eitaa logo
تا مردم
502 دنبال‌کننده
353 عکس
71 ویدیو
12 فایل
حسین کاظم زاده طلبه عصر انقلاب دوستدار خمینی، خامنه ای و مردم @Hkazemzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
تا باد چنین بادا... بحمداللَّه هر روز از گوشه و کنار کشور خبرهایی خوبی از بروز و ظهور هیئات جوانان به‌گوش می‌رسد، تصاویر بالا مربوط به هیئت نوجوانان مسجد محمدیه قم است. توضیح بیشتر در پست بعدی 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/taalighat/1069
برکات دهه هشتادی ها و دهه نودی ها (نگاهی به فعالیت بچه‌های مسجد محمدیه قم) 🔻 عزاداری محرم ظرف بروز مجموع ظرفیت‌های نهفته در دل جامعه مذهبی است. بستری که امکان ظهور و تجلی توانایی‌ها، دارایی‌ها و سرمایه‌های فراوان ما را فراهم می‌کند. اینکه چرا محرم چنین ظرفیتی دارد مستقلاً باید بحث شود. 🔻 اما هنوز دهه اول به پایان نرسیده با رصد گوشه و کنار کشور می‌بینیم چه اتفاقات بزرگ و خیره کننده‌ای در حال رخ دادن است. تقریباً هیچ کوی و برزنی نیست که اثری از عزای سیدالشهدا نداشته باشد. در این میان برخی موارد را می‌توان به‌عنوان یک مورد مطالعه قرار داد. در یادداشت قبل از گفتم و امروز از یک پدیده خودجوش دیگر. 🔻 آنچه در هیئت جوانان قم می‌گذرد نیز قابل تأمل و تقدیر است. به چند ویژگی مهم این هیئت اشاره می‌کنم: 1⃣ محور اصلی هیئت و مراسم عزاداری نوجوانان و جوانان هستند. از آشپزی گرفته تا رسانه و تدارکات و امور هنری و تزئینات و انتظامات، یعنی بچه‌ها خودشان هیئت را اداره می‌کنند و کار را از خودشان می‌دانند. این بچه‌ها فقط مخاطب نیستند بلکه خودشان هستند. 2⃣ نوجوانان در اجرای کار هیئت یعنی یک دوره کلاس آن هم با سخنرانی برادر عزیزی چون شیخ و مداحی برادر خوش نفسی مثل هادی خادم 3⃣ این هیئت فقط هیئتِ محرم نیست بلکه در طول سال بچه‌ها درگیر مسائل اند. یک کار تمییز فرهنگی شان گعده گفتگوی شب‌های ماه مبارک رمضان بود که هر شب جمع می‌شدند و پیرامون مسئله‌های مهم انقلاب بحث می‌کردند یعنی کارگاه تمرین و ، پس می‌شود اسم‌شان را گذاشت 4⃣ نشاط، پویایی، کثرت جمعیت و در جلسه خیره کننده است، يعنی با یک مواجه می‌شویم نه جمعی راکد و هیئتی با تصنعات و تعارفات. هیئتی در محله باجک قم با جمعیتی بن‌نسبت چشمگیر که تا حدود 2 هزار نفر تخمین زده شده. لینک کانال بچه‌های مسجد محمدیه https://eitaa.com/fadaeyan_ir 5⃣ هیئت بدون نیست، تکیه‌گاه دارد، بزرگتر دارد، دارد، و این داشتن است که به کارش اصالت و قدرت و سلامت می‌دهد چرا که بسیاری از هیئات خوب جوان برخی از این ویژگی‌ها را داشتند، اما چون بزرگتر ندارند کار به نتیجه نمی‌رسد... ☘ خدا قوت به بچه‌های خوب و بزرگترهایی که بزرگی کردند و پشت سر این جوانان شدند. ✅ الحمدلله چقدر این روزها از این جنس خبرهای خوب در گوشه و کنار کشور به گوش می‌رسد. اما بیش از نیاز به خوشحالی، نیاز به تحلیل و و الگوسازی و و داریم، غفلت نکنیم... این سرمایه عظیم و رأس المال ما در و هجمه فرهنگی است... 🔻🔻🔻🔻🔻 🆔 https://eitaa.com/taalighat
تاحالا ندیدم کسی بعد سخنرانیش صندلی بذاره به سوال مردم جواب بده، دم استاد شجاعی عزیز گرم چندتا غرفه هم داشتن محصولات فرهنگی میفروختن که عوایدش کاملا خرج هیئت میشد 🗣سـیـّد مـنـصـور مـوسـوی @twtenghelabi
📝 💢 دیدار طلاب با رهبر انقلاب 2️⃣1️⃣ 💠 آرزوی انبیاء ♦️نگاهی به مأموریت کانون‌های تبلیغی[۱/۲] 🔸 رهبر انقلاب در سخنرانی ۲۱ تیرماه ۱۴۰۲ در جمع فضلا و روحانیون سرتاسر کشور سه ماموریت را برای کانونهای عظیم تبلیغی بر شمردند: 🔺تولید مواد تبلیغی به روز 🔺تنظیم شیوه‌های اثرگذار تبلیغی 🔺تربیت مبلغ کانونهایی که تمام مطلوبیتهای تبلیغی که ایشان شمردند را عملیاتی می‌کند. 🔹 اندکی این سه مأموریت را موشکافی می‌کنیم. 🔻 فرض ما در این یادداشت بر این است که امروز، تبلیغ در جامعه ما اگر می‌خواهد به اسلام خدمت کند، جز با نصرت انقلاب اسلامی و در خدمت حرکت نظام اسلامی رقم نخواهد خورد. 🔸 امروز در این نقطه از جهان ظلمانی، آرزوی انبیاء و اولیاء الهی در طول تاریخ رقم خورده است و حکومتی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی شکل گرفته است، حوزه و طلبه بی‌معناست که نسبت به این حرکت بی‌تفاوت باشد و هویت خود را در خدمت به این جریان الهی، نبیند. 💢 مواد تبلیغی به روز هر محتوایی، طبعا بر پایه یک مبنای فکری و اندیشه‌ای تولید می‌شود. مثلا من در مبانی فکری‌ام، معتقدم مردم هیچ نقشی در بهبود جامعه ندارند، این نخبگان هستند که مسائل را حل و فصل می‌کنند. در طول تاریخ هم، توده‌های مردم، یا به انبیاء و اولیاء الهی، خیانت کرده‌اند یا تماشاگر بوده‌اند چرا که اکثرهم لا یعقلون لا یشعرون لا یفقهون و... 🔺 طبعا محتوای تبلیغی این مبنای فکری برای عموم مردم این می‌شود که «آی مردم، خیانت نکنید، خرافه نپرستید، تکالیف‌تان را انجام دهید و...» به قول سعدی: «مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان» 🔺 در مقابل اگر معتقد به مردم‌سالاری به تقریر انقلاب اسلامی باشید و برای مردم حق تعیین سرنوشت در تمامی شئون زندگی قائل باشید و اساسا به توده‌های مردم و انتخاب‌های آنها مبنایی خوش بین باشید و جمهوریت را عین اسلامیت بدانید، طبعا محتوای تبلیغی دیگری تولید خواهید کرد. 🔺تبلیغ اگر می‌خواهد مقدمه‌ای برای تقویت و اقامه نظام اسلامی باشد نمی‌تواند نسبت به مبانی انقلابی اسلامی، بی‌تفاوت باشد. در این کانونها باید این بنیادهای فکری حرکت انقلاب اسلامی احصاء و آموزش داده شود. طلبه باید این منظومه فکری را فهم کند. یک نمونه از این مبانی ذکر شد، منظومه ای از این مبانی باید در ذهن مبلغ باشد. ❇️ نکته دوم در محتوا این است که هر محتوایی که در قالبی می‌نشیند به مثابه یک فعل، غایت و هدفی دارد. مثلا شما منبر می‌روید. با این منبر چه هدف روشنی را در مخاطب، دنبال می‌کنید؟ گاهی برخی تبلیغ‌های ما مخاطب را در خلأ رها می‌کند و معلقش می‌گذارد. 🔺 آیه‌ای و روایتی و تاریخی؛ اما همه اینها به چه منظوری در کنار هم قرار گرفتند؟! چه مساله و دردی را نشانه گرفته اند؟! روشن نیست. 🔺برای اینکه، منبر ما شفاء باشد، باید مخاطب را شناخت، زمانه را شناخت. برای این منظور، باید نگاه راهبردی را در وجود مبلغ، تقویت کنیم. راهبرد، آن جهت گیری کلی حرکت جبهه حق است که به طور واضحی، محتوای تبلیغ ما را با بیان فوق، سامان می‌دهد. 🔺 من همه سرمایه تبلیغی و محتوایی ام را در این منبر، جمع کردم تا در مخاطب، انگیزه حضور در انتخابات را تقویت کنم یا ... ♦️ حرکت کلان انقلاب اسلامی امروز به چه سمتی است؟ رهبر انقلاب در یک فرآیند پنج مرحله ای امروز ما را در حال گذار به سمت دولت اسلامی تصویر می کنند و توضیحات مفصلی در این زمینه دارند. شاخصها و اهدافی را هم در این جهت معرفی کرده اند که محل بحث آن در این بحث نیست. اما یک مبلغ باید به این لایه اندیشه‌ای از انقلاب اسلامی هم متصل شود تا بتواند مساله امروز مخاطب و درد و مشکل او را درست تشخیص دهد و صحیح نسخه بپیچد و الا دچار نسخه‌های کاذب و انحرافی خواهیم شد. 💢 تنظیم شیوه‌های اثرگذار تبلیغی به طور کلی، یکی از آسیب های تبلیغ حوزوی ما، توجه کم به مقوله روش و شیوه‌های تبلیغ است. عموما طلاب عزیز ما محتوازده هستند و بیشتر تمرکز آنها روی تنظیم محتوا می‌چرخد. اما نکاتی چند می تواند فضای تنظیم این شیوه‌ها را اندکی روشن کند. 1⃣ ما با تنوع ذائقه‌ها، اصناف، نژادها، طرز فکرها مواجه هستیم و روشها باید مناسب مخاطب اختصاصی ما باشد. 2⃣ روشهای جدید و نوین تبلیغی، نباید به حذف شیوه های سنتی تبلیغ ما مشخصا منبر بیانجامد. 3⃣ مزیت نسبی روحانیت شیعه، مردمی بودن و ارتباط چهره به چهره و از نزدیک با عموم مردم است، این را باید در روشها حفظ کرد. 4⃣ زیست بسیاری از مردم امروز در فضای مجازی است، بدون حضور آگاهانه و مسئولانه در این فضا، نمی‌توان از هدایت ذهنیت مردم سخن گفت. 5⃣ در فضای مجازی شیوه‌های نوینی برای... 🔰 ادامه در پست بعدی... 📝پیرامون دیدار طلاب با رهبر انقلاب بخوانید 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــط ✾═┅┄┈
🔰 ادامه پست قبلی... 💢 یادداشت 2⃣1⃣ ♦️ نگاهی به مأموریت کانون‌های تبلیغی[۲/۲] 5⃣ در فضای مجازی شیوه‌های نوینی برای چرخه تولید و توزیع محتوا وجود دارد. باید به صورت اجتهادی، روشن شود که نسبت ما با این روش‌ها چیست و سیاست روشی خود را در فضای مجازی مشخص کنیم. درس خارج رسانه با نگاه به مسائل متنوع کشور در این حوزه یکی از بایسته های جدی حوزه های علمیه است. 6⃣ فضاهای متنوعی که به همت و جسارت برخی طلاب برای تبلیغ به تعبیری فتح شده‌اند، قابلیت توجه بیشتری دارد: مترو، ساحل، مهدکودک ها، زندانها و .... 7⃣ نگاه ما به روش‌ها نباید سکولار باشد. هر شیوه تبلیغی، مبتنی بر یک جهان‌بینی و نگرشی به انسان است. ما باید بر اساس نگاه بومی خودمان، روش‌های تبلیغی را استنباط کنیم. 8⃣ این فهرست هم باید تفصیل داده شود و هم تکمیل گردد. 💢 تربیت مبلغ اما در باب تربیت مبلغ، این نکات خوب است که مد نظر قرار گیرد: 1️⃣ طلبه اولا باید مجهز به محتوا و نکات روشی که در بالا آمد، باشد. 2️⃣ مبلغ در کنار دغدغه تبلیغی که به تعبیر رهبر انقلاب در همین دیدار، غایت و هدف انبیای عظام الهی است، باید به بعد علمی و دانشی خود هم رسیدگی جدی داشته باشد و یک فاضل و ملای حوزوی، ردای تبلیغ بپوشد. این طور نباشد که در نظام ارزش گذاری حوزه، مبلغ یک طلبه کم سواد جا بیفتد. 3️⃣ انگیزه طلبه از تبلیغ باید اقامه معروف و انجام وظیفه و رسالت طلبگی‌اش باشد اما این نباید سبب این شود که مسئولین این کانونهای تبلیغی، از معیشت مبلغین، غفلت کنند. طلبه باید سبک زندگی‌ای داشته باشد که به حد کفاف، تامین شود تا بتواند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد. 4️⃣ تعامل میان گروه‌های تبلیغی خودجوش و ساختار حوزه می‌تواند الگوی مناسبی برای تربیت و رشد مبلغ باشد. انگیزه و شور و حرارت گروه‌های خودجوش در کنار کلان‌نگری ساختاری حوزه می‌تواند کانونی باشد برای تربیت مبلغ. 5️⃣ از ظرفیت طلاب خانم نباید غفلت کرد . این غفلت سبب می‌شود ارتباط میان حوزه با نیمی از جامعه یعنی بانوان، دچار خلل شود. علاوه بر اینکه این خانم‌ها در خانواده خود به عنوان، مادر یا همسر یا .... نقش مهمی در انتقال معارف دارند که در صورت قرار گرفتن در جایگاه مبلغ این نقش بهتر ایفاء خواهد شد. 6️⃣ نهادهای رسمی تبلیغی در حوزه باید هم‌افزایی خود را با هم بیشتر کنند تا وحدت رویه و هدف‌گذاری‌ها در امر تبلیغ بالاتر رود. دفتر تبلیغات، معاونت تبلیغ حوزه، سازمان تبلیغات و ارگانهای دیگر باید به یک سیاست گذاری و تقسیم کار هماهنگ برسند. 7️⃣ یکی از جدی‌ترین، وظایف این کانونها در امر تربیت مبلغ، امر گفتمان‌سازی است. باید تبلیغ در حوزه همان طور که رهبر انقلاب اشاره کردند، اولویت اول باشد. باید در فرهنگ حوزه، انتخاب تبلیغ، گزینه دوم و از سر ناچاری طلبه نباشد. مبلغ باید جایگاه اول در حوزه را واجد باشد و این‌ها همگی کمک می‌کند که زبدگان حوزه هم به این امر شریف و تحقق دهنده اهداف عالیه نظام اسلامی، رغبت کنند. ✍ حسین کاظم زاده 📝پیرامون دیدار طلاب با رهبر انقلاب بخوانید 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــط ✾═┅┄┈
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🔘 رهبر انقلاب: آن‌کسی که امروز با امام خمینی بیعت میکند، با پیغمبر بیعت کرده. وقتی شما خطّ انقلابی امام را زنده نگه میدارید و نمیگذارید مندرس بشود، نمیگذارید رنگ کهنگی بگیرد، در واقع با پیغمبر بیعت کردید.(۱۳۹۴/۱۰/۱۹). ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 📢 بزودی منتشر خواهد شد... 🏴تیزر ویژه محرم اولین اردوی سالیانه"مثل خمینی" ●هویت و سبک زندگی طلبه عصر انقلاب● ╭━━⊰ ❀ 🌕 ❀ ⊱━━╮ @ahd_ba_khomeini ╰━━⊰ ❀ 🌿 ❀ ⊱━━╯
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ حرف حق را می‌زند هر کس حسینی شد شیعه تو بت‌شکن مثل خمینی شد ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ تیزر ویژه محرم اولین اردوی سالیانه"مثل خمینی"هویت و سبک زندگی طلبه عصر انقلاب● •• جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید•• ╭━━⊰ ❀ 🌕 ❀ ⊱━━╮ @ahd_ba_khomeini ╰━━⊰ ❀ 🌿 ❀ ⊱━━╯
هدایت شده از نشریه خط
💢 دیدار طلاب با رهبر انقلاب 4⃣1⃣ 💠 اتصال معرفت ♦️ چرا تبلیغ، اولویت اول نیست؟ 🔸 سالیانی است مسأله نیروهای انقلابی در حوزه و دانشگاه و غیره این است که چرا مطالبات حضرت آقا، عملیاتی نمی‌شود؟ جریان پیدا نمی‌کند؟ در حد تکرار و تأسیس نهادها و کارگروه‌های بی‌خاصیت باقی می‌ماند و روی آن خاک می‌خورد؟ 🔹 شاید برخی تصورشان این باشد که عده‌ای با جریان انقلاب دشمن‌اند و همین‌ها مانع کار است. می‌گویم این هست و نیست. 🔸 برخی این را حمل بر تنبلی و بی‌خیالی جریان انقلابی درحوزه و دانشگاه و غیره می‌کنند. می‌گویم این هست ولی عامل اصلی نیست. 🔹 برای امتداد پیدا کردن یک مطالبه در جامعه، ما نیاز به مقوله‌ای به نام گفتمان داریم. همه باید آن مطلوب را بخواهند. زمزمه کنند. منشأ تصمیم‌شان شود و... تا در این بستر خواست همگانی، یک مطالبه‌ای عملیاتی شود. و همه این‌ها نیاز به داشتن تلقی صحیح و همه جانبه از آن موضوع دارد. 🔸 در همین ماجرای اخیر بیانات ایشان و اولویت اول قرار گرفتن تبلیغ، روشن است تا در جامعه حوزوی ما تلقی صحیح و جامعی از تبلیغ وجود نداشته باشد، مطالبات تبلیغی ایشان فقط تکرار می‌شود و جامه عمل نمی‌پوشد. 🔹 ملاحظه کردید که در نگاه ایشان، تبلیغ یک ارتقاء و توسعه‌ای در معنا و مفهوم آن داده شد و آن را به عنوان هدف میانی حرکت انبیاء برای اقامه قسط و تشکیل نظام اسلامی دانستند. 🔸 بدون اتصال به پایگاه معرفتی رهبر انقلاب، تحقق مطالبات ایشان، رویایی بیش نیست. 💢 این اتصال معرفتی را می‌توان در سه بعد پیگیری کرد: 🔺 اول، لایه مبانی اندیشه‌ای که نگاه‌های بنیادین به مقولاتی مثل انسان و جامعه و تاریخ و امثالهم است. نگاه ویژه ایشان به انسان و مردم و جامعه، یکی از ممیزات مبانی اندیشه ایشان است که بسیاری از تحلیل‌های سیاسی اجتماعی‌شان بر این مبانی استوار است. خوش بینی به مردم، عینیت جمهوریت و اسلامیت، قرار دادن سنگین‌ترین مسئولیت‌های انقلاب و کشور روی دوش مردم و... همگی ریشه در همین مبانی اندیشه‌ای ایشان دارد. ما کتاب تدوین شده‌ای راجع به مبانی ایشان نداریم، که این خود یکی از دردهای مزمن جامعه ما محسوب می‌شود. اما تالیفی که شاید بتوان از آن روزنه‌ای به مبانی ایشان باز کرد کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» است که می توان با تامل و تدبر روی آن نقبی به مبانی ایشان زد. 🔺 لایه بعدی اندیشه رهبر انقلاب، برش راهبردی تفکر ایشان است. راهبرد، تعیین آن جهت گیری کلی‌ای است که بنا به جایگاه ولایت، ایشان موظف به تعیین آن هستند. قانون اساسی هم این رسالت را بر دوش رهبری گذاشته است. وظیفه اختصاصی ایشان در جامعه اسلامی، تعیین و تحقق همین جهت‌گیری کلی حرکت کشور است. ایشان در یک بیان راهبردی، انقلاب اسلامی را به پنج مرحله تقسیم کردند و بر این اساس، ما در حال گذار به سمت دولت اسلامی هستیم. مباحثات راهبردی در فضای نخبگانی ما واقعا نحیف و کم‌آهنگ است. متوجه نیستیم که رهبر انقلاب، چه طور اراده‌های آحاد مردم را به سمت و سوی تحقق دولت اسلامی، هدایت می‌کند. بدون این فهم از اندیشه راهبردی رهبر انقلاب، که البته ابتنای بر مبانی دارد، باز هم فهم بسیاری از کنش‌ها و موضع‌گیری‌های ایشان، مشکل خواهد بود. 🔺 بعد سوم اندیشه‌ای ایشان، لایه شناخت عینیت و میدان امروز انقلاب اسلامی است. به جرأت می‌توان گفت که یکی از شاخص‌ترین افرادی که امروز، ظرفیتها و کاستی‌های عینی کشور، منطقه و حتی جهان را شناخت دارد، شخص رهبر انقلاب است. شناخت جامع ایشان از انقلاب‌های مختلفی که در دنیا رقم خورده : روسیه، فرانسه، الجزایر، هندوستان و .... شناخت دقیق تمدنهای رقیب تمدن اسلامی به خصوص از طریق خواندن رمانهای کشورهای مختلف که به تعبیر ایشان، یکی از بهترین راهکارها برای شناخت تمدنهاست. ارتباط دائم با نخبگان و پیشرانهای انقلاب اسلامی، یک تصویر جامع و از نزدیک نسبت به مسائل حوزه های مختلف کشور به ایشان ارائه کرده است. این نگاههای جزیی در کنار نگاههای کلانی که از رویکردهای راهبردی و مبنایی ایشان، به دست می آید، ترکیب جذابی درست می‌کند. به هر میزان که این اتصالات فکری در لایه‌های مختلف در سبد معرفتی طلاب ما وارد شود، شخصیت طلبه و به تبع حوزه‌های علمیه به اهداف انقلاب اسلامی نزدیک‌تر خواهد شد. در این صورت است که اگر طلبه ما، منبری رود، کتابی بنویسد، کنش اجتماعی رقم بزند، جریانی بسازد و... همگی در چارچوب کلی انقلاب اسلامی معنا می‌شود. چرا که او هویتش را در نسبت با انقلاب و نظام اسلامی به صورت تعریف شده‌ای، معنا کرده است. ✅ راهِ قرار گرفتن تبلیغ در اولویت اول هم همین است. ✍ حسین کاظم زاده 📝پیرامون دیدار طلاب با رهبر انقلاب بخوانید 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــط ✾═┅┄┈
مرد غریبه ای اومد گفت پسرم این پول رو بده به این گدایی که اینجا خوابیده ،گفتم عموجان ایشون رو میبینی عین کارتون خوابا خوابیده،مدیرعامل یکی از بزرگترین گلخونه های ایرانه،که ده روزه زندگیشو ول کرده شب و روز توی موکب داره براامامش به مردمش خدمت میکنه یاحسین گداتیم اگه لایق باشیم/حاج سامان @BisimchiMedia
جنگ رسانه ای در کربلا 🏴🏴🏴🏴 عاشورا را نباید تنها میدان رزم ظهر دهم محرم دانست. قبل و بعد این همآوردی میدانی حق و باطل، یک جنگ تمام عیار در ساخت و هدایت افکار عمومی در دو طرف می بینیم. چند قاب از این جنگ رسانه ای را با هم ببینیم: ۱. یزیدیان، معانی و مفاهیم اسلامی را در جهت تقویت حکومت، بازتقریر میکردند مثلا بیعت را که در منطق اسلامی با یک شرایط خاصی، معتبر شمرده شده، طوری در ذهن مردم جا انداختند که نقض بیعت در مقابل خلیفه ای مثل یزید، هم گناهی عظیم باشد، این را نیاز داشتند تا هر تحرکی در برابر خلیفه را با برچسب خارجی(خروج کننده بر خلیفه اسلامی) سرکوب کنند و اذهان مردم را هم همراه خود داشته باشند. یکی از خطوط اصلی روشن گری سیدالشهداء و بعد از عاشورا، توسط امام سجاد و حضرت زینب، خط تبیین همین مفاهیم اسلامی بود. روایتی را که مکرر امام حسین از قول پیغمبر اکرم در مسیر تا کربلا میخواندند در همین فضا باید تحلیل کرد: مَنْ رَأى سُلْطاناً جائِراً مُسْتَحِلاًّ لِحُرُمِ اللهِ،... یعنی اگر کسی ببیند حاکمی در جامعه، بر سرِ کار است که ظلم میکند، حکم الهی را کنار میزند - و با زبان و عمل، علیه او اقدام نکند، خدای متعال در قیامت او را هم به همان سرنوشتی دچار میکند که آن ظالم را دچار کرده است. ۲. خط رسانه ای دیگر دشمن، مخفی کردن درخواست ها و دعوتهای مردم از امام حسین است، این قدر در این زمینه، قوی عمل کرده اند که فردی مثل حر که جزء بزرگان کوفه به حساب می آید،در گفت و گوی با سیدالشهداء از این نامه ها ابراز بی خبری می کند. جالب آنکه حضرت برخی از این نامه ها را به همراه مهرهای پایش، روز عاشورا به همه نشان داد. علاوه بر اینکه حضرت در منازل مختلف، به این درخواست کوفیان اشاره کرد. ۳. بعد از حادثه عاشورا دو خط به موازات هم توسط دشمن دنبال میشود: اول ایجاد رعب و وحشت عمومی در میان مردم برای از بین بردن هر گونه تحرکی علیه حکومت، جنایتهای بی رحمانه روز عاشورا و حوادث بعدش همگی در این چارچوب شکل گرفت. 🏴در مقابل، چه اصحاب عاشورایی سیدالشهداء و چه کاروان اسرای اهل بیت، مثل کوه ایستادند و ذره ای در برابر این قساوت های عجیب و غریب به خودشان، ضعف راه ندادند، هیچ گزارشی از کم آوردن ایشان برای تاریخ گزارش نشده است. در کوفه، عبیدالله، امام سجاد را تهدید به قتل کرد، اینجا اولین بروز جلوهٔ امامت و معنویت و رهبری آشکار شد؛ «اَ بِالقَتلِ تُهَدِّدُنى يا ابنَ زیادٍ اً ما عَلِمتَ أَنَّ القَتلَ لَنا عَادَةٌ وَ كَرامَتَنَا الشَّهادَةُ)» آیا ما را به کشتن تهدید میکنی؟! در حالی که ما کرامتمان به شهادت است، ما کشته شدن در راه خدا را افتخار میدانیم از مرگ نمیترسیم دستگاه عبیدالله زیاد در مقابل این ،صلابت، عقب نشست. 🏴خط رسانه ای دوم دشمن بعد از عاشورا، ساخت تصویر یک فاتح از خود و یک شکست خورده از جبهه سیدالشهداء است. اینکه کاروان اسرا را شهر به شهر چرخاندند، به همین خاطر بود، یک مانور قدرتی میخواستند بدهند و واقعا هم به این ذهنیت فراگیر نیاز داشتند. خطبه های غراء زینب کبری و امام سجاد در کوفه و شام که علاوه بر خطوط ذکر شده در بالا یعنی بیان عمیق تعالیم اسلامی و هدف از قیام امام حسین، لحن یک فاتح تمام عیار است، با وجود دیدن دهها داغ در یک روز و یک سفر مرارت بار از کربلا تا به کوفه و شام، به هیچ وجه لکنت زبان ندارد، به همه کفر یعنی ابن زیاد و یزید و دار و دسته اش حمله می کنند، آن جمله تاریخی « ما رایت الا جمیلا» شرح همین پیروزی جریان سیدالشهداء است. این جمله در برابر این روایت انحرافی و کفرآلود یزید و ابن زیاد بود که دیدید خدا بر سر حسین و اهل بیتش چه آورد، یعنی تلاش برای روایت شکست جریان عاشورا 🏴کار را به جایی رساندند که یزید ملعون در شام بالای منبر رفت و قاتلین امام حسین را لعنت کرد و دستور داد کاروان اسرا با عزت و احترام به مدینه بازگردانده شوند. به تعبیر امروزی، در یک کنفرانس خبری، دست از راهبرد خود برداشت و عملا اعلام شکست کرد. ۴. ضمیمه خط رسانه ای عاشوراییان در نکته سوم، روایت مظلومیت اهل بیت و یارانش بود، کلیدواژه که رهبر انقلاب برای امیرالمومنین به کار بردند، به حق برای نهضت و یاران سیدالشهداء صدق می کند، در واقع حماسه و مظلومیت، مصیبت و زیبایی، غربت و عزت در نهضت امام حسین به یکدیگر دست دادند. همین خط تا به امروز، عزاداری برای سیدالشهداء را به عنوان بزرگ ترین حفظ کرده است. 🏴به جرات زوال بنی امیه و ظهور جریانات مبارزاتی در دنیای اسلام، علیه دار و دسته یزید، مرهون حرکت امام حسین علیه السلام و پیوست رسانه ای اسرای کربلا بود، جمعیتی متشکل از دختران و پسران اهل بیت و خانمهای کاروان سیدالشهداء و یک مرد که مجموعا صد نفر هم نبودند. @tamardom
گفتگوهای مردم و روحانیون در میدان شهرداری رشت همزمان با دهه اول محرمِ امسال، جمعی از طلاب گیلانی حوزه علمیه قم، در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت حضور یافتند و در گروه های دو نفره و به همراه پرسشنامه های علمی مشخص درباره سبک زندگی و آسیب‌های موجود در خانواده، گفتگوهای موثری را به انجام رساندند. ایشان نظرات مردم را درباره پدیده هایی مانند کاهش جمعیت، اعتیاد، ازدواج و طلاق میپرسند تا در خلال یک پژوهش اجتماعی، راهکارهایی را از دل جامعه برای کاهش آسیب‌ها این مسائل جمع آوری کنند. بازخوردهای میدانی و مشاهدات، نشان می دهد مردم از این حضور میدانی طلاب استقبال کرده و علی رغم تبلیغات رسانه های معاند و فضای مجازی، گفتگوهای زیاد و موثری شکل گرفت و ارتباط و تبادل اندیشه میان مردم و روحانیت در بهترین شکل خود برقرار بود. https://eitaa.com/joinchat/2202861587C0d81a23bad
دشمن از جایی که فکرش را نمی کند ضربه می خورد
 
⚡️⚡️⚡️ این مضمون یکی از آیات قرآن است. هُوَ الَّذي‏ أَخْرَجَ‏ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ مِنْ دِيارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ ما ظَنَنْتُمْ أَنْ يَخْرُجُوا وَ ظَنُّوا أَنَّهُمْ مانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا وَ قَذَفَ في‏ قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْديهِمْ وَ أَيْدِي الْمُؤْمِنينَ فَاعْتَبِرُوا يا أُولِي الْأَبْصار اوست آن كه كافران اهل كتاب(يهوديان بنى نضير)را در نخستين مرحله اى كه كوچشان داد،از خانه و ديارشان بيرون كرد شما مؤمنان گمان نمى كرديد كه آنان با اين نيرو و قدرتى كه دارند از ديارشان بيرون روند و خود نيز مى پنداشتند كه دژهايشان مانع تسلّط خدا بر آنان خواهد بود،امّا خدا از جايى كه تصوّر نمى كردند بر آنان درآمد و در دل هايشان بيم افكند،تا آنجا كه به دست خود و به دست مؤمنان خانه هاى خود را ويران مى كردند پس اى ديدوران از كارهاى خدا كه آنها را مى نگريد عبرت گيريد. 💥ماجرا راجع به نقض پیمان یهودیان بنی نضیر در صدر اسلام است که پیغمبر دستور به جلای وطن آنها را صادر کرد. قرآن می فرماید نه شما (مسلمانان) فکر می کردید که این ها ترک وطن خود کنند چون شما از اين قبيله قوت و شدت و نيرومندى سابقه داشتيد خود آنها هم هرگز چنين احتمالى نمى‌دادند، آنها پيش خود فكر مى‌كردند قلعه‌هاى محكم‌شان نمى‌گذارد خـدا آسيب‌شان برساند و مادام در آن قلعه‌ها متحصن هستند، مسلمانان بر آنان غلبه نمى‌يابند. 💥اما همه داستان این نبود، محاسبه ظاهری این بود که این ترک میدان مبارزه و وطن خود را نمی کنند، اما خدای تعالی از جایی اراده اش را بر آنها جاری کرد که تصورش را هم نمی کردند، آنها آماده بودند که از خود از راه همان دژها و درها دفاع کنند و مانع حمله مسلمانان شوند، اما خداوند از راه ایجاد رعب و وحشت در وجودشان، کار را پیش برد (و قذف فى قلوبهم الرعب) و كلمه (رعب) بنا بر قول مرحوم علامه در المیزان به معناى خوفى است كه دل را پر كند؛ (يخربون بيوتهم بايديهم)، خـانـه‌هـای‌شان را به دست خود ويران مى‌كردند كه به دست مسلمانان نيفتد و اين از قوت سيطره‌اى بود كه خداى تعالى بر آنان داشت، براى اين كه خانمان‌شان را به دست خود آنان و به دست مؤمنان ويران كرد. 💥رهبر انقلاب در تطبیق این کریمه بر یکی از حوادث انقلاب اسلامی بیان زیبایی دارند: «ارتش ایران، برای آمریکایی‌ها از شخص شاه هم مهم‌تر بود؛ میگفتند شاه یک نفر است، حالا بمیرد، برود، بیاید، یک نفر دیگر را جایش میگذاریم لکن سازمان ارتش برایشان خیلی مهم بود و روی آن خیلی حساب کرده بودند؛ و همین ارتشی که برای آمریکایی‌ها این ‌قدر مهم بود و روی آن کار کرده بودند و چهل هزار مستشار آمریکایی در همان روزها در ایران، در ارتش حضور داشتند، شد عامل شکست رژیم طاغوت و موجب نابودی امیدهای آمریکا در ایران که خدا در قرآن می‌فرماید: فَاَتیٰهُمُ اللهُ مِن حَیثُ لَم یَحتَسِبوا؛از آنجایی که خیال نمی‌کردند ضربه خوردند و سیلی خوردند» 💥قاعده قرآن این است که هر وقت جبهه حق وارد میدان مبارزه با جبهه باطل شد حالا این مبارزه وقتی مبارزه نظامی است گاهی علمی، زمانی سیاسی و حالا هم که در جنگ رسانه ای و ترکیبی مشغول هستیم، این حضور، دشمنان را با همه‌ی جلال و جبروت ظاهری شان که البته باطن و مغز ندارد در محاسباتشان دچار اشتباه میکند. این وعده قطعی خداوند است که إِنْ‏ تَنْصُرُوا اللَّهَ‏ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكم. ظهور ، تمامی معادلات و محاسبات مادی را برهم می زند. 💥دشمن جمهور اسلامی قدرت درک این قاعده و سنت الهی را ندارد. لذا در طراحی هایش با اینکه دقیق برنامه می ریزد ولی قادر به دیدن جامع صحنه مبارزه نیست. طراحی های چند لایه می کنند برای محرم، سالهاست که مشغول این طراحی ها علیه امام حسین و جریان تاریخی عاشورا هستند، سری جدیدش از زمان شروع شد، تصور کردند که با زور سرنیزه می توانند محبت خمیرمایه وجودی ما را از ما بگیرند. 💥امسال خود را کشتند پویش «نذری نخورید و سیاه نپوشید» راه انداختند، بنا بر آمارهای رسمی و غیررسمی هر دو عامل امسال افزایش پیدا کرد. هم نذری ها و هم سیاه پوشی ها. همانها هم که فکرش را نمی کردند به آنها سیلی زدند. همانها که به وضع اقتصادی و معیشتی شان معترض بودند، همانها که حجاب درست و حسابی نداشتند، آنها که در ظاهرشان همراهی با امام حسین دیده نمی شد و .... سیلی محرم امسال را از این ها خوردند. این خصلت یک ملتی است که بر روی عهدی که با سیدالشهداء بسته است، می ماند. @tamardom
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
"طلبگی از همه تخصص های موجود، تأثیرش بیشتر است"(رهبر انقلاب) 📌 با توجه به حضور طلاب در تبلیغ ثبت نام شد. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ اولین اردوی سالیانه "مثل خمینی"هویت و سبک زندگی طلبه عصر انقلاب• ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ ۱۵ الی ۲۰ مرداد ماه قم، مدرسه علمیه‌ سجادیه‌ی دستجرد مهلت ثبت نام: تا ۱۰ مردادماه 👈برای ثبت نام اینجا را کلیک کنید👉 📱جهت کسب اطلاعات بیشتر با آیدی @mesle_komeini در ارتباط باشید. ╭━━⊰ ❀ 🌕 ❀ ⊱━━╮ @ahd_ba_khomeini ╰━━⊰ ❀ 🌿 ❀ ⊱━━╯
چند و چون قانونی برخورد با سکوهای مجازی ✅✅✅ ✅قانون می گوید که اگر مجموعه حقوقی ای به صورت رسمی ترویج بی حجابی کند، ضابط قانونی حق برخورد با او دارد و بسته به کم و کیف این ترویج، توسط قاضی می شود. به همین جهت، در روزهای اخیر به دلیل عدم رعایت قانون توسط دو مجموعه دیجی کالا و ازکی، فعالیت ازکی ، به حالت تعلیق درآمد و برخی از شعبه های دیجی کالا هم پلمپ شد. ✅توجه به ماهیت قانون، برخی از کاستی های برخوردهای قانونی فعلی را روشن می سازد. ۱. نکته اول بازدارنده بودن قانون است، دقت کنید طرف حساب شما در اعمال قانون، مجموعه ای است که گردش مالی صدها میلیاردی در ماه دارد ، به اندازه یک دولت قدرت اقتصادی و نیروی انسانی برای خود جمع کرده است، بازدارندگی برای این مجموعه یعنی مخالفت با قانون برای این چنین سکویی نیارزد و الا خود این هنجارشکنی، مصداق تبلیغات بدون هزینه برای سکوها می شود که تا چندین هفته، زحمت و هزینه تبلیغات خود را گردن نهادهای حاکمیتی و مردمی می اندازند. اتفاقی که به روشنی در مورد دیجی کالا و طاقچه افتاد. ۲. ضعف قانونی دیگر در ماجرای اپلیکیشن طاقچه خود را نشان داد، قانون گذار باید مجازات را در فضای جنگی آن هم از جنس ، وضع کند، چه طور مجازات های زمان جنگ های نظامی، با زمان معمولی کاملا متفاوت است و دادگاه نظامی معنا و مصداق پیدا می کند، در زمانه جنگ روایتها، موضوع اصلی و جرائم باید ناظر به ذهنیت های شکل گرفته در میان مردم باشد نه قصد و نیت افراد و مجموعه ها. ممکن است فرد یا نهادی معنایی را قصد نکرده باشد واقعا و قانون گذار هم این قصد نکردن را احراز کند ولی همچنان جرم و مجازات معنا پیدا کند. قانون گذار در قانون فعلی تنها زمانی که یک ارگان و نهادی به صورت رسمی ترویج فحشا و اعمال منافی عفت و مخالف قانون را کند، را مجرم در نظر می گیرد. ✅ادعای مجموعه طاقچه این است که این عکس در مراسم خداحافظی یکی از کارکنان این اپلیکیشن و در فضای بیرون از محیط کاری طاقچه گرفته شده است و در صفحه شخصی یکی از این افراد هم یک ماه پیش این عکس قرار داده شده و در صفحات رسمی طاقچه عکس بازنشر داده نشده، به همین جهت اصلا جرمی از ناحیه این اپلیکیشن اتفاق نیفتاده است. اما همان طور که گفته شد مصادیق جرم و جرم انگاری در این زمان عوض شده است. آن چه محور جرم و جرم انگاری باید قرار داده شود، نتیجه و حاصل کار است، به این معنا که الان در ذهن مردم، این اپلیکیشن، ناهنجاری را انجام داده و روایت مردم و دشمن از این ماجرا این است، به خصوص با قرار گرفتن این ماجرا در کنار حرکتهای مشابه در دیجی کالا و ازکی و بسیاری موارد دیگر. این برای مدیران طاقچه می بایست تکلیف حقوقی درست کند نه اینکه بعد از 4 روز از گذشت این ماجرا، مدیر عامل طاقچه با طلبکاری از مردم و مومنین، قلدری پیشه کند و از فسخ انتشاراتی ها استقبال کند. ✅این تکلیف حقوقی می تواند اعلام رسمی برائت و جدا کردن خط این اپلیکیشن از هنجارشکن ها باشد و در غیر این صورت مجرم شناخته شوند. ۳. این ماجرا صرفا، جنبه حقوقی ندارد و احتمال طراحی های امنیتی سیاسی در پشت صحنه وجود دارد که می تواند حتی در صدور احکام حقوقی هم موثر باشد، لذا تعامل میان مجموعه های قضایی با امنیتی و سیاسی در این موضوعات ضروری می رسد. تصادفی نیست که در آستانه سالگرد حوادث مرگ مهسا امینی، چندین شرکت و مجموعه های این چنینی با هم به صورت شبکه ای، ترویج بی حجابی می کنند. امروز با موضوع بی حجابی ساختاری روبه رو هستیم. بی حجابی شبکه ای . ✅ارکان و اعضای این شبکه ممکن است از یکدیگر هیچ اطلاعی نداشته باشند و متوجه کل صحنه نباشند، صحنه گردان اصلا ممکن است در ایران نباشد، اما همان طور که در نکته دوم گفته شد نتیجه کار مهم است. ۴. در قانون گذاری و برخورد با این مجموعه ها باید اعمال قانون و مجازات متوجه مدیران کلان این نهادها باشد نه کارمندان خرد. به هر حال تعداد بسیاری از عموم مردم، کسب و کار مرتبط با این سکوها دارند، نباید اعمال قانون، مردم و اعضای عادی را متضرر کند. ۵. اتفاق خوبی که در برخورد با اپلیکیشن طاقچه رقم خورد، اعلام قطع همکاری ۳۰ انتشاراتی با این سکو بود، این حرکت خودجوش و مردمی، می تواند به لحاظ قانونی مورد حمایت قرار گیرد و چیزی شبیه قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهین از منکر، در این موضوعات،شبیه سازی شود و این طور نباشد که همچون حرکتهایی برای امثال این انتشاراتی ها هزینه داشته باشد. @tamardom
اندر احوالات لایحه عفاف و حجاب 🌿🌿🌿 و عفاف که یکی از دل مشغولی های ماههای اخیر مردم و مسئولین است، نسخه جدیدش به روز رسانی شد و نقل مجالس این روزها شد. این بار بسیار مفصل و پاسخگو به بسیاری از مواردی که در قوانین قبلی مسکوت بود، همچنین ناظر به تعیین تکلیف بیست و اندی از نهادهای دیگر حاکمیتی، در مقوله حجاب. ✅بر خلاف نسخه قبلی لایحه، بازدارندگی در لایحه جدید، کاملا محسوس است، البته بازدارندگی همراه با انعطاف این بازدارندگی هم ناظر به تنوع مجازات در تناسب با جرم و مجرم است یعنی اگر ترویج بی حجابی سازمان یافته است یا توسط یک سلبریتی انجام شود متفاوت از یک بی حجابی توسط فرد عادی انگاشته شده است. ✅جریمه های سنگین مالی یکی دیگر از نشانه های بازدارندگی است، عددها به گونه ای است که برای مثل سلبریتی ها هم سنگین می آید. مجازاتها متنوع است و خلاصه به جریمه مالی نیست از ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی تا ممنوع الخروج شدن تا حتی حبس و زندان...‌ بازدارندگی را دوچندان کرده است. ✅در عین حال منعطف است و دست قاضی را برای تخفیف در مجازات به خصوص جرائم نقدی، باز گذاشته، چرا که بسته به درآمد شخص و نهادهای مختلف، این عدد، متفاوت خواهد شد. جرم را خلاصه به بی حجابی نکرده و به روشنی بدپوششی را با تعریف مشخص چه برای آقایان و چه خانمها، جرم محسوب کرده است. ✅از ظرفیت نهادهای دیگر در یاری به در صورت گذراندن دوره های آموزشی و مهارتی استفاده شده است و کاستی احتمالی نیروی انسانی جبران خواهد شد. بسیج و سپاه و ستاد امر به معروف و.... در لایحه در این جهت دیده شده اند. ✅در مجموع، روح کلی لایحه، عزم جدی حاکمیت در برخورد با بی حجابی و بدپوششی را نشان میدهد، عزمی که خود را در بازدارنده بودن مجازات‌ها به خوبی نشان داده است. @tamardom