تندروها با رئیس مجلس وقت را پیچیدهتر از همیشه کرد. جمنا که در ابتدا حضور علی لاریجانی را در نشستها خود آرزو میکرد، پس از آنکه متوجه شد که او گرفتار در حلقه آنها نخواهد شد و حاضر به حضور در نشستهای آنها نیست، مسیر تنشافروزی با رئیس مجلس را در پیش گرفت. جمنا در عقدهگشایی خود علیه لاریجانی، علیه مصوبه مجلس درباره حقوقهای پرداختی مسئولان بیانیه داد که «مجلسی که باید «عدالت» را از میان سرپنجه های ظلم و تبعیض و فاصله طبقاتی آزاد کند، به طرحها و لوایحی رأی میدهد که از آن بوی متعفن منجلاب اشرافیت و سرقت از بیتالمال به مشام میرسد... دولتمردی که عدالتخواه نباشد، یک متجاوز به حریم الهی است...».
این بیانیه که با صراحت انگشت اتهام را به سوی رئیس مجلس دراز کرده بود، واکنش سخت علی لاریجانی را به همراه داشت. در پاسخ او بیان کرد: « براي من جالب است برخي تشكلهايي كه تازگيها هم به وجود آمده و در فضاي انتخابات فعاليت ميكنند با يك بيان بيادبانه نسبت به مجلس حرفهاي نادرست زدند.» همچنین، رئیس مجلس در اظهاراتی دیگر در آن زمان عنوان کرد: «دریافتی زمان نمایندگی شما معلوم است. برای مردم جانماز آب نکشید». اشاره لاریجانی به برخی اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) بود که زمانی نمایندگی مجلس را بر عهده داشتهاند.
شکست جمنا در انتخابات ریاست جمهوری 96، دوری جدید از تنش را میان اصولگرایان تندرو با علی لاریجانی رقم زد. در دور جدید همکاری میان لاریجانی با دولت دوازدهم، او بار دیگر با اجماع اصولگرایان، اعتدالیون و حتی حمایت برخی اصلاحطلبان برای بار سوم ریاست خانه ملت را عهدهدار شد. در دوران جدید، مطرح شدن لوایح FATF در مجلس و حمایت نسبی لاریجانی از تصویب آن، خشم اصولگرایان را برانگیخت.
علیالخصوص ویژه پس از تشکیل شاجا یا همان شورای ائتلاف جریان اصولگرایان، شاهد دو رویه عمده بودیم. از یک سو، علی لاریجانی در مقام سیاستمداری معتدل، به شدت خاطره تلخ تشنجآفرینی جمنا را در حمله به او و مجلس در ذهن داشت و از این رو، با تلقی کردن شاجا به عنوان نمایندگی جریان وابسته به تندروها به حضور در جمع آنها رغبتی نشان نداد. در سوی مقابل، شاجا نیز با طرح مسائلی همچون «تصویب ۲۰ دقیقهای برجام»، «برباددادن منافع ملی با بستن دهان منتقدان در مجلس»، «پیشبردن خط استکبار در لوایح FATF» و ... رئیس مجلس دهم را در معرض شدیدترین انتقادات قرار دادند. در واپسین نمود نیز در مراسم 22 بهمن سال گذشته (97) شاهد بودیم، درپی اعتراض امام جمعه کرج سخنرانی لاریجانی لغو شد. به هر حال داستان تنش تندروها با اعتدالیونی همانند لاریجانی در جبهه اصولگرایی از ابتدا مسالهای غیرمنتظره نبوده و به نظر میرسد در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
کاهش وزن سیاسی شاجا و بازیگردانی تندروها در زمین بیرقیب خودی
در شرایطی که اصولگرایان در نتیجه بحرانهای اقتصادی داخلی، بیش از هر زمان دیگری نسبت به موفقیت خود در انتخابات مجلس یازدهم اطمینان دارند اما رویه طیف وسیعی از آنها در حذف امثال لاریجانی و دیگران که منطقی عقلانی و میانهروانه دارند، به نظر میرسد آنها را همچون انتخابات گذشته دچار نوعی بازی در زمین بیرقیب خودی کرده است. در مقطع کنونی از یک سو شاجا بهمنظور ایجاد وحدت در انتخابات اسفند 1398 ایجاد شده اما همچنان جمنا نیز در موازات آن فعال است. از سوی دیگر برخی شخصیتهای اصولگرا در پی موازی کاری و پیجویی آرمانهای خود در قالب جریانی سوم هستند. در این میان، مدعیان جبهه پایداری نیز همچنان سازهای خود را برای عرضاندام در معادلات کوک میکنند.
در چنین فضایی که تندروها سرگرم بازی گردانی در زمین بیرقیب خودی هستند، طیفهایی نظیر جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران، جمعیت رهپویان و تشکلهایی از این دست، خود را داعیهدار میدان دانسته و در پی حذف نامهای بزرگ همچون لاریجانی هستند. حذف لاریجانی و همقطاران او در جبهه اصولگرایی، زمینهساز تنش فزآینده میان اصولگرایان شده و به نظر میرسد نبود یک بزرگتر قابل ارجاع کار را برای آنها بیش از همیشه دشوارتر خواهد کرد. در فضایی که آنها خود را از پیش برنده رقابت سیاسی مجلس جدید میدانند، موجی از خودکشی سیاسی داعیهداران این جبهه را در بر گرفته که در آینده میتواند به طوفانی برای تنش فزآینده میان آنها تبدیل شود.
فرجام داستان لاریجانی و اصولگرایی؟
بخشی بزرگ از اصولگرایان بر این باور هستند با عدم علی لاریجانی به نشستهای شورای وحدت میتوانند او را در مسیر انتخاب دوگانه میان اصولگرایی یا گرایش به اعتدالیون قرار دهند. برخی این امر را نیز با دوگانه انتخاب میان تداوم همکاری با دولت روحانی یا پیوستن به جرگه مخالفان او نیز مورد خطاب قرار میدهند. حتی تندروها با این منطق پیش میروند که علی لاریجانی باید در جرگه اخراجیها قرار بگیرد و برای همیشه
میبایست وداع کرد.
با این وجود، تمامی این استدلالها در عرصه معادلات میدانی نسبت به این امر غافل هستند که از یک سو، علی لاریجانی بخشی قابل توجه از بدنه اصولگرایان را در پشتیبانی و حمایت از خود میبیند و بر همین اساس میتوان از او به عنوان یکی از اصلیترین گزینههای مورد اجماع اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری 1400 نام برد. بنابراین، میتوان گفت که لاریجانی و جایگاه او بزرگتر از آن است که تندروها به آسانی او را از دایره معادلات کنار بگذارند.
از سوی دیگر، به نظر میرسد علی لاریجانی نیز به خوبی نسبت به این مساله آگاه است که هر گونه چرخش و گذار او از جبهه اصولگرایی به سوی جناح اعتدالگرایان در مقام جریان میان اصلاحطلبی و اصولگرایی، میتواند همچون خودکشی سیاسی برای او باشد؛ زیرا او در میان اعتدالگرایان از مقبولیت بسیار پایینی برخوردار است و بیشتر از آن مساله این است که احتمال حمایت جبهه اصلاحات از او نیز بسیار نامحتمل به نظر میرسد.
در هیمن ارتباط، ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا و دبیر حزب ایران زمین درباره موضع اصولگرایان درباره کاندیداتوری علی لاریجانی به ایرناپلاس میگوید: «اصولگرایان یک پارچه نیستند. حمایت طیفی از اصولگرایان از آقای لاریجانی را نمیتوانیم به کل جناح اصولگرایی تعمیم بدهیم. تا الان من به عنوان یک فعال سیاسی، این استنباط را ندارم که الزامات انسجام رعایت شود. لذا اگر طیفی از اصولگرایان از آقای لاریجانی حمایت کند، به معنای حمایت همه اصولگرایان نیست. رئوفیان همچنین معتقد است: «اصولگرایانی که منسوب به جمنا هستند، صد در صد با نامزدی آقای لاریجانی مخالف هستند.» این اظهارات نشانگر آن است که طیفی وسیع از اصولگرایان همچنان در کنار لاریجانی هستند.
🔻روزنه نوشت
♨️برنامه مشکوک آمریکایی برای #ظریف
🔸هیچ ایرانی غیرتمندی از برخورد اهانت آمیز دشمن با دولتمردان خود خوشنود نمی شود؛ #تحریم_ظریف نیز مستثنا نیست اما این ماجرا نباید موجب غفلت یا تغافل از عبرتها و پیامدهای پیدا و پنهان این اتفاق گردد.
🔹در تمام سال های وزارت آقای ظریف، گفتمان مذاکره و #سازش، به غلیظ ترین شکل ممکن پی گیری شده و حالا که خشن ترین رییسجمهور آمریکا هم بر سر کار آمده، معلوم شده که راهبرد سازش تنها راه پیش روی همه آمریکاییها ست.
طبعا در چنین وضعیتی، هیچ شخصی از کارگزاران ایرانی، مطلوب تر از ظریف برای آمریکاییها نیست؛ این موضوع در نخستین اظهارنظر ظریف بعد از مطرح شدن تحریم او نیز عیان است.
🔸با این تحلیل، ابعاد پنهان تحریم ظریف بسیار پیچیده تر از ظواهر آن است. شاید اکنون برای قضاوت نهایی زود باشد اما این احتمال دور از ذهن نیست که گروهی در آمریکا بخواهند با این قبیل اقدامات، از ظریف شکست خورده، قهرمان ملی بسازند تا به فاصله دو سال مانده به انتخابات ریاستجمهوری، بتوانند شانس سیاستمدار مقبول شان را برای تصاحب کرسی ریاست، تقویت کنند.
🔹با وجود چنین احتمالاتی، بهتر است چهره های سیاسی و مذهبی در موضع گیری خود پیرامون این ماجرا دقتی فوقالعاده به خرج دهند و نسبت به جو و فضای رسانهای منفعل نشوند.
@khabarehowzeh
🔻🔻🔻
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
تاملی دیگر
فوری فوری فوری خواب پریشان غرب پرستان برای حزب الله 👇برجسته سازی علی لار
تقاضای مجدد می کنم برای خواندن مقاله فوق
#مرثیه_شیخ_فضل_الله
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
مدیر نظام نوّابی: «پس از ختم استنطاق و محاکمهی شیخ شهید، او را به نظمیه بردیم و روی نیمکتی نشاندیم. آقا گذشته از درد پای ناشی از ترور، مریض و خسته بود، و افزون بر این، از سخن مُستنطِق که هنگام محاکمه تهدید کرده و گفته بود: «هرکس کلمهای از جریان (استنطاق) در خارج نقل کند، به همان مجازاتی میرسد که او الآنه خواهد رسید»، و نیز بساطی که موقع برگشتن در توپخانه میدید، یقین داشت او را میکشند. خود من در این هنگام... بهکلّی روحیهام را باخته بودم، هیچ امیدی نداشتم. شبِ قبلش دار را در مقابل بالاخانهای که آقایان در آن حبس بودند بر پا کرده بودند. صحنهی توپخانه مملوّ از خلق بود. ایوانهای نظمیه و تلگرافخانه و تمام اطاقها و پشت بامهای اطراف مالامال جمعیت بود. دوربینهای عکاسی در ایوان تلگرافخانه و چند گوشه و کنار دیگر مجهّز و مسلّط به روی پایهها سوار شده بودند. همهچیز گواهی میداد که هیچ جای امیدی نیست. تمام مقدمات اعدام از شب پیش تهیه شده بود. یک حلقه مجاهد، دور دار دایره زده بودند. چهارپایهای زیر دار گذاشته شده بود. مردم، مسلسلْ کف میزدند و یکریز فحش و دشنام میدادند. هیاهوی عجیبی صحن توپخانه را پر کرده بود که من هرگز نظیر آن را نه دیده بودم و نه دیگر به چشم دیدم... ناگهان یکی از سران مجاهدین... به سرعت وارد نظمیه شد و راهپلههای بالا را پیش گرفت تا برود اطاقهای بالا. آقا سرش را از روی دستهایش برداشت و به آن شخص آرام گفت: «اگر من باید بروم آنجا (با دست میدان توپخانه را نشان داد) که معطّلم نکنید؛ و اگر باید بروم آنجا (با دست اطاق حبس خود را نشان داد) که باز هم معطّلم نکنید». آن شخص جواب داد: «الآن تکلیف معین میشود» و با سرعت رفت بالا و بلافاصله برگشت و گفت: «بفرمایید آنجا!» (میدان توپخانه را نشان داد). آقا با طمأنینه برخاست و عصازنان به طرف در نظمیه رفت. جمعیت، جلوی درِ نظمیه را مسدود کرده بود. آقا زیر در مکث کرد. مجاهدین مسلّح، مردم را پس و پیش کرده، راه را جلو او باز کردند. آقا همانطور که زیر در ایستاده بود، نگاهی به مردم انداخت و رو را به آسمان کرد و این آیه را تلاوت فرمود: «وَ أُفَوِّضُ أَمْري إِلَى اللهِ إِنَّ اللهَ بَصيرٌ بِالْعِبادِ» و به طرف دار راه افتاد... آقا هفتادساله بود و محاسنش سفید شده بود. همینطور عصازنان با آرامی و طمأنینه به طرف دار میرفت و مردم را تماشا میکرد تا نزدیک چهارپایهی دار رسید. یکمرتبه به عقب برگشت و صدا زد: «نادعلی!» ... ببینید در آن دقیقهی وحشتناک و میان آنهمه جار و جنجال، آقا حواسش چهقدر جمع بود که نوکر خود را میان آنهمه ازدحام شناخت و او را صدا کرد... هیچوقت آن ساعت را فراموش نمیکنم... نادعلی فوراً جمعیت را عقب زد و پرید و خودش را به آقا رسانید و گفت: «بله آقا!...». مردم که یک جار و جنجالِ جهنمی راه انداخته بودند، یکمرتبه ساکت شدند و میخواستند ببینند آقا چهکار دارد. خیال میکردند مثلاً وصیتی میخواهد بکند. حالا همه منتظرند ببینند آقا چهکار دارد... دست آقا رفت توی جیب بغلش و کیسهای درآورد و انداخت جلو نادعلی و گفت: «علی، این مُهرها را خُرد کن!».... الله اکبر کبیراً! ببینید در آن ساعت بیصاحب، این مردْ ملتفت چه چیزهایی بوده! نمیخواسته بعد از خودش مهرهایش به دست دشمنانش بیفتد تا سندسازی کنند... نادعلی همانجا چند تا مهر از توی کیسه درآورد و جلوی چشم آقا خورد کرد. آقا بعد از اینکه از خورد شدن مهرها مطمئن شد به نادعلی گفت «برو!» و دوباره راه افتاد و به پای چهارپایه زیر دار رسید...»
مدیر نظام نوابی: پس از اعدام، جنازهی شیخ را به حیاط نظمیه آوردند و «مقابل در حیاط، روی یک نیمکت بیپشتی گذاشتند. اما مگر ول کردند؟! جماعت کثیری مجاهد و غیرمجاهد از بیرون فشار آوردند و ریختند توی حیاط. محشری بر پا شده بود. مثل مور و ملخ از سر و کول هم بالا میرفتند. همه میخواستند خود را به جنازه برسانند... آنقدر با قنداقهی تفنگ و لگد به نعش آقا زدند که خونابه از سر و صورت و دماغ و دهنش روی گونهها و محاسنش سرازیر شد. هرکه هرچه در دست داشت، میزد. آنهایی هم که دستشان به نعش نمیرسید، تف میانداختند. در اثر این ضربات همهجوره و همهجانبه، جسد از روی نیمکت به زمین افتاد... به همهی مقدسات قسم، که در این ساعت، گودال قتلگاه را به چشم خود دیدم.»
#شیخ_فضل_الله_نوری
#مشروطه_خوانی
@risheh
@rozaneebefarda
🔻رهبر انقلاب در دیدار جمعی از زوجهای جوان: افزایش فرزند باید به صورت یک فرهنگ درآید
🔹اوّلاً نعمت ازدواج -چه برای پسر، چه برای دختر- نعمت بزرگی است که خیلیها توجّه ندارند.
🔹اینکه خدای متعال به شما توفیق بدهد و کمک کند که همسر خوبی پیدا کنید، یکی از بزرگترین نعمتهای الهی است؛ این نعمت را باید شکر بکنید.
🔹امروز در دنیا آن کشورهایی که جمعیّتهای زیادی دارند، به برکت آن به خیلی امکانات دست یافتهاند
🔹بنا بر این نسل باید افزایش پیدا کند؛ اینکه من تکرار میکنم، تأکید میکنم، به خاطر این است.
🔹البتّه امروز در کشور ما مردم گوش میکنند، حرفی ندارند؛ آن کسانی که این حرف به آنها میرسد، حرفی ندارند و گوش میکنند منتها مسئولینی که بایستی عملاً دنبال کنند و زمینهها را فراهم کنند، آن کار لازم را انجام نمیدهند
🔹این بیانات در دیدار جمعی از زوجهای جوان با "رهبر انقلاب" در فروردین ۱۳۹۸ ایراد شده است.
✅ @Rajanews
5b726db50038b77c98145ac5_-4296879475155520892.mp3
1.18M
#ویژه
‼️ما را مثل دلقک فرعون ببخش!
🔈قطعه صوتی ویژه؛ سخنرانی آیت الله مصباح در روز عرفه.
👂حتما گوش دهید!
۸۵/۱۰/۹
🌐 برای دسترسی به متن و صوت کامل به آدرس زیر مراجعه کنید: http://mesbahyazdi.ir/node/4866
✔️ @mesbahyazdi_ir
5b726db50038b77c98145ac5_-4296879475155520892.mp3
1.18M
#ویژه
‼️ما را مثل دلقک فرعون ببخش!
🔈قطعه صوتی ویژه؛ سخنرانی آیت الله مصباح در روز عرفه.
👂حتما گوش دهید!
۸۵/۱۰/۹
🌐 برای دسترسی به متن و صوت کامل به آدرس زیر مراجعه کنید: http://mesbahyazdi.ir/node/4866
✔️ @mesbahyazdi_ir
💎 رئسای علوم
علامه #جوادی_آملی:
در علوم عقلی، فلسفه رییس است
اما در امور عملی و علوم عملی، فقه رییس علوم عملیه است، اخلاق و حقوق وجود دارد اما ریاست با فقه است،
این بیان نورانی امیر بیان در نهجالبلاغه فرمود که هر کس بدون فقه تجارت کند، در ربا میافتد، تمثیل است، یعنی در موارد دیگر هم همینطور است، یعنی کسی که در سیاست، فرهنگ، جشنوارههای فرهنگی و مانند آن بدون فقه شود، به گناه میافتد، گودال جلوی تاجران ربا است، گودال سیاستمداران سر از غرب یا شرق درآوردن است، گودال زیرپای فرهنگیان سر از ایرانگرایی درآوردن است، ریاست همه علوم عملیه را حلال و حرام خداوند مشخص میکند، چه واجب و چه حرام است، رییس علوم عملیه فقه است، سهم سید در این بخش وافی و کافی بود و عمری را در این بخش گذرانده بود، او هم حوزه نجف و هم علما را با تعلیم و تدریس انذار کرد، مقلدان را با علام فتوا انذار کرد، جلوی لطمه خوردن و به گودال افتادان حوزه را با فقه مدلل گرفت و هم جلوی به گودال افتادن مردم را با فتواهای خود گرفت.
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
📢 رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هیأتی از جنبش انصارالله یمن:
🔰 با قدرت در مقابل توطئه سعودیها و اماراتیها برای تجزیه یمن بایستید
🔻 در دیدار عصر امروز (سهشنبه) هیأتی از جنبش انصارالله یمن با حضرت آیت الله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، نامه آقای سیدعبدالملک بدرالدین رهبر جنبش انصارالله تقدیم ایشان شد.
🔹️ رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با تمجید از #ایمان، #ایستادگی، هوشمندی و #روحیه_جهادی مردم یمن در برابر یک تجاوز وحشیانه و گسترده، تأکید کردند: هر ملت مؤمنی که به خدای متعال ایمان و به وعده الهی اعتقاد داشته باشد، قطعاً پیروز خواهد شد و بر همین اساس بدون شک پیروزی با ملت مظلوم و مجاهد #یمن خواهد بود.
🔹️ حضرت آیت الله خامنهای، شهادت ابراهیم بدرالدین برادر آقای سیدعبدالملک بدرالدین را تبریک و تسلیت گفتند و با تجلیل از خانواده بزرگ و مجاهد بدرالدین و گرامیداشت شهید حسین بدرالدین، افزودند: مردم یمن با تمدن عمیق و تاریخی خود و با روحیه مجاهدت و ایستادگی که در این پنج سال از خود نشان دادهاند، آینده خوبی را در پیش دارند و به لطف خداوند، دولتی قوی را تشکیل خواهند داد و در چارچوب آن دولت، به پیشرفت خواهند رسید.
🔹️ ایشان با تأکید بر اینکه سعودیها و اماراتیها و حامیان آنها که مرتکب جنایات بزرگی در یمن شدهاند، قطعاً به نتیجه نخواهند رسید، خاطرنشان کردند: آنها بهدنبال تجزیه یمن هستند که باید با قدرت در مقابل این توطئه ایستاد و از یمنِ یکپارچه، متحد و با تمامیت ارضی حمایت کرد.
🔹️ رهبر انقلاب اسلامی گفتند: حفظ یکپارچگی یمن با توجه به عقاید دینی و قومیتهای مختلف این کشور نیازمند گفتگوهای یمنی – یمنی است.
🔹️ حضرت آیت الله خامنهای با اشاره به جنایتهای سعودیها و همراهان آنها در یمن بویژه در روز عید قربان، افزودند: آنچه در یمن میگذرد، واقعیت دنیای امروز و مدعیان حقوق بشر است.
🔹️ ایشان با اشاره به مواضع ضد امریکایی و ضدغربی نظام جمهوری اسلامی تأکید کردند: این مواضع براساس تعصب نیست بلکه براساس واقعیات و عملکرد دولتمردان امریکا و غرب است که با ظاهری انسانی و مدنی و اخلاقی، بدترین جنایتها را انجام میدهند و بهطور دائم نیز دَم ازحقوق بشر می زنند.
🔹️ رهبر انقلاب اسلامی بی تفاوتی دنیای غرب را در قبال جنایاتی که در یمن و فلسطین رخ میدهد، یک نمونه از واقعیات دنیای امروز برشمردند و افزودند: باید با این قدرتهای جنایتکار، با قدرت ایمان و مقاومت و اتکاء به نصرت الهی، مواجه شد و تنها راه همین است.
🔹️ حضرت آیت الله خامنهای با اشاره به تحریمها و فشارهای گوناگون به جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بخصوص دردوران هشت سال جنگ تحمیلی و مشکلات تأمین نیازهای اولیه دفاعی، خاطرنشان کردند: به رغم تحریمهای چهل ساله ملت ایران با ایستادگی و ایمان و جهاد اکنون به تواناییهای مهمی در زمینه سلاحهای دفاعی خود دست یافته است.
🔹️ ایشان در پایان ضمن اعلام حمایت از مجاهدت زنان و مردان مؤمن و مقاوم یمن، از هیأت یمنی خواستند، سلام ایشان را به برادر مجاهد و عزیز، سیدعبدالملک بدرالدین و همچنین ملت مؤمن و مقاوم یمن برساند.
🔹️ در ابتدای این دیدار آقای محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن ضمن ابلاغ سلامهای گرم آقای سیدعبدالملک بدرالدین رهبر جنبش انصارالله و همه مجاهدان و رزمندگان یمنی خطاب به رهبر انقلاب اسلامی گفت: ما ولایت شما را امتداد خط پیامبر اسلام (ص) و ولایت امیرالمومنین (ع) می دانیم و مواضع حیدری و علوی شما در حمایت از مردم مظلوم یمن را ادامه خط امام خمینی (ره) و مایه برکت و بسیار روحیه بخش می دانیم.
🔺️ وی با تأکید بر اینکه مواضع رهبر جمهوری اسلامی در حمایت از مظلومان جهان بویژه مردم یمن، یک موضع دینی و اعتقادی است گفت: مردم یمن که در شرایط بسیار سختی بسر میبرند با دست خالی اما با ایمان و ثبات قدم در مقابل تجاوز هفده دولت ایستادهاند و به شما قول میدهیم که ملت یمن منسجم و همچون یَد واحد به استقامت و ایستادگی خود در مقابل تجاوز ظلم، تا پیروزی کامل ادامه خواهند داد. ۹۸/۵/۲۲
🇮🇷کانال اساتید انقلابی
http://eitaa.com/asatid_enghelabi
http://sapp.ir/asatid_enghelabi
ناگفتههای سرپرست دادسرای جنایی درباره شناسایی اجساد شهدای فاجعه منا
قاضی محمد شهریاری:
🔹اواخر ظهر دهم ذیحجه ۱۴۳۶ مصادف بود با دوم مهر ۱۳۹۴. از طریق رسانه متوجه فاجعه منا شدم. آمار شهدای ایرانی از چند نفر شروع شد تا نهایت که به عدد ۴۸۲ شهید ختم شد.
🔹اطلاعات نادرست حکام عربستان و اعلام اینکه اجساد را نخواهند داد و فشار افکار عمومی همگی را میآزرد. با سخنرانی رهبری در جمع ارتشیان در نوشهر و خطاب قرار دادن حکام عربستان نهایتاً آل سعود طی یک عقب نشینی اعلام کرد که اجساد شهدای ایرانی را به ایران منتقل خواهیم کرد.
🔹بلافاصله ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و حضور به موقع یافتیم. جلسات متعددی تشکیل و نهایتاً اعلام شد که مسئولان عربستانی اعلام کردهاند که با انجام آزمایش DNA اجساد شهدای ایرانی را شناسایی میکنیم و تحویل میدهیم. مقرر کردیم که ما هم پروفایل DNA برای اطمینان بیشتر در تهران برداریم بویژه که برخی از مسئولان هم در بین شهدا بود؛ مثل شهید رکنآبادی.
🔹در فرودگاه مهرآباد جای مشخصی را تعیین کردیم تا از همانجا شهدا را پس از اخذ نمونه DNA به شهرستانها منتقل کنیم. اولین گروه اجساد شامل ۱۰۴ شهید، شنبه با تاخیر ۵ ساعته هواپیمای عربستانی وارد فرودگاه شد. با توجه به اعلام حکام سعودی مبنی بر تعیین هویت دقیق شهدای ایرانی، مقرر شده بود دوشنبه یعنی پسفردا مراسم تشییع در سراسر کشور برگزارشود. همزمان هم در گوشهای دیگر مراسم استقبال با حضور سران قوا برگزار شد.
🔹ما سرگرم کار بودیم و وقتی با تابوتهای قرمزرنگ مواجه شدیم دیدیم دو برجسب دارند؛ یکی سبز رنگ و دیگری سفید. هر برچسبی مشخصات متفاوتی داشت. یکی از تابوتها را که باز کردیم برای نمونه متوجه شدیم که نه تنها برچسبها با مشخصات متفاوت هستند بلکه جسد داخل تابوت زن است در حالی که در برچسبها دو اسم متفاوت مرد بود.
🔹نمایندگان استانها آمده بودند اجساد استان خود را تحویل بگیرند اما امکان شناسایی با وضع موجود نبود. نهایتاً تصمیم گرفتم که اجساد به پزشکی قانونی تهران برای تعیین هویت از طریق DNA و علت فوت منتقل شوند که سر و صدای نمایندگان استانها بلند شد. پسفردا صبح مراسم سراسری بود و آزمایش DNA هم حداقل با این حجم کار یک هفته زمان نیاز داشت. چاره ای نبود. اجساد را به پزشکی قانونی کهریزک منتقل کردیم. مسئولان هم که از موضوع ایجاد شده بیخبر بودند تماس میگرفتند و صحبت از چرایی توقیف اجساد شهدا میکردند اما باید کار خودمان را میکردیم.
🔹از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۱ در پزشکی قانونی کهریزک با خانم دکتر خزعلی و سایر دوستان یکی یکی اجساد را از طریق چهره، مدارک هویتی که در کمربند کیفی داشتند و عکس و سایر مشخصات تطبیق دادیم و ساعت ۲۱ کار تمام شد و به استانها گفتیم اجساد را ببرید.
🔹اجساد تماماً دچار فساد نعشی پیشرفته شده بودند و موضوع ویروس ابولا هم مطرح بود اما با زدن واکسن و ماسک، یکی یکی اجساد را معاینه و تعیین هویت کردیم. کار سختی بود دیدن اجساد ۱۰۴ نفر در ۱۰ ساعت. در بین شهدا هموطنان ترکمن هم بودند. زن، مرد، جوان و پیر همه و همه اعم از شیعه و سنی بودند و متاثرکننده بود.
🔹جسد شهید حسنی کارگر قاری قرآن هم بود که بر خلاف همه اجساد، سالم سالم بود و لبخندی به چهره داشت و هنوز عکس او را به یادگار دارم.
🔹در هر حال در کمال ناباوری این کار سخت تمام شد. جهت اطمینان، نمونه DNA هم برداشته شد که بعد از آمدن جوابیه مشخص شد تعیین هویت درست و دقیق بوده است. البته این یک تعیین هویت در اجساد دستهجمعی است.
🔹در کیف کمربندی شهدا علاوه بر مدارک هویتی و وسایل شخصی، سنگ هم بود که برای رمی جمرات برداشته بودند و شهادت نصیب آنان شده بود. صحنهها ناراحت کننده بود. گروههای بعدی شهدا هم در روزهای بعدی آمدند و تحویل شدند.
fna.ir/dbegc8
@Farsna
هدایت شده از حزب الله حوزه
♦️مواظب خنجرت⚔ باش...
💢تو ای یمنی خنجر به کمر بسته، که هنوز طعم قدرت طلبی را نچشیده ای و نمیدانی تلاش برای رسیدن به مدیریت، چقدر انسان را از آرمان های انقلابی اش دور می کند و شاید به درستی درک نکنی چگونه یک انقلابی برای یک صندلی و چند محافظ و کمی احترام، پشت انقلاب اش را خالی میکند و تن به سازش با هر ظلمی می دهد.
🔶تو بر زبانت جاری ساختی جمله ای را که در ام القرای اسلام و در شهر قم از برخی شنیده نشده و نخواهد شد.
🔷سخنی را که بر زبان راندی اگر هم در گفتار برخی به ندرت پیدا شود در عمل اعتقاد و التزامی به این جمله ندارند سخنی که گفتی، دل انقلابیون را خنک کرد.
🔷تو برای گفته ات سند داری، سند تو گرسنگیست، بیماریست، حصر واقعی اقتصادیست، شهادت است و خون و غربت.
🔷و تو برای خط رسول الله و خط امام خامنه ای هزینه داده ای.
🔶شما با تکه نانی و یک اسلحه کلاشینکف و یک خنجر، بلایی بر سر ظالمان دیار خود آوردید که قدرت تصمیم گیری را از آنها گرفته اید و تبدیل به کابوس شب های آنها شده اید.
🔷با پای برهنه، پایه های حکومت آل سعود و صهیونیسم را در منطقه لرزاندید و سست کردید.
🔷 با وجود تفاوت در برخی اعتقادات، ولی محکم می گویید که ولایت آقای مان را ولایت رسول الله میدانید.
🔷شما فرزندان ولایت خوب است بدانید در قم سالیانیست مدیران حوزه و کسانی که باید مثل شما باشند فقط منبر می روند و نامه امضا می کنند و مدام اظهار عجز می کنند و جوری سخن بر زبان می رانند اگر کسی نداند فکر می کند در یمن و در شرایط شما هستند!
🔴جوانان حزب اللهی در حوزه های علمیه نمی توانند مانند شما با ظالمان دیار خود مبارزه کنند.
♦️ با انگ و اتهام، حذف درس، اخراج از مدرسه، قطع شهریه، اخراج از حوزه علمیه، احضار به محاکم و بازداشت و خلع لباس می خواهند زبان فرزندان ولایت در حوزه های علمیه را ببندند.
🔷 البته این ها در برابر هزینه هایی که شما پرداخته اید ، هزینه ای نیست، ولی برای انقلابی که نظام دارد، خطرناک است.
🔷با طلاب دوستدار انقلاب شما و دوستدار انقلاب خمینی برخورد می کنند و مدیران حوزه علمیه فقط اظهار عجز می کنند!!
🔴 اگر قبول کنی چند وقتی خنجرت را به کمر ائمه جمعه ، آخوندهای مسئول و به خصوص مدیران حوزه ببندیم شاید انقلابی در روحشان ایجاد شود.
🔴 و اگر قبول نمیکنی لااقل جمله ای خطاب به مدیران حوزه ما بگو شاید اثر کند چون شما هزینه می دهید و حرفتان اثر دارد.
❌ما در خوابیم شاید به همین دلیل حرف من اثر ندارد.
🔷خلاصه اینکه یمنی شجاع و سفیر مظلومیت مریدان خامنه ای که با این سخن فضای من را عوض کردی بدان که این جمله در کشور ما زیاد از زبان مدیران شنیده نمی شود مگر در زمان استخدام و در عمل که هیهات.
♦️خوب است بدانی ما عکس هایی که از شما در راهپیمایی ها می زنیم ، عکس خنجر روی کمر شما را با نرم افزار حذف می کنیم که شاید عده ای هم از جهاتی با توجه به زمینه های افکار عمومی!! توجیه شوند ، می ترسیم متهم به افراطی گری شویم‼️
🔷اما اعتقاد دارم خنجر شما با خنجر داعش فرق می کند خنجر شما نشان مقاومت است نه خشونت، نماد صلح است نه تجاوز و جنگ.
🔶ای سفیر انصارالله مواظب باش در راهرو های فرهنگ نخبگانی حوزه تو را مردد نکنند.
🔺اگر کسی از مدیران، به تو پیشنهاد مدیریت و سمت داد نگذار حرفش تمام شود
والا اولا باید خنجرت را باز کنی
ثانیا تعهد بدهی با بدرالدین ارتباط نداشته باشی
ثالثا باید علیه تندروی یمنی ها بیانیه دهی
و مدام از امام خامنه ای دم نزنی
🔺بهتر است ترجیحا با معممین صحبت نکنی اگر کاری داشتی یا به آقا بگو یا به مردم.
🔴 اگر هم قبول کردی خنجرت را موقتا به مدیران حوزه بدهی یکی دیگر جایش ببند تا به راحتی عادت نکنی.
🔴حوزه علمیه قرار بود طلبه ها را مثل شما تربیت کند طلابی کمربسته انقلاب...
🔷و حوزه علمیه بشود کارگاه انسان سازی و محل رشد نهال های فقاهت و جهاد.
🔴اگر ولایت فقیه نبود این انقلاب به ضد خود تبدیل می شد..
و شاید امروز حوزه علمیه علیه انصارالله بیانیه می داد‼️
🔷 امروز با وجود و حضور ولایت فقیه، مدیران حوزه عملا سعی در منزوی کردن جوانان حزب اللهی دارند.
🔷 اگر جوان طلبه ای بخواهد مقابل یک سرمایه دار، یک مسئول فاسد، یک انحراف فکری بماند
"معاونت امور صیانتی"به نیابت از فرد مقابل، جوان اهل مقاومت را خرد می کند.
🔷 البته یک طلبه باید مثل شما باشد و با این برخوردها مصمم تر و امیدوارتر شود.
🔷خلاصه یمنی عزیز مواظب خنجرت باش
و مواظب مدیران حوزه هم باش
بهتر است مواظب معمم جماعت اگر سمتی دارند باشی
و سریعتر به یمن برگردی...
✍حجت الاسلام رحمت الله معظمی
🏳حزب الله حوزه🏳
@howzeh_1357
هدایت شده از حزب الله حوزه
♦️مواظب خنجرت⚔ باش...
💢تو ای یمنی خنجر به کمر بسته، که هنوز طعم قدرت طلبی را نچشیده ای و نمیدانی تلاش برای رسیدن به مدیریت، چقدر انسان را از آرمان های انقلابی اش دور می کند و شاید به درستی درک نکنی چگونه یک انقلابی برای یک صندلی و چند محافظ و کمی احترام، پشت انقلاب اش را خالی میکند و تن به سازش با هر ظلمی می دهد.
🔶تو بر زبانت جاری ساختی جمله ای را که در ام القرای اسلام و در شهر قم از برخی شنیده نشده و نخواهد شد.
🔷سخنی را که بر زبان راندی اگر هم در گفتار برخی به ندرت پیدا شود در عمل اعتقاد و التزامی به این جمله ندارند سخنی که گفتی، دل انقلابیون را خنک کرد.
🔷تو برای گفته ات سند داری، سند تو گرسنگیست، بیماریست، حصر واقعی اقتصادیست، شهادت است و خون و غربت.
🔷و تو برای خط رسول الله و خط امام خامنه ای هزینه داده ای.
🔶شما با تکه نانی و یک اسلحه کلاشینکف و یک خنجر، بلایی بر سر ظالمان دیار خود آوردید که قدرت تصمیم گیری را از آنها گرفته اید و تبدیل به کابوس شب های آنها شده اید.
🔷با پای برهنه، پایه های حکومت آل سعود و صهیونیسم را در منطقه لرزاندید و سست کردید.
🔷 با وجود تفاوت در برخی اعتقادات، ولی محکم می گویید که ولایت آقای مان را ولایت رسول الله میدانید.
🔷شما فرزندان ولایت خوب است بدانید در قم سالیانیست مدیران حوزه و کسانی که باید مثل شما باشند فقط منبر می روند و نامه امضا می کنند و مدام اظهار عجز می کنند و جوری سخن بر زبان می رانند اگر کسی نداند فکر می کند در یمن و در شرایط شما هستند!
🔴جوانان حزب اللهی در حوزه های علمیه نمی توانند مانند شما با ظالمان دیار خود مبارزه کنند.
♦️ با انگ و اتهام، حذف درس، اخراج از مدرسه، قطع شهریه، اخراج از حوزه علمیه، احضار به محاکم و بازداشت و خلع لباس می خواهند زبان فرزندان ولایت در حوزه های علمیه را ببندند.
🔷 البته این ها در برابر هزینه هایی که شما پرداخته اید ، هزینه ای نیست، ولی برای انقلابی که نظام دارد، خطرناک است.
🔷با طلاب دوستدار انقلاب شما و دوستدار انقلاب خمینی برخورد می کنند و مدیران حوزه علمیه فقط اظهار عجز می کنند!!
🔴 اگر قبول کنی چند وقتی خنجرت را به کمر ائمه جمعه ، آخوندهای مسئول و به خصوص مدیران حوزه ببندیم شاید انقلابی در روحشان ایجاد شود.
🔴 و اگر قبول نمیکنی لااقل جمله ای خطاب به مدیران حوزه ما بگو شاید اثر کند چون شما هزینه می دهید و حرفتان اثر دارد.
❌ما در خوابیم شاید به همین دلیل حرف من اثر ندارد.
🔷خلاصه اینکه یمنی شجاع و سفیر مظلومیت مریدان خامنه ای که با این سخن فضای من را عوض کردی بدان که این جمله در کشور ما زیاد از زبان مدیران شنیده نمی شود مگر در زمان استخدام و در عمل که هیهات.
♦️خوب است بدانی ما عکس هایی که از شما در راهپیمایی ها می زنیم ، عکس خنجر روی کمر شما را با نرم افزار حذف می کنیم که شاید عده ای هم از جهاتی با توجه به زمینه های افکار عمومی!! توجیه شوند ، می ترسیم متهم به افراطی گری شویم‼️
🔷اما اعتقاد دارم خنجر شما با خنجر داعش فرق می کند خنجر شما نشان مقاومت است نه خشونت، نماد صلح است نه تجاوز و جنگ.
🔶ای سفیر انصارالله مواظب باش در راهرو های فرهنگ نخبگانی حوزه تو را مردد نکنند.
🔺اگر کسی از مدیران، به تو پیشنهاد مدیریت و سمت داد نگذار حرفش تمام شود
والا اولا باید خنجرت را باز کنی
ثانیا تعهد بدهی با بدرالدین ارتباط نداشته باشی
ثالثا باید علیه تندروی یمنی ها بیانیه دهی
و مدام از امام خامنه ای دم نزنی
🔺بهتر است ترجیحا با معممین صحبت نکنی اگر کاری داشتی یا به آقا بگو یا به مردم.
🔴 اگر هم قبول کردی خنجرت را موقتا به مدیران حوزه بدهی یکی دیگر جایش ببند تا به راحتی عادت نکنی.
🔴حوزه علمیه قرار بود طلبه ها را مثل شما تربیت کند طلابی کمربسته انقلاب...
🔷و حوزه علمیه بشود کارگاه انسان سازی و محل رشد نهال های فقاهت و جهاد.
🔴اگر ولایت فقیه نبود این انقلاب به ضد خود تبدیل می شد..
و شاید امروز حوزه علمیه علیه انصارالله بیانیه می داد‼️
🔷 امروز با وجود و حضور ولایت فقیه، مدیران حوزه عملا سعی در منزوی کردن جوانان حزب اللهی دارند.
🔷 اگر جوان طلبه ای بخواهد مقابل یک سرمایه دار، یک مسئول فاسد، یک انحراف فکری بماند
"معاونت امور صیانتی"به نیابت از فرد مقابل، جوان اهل مقاومت را خرد می کند.
🔷 البته یک طلبه باید مثل شما باشد و با این برخوردها مصمم تر و امیدوارتر شود.
🔷خلاصه یمنی عزیز مواظب خنجرت باش
و مواظب مدیران حوزه هم باش
بهتر است مواظب معمم جماعت اگر سمتی دارند باشی
و سریعتر به یمن برگردی...
✍حجت الاسلام رحمت الله معظمی
🏳حزب الله حوزه🏳
@howzeh_1357
♨️تاملی بر نقدهای اخیر «واقعبینان» و «نتیجهنگران» به «علامه مصباح یزدی»
🔹🔸عالم مبارزی که با انجام سختترین تکلیفها بزرگترین نتیجهها را بدست آورده است. آیا جنگ منتقدان با واقعیت نتیجه دارد؟
♦️«واقعیت» این است که علامه مصباح یزدی با انجام سختترین «تکلیف»ها، بزرگترین «نتیجه»ها را بدست آورده و عدهای جز مصاحبه و مقالهنویسی و ندیدن این «واقعیت»، هیچ «نتیجه»ای رقم نزدند.
♦️[بیمقدمه: این روزها کسانی از چپ و راست دوره افتادهاند برای اثبات اینکه آآآآآی! آقای مصباح تغییر کرده و نظراتش نرم شده و واقعبین شده و... استنادشان چیست؟ اینکه ایشان فرمودهاند «معرفی اصلحی که امکان رایاوری ندارد کار لغوی است» و یا در دیدار جوانان انقلابی توصیه به «کار تشکیلاتی» کردهاند در حالی که خودشان مقید به کار تشکیلاتی نیستند! برای اهل تحقیق مثل روز روشن است که این اظهارات جدید نیست و در نظام اندیشه ایشان سابقه دارد، اما موضوع متن حاضر پاسخ به این شبهات نیست، نگاهی کلانتر است به ماجرای «آرمان، واقعیت، تکلیف و نتیجه»]
♦️اول. گفتهاند که «اَدَلُّ الدَّلِیلِ عَلَی اِمکَانِ الشَّیءِ وُقُوعُه». یعنی دلیل ترین دلیل ها برای اثبات امکان چیزی، وقوع آن چیز است. یعنی چیزی که رنگ «واقعیت» گرفته، اساسا نیازی به استدلال ندارد و نفس وقوع، محکمترین بر اثبات آن است.
♦️دوم. «بصیرت» خوب دیدن صحنه است، «صحنه» و نه پشت صحنه! «صحنه» همان واقعیت است، «آرمان» هم خودش یک «واقعیت» است و «واقعیت» پلی است به سوی «آرمان». دوگانهسازی از «آرمان و واقعیت» به همان اندازه بیمعناست که عدهای «حقیقت و مصلحت» را روبروی هم قرار میدهند. آرمانخواهی یعنی اینکه واقعیتها نباید ما را از آرمانها دور کند؛ واقعیتها باید مثل پلکانی ما را به آرمانها نزدیک کند.
♦️سوم. اصحاب تکلیف در طول زمان همیشه با دو گزاره مواجه هستند: «واقعبین نیستی» و «نتیجه کار را در نظر نمیگیری». برای انجام «تکلیف» باید خوب «صحنه» را دید و عرصه را شناخت. کسی که «صحنه» را خوب نمیبیند، اساسا نمیتواند «تکلیف» را بشناسد. کسی که «صحنه» را نفهمد، هر چه از «نتیجه» دم بزند و دیگران را به ندیدن «واقعیت» متهم کند، کمکی به فهم او از «صحنه» نمیکند و چشم «بصیرت» او همچنان کور است. «بصیرت به معنای حقیقی کلمه» یعنی «واقعیت» را خوب میفهمد، نظر به «نتیجه» دارد و بر مبنای «تکلیف» عمل میکند.
♦️چهارم. کسی که به نتیجه نظر ندارد، چرا باید در زمان مبارزات برای در امان ماندن از ساواک، «خط» اختراع کند تا اسناد لو نرود؟ کسی که قائل به کار تشکیلاتی نیست چرا باید محور «جمع یازده نفره»ای باشد که بنیان جامعه مدرسین فعلی بر آن نهاده شده است؟ کسی که نتیجه برایش مهم نباشد چرا باید «در راه حق» راه بیاندازد که طلابی تربیت کند که علاوه بر آموزشهای سنتی حوزه به مباحث روز جامعه مسلط باشند؟ آیا نگارش، تایپ، تکثیر وتوزیع نشریات مبارزاتی «بعثت» و «انتقام» بدون تشکیلات ممکن بود؟ آیا کسی که چند ده یا به اعتباری چند صد هزار نفر را مستقیما در «طرح ولایت» آموزش داده و مبانی فکری وعقیدتی آنها را شکل داده میتواند معتقد به کار تشکیلاتی نباشد؟ با چه معیاری تولید حجم عظیم معارف و علوم اسلامی و تمهید عقبههای تئوریک برای نظامات حقوقی و مدیریتی و تعلیم و تربیت و روانشناسی و اخلاق و ... در «موسسه امام خمینی(ره)» را نمیتوان «نتیجه» دانست؟
♦️پنجم. تقریبا «هیچ» عالم و فعال سیاسی با این حجم از برکات وجودی که همگی به بار و ثمر نشسته نمیتوان یافت. تلاشهای تکلیفگرایانهای که همگی منجر به «نتیجه» در سطح گسترده شده است. اینکه کسی معیار و خطکش نتیجه دادن اقدامات افراد را در صندوق رای ببیند؛ رای شش میلیونی قالیباف با آن حجم از فعالیت انتخاباتی و حمایتهای خاص را «نتیجه» میداند و رای چهار میلیونی جلیلی با حضور دوهفتهای در انتخابات را «نتیجه» نمیداند و با هر باخت و پیروزی روی تکلیف و نتیجه رفتوآمد کند، «واقعیت» را تغییر نمیدهد. «واقعیت» این است که علامه مصباح یزدی با انجام سختترین «تکلیف»ها، بزرگترین «نتیجه»ها را بدست آورده و عدهای جز مصاحبه و مقالهنویسی و ندیدن این «واقعیت»، هیچ «نتیجه»ای رقم نزدند.
♦️ششم. «اَدَلُّ الدَّلِیلِ عَلَی اِمکَانِ الشَّیءِ وُقُوعُه»؛ با چیزی که «واقع» شده نجنگید، جنگیدن شما «نتیجه»ای ندارد.
@khabarehowzeh
🔻🔻🔻
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
🔴 تحلیلی متفاوت درباره موضع گیری انقلابی رئیس جامعه مدرسین وواکنش آملی لاریجانی؛
مواظب مرجفون وکاسبان جهادومبارزه باشید
#حجت_الاسلام_رحمت_الله_معظمی
به نام خدا
پس ازاینکه عالم مجاهدآیت الله یزدی برای کمک به امام خامنهای واردمیدان شد وباهدف ازبین بردن تردید درموردصحت یاعدم صحت نامه آملی لاریجانی خطاب به حضرت آقا،ومقابله باقدرت طلبان،هزینه دفاع ازولایت وروشنگری علیه جریان پیچیده قدرتطلب رابه جان خرید،دوباره زمینه برای عدهای محافظهکار وچالش گریزفراهم شده تاباسخنان چندپهلو،علیه جریان حزب اللهی واردمیدان شوند.
بایدازاین افرادوجیه الناس پرسیدچرابه جای دلسوزی برای وحدت!ونگرانی ازاختلاف،به فکر مظلومیت رهبرمعظم انقلاب وامت اسلامی نیستید؟
چرابه فکرمشکلات اقتصادی مردم ورانت خواری ها وافزون طلبی هانیستید؟
اگراین افشاگری انجام نمیشد،شما ازاساس،نامه را انکارکرده وکسانی که مدعی نوشتن نامه بودندرا افراطی وتندروخطاب میکردید!
خودآقای آملی لاریجانی باواکنش به آقای یزدی هم اصل نوشتن نامه به امام خامنه ای رابرای همه مسجل کردوهم نارضایتی شدید وی ازبرخی نهادها ورسانه ملی درباره روشنگری درباب فساد رابه اثبات رساند.
دراین گونه قضایابایدبه جای اصراربرسکوت وتمام شدن قضیه،به تنویرافکار ودفاع ازطرفی که حق با اوست بپردازیم واین منافاتی باحفظ وحدت برای جلوگیری ازسواستفاده دشمن ندارد.
وحدت به معنای سکوت درمقابل توطئه نیست،اینگونه اظهارنظرهاکمک مستقیم به آقای آملی لاریجانی بوده وبه هیچ وجه خدمت به انقلاب نیست.
آنگونه که ازتعالیم اسلام فهمیده میشود، دراینگونه قضایا بایدابعاد ماجرا رابه صورت واضح برای مردم و حق جویان،باز کنیم؛یعنی مردم بایدمطلع شوندکه آیا آملی لاریجانی خطاب به رهبرعزیزمان نامهای نوشته یانه اگرنوشته، محتوای نامه چه بوده ودلیل نوشتن نامه بااین لحن وسیاق چیست؟
دراینجا با دونظرمتفاوت فقهی و نظایرآن روبهرونیستیم بلکه یک طرف مدعی است که طرف دیگر نامهای ناشایست خطاب به امام المسلمین نوشته وقصدفشاربه نظام اسلامی دارد. وضمن آن،به تجمل واشرافیگری وی نیزاعتراض داشته است.
ازطرفی فرد مقابل که ریاست قوه قضاییه را برعهده داشته، ازجانب جامعه ونخبگان مورد سوال واقع شده که چرا درچند ماه تصدی رئیس جدید قوه،این میزان برخورد بامفسدان ودزدان صورت گرفته وچرا این رویکرد درزمان ریاست وی نبوده است؟
وقتی نامهای اینچنین موهن،خطاب به رهبرانقلاب نوشته شده،باید نویسنده هزینه اهانت به نائب امام رابپردازد اما اگر نوشته نشده، آقای آملی نبایدفقط رفتن به نجف را انکارکندبلکه بایدبه صورت مشخص اصل نامه را تکذیب کرده وتکذیب به شکل اطمینان آوری برای افکارعمومی تاییدشود.
نکته دیگراینکه بامقایسه طرفداران دوطرف منازعه مشخص میشودکه ماهیت اصلی قضیه چیست.
ببینیدچه کسانی وباچه استدلال هایی! به دفاع ازآملی لاریجانی پرداخته وعلیه رئیس جامعه مدرسین براق شده اند وچه کسانی ازموضع گیری های آیت الله یزدی حمایت کرده اند.
این تلقی که منازعه اخیرموجب سواستفاده اصلاح طلبان میشود ناشی ازبی اطلاعی است،برعکس،واکنش عجیب رسانه های اصلاح طلب وغرب زده هابه اقدام انقلابی آیت الله یزدی ناشی ازانگیزه قوی این جریان برای جلوگیری ازتخریب وجهه آملی لاریجانی است وبه خوبی مشخص است که ارتباط تنگاتنگ جریان اصلاح طلب باجریان حوزوی مدافع آقای آملی لاریجانی موضوعی دارای سابقه وعقبه است!
این ترس که نبایداظهارنظرآیت الله یزدی درجامعه منتشر میشدسخن محکمی نیست،چراکه اولاخبرنامه آملی لاریجانی درفضای عمومی منتشرشده وثانیا اگرتکلیف انسان روشنگری باشد،شعاع این روشنگری مانندبقیهِ موارد مربوط به انقلاب،آحاد مردم هستند.
این ماجراسایزکوچک اتفاقی است که درزمان امام خمینی(ره)رخ داد،زمانی که امام دستورفرمودند که نامه مبارک ایشان خطاب به آقای منتظری رسانهای شود،هاشمی رفسنجانی باایجاد اجماع میان لایه های اول ودوم مدیریتی ازانتشار رسمی نامه وامتثال امرامام جلوگیری کرده و موجب صدماتی به نظام اسلامی شد که اثرآن تادوران اصلاحات باقی بود وهنوز هم برخی درانتساب این نامه به امام تشکیک می کنند.
وجه شبه این دوموضوع ترس ازاطلاع رسانی به مردم است.
مطلب بسیارمهم و راهبردی اینکه با حضور سیدابراهیم رئیسی یک ساختارکاملا مهندسی شده درسطح کشورکه بنای آن به اول انقلاب بازمیگردد درحال متلاشی شدن است که مهمترین عامل فسادهای گسترده موجودهم اینان هستند.
آقای آملی بایدپاسخ دهد که علت سکوت وی دردوران ریاست قوه قضائیه نسبت به باندهای فسادمشخصاکدام گزینه است؟:
بی اطلاعی؟ ملاحظات؟ ویا ارتباط؟
خلاصه اینکه آقای آملی لاریجانی بایدپاسخگوی پرسشهای مهم افکارعمومی نسبت به عملکرد خود درقوه قضاییه ودرفضای سیاسی جامعه باشد وجبهه حزب الله نیزباید باصراحت لهجه ازرئیس انقلابی جامعه مدرسین حمایت منطقی ومستدل داشته باشد.
@a_enghelab
🔸 #دفاع_از_مرجعیت
🔶کمکم کنید تا بتوانم واضحات را به زبان استدلال در بیاورم!
🔸مرجعیتی که به یک بازی سیاسی تبدیل شده و روزنامه نگاران برای آن قلم تیز می کنند!/ما در حوزه با جماعتی طرف هستیم که میفهمند که سپور محل باید حساب و کتاب داشته باشد اما نمیفهمند که مرجعیت باید حساب و کتاب داشته باشد.
◾️یادداشت اختصاصی استاد اکبرنژاد پیرامون ساز و کار مرجعیت:
🔹یکی از سختترین کارها در این عالم، بیان واضحات و وجدانیات به زبان علم است. مثل اینکه به شما بگویند؛ به زبان علم ثابت کن وجود داری یا اینکه وسط روز به زبان برهان ثابت کن هوا روشن است! این چند روز گذشته از یکسو درگیر اسباب کشی هستم و از سوی دیگر شاهد اتفاقات تلخی که در حوزه میافتد. یکی از آنها، کوچه و بازاری شدن مسأله مهم و خطیر مرجعیتی است که ولایت فقیه یکی از ثمرات و برکات آن بوده است. مرجعیتی که روزی شیخ انصاری(ره) و سعید العلماء(ره) برای رد آن به همدیگر نامه نگاری میکردند، اما امروز به یک بازی سیاسی تبدیل شده و روزنامه نگارانی که اعتقادی به اسلام و مرجعیت ندارند، برای آن قلم تیز میکنند و برای مرجعیت برخی چنان سینه چاک میزنند که گویا سلمان و مقداد بعد از پیامبر (ص) برای ولایت علی سینه سپر کرده اند!
🔹بیش از همه برایم جالب بود کسانی که از بی حساب و کتاب بودن انتخاب مرجع سخن میگفتند، استدلالشان این بود که در کل تاریخ شیعه رویه این بوده است و هیچ نهاد ولو حوزوی و متشکل از خود علماء هم حق انتخاب مرجع نداشتند و این مساله خود به خود اتفاق میافتاده است! این استدلال خیره کننده، ناخواسته و به کرات آیه شریفه «قد وجدنا علیه آباءنا» را در ذهنم تداعی میکرد. یعنی انبیاء وقتی مردم را به وجدانیاتشان فرا میخواندند و میگفتند: سنگی که با دست خود ساختهای صلاحیت عبادت و توسل ندارد، در پاسخ تنها میشنیدند که«ما پدرانمان را بر بندگی بتها یافتیم» آیا در اصول فقه آقایان به حجیت رویه اجتماعی فقهاء رسیدهاند و ما از آن بی خبریم؟! اگر یک سهل انگاری واضح آن هم در یک مسأله بسیار خطیر به اندازه یک تاریخ امتداد یافت، مشروعیت ساز میشود یا بر قباحت آن میافزاید؟
🔹باید از این آقایان پرسید برای شما قابل قبول است که سپورهای شهر بی حساب و کتاب باشند و هر کسی دلش خواست یک سپور بردارد و قسمتی از شهر را تمیز کند؟ تصور کنید چه اتفاقی خواهد افتاد اگر تنها سپورهای شهر یله و آزاد باشند. آنگاه به این مطلب فکر کنید که مرجعیت شیعه که به قبول خود آقایان خطیرترین منزلت در عصر غیبت است، یله و رها باشد؟ مگر نه این است که هر چه جایگاه حساس تر شد، طمع دنیا طلبان و قدرت خواهان در آن بیشتر میشود و به جهت خطیر بودن محتمل، احتمالات خرد هم کلان میشود؟ اگر مرجعیت حساس است و مهم، اگر در معرض دست آویزی دنیا طلبان است که هست، چرا باید رها و بی حساب و کتاب باشد؟ خدای متعال نبوت را رها نکرد. بلکه خود نبی و رسول و امام را معین میکرد. و شخصاً نیز بر آن مراقبت داشت و میفرمود: اگر بخواهد سخنی را بر ما ببندد، رگ گردنش را قطع میکنیم. حضرات معصوم هیچ گاه در زمان خود کسی را نصب نکردند الا اینکه بر او نظارت داشتند. نظارت حضرت امیر (ع) بر منصوبین خودشان یا امام زمان (عج) بر نواب اربعه و حتی وکلای دوردستشان که تفصیل آن در «موسوعه توقیعات الامام المهدی» آمده است.
🔹یعنی رویه خدای متعال یک رویه معقول است و همین طور اولیای او. با این حال چرا مرجعیت باید در نامعقولترین سبک قابل تصور پیش برود و به این سهل انگاری تاریخی افتخار هم بکنیم. به ویژه در عصر جدید که طمعها در این نهاد حساس بیشتر شده است و سرویسهای جاسوسی به طور خاص برای آن پروندههای مفصلی باز کرده اند.
🔹در پایان به اساتید و طلاب جوان عرض میکنم که ما در حوزه با جماعتی طرف هستیم که میفهمند که سپور محل باید حساب و کتاب داشته باشد اما نمیفهمند که مرجعیت باید حساب و کتاب داشته باشد. نمیفهمند که در عصر پیچیده مدرنیته، از اعظم فرائض است که نهادی برخواسته از خود علماء به انتخاب مرجع اقدام کند و خود نیز از آن حراست کند تا گرفتار انحراف نشود و مورد سوء استفاده قرار نگیرد. کما اینکه این کار درباره ولی فقیه در قالب مجلس خبرگان انجام میگیرد.
🔹از این فکر بر میآید که همه طلبهها را در یک نظام آموزشی تک رشتهای قرار بدهد و با تحکم بر همگان حکم براند.
🔺در پایان این مصیبت بزرگ را به محضر آیت الله العظمی بروجردی بزرگ(ره) تسلیت عرض میکنم که در خاندان ایشان به وقوع پیوست.
▪️محمد تقی اکبرنژاد
📅98/05/29
🔻کانال خبری، تحلیلی، جریان شناسی ِ «اِشراف» 👇👇👇
ℹ️ https://eitaa.com/eshraaf
🔴پاسخ استاد #نبوی به #شبهات یک فعال فضای مجازی!
🖌اشاره:فضای مجازی دارای محاسن و معایب است، برخی با طرح سوالات به دنبال پاسخ یابی و بعضی دیگر برای تخریب استفاده می کنند . این کانال قصد دارد در این فضای غبارآلود، به اندازه توان و امکان با استفاده از اساتید به مهم ترین آنها پاسخ گوید. امید که این رویکرد به شفافیت فضا کمک کند.
📍در این راستا اخیرا شبهاتی توسط یکی از
فعالان فضای مجازی مطرح شد که با استاد نبوی ، معاون تبلیغ حوزه های علمیه ، مطرح، که در ذیل به اجمال تقدیم میشود:
❓سوال:
نقش شما در نزاع بین آیه الله یزدی و آملی لاریجانی چیست؟ وچرا تا آخر پای آقای احمدی نژاد ایستادید؟ و چرا غائله مدرسه فیضیه را در سال ۹۷ آفریدید؟
💬 پاسخ استاد :
🔹اساسا من اختلاف میان #علما را نمی پسندم و خود از علاقمندان و مریدان علما و مراجع معظم هستم، در جریان اخیر نیز از آنجا که سخنان حضرت آیت الله یزدی ، بنحوی مساله روز حوزه بود مورد اهتمام قرار گرفت، و نامی ازهیچکس ذکر نشده بود.
🔸 #آیه_الله_یزدی بر خلوص و تواضع حوزویان تاکید کرده و مرجع سازی و مرجعیت خود خوانده را تقبیح و به نقد اشرافیگری پرداختند که حرف دل همه حوزویان است.
🔹اما درباره #احمدی_نژاد، از وقتی وی آقای مشایی را به عنوان معاون اولی منصوب کرد ودرطول دور دوم ریاست جمهوری که عملکردی متفات داشتند، اینجانب نقد جدی داشتم که مواضع من در همان زمان هویداست. سخنرانی ها ومقالات منتشر شده گواه این سخن است.
متاسفانه برخی دوست دارند با دروغ پراکنی و تهمت زیست کنند.
🔸واما درجریان #فیضه هیچ نقشی نداشته بلکه مخالف برگزاری آن بودم.لذا معاندان اگر سندی برخلاف دارند خوب است ارایه کنند تا جایزه بگیرند.
🔰 من خواهش می کنم برای دنیای دیگران تا این حد بد اخلاقی نکنید وقیامت خود را به باد ندهید و اگر برای مزد حرامی در پی تخریب دیگران هستید ارزش ندارد می توان با صداقت زندگی کرد خداوند هم روزی رسان است و الا به دنیای خود هم نخواهید رسید. ممکن است دروغ و تهمت جولان داشته باشد ولی گذراست که رسواییش در دنیا و عذابش در آخرت است.
انتشار بدون ذکر منبع جایز نیست.
🔻کانال خبری، تحلیلی، جریان شناسی ِ «اِشراف» 👇👇👇
ℹ️ https://eitaa.com/eshraaf
🔴 زندانی شدن حسن عباسی با شکایت وزارت اطلاعات 🔴
چند روز قبل ، استاد حسن عباسی با شکایت وزارت اطلاعات به زندان رفت . بهانه شکایت نیز این بود که چرا جناب آقای عباسی ، قبلاً در یکی از سخنرانی هایشان از وزیر اطلاعات سؤال کرده بود که "چرا کانال ضد انقلابی آمد نیوز علیه رهبری نظام ، شورای نگهبان ، قوه قضائیه ، سپاه پاسداران و عناصر انقلابی ، لجن پراکنی می کند ، اما هنگامی که از رئیس جمهور و وزیر اطلاعات نام می برد ، از آنها با احترام یاد می کند !؟ چه رابطه ای میان رئیس جمهور و وزیر اطلاعات با این کانال ضد انقلابی وجود دارد ؟ "
متأسفانه وزیر اطلاعات به جای پاسخ دادن به این سؤال ، اقدام به شکایت از جناب آقای عباسی می کند !
جناب آقای علوی ! آیا شما نگفته بودید که تشکیلات اطلاعاتی برای نگیر و نبند است ؟!
آیا یک سال قبل نگفته بودید که "با متخلفان اقتصادی نباید برخوردهای قهرآمیز کرد بلکه باید با توجیه و راهنمایی از انحراف فعالان اقتصادی جلوگیری کرد " ؟!
آیا راهکار دستگیری و زندانی کردن بدهکاران بانکی و فعالان اقتصادی متخلف را اشتباه ندانسته بودید ؟!
حال چگونه کسی که معتقد است تشکیلات اطلاعاتی برای نگیر و نبند است و با مفسدین اقتصادی نباید برخورد قهرآمیز کرد و نباید آنان را دستگیر و زندانی کرد ، اما علیه یک استاد دانشگاه که جزو معدود نخبگان استراتژیست نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد ، صرفاً به خاطر یک سؤال و یک انتقاد ، اعلام شکایت می کند و نهایتاً باعث زندان رفتن وی می شوند ؟!
به راستی جناب آقای علوی ، آیا در میان تمام اساتید و متفکرین جناح های مدعی اصلاح طلبی و اعتدال گرایی ، حتی یک نفر استراتژیست مانند جناب آقای حسن عباسی سراغ دارید ؟
جناب آقای علوی ! شعارهای جنابعالی مبنی بر دفاع از آزادی بیان و بوسیدن لب منتقدان را باور کنیم ، یا این عملکردتان را ؟! البته در دولت مدعی اصلاح طلبی و اعتدال گرایی ، که رئیس جمهورش بارها و بارها شعار دفاع از آزادی بیان و پناه بردن به خداوند از بستن دهان منتقدان را داده ، اما در عمل ، بیشترین توهین ها و تهمت ها و تحقیرها و تهدیدها را نسبت به منتقدین دلسوز داخلی روا داشته و هر ساله با طرح دهها شکایت از منتقدین ، آنها را به دادگاه کشانده ، از وزیر چنین دولتی طبعاً غیر از این هم نباید توقع داشت .
سال گذشته ، جناب آقای دکتر زاکانی ، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ، در یک توئیت خود نوشت : " پنج سال پیش به آقای علوی گفتم برخی حرف های رئیس و حراست سازمان انرژی اتمی ، مثل حرف های نخست وزیر اسرائیل است و جواب شنیدم همه حرف های نخست وزیر اسرائیل بد نیست !"
جناب آقای علوی ! اگر این سخنان جنابعالی را در کنار مطالبی نظیر اعلام جاسوس نبودن دری اصفهانی ـ که به جرم جاسوسی برای انگلیس دستگیر ، محاکمه و محکوم به زندان شد ـ بگذاریم ، چه معنایی می دهد ؟!
جناب آقای علوی ! به حول و قوه الهی ، در آینده نزدیکی ، یک دولت جوان و حزب اللهی و انقلابی ، جایگزین دولت پیر و غیر حزب اللهی و غیر انقلابی خواهد شد . آیا بهتر نیست کمی هم به عواقب این اقدامات خود و برخی از اطرافیانتان بیندیشید؟
🔘کانال رسمی کامران غضنفری
☑️ @KamranGhazanfari
استعفای روحانی.MP3
7.91M
آیا رهبری با استعفا یا برکناری روحانی مخالف است؟
🔘کانال رسمی کامران غضنفری
☑️ @KamranGhazanfari
سلام علیکم
خیل حزب الله ایام برشما مبارک باشد:
۱= با توجه به تصریح رهبری مبنی بر ضرورت برخورد با دستور دهند پدیده ارز و دلار و ده ها مسلئه دیگرِ واقع شده توسط حسن روحانی، باید تقاضا رسیدگی به وضعیت سیاسی و اقتصادی ایشان، توسط دستگاه قضاء شویم.
۲= برای این منظور هم، طومار نخبه گانی و هم طومار عمومی تدارک ببینیم.
۳= برای اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ فنی و منطقی در برابر شبهه ی " رهبری راضی نیست" حتما صدای ارسالی را گوش دهید.
۴=خواهشاخیل حزب الله، شما را به خدا و به خون شهدا، دنبال هواشی نرویم، که در غیر این صورت، در زمین شیاطینی که به دنبال انحراف اذهان از مطالبه گری از دولت تدارک دیده اند، بازی می کنیم و مجلس را ازدست خواهیم داد.
رهبرانقلاب، در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت:
نگرانی نسبت به مسئله #حجاب، بجا و صحیح است.
دشمنان نظام اسلامی صراحتاً می گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان پذیر نیست و باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن ها و مغزها و تحریک هوسها به این هدف رسید.
ما معتقد به بستن فضای فرهنگی کشور نیستیم اما با ولنگاری فرهنگی بهشدت مخالفیم. در شرایطی هستیم که جبهه مقابل ما و دستگاههای استکباری، همه امکانات فرهنگی و هنری خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی، بهکار گرفته اند و ما باید برنامهریزی جدی در مقابل این جبهه داشته باشیم.
ابراز نگرانی نسبت به مسئله حجاب در جامعه، بجا و صحیح است.
#حجاب یک #حکم_شرعی و یک مسئله #قانونی است و در این زمینه باید در درجه اول دستگاههای دولتی و حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا براساس قانون عمل شود. ۹۸/۵/۳۰
@dadsara_ershad
✅شهيد ستاري به روايت همسر،
✍یک بار با عصبانیت ایستادم بالای سر منصور و نمازش که تمام شد، گفتم «منصور جان، مگه جا قحطیه که میآی میایستی وسط بچهها نماز؟ خُب برو یه اتاق دیگه که منم مجبور نشم کارم رو ول کنم و بیام دنبال مهر تو بگردم.»
تسبیح را برداشت و همان طور که میچرخاندش، گفت «این کار فلسفه داره. من جلوی اینها نماز میایستم که از همین بچگی با نماز خوندن آشنا بشن. مهر رو دست بگیرن و لمس کنن. من اگه برم اتاق دیگه و اینها نماز خوندن من رو نبینن، چه طور بعداً بهشان بگم بیایین نماز بخونین!؟»
💥قرآن هم که میخواست بخواند، همین طور بود. ماه رمضان ها بعد از سحر کنار بچهها می نشست و با صدای بلند و لحن خوش قرآن میخواند. همه دورش جمع میشدیم. من هم قرآن دستم می گرفتم و خط به خط با او می خواندم. اصلاً اهل نصیحت کردن نبود. میگفت به جای این که چیزی را با حرف زدن به بچه یاد بدهیم،
🌷باید با عمل خودمان نشانش بدهیم.🌷
#طلبه_جهادی
May 11