eitaa logo
تاملی دیگر
481 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
2.8هزار ویدیو
81 فایل
با سلام وادب اندیشه و مرام مدیر کانال با قلمش، به صورت موضوعی یا مناسبتی منتشر میشود. ضمنا مطالبی که در کانالها و گروهای دیگر هم اگر مناسب یافت انتشار می دهد لینک گروه تاملی دیگر..👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3901358083Ce31c8a5fc9
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️تاملی بر نقدهای اخیر «واقع‌بینان» و «نتیجه‌نگران» به «علامه مصباح یزدی» 🔹🔸عالم مبارزی که با انجام سخت‌ترین تکلیف‌ها بزرگترین نتیجه‌ها را بدست آورده است. آیا جنگ منتقدان با واقعیت نتیجه دارد؟ ♦️«واقعیت» این است که علامه مصباح یزدی با انجام سخت‌ترین «تکلیف»ها، بزرگترین «نتیجه»ها را بدست آورده و عده‌ای جز مصاحبه و مقاله‌نویسی و ندیدن این «واقعیت»، هیچ «نتیجه»ای رقم نزدند. ♦️[بی‌مقدمه: این روزها کسانی از چپ و راست دوره افتاده‌اند برای اثبات اینکه آآآآآی! آقای مصباح تغییر کرده و نظراتش نرم شده و واقع‌بین شده و... استنادشان چیست؟ اینکه ایشان فرموده‌اند «معرفی اصلحی که امکان رای‌اوری ندارد کار لغوی است» و یا در دیدار جوانان انقلابی توصیه به «کار تشکیلاتی» کرده‌اند در حالی که خودشان مقید به کار تشکیلاتی نیستند! برای اهل تحقیق مثل روز روشن است که این اظهارات جدید نیست و در نظام اندیشه ایشان سابقه دارد، اما موضوع متن حاضر پاسخ به این شبهات نیست، نگاهی کلان‌تر است به ماجرای «آرمان، واقعیت، تکلیف و نتیجه»] ♦️اول. گفته‌اند که «اَدَلُّ الدَّلِیلِ عَلَی اِمکَانِ الشَّیءِ وُقُوعُه». یعنی دلیل ترین دلیل ها برای اثبات امکان چیزی، وقوع آن چیز است. یعنی چیزی که رنگ «واقعیت» گرفته، اساسا نیازی به استدلال ندارد و نفس وقوع، محکم‌ترین بر اثبات آن است.  ♦️دوم. «بصیرت» خوب دیدن صحنه است، «صحنه» و نه پشت صحنه! «صحنه» همان واقعیت است، «آرمان» هم خودش یک «واقعیت» است و «واقعیت» پلی است به سوی «آرمان». دوگانه‌سازی از «آرمان و واقعیت» به همان اندازه بی‌معناست که عده‌ای «حقیقت و مصلحت» را روبروی هم قرار می‌دهند. آرمان‌خواهی یعنی اینکه واقعیت‌ها نباید ما را از آرمان‌ها دور کند؛ واقعیت‌ها باید مثل پلکانی ما را به آرمان‌ها نزدیک کند.   ♦️سوم. اصحاب تکلیف در طول زمان همیشه با دو گزاره مواجه هستند: «واقع‌بین نیستی» و «نتیجه کار را در نظر نمی‌گیری». برای انجام «تکلیف» باید خوب «صحنه» را دید و عرصه را شناخت. کسی که «صحنه» را خوب نمی‌بیند، اساسا نمی‌تواند «تکلیف» را بشناسد. کسی که «صحنه» را نفهمد، هر چه از «نتیجه» دم بزند و دیگران را به ندیدن «واقعیت» متهم کند، کمکی به فهم او از «صحنه» نمی‌کند و چشم «بصیرت» او همچنان کور است. «بصیرت به معنای حقیقی کلمه» یعنی «واقعیت» را خوب می‌فهمد، نظر به «نتیجه» دارد و بر مبنای «تکلیف» عمل می‌کند. ♦️چهارم. کسی که به نتیجه نظر ندارد، چرا باید در زمان مبارزات برای در امان ماندن از ساواک، «خط» اختراع کند تا اسناد لو نرود؟ کسی که قائل به کار تشکیلاتی نیست چرا باید محور «جمع یازده نفره»ای باشد که بنیان جامعه مدرسین فعلی بر آن نهاده شده است؟ کسی که نتیجه برایش مهم نباشد چرا باید «در راه حق» راه بیاندازد که طلابی تربیت کند که علاوه بر آموزش‌های سنتی حوزه به مباحث روز جامعه مسلط باشند؟ آیا نگارش، تایپ، تکثیر وتوزیع نشریات مبارزاتی «بعثت» و «انتقام» بدون تشکیلات ممکن بود؟ آیا کسی که چند ده یا به اعتباری چند صد هزار نفر را مستقیما در «طرح ولایت» آموزش داده و مبانی فکری وعقیدتی آن‌ها را شکل داده می‌تواند معتقد به کار تشکیلاتی نباشد؟ با چه معیاری تولید حجم عظیم معارف و علوم اسلامی و تمهید عقبه‌های تئوریک برای نظامات حقوقی و مدیریتی و تعلیم و تربیت و روانشناسی و اخلاق و ... در «موسسه امام خمینی(ره)» را نمی‌توان «نتیجه» دانست؟  ♦️پنجم. تقریبا «هیچ» عالم و فعال سیاسی با این حجم از برکات وجودی که همگی به بار و ثمر نشسته نمی‌توان یافت. تلاش‌های تکلیف‌گرایانه‌ای که همگی منجر به «نتیجه» در سطح گسترده شده است. اینکه کسی معیار و خط‌کش نتیجه دادن اقدامات افراد را در صندوق رای ببیند؛ رای شش میلیونی قالیباف با آن حجم از فعالیت انتخاباتی و حمایت‌های خاص را «نتیجه» می‌داند و رای چهار میلیونی جلیلی با حضور دوهفته‌ای در انتخابات را «نتیجه» نمی‌داند و با هر باخت و پیروزی روی تکلیف و نتیجه رفت‌وآمد کند، «واقعیت» را تغییر نمی‌دهد. «واقعیت» این است که علامه مصباح یزدی با انجام سخت‌ترین «تکلیف»ها، بزرگترین «نتیجه»ها را بدست آورده و عده‌ای جز مصاحبه و مقاله‌نویسی و ندیدن این «واقعیت»، هیچ «نتیجه»ای رقم نزدند. ♦️ششم. «اَدَلُّ الدَّلِیلِ عَلَی اِمکَانِ الشَّیءِ وُقُوعُه»؛ با چیزی که «واقع» شده نجنگید، جنگیدن شما «نتیجه»ای ندارد. @khabarehowzeh 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 تحلیلی متفاوت درباره موضع گیری انقلابی رئیس جامعه مدرسین وواکنش آملی لاریجانی؛ مواظب مرجفون وکاسبان جهادومبارزه باشید به نام خدا پس ازاینکه عالم مجاهدآیت الله یزدی برای کمک به امام خامنه‌ای واردمیدان شد وباهدف ازبین بردن تردید درموردصحت یاعدم صحت نامه آملی لاریجانی خطاب به حضرت آقا،ومقابله باقدرت طلبان،هزینه دفاع ازولایت وروشنگری علیه جریان پیچیده قدرت‌طلب رابه جان خرید،دوباره زمینه برای عده‌ای محافظه‌کار وچالش گریزفراهم شده تاباسخنان چندپهلو،علیه جریان حزب اللهی واردمیدان شوند. بایدازاین افرادوجیه الناس پرسیدچرابه جای دلسوزی برای وحدت!ونگرانی ازاختلاف،به فکر مظلومیت رهبرمعظم انقلاب وامت اسلامی نیستید؟ چرابه فکرمشکلات اقتصادی مردم ورانت خواری ها وافزون طلبی هانیستید؟ اگراین افشاگری انجام نمیشد،شما ازاساس،نامه را انکارکرده وکسانی که مدعی نوشتن نامه بودندرا افراطی وتندروخطاب میکردید! خودآقای آملی لاریجانی باواکنش به آقای یزدی هم اصل نوشتن نامه به امام خامنه ای رابرای همه مسجل کردوهم نارضایتی شدید وی ازبرخی نهادها ورسانه ملی درباره روشنگری درباب فساد رابه اثبات رساند. دراین گونه قضایابایدبه جای اصراربرسکوت وتمام شدن قضیه،به تنویرافکار ودفاع ازطرفی که حق با اوست بپردازیم واین منافاتی باحفظ وحدت برای جلوگیری ازسواستفاده دشمن ندارد. وحدت به معنای سکوت درمقابل توطئه نیست،اینگونه اظهارنظرهاکمک مستقیم به آقای آملی لاریجانی بوده وبه هیچ وجه خدمت به انقلاب نیست. آنگونه که ازتعالیم اسلام فهمیده میشود، دراینگونه قضایا بایدابعاد ماجرا رابه صورت واضح برای مردم و حق جویان،باز کنیم؛یعنی مردم بایدمطلع شوندکه آیا آملی لاریجانی خطاب به رهبرعزیزمان نامه‌ای نوشته یانه اگرنوشته، محتوای نامه چه بوده ودلیل نوشتن نامه بااین لحن وسیاق چیست؟ دراینجا با دونظرمتفاوت فقهی و نظایرآن روبه‌رونیستیم بلکه یک طرف مدعی است که طرف دیگر نامه‌ای ناشایست خطاب به امام المسلمین نوشته وقصدفشاربه نظام اسلامی دارد. وضمن آن،به تجمل واشرافی‌گری وی نیزاعتراض داشته است. ازطرفی فرد مقابل که ریاست قوه قضاییه را برعهده داشته، ازجانب جامعه ونخبگان مورد سوال واقع شده که چرا درچند ماه تصدی رئیس جدید قوه،این میزان برخورد بامفسدان ودزدان صورت گرفته وچرا این رویکرد درزمان ریاست وی نبوده است؟ وقتی نامه‌ای اینچنین موهن،خطاب به رهبرانقلاب نوشته شده،باید نویسنده هزینه اهانت به نائب امام رابپردازد اما اگر نوشته نشده، آقای آملی نبایدفقط رفتن به نجف را انکارکندبلکه بایدبه صورت مشخص اصل نامه را تکذیب کرده وتکذیب به شکل اطمینان آوری برای افکارعمومی تاییدشود. نکته دیگراینکه بامقایسه طرفداران دوطرف منازعه مشخص میشودکه ماهیت اصلی قضیه چیست. ببینیدچه کسانی وباچه استدلال هایی! به دفاع ازآملی لاریجانی پرداخته وعلیه رئیس جامعه مدرسین براق شده اند وچه کسانی ازموضع گیری های آیت الله یزدی حمایت کرده اند. این تلقی که منازعه اخیرموجب سواستفاده اصلاح طلبان میشود ناشی ازبی اطلاعی است،برعکس،واکنش عجیب رسانه های اصلاح طلب وغرب زده هابه اقدام انقلابی آیت الله یزدی ناشی ازانگیزه قوی این جریان برای جلوگیری ازتخریب وجهه آملی لاریجانی است وبه خوبی مشخص است که ارتباط تنگاتنگ جریان اصلاح طلب باجریان حوزوی مدافع آقای آملی لاریجانی موضوعی دارای سابقه وعقبه است! این ترس که نبایداظهارنظرآیت الله یزدی درجامعه منتشر میشدسخن محکمی نیست،چراکه اولاخبرنامه آملی لاریجانی درفضای عمومی منتشرشده وثانیا اگرتکلیف انسان روشنگری باشد،شعاع این روشنگری مانندبقیهِ موارد مربوط به انقلاب،آحاد مردم هستند. این ماجراسایزکوچک اتفاقی است که درزمان امام خمینی(ره)رخ داد،زمانی که امام دستورفرمودند که نامه مبارک ایشان خطاب به آقای منتظری رسانه‌ای شود،هاشمی رفسنجانی باایجاد اجماع میان لایه های اول ودوم مدیریتی ازانتشار رسمی نامه وامتثال امرامام جلوگیری کرده و موجب صدماتی به نظام اسلامی شد که اثرآن تادوران اصلاحات باقی بود وهنوز هم برخی درانتساب این نامه به امام تشکیک می کنند. وجه شبه این دوموضوع ترس ازاطلاع رسانی به مردم است. مطلب بسیارمهم و راهبردی اینکه با حضور سیدابراهیم رئیسی یک ساختارکاملا مهندسی شده درسطح کشورکه بنای آن به اول انقلاب بازمیگردد درحال متلاشی شدن است که مهمترین عامل فسادهای گسترده موجودهم اینان هستند. آقای آملی بایدپاسخ دهد که علت سکوت وی دردوران ریاست قوه قضائیه نسبت به باندهای فسادمشخصاکدام گزینه است؟: بی اطلاعی؟ ملاحظات؟ ویا ارتباط؟ خلاصه اینکه آقای آملی لاریجانی بایدپاسخگوی پرسش‌های مهم افکارعمومی نسبت به عملکرد خود درقوه قضاییه ودرفضای سیاسی جامعه باشد وجبهه حزب الله نیزباید باصراحت لهجه ازرئیس انقلابی جامعه مدرسین حمایت منطقی ومستدل داشته باشد. @a_enghelab
🔸 🔶کمکم کنید تا بتوانم واضحات را به زبان استدلال در بیاورم! 🔸مرجعیتی که به یک بازی سیاسی تبدیل شده و روزنامه نگاران برای آن قلم تیز می کنند!/ما در حوزه با جماعتی طرف هستیم که می‌فهمند که سپور محل باید حساب و کتاب داشته باشد اما نمی‌فهمند که مرجعیت باید حساب و کتاب داشته باشد. ◾️یادداشت اختصاصی استاد اکبرنژاد پیرامون ساز و کار مرجعیت: 🔹یکی از سخت‌ترین کارها در این عالم، بیان واضحات و وجدانیات به زبان علم است. مثل اینکه به شما بگویند؛ به زبان علم ثابت کن وجود داری یا اینکه وسط روز به زبان برهان ثابت کن هوا روشن است! این چند روز گذشته از یکسو درگیر اسباب کشی هستم و از سوی دیگر شاهد اتفاقات تلخی که در حوزه می‌افتد. یکی از آنها، کوچه و بازاری شدن مسأله مهم و خطیر مرجعیتی است که ولایت فقیه یکی از ثمرات و برکات آن بوده است. مرجعیتی که روزی شیخ انصاری(ره) و سعید العلماء(ره) برای رد آن به همدیگر نامه نگاری می‌کردند، اما امروز به یک بازی سیاسی تبدیل شده و روزنامه نگارانی که اعتقادی به اسلام و مرجعیت ندارند، برای آن قلم تیز می‌کنند و برای مرجعیت برخی چنان سینه چاک می‌زنند که گویا سلمان و مقداد بعد از پیامبر (ص) برای ولایت علی سینه سپر کرده اند! 🔹بیش از همه برایم جالب بود کسانی که از بی حساب و کتاب بودن انتخاب مرجع سخن می‌گفتند، استدلالشان این بود که در کل تاریخ شیعه رویه این بوده است و هیچ نهاد ولو حوزوی و متشکل از خود علماء هم حق انتخاب مرجع نداشتند و این مساله خود به خود اتفاق می‌افتاده است! این استدلال خیره کننده، ناخواسته و به کرات آیه شریفه «قد وجدنا علیه آباءنا» را در ذهنم تداعی می‌کرد. یعنی انبیاء وقتی مردم را به وجدانیاتشان فرا می‌خواندند و می‌گفتند: سنگی که با دست خود ساخته‌ای صلاحیت عبادت و توسل ندارد، در پاسخ تنها می‌شنیدند که«ما پدرانمان را بر بندگی بتها یافتیم» آیا در اصول فقه آقایان به حجیت رویه اجتماعی فقهاء رسیده‌اند و ما از آن بی خبریم؟! اگر یک سهل انگاری واضح آن هم در یک مسأله بسیار خطیر به اندازه یک تاریخ امتداد یافت، مشروعیت ساز می‌شود یا بر قباحت آن می‌افزاید؟ 🔹باید از این آقایان پرسید برای شما قابل قبول است که سپورهای شهر بی حساب و کتاب باشند و هر کسی دلش خواست یک سپور بردارد و قسمتی از شهر را تمیز کند؟ تصور کنید چه اتفاقی خواهد افتاد اگر تنها سپورهای شهر یله و آزاد باشند. آنگاه به این مطلب فکر کنید که مرجعیت شیعه که به قبول خود آقایان خطیر‌ترین منزلت در عصر غیبت است، یله و رها باشد؟ مگر نه این است که هر چه جایگاه حساس تر شد، طمع دنیا طلبان و قدرت خواهان در آن بیشتر می‌شود و به جهت خطیر بودن محتمل، احتمالات خرد هم کلان می‌شود؟ اگر مرجعیت حساس است و مهم، اگر در معرض دست آویزی دنیا طلبان است که هست، چرا باید رها و بی حساب و کتاب باشد؟ خدای متعال نبوت را رها نکرد. بلکه خود نبی و رسول و امام را معین می‌کرد. و شخصاً نیز بر آن مراقبت داشت و می‌فرمود: اگر بخواهد سخنی را بر ما ببندد، رگ گردنش را قطع می‌کنیم. حضرات معصوم هیچ گاه در زمان خود کسی را نصب نکردند الا اینکه بر او نظارت داشتند. نظارت حضرت امیر (ع) بر منصوبین خودشان یا امام زمان (عج) بر نواب اربعه و حتی وکلای دوردستشان که تفصیل آن در «موسوعه توقیعات الامام المهدی» آمده است. 🔹یعنی رویه خدای متعال یک رویه معقول است و همین طور اولیای او. با این حال چرا مرجعیت باید در نامعقول‌ترین سبک قابل تصور پیش برود و به این سهل انگاری تاریخی افتخار هم بکنیم. به ویژه در عصر جدید که طمع‌ها در این‌ نهاد حساس بیشتر شده است و سرویس‌های جاسوسی به طور خاص برای آن پرونده‌های مفصلی باز کرده اند. 🔹در پایان به اساتید و طلاب جوان عرض می‌کنم که ما در حوزه با جماعتی طرف هستیم که می‌فهمند که سپور محل باید حساب و کتاب داشته باشد اما نمی‌فهمند که مرجعیت باید حساب و کتاب داشته باشد. نمی‌فهمند که در عصر پیچیده مدرنیته، از اعظم فرائض است که نهادی برخواسته از خود علماء به انتخاب مرجع اقدام کند و خود نیز از آن حراست کند تا گرفتار انحراف نشود و مورد سوء استفاده قرار نگیرد. کما اینکه این کار درباره ولی فقیه در قالب مجلس خبرگان انجام می‌گیرد. 🔹از این فکر بر می‌آید که همه طلبه‌ها را در یک نظام آموزشی تک رشته‌ای قرار بدهد و با تحکم بر همگان حکم براند. 🔺در پایان این مصیبت بزرگ را به محضر آیت الله العظمی بروجردی بزرگ(ره) تسلیت عرض‌ می‌کنم که در خاندان ایشان به وقوع پیوست. ▪️محمد تقی اکبرنژاد 📅98/05/29 🔻کانال خبری، تحلیلی، جریان شناسی ِ «اِشراف» 👇👇👇 ℹ️ https://eitaa.com/eshraaf
🔴پاسخ استاد به یک فعال فضای مجازی! 🖌اشاره:فضای مجازی دارای محاسن و معایب است، برخی با طرح سوالات به دنبال پاسخ یابی و بعضی دیگر برای تخریب استفاده می کنند . این کانال قصد دارد در این فضای غبارآلود، به اندازه توان و امکان با استفاده از اساتید به مهم ترین آنها پاسخ گوید. امید که این رویکرد به شفافیت فضا کمک کند. 📍در این راستا اخیرا شبهاتی توسط یکی از فعالان فضای مجازی مطرح شد که با استاد نبوی ، معاون تبلیغ حوزه های علمیه ، مطرح، که در ذیل به اجمال تقدیم میشود: ❓سوال: نقش شما در نزاع بین آیه الله یزدی و آملی لاریجانی چیست؟ وچرا تا آخر پای آقای احمدی نژاد ایستادید؟ و چرا غائله مدرسه فیضیه را در سال ۹۷ آفریدید؟ 💬 پاسخ استاد : 🔹اساسا من اختلاف میان را نمی پسندم و خود از علاقمندان و مریدان علما و مراجع معظم هستم، در جریان اخیر نیز از آنجا که سخنان حضرت آیت الله یزدی ، بنحوی مساله روز حوزه بود مورد اهتمام قرار گرفت، و نامی ازهیچکس ذکر نشده بود. 🔸 بر خلوص و تواضع حوزویان تاکید کرده و مرجع سازی و مرجعیت خود خوانده را تقبیح و به نقد اشرافیگری پرداختند که حرف دل همه حوزویان است. 🔹اما درباره ، از وقتی وی آقای مشایی را به عنوان معاون اولی منصوب کرد ودرطول دور دوم ریاست جمهوری که عملکردی متفات داشتند، اینجانب نقد جدی داشتم که مواضع من در همان زمان هویداست. سخنرانی ها ومقالات منتشر شده گواه این سخن است. متاسفانه برخی دوست دارند با دروغ پراکنی و تهمت زیست کنند. 🔸واما درجریان هیچ نقشی نداشته بلکه مخالف برگزاری آن بودم.لذا معاندان اگر سندی برخلاف دارند خوب است ارایه کنند تا جایزه بگیرند. 🔰 من خواهش می کنم برای دنیای دیگران تا این حد بد اخلاقی نکنید وقیامت خود را به باد ندهید و اگر برای مزد حرامی در پی تخریب دیگران هستید ارزش ندارد می توان با صداقت زندگی کرد خداوند هم روزی رسان است و الا به دنیای خود هم نخواهید رسید. ممکن است دروغ و تهمت جولان داشته باشد ولی گذراست که رسواییش در دنیا و عذابش در آخرت است. انتشار بدون ذکر منبع جایز نیست. 🔻کانال خبری، تحلیلی، جریان شناسی ِ «اِشراف» 👇👇👇 ℹ️ https://eitaa.com/eshraaf
🔴 زندانی شدن حسن عباسی با شکایت وزارت اطلاعات 🔴 چند روز قبل ، استاد حسن عباسی با شکایت وزارت اطلاعات به زندان رفت . بهانه شکایت نیز این بود که چرا جناب آقای عباسی ، قبلاً در یکی از سخنرانی هایشان از وزیر اطلاعات سؤال کرده بود که "چرا کانال ضد انقلابی آمد نیوز علیه رهبری نظام ، شورای نگهبان ، قوه قضائیه ، سپاه پاسداران و عناصر انقلابی ، لجن پراکنی می کند ، اما هنگامی که از رئیس جمهور و وزیر اطلاعات نام می برد ، از آنها با احترام یاد می کند !؟ چه رابطه ای میان رئیس جمهور و وزیر اطلاعات با این کانال ضد انقلابی وجود دارد ؟ " متأسفانه وزیر اطلاعات به جای پاسخ دادن به این سؤال ، اقدام به شکایت از جناب آقای عباسی می کند ! جناب آقای علوی ! آیا شما نگفته بودید که تشکیلات اطلاعاتی برای نگیر و نبند است ؟! آیا یک سال قبل نگفته بودید که "با متخلفان اقتصادی نباید برخوردهای قهرآمیز کرد بلکه باید با توجیه و راهنمایی از انحراف فعالان اقتصادی جلوگیری کرد " ؟! آیا راهکار دستگیری و زندانی کردن بدهکاران بانکی و فعالان اقتصادی متخلف را اشتباه ندانسته بودید ؟! حال چگونه کسی که معتقد است تشکیلات اطلاعاتی برای نگیر و نبند است و با مفسدین اقتصادی نباید برخورد قهرآمیز کرد و نباید آنان را دستگیر و زندانی کرد ، اما علیه یک استاد دانشگاه که جزو معدود نخبگان استراتژیست نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد ، صرفاً به خاطر یک سؤال و یک انتقاد ، اعلام شکایت می کند و نهایتاً باعث زندان رفتن وی می شوند ؟! به راستی جناب آقای علوی ، آیا در میان تمام اساتید و متفکرین جناح های مدعی اصلاح طلبی و اعتدال گرایی ، حتی یک نفر استراتژیست مانند جناب آقای حسن عباسی سراغ دارید ؟ جناب آقای علوی ! شعارهای جنابعالی مبنی بر دفاع از آزادی بیان و بوسیدن لب منتقدان را باور کنیم ، یا این عملکردتان را ؟! البته در دولت مدعی اصلاح طلبی و اعتدال گرایی ، که رئیس جمهورش بارها و بارها شعار دفاع از آزادی بیان و پناه بردن به خداوند از بستن دهان منتقدان را داده ، اما در عمل ، بیشترین توهین ها و تهمت ها و تحقیرها و تهدیدها را نسبت به منتقدین دلسوز داخلی روا داشته و هر ساله با طرح دهها شکایت از منتقدین ، آنها را به دادگاه کشانده ، از وزیر چنین دولتی طبعاً غیر از این هم نباید توقع داشت . سال گذشته ، جناب آقای دکتر زاکانی ، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ، در یک توئیت خود نوشت : " پنج سال پیش به آقای علوی گفتم برخی حرف های رئیس و حراست سازمان انرژی اتمی ، مثل حرف های نخست وزیر اسرائیل است و جواب شنیدم همه حرف های نخست وزیر اسرائیل بد نیست !" جناب آقای علوی ! اگر این سخنان جنابعالی را در کنار مطالبی نظیر اعلام جاسوس نبودن دری اصفهانی ـ که به جرم جاسوسی برای انگلیس دستگیر ، محاکمه و محکوم به زندان شد ـ بگذاریم ، چه معنایی می دهد ؟! جناب آقای علوی ! به حول و قوه الهی ، در آینده نزدیکی ، یک دولت جوان و حزب اللهی و انقلابی ، جایگزین دولت پیر و غیر حزب اللهی و غیر انقلابی خواهد شد . آیا بهتر نیست کمی هم به عواقب این اقدامات خود و برخی از اطرافیانتان بیندیشید؟ 🔘کانال رسمی کامران غضنفری ☑️ @KamranGhazanfari
استعفای روحانی.MP3
7.91M
آیا رهبری با استعفا یا برکناری روحانی مخالف است؟ 🔘کانال رسمی کامران غضنفری ☑️ @KamranGhazanfari
سلام علیکم خیل حزب الله ایام برشما مبارک باشد: ۱= با توجه به تصریح رهبری مبنی بر ضرورت برخورد با دستور دهند پدیده ارز و دلار و ده ها مسلئه دیگرِ واقع شده توسط حسن روحانی، باید تقاضا رسیدگی به وضعیت سیاسی و اقتصادی ایشان، توسط دستگاه قضاء شویم. ۲= برای این منظور هم، طومار نخبه گانی و هم طومار عمومی تدارک ببینیم. ۳= برای اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ فنی و منطقی در برابر شبهه ی " رهبری راضی نیست" حتما صدای ارسالی را گوش دهید. ۴=خواهشاخیل حزب الله، شما را به خدا و به خون شهدا، دنبال هواشی نرویم، که در غیر این صورت، در زمین شیاطینی که به دنبال انحراف اذهان از مطالبه گری از دولت تدارک دیده اند، بازی می کنیم و مجلس را ازدست خواهیم داد.
رهبرانقلاب، در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت: نگرانی نسبت به مسئله ، بجا و صحیح است. دشمنان نظام اسلامی صراحتاً می گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان پذیر نیست و باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن ها و مغزها و تحریک هوسها به این هدف رسید. ما معتقد به بستن فضای فرهنگی کشور نیستیم اما با ولنگاری فرهنگی به‌شدت مخالفیم. در شرایطی هستیم که جبهه مقابل ما و دستگاههای استکباری، همه امکانات فرهنگی و هنری خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی، به‌کار گرفته اند و ما باید برنامه‌ریزی جدی در مقابل این جبهه داشته باشیم. ابراز نگرانی نسبت به مسئله حجاب در جامعه، بجا و صحیح است. یک و یک مسئله است و در این زمینه باید در درجه اول دستگاههای دولتی و حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا براساس قانون عمل شود. ۹۸/۵/۳۰ @dadsara_ershad
✅شهيد ستاري به روايت همسر، ✍یک بار با عصبانیت ایستادم بالای سر منصور و نمازش که تمام شد، گفتم «منصور جان، مگه جا قحطیه که می‌آی می‌ایستی وسط بچه‌ها نماز؟ خُب برو یه اتاق دیگه که منم مجبور نشم کارم رو ول کنم و بیام دنبال مهر تو بگردم.» تسبیح را برداشت و همان طور که می‌چرخاندش، گفت «این کار فلسفه داره. من جلوی این‌ها نماز می‌ایستم که از همین بچگی با نماز خوندن آشنا بشن. مهر رو دست بگیرن و لمس کنن. من اگه برم اتاق دیگه و این‌ها نماز خوندن من رو نبینن، چه طور بعداً به‌شان بگم بیایین نماز بخونین!؟» 💥قرآن هم که می‌خواست بخواند، همین طور بود. ماه رمضان ها بعد از سحر کنار بچه‌ها می نشست و با صدای بلند و لحن خوش قرآن می‌خواند. همه دورش جمع می‌شدیم. من هم قرآن دستم می گرفتم و خط به خط با او می خواندم. اصلاً اهل نصیحت کردن نبود. می‌گفت به جای این که چیزی را با حرف زدن به بچه یاد بدهیم، 🌷باید با عمل خودمان نشانش بدهیم.🌷 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
اگر این عبور از دین نیست پس چیست؟