هدایت شده از خانه طلاب جوان
💠 إِنَّ فِرعونَ عَلَا فِي ٱلأَرۡضِ وَجَعَلَ أَهلَهَا شِيَعٗا
🔰 یکی از روشهای شُعبه شُعبهکردن جامعه و تثبیت جایگاه حاکمیت فرعون، مشغولکردن مردم به شهوات است که موجب اسارت درونی و بردگی بیرونی میشود.
🔹 بهترین روش مشغولکردن مردم به شهوات، ایجاد فرهنگی است که انسانها در آن از پرداختن به شهوات حس آزادی کنند و این امر را حق خود بدانند؛ غافل از اینکه در مسیری گام نهادهاند که حاصل تک تک قدمهایشان به ضرر خود و طراحان این مسیر است.
❇️ لذا در فرهنگ غربی، زن به گمان احقاق حق خود:
🔺 با اختیار برهنه، ابزار دست صنعت تبلیغات و جنس دوم میشود.
🔻 خودش را در ظِلِ سایه مرد تعریف میکند و در مسیرهایی که قهرمان آن مسیرها مردان هستند قدم برمیدارد.
🔺 تن به کارهایی میدهد که برخلاف ساخت جسمی و روحی اوست.
🔻 به خواستهای فطری خودش، یعنی مادری پشت پا میزند.
🔺 با اضطراب روزانهی مقایسهشدن و برگشتن نگاهها از او زندگی میکند.
🔻 با اختیار به سمت تغییر جنسیت حرکت میکند و همهی اینها را نیز به صورت حق خود در فرهنگ عمومی مورد پذیرش قرار میدهد.
🔸 زن غربی اختیارا میپذیرد که به عنوان یک ابژه جنسی در جامعه زندگی کند و برای حفظ و ارتقاء خود، معیار ارزشش در جامعه، یعنی جنسیتش را بیشتر عرضه کند.
🔹 با این نگاه وقتی کشورهای غربی را مورد مطالعه قرار میدهیم، شاهد فسادی عمیق، تثبیت شده و پایدار میشویم و این خودش را در آمارهایی مثل سن اولین رابطه جنسی، تمایل به هم جنسبازی، سقط جنین، تعداد مردان در زندگی هر زن، تعداد فرزندان بدون پدر، رشد قانونی صنعت پورنوگرافی، رشد روسپیگری، بحران هویت جنسی و تغییر جنسیت، خشونت خانگی، از بین رفتن خانواده، ازدواج های غیررسمی، قاچاق زنان و دختران، افزایش سن ازدواج و بسیاری موارد دیگر که از ما مخفی مانده است.
🔹 حال اگر به فرهنگ کشور خودمان توجه کنیم، آیا شاهد آن تراز ایدهآل جمهوری اسلامی هستیم؟
🔺 حتما پاسخ این مساله خیر است؛ ولی اگر با دقت نگاهی به کلانجامعه نظری بیااندازیم، شاهد یک اتفاق مهم هستیم که میتوان نام آن را مقاومت فرهنگی زنان گذاشت.
🔸 روزانه در بیش از 80 شبکه ماهوارهای، هزاران سایت و شبکههای اجتماعی به صورت اختصاصی برای زنان جامعه ایرانی، میلیونها پیام تولید میکنند تا بتوانند آن چیزی را که زنان در غرب حق خود میدانند به صورت فرهنگ جاری کنند.
🔻 این توجه به جامعه زنان از دههی 70 شمسی آغاز شد و تا کنون ادامه دارد و اوج آن در فتنهی "زن، زندگی و آزادی" بود.
✅ به فتنهی مهسا امینی رسیدیم؛ خوب است از خود بپرسیم:
⭕️ چرا زنان ایرانی بعد از آن فتنه، روسریهای خود را در نیاوردند؟
❇️ وقتی میگوییم زنان ایرانی، یعنی قاطبهای که به بتوانیم این عنوان را بر آن بار کنیم و الا اثربخشی از میلیونها تیری که از طرف دشمن پرتاب شده، طبیعی است؛ ولی مهم است که بدانیم:
🔺 چرا فرهنگ عمومی زنان در جامعهی ایران، برداشتن روسری را آغاز مسیری دانست که موجب نقض هویت و جایگاهی میشود که او برای خودش تعریف کرده است؟
🔺 چرا بعد از 30 سال کار فرهنگی کشورهای غربی و بلوای مهسا امینی و به غلیان درآوردن احساسات جامعه، زنان ایرانی مقاومت کردند؟
🔺 چطور زنان ایرانی متوجه هدف غایی دشمنان، یعنی شیءشدگی و جنسیشدگی زن در پس مسیری که به آنها پیشنهاد میکنند، شدند؟ چطور این اتفاق افتاد؟
🔺 آیا مقاومت فرهنگی زنان با دستان خالی و فقط با گفتن یک نه بزرگ به برداشتن حجاب، به معنی حفظ آرمانها به دست مردم نیست؟
🔺 آیا مقاومت فرهنگی مردمی که داشتههای خودشان را از دست نمیدهند، ارزش نیست؟
🔺 آیا تبدیل مقولهی عفت به یک ارزش اجتماعی و جایگاه مادری و همسری به یک افتخار دنیایی و معنوی، تلاش برای جمع بین خانواده و حضور اجتماعی، هدفی دستیافتنی و سلوک معنوی در دل از خودگذشتگیهای خانوادگی و اجتماعی قله نیست؟
🖌محمد رضا آقازاده
@talabedideban
.
💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید:
🌐 @khanetolab
هدایت شده از نشریه عهد
💠 حجاب و نزدیک قله؟!
🔹مشغول خواندن یادداشت استاد کاظمزاده هستم که چند بخش مختلف دارد و به بررسی وضعیت حجاب در ایران پرداخته است.
🔻رسیدم به اینجای مطلب که:
«تجربه حمله فرهنگی به مصر، ترکیه، الجزایر و حتی کشورهای اروپایی به خوبی نشان میدهد که حجاب و پوشش زن که در فرهنگ این کشورها به صورت یک ارزش اجتماعی شناخته میشد، به طرز شگفتآوری به سادگی از بین میرود و بیحجابی و عریانی جای آن را میگیرد. شما لباس کشورهای مختلف در دویست سال قبل راببینید؛ تماماً پوشیده است. این بی حیاییهای بین المللی به هیچ ملتی رحم نمی کند.»
🔻در ذهنم حجاب زنان عربستانی میآید، عربستانی که اساسا در پازل حمله فرهنگی غرب برای شل حجابکردن یا بیحجابی بانوانش قرار ندارد، وضعیت در مکه و مدینه نرمال است و حتی خانمها پوشیه زدهاند اما در جده و نقاط دیگر چگونه است؟ نگویم از کنسرتهای آنچنانی که اوضاع وخیم است.
اما ایران چه؟ ایرانی که لازم است از چهل سال قبل که نه، باید از دوران پهلوی و سفر رضاخان به ترکیه آن را ببینیم تا متوجه آتش توپخانه برای بیحجابی بشویم.
▪️اما با این وجود باید سری زد به آمارهای رسمی داخلی و خارجی تا واقعیت حجاب را از نظر درصدی متوجه شد.
▫️بررسی کردم؛ با وجود فشارهای زیاد و حملات وسیع در تهران، نهایتا آمارها میگوید پانزده درصد بی حجابی است حالا در شهرستانها که خیلی کمتر ازین ارقام بود.
✅ دوباره برمیگردم به یادداشت. کاظمزاده ادلهای برای شکست نقشه دشمن را مطرح میکند...
⚠️ میتوانید این یادداشت را در شماره 90 نشریه عهد مطالعه کنید.
👈 نسخه مجازی 👉
❇️ عـــــــــــــهــــــــــــد ❇️
اما برخی پیامهای انتقادی که دوستان فرستادند
کاربر مهدی: آشفته جامعه حجاب را که می بینم. گویا تیتر طعنه ای به فرمایش آقاست . بسیار نامناسب است.
کاربر سلمان: ما تو حجاب نزدیک قله ایم. خدایا ما کوریم یا دوستان؟ اول قله رو درست بفهمیم و معنا کنیم بعد بگیم توی فلان مساله نزدیک قله ایم یا نه
کاربر کاوه: مطلب را خواندم
متاسفانه در مواجهه با بیانات آقا دچار نوعی اخباریگری شدهایم! و این مسئله زمانی به صدور تحلیلهای کلی و تعمیمی منجر میشود که طیف و صنف کلونیوار خود را، همۀ مردم بپنداریم! که نتیجهاش میشود توصیفات اینچنینی از جامعه!
اگر رهبری دوسال پیش نمیفرمودند که؛ «ما در مورد #عدالت عقب مانده هستیم، در این تردیدی نیست» عدهای با تلقی ولایتمداری و با تمسک اخباریگونه به برخی عبارات حضرت آقا جامعه و کشور را در زمینه عدالت هم نزدیک قله میدیدند!
دفاع بد نکنیم
کاربر خادمی: آقای کاظم زاده در موارد زیادی با شما موافقم ولی با یک تامل جدی:
نسبت حجاب در ایران نسبت ب جهان عالیه
ولی یادداشت شما یه جوری بود ک این موج ترسناک تغییر سبک زندگی توش مغفوله
یعنی در سبک زندگی ما جدی مشکل داریم
در حجاب هم در شبکه های اجتماعی و عکس پروف و روند قبح زدایی ارتباط با نامحرم شیب حرکتمون ب نظر منفیه
کاربر رمضانی:
به نظرم این تشبیه شما دقیق نیست.
اساساً تعبیر «نزدیک قلهایم» در مورد #کنشها استفاده میشه نه #واکنشها.
اگر ما در یک جنگ، صدها هزار کشته داده باشیم ولی در نهایت پیروز شده باشیم، کسی نمیگوید «به قله رسیدیم». استعمال این تعبیر، در چنین موقعیتی، اشتباه است. چون نهایتاً این است که ما توانستهایم بصورت موفقیتآمیز، «دفع حمله» و «دفع فتنه» کنیم. اما تازه رسیدهایم به نقطۀ صفر و هزاران بیخانمان و خرابیها و ... روی دستمان مانده که اگر ما قویتر بودیم، میتوانست نباشد!
پس #پیروز_شدن در یک نبرد، مفهومی متفاوت با #موفق_شدن است.
بله، ما در جنگ تحمیلی یا در سوریه پیروز شدیم، اما موفق نشدیم. موفقیت اینست که شما بتوانید علیرغم خساراتی که متحمل میشوید، آنقدر فتوحات بدست بیاورید که در معادلۀ «هزینه-فایده»، طرف موفقیتها و دستآوردها بر طرف خسارات، بچربد.
کاربر رمضانی:
نکتۀ دیگر اینکه: شما باید فتنۀ مهسا را با یکی از عملیاتهای جنگ سوریه مثل عملیات خان طومان مقایسه کنید تا با کل فرآیند شش سالۀ جنگ سوریه!
بله، ما در 6 سال نبرد در سوریه، توانستیم با هدف دشمن مبنی بر اشغال کل سوریه، مقابله کنیم. اما در برخی عملیات ها مثل خان طومان شکست خوردیم.
فتنۀ مهسا، یک عملیات بود که خودشان هم انتظار فتح کامل و بیحجاب کردن همه یا اکثر زنان را نداشتند. اما همینکه در یک عملیات توانستند صدها هزار نفر را مکشفه کنند، پیروزی بزرگی است. و البته فتنۀ مهسا، نه اولین و نه آخرین عملیات دشمن نیست. در عملیات های بعدی، خسارات بیشتری به ما خواهند زد.
ما زمانی می توانیم از فتخ قله در بحث حجاب صحبت کنیم که در یک بازۀ مثلاً ده ساله، دستاوردها و خسارات خودمان در بحث حجاب را ارزیابی کرده باشیم.
انتقادات و حمایتها بیش از این حرفها بود که نشان از این داشت که این مساله مورد دغدغه رفقاست.
این گفت و گوها برای تنقیح مساله حجاب که یکی از جدی ترین موضوعات امروز جامعه مان هست، در حوزه نیاز مبرمه
هدایت شده از نشریه عهد
🙏 سلام رفقا
🧐 باتوجه به سوالات ، شبهات و حواشی ایجاد شده، قراره فردا با دو نفر از اساتید گفتگویی در مورد مساله حجاب داشته باشیم و شماره ۹۰ عهد رو تحلیل کنیم که آیا واقعا نزدیک قله هستیم یا خیر؟
🎙 و البته توی همین روزها، پادکستش رو منتشر کنیم.
⁉️ شما هم میتونید سوالات و دغدغههای خودتون رو برای ما بفرستین تا در جلسه فردا مطرح بشه
@M_PARSA70
هدایت شده از عهدنگار
✍ شبکه زنانه
گفت و گو با #خبرگزاری_ابناء پیرامون کتاب بانوان شیعه
🍀🍀🍀
در این مصاحبه سعی کردم بر چند نکته ی محوری که پس از نگارش این کتاب به آن رسیدم تأکید کنم؛
🔸اول : گفتمان شیعی و گفتمان تسنن در نگاه به زن و منزلت او تفاوت دارد .
🔸دوم : تلاش ائمه اطهار علیهم السلام برای تعالی و رشد بانوان، اصلی ترین عامل رشد آنان بود.
🔸سوم،: محورهای اصلی عاملیت و اثرگذاری بانوان تشیع جعفری در گسترش و ماندگاری مکتب شیعه که مهمترین آن بحث روایت گری است.
🔸 چهارم: ائمه علیهم السلام از رسانه ی زمان خود برای معرفی و شناساندن بانوان فرهیخته و اهل تفقه در دین استفاده می کردند و این رسانه، حدیث بود. روایت های بسیاری از این روی در منقبت بانوان ائمه یافت می شود که تنها سند در معرفی ارزش وجودی آنان است.
🍀 متن کامل مصاحبه در لینک زیر موجود است:
https://fa.abna24.com/story/1423308
#بانوان_شیعه
#مادران_ائمه
#نقش_زنان_در_تاریخ_تشیع
https://eitaa.com/srahimi50313
از کار افتادن اختاپوس
💥💥💥💥
#سید_رضی_موسوی، دبیر دوم سفارت ایران در سوریه و یکی از مستشاران بلند پایه ایرانی که پشتیبانی نیروی مقاومت را در این سالها بر عهده داشت، در منزل شخصی خود در سوریه با راکت های ارتش اسرائیل به شهادت رسید.
او بی شک یکی از محورهای جدی آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ و پیروزی #حزب_الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه بود.
🧭طبعا اسرائیل یکی از اهدافش باز کردن پای ایران به حضور نظامی مستقیم در نبرد پس از #طوفان_الاقصی است تا اندکی ذهن ها را از شکست بی سابقه خود منحرف کند.
اسرائیل در سالیان اخیر در چارچوب استراتژی «اختاپوس» و «مرگ با هزاران چاقو»، اقدامات خرابکارانه و تروریستی متعددی را علیه تاسیسات هسته ای، مراکز نظامی و شخصیت های علمی، هستهای و نظامی ایران انجام داد.
🧭اما اقدام متقابل ایران، با محوریت تقویت گروههای همسوی منطقه ای مثل حزب الله و #جهاد و #حماس بود. شاید بتوان این راهبرد را استراتژی لاک پشت در برابر اختاپوس نامید.
تلاش ایران برای احیای استراتژی لاکپشت چندی بعد از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی آغاز شد. راه اندازی «اتاق عملیات مشترک» میان گروههای مقاومت با محوریت حزب ا... که پیش از این سابقه نداشته است در همین چارچوب قابل ارزیابی است.
🧭ایران سالهاست محور جبهه مقاومت است، اوست که طرح های آمریکا در منطقه را خنثی میکند، شمع جمع همه آزادگان و مسلمانان مبارز منطقه است، در سخت ترین روزها کنار هم جبهه ای هایش می ایستد و سوریه را از سقوط حتمی نجات میدهد، در جنگهای ۳۳ و ۲۲ روزه، کنار رزمندگان جبهه مقاومت حضور دارد، او جلودار است.
🧭 نزدیک به نیم قرن است که آمریکا و مهره هایش را از ایران بیرون کرده و ایران قوی ای ساخته که پرچم دار گفتمان مقاومت است.
نفس وجود یک ایران مستقل و قوی، علی رغم اراده نظام سلطه، ایران را میاندار جبهه مقاومت کرده.
آمریکا میداند که در عراق با حضور اراده غیر مستقیم ایران میجنگد ولو سرباز عراقی و #حشد_الشعبی و کتائب حزب الله، مقابلش هست و از سرباز ایرانی خبر خاصی نیست، اما میداند ایران است که توسعه پیدا کرده، توسعه ای نه از جنس استثمارها و استعمارهای آمریکا.
🧭جرأت مبارزه را به #حوثی های یمنی، ایران داده، حزب الله در همان ابتدای انقلاب اسلامی، تربیت شدگان #حاج_احمد_متوسلیان و تیم همراهش هستند، جهاد فلسطین را #فتحی_شقاقی ای تاسیس می کند که
کتاب معرفی خود و مرامش را « امام خمینی، تنها گزینه» نامگذاری می کند. حماس را شیخ احمد یاسین با همان راه و مرامی که از انقلاب اسلامی فهمیده، تاسیس میکند، مبارزه مردمی بر مبنای اسلام.
🧭ایران، سالهاست مشغول ضربه زدن به اسرائیل است، البته با قاعده خاص خودش.
اینکه میبینید سردار ایرانی ما را میزنند چون رقیب اصلی خود را ایران میدانند. او سالهاست در موضع انفعال و ضعف قرار گرفته، روز به روز هم عقب نشینی اش بیشتر میشود، از این غلبه گفتمانی و میدانی ایران، عصبانی و منفعل است.
🧭اقدام متقابل ترور شهید موسوی بی شک انجام خواهد شد، خود اسرائیلی ها هم میدانند ، چه رسانه ای شود یا نشود
اما انتقام اصلی در یک لایه از بین رفتن اسرائیل و خروج کامل آمریکا از منطقه و در یک لایه عمیق تر، فراگیر شدن گفتمان مقاومت است. ان شاء الله
همشهری
@tamardom
هدایت شده از خانه طلاب جوان
🔰قدرتی برتر از حماس در کرمان
⚫️چاره ای نیست، باید سراغ عامل اصلی بروند. و آن مردم ایران هستند.
📍عجله نکنید
🔹قدرت اصلی ای که اسرائیل را از پای در آورده، تنها گروه چریکی نظامی حماس نیست. قدرت اصلی، همان صبر و استقامتی است که سه ماه است زیر موشک و راکت، ذکر خدا میگوید و کوتاه نمی آید.
🔸شما در جنگ میان غزه و ارتش اسرائیل کدام را پیروز میدانید؟ قدرت سخت رژیم صهیونسیتی یا قدرت نرم استقامت زن و کودک غزه؟ کدام بر دیگری غلبه خواهد کرد؟ بیش از هشتاد روز است که قدرت سخت، نتوانسته قدرتِ نرم را شکست دهد. حالا سراغ مردم ایران آمده.
❓چرا؟
روشن است🔻
ایران به تعبیر قرآن امت وسط شده است تا الگویی برای همه آزادی خواهان و مبارزان سرتاسر دنیا شود
📍«وَكَذَٰلِكَ جَعَلۡنَٰكُمۡ أُمَّةٗ وَسَطٗا لِّتَكُونُواْ شُهَدَآءَ عَلَى ٱلنَّاسِ»
محور مقاومت، ایران است و محور ایران، قدرت نرمی به نام ارادهٔ مردم. مردم ایران، نزدیک به نیم قرن است که زیر هجمه های نظامی، اقتصادی، سیاسی و امنیتیِ تمام نظام سلطه ایستاده اند و پیروزمندانه، ارادهٔشان را بر خواست دشمن غلبه داده اند.
اینها را هم مردم فلسطین و غزه و کرانه باختری میبینند و هم چشمان پر از خشم صهیونیستها.
🔹ایران قوی، الهام بخش است و این الهام بخشی، موتور محرک امروز مبارزان فلسطینی است. نمی دانید چقدر عصبانی میشوند وقتی میبینند که همین مردمی که سالهاست زیر فشار اقتصادی، له شده اند، با پای پیاده از سرتاسر ایران به زیارت کسی می آیند که سرباز نظام بوده و جمهوری اسلامی را حرم میدانسته و طرح های آمریکا را در منطقه، از بین برده بوده است.
انشاء نمیگویم، به فرمایش امام، این ترورهای کور، نتیجه ضعف اینهاست.
🔸حریف اصلی اینها نه موشکهای سپاه و مقاومت و حوثی ها (که اینها هم دمار از روزگارشان در آوردهاند)، بلکه حریفشان همین مردم کوچه بازارند که امروز به خاک و خون کشیده شدند. همین دختران شل حجابی که حاج قاسم آنها را دختران خود میدانست و امروز در روز مادر، خونشان پای مزار سردار دلها ریخته شد.
🖌حسین کاظم زاده
🔹.............🔹............🔹
💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید:
🌐 @khanetolab
کتاب بهارستان.pdf..pdf
3.67M
این کتاب تلاش کرده از طریق تحلیل بیانات رهبر انقلاب و اندیشکده های مرتبط با مسائل کلان کشور و مصوبات کمیسیونهای مختلف مجلس، به فهرستی از اولویت های قانونگذاری مجلس در حوزه های مختلف بپردازد. هر مساله را هم مختصری توضیح داده تا مخاطب، تصور بهتری از مساله پیدا کند.
به درد انتخابات می خورد.
✅✅✅
@tamardom
ملت ایران بر چه اساسی در انتخابات، شرکت می کنند؟
⏰⏰⏰
یکی از سوالات جدی برای افزایش مشارکت در انتخابات این است که ملت ایران بر چه اساسی تصمیم به مشارکت می گیرند. این حد وسطها میتواند راهبردها و راهکارهای مشارکتی در انتخابات را اندکی واضح تر کند.
۱.مردم ایران اساسا مردمی معنوی و مقید به احکام دینی هستند، اگر باور کنند و بدانند که حضور در انتخابات ، وظیفه شرعی آنهاست، این حکم خدا را انجام خواهند داد. تاکید روی وجوب شرعی و سیاسی و عمل صالح بودن حضور در انتخابات یکی از خطهای مهم در انتخابات است. عبادتی در مقیاس یک امت. مردم باید در ایام انتخابات، حالی شبیه اعتکاف و احیاء داشته باشند.
۲.اگر برای مردم روشن شود که ایران در صورت مشارکت حداکثری، قدرتمندتر و عزیزتر می شود، راغب به حضور خواهند شد. آحاد مردم، عزت و قدرت ایران را چون جان خود میدانند.
۳.مردم اگر حس کنند که در اقلیت هستند، رغبتشان به حضور کم خواهد شد و در نقطه مقابل، اگر حس کنند یک اراده عمومی برای شرکت در انتخابات، در میان اکثری جامعه وجود دارد، با میل و رغبت بر سر صندوق حاضر خواهند شد. اساسا انسان دوست ندارد سمت بازنده انتخابات بایستد. بر این اساس، بروز حداکثری حضور در انتخابات، یکی از راهبردهای جدی مشارکت خواهد بود. به فرمایش رهبر انقلاب هر کسی که مخاطب دارد، باید در این جهت فعال شود و این فعالیت خود را هم بروز دهد.
۴. بسیاری از مردم، ارتباط روشنی میان، حل مسائل جزیی روزمره شان با حضور در انتخابات را نمی دانند، تصویر روشنی ندارند که ارتباط میان مشارکت با حل مشکل معیشت شان مثلا چیست؟ نخبگان باید برای مردم تصاویر ملموس بسازند که حل بسیاری از مشکلاتشان چه طور در گرو انجام این فعل سیاسی مهم است.
۵. مساله امنیت یکی از حد وسطهای حضور برخی در انتخابات است، اگر واضح شود که امنیت کشور یکی از مولفه های جدی آن، حضور در انتخابات خواهد بود، مسیر مشارکت هموارتر خواهد شد.
۶. عده ای وقتی مواضع دشمن های قسم خورده ایران را مشاهده می کنند، اهمیت حضور را متوجه خواهند شد. مواضع دشمنان ملت ایران که امروز مشغول علمیاتهای کودک کشی در #غزه و #کرمان و #لبنان و #سوریه هستند، برای بسیاری از مردم در جهت حضور در انتخابات، نقشه راه را نشان خواهد داد.
۷. در نقطه مقابل، توصیه های افرادی که ملت بر سر آنها قسم می خورد، در فصل انتخابات، می تواند کمک حال تصمیم مردم برای انجام این واجب الهی و سیاسی باشد. شهداء، علماء، انسانهای خدوم و جهادی، دلسوزان مردم و .... افرادی هستند که در این ایام باید مورد توجه قرار گیرند.
۸. عده ای از مردم از اهمیت این فصل مهم از کشور، غفلت می کنند و برای حضور نیاز به یک تلنگر ساده دارند. لذا از دعوتهای خیلی ساده هم نباید غفلت کرد. به خصوص در روز انتخابات.
به این فهرست حتما می توان موارد متعدد دیگر را هم اضافه کرد و طریق مشارکت حداکثری را هموارتر کرد.
@tamardom