و به تبع حوزه‌های علمیه به اهداف انقلاب اسلامی نزدیک‌تر خواهد شد. در این صورت است که اگر طلبه ما، منبری رود، کتابی بنویسد، کنش اجتماعی رقم بزند، جریانی بسازد و... همگی در چارچوب کلی انقلاب اسلامی معنا می‌شود. چرا که او هویتش را در نسبت با انقلاب و نظام اسلامی به صورت تعریف شده‌ای، معنا کرده است. ✅ راهِ قرار گرفتن تبلیغ در اولویت اول هم همین است. ✍ حسین کاظم زاده 📝پیرامون دیدار طلاب با رهبر انقلاب بخوانید 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــط ✾═┅┄┈
مرد غریبه ای اومد گفت پسرم این پول رو بده به این گدایی که اینجا خوابیده ،گفتم عموجان ایشون رو میبینی عین کارتون خوابا خوابیده،مدیرعامل یکی از بزرگترین گلخونه های ایرانه،که ده روزه زندگیشو ول کرده شب و روز توی موکب داره براامامش به مردمش خدمت میکنه یاحسین گداتیم اگه لایق باشیم/حاج سامان @BisimchiMedia
جنگ رسانه ای در کربلا 🏴🏴🏴🏴 عاشورا را نباید تنها میدان رزم ظهر دهم محرم دانست. قبل و بعد این همآوردی میدانی حق و باطل، یک جنگ تمام عیار در ساخت و هدایت افکار عمومی در دو طرف می بینیم. چند قاب از این جنگ رسانه ای را با هم ببینیم: ۱. یزیدیان، معانی و مفاهیم اسلامی را در جهت تقویت حکومت، بازتقریر میکردند مثلا بیعت را که در منطق اسلامی با یک شرایط خاصی، معتبر شمرده شده، طوری در ذهن مردم جا انداختند که نقض بیعت در مقابل خلیفه ای مثل یزید، هم گناهی عظیم باشد، این را نیاز داشتند تا هر تحرکی در برابر خلیفه را با برچسب خارجی(خروج کننده بر خلیفه اسلامی) سرکوب کنند و اذهان مردم را هم همراه خود داشته باشند. یکی از خطوط اصلی روشن گری سیدالشهداء و بعد از عاشورا، توسط امام سجاد و حضرت زینب، خط تبیین همین مفاهیم اسلامی بود. روایتی را که مکرر امام حسین از قول پیغمبر اکرم در مسیر تا کربلا میخواندند در همین فضا باید تحلیل کرد: مَنْ رَأى سُلْطاناً جائِراً مُسْتَحِلاًّ لِحُرُمِ اللهِ،... یعنی اگر کسی ببیند حاکمی در جامعه، بر سرِ کار است که ظلم میکند، حکم الهی را کنار میزند - و با زبان و عمل، علیه او اقدام نکند، خدای متعال در قیامت او را هم به همان سرنوشتی دچار میکند که آن ظالم را دچار کرده است. ۲. خط رسانه ای دیگر دشمن، مخفی کردن درخواست ها و دعوتهای مردم از امام حسین است، این قدر در این زمینه، قوی عمل کرده اند که فردی مثل حر که جزء بزرگان کوفه به حساب می آید،در گفت و گوی با سیدالشهداء از این نامه ها ابراز بی خبری می کند. جالب آنکه حضرت برخی از این نامه ها را به همراه مهرهای پایش، روز عاشورا به همه نشان داد. علاوه بر اینکه حضرت در منازل مختلف، به این درخواست کوفیان اشاره کرد. ۳. بعد از حادثه عاشورا دو خط به موازات هم توسط دشمن دنبال میشود: اول ایجاد رعب و وحشت عمومی در میان مردم برای از بین بردن هر گونه تحرکی علیه حکومت، جنایتهای بی رحمانه روز عاشورا و حوادث بعدش همگی در این چارچوب شکل گرفت. 🏴در مقابل، چه اصحاب عاشورایی سیدالشهداء و چه کاروان اسرای اهل بیت، مثل کوه ایستادند و ذره ای در برابر این قساوت های عجیب و غریب به خودشان، ضعف راه ندادند، هیچ گزارشی از کم آوردن ایشان برای تاریخ گزارش نشده است. در کوفه، عبیدالله، امام سجاد را تهدید به قتل کرد، اینجا اولین بروز جلوهٔ امامت و معنویت و رهبری آشکار شد؛ «اَ بِالقَتلِ تُهَدِّدُنى يا ابنَ زیادٍ اً ما عَلِمتَ أَنَّ القَتلَ لَنا عَادَةٌ وَ كَرامَتَنَا الشَّهادَةُ)» آیا ما را به کشتن تهدید میکنی؟! در حالی که ما کرامتمان به شهادت است، ما کشته شدن در راه خدا را افتخار میدانیم از مرگ نمیترسیم دستگاه عبیدالله زیاد در مقابل این ،صلابت، عقب نشست. 🏴خط رسانه ای دوم دشمن بعد از عاشورا، ساخت تصویر یک فاتح از خود و یک شکست خورده از جبهه سیدالشهداء است. اینکه کاروان اسرا را شهر به شهر چرخاندند، به همین خاطر بود، یک مانور قدرتی میخواستند بدهند و واقعا هم به این ذهنیت فراگیر نیاز داشتند. خطبه های غراء زینب کبری و امام سجاد در کوفه و شام که علاوه بر خطوط ذکر شده در بالا یعنی بیان عمیق تعالیم اسلامی و هدف از قیام امام حسین، لحن یک فاتح تمام عیار است، با وجود دیدن دهها داغ در یک روز و یک سفر مرارت بار از کربلا تا به کوفه و شام، به هیچ وجه لکنت زبان ندارد، به همه کفر یعنی ابن زیاد و یزید و دار و دسته اش حمله می کنند، آن جمله تاریخی « ما رایت الا جمیلا» شرح همین پیروزی جریان سیدالشهداء است. این جمله در برابر این روایت انحرافی و کفرآلود یزید و ابن زیاد بود که دیدید خدا بر سر حسین و اهل بیتش چه آورد، یعنی تلاش برای روایت شکست جریان عاشورا 🏴کار را به جایی رساندند که یزید ملعون در شام بالای منبر رفت و قاتلین امام حسین را لعنت کرد و دستور داد کاروان اسرا با عزت و احترام به مدینه بازگردانده شوند. به تعبیر امروزی، در یک کنفرانس خبری، دست از راهبرد خود برداشت و عملا اعلام شکست کرد. ۴. ضمیمه خط رسانه ای عاشوراییان در نکته سوم، روایت مظلومیت اهل بیت و یارانش بود، کلیدواژه که رهبر انقلاب برای امیرالمومنین به کار بردند، به حق برای نهضت و یاران سیدالشهداء صدق می کند، در واقع حماسه و مظلومیت، مصیبت و زیبایی، غربت و عزت در نهضت امام حسین به یکدیگر دست دادند. همین خط تا به امروز، عزاداری برای سیدالشهداء را به عنوان بزرگ ترین حفظ کرده است. 🏴به جرات زوال بنی امیه و ظهور جریانات مبارزاتی در دنیای اسلام، علیه دار و دسته یزید، مرهون حرکت امام حسین علیه السلام و پیوست رسانه ای اسرای کربلا بود، جمعیتی متشکل از دختران و پسران اهل بیت و خانمهای کاروان سیدالشهداء و یک مرد که مجموعا صد نفر هم نبودند. @tamardom