eitaa logo
تموج / محمد لسانی
1.3هزار دنبال‌کننده
145 عکس
49 ویدیو
8 فایل
تاملات محمد لسانی در تلاطم زمانه برای ارتباط با نگارنده: @M_lesani *Aparat:* https://www.aparat.com/lesani https://www.aparat.com/savad_e_resaneh *Bale:* https://ble.ir/tamavoj *Telegram:* https://t.me/tamavoj
مشاهده در ایتا
دانلود
9.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 💢 تاثیرگذاری رسانه‌ها ▫️اولین تاثیرگذاری رسانه بر هویت و هویت بخشی افراد است که اثرگذاری طولانی مدتی بر شخصیت و نگرش افراد دارد. ▪️دومین مورد،تاثیرگذاری دفعی است. به این معنا که بعضی ها در استفاده رسانه ای دفعاً اثر می‌گذارند،اثر موقت و کوتاه مدت. ▫️ما باید بتوانیم محیط اجتماعی، فکری و محیط زیست رسانه ای را پاک کنیم. ▪️استاد محمد لسانی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
به پایان رسید: 🔰برنامه های محمد لسانی در نمایشگاه امسال شامل موارد زیر بود: ۱. ارائه و سخنرانی در دورهمی روابط عمومی های ایران ۲. میزگرد آسیب شناسی نظام اطلاع رسانی کشور با حضور دکتر حسن خجسته، دکتر پیام تیرانداز و آقای محمد خددادی در غرفه خبرگزاری فارس ۳. حضور در نشست پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با حضور دکتر مجتبی صمدی ۴. آموزش فکت چکینگ در غرفه خبرگزاری ایرنا ۵. حضور در نشست ویژه غرفه khamenei.ir با حضور محمد فضائلی، فرشاد مهدی پور و محمد صرفی ۶. حضور و مصاحبه در غرفه خبرگزاری میزان ۷. حضور و مصاحبه در غرفه خبرگزاری شهر ۸. مصاحبه با انجمن سواد رسانه طلاب ۹. نشست تخصصی اخبار جعلی به کانال تموج در ایتا بپیوندید: 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/tamavoj 📲 این کانال را به دوستان پژوهنده معرفی کنید.
🔰 تجربه تلخ از پوسته های ناامن به کانال تموج در ایتا بپیوندید: 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/tamavoj 📲 این کانال را به دوستان پژوهنده معرفی کنید.
هدایت شده از آخرین خبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لو رفتن اطلاعات بواسطه پوسته تلگرام 🔹️ لسانی، کارشناس صداوسیما: بواسطه پوسته تلگرام طلایی، اطلاعات و شماره حساب‌های مردم لو رفت و در فضای مجازی بفروش گذاشته شد! @Akharinkhabar |akharinkhabar.ir
12.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 رکورد شکنی با عزم ملی! 🔹پرس ذهنی و روانی علیه مشارکت 🔸 تغییر میدان نبرد به ذهن ها و انگاره سازی ✅ به کانال تموج در ایتا بپیوندید: 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/tamavoj 📲 این کانال را به دوستان پژوهنده معرفی کنید.
🔴 محمد لسانی، کارشناس و مروج سواد رسانه در یادداشتی برای فرهیختگان به ده درس سواد رسانه از انتخابات اخیر پرداخت. 🌐 متن کامل را بخوانید: www.B2n.ir/lesani1402 ▪️ اول؛ اهمیت زیست موازی ▪️ دوم؛ فقدان برند‌های معتبر ▪️ سوم؛ پیوستگی میدان به رسانه ▪️ چهارم؛ اهمیت بستر ارتباطی ▪️ پنجم؛ شخصی شدن مصرف رسانه‌ای و کانالیزه شدن جامعه ▪️ ششم؛ لزوم پیوست‌نگاری از رسانه ملی به رسانه اجتماعی ▪️ هفتم؛ اهمیت یافتن انگاره‌های تثبیت‌شده (قبلی) در مقابل انگاره‌سازی (جدید) ▪️ هشتم؛ اهمیت روایت استعاره و تمثیل ▪️ نهم؛  اهمیت قلاب و دستگیره اتصال به افکار عمومی ▪️ دهم؛ تداوم اثر تبلیغات محیطی ✅ انتخابات 1402 امکان تکرار و کلیشه‌سازی در انتخابات 1404 را دارد لذا باید مورد موشکافی تخصصی قرار گیرد. در چهار بخش رسانه ملی، رسانه‌های دولتی، رسانه‌های خصوصی، انسان رسانه‌ها باید بازطراحی و بازآرایش صورت گیرد به بازخوانی تجربه‌های سواد رسانه پرداخته و تاکید می‌کند، دانش و تجربه رسانه‌ای را باید به‌کار گرفت وگرنه چرخه اعتبارزدایی و مخاطب‌پرانی از سوی نظام رسانه‌ای افزایش می‌یابد. ✅ به کانال تموج در ایتا بپیوندید: 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/tamavoj 📲 این کانال را به دوستان پژوهنده معرفی کنید.
📝 مسئله مهم و قابل تامل این است، وزن برندگان نمایندگی مجلس، آرام آرام به این طیف ها متمایل شده است: 🔸سلبریتی های رسانه ای 🔹 شبکه سازان اجتماعی 🔸 برندهای حرفه ای شخصی ‌و کمتر کسی بخاطر پایگاه گفتمانی و انتساب جریانی به جرگه پیروزمندان راه می یابد. انتقال آهسته ی اعتبار از گروه های قدرت به جریان اجتماعی و فرهنگی باعث تغییر آرایش بازیگران می شود. ✅ به کانال تموج در ایتا بپیوندید: 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/tamavoj 📲 این کانال را به دوستان پژوهنده معرفی کنید.
15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 چهار توصیه به کنشگران 1. برنامه ریزی ترارسانگی (Transmedia) ۲. کنش ۳۶۰ درجه ۳. مدیریت وجهه (Personal Branding) ۴. ایجاد شبکه با مخاطب وفادار (loyal audience) 🎼 ارائه در اجلاس حضوری و مجازی کشوری بسیج هنرمندان 🔸استفاده از فناوری‌های دیجیتال با ترکیب پلت‌فرم‌ها یا سکوهای مختلف و روایت سازی از این طریق برای ایجاد شبکه ↪️ با دیگران به اشتراک بگذارید... ✅ به کانال تموج در ایتا بپیوندید: 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/tamavoj 📲 این کانال را به دوستان پژوهنده معرفی کنید.
واکنش های رسانه ای به مطلب مهم ۱۰ برش سواد رسانه از انتخابات ۱۴۰۲ 📝متن کامل را بخوانید: https://www.jahannews.com/news/872670/ ✅ به کانال تموج در ایتا بپیوندید: 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/tamavoj 📲 این کانال را به دوستان پژوهنده معرفی کنید.
🔰دفاع از شخص یا شخصیت نظام! 📝 محمد لسانی 🔸متن مکتوب حاج آقای صدیقی چند دلیل بی سند بود اما مصاحبه تصویری شان، عقب تر و ماقبلِ رسانه تر از آن متن! متن، از شخص ایشان بود اما مصاحبه از طرف یک خبرنگار و یک سازمان رسانه ای! 🔹واقعا این عقول رسانه ای که به سراغ ایشان رفتند کدام شبهه را جواب دادند و چه کمکی به ایشان کردند جز تیز و تند کردن انتقادات برای عدم پاسخگویی؟! مگر نمی شد سند روزنامه رسمی از مجمع عمومی موسسه را به مردم نشان داد؟ 🔸امروز در رسانه به شدت نیاز به بادیگارد داریم اما نه فقط برای دفاع از شخص بلکه برای دفاع از "شخصیت نظام" 🔹چهره هایی که در رسانه مورد هجمه واقع شدند ممکن است بها ندهند، تعلل کنند یا ورود نابجا و حاشیه ساز داشته باشند اما نمی شود بادیگارد بنشیند و شاهد ترور شخصیت نظام باشد. غیرت حاج حیدرهای عرصه رسانه نمی گذارد با سرمایه اجتماعی اینگونه رفتار شود... ✅ به کانال تموج در ایتا بپیوندید: 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/tamavoj 📲 این کانال را به دوستان پژوهنده معرفی کنید.
🔰برای کسانی که با یک زیرنویس، به نقد نشنیده ها می نشینند! جوابیه محمد لسانی به مطلب یک کانال خبری تا دقایقی دیگر منتشر می شود...
🔰برای کسانی که با یک زیرنویس، به نقد نشنیده ها می نشینند! 💠 مطلبی توسط کانال "بیداری ملت" با تصویر بنده و تیتر " این شبکه اینترنشنال نیست، این شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران است!" منتشر شده است که جهت تنویر افکار عمومی مواردی ذکر می شود: 🔸۱. دعوت از بنده، پنجشنبه شب در برنامه جهان امروز شبکه خبر با موضوع تحلیل خبرسازی های فضای مجازی در مورد جواب ایران به رژیم صهیونیستی صورت گرفت. زیرنویس شبکه نه از صحبت بنده است نه دقیق در موضوع هماهنگ شده. 🔹۲. در صحبت خودم به سه دسته اشاره کردم که از خبرسازی ها سود می برند و یک دسته را برونداد مطالبه مردمی دانستم: ۱. دزدی کلیک (clickbait): بالابردن ترافیک و نفع رسانه ای از خبرسازی ۲. شهرت آنلاین: رسانه ها و انسان رسانه هایی که به دنبال دیده شدن خود هستند. ۳. عملیات روانی: کسانی که در پی مهندسی افکار عمومی هستند ۴. مطالبه مردمی: برونداد طبیعی و بالابردن و گرم کردن تنور خونخواهی شهدا 🔸 ۳. مطلب کانال بیداری ملت، تاکید می کند الان صداوسیما باید موج رسانه ای ترس و وحشت در بین اسرائیلی ها را با برنامه هایش تدارک ببیند و این برنامه های بی منطق! چیست؟ از نویسنده و رسانه ای که چنین تحلیل می کند در عجبم! برای موج ترس و وحشت در بین صهیونیست ها چنان که در برنامه هم گفتم باید با زبان عبری و محلی و در بین رسانه های اجتماعی خودشان نفوذ کرد چنان که کرده ایم! نه اینکه با مشخص کردن زمان و هدف احتمالی در داخل و در برنامه های صدا و سیما، رسما به آتش دلسردی و بی اعتمادی از عدم تحقق بدمیم. تا کنون حداقل چهار موج زمانی را پشت سر گذاشته ایم که رسانه های معلوم الحال گفته اند امشب دیگر حمله می کنیم و به چوپان دروغگویی تبدیل شده اند که دیگر خبرهایشان مسموع مردم که هیچ، حتی محل اعتنای مخاطبانشان نیست. 🔹۴. اگر حد اقلی از تقید به اخلاق و ظواهر شرع و اتکا به اصول حرفه ژورنالیسم در کانالهایی که مطلب خود را صرفا با دیدن یک زیرنویس، نوشته اند وجود دارد ، امیدوارم این مطلب را که در حکم جوابیه است منتشر کنند وگرنه در دسته اول و دوم تحلیل بنده قرار می گیرند. وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقينَ محمد لسانی ✅ به کانال تموج در ایتا بپیوندید: 👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/tamavoj 📲 این کانال را به دوستان پژوهنده معرفی کنید.